abonnement Unibet Coolblue
pi_60216517
Een fantopic voor een fantastische voetballer en een hele sympathieke gozert die nog steeds een behoorlijk woordje Nederlands spreekt.

De vraag is natuurlijk altijd of voetballers gelukkige keuzes in hun carriere maken. Volgens mij is de keuze voor Milan een niet zo handige geweest. Hij keert nu weer terug bij Feyenoord - is dat een gelukkige keuze? Ik weet het niet, ik hoop eigenlijk dat hij in de winterstop al verhuurd wordt aan Heerenveen. Maar hopelijk doet hij het goed in Rotterdam. Ik was al fan en ben het nog steeds!!!



Nu hij daar zit en Verbeek ook nog eens is Feyenoord dit seizoen mijn tweede club
quote:
Tomasson begon zijn profcarrière bij Køge BK. Na drie seizoen bij deze club gespeeld te hebben ging hij naar SC Heerenveen, waarmee hij in 1997 de finale van de Amstel Cup bereikte en waar hij in 1996 de prijs Nederlands Talent van het Jaar verdiende. In 1997 vertrok hij naar Newcastle United. Hier speelde hij slechts één seizoen. Daarna speelde hij vier seizoenen voor Feyenoord; met deze club werd hij in 1999 kampioen van Nederland en won hij in 2002 tevens de UEFA Cup. In de UEFA Cup finale van 2002 scoorde hij. Na deze wedstrijd nam hij afscheid van Feyenoord. In datzelfde jaar vertrok hij naar AC Milan waarmee hij in 2003 de Champions League won en in 2005 in de finale van dezelfde Champions League stond. Tomasson is de eerste keuze van de bondscoach van Denemarken. Bij AC Milan was hij de tweede keus van de trainer van AC Milan, wat er mede voor zorgde dat hij in de zomer van 2005 naar VfB Stuttgart overstapte. Na twee seizoenen bij het Spaanse Villarreal CF doorgebracht te hebben keerde Tomasson op 2 juli 2008 terug bij Feyenoord. Tomasson zal hierdoor herenigen met zijn oud-assistent trainer van SC Heerenveen Gert-Jan Verbeek. Jon Dahl Tomasson tekende een contract van 3 jaar.
pi_60220514
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 zondag 20 juli 2008 @ 08:12:51 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_60220519
Sub-topper

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60221439
Tomasson
pi_60221944
quote:
Op zondag 20 juli 2008 08:12 schreef tong80 het volgende:
Sub-topper

Hoezo? Hangt er maar vanaf wat je criteria zijn. Tomasson is voor mij een held door de manier waarop hij praat, voetbalt en zich opstelt in dat wereldje. Blijft toch een beetje een boerenkinkel die in dat glamoreuze voetbalgedoe terecht komt.
pi_60222017
Heeft de laatste tijd wel wat clubs versleten zonder echt indruk te maken.
Hopelijk kan hij zijn oude vorm herpakken want het is een zeer goede voetballer.
pi_60222044
Sypathieke gozer.

Hopelijk gaat het beter en zal hij geen 2e kluivert worden.
pi_60223189
Die jongen kan nog best aardig goed voetballen.
pi_60223250
Fan
pi_60223822
Held. Punt.
pi_60225903
Volgens mij is de keuze voor Milan niet zo slecht geweest hoor....

In drie seizoenen toch in 76 Serie A-duels van de partij geweest en 22 keer gescoord. Bovendien een aardig salaris lijkt me, plus trainen en spelen in de absolute top.

De keuzes daarna, die waren wat minder. Eerste jaar Stuttgart ging nog, maar daarna... Villarreal ook een mooie club, maar daar waren op dat moment betere spitsen.

Desondanks gewoon een prima voetballer, zeker voor de eredivisie. Al vond ik het soms verbazingwekkend hoe hij de eenvoudigste kansen wist te verprutsen, terwijl hij de moeilijke wel wist te maken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zondag 20 juli 2008 @ 15:22:01 #12
138438 crew  Pizzakoppo
pi_60225953
Hij heeft toch wel redelijk veel gespeeld tussen Nihat en Rossi?
pi_60226155
25 competitieduels vorig seizoen, maar ook veel in- en uitgevallen volgens mij. Ze hadden Franco ook nog natuurlijk. Maar vooral qua scoren viel hij erg tegen, slechts drie treffers vorig seizoen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60227336
Bij Heerenveen was hij lange tijd een smaakmaker en een opvallende en bijzondere speler. Erg geliefd. Hij heeft niet echt de cultstatus van Camataru gekregen, die hij wel verdiende.
pi_60227567
Goede voetballers krijgen natuurlijk geen cultstatus.
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2008 @ 06:23:00 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_60237899
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:50 schreef MaxPower het volgende:
Goede voetballers krijgen natuurlijk geen cultstatus.
George Best
Milco Djurovski
Kiprich
Tsjeu la Ling
Cantona

