abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_60154968
weet iemand toevallig als je wil zwerven door europa of je uitkering nog 3 maanden word uitbetaald omdat je dan nog een bron van inkomsten moet hebben????. groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60154992
Welke uitkering?
pi_60154999
Lutser, ga werken voor je geld.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 juli 2008 @ 22:38:30 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60155035
Ik hoop het niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:41:36 #5
81237 releaze
best of both worlds
pi_60155118
alleen als je wao hebt.
pi_60155172
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:36 schreef thairider het volgende:
weet iemand toevallig als je wil zwerven door europa of je uitkering nog 3 maanden word uitbetaald omdat je dan nog een bron van inkomsten moet hebben????. groeten javier
Om recht te hebben op een uitkering moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en actief op zoek zijn naar werk. Ik gok dat geen van beiden van toepassing is dus nee, geen recht op een uitkering.
pi_60155205
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:41 schreef releaze het volgende:
alleen als je wao hebt.

weet je dat zeker want ik wil niet meer terug komen naar nl. en het is een sociale dienst uitkering. en ja ik ga werken dat ik een uitkering heb wil niet zeggen dat ik een loser ben,alleen geen werk op dit moment
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 juli 2008 @ 22:47:02 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60155239
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef thairider het volgende:

[..]

weet je dat zeker want ik wil niet meer terug komen naar nl. en het is een sociale dienst uitkering. en ja ik ga werken dat ik een uitkering heb wil niet zeggen dat ik een loser ben,alleen geen werk op dit moment
Jij denkt en hoopt blijkbaar dat de soos in nl zo dom zijn om jou geld te blijven geven wanneer je niet in NL woont en werk zoekt???
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60155251
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef thairider het volgende:

[..]

weet je dat zeker want ik wil niet meer terug komen naar nl. en het is een sociale dienst uitkering. en ja ik ga werken dat ik een uitkering heb wil niet zeggen dat ik een loser ben,alleen geen werk op dit moment
En dan moeten ze voor je reis betalen?
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:49:51 #10
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60155294
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef thairider het volgende:

[..]

weet je dat zeker want ik wil niet meer terug komen naar nl. en het is een sociale dienst uitkering. en ja ik ga werken dat ik een uitkering heb wil niet zeggen dat ik een loser ben,alleen geen werk op dit moment
beetje googlen wil ook wel eens helpen

Als u een bijstands-, IOAW- of IOAZ-uitkering hebt, mag u vier weken per jaar naar het buitenland. Het maakt niet uit of dit voor een vakantie is of voor iets anders, bijvoorbeeld voor een begrafenis. Uw uitkering wordt in deze periode gewoon doorbetaald. U mag een aaneengesloten periode van vier weken naar het buitenland, maar u mag deze dagen natuurlijk ook gespreid opnemen. Het is echter niet toegestaan om de periodes van twee kalenderjaren achter elkaar op te nemen. U mag dus niet de maand december van het ene jaar en de maand januari van het volgende jaar achter elkaar naar het buitenland.

bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=31057
pi_60155391
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij denkt en hoopt blijkbaar dat de soos in nl zo dom zijn om jou geld te blijven geven wanneer je niet in NL woont en werk zoekt???
nou blijkbaar wel,en opeens zo aanvallend is het zo erg dat mensen een uitkering kunnen krijgen en jij er mischien voor moet werken,ik heb recht op een uitkering en de reden is dat ik depressief ben,nog meer vragen
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60155428
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:53 schreef thairider het volgende:

[..]

nou blijkbaar wel,en opeens zo aanvallend is het zo erg dat mensen een uitkering kunnen krijgen en jij er mischien voor moet werken,ik heb recht op een uitkering en de reden is dat ik depressief ben,nog meer vragen
Het is erg als mensen er misbruik van willen maken.
Zoals op reis gaan op kosten van andere.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:55:33 #13
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60155431
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:43 schreef Croga het volgende:

[..]

Om recht te hebben op een uitkering moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en actief op zoek zijn naar werk. Ik gok dat geen van beiden van toepassing is dus nee, geen recht op een uitkering.
Geldt idd voor WW.
En verder? Met goedkeuring van de uitkerende instantie mag je -mits aantoonbaar noodzakelijk of in het belang van jou- iets langer weg. Maar echt geen drie maanden lekker op zak van ons allen
pi_60155450
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:49 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

beetje googlen wil ook wel eens helpen

Als u een bijstands-, IOAW- of IOAZ-uitkering hebt, mag u vier weken per jaar naar het buitenland. Het maakt niet uit of dit voor een vakantie is of voor iets anders, bijvoorbeeld voor een begrafenis. Uw uitkering wordt in deze periode gewoon doorbetaald. U mag een aaneengesloten periode van vier weken naar het buitenland, maar u mag deze dagen natuurlijk ook gespreid opnemen. Het is echter niet toegestaan om de periodes van twee kalenderjaren achter elkaar op te nemen. U mag dus niet de maand december van het ene jaar en de maand januari van het volgende jaar achter elkaar naar het buitenland.

bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=31057
dank je wel voor je info,maar ik ben nooit op vakantie geweest omdat het niet in me macht lag om dat te doen te vaak opgenomen werd.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:58:44 #15
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60155496
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:53 schreef thairider het volgende:

[..]

nou blijkbaar wel,en opeens zo aanvallend is het zo erg dat mensen een uitkering kunnen krijgen en jij er mischien voor moet werken,ik heb recht op een uitkering en de reden is dat ik depressief ben,nog meer vragen
a) dat je depressief bent vertelde je er niet bij. Dat spijt me voor je, dat is zeker niet niks. Maar....
hoe jij het brengt laat ook te wensen over en dan kun je reacties verwachten!
En b) je wilt niet terug naar NL, dus hoe denk je dat jouw vraag overkomt bij anderen? Toch zeker als lang er tussen uit met zo lang mogelijke doorbetaling??
Sterkte met je depressie in elk geval...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 juli 2008 @ 22:59:01 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60155504
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:53 schreef thairider het volgende:

[..]

nou blijkbaar wel,en opeens zo aanvallend is het zo erg dat mensen een uitkering kunnen krijgen en jij er mischien voor moet werken,ik heb recht op een uitkering en de reden is dat ik depressief ben,nog meer vragen
Wanneer je echt depressief bent gaat permanent weg uit NL je niet helpen vrees ik.
Probleem verschuiven heet zoiets.
Daarbij betaal ik inderdaad jou uitkering dus hoop ik dat ze die meteen opschorten zodra jij ook maar 1 voet buiten NL zet.
Ik heb namelijk een scheithekel aan profiteurs.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60155519
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:55 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Het is erg als mensen er misbruik van willen maken.
Zoals op reis gaan op kosten van andere.
jeetje mina zeg kan je niet lezen ik moet toch geld hebben om reizen naar een bestemming waar ik kan werken en van dat geld weer verder gaan dit is voor mij een radicale stap als het kon zou ik van de natuur leven en dat is ook de bedoeling na een tijdje.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60155534
Nee want voor een uitkering heb je een vaste woon of verblijfplaats nodig,
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:01:53 #19
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60155565
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:59 schreef thairider het volgende:

[..]

jeetje mina zeg kan je niet lezen ik moet toch geld hebben om reizen naar een bestemming waar ik kan werken en van dat geld weer verder gaan dit is voor mij een radicale stap als het kon zou ik van de natuur leven en dat is ook de bedoeling na een tijdje.
je informatie komt nu pas met mate.......dus doe nou niet zo defensief.....wees gewoon wat duidelijker....
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:02:41 #20
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60155583
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:56 schreef thairider het volgende:

[..]

dank je wel voor je info,maar ik ben nooit op vakantie geweest omdat het niet in me macht lag om dat te doen te vaak opgenomen werd.
waarom krijg je eigenlijk geen wao uitkering als je ziek bent en zelfs opgenomen bent geweest?
pi_60155679
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:59 schreef thairider het volgende:

[..]

jeetje mina zeg kan je niet lezen ik moet toch geld hebben om reizen naar een bestemming waar ik kan werken en van dat geld weer verder gaan dit is voor mij een radicale stap als het kon zou ik van de natuur leven en dat is ook de bedoeling na een tijdje.
Betaal je het dan ook terug als je weer werk hebt?
En je bent opeens beter als je ergens anders bent?
Een voetreis (zwerven zei je toch?) is anders heel goedkoop.

