abonnement Unibet Coolblue
pi_76100212
Tessie ik had aardappel in partjes gesneden, als je een beetje stevige aardappels hebt dan wil dat wel.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_76156072
Jair en Finn zitten lekker te smikkelen zeg! Leuk!

Fijn ook dat Graeme het leuk en lekker vindt!

Ko heeft al een paar keer op een broodkorst zitten kauwen, dat bevalt hem een stuk beter dan groenten en fruit. Maar vanavond heeft hij lekker zitten proberen met broccoli en stak het zowaar in zijn mond. Nog wel weer wat vieze gezichten maar we boeken vooruitgang.
Ik heb ook rijstepapachtig iets gehaald bij de natuurwinkel om eens pap met bv voor hem te maken. Ben benieuwd wat hij daar van vindt.

Op de boot ging alles goed, niemand heeft iets in zijn mond gestopt. Heel fijn.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76156303
Dat klinkt erg goed Oeke, zeker wel vooruitgang dus.
Graeme krijgt tegenwoordig ook elke ochtend een bordje rijstbloempap. Dat voer ik hem gewoon met een lepeltje. Vind hij ook erg leuk en lekker, het moet alleen wel snel gaan. Hij neemt nog net (meestal dan ) de tijd om het even door te slikken en doet dan al snel zn mond weer open

Morgen krijgt hij avocado. Ben benieuwd hoe hij dat vind.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76156379
Leuk, zo'n vogelbekkie, heel snel open en dicht.

Avocado, glibber!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76156428
Ja en zacht, dus dat zal lekker pletten en glibberen idd worden, en dan wordt ie vast boos
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76156949




Simone van 7 maanden oud werkt heel voorzichtig wat broccoli, wortel, peer en banaan naar binnen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 21:09:53 #207
5428 crew  miss_sly
pi_76156964
Wij hebben ook heel een heel klein stukje gerapleyd met Kerst 3 weken te vroeg, maar ze zat zo gezellig bij ons aan tafel en mijn moeder had de boontjes zo gezond zonder zooi alleen maar gaar gekookt. Dus heb ik haar een boontje gegeven, en ze vond het nog interessant ook. Het ging naar haar mond en ze heeft er wat opgesabbeld en daar hield het mee op. Niet dat ze een vies gezicht trok ofzo, maar volgens mij kon ze er gewoon niet veel mee, behalve (zoals alles) in haar mond stoppen even
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76157479
Miss daar hoef je toch geen voor te doen

Tess vindt sabbelen op een stukje komkommer of een korstje brood helemaal geweldig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76290575
Simone (7 maanden) krijgt ook de Rapley methode voorgeschoteld.
We hebben geëxperimenteerd met broccoli, peer en banaan, maar het wil nog niet erg vlotten. Sowieso pakt ze uit zelf weinig op om in haar mond te stoppen. Ze grijpt wel naar dingen, maar speelt er dan mee. Zo ook met deze groentes en fruitsoorten. Als we het voordoen (bij ons zelf) raakt ze nog niet echt geïnspireerd. Ook als we stukjes in haar mond willen doen, valt dat niet in goede aarde. Heel af en toe slikt ze iets door, maar niet vaak.

De kokhalsreflex is wel een stuk minder dan een paar weken geleden, dus dat is positief.

Wat denken jullie? Gewoon doorgaan met haar stimuleren het zelf te pakken en in haar mond te doen? En af en toe zelf wat in haar mond stoppen? Of hebben jullie nog andere tips? We willen niet gelijk naar potjes e.d. grijpen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_76291409
Nog een maandje en dan beginnen wij ook Ik heb er echt heel veel zin in

Tessie wat vond Graeme van de avocado?
pi_76292922
JD, we zijn zelf ook nog maar net begonnen, dus echte tips en adviezen heb ik niet voor je, sorry. Ik heb wel bij het CB gevraagd of het geen kwaad kan als je kindje er eerst nog eigenlijk niks van binnen krijgt, en dat was helemaal geen probleem, er was geen haast bij om echt wat binnen te krijgen.
Als je borstvoeding geeft is het nog makkelijker, want daar heeft je kindje heel lang sowieso voldoende aan.

