abonnement Unibet Coolblue
pi_60233664
Hallo iedereen,

Tijdens mijn vakantie met vrienden heeft een vriend mijn mobiel per ongeluk in het water laten vallen. Deze opgevist, batterij eruit gehaald, twee dagen laten drogen, maar hij doet het niet meer. Die vriend wil mijn telefoon wel vergoeden via zijn WA-verzekering alleen had ik deze telefoon 8 maanden en ik heb dus nog bijna 1,5 jaar een abonnement. Mijn sim-kaart werkt nog wel en eigenlijk zou mijn contract nu al wel willen verlengen (KPN, overal ontvangst, op dit moment heb ik een makkelijk nummer) en dan een nieuw toestel daarbij uitzoeken (misschien zelfs wel gratis).

Nu is mijn vraag: hoe zit dat met de WA-verzekering van mijn vriend. In het geval dat ik gratis een nieuw toestel kan uitkiezen, kost het die vriend dus niks terwijl ik dankzij zijn schuld weer 2 jaar aan een abonnement vast zit. In het geval dat ik bij moet betalen weet ik niet of de WA-verzekering dat dekt.
pi_60233761
gewoon je kapotte telefoon laten vergoeden en dan pas een nieuw toestel uitzoeken...
kun je de 'oude' ook nog verkopen
pi_60233777
1. Het is geen WA-verzekering. Die vriend is toch geen motorvoertuig?
2. Lees de polis en/of vraag het de verzekeringsmaatschappij. Of moeten we gokken bij welke maatschappij de verzekering loopt en wat er in de polis staat?
pi_60233840
Waarom zou je weer 2 jaar aan een abonnement vastzitten omdat je maatje je telefoon in het water heeft laten flikkeren?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  zondag 20 juli 2008 @ 22:19:01 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_60233861
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef Light het volgende:
1. Het is geen WA-verzekering. Die vriend is toch geen motorvoertuig?
2. Lees de polis en/of vraag het de verzekeringsmaatschappij. Of moeten we gokken bij welke maatschappij de verzekering loopt en wat er in de polis staat?
Je kan ook een WA verzekering afsluiten voor een persoon.

Je krijgt een tip, sluit er zelf ook een af
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 20 juli 2008 @ 22:19:50 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_60233877
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef Light het volgende:
1. Het is geen WA-verzekering. Die vriend is toch geen motorvoertuig?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_60233919
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef Light het volgende:
1. Het is geen WA-verzekering. Die vriend is toch geen motorvoertuig?
Iedere persoon in nederland is verzekerd ( als het goed is ) voor wettelijke aansprakelijkheid.
Een auto moet je appart verzekeren voor wettelijke aansprakelijkheid. De WA zit meestal bij de woonpakketten van een verzekeringsmaatschappij. De WA voor de auto in je verzekering van de auto.

Voor de TS. Zoek een vervangende telefoon met de zelfde functionaliteit. Daar laat je een prijsopgaaf voor doen. Die prijsopgaaf geef je door aan die vriend zijn WA verzekering.
  zondag 20 juli 2008 @ 22:21:45 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_60233939
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:19 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je kan ook een WA verzekering afsluiten voor een persoon.

Je krijgt een tip, sluit er zelf ook een af
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_60233958
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef -Melf- het volgende:
gewoon je kapotte telefoon laten vergoeden en dan pas een nieuw toestel uitzoeken...
kun je de 'oude' ook nog verkopen
Dat kan ook, maar ik heb geen idee wat de dagwaarde van mijn telefoon is en hoe dat berekend wordt. (Het gaat om een Nokia 6300 van 8 maanden uit).
pi_60233971
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef Light het volgende:
1. Het is geen WA-verzekering. Die vriend is toch geen motorvoertuig?
Reageer dan niet ...
pi_60233981
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:19 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je kan ook een WA verzekering afsluiten voor een persoon.

Je krijgt een tip, sluit er zelf ook een af
Nee, dat kan niet. Je kunt wel een aansprakelijksheidsverzeking afsluiten maar die is niet wettelijk verplicht. Het is dus geen WA-verzekering.
pi_60234085
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:22 schreef TechnoThijs het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar ik heb geen idee wat de dagwaarde van mijn telefoon is en hoe dat berekend wordt. (Het gaat om een Nokia 6300 van 8 maanden uit).

gewoon opsturen en reparatie kosten etc laten vergoeden?
pi_60234930
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:28 schreef -Melf- het volgende:

[..]

gewoon opsturen en reparatie kosten etc laten vergoeden?
Waterschade wordt niet gerepareerd.
Laat hem gewoon een nieuwe kopen.. die dingen kosten tegenwoordig nog "maar" 140 euro.
Volgens mij is dat het minste gedoe en de snelste oplossing voor jou.
pi_60235214
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:19 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je kan ook een WA verzekering afsluiten voor een persoon.