Je komt in elk geval over als iemand die graag profiteerd van de regelingen.
pi_60155690
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wanneer je echt depressief bent gaat permanent weg uit NL je niet helpen vrees ik.
Probleem verschuiven heet zoiets.
Daarbij betaal ik inderdaad jou uitkering dus hoop ik dat ze die meteen opschorten zodra jij ook maar 1 voet buiten NL zet.
Ik heb namelijk een scheithekel aan profiteurs.
nou bij deze ben ik je dankbaar dat je contributeert aan mijn loon,maar is het niet leuker dat ik nog een tijdje geld krijg om op me eigen benen te staan dan dat ik de rest van me leven in de uitkering blijft,denk je dat het leuk is om als een minderwaardige deel te nemen aan de maatschappij.ik heb vroeger gewerkt en er is niks beters dan een voldoening te krijgen dat je iets zinvols doet,en ja ik heb ook een hekel aan profiteurs,maar ik kan er niks aan doen dat ik depressief werd het overkomt je gewoon.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:08:23 #23
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60155735
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:06 schreef thairider het volgende:

[..]

nou bij deze ben ik je dankbaar dat je contributeert aan mijn loon,maar is het niet leuker dat ik nog een tijdje geld krijg om op me eigen benen te staan dan dat ik de rest van me leven in de uitkering blijft,denk je dat het leuk is om als een minderwaardige deel te nemen aan de maatschappij.ik heb vroeger gewerkt en er is niks beters dan een voldoening te krijgen dat je iets zinvols doet,en ja ik heb ook een hekel aan profiteurs,maar ik kan er niks aan doen dat ik depressief werd het overkomt je gewoon.
Waarom kun je niet gewoon in Nederland aan t werk dan? Banen genoeg!
pi_60155759
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:02 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

waarom krijg je eigenlijk geen wao uitkering als je ziek bent en zelfs opgenomen bent geweest?
ik kon kiezen voor een wajong toendertijd maar heb gekozen voor een normale uitkering,maarja was ook in de war dus ja heel veel spijt.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:10:18 #25
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60155788
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:09 schreef thairider het volgende:

[..]

ik kon kiezen voor een wajong toendertijd maar heb gekozen voor een normale uitkering,maarja was ook in de war dus ja heel veel spijt.
leg eens uit?
pi_60155892
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:08 schreef Vereentjes het volgende:

[..]

Waarom kun je niet gewoon in Nederland aan t werk dan? Banen genoeg!
ik wil zwerven net als de film into the wild,een nomadische leven leiden en hopen dat het goed komt ben zelf al voorbereidingen aan het treffen zoals stoppen met me meds en vrienden steunen me daarin,me psychiater zegt dat het geen goed idee is maar ik wil het gewoon doen,ook al word ik weer depressief of word het me dood,nouja goed nieuws voor jullie dan weer een uitkeringstrekker minder
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:15:40 #27
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60155915
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:09 schreef thairider het volgende:

[..]

ik kon kiezen voor een wajong toendertijd maar heb gekozen voor een normale uitkering,maarja was ook in de war dus ja heel veel spijt.
ik zou het eens aankaarten bij je sociale dienst en het uwv. Als je kan aantonen dat je voor je 17e al aan depressies enzo leed dan kan je misschien nog steeds in aanmerking komen voor een wajong. Past misschien wat beter bij je situatie qua begeleiding.
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:19:08 #28
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60155979
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:14 schreef thairider het volgende:

[..]

ik wil zwerven net als de film into the wild,een nomadische leven leiden en hopen dat het goed komt ben zelf al voorbereidingen aan het treffen zoals stoppen met me meds en vrienden steunen me daarin,me psychiater zegt dat het geen goed idee is maar ik wil het gewoon doen,ook al word ik weer depressief of word het me dood,nouja goed nieuws voor jullie dan weer een uitkeringstrekker minder
Even terug zeg je dat je wilt gaan reizen, dan werken om verder te kunnen.....staat een beetje haaks op bovenstaand bericht.
En om dan een nomadisch leven te WILLEN gaan leiden OP KOSTEN VAN ANDEREN (want dat blijkt nu toch echt wel uit je woorden!) vind ik persoonlijk nogal belachelijk....
Zelfs je psychiater vindt het geen goed idee. Dus als de betreffende instantie dit alleen al hoort, dan kappen ze je uitkering, want dan werk je je eigen herstel tegen en daar betaald niemand aan mee.
En PATS zei je luchtbel....sorry
pi_60156060
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:15 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

ik zou het eens aankaarten bij je sociale dienst en het uwv. Als je kan aantonen dat je voor je 17e al aan depressies enzo leed dan kan je misschien nog steeds in aanmerking komen voor een wajong. Past misschien wat beter bij je situatie qua begeleiding.
nee je snapt nog denk ik steeds niet wat ik wil, ik wil helemaal geen FUCKING uitkering meer.ik wil trekken door het land,word depressief bij de gedachte om maar de hele dag thuis te zitten en niks doen en voor me uit te staren en wanneer ik depressief ben is me tanden poetsen al een hele opgave om te doen,en waarom ik die reis wil maken is om in de natuur te gaan leven want ik voel me altijd goed als ik in de natuur ga kamperen met vrienden maar nu neem ik een reis alleen om uit te zoeken waarom ik depressief ben en ja ik weet dat ik een stofje mis of dat me hersenen te weinig serotonine aanmaak.genoeg therapie en meds genomen,kreeg zelfs een andere anti depri waar ik mezelf van kant wilde maken en ja ik heb het vaak genoeg met meds gedaan en soms flip ik dat het niet gelukt is. bij deze geen antwoorden meer.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:26:45 #30
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60156138
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:23 schreef thairider het volgende:

[..]

nee je snapt nog denk ik steeds niet wat ik wil, ik wil helemaal geen FUCKING uitkering meer.ik wil trekken door het land,word depressief bij de gedachte om maar de hele dag thuis te zitten en niks doen en voor me uit te staren en wanneer ik depressief ben is me tanden poetsen al een hele opgave om te doen,en waarom ik die reis wil maken is om in de natuur te gaan leven want ik voel me altijd goed als ik in de natuur ga kamperen met vrienden maar nu neem ik een reis alleen om uit te zoeken waarom ik depressief ben en ja ik weet dat ik een stofje mis of dat me hersenen te weinig serotonine aanmaak.genoeg therapie en meds genomen,kreeg zelfs een andere anti depri waar ik mezelf van kant wilde maken en ja ik heb het vaak genoeg met meds gedaan en soms flip ik dat het niet gelukt is. bij deze geen antwoorden meer.
En je topic begon je met de vraag of je je uitkering kon behouden, etc.... en nu wil je geen uitkering meer?
Snap het niet meer...
En ga nou niet zo raar doen met dat dood gaan verhaal en dan een uitkeringstrekker minder alsjeblieft. Oopen dan geen topic hier als je niet tegen antwoorden kan en ....er zijn dan ook nog wel goedkopere manieren om dood te gaan. Sorry hoor, maar hier word ik pissed van! Ga nu naar bed, kon niet slapen, maar word hier toch wel moe van......
pi_60156246
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:19 schreef Vereentjes het volgende:

[..]