Miss Sly, daar hoef je idd toch niet om te doen. Ik kan het me heel goed voorstellen. Wij zijn zelf ook ietsjes eerder dan bij 6 maanden begonnen. Leuk dat Senna het ook al echt geproefd heeft.

Chan, spannend hoor! Ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan.
Graeme vond de avocado ook erg lekker en omdat het zo zacht is, heeft hij er ook echt wat van binnen gekregen Hij heeft gister ook nog een stukje rijstwafel gegeten, vond ie ook al lekker. Hij eet volgens mij echt alles!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76293000
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:36 schreef tessie het volgende:
JD, we zijn zelf ook nog maar net begonnen, dus echte tips en adviezen heb ik niet voor je, sorry. Ik heb wel bij het CB gevraagd of het geen kwaad kan als je kindje er eerst nog eigenlijk niks van binnen krijgt, en dat was helemaal geen probleem, er was geen haast bij om echt wat binnen te krijgen.
Als je borstvoeding geeft is het nog makkelijker, want daar heeft je kindje heel lang sowieso voldoende aan.

Merci! We geven idd BV, dus we houden geduld.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_76309345
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:52 schreef cattie het volgende:
Hier staat uitgelegd waarom leverworst niet goed is.
Ik vind dat gedeelte van de site wat overdreven om eerlijk te zijn (voorbeeldbrieven voor het kinderdagverblijf). Ook de suggesties voor alternatieven vind ik op een paar uitzonderingen na echt niks. Chocoladepasta, kaas, worst, jam, pindakaas, hagelslag, vlokken en meer van dat soort spul eten de kids hier en niet franse geitenkaas, notenpasta en tartex (dat ik niet ken en dat laat ik ook maar zo).

[ Bericht 17% gewijzigd door willempjewever op 01-01-2010 23:25:39 ]
pi_76310242
tsja aangezien het gemiddelde kinderdagverblijf verzadigde vetten (worst, (smeer)kaas, pindakaas), zout (worst, (smeer)kaas) of suiker (goedkope jam, goedkope appelstroop) op brood smeert vind ik dat eigenlijk niet zo overdreven.
Genoeg gezondere mogelijkheden, of afwisselender dan de standaard kdv dingen. Tuurlijk is een keer niet schadelijk, maar genoeg kinderen die dus 5 dagen per week 2 boterhammen per dag met smeerworst eten. Tsja dat lijtk mij niet gezond. Ook het voedingscentrum raakt smeerworst aan als voedingsmiddel wat bij uitzondering af en toe een keer gegeten wordt. Heel veel baby's en peuters krijgen het dagelijks, alleen omdat het zo lekker makkelijk blijft plakken. Terwijl zo'n klein lijfje die stoffen nog veel lastiger kanv erwerken, en het percentage stoffen in zo'n klein lijfje veel hoger is.

Waarom zo gezond mogelijk starten met heel bewuste introductie van bijvoeding, pure groenten, fruit en brood geven. Maar dan vervolgens smeerworst op brood doen wat een ingredient of 20 heeft....
Nog afgezien van het ongezonde van smeerworst snap ik die logica niet.
Keurig je groenten zonder zout koken, (of tot een jaar niet met de pot mee laten eten, want dan mag niet vanwege het zout), maar wel dagelijks smeerworst en smeerkaas op de boterham doen vanaf een maand of 6/7...
Tsja die logica ontbreekt mij
pi_76310393
de mening van het voedingscentrum over leverworsthttp://www.voedingscentru(...)highlight=leverworst

Leverworst voor jonge kinderen
Smeerleverworst wordt vaak gebruikt als broodbeleg voor kinderen. Het is gemakkelijk in het gebruik en je morst er niet zo gauw mee als bijvoorbeeld jam. Toch is het niet goed om jonge kinderen veel boterhammen met leverworst te geven. In leverworst zit namelijk veel vitamine A (retinol). Van deze vitamine moet je niet te veel binnen krijgen. Voor kinderen van 6-12 maanden is de veilige hoeveelheid 600 microgram per dag. Voor jonge kinderen (1-3 jaar) is de veilige hoeveelheid 800 microgram per dag. Als een kind af en toe wat meer binnenkrijgt is dat niet erg. Maar als dat bijna elke dag gebeurt, gaat het teveel aan vitamine A zich opstapelen in het lichaam. Te veel vitamine A kan schadelijk zijn.

