abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60375766
Ik heb sinds een paar weken een 'raar' probleem:

MSN loopt vast zodra de ander hem 'accepteert'. Dan staat het beeld gewoon stil, kan ik niets doen, erg vaag.

Ik wil nu mijn MSN he-le-maal uninstallen, en dan een andere versie (lager o.i.d) er op zetten. Iemand enig idee hoe ik dat moet doen? Ik heb MSN een keer via REVO uninstaller gedaan, maar als ik daarna MSN weer installeer zie ik 1. alle e-mail adressen die opgeslagen zijn (dus niet volledig geuninstalled), 2. MSN loopt weer vast zodra ik de cam aanzet.

Iemand misschien een goede oplossing? Andere MSN versie, betere uninstall? (ik denk dat het eerder door MSN komt i.c.m mijn computer dan door de cam, want daar is niet aan verandert)

Alvast bedankt
Love is in the air!
pi_60375966
Gewoon via software in het configuratie scherm is meestal voldoende. En welke versie heb je nu ?
En hoe snel is je pc ?
pi_60375984
Download op onderstaande site "AMCap".
Dat is een eenvoudig tooltje om (in dit geval) je webcam te testen.
Loopt het tooltje ook vast? Dan is er iets niet snor met je webcam/usb/drivers/etc.

Doet ie het wel prima via dat tooltje?
Dan is je MSN brak.

http://noeld.com/programs.asp?cat=video
pi_60376645
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:51[/url] schreef MaGNeT het volgende:
Download op onderstaande site "AMCap".
Dat is een eenvoudig tooltje om (in dit geval) je webcam te testen.
Loopt het tooltje ook vast? Dan is er iets niet snor met je webcam/usb/drivers/etc.

Doet ie het wel prima via dat tooltje?
Dan is je MSN brak.

http://noeld.com/programs.asp?cat=video
in dat tooltje doet de cam het wél...... (als je die 2 kleine preview schermpjes bedoelt)

Dit zijn de resultaten:

---------------------------------------------------------------------
Operating System

Microsoft Windows XP Media Center Edition Service Pack 2
Microsoft DirectX 9.0c

Administrator privileges .............................. Passed
AutoRun feature enabled ............................... Passed
Components registration ............................... Passed
DirectX runtime version (9.0c) ........................ Passed
Optimal color depth (32 bpp) .......................... Passed
Processor speed (~1.79 GHz) ........................... Passed
System reboot needed .................................. Passed
Windows version (5.01.2600) ........................... Passed
----------------------------------------------------------------------------

Bij de status staat alleen de volgende mededelingen:

-Driver not registered with NetMeeting (possible black border) Misschien is dat iets? Wat zou een verstandige 2e stap zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door Landgeld op 27-07-2008 13:47:53 ]
Love is in the air!
pi_60378356
Ik denk dat het dus aan MSN ligt, alleen tja, wat ik nu moet doen is me een raadsel helaas...
Love is in the air!
pi_60378851
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:39 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb MSN een keer via REVO uninstaller gedaan, maar als ik daarna MSN weer installeer zie ik 1. alle e-mail adressen die opgeslagen zijn (dus niet volledig geuninstalled), 2. MSN loopt weer vast zodra ik de cam aanzet.
Misschien via iets anders proberen? (Configuratiescherm -> software)
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_60382040
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:42 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

Misschien via iets anders proberen? (Configuratiescherm -> software)
Nope, heeft ook geen zin!

Iemand nog een andere oplossing/tip?
Love is in the air!
  zondag 27 juli 2008 @ 19:39:59 #8
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_60382410
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:39 schreef Landgeld het volgende:
alle e-mail adressen die opgeslagen zijn (dus niet volledig geuninstalled), 2. MSN loopt weer vast zodra ik de cam aanzet.
Logisch, als je je contactpersonen bedoeld: die worden opgeslagen op een msn server
Bedoel je de lijst van mensen die zich al heeft aangemeld op jouw pc, die zitten niet in msn opgeslagen maar ergens anders

Ontopic: hij loopt dus vast als de andere jouw cam accepteert? Maw, als hij begint te verzenden van de cam gegevens, mss een firewall? zet deze eens af... probeer ook eens met de nieuweste drivers voor je cam optehalen
pi_60382902
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:39 schreef SnIpY het volgende:
Ontopic: hij loopt dus vast als de andere jouw cam accepteert? Maw, als hij begint te verzenden van de cam gegevens, mss een firewall? zet deze eens af... probeer ook eens met de nieuweste drivers voor je cam optehalen
hij loopt idd vast als de ander mijn cam accepteert. Op dát moment. De nieuwste drivers heb ik al, daar ligt het probleem niet. De cam werkt ook gewoon goed als ik hem in MSN (webcamsettings) aan zet. Alleen in contact met iemand anders (m.b.t. accepteren) doetie het niet.