Even terug zeg je dat je wilt gaan reizen, dan werken om verder te kunnen.....staat een beetje haaks op bovenstaand bericht.
En om dan een nomadisch leven te WILLEN gaan leiden OP KOSTEN VAN ANDEREN (want dat blijkt nu toch echt wel uit je woorden!) vind ik persoonlijk nogal belachelijk....
Zelfs je psychiater vindt het geen goed idee. Dus als de betreffende instantie dit alleen al hoort, dan kappen ze je uitkering, want dan werk je je eigen herstel tegen en daar betaald niemand aan mee.
En PATS zei je luchtbel....sorry
waarom ik op reis ga is om te ontsnappen aan domme wichten zo als jij die alleen maar een voor oordeel hebben,en ik zou maar een cursus nl lezen volgen bye bye
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:34:14 #32
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60156303
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:31 schreef thairider het volgende:

[..]

waarom ik op reis ga is om te ontsnappen aan domme wichten zo als jij die alleen maar een voor oordeel hebben,en ik zou maar een cursus nl lezen volgen bye bye
met MIJN Nederlands is niks mis. Misschien voor jou wel handig om een cursus begrijpend schrijven te volgen?
Misschien krijg je dat wel cadeau van de staat.
En nu geen antwoorden meer.....
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:34:53 #33
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60156317
chill plan!
pi_60156333
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:34 schreef Vereentjes het volgende:

[..]

met MIJN Nederlands is niks mis. Misschien voor jou wel handig om een cursus begrijpend schrijven te volgen?
Misschien krijg je dat wel cadeau van de staat.
En nu geen antwoorden meer.....
ik dank je met heel me hart dat je nu niks meer schrijft dank je wel
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:37:05 #35
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60156375
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:35 schreef thairider het volgende:

[..]

ik dank je met heel me hart dat je nu niks meer schrijft dank je wel
Graag gedaan hoor, Indiana Jones! truste.....
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:39:22 #36
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60156425
Vertel meer over je plan! Waar wil je heen bijvoorbeeld?
In de film gaat die gast naar Alaska, maar dat is wel erg koud.
Wat wil je gaan doen als vervoer?
Wil je ook gaan werken als je weg bent? Of puur van de natuur leven?
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:44:02 #37
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60156540
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:23 schreef thairider het volgende:

[..]

nee je snapt nog denk ik steeds niet wat ik wil, ik wil helemaal geen FUCKING uitkering meer.ik wil trekken door het land,word depressief bij de gedachte om maar de hele dag thuis te zitten en niks doen en voor me uit te staren
Het enige wat ik zei was dat ze je bij het uwv dus beter kunnen begeleiden naar werk of iets anders zinnigs wat je wél kan. En dan zou je misschien niet zo´n behoefte hebben om een nogal onrealistische vluchtpoging te doen. De sociale dienst is totaal niet toegerust om mensen met een handicap te reintegreren en dan zit je inderdaad uitzichtloos thuis. Maar excuse me voor het meedenken
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:45:45 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60156572
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:31 schreef thairider het volgende:
[..]
waarom ik op reis ga is om te ontsnappen aan domme wichten zo als jij die alleen maar een voor oordeel hebben,en ik zou maar een cursus nl lezen volgen bye bye
Nou nou, wat minder aanvallend mag ook wel, je schrijft zelf ook nogal tegenstrijdig, of op z'n minst incompleet.

Eerst zeg je een uitkering te willen terwijl je een paar maanden weg bent, dan wil je weg om in het buitenland te werken (of dat slechts een paar maanden is, is dan al niet meer duidelijk), vervolgens wordt duidelijk dat je een uitkering hebt omdat je depressief bent, en dat je destijds niet voor Wajong hebt gekozen omdat je in de war was.

Misschien is het handig een beetje duidelijker te zijn (een duidelijke OP helpt een hoop kutopmerkingen voorkomen).

Zoals ik het lees wil je gewoon je situatie ontvluchten en hoopt in het buitenland (al dan niet zwervend, al dan niet werkend) wel gelukkig en niet depressief te zijn. Ik wens je daarbij het beste, maar persoonlijk denk ik dat het op de lange duur niet zo werkt, al lijkt het in het begin wel zo te zijn.

Als je depressief bent en daarom een uitkering hebt, heb je dan wel sollicitatieplicht?
Ga met het UWV praten over het Wajong verhaal, als je destijds aantoonbaar in de war was is er wellicht nog wat aan te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60156840
ik wil door europa trekken en van alles wat ik kan overleven,het liefst van de mensen vandaan en idd van de natuur leven,ik ga met fiets of brommer met aanhang trekken van streek tot streek,het is niet dat ik mensen haat ofzo,maar ik hou meer van de natuur en dieren,ik zou hoogst persoonlijk alleen dat leven van het vissen en werk als ik het kan vinden maar alles op zijn tijd, en nee ik heb geen sollicitatie verplichtingen, en VANDAAG ik dank je voor je adviesen en dat je mee denkt maar om dat ik depressief ben heb ik een korte lontje met mensen als vereen die me niet begrijpen,ik moet die reis gewoon doen om aan mezelf te bewijzen dat ik sterk kan zijn ben nu al 12 jaar uit de roulatie en ik vind het welletjes nu,en ja de kans op terug val is heel groot zonder meds maar ik moet het gewoon doen.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:04:57 #40
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60157339
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:04 schreef borbit het volgende:
Misschien zoiets?
Roadtrip van Alaska naar Panama [reisverslag]
nee ik wil een nomadisch bestaan leiden zonder hulp van anderen en zeker niet van psychiaters.gewoon een totale vrij bestaan leiden,ja ik weet het is een volstrekt gek plan voor iemand van mij kaliber maar dat droom had ik al voor de film kwam en dat was toen ik voor het eerst ging kamperen,maar door mede me ziekte dacht ik niet meer eraan tot de film kwam en me weer wakker schudde,maar ik ga nu slapen ben heel erg moe en ik heb een hele lange tijd voor de boeg want ben van plan om juni 2009 deze stap te maken. groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:28:33 #42
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60157369
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:26 schreef thairider het volgende:

[..]

ben van plan om juni 2009 deze stap te maken. groeten javier
oke dus je hebt een concreet plan om geld te verdienen ofzo? Vertel is wat meer. Ben benieuwd
pi_60160930
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:59 schreef thairider het volgende:
ik wil door europa trekken en van alles wat ik kan overleven,het liefst van de mensen vandaan en idd van de natuur leven,ik ga met fiets of brommer met aanhang trekken van streek tot streek,het is niet dat ik mensen haat ofzo,maar ik hou meer van de natuur en dieren,ik zou hoogst persoonlijk alleen dat leven van het vissen en werk als ik het kan vinden maar alles op zijn tijd, en nee ik heb geen sollicitatie verplichtingen, en VANDAAG ik dank je voor je adviesen en dat je mee denkt maar om dat ik depressief ben heb ik een korte lontje met mensen als vereen die me niet begrijpen,ik moet die reis gewoon doen om aan mezelf te bewijzen dat ik sterk kan zijn ben nu al 12 jaar uit de roulatie en ik vind het welletjes nu,en ja de kans op terug val is heel groot zonder meds maar ik moet het gewoon doen.
Laat ik beginnen met te stellen dat als schrijven niet je sterkste kant is (en dat is enorm zwak uitgedrukt. Je hebt geen benul van gramatica, geen benul van interpunctie en geen benul van paragrafering) een forum wellicht niet het meest zinvolle medium is voor je.