etc.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60240959
Hij staat toch bekend als enorme geldwolf?
- verwijderd door admin -
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2008 @ 11:52:11 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_60241594
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:24 schreef groenen het volgende:
Hij staat toch bekend als enorme geldwolf?
Leg eens uit

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60243789
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leg eens uit


In het kampioensjaar 1999 kreeg hij netto even veel premie als de rest van de spelersgroep, wat betekende dat hij bruto minder kreeg, omdat hij onder een gunstigere belastingregel viel ofzo. Daar was hij wat gepikeerd over.
pi_60245305
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:28 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

In het kampioensjaar 1999 kreeg hij netto even veel premie als de rest van de spelersgroep, wat betekende dat hij bruto minder kreeg, omdat hij onder een gunstigere belastingregel viel ofzo. Daar was hij wat gepikeerd over.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal precies aan de hand was, die Jorien van den Herik was ook een harde wat betreft financieen natuurlijk

Symphatieke jongen, goede voetballer. Kan met Makaay wel eens een droomduo gaan vormen.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:11:35 #21
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60245840
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:28 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

In het kampioensjaar 1999 kreeg hij netto even veel premie als de rest van de spelersgroep, wat betekende dat hij bruto minder kreeg, omdat hij onder een gunstigere belastingregel viel ofzo. Daar was hij wat gepikeerd over.
Wij betalen als bedrijf alles bruto uit, het belastingvoordeel (zoals het nu is) is namelijk bedoeld om talentvolle buitenlanders naar NL te trekken. De werknemer kwalificeert voor voordeel, niet de werkgever. Als niet Tomasson maar de werkgever daar voordeel van trekt is dat niet de bedoeling van het belastingvoordeel.
Ik kan me de gepikeerdheid dan ook best voorstellen.
pi_60971623
quote:
Tomasson wil geschiedenis schrijven
Door WIETZE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Met zijn feestje in aantocht besloot Tomasson het fraaie toeval een handje te helpen. Hij had zijn jubileumwedstrijd immers ook al iets eerder kunnen spelen.

Op 1 juni van dit jaar bleef hij in het vriendschappelijke duel met Polen echter aan de kant. Op de vraag ‘Waarom?’, lacht de Feyenoorder veelbetekenend. Tomasson mompelt iets over een blessure en bekent dan: ,,Als het een kwalificatiewedstrijd was geweest, had ik wel gespeeld. Maar met alle respect voor Polen, het is natuurlijk minder leuk om daar je honderdste interland te spelen. In Kopenhagen spelen tegen Spanje is wel bijzonder.’’

Dat hij interland nummer 99 in zijn tweede vaderland speelde, was dat eveneens. ,,Maar dát was juist niet de bedoeling,’’ zegt Tomasson over zijn invalbeurt in Eindhoven (1-1). ,,Tegen Nederland zou ik eigenlijk niet meedoen. Ik zat op de bank. Bondscoach Morten Olsen zou me alleen inzetten als dat nodig was. Dat vond hij en dus heb ik de hele tweede helft gespeeld.’’

Tomasson sloeg vervolgens een beurt over, zodat hij vanavond zijn honderdste kan spelen in zijn favoriete stadion, Parken in Kopenhagen. De Deense nationale ploeg keert tegen Spanje terug naar de hoofdstad, nadat het elftal de afgelopen vier interlands minimaal 250 kilometer verderop diende te spelen. De Denen kregen die straf van de UEFA naar aanleiding van de ongeregeldheden tegen Zweden, de EK-kwalificatiewedstrijd van een jaar geleden.

Het tumultueuze duel met de aartsrivaal beschouwt Tomasson als een van zijn mooiste ooit. Maar het is tevens het dieptepunt van zijn lange interlandloopbaan, die hij als 20-jarige speler van Heerenveen op 29 maart 1997 begon in Kroatië. ,,Wat gebeurde er eigenlijk niet in die wedstrijd tegen Zweden? We stonden 3-0 achter en vochten ons terug naar 3-3. Als Zweden geen penalty had gekregen, hadden we met 4-3 gewonnen. Dat weet ik zeker, want ze waren echt dood!’’

