abonnement Unibet Coolblue
pi_60425384


Pink Floyd is the premier space rock band. Since the mid-\\\'60s, their music relentlessly tinkered with electronics and all manner of special effects to push pop formats to their outer limits. At the same time they wrestled with lyrical themes and concepts of such massive scale that their music has taken on almost classical, operatic quality, in both sound and words. Despite their astral image, the group was brought down to earth in the 1980s by decidedly mundane power struggles over leadership and, ultimately, ownership of the band\\\'s very name. After that time, they were little more than a dinosaur act, capable of filling stadiums and topping the charts, but offering little more than a spectacular recreation of their most successful formulas. Their latter-day staleness cannot disguise the fact that, for the first decade or so of their existence, they were one of the most innovative groups around, in concert and (especially) in the studio

Discography
1967: The Piper at the Gates of Dawn
1968: A Saucerful of Secrets
1969: Music From the Film More
1969: Ummagumma
1970: Atom Heart Mother
1971: Meddle
1972: Obscured by Clouds
1973: Dark Side of the Moon
1975: Wish You Were Here
1977: Animals
1979: The Wall
1983: The Final Cut
1987: A Momentary Lapse of Reason
1994: The Division Bell

Vorige Topics
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII

Verwante topics
Arrow Rock Festival met Roger Waters
Roger Waters
David Gilmour
David Gilmour - On an Island

Sites
Officiële Pink Floyd site
Roger Waters
David Gilmour



[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 15-09-2008 18:56:47 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_60425408
Voor zo ver ik kan nagaan is er geen Pink Floyd topic meer open. Mocht die er stiekem wel zijn, laat het ff weten, dan doe ik deze dicht.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_60425549
Vanochtend The Final Cut gehaald (op LP). Moet er nog effe inkomen maar wat een relaxte muziek zeg. Toen ik halverwege was heb ik hem maar uitgezet en ben ik in slaap gevallen. Zulke heerlijke slaapmuziek. Aparte sfeer heeft dat album.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:15:26 #4
192481 Core2
Happiness is the road
pi_60425650
* Hoopt stiekem toch op reunie
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:16:02 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60431834
Dat boek is echt geweldig, Inside out

slechte TVP
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:01:44 #6
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60461222
Ah, hier waren we gebleven Ik miste Pink al eventjes in m'n actieve topics...
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:03:32 #7
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60461254
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:15 schreef Core2 het volgende:
* Hoopt stiekem toch op reunie
Staat inderdaad in m'n lijstje, samen met een tour van Led Zeppelin en een reunie van de originele Genesis

Maar aangezien ik een Led Zep tour nog eerder zie gebeuren dan een tweede PF reunie, vrees ik dat we het gewoon nog maar moeten doen met Live8. Veel langer kunnen ze gewoon niet wachten want de jaren beginnen hen nu echt in te halen, terwijl ik een PF reunie op korte termijn toch echt niet zie gebeuren
En een reunie van een stel eind zestigers, ookal is het PF (of misschien juist omdat het PF is...) zie ik toch echt niet zitten; laat het dan maar bij 2 juli 2005.

Het is pijnlijk, maar de komende jaren wordt gewoon de tijd dat we definitief afscheid moeten gaan nemen van de grote artiesten uit de 60's en 70's. Paul McCartney is tegenwoordig echt heel matig bij stem, Roger Daltrey is al een aantal jaren niet eens meer de schaduw van de zanger die hij eerder was, en hoewel Plant tijdens de reunie van Led Zep bijzonder goed klonk zie ik hem over 3-4 jaar toch ook echt niet meer fatsoenlijk een LZ nummer blèren... En dat zelfde geldt voor Gilmour. De DVD van de RAH klinkt nog steeds bijzonder goed, maar daar hebben ze toch redelijk wat aan moeten sleutelen. Toegegeven, over het algemeen klonk z'n tour erg goed, maar ik vraag me af hoe dat anno 2011 nog zal zijn