Laat ik vervolgens stellen dat er een naam is voor wat jij wilt gaan doen. We noemen dat "zwerver". En om de een of andere reden komen zwervers uiteindelijk allemaal in de grote stad uit omdat het daar veel eenvoudiger is om in je primaire levensbehoeften te voorzien.

Daarnaast stel je dat je op de fiets of brommer wilt gaan. Hoe wil je deze onderhouden? Hoe wil je aan brandstof voor de brommer komen? Wat ga je doen als hij echt definitief de geest geeft?

Al met al denk ik dat je eerst eens goed na moet denken over wat je precies wilt, maar vooral over hoe je dat gaat realiseren. Want zoals het er nu staat ga je geen week overleven in "de natuur"....
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:00:16 #44
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60161318
Ehm....ik begrijp mensen met depressie juist heel goed, dat voorop gesteld. Maar om nou mee te gaan in zielig doen, korte lontjes, onrealistische plannen en onduidelijke en onzinnige tegensprekende uittingen gaat me wat ver. Dan geef ik gewoon een heldere, idd wat botte bewoording cq reeel beeld. Het spijt me dat je dat niet kunt zien. En mijn excuses dat ik na een lange dag gisteren wat hard was, maar ik was ook moe en dan schieten opmerkingen als 'domme wichten zoals jij....' etc in het verkeerde keelgaatje.....ben ook maar een mens, al ben ik dan niet depressief

Wat ik alleen nog niet snap is het volgende;
Als je psychiater het er niet mee eens is (met je plannen als zwervende) en je leest hier de reacties, dat er dan geen lampje gaat branden dat je wel eens het foute wilt gaan doen. In de zin van niet goed voor jou bedoel ik.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:31:17 #45
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_60161918
Makkelijkste is misschien om bij een paar kredietverstrekkers te kijken of je een paar duizend kan lenen. Als je toch met de noorderzon vertrekt kan je net zo goed een schuldje achterlaten.

Verder, knap als je het vol gaat houden! (Zonder te stelen e.d.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:06:26 #46
151515 verita
Happy days
pi_60163874
Thairider. Ik denk dat ik je verlangen naar zwerven wel begrijp. Alvast sterkte met je depressie.

Misschien is het een idee om vast wat 'te wennen' hier in Nederland? Ik bedoel daarmee dit: koop een goedkoop tentje, en ga daarmee kamperen op natuurkampeerterreinen en dergelijke. Heel basic, zonder stromend water, zonder electra, misschien klein primusje mee. Zorg er wel voor dat je op de gevraagde tijden op je afspraken bij de soos bent. Dat kun je NU alvast doen. Dan kan je eens bekijken of deze manier van bestaan wel is wat denkt. Ik geef toe, je mag niet overal vissen. Maar er zijn best wel natuurkampeerterreinen waar je hout mag stoken. In de natuur, kampvuurtje, regen, tentje... Zelf heel vaak gedaan. (het op die manier kamperen dan, hé?) Als dat goed bevalt kun je altijd nog gaan.

Ik denk niet dat je naar het buitenland moet gaan, maar dat terzijde. Je loopt namelijk nooit voor je problemen weg, die neem je altijd mee, waar je ook werkt en wat je ook doet. Confrontatie met jezelf aangaan en problemen oplossen is beter. Veel succes
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_60165114
ik heb al plannen om te gaan alleen ik zit met werk in me maag wanneer ik in het buiteland ben,op dit moment heb ik nog geen geld gespaard,daarom is nu alleen sparen en sparen,het geluk is dat ik niet veel nodig heb in deze leven,had wel geld gespaard maar door me manische periodes heb ik het heel snel uit gegeven waardoor het nu extra moeilijk is voor me om alvast te gaan werken in frankrijk en in een tent te leven,wat ik gerekent heb is dat ik ongeveer 600 euro nodig heb voor spullen om te overleven,dan hou ik ongeveer 1000 euro over als ik 11 maanden lang spaar,want juni 2009 kan snel gaan en dan ook weer niet,en in nl is er niet bepaalt veel vissen wat je kan eten,ik weet ook dat wanneer ik volledig ben gestopt met me meds dat er van alles kan gebeuren,zoals:angst,depressie,en aggressie,het laatste is precies goed wat ik nodig heb,dat geeft je kracht, depressie krijg je alleen onmacht en niks voor elkaar,en ja dat was mijn zorg ook over geld voor benzine,en de roodzone in frankrijk en spanje tijdens de droogte dat ik geen kampvuur kan maken om me eten klaar te maken,teveel zaken om rekening mee te houden,word geen makkelijke opgave,je kan wel dingen gaan plannen maar het loopt niet altijd volgens plan,maar daarom heb ik ook 11 maanden de tijd om het zoveel mogelijk waterdicht te maken,en nee ik ga niet stelen,en ook niet naar de stad,ik vermijd grote steden en zal niet verder dan 5 km van een dorp me te stationeren.mocht iemand mischien een s.a.s boek te koop hebben voor me dan kun je me een email sturen, groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60165289
jij spoort echt niet he
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:05:49 #49
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60165434
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
jij spoort echt niet he
Jawel joh, hij zoekt alleen naar het goede spoor
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:23:54 #50
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60165902
Kun je geen werk vinden in het buitenland? Eventueel ergens waar je kost en inwoning krijgt, dan ben je in ieder geval weg uit nl. Als je dan wat gespaard hebt kun je weer verder kijken.
Kijk anders even bij joho.nl

Is wel lastig hoor, ben zelf al een tijdje aan het zoeken. Maar wie weet. Mocht het je wat lijken, en je vindt iets waar ze nog meer mensen nodig hebben stuur me een pm. Geef even aan of het je wat lijkt dan pm ik jou ook als ik iets vindt. (waar ze meer dan 1 iemand nodig hebben)
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:27:28 #51
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_60167349
Ik vind het wel een tof plan. Misschien kunnen we met z'n allen een bijdrage storten voor TS?
Mits hij vanuit z'n tentje een blog gaat bijhouden en foto's posten enzo. Wil ik trouwens ook wel doen voor TS, moeten we hem alleen een cheapo digicam, een stapeltje SD-kaartjes en een stapel franse poastzegels meegeven.

150 euro voor de blog-materialen, 1000 euro om de boel op poten te zetten en het minimaal een jaar uit te houden in de bush... Stel je krijgt 50 fokkers die willen bijdragen, dat is dan nog geen 25 euro per persoon!

Psycho-survival..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 15:35:06 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_60167507
Je laatste post is echt amper te lezen, een groot brok letters.

Wat al eerder is gezegd, het lijkt of je gaat zwerven, ik denk niet dat ze in landen als Frankrijk en Spanje daar zo soepeltjes mee om gaan, om het maar zwak uit te drukken. Zeker niet als je kampvuurtjes gaat stichten en buiten gaat wonen. Lijkt me ook nogal gevaarlijk eigenlijk.