Advies
Het advies is daarom: geef kinderen van 1-3 jaar niet meer dan 2-3 boterhammen met (smeer)leverworst per week. Iets oudere kinderen mogen wat meer vitamine A. De veilige hoeveelheid per dag loopt langzaam op naar de veilige hoeveelheid voor volwassenen (3000 microgram per dag). Voor oudere kinderen geldt ook in de eerste plaats dat variatie belangrijk is en dat hartig broodbeleg niet beter is. Ook oudere kinderen kunnen daarom beter afwisselen in de soorten beleg op het brood.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 00:19:07 #216
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76312260
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:17 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik vind dat gedeelte van de site wat overdreven om eerlijk te zijn (voorbeeldbrieven voor het kinderdagverblijf). Ook de suggesties voor alternatieven vind ik op een paar uitzonderingen na echt niks. Chocoladepasta, kaas, worst, jam, pindakaas, hagelslag, vlokken en meer van dat soort spul eten de kids hier en niet franse geitenkaas, notenpasta en tartex (dat ik niet ken en dat laat ik ook maar zo).
Ik vond het juist wel duidelijk toegelicht en logisch geredeneerd allemaal. En het lijstje met alternatieven vind ik ook prettig. Genoeg om mee te variëren en zelf nog wat van te maken.
Maar als je de theorie niks vindt dan kun je gewoon doorgaan met het geven van 'normaal' broodbeleg. Als de theorie je wel aanspreekt zou ik toch eens wat gaan proberen met notenpasta (cashew/hazelnoot) en tartex (een soort vegetarische pate).

mijn gezin is gelukkig erg dol op geitenkaas, notenpasta, hummus, kwark en tartex
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 00:21:43 #217
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76312341
En J-D, wat een leuke foto's van Simone. Ze ziet er erg vastberaden uit zo, die broccoli moet er aan geloven
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_76313336
tvp sorry
we gaan over 2 maanden ook beginnen, even goed inlezen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76317257
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:19 schreef Macka66 het volgende:
mijn gezin is gelukkig erg dol op geitenkaas, notenpasta, hummus, kwark en tartex
hummus heeft mijn zoon wel gegeten, totdat hij 1,5 jaar werd en opeens besloot dat alleen pindakaas en hagelslag nog goed genoeg waren. Inmiddels eet hij weer een stuk gevarieerder, maar hummus wil meneer niet meer.

Ik ben toch wel benieuwd naar tartex, vond het gisteren echt niks. Maar na een nachtje slapen ga ik het toch een kans geven.
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:37 schreef p_iglet het volgende:
Het advies is daarom: geef kinderen van 1-3 jaar niet meer dan 2-3 boterhammen met (smeer)leverworst per week.
Mijn zoon eet 2 keer per week een crackertje met leverworst, dus dan zit het gelukkig wel goed. Ons kinderdagverblijf geeft de kinderen trouwens erg gevarieerd eten, ook fruit en goed bruinbrood. Wellicht een uitzondering dan als ik het zo lees.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 10:15:00 #220
5428 crew  miss_sly
pi_76317383
Ik zal idd ook eens op het kdv gaan informeren wat ze geven. Volgens mij, wat ik gezien heb, krijgt de babygroep een droge boterham rond 16 uur. Er wordt iedere dag van verse ingredienten een volledige warme maaltijd gekookt voor tussen de middag, die dus naar leeftijdsgroep verder wordt verwerkt en afgewerkt. Geen zout en kruiden enzo voor de hele kleintjes, dat soort dingen. S'ochtends doen ze fruit, maar geen idee hoe. het wordt onderhand tijd om daar eens over te gaan babbelen met ze, geloof ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76317924
op het kdv waar Mirte zat heb ik overlegd wat zij ermee konden. Maar wij moesten zelf fruit/brood enzo meegeven. Eerst heb ik prutjes fruit meegegeven en toen ze de slag te pakken kreeg stukjes. Ze zagen het wel zitten om te kijken hoe het ging. Ze vonden het wel leuk geloof ik.