Maar toen Christian Poulsen vlak voor tijd ex-Ajacied Markus Rosenberg neersloeg in de zestien, kon scheidsrechter Herbert Fandel niets anders doen dan naar de stip wijzen en de Deense verdediger rood geven. ,,En toen kwam er ineens een supporter op het veld die de scheidsrechter probeerde neer te slaan,’’ is Tomasson nog altijd boos en verbaasd. ,,Waar sloeg dat nou op? Gelukkig kon een van onze verdedigers er nog tussen komen en is de scheidsrechter niet geraakt. Maar heel erg was het natuurlijk wel.’’

Door de reglementaire 0-3 nederlaag liep Denemarken voor de tweede keer op een rij een groot toernooi mis. ,,De druk is daarom nu groot,’’ weet Tomasson, die al vooruit kijkt naar de komende WK-kwalificatie. Daarin moet hij het met zijn land opnemen tegen Hongarije, Portugal, Malta, Albanië en andermaal Zweden. ,,Een zware poule. Maar na twee gemiste toernooien moet er wat gebeuren.’’

Want Tomasson, die eind deze maand 32 wordt, wil minimaal doorgaan tot en met het WK in Zuid-Afrika. ,,En ik zeg nu ook nog niet dat ik daarna stop. Het hangt er vanaf hoe ik me voel. Ik heb het altijd belangrijk gevonden om voor mijn land uit te komen. Niet iedere voetballer denkt daar zo over, maar voor mij betekent het heel veel. Ik doe er elke keer alles voor om erbij te kunnen zijn.’’

Dat hij kampt met de naweeën van een bilspierblessure, is voor Tomasson geen reden af te zeggen. Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek maakt zich zorgen om de fysieke gesteldheid van zijn spits, maar volgens de Deen is er niet veel aan de hand. ,,Ik voel me prima. Ik ben niet de enige speler die last heeft van blessures in de voorbereiding. Er wordt bij Feyenoord anders getraind en aan sommige dingen moet je wennen. Daarom bouwen we het op. We hebben zeven weken voorbereiding, dan hoef je niet na vijf weken al topfit te zijn.’’

Met het oog op de interland tegen Spanje werd Tomasson zaterdag tegen Konyaspor vroegtijdig naar de kant gehaald. De Deen vloog een dag later vanuit Amsterdam meteen door naar Kopenhagen. ,,Er zijn niet zoveel spelers die kunnen zeggen dat ze honderd interlands hebben gespeeld,’’ verheugt hij zich op zijn mijlpaal. ,,In Denemarken ben ik de vijfde. Van de spelers die boven me staan, haal ik alleen Peter Schmeichel (met 129 interlands recordhouder, red.) waarschijnlijk niet meer in. De rest normaal gesproken wel. Morten Olsen zelf ook. Of hij moet me nu ineens niet meer gaan opstellen, haha. Maar ik ben de aanvoerder, dus dat komt wel goed. Ik wil nog naar het WK en zoveel mogelijk interlands spelen. Ik wil topscorer aller tijden worden. Dat zijn mijn drie belangrijkste doelstellingen.’’

In zijn jacht op records staat Tomasson op het punt om geschiedenis te schrijven. De Feyenoorder scoorde tot dusverre 51 keer voor zijn land, zodat de stoffige prestatie van Poul ‘Tist’ Nielsen tussen 1912 en 1925 eindelijk kan worden verbeterd. ,,Hij heeft er 52 gemaakt, maar dat is al tachtig jaar geleden. Tist Nielsen maakte er in die tijd soms vijf in een wedstrijd. Ik zou het mooi vinden om hem in te halen. Als je na je carrière terugdenkt, staan die feiten in alle boeken. Of iemand mij nog kan inhalen? Misschien Nicklas Bendtner, maar dat duurt dan zeker nog wel tien jaar. Mooi toch?’’
pi_66913894
Mooie goal tegen nac.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:57:51 #24
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_66914520
Tomasson is toch wel een held van mij.
Heb nog het shirt van 2002 met op me rug Tomasson die heeft hij na de Uefa cup finale ondertekend met zijn handtekening.

Speelt ook weer goed de laatste weken.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:20:09 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66915579
Het enige positieve aan dit seizoen is het zien spelen van Tomasson. Makaay kan nog heel wat van hem leren.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')