Je krijgt een tip, sluit er zelf ook een af
Heet tegenwoordig geen WA meer , maar AVP (aansprakelijkeheidsverzekering particulieren)

maximale dekking 2 miljoen, misschien nog ergens een eigen risico.
  maandag 21 juli 2008 @ 07:54:31 #15
216273 Gibson
Play it loud
pi_60238132
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:15 schreef Light het volgende:
1. Het is geen WA-verzekering. Die vriend is toch geen motorvoertuig?
Zeg dan niets
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:23 schreef morpheus_at_work het volgende:
maximale dekking 2 miljoen, misschien nog ergens een eigen risico.
bij centraal beheer 2,5 miljoen.

@ TS, gewoon even de verzekeringsmaatschappij van je vriend bellen, die kunnen je vertellen wat je voor bedrag terugkrijgt voor die mobiel, met dat geld kan je dan gewoon een andere gaan kopen.
pi_60238156
Je kan je abbo inieder geval nog niet verlengen, kan pas 3 maanden voor afloopdatum meende ik. Lijkt me daarnaast ook niet echt verstandig aangezien je dan 3,5 jaar vastzit ,en nu kan je het nog wel tof vinden, maar over 2 jaar niet meer
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60238180
Je moet gewoon een nieuw toestel halen van het geld van de verzekering.
Er zijn gewoon losse toestellen zonder abbo, dus sim erin en doorgaan.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_60239323
quote:
Op zondag 20 juli 2008 22:23 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Je kunt wel een aansprakelijksheidsverzeking afsluiten maar die is niet wettelijk verplicht. Het is dus geen WA-verzekering.
De aansprakelijkheid is wel wettelijk.
Daarom heette het vroger ook WA verzekering, en heel veel mensen noemen het nog steeds zo.
Net zoals de meeste mensen WIA ook nog WAO noemen.
pi_60239604
Binnen de claim mag je ook gerust randschades meenemen, bv dat je tussentijds prepay hebt moeten kopen, of dat je nu een duurder toestel moet nemen ivm dat je geen abonnement er bij kan nemen.
pi_60240373
quote:
Op maandag 21 juli 2008 08:03 schreef Chinless het volgende:
Je moet gewoon een nieuw toestel halen van het geld van de verzekering.
Er zijn gewoon losse toestellen zonder abbo, dus sim erin en doorgaan.
dat dus, dat was toch niet zo moeilijk?
  maandag 21 juli 2008 @ 10:59:31 #21
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_60240454
en je abbo kun je idd nog helemaal niet verlengen, pas 3 maanden voor t einde van je abbo, dus nu gewoon n nieuwe foon en je eigen sim/abbo, probleem opgelost, en de rekening declareren bij de verzzekering van je vriend,alleen heb je kans dat je niet volledige rekening vergoed krijgt aangezien de foon 8 maanden oud was. Heb je geen foonverzekering? dan kan t gewoon via je foonverzekering, tenminste als je waterschade in je pakket hebt
pi_60249547
Bedankt voor de reactie's,

Nee ik heb geen verzekeing, destijds kostte dat ding 240 nieuw maar mede doordat ik hem gratis bij het abbo kreeg heb ik geen verzekering afgesloten.

Het lijkt mij inderdaad het makkelijkst om een nieuwe te kopen en de kosten te decaleren bij de verzekering, het enige probleem dat 150 euro met nog een vakantie voor de deur voor mij een redelijk bedrag is.
pi_60250543
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:39 schreef TechnoThijs het volgende:
Bedankt voor de reactie's,

Nee ik heb geen verzekeing, destijds kostte dat ding 240 nieuw maar mede doordat ik hem gratis bij het abbo kreeg heb ik geen verzekering afgesloten.

Het lijkt mij inderdaad het makkelijkst om een nieuwe te kopen en de kosten te decaleren bij de verzekering, het enige probleem dat 150 euro met nog een vakantie voor de deur voor mij een redelijk bedrag is.
Ze kunnen vrijsnel uitbetalen.
pi_60250673
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:39 schreef TechnoThijs het volgende:
Bedankt voor de reactie's,

Nee ik heb geen verzekeing, destijds kostte dat ding 240 nieuw maar mede doordat ik hem gratis bij het abbo kreeg heb ik geen verzekering afgesloten.

Het lijkt mij inderdaad het makkelijkst om een nieuwe te kopen en de kosten te decaleren bij de verzekering, het enige probleem dat 150 euro met nog een vakantie voor de deur voor mij een redelijk bedrag is.
Maar dat moet die vriend dan toch gewoon doen? Dat bedrag even neertellen?
pi_60257245
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:30 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Maar dat moet die vriend dan toch gewoon doen? Dat bedrag even neertellen?
Zou wel zo makkelijk zijn, alleen heb inmiddels een andere (oude) mobiel tot mijn beschikking die het gewoon goed doet. Aangezien ik naast bellen en sms weinig doe met mijn mobiel heb ik niet onmiddelijk een hightech mobiel nodig. Morgen hoor ik meer.

Alleen heb ik al mijn nummers in mijn telefoongeheugen opgeslagen dus ook die ene van die blondine van de vakantie, dus die ben ik ook mooi kwijt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')