En stiekem vraag ik me af of dit geen trol is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:46:08 #53
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60167743
geloof dat je in België mag wildkamperen. (al is belgie natuurlijk niet het spannendste land, maar wie weet Ardennen bijvoorbeeld.)
Misschien een idee om een apart topic te openen over je avontuur, zou een middel kunnen zijn om je plannen verder uit te zoeken.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 17 juli 2008 @ 15:59:33 #54
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60168049
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij denkt en hoopt blijkbaar dat de soos in nl zo dom zijn om jou geld te blijven geven wanneer je niet in NL woont en werk zoekt???
Voor honderdduizenden buitenlanders gaat dat anders wel op.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60168697
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:23 schreef borbit het volgende:
Kun je geen werk vinden in het buitenland? Eventueel ergens waar je kost en inwoning krijgt, dan ben je in ieder geval weg uit nl. Als je dan wat gespaard hebt kun je weer verder kijken.
Kijk anders even bij joho.nl

Is wel lastig hoor, ben zelf al een tijdje aan het zoeken. Maar wie weet. Mocht het je wat lijken, en je vindt iets waar ze nog meer mensen nodig hebben stuur me een pm. Geef even aan of het je wat lijkt dan pm ik jou ook als ik iets vindt. (waar ze meer dan 1 iemand nodig hebben)

ik zal me best doen en je ook op weg helpen als het kan,maar ik zit nog in de fase dat ik aan het afbouwen ben met me meds,en ik heb op dit moment geen geld om een treinkaartje te kopen naar france maar niet alleen dat ook geld om naar die boerderij te gaan is ook moeilijk,mischien als je een goeie boer heb die je wil afhalen van de station of waar dan ook lijkt me een nehile kans waar ik dan ook niet op reken,maar mocht ik wat vinden dan ben jij de eerste die het weet ok.groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60169003
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Voor honderdduizenden buitenlanders gaat dat anders wel op.
kijk ik ben mischien niet hier geboren maar wel opgegroeit,en nl is echt een mooie land om in te wonen,maar hoe het op dit moment nu aan toe gaat is gewoon te gek voor woorden,natuurlijk wil ik een gezin stichten maar kom op zeg denk je dat ik een kind laat op deze wereld nou echt niet he,ik zou eerder dood gaan van zorgen en zenuwen dan door me eigen depressie.als asiel zoeker heb je meer kans op hulp dan als nlér niet racistisch bedoelt maar zo liggen de zaken ervoor en ja iedereen heb recht op hulp,en ja idd nl is een paradijs voor criminelen want de straffen zijn belachelijk laag,en de gevangeniswezen lijkt meer op een hotel dan een straf,ik hoor van veel mensen dat ze alleen geld hier willen uitzuigen en dan weer terug naar hun land van herkomst en er zijn ook veel die nl een mooie land vinden om zich te settlen,veel mensen zeggen dat ik dan dom ben om niet hier te blijven maar dit is niet hoe ik me leven meer zie,en er zijn wel veel mensen die stiekem zo een droom hebben,maar bang zijn zonder hun sociale zekerheden en veilig omgeving,ik daarin tegen ben gewoon een dwaas die tegen de stroom in blijft zwemmen,en ja ik haat me depressie meer dan ik hou van de natuur.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juli 2008 @ 16:44:08 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60169113
Ik krijg het gevoel dat je misschien beter een goede therapeut kunt zoeken... kweetniet hoor
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:51:08 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60169283
Ik krijg het gevoel wat Sjeen heeft, maar dan x 1000 versterkt.

Je verhaal is onsamenhangend, je hebt krankzinnige plannen en je lijkt zelfs een beetje disscociatief.
Je pysch zegt niet voor niets dat het geen goed idee is, simpelweg omdat je niet spoort en je niet voor jezelf kunt zorgen. Getuige het feit dat je niet eens in staat bent om te werken.
Je plan om naar het buitenland te vertrekken en een 'nomadenbestaan' te leven is niet alleen volkomen absurd, maar ook nog eens gevaarlijk in jouw toestand.
In andere landen is de zorg niet zoals hier en wordt er zeker meer zelfstandigheid van je verwacht; iets wat jou dus niet lukt. Dat soort reizen zijn weggelegd voor geestelijk sterke en lichamelijk gezonde mensen.

Stoppen met je medicijnen zou ik niet doen; die slik je niet voor niets.
Als ik je psych was dan had ik je dosering verhoogd zelfs

Ps: lekkere vrienden heb je trouwens!
pi_60169445
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:27 schreef _Flash_ het volgende:
Ik vind het wel een tof plan. Misschien kunnen we met z'n allen een bijdrage storten voor TS?
Mits hij vanuit z'n tentje een blog gaat bijhouden en foto's posten enzo. Wil ik trouwens ook wel doen voor TS, moeten we hem alleen een cheapo digicam, een stapeltje SD-kaartjes en een stapel franse poastzegels meegeven.

150 euro voor de blog-materialen, 1000 euro om de boel op poten te zetten en het minimaal een jaar uit te houden in de bush... Stel je krijgt 50 fokkers die willen bijdragen, dat is dan nog geen 25 euro per persoon!

Psycho-survival..
nee dank je wel flash ik moet het op eigen houtje kunnen doen,en als ik de kans krijg zal ik een blog maken alhoewel ik niet weet hoe het moet,maja dat zal ik wel aan me maat vragen die me heb geadviseert om hier adviezen te vragen,en karina ik weet niet wat je bedoelt met trol,ik trek door europa heen en zal niet langer dan 1 maand verblijven op dezelfde plek,infeite zijn er wel veel eetbare planten te vinden in bossen,daarom mensen a.u.b. iemand nog een sas boek te koop want ze zijn nogal prijzig bij bol.com, en flash ik weet niet of ik kan bloggen,zoals ik eerder zei ik vermijd grote steden,ook omdat het een risico is om geript te worden,dorpen en zo zullen ook wel gevaren zijn maar denk niet dat de risico hoger is.maar wie weet waar ik dan werk bij een boer dat ik mischien gebruik mag maken van zijn inet.en ook al krijg ik niet het geld voor elkaar wat ik nodig heb dan word het met de fiets,maar ik en me maten hebben het erover als je naar de volgende werk moet in snel tempo dan is brommer excelent,maar ik zal hier steeds schrijven of een blog maken over de stand van zaken.groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60169517
en toch denk ik dat er een heel groot steekje loszit
pi_60169702
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:51 schreef SHE het volgende:
Ik krijg het gevoel wat Sjeen heeft, maar dan x 1000 versterkt.

Je verhaal is onsamenhangend, je hebt krankzinnige plannen en je lijkt zelfs een beetje disscociatief.
Je pysch zegt niet voor niets dat het geen goed idee is, simpelweg omdat je niet spoort en je niet voor jezelf kunt zorgen. Getuige het feit dat je niet eens in staat bent om te werken.
Je plan om naar het buitenland te vertrekken en een 'nomadenbestaan' te leven is niet alleen volkomen absurd, maar ook nog eens gevaarlijk in jouw toestand.
In andere landen is de zorg niet zoals hier en wordt er zeker meer zelfstandigheid van je verwacht; iets wat jou dus niet lukt. Dat soort reizen zijn weggelegd voor geestelijk sterke en lichamelijk gezonde mensen.

Stoppen met je medicijnen zou ik niet doen; die slik je niet voor niets.
Als ik je psych was dan had ik je dosering verhoogd zelfs

Ps: lekkere vrienden heb je trouwens!
zei weten ook dat de leven die ik nu leid bagger is,en ze weten ook dat wanneer ik me goed voel ook de kracht heb om te doen wat nodig is,en met mensen zoals jij zit ik niet op te wachten die me proberen te demotiveren,maar ik vind het prima want dat versterkt ook me motivatie en de drang er helemaal voor te gaan,en sjeen een betere therapeut zoeken:S ja de natuur waar ik weer mezelf kan vinden dat is de kracht die ik nodig heb om me weer een mens te gaan voelen,klinkt voor vele kompleet gestoort maar dit is wat ik geloof,net als mensen die geloven in god,iets onnatuurlijks wat bij geen van beide zichtbaar is maar toch geloof je in dat gene.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60169872
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
en toch denk ik dat er een heel groot steekje loszit
nou ik zal je maar een antwoord geven,ja kompleet gestoort,en idd ik val buiten de cirkel,is het niet gewoon dat ik een droom heb,wat nou als columbus zijn droom niet waar maakte en iedereen nog steeds dacht dat de wereld plat was,waar zouden we dan zijn nog steeds met z'n allen op elkaars lippen,dat is de prob met nl,we zijn te dicht bevolkt,ik woon in het centrum van rdam en geloof me ik word hier meer en meer gek en depressiever met de dag,maar mede me droom geeft me dat kracht en heb ik het gevoel dat ik minder depri ben,only time will tell,all the rest aint important.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 17 juli 2008 @ 17:16:17 #63
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60169895
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:39 schreef thairider het volgende:
ik daarin tegen ben gewoon een dwaas die tegen de stroom in blijft zwemmen
Sukkel. Wanneer kies je eens voor jezelf en begin je met leven? Stop met het wegschuiven van je eigen verantwoordelijkheid en laat je angst niet overheersen. Waar ben je bang voor? Voor alles wat je kan overkomen? Of ben je bang voor de angst zelf?