Maar ik had ook zoiets van als jullie liever prutjes geven is dat ook ok.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_76332854
Tartex is in ieder geval in natuurwinkels te koop en misschien ook in sommige supermarkten. Wij variëren hier ook met wat ons zoontje op brood krijgt. Fruitstroop, jam, smeerkaas, avocado en dergelijke. Heb net ook een potje tartex gekocht. Wat me wel verbaasde was dat in tartex ook in alle soorten zout zit en soms ook knoflook en andere dingen, die wij hem nog niet hebben gegeven zoals prei. Wellicht dat wij prei binnenkort eens een keer doen.

Op het kinderdagverblijf is het weer een ander verhaal, daar doen ze geen gepureerd fruit op brood (beetje raar want dat hebben zij sowieso al gemaakt voor een aantal kinderen). Daar doen ze wel dingen, die makkelijker zijn zoals Fruitstroop, jam, hummus en smeerkaas. Geen leverworst in ons kdv voor zover ik weet.

JD als je kind nog geen stukken fruit eet, betekent dat zeker niet, dat je dan potjes moet geven. Als je graag wil, dat die meer binnenkrijgt zou je naast de stukken fruit/groenten wat gepureerd kunnen proberen, waarvan je dan af en toe een lepel geeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76338102
Graeme is geloof ik allergisch voor aubergine Hij kreeg allemaal rode vlekken om zijn mond en op zn handjes toen hij het aan het eten was. Verder lijkt hij gelukkig nergens last van te hebben, maar ik vond het toch een klein beetje eng. Ik wist natuurlijk wel dat hij verhoogde kans op allergieen had, omdat mijn Lief en ik allebei ook bepaalde voedselallergieen hebben, maar had het toch niet verwacht. Zeker niet bij aubergine. De dingen waar wij zelf allergisch voor zijn, geven we hem voorlopig nog niet. Ik had niet bedacht dat hij natuurlijk ook voor andere dingen allergisch kon zijn ofzo

Morgen gaan we aardappel proberen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76338157
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:02 schreef Tinuviel het volgende:
JD als je kind nog geen stukken fruit eet, betekent dat zeker niet, dat je dan potjes moet geven. Als je graag wil, dat die meer binnenkrijgt zou je naast de stukken fruit/groenten wat gepureerd kunnen proberen, waarvan je dan af en toe een lepel geeft.
Thnx voor het meedenken. We zullen er eens over nadenken.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  † In Memoriam † zondag 3 januari 2010 @ 11:22:57 #225
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_76351546
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:27 schreef tessie het volgende:
Graeme is geloof ik allergisch voor aubergine Hij kreeg allemaal rode vlekken om zijn mond en op zn handjes toen hij het aan het eten was. Verder lijkt hij gelukkig nergens last van te hebben, maar ik vond het toch een klein beetje eng. Ik wist natuurlijk wel dat hij verhoogde kans op allergieen had, omdat mijn Lief en ik allebei ook bepaalde voedselallergieen hebben, maar had het toch niet verwacht. Zeker niet bij aubergine. De dingen waar wij zelf allergisch voor zijn, geven we hem voorlopig nog niet. Ik had niet bedacht dat hij natuurlijk ook voor andere dingen allergisch kon zijn ofzo

Morgen gaan we aardappel proberen.
Aubergine is een nachtschade, net als paprika, tomaat en aardappel. Daar kun je idd allergisch voor zijn.
(Ik krijg jeukplekken van rauwe tomaat, met gebakken of stukgekookte tomaat heb ik geen probleem.)
Hopelijk gaat het goed met de aardappel, 't lijkt me geweldig om Graeme te zien rapleyen!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')