[ Bericht 24% gewijzigd door Hankster op 31-07-2008 10:12:20 ]
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:27:51 #8
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_60520063
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:10 schreef Helgi het volgende:
Vanochtend The Final Cut gehaald (op LP). Moet er nog effe inkomen maar wat een relaxte muziek zeg. Toen ik halverwege was heb ik hem maar uitgezet en ben ik in slaap gevallen. Zulke heerlijke slaapmuziek. Aparte sfeer heeft dat album.
Ik vind The Final Cut echt een verschrikkelijk album. Elk nummer klinkt hetzelfde, behalve Not Now John (het enige goede nummer). Sommige nummers waren toch outtakes van The Wall? In dat geval zijn outtakes vaak outtakes voor een goede reden.

Maar een reünie zie ik niet meer zitten. Zowel Roger, David als Rick zijn niet echt geweldig meer bij stem, en ik zie het (door koppigheid van de heren zelf) gewoon niet meer gebeuren. Jammer, maar helaas.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_60520168
Waarom staat het album Relics niet in de OP?
Zeer goed album om even ouderwets op te spacen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 08:35:12 #10
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60521970
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:27 schreef DrDurden het volgende:
Sommige nummers waren toch outtakes van The Wall? In dat geval zijn outtakes vaak outtakes voor een goede reden.
Niet zozeer outtakes, maar de meeste nummers waren inderdaad ideëen/nummers in demovorm die oorspronkelijk voor The Wall waren bedoeld.

Dat geldt trouwens ook voor Momentary Lapse of Reason, maar dan waren het uiteraard enkel Gilmour's ideëen die toentertijd direct door Waters geweigerd waren.
  zondag 3 augustus 2008 @ 09:42:55 #11
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60522190
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Waarom staat het album Relics niet in de OP?
Zeer goed album om even ouderwets op te spacen.
Omdat het een verzamelaar is. Maar wel een prima album
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 3 augustus 2008 @ 09:46:12 #12
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60522208
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:27 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Ik vind The Final Cut echt een verschrikkelijk album. Elk nummer klinkt hetzelfde, behalve Not Now John (het enige goede nummer).
Ik vind het echt jammer dat ze Not Now John op het album hebben gezet , past totaal niet bij de rest. Zonder Not Now John zou het een beter album zijn naar mijn mening.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_60524035
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 09:42 schreef fripper het volgende:

[..]

Omdat het een verzamelaar is. Maar wel een prima album
Op welk album staat het nummer Remember a Day orgineel dan?
pi_60524749
Saucerful of Secrets he - maar het stond geloof ik niet op de Amerikaanse versie, vandaar dat het op Relics terecht is gekomen. Geniaal nummer.
Bleuh.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:56:47 #15
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_60525852
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:35 schreef Hankster het volgende:

[..]

Niet zozeer outtakes, maar de meeste nummers waren inderdaad ideëen/nummers in demovorm die oorspronkelijk voor The Wall waren bedoeld.

Dat geldt trouwens ook voor Momentary Lapse of Reason, maar dan waren het uiteraard enkel Gilmour's ideëen die toentertijd direct door Waters geweigerd waren.
Momentary Lapse of Reason is dan ook het op een na slechtste album . Dat zal misschien meer aan mij liggen, ik kan nooit zo goed tegen muziek die overduidelijk uit de jaren '80 komt (met drumcomputers, e.d.). The Division Bell vond ik dan weer wel goed.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:08:09 #16
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60526062
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:56 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Momentary Lapse of Reason is dan ook het op een na slechtste album . Dat zal misschien meer aan mij liggen, ik kan nooit zo goed tegen muziek die overduidelijk uit de jaren '80 komt (met drumcomputers, e.d.). The Division Bell vond ik dan weer wel goed.
Beiden zijn gewoon matige albums imo. MLoR is zelfs slecht inderdaad.