Print deze wijze woorden uit en plak ze op je voorhoofd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 17 juli 2008 @ 17:36:14 #64
81237 releaze
best of both worlds
pi_60170310
nou ja, de meeste mensen die op straat zwerven zijn de types die wij altijd gestoord noemen dus zo vreemd is het ook niet. ik you je overigens aan raden om een jaartje te wachten en dingen goed uit te zoeken. als je volgend jaar rond de zomer vertrekt dan zit je in het oogst seizoen en zou je bij een willekeurige boer kunnen meehelpen op het land. heb je ook weer wat centen. doe je het legaal, dan bouw je een arbeids historie op, ook handig, en kan je in een ander eu land ook een uitkering aanvragen, mocht je je daar wijlen vestigen. verstandig en eerlijk is het als je spaart voor je reis. je wil vrijheid, zelfstandigheid, dan moet je daar zoveel mogelijk zelf voor zorgen en niet ongelimiteerd teren op de gunsten van anderen. je uitkering dus. als je het zelf wil doen, je eigen kracht wil voelen, doe het dan ook op eigen kracht!
pi_60170349
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Sukkel. Wanneer kies je eens voor jezelf en begin je met leven? Stop met het wegschuiven van je eigen verantwoordelijkheid en laat je angst niet overheersen. Waar ben je bang voor? Voor alles wat je kan overkomen? Of ben je bang voor de angst zelf?

Print deze wijze woorden uit en plak ze op je voorhoofd.
sorry geen geld voor printer
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:13:27 #66
3542 Gia
User under construction
pi_60170930
Je hebt het over vissen in het wild. Hier in Nederland heb je daar sowieso een visvergunning voor nodig en die kost geld. Ik weet niet hoe dat zit in het buitenland. Daarnaast mag je niet overal wildkamperen. Je kunt wel denken dat je in de natuur kunt leven, maar het moet ook mogen van de wet.
Heb je dat al uitgezocht?

Daarnaast wat ook She zegt: Je hebt die pillen nodig, anders had je ze niet. En zonder recept of geld kom je in het buitenland niet aan medicijnen.

Ik vind het een heel dom, ondoordacht plan en ik geloof niet dat je het een maand overleeft.

Om antwoord te geven op je eerste vraag: Je hebt dus geen recht op een uitkering als je je in Nederland uitschrijft. Ik neem aan dat je een vast adres hebt? Is dat bij iemand in huis? Kun je daar niet ingeschreven staan en dan gewoon eens 4 weekjes op vakantie om te kijken hoe dat gaat?
Op het moment dat je Nederland officieel verlaat, dus uitgeschreven wordt uit je woonplaats en niet meer ingeschreven wordt in een andere woonplaats, heb je geen recht meer op een bijstandsuitkering.

Overigens is het met Nederlandse zwervers wel zo dat ze maandelijks wat geld krijgen, maar daar moeten ze zich wel voor melden. En dat wordt wat moeilijk vanuit Frankrijk.
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:14:21 #67
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60170947
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:15 schreef thairider het volgende:

[..]

ik woon in het centrum van rdam
schrijf je in bij de woningbouw in een dorpje buiten de stad. Vraag aan je therapeut en aan de gemeente of er urgentie geregeld kan worden. Denk dat dat al een hele hoop scheelt.
Het is niet zo zwart wit als jij nu denkt, óf centrum rotterdam óf zwerven in de natuur.
pi_60171334
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:36 schreef releaze het volgende:
nou ja, de meeste mensen die op straat zwerven zijn de types die wij altijd gestoord noemen dus zo vreemd is het ook niet. ik you je overigens aan raden om een jaartje te wachten en dingen goed uit te zoeken. als je volgend jaar rond de zomer vertrekt dan zit je in het oogst seizoen en zou je bij een willekeurige boer kunnen meehelpen op het land. heb je ook weer wat centen. doe je het legaal, dan bouw je een arbeids historie op, ook handig, en kan je in een ander eu land ook een uitkering aanvragen, mocht je je daar wijlen vestigen. verstandig en eerlijk is het als je spaart voor je reis. je wil vrijheid, zelfstandigheid, dan moet je daar zoveel mogelijk zelf voor zorgen en niet ongelimiteerd teren op de gunsten van anderen. je uitkering dus. als je het zelf wil doen, je eigen kracht wil voelen, doe het dan ook op eigen kracht!
nu lukt het me niet moet ik eerlijk toegeven,daarom heb ik ook een jaar de tijd om alles grondig uit te zoeken,en zoals ik eerder zei ik ben aan het afbouwen van me meds,en hoe langer ik wacht hoe langer mijn verwachtingen mij in de steek laat.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60171515
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:14 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

schrijf je in bij de woningbouw in een dorpje buiten de stad. Vraag aan je therapeut en aan de gemeente of er urgentie geregeld kan worden. Denk dat dat al een hele hoop scheelt.
Het is niet zo zwart wit als jij nu denkt, óf centrum rotterdam óf zwerven in de natuur.
ik zie nu wel dat je het beste met me voor heb,maar dat heb ik bijna heel me leven aan moeten horen van hulp verleners,niet dat ik nu een ondankbare hond ben,maar ik ben 34 volgend jaar 35 en de dagen gaan tellen,en me volstoppen met meds zal niet werken want je word er alleen maar zwakker van,en dan zal het idd wel zo zijn dat ik blijf teren van een uitkering,is het niet verstandig om mij te motiveren om iets te gaan doen met me leven(droomleven) ik zag laatst een vriendin van me die lijd aan schizofrenie nou zei word helemaal vol gepompt met meds en moet je haar nu zien,ze ziet eruit als de micheline mannetje nou sorry daar pas ik voor,ps ik denk in zwart wit,zat bij mij nooit een grijs gebied.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60171652
Als je het voor elkaar krijgt om een jaar lang geld te sparen voor je plan krijg je daarna de rest ook wel voor elkaar .

Niet van dat benauwde, er zijn nog altijd mensen zat die zich tussen te regels doorwurmen en zichzelf al rondscharrelend redden.

Zou je niet om te beginnen volgende zomer willen druivenplukken ofzo in Frankrijk? Dan ben je alvast in het buitenland, heb je eerst wat inkomsten en kan je een beetje wennen aan het vrijbuitersleven en wegwezen uit Nederland.

In elk geval veel succes gewenst! Ontsnappen uit een uitkering is niet makkelijk, zeker niet een situatie als de jouwe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:02:44 #71
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60172000
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:48 schreef sigme het volgende:
Als je het voor elkaar krijgt om een jaar lang geld te sparen voor je plan krijg je daarna de rest ook wel voor elkaar .

Niet van dat benauwde, er zijn nog altijd mensen zat die zich tussen te regels doorwurmen en zichzelf al rondscharrelend redden.

Zou je niet om te beginnen volgende zomer willen druivenplukken ofzo in Frankrijk? Dan ben je alvast in het buitenland, heb je eerst wat inkomsten en kan je een beetje wennen aan het vrijbuitersleven en wegwezen uit Nederland.

