abonnement Unibet Coolblue
pi_60393530
Ik heb een nieuwbouw woning gekocht, die wordt in Oktober opgeleverd! de woning is in jaren 30 stijl gebouwd, mij lijkt het heel gaaf om een houten veranda te bouwen tegen de gevel! nou heb ik al wat zitten googlen, maar kom eigenlijk alleen maar aluminium veranda's tegen met glazen daken, dat vind ik niks en veel te duur! ik wil echt een klassieke veranda van hout en een houten hekwerk met houten vlonder!
heeft iemand ideeen of bedrijven die die dingen bouwt voor een leuk prijsje?!
zit er ook aan te denken om eventueel zelf te bouwen, heeft er iemand bouwtekeningen?
  maandag 28 juli 2008 @ 12:38:27 #2
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_60393686
www.houtenveranda.nl

Soms is het zo simpel
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 28 juli 2008 @ 12:57:02 #4
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60393958
De firma Hillhout levert nogal wat bouwpakketten in dit spul.
http://www.hilhout.nl/pages/action/nl
Wordt o.a. bij Groenrijk en volgens mij ook bij Intratuin verkocht.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_60399112
Bedankt voor jullie tips! hier heb ik zeker wat aan!
als jullie nog meer tips hebben, ze zijn welkom
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:58:52 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60432770
Hou er rekening mee dat het erg veel licht uit je huis weg neemt. Ik heb zelf een overstek van 1,5 meter boven mijn woonkamerraam en dat neemt al veel licht weg. Hier in de buurt heeft iemand ook zo'n houten veranda aan zijn huis gebouwd en als je daar onder kijkt zie je een erg donker hol.
Ik zou het dus alleen doen als meer dan genoeg daglicht binnen krijgt. Anders misschien toch aan een glazen dak denken (icm hout)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_92450620
Spam, weg.

[ Bericht 98% gewijzigd door Snakey op 07-02-2011 13:41:41 ]
pi_92451738
:?
pi_92452055
Maok heeft het over hoeveel licht in huis je kwijtraakt.

Wat je dan ook zou kunnen doen, in plaats van een polycarbonaat / glazen dak: een stevig zeildoek als dak wat je kunt omhoogschuiven. Zo heb je schaduw en beschutting in de zomer, maar als je in de winter minder buiten zit, krijg je toch voldoende licht in huis binnen.

Bijkomend voordeel van zo'n doek, is dat het veel beter ventileert dan een glazen dak, daardoor wordt het echt een broeikas onder je veranda. Het hele idee van schaduw in de zomer wordt dan teniet gedaan...

Wij gaan van de zomer een veranda aan onze schuur bouwen, dus we hebben geen last van gemist daglicht in huis. We bouwen 1 kant van het veranda dak (V vormig dak) met vaste bedekking, en de andere kant krijgt een schuivend zeildoek. Soort open pergola dus.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 7 februari 2011 @ 11:41:47 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92452620
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:26 schreef Gripper het volgende:
Maok heeft het over hoeveel licht in huis je kwijtraakt.
ligt natuurlijk helemaal aan je woning (ligging noord-zuid, veel of weinig kozijnen, belemmeringen) of je veel licht kwijt raakt.
Wij hadden ook het idee dat we misschien veel licht kwijt zouden raken, maar in de praktijk valt dat reuze mee.
Ons terras...

9x3,2 meter, met pannen gedekt.
pi_92466405


Heeft vriendlief gebouwd bij zijn moeder in de tuin, met twee lichtdoorlatende dakpanplaten boven de plek waar de twee keukenramen zitten.

Plafond in de veranda wit schilderen scheelt ook veel qua licht.



Fundering is van betonbandjes en zandbed. Staanders (palen van guariuba) staan met stuk draadeinde in betonbandjes.

Succes!
pi_92466598
Haha, zie nu pas de data van twee oude veranda-topics, naar boven gehaald door een spammer..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')