quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:43 schreef LoudGirl het volgende:Ik ben net terug uit Kroatie, waar de sporen van de onafhankelijkheidsoorlog nog lang niet zijn verdwenen. Alleen ben ik een beetje het spoor bijster over de oorlog op de Balkan in de jaren negentig. Wie vocht er nu ook al weer met wie? De Kroaten tegen de Kroatische Serviers, neem ik aan. Maar waren daar ook Bosniers bij betrokken? En hoe zat het ook al weer met de moslims in de regio? En zijn er good guys en bad guys aan te wijzen, of hebben alle partijen evenveel wandaden op hun geweten?
Serven vochten tegen de moslmis (Bosniers).
Kroaten stonden in het begin aan de kant van de Serven.
Kroaten stonden later aan de kant van de Bosniers.
Bosniers vochtend tegen de Serven en niet de Kroaten.
Kosovaren vochtend tegen de Serven.
De Serven probeerden Bosnie te zuiveren van Moslims.
De Kroaten probeerden Kroatie te zuiveren van Serven.
De Kosovaren probeerden Kosovo te zuiveren van Serven.
Bosniers werden gesteund door moslim-extremisten over heel de wereld. (Bosnische Jihad)
Alhoewel de Bosniers zelf geen extremisten zijn en later ook extremisten hebben verdreven.
Serven werden gesteund door Rusland en enkele andere oud communistische landen.
Echte good guys en band guys zijn er niet aan te wijzen, ook al wijst de media de Serven als bad guys aan.
De sporen zijn expres nog te zien: Op dat we nooit vergeten!
Alle partijen hebben bloed aan hun handen, maar de serven lijken de enige te zijn die hiervoor worden beoordeeld. Dit om het falen van de Nederlandse politici uit het beeld te houden.
Zivjeli