abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juli 2008 @ 13:54:05 #1
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_60244405
Tja, terwijl hele volksstammen Nederlanders naar Frankrijk afreizen, hebben wij besloten om op vakantie te gaan naar Nederland.

Tussen de regenbuien door willen we als het een beetje meezit ook BBQ-en.
Weet iemand misschien een slager in de regio Ermelo die cote de boeuf (zo'n entrecote, maar dan met een joekel van een bot erin) op voorraad heeft? Da's nameljk mijn favo stukje vlees op de BBQ.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_60245013
t-bone steak hetzelfde?
Dat zullen de meeste echte slagers wel hebben. Even vragen
pi_60245083
Als je bij ons naar een T-Bone vraagt krijg je inderdaad precies wat jij bedoelt.
  maandag 21 juli 2008 @ 14:31:33 #4
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_60245116
Het wordt deze week anders best mooi weer
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  maandag 21 juli 2008 @ 14:36:14 #5
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_60245216
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:30 schreef Dark_Killah het volgende:
Als je bij ons naar een T-Bone vraagt krijg je inderdaad precies wat jij bedoelt.
Waar is "bij ons"? Dark_Killah?

Bij mijn beste weten heeft een T-bone een bot in de vorm van een T, en een Cote de boeuf een gekromd bot. Ik weet niet of dat hetzelfde is... Een slager die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  maandag 21 juli 2008 @ 16:20:50 #6
128548 pavv
The computer says NO
pi_60247204
licht...



Cote de Boeuf

COWBOY STEAK - RIBEYE ON THE BONE
As you can gather from the name this is a very much loved steak in the States. The French call it "Cote de Boeuf" and arguably love it even more. It is normally cut for two to share but when sufficiently hungry, i can demolish one easily on my own. It is basically a Turbo-Charged ribeye with the bone attached. The bone always enhances a steak and this cut presents beautifully when carved, and served at the table where you can fight over all the juiciest bits!




T-Bone....

PORTERHOUSE AND T-BONE
A Porterhouse is not a T-bone. Although they are neighbouring cuts of loin, the Porterhouse is distinguished by the large fillet, ccut near the rump end of the carcass and as this fillet tails off, you enter T-bone territory where the T-shaped bone is far more visible. The Sirloin makes up the other side on both cuts. A properly grilled Porterhouse or T-bone steak is a beautiful thing!


Beide goddelijk spul van de BBQ of grill.....
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:30:41 #7
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_60264079
Dank pavv! Dat issem, daar op foto 1!
Ik bedoel inderdaad de Cote de boeuf. Precies zoals ie op de bovenste foto's staat en zoals die bij ieder franse slagerij in de vitrine ligt

Maar kan ik zo'n mooi stukje ook in de buurt van Ermelo kopen?
Ik heb het namelijk nog nooit bij een Nederlandse slager zien liggen....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_60278401
Je kunt toch gewoon zoeken naar een slager en het vragen en/of bestellen? Als je uitlegt wat je wilt, plaatje meeneemt moet het toch lukken? Wat jij wilt, is gewoon rib-eye met rib... Runderribstuk.

http://www.cheffen.nl/2008/01/ribeye.php

Hier is goed uitgelegd wat je nou eigenlijk wil:

Vanaf de hals gezien.

Van het stuk met de resterende ribben, de 10e tot en met de 12e rib aan elkaar, noemen we een cote de boeuf. De 5e tot en met de 11e rib worden ontbeend tot ribeyes (als de cote de boeuf ook wordt uitgebeend heb je eveneens ribeye). De ontbeende 12e rib plus de zadel, ook wel dunne lende genoemd, is de entrecote.*
pi_60278592
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een slager die zelf uitbeent. Die kan zo'n stukje gewoon voor je snijden.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:58:10 #10
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_60280005
Dank voor de info!
Misschien moet ik dan even mijn vraag herformuleren:

Weet iemand een slager inde omgeving Ermelo die zelf uitbeent? (en die eventueel bereid zou kunnen zijn om voor mij een mooie cote de boeuf uit te snijden? )
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_68287161
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:58 schreef Delicieux het volgende:
Dank voor de info!
Misschien moet ik dan even mijn vraag herformuleren:

Weet iemand een slager inde omgeving Ermelo die zelf uitbeent? (en die eventueel bereid zou kunnen zijn om voor mij een mooie cote de boeuf uit te snijden? )
Schopje. Omdat ik er zelf van de week een heerlijke cote de boeuf gehaald heb: poelier van Elten. Wel een beetje een dwaze man, maar prima vlees!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')