In elk geval veel succes gewenst! Ontsnappen uit een uitkering is niet makkelijk, zeker niet een situatie als de jouwe.
dat is ook weer waar. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt TS. Succes!
pi_60172232
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:48 schreef sigme het volgende:
Als je het voor elkaar krijgt om een jaar lang geld te sparen voor je plan krijg je daarna de rest ook wel voor elkaar .

Niet van dat benauwde, er zijn nog altijd mensen zat die zich tussen te regels doorwurmen en zichzelf al rondscharrelend redden.

Zou je niet om te beginnen volgende zomer willen druivenplukken ofzo in Frankrijk? Dan ben je alvast in het buitenland, heb je eerst wat inkomsten en kan je een beetje wennen aan het vrijbuitersleven en wegwezen uit Nederland.

In elk geval veel succes gewenst! Ontsnappen uit een uitkering is niet makkelijk, zeker niet een situatie als de jouwe.
dat is ook me plan om druiven te gaan plukken maar hoor dat het zwaar en lang werkdagen zijn daarom ben ik me nu al aan het voorbereiden voor volgend jaar,en dat is juni 2009 en dan hoop ik dat ik het zolang mogelijk kan volhouden en mischien weer terug te komen naar nl en dan werken tot me pensioen,maar beetje bij beetje de gedachte. ik zal ook een blog bij houden voor mensen die nog interrese hebben in mijn gang van zaken,heb het al gemaakt maar moet nog geactiveert worden en dan zet ik me blog adresje hier op,
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60172399
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:02 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

dat is ook weer waar. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt TS. Succes!
dank je wel vandaag,
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:28:13 #74
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60172553
zo.... TS, jij hebt dringend hulp nodig en een realiteitscheck.
zodra jij dit land verlaat lezen we binnen de kortste keren over jou.. ofwel dood ofwel gevangen
Neerkomen wel!
pi_60172817
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:28 schreef Freeflyer het volgende:
zo.... TS, jij hebt dringend hulp nodig en een realiteitscheck.
zodra jij dit land verlaat lezen we binnen de kortste keren over jou.. ofwel dood ofwel gevangen
nou dan heb ik tenminste me 5 minutes of fame,wat moet ik hier nou op antwoorden. in ieder mens zit een killer,waarom niet een survivalist???
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:24:01 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60173742
Ik begin hier inmiddels een beetje een "Hoop gaat stoppen met drinken" gevoel bij te krijgen....

TS denkt ook dat hij "het wel even gaat doen"....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60173915
http://thairider.blog-s.nl/
dit is me blog adres voor lieden die willen weten hoe het gaat met mijn reis gaat,voorlopig zet ik nog niks in maar daar zal wel verandering in komen te staan zoals met voorbereidingen en dergelijken,groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
pi_60174068
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:24 schreef Leandra het volgende:
Ik begin hier inmiddels een beetje een "Hoop gaat stoppen met drinken" gevoel bij te krijgen....

TS denkt ook dat hij "het wel even gaat doen"....
het is net hoe sterk je bent van geest,en als je er hard in gelooft komt je er wel,ben nu ouder en wat wijzer en sterker van geest geworden,zo'n reis zal me rijker maken aan ervaringen wat ik dan mogelijk in de toekomst kan delen met anderen die ook zo'n droom hebben.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:59:30 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60174399
Als je echt de vrije natuur wilt ervaren, waarom ga je dan niet 3 weken op proef naar Zweden? De reis hoeft niet zo heel veel te kosten en daar mag je vrij kamperen. Kun je ook nog vissen voor je eten. Niet echt geweldig weer, maar als je een tentje meeneemt kun je daarin slapen en vissen bij slecht weer. Ik las in je andere topic dat je al heel lang niet op vakantie bent gegaan, misschien doet 3 weken Zweden je wel erg goed. Wat je ook kiest en hoe je het ook invult: succes!
pi_60176019
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:59 schreef Marrije het volgende:
Als je echt de vrije natuur wilt ervaren, waarom ga je dan niet 3 weken op proef naar Zweden? De reis hoeft niet zo heel veel te kosten en daar mag je vrij kamperen. Kun je ook nog vissen voor je eten. Niet echt geweldig weer, maar als je een tentje meeneemt kun je daarin slapen en vissen bij slecht weer. Ik las in je andere topic dat je al heel lang niet op vakantie bent gegaan, misschien doet 3 weken Zweden je wel erg goed. Wat je ook kiest en hoe je het ook invult: succes!
daar dacht ik ook aan om bij een houthakkers commune te gaan wonen en werken maar de weer bevalt me niet zo,en aangezien ik een hekel aan kou heb is het voor mij geen aanrader,dat werk vond ik heel leuk in eerste plaats maar dat was maar een idee om geld te gaan sparen en dan richting thailand te gaan en daar te gaan zwerven,teveel ideeen maar zo korte tijd,als je depressief ben lijkt 1 dag een eeuwigheid,nu ik iets heb om in vervulling te laten slagen heb ik weer een beetje een doel in leven,mocht god bestaan dan heb ik hem gevraagt of die me de kracht geef om mijn doel te bereiken.maar ik dank je voor je response. groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 17 juli 2008 @ 22:51:55 #81
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60176920
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:41 schreef thairider het volgende:

[..]

nou dan heb ik tenminste me 5 minutes of fame,wat moet ik hier nou op antwoorden. in ieder mens zit een killer,waarom niet een survivalist???
Omdat het eerste wat jij moet leren is, dat je niet tegen de stroom in moet zwemmen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60177303
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat het eerste wat jij moet leren is, dat je niet tegen de stroom in moet zwemmen.
dat is nu ook wat ik niet meer probeert,daarom ga ik nu ook proberen met de stroom mee te drijven,
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:14:54 #83
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60177449
De Nederlandse taal, wat doe je?
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:41:53 #84
46794 Berkery
Fat bastard
pi_60177987
Ik moest bij het lezen van dit topic aan dit bericht denken: Dood Belgisch paar via Vermist teruggevonden
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:44:18 #85
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_60178035
Ah, R'dam. Da's mooi, ik werk zelf in een beleidsfunctie bij de soos van R'dam en heb in het verleden als consulent gewerkt op een afdeling die zich bezig houdt met daklozen en psych. patienten. Even de volgende puntjes:

1) je kan alsnog met terugwerkende kracht Wajong krijgen. Geen enkel probleem. Je soos-consulent zal je hier (graag want=scoren) mee helpen. (mocht je er niet uitkomen, pm dan ff je naam plus achternaam plus naam van je consulent naar me. Mocht je dat niet weten, dan ff je sofi, zoek ik het zelf wel ff op). Wajong geldt tot je 65e. Da's 1 probleem getackeld. Geen idee hoe lang je al bijstand hebt maar je zal een VETTE nabetaling krijgen. De bijstand die je gekregen hebt zal hiermee worden verrekend, de rest is voor jou. En dat kan aardig oplopen. Zeker aangezien je waarschijnlijk ook recht zal krijgen (met twk) op jonggehandicaptenkorting van de belastingdienst. Dit wordt door het UWV automatisch voor je geregeld nadat je wajong is toegekend.
2) ik weet niet precies hoe het UWV omgaat met verblijf in het buitenland. Wel weet ik dat het UWV, afd. Wajong tot aan zijn strot volzit in de dossiers en echt niet de tijd heeft om zwaar te controleren. Maar m.i. doe je er wijs aan om dit eerst even na te vragen. Kijk ff op uwv.nl (wil het best voor je doen maar de site laadt ff niet hier).
3) je maakt alleen wel een valse start. Depressie is een ziekte. Een ziekte los je niet op door van de natuur te gaan leven. Misschien eventjes een gevoel van opluchting, maar je gaat onvermijdelijk straks tegen een muur oplopen. En als je pech hebt zit je dan in een land waar je niet in staat bent om hulp te krijgen. Je klinkt zo onsamenhangend als de pest. Kan best zijn dat jij en je psych niet klikken, dat je je niet geholpen voelt. Geen idee via welke organisatie je hulp krijgt. Maar R'dam kent organisaties die uitstekend zijn toegerust om jou te helpen. Misschien kan je eens contact opnemen met het ACT-team van Bavo? Zij werken outreachend. Mocht je nou echt per se in de buitenlucht willen zijn, zoek dan begeleiding van het ACT-team, zij zoeken je gewoon buiten op, houden in ieder geval een vinger aan de pols en mocht het misgaan, dan heb je een aanspreekpunt waar je SNEL geholpen kan worden.