Maargoed, zo belanden we wéér in dezelfde discussie van of de post-The Final Cut albums nu wel of niet goed zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Hankster op 03-08-2008 14:16:06 ]
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:15:12 #17
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60526173
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:54 schreef PimD het volgende:
Saucerful of Secrets he - maar het stond geloof ik niet op de Amerikaanse versie, vandaar dat het op Relics terecht is gekomen. Geniaal nummer.
Daar stond hij geloof ik ook gewoon op de LP hoor. Althans, hij is daar wel als single uitgebracht.

Het is gewoon logisch dat Relics er niet tussenstaat, net als Echoes en de live albums.
pi_60567841
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:27 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Ik vind The Final Cut echt een verschrikkelijk album. Elk nummer klinkt hetzelfde, behalve Not Now John (het enige goede nummer). Sommige nummers waren toch outtakes van The Wall? In dat geval zijn outtakes vaak outtakes voor een goede reden.

Maar een reünie zie ik niet meer zitten. Zowel Roger, David als Rick zijn niet echt geweldig meer bij stem, en ik zie het (door koppigheid van de heren zelf) gewoon niet meer gebeuren. Jammer, maar helaas.
Ik heb hem nu een stuk of 6 keer geluisterd en vind hem nu een stuk minder. Ok blijft goeie slaapmuziek ik denk dat je er een beetje voor in de juiste bui moet zijn het is ook zo'n somber album.
pi_60569606
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:01 schreef Hankster het volgende:
Ah, hier waren we gebleven Ik miste Pink al eventjes in m'n actieve topics...
pi_60630468
TVP

Ik vind The Final Cut best te pruimen eigenlijk. Het is een behoorlijke domper vergeleken met alles wat ervoor is uitgekomen, maar als je 't als Roger Waters solo-album ziet (wat het ook eigenlijk is ), merk je daar niks van

Division Bell en met name Momentary Lapse zijn imo 10x erger.
pi_60631543
Ben ik dan de enige die The Final Cut geweldig vindt?
pi_60631611
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:43 schreef dveckeveld het volgende:
Ben ik dan de enige die The Final Cut geweldig vindt?
Ben ik wel benieuwd wat je van andere albums vindt.
Als je The Final Cut al geweldig vindt, wat vind je dan van The Wall?
Want ik zie The Final Cut toch een beetje als het minder-succesvolle broertje van The Wall.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:44:05 #23
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60633996
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:05 schreef webfreak het volgende:
Division Bell en met name Momentary Lapse zijn imo 10x erger.

Ik vind The Final Cut ook zeker geen verkeerd album hoor; Floyd heeft iig minder werk, imo.
pi_60639155
The Wall is een meesterwerk! Maar The Final Cut is is zeker niet minder.
De donkere sfeer van TFC bevalt me wel moet ik zeggen
pi_60674542
Even spammen
quote:
Zaterdag 6 September bereikt Roger Waters, één van de talenten achter het legendarische Pink Floyd, de respectabele leeftijd van 65 jaar.
Ter ere hiervan speelt The Pink Floyd Sound, een tributeband die bekend staat om haar authentieke benadering van het originele Floydgeluid, deze avond in Theaterhotel De Oranjerie in Roermond een avondvullend programma met meer dan 2 uur aan Pink Floyd muziek.

Alle klassiekers van weleer passeren de revue. Liefhebbers kunnen genieten van welbekende hits als Wish You Were Here tot aan epische stukken als Shine On You Crazy Diamond en Echoes.
Een authentieke videoshow en spectaculaire lichteffecten maken deze avond tot een onmisbaar evenement voor iedere muziekliefhebber.

Zaal open: 20:00 u / Aanvang: 21:00 u
De entree bedraagt slechts ¤ 6,-
Kaarten zijn nu te reserveren op http://www.oranjerieroermond.nl

Meer info over The Pink Floyd Sound: http://www.pinkfloydsound.nl
En als we dan toch bezig zijn, kan de poster er ook nog wel bij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')