Ook heb ik de software op 'allow' staan in de firewall, dus dat is het probleem ook niet
Love is in the air!
pi_60387095
Update:

Als ik bij het vastlopen van MSN gewoon een 30 secondn wacht, doet MSN het weer en sluit de cam alleen af. Ik krijg dan de volgende mededeling:

----------------
Messenger cannot connect you to ................. Please try again later.
You have stopped viewing webcam with..............
----------------

Ik krijg wél beeld dus, totdat iemand accepteerd, dan looptie vast en sluit hij de cam na 20-30 seconden zelf af

Iemand een oplossing/tip oid? Hij heeft het altijd gedaan, erg raar...
Love is in the air!
pi_60392645
Driver not registered with NetMeeting (possible black border) , de driver is niet geregistreerd bij netmeeting.......dus op zoek naar een driver die wel werkt met netmeeting.
(google resultaat)
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
pi_60395758
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:42 schreef MailGozer het volgende:
Driver not registered with NetMeeting (possible black border) , de driver is niet geregistreerd bij netmeeting.......dus op zoek naar een driver die wel werkt met netmeeting.
(google resultaat)
Maar beide cam's liepen vast, bij beide waren de drivers geinstalleerd en heb ik normaal nooit problemen gehad?

Is er niet iets van een universele driver o.i.d? Of iets anders waar het probleem kan liggen
Love is in the air!
pi_60400317
Zo pikte mijn msn in den beginnen steeds me tv-kaart en niet de cam.....pas na ..tig reboots ( ik keek er niet meer na om) werkte dat ding (creative) plots normaal.
Wat voor merk is/zijn die cams? (dit daar http://search.live.com/ meer resultaten gaf op dit gebied als google)
pi_60400639
probeer eens alles opnieuw te installeren?

[ Bericht 89% gewijzigd door Sweetbeach op 28-07-2008 18:25:17 ]
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_60400920
MSN heb ik al opnieuw geinstalleerd.

Het is een trust cam... maar nogmaals; het ligt volgens mij niet aan de cam! Want een andere cam werkt ook niet. Het is meer de combinatie van 'een' cam i.c.m. MSN oid. Hij heeft het ook altijd gedaan namelijk...

Die search gebruikt maar ook weinig!

Iemand nog ideeën?
Love is in the air!
pi_60404901
Ik heb ook geprobeerd om een hele oude MSN er op te zetten, maar dan moet ik alsnog de update doen voor de nieuwe, het heeft dus geen zin!

grrrrr
Love is in the air!
pi_60405064
Volgens mij kun je een gehackte versie van 7.5 draaien
  maandag 28 juli 2008 @ 22:18:43 #18
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_60406316
Je zegt dat je al eens een andere cam geprobeerd hebt, was het een cam van hetzelfde merk/type?
  maandag 28 juli 2008 @ 22:20:32 #19
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_60406350
OK wacht heel eventjes, heb jij Vista ?

Ik zie dat je Windows xp Media Center hebt
Volgens DEZE site moet je eens proberen om al de foto's die je met je cam gemaakt hebt in een andere map plaatsen en dan je pc herstarten en nog eens proberen (is dan wel voor vista, maar het proberen waard toch?)

Volgens DEZE link dan weer moet je eens kijken op welk land jij je msn adres hebt geregistreerd en dit gewoon naar Nederland of België zetten.

Wat je ook nog kunt doen is de wizard van msn voor audio/video instellingen nog eens opnieuw doen (volgens dan weer een andere link)

En zo zijn er nog een paar linkjes, ik weet niet of je die al geprobeerd had ?

[ Bericht 92% gewijzigd door SnIpY op 28-07-2008 22:29:27 ]
pi_60412398
quote:
Op maandag 28 juli 2008 22:20 schreef SnIpY het volgende:
OK wacht heel eventjes, heb jij Vista ?

Ik zie dat je Windows xp Media Center hebt
Volgens DEZE site moet je eens proberen om al de foto's die je met je cam gemaakt hebt in een andere map plaatsen en dan je pc herstarten en nog eens proberen (is dan wel voor vista, maar het proberen waard toch?)

Volgens DEZE link dan weer moet je eens kijken op welk land jij je msn adres hebt geregistreerd en dit gewoon naar Nederland of België zetten.

Wat je ook nog kunt doen is de wizard van msn voor audio/video instellingen nog eens opnieuw doen (volgens dan weer een andere link)

En zo zijn er nog een paar linkjes, ik weet niet of je die al geprobeerd had ?
- Ik maak nooit foto's met mijn cam, dus daar ligt het niet aan!
- Mijn Msn adres staat op Nederland geregistreerd. Ik heb overigens nooit problemen gehad met de cam op dit adres, dus het lijkt me ook sterk dat het dat is
- De wizard heb ik al 3x opnieuw gedaan

Lijkt met niet dat het aan bovenstaande ligt... het blijft een vaag probleem waar tot nu toe geen oplossing voor lijkt IEmand nog tips?
Love is in the air!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:09:15 #21
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_60417681
Ja, format c:/
pi_60425922
Format zou misschien helpen, maar heb toch liever een 'makkelijkere' oplossing. Iemand
Love is in the air!
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:18:26 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_60440687
Ander MSN vraagje (kon geen ander handig topic vinden). M'n msn blijft alleen rechtsonder staan als icoontje, maar komt niet meer tevoorschijn. Ook al opnieuw geinstalleerd enzo, helpt niks.. weet iemand waar dit aan ligt?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_60443027
start / programmas in dat rijtje staat hij, start hem vandaar eens op en meld je aan en af, hier werkte het icoontje nadien weer.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:10:03 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_60443132
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:05 schreef MailGozer het volgende:
start / programmas in dat rijtje staat hij, start hem vandaar eens op en meld je aan en af, hier werkte het icoontje nadien weer.
Al dat werkte niet, maar kwam erachter dat het aan MSN plus lag.. na die verwijderd te hebben en MSN opnieuw geinstalleerd te hebben werkt het weer.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')