Maar ik denk echt dat je te makkelijk denkt dat vluchten de oplossing biedt voor jouw problemen.

Oh, uwv doettut nu. http://www.uwv.nl/Images/AG11000568_tcm26-120774.pdf

hier vind je info over wajong in het buitenland.

en ergens heb ook ik het idee dat ik een trol aan het voeren ben...
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_60179544
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:44 schreef Meneermax het volgende:
Ah, R'dam. Da's mooi, ik werk zelf in een beleidsfunctie bij de soos van R'dam en heb in het verleden als consulent gewerkt op een afdeling die zich bezig houdt met daklozen en psych. patienten. Even de volgende puntjes:

1) je kan alsnog met terugwerkende kracht Wajong krijgen. Geen enkel probleem. Je soos-consulent zal je hier (graag want=scoren) mee helpen. (mocht je er niet uitkomen, pm dan ff je naam plus achternaam plus naam van je consulent naar me. Mocht je dat niet weten, dan ff je sofi, zoek ik het zelf wel ff op). Wajong geldt tot je 65e. Da's 1 probleem getackeld. Geen idee hoe lang je al bijstand hebt maar je zal een VETTE nabetaling krijgen. De bijstand die je gekregen hebt zal hiermee worden verrekend, de rest is voor jou. En dat kan aardig oplopen. Zeker aangezien je waarschijnlijk ook recht zal krijgen (met twk) op jonggehandicaptenkorting van de belastingdienst. Dit wordt door het UWV automatisch voor je geregeld nadat je wajong is toegekend.
2) ik weet niet precies hoe het UWV omgaat met verblijf in het buitenland. Wel weet ik dat het UWV, afd. Wajong tot aan zijn strot volzit in de dossiers en echt niet de tijd heeft om zwaar te controleren. Maar m.i. doe je er wijs aan om dit eerst even na te vragen. Kijk ff op uwv.nl (wil het best voor je doen maar de site laadt ff niet hier).
3) je maakt alleen wel een valse start. Depressie is een ziekte. Een ziekte los je niet op door van de natuur te gaan leven. Misschien eventjes een gevoel van opluchting, maar je gaat onvermijdelijk straks tegen een muur oplopen. En als je pech hebt zit je dan in een land waar je niet in staat bent om hulp te krijgen. Je klinkt zo onsamenhangend als de pest. Kan best zijn dat jij en je psych niet klikken, dat je je niet geholpen voelt. Geen idee via welke organisatie je hulp krijgt. Maar R'dam kent organisaties die uitstekend zijn toegerust om jou te helpen. Misschien kan je eens contact opnemen met het ACT-team van Bavo? Zij werken outreachend. Mocht je nou echt per se in de buitenlucht willen zijn, zoek dan begeleiding van het ACT-team, zij zoeken je gewoon buiten op, houden in ieder geval een vinger aan de pols en mocht het misgaan, dan heb je een aanspreekpunt waar je SNEL geholpen kan worden.

Maar ik denk echt dat je te makkelijk denkt dat vluchten de oplossing biedt voor jouw problemen.

Oh, uwv doettut nu. http://www.uwv.nl/Images/AG11000568_tcm26-120774.pdf

hier vind je info over wajong in het buitenland.

en ergens heb ook ik het idee dat ik een trol aan het voeren ben...
heel aardig van je dat je me wil helpen,en ja ik ken het act team loop daar in behandeling,je hebt daar geloof ik 2 psycho's rond, margreet en kirsten, kirsten is een mens waar ik totaal niet mee kan opschieten,ze wil dat ik naar halsteren ga,nou echt niet he,de ruzie tussen haar en mij gaat meer door dat ik geen anti depresiva krijg omdat ik eens in de maand een xtc neem en dat is volgens haar gevaarlijk in combi van anti depri,dat ze bang zijn dat ik mischien serotonine storm kan krijgen. en nee ze willen met niet meer helpen omdat ik te lang bij hun loop en ik het gevoel heb dat ze me ook niet meer willen helpen.ben nu een beetje tipsy dus ik ga slapen en ga hier morgen wat uit gebreider mee verder.truste en groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  vrijdag 18 juli 2008 @ 07:56:13 #87
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_60181254
Iets zegt mij dat we hier maar een half verhaal horen. ACT-team stopt echt niet omdat je al te lang in behandeling bent. What's the deal? Er zijn hierl allemaal mensen die met je mee willen denken, maar dan moet je wel alles vertellen en niet alleen wat jou uitkomt. By the way, ik ken geen van beiden. Zijn dat psychiaters, medewerkers of spv-ers? Ennuh...waarom klikt het niet? ACT heeft nog al eens de neiging om je te confronteren met je problemen/niet alleen te zeggen wat je wilt horen...is dat het probleem?

Is het geen idee om jezelf eerst eens een maandje of 2 op te laten nemen? Da's geen schande! Kom je misschien wat tot rust, krijgt je medicatie in een gecontroleerde omgeving de kans om aan te slaan en kan jij je plannen in alle rust afwegen, uitdenken en bespreken.
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_60187164
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 07:56 schreef Meneermax het volgende:
Iets zegt mij dat we hier maar een half verhaal horen. ACT-team stopt echt niet omdat je al te lang in behandeling bent. What's the deal? Er zijn hierl allemaal mensen die met je mee willen denken, maar dan moet je wel alles vertellen en niet alleen wat jou uitkomt. By the way, ik ken geen van beiden. Zijn dat psychiaters, medewerkers of spv-ers? Ennuh...waarom klikt het niet? ACT heeft nog al eens de neiging om je te confronteren met je problemen/niet alleen te zeggen wat je wilt horen...is dat het probleem?

Is het geen idee om jezelf eerst eens een maandje of 2 op te laten nemen? Da's geen schande! Kom je misschien wat tot rust, krijgt je medicatie in een gecontroleerde omgeving de kans om aan te slaan en kan jij je plannen in alle rust afwegen, uitdenken en bespreken.
ja dat zijn psychiaters,en waarom het niet klikt is dat als ik het niet mee eens ben met hun ideeen loop ik boos weg,doordat ze me niet begrijpen.ik was niet altijd een heilige en heb verkeerde beslissingen genomen in me leven en heb daar voor moeten zitten,ik was vroeger verslaaft geweest en heb veel schulden gemaakt met de intentie om er een einde aan me leven te maken,wat helaas niet is gelukt toendertijd,dus me polsen snijden doe ik niet meer,heb het met meds geprobeert en vaker dan ik eigenlijk wilde,ben opgenomen geweest in halsteren voor mijn drugs problematiek volgens hun,ik heb het maar een maand volgehouden omdat ik gek werd van hun regels,leek nog erger dan een gevangenis,maar ik had opeens een openbaring en ben toen op eigen kracht gestopt met gebruiken,wat zei niet kon geloven dat het me gelukt is,zelf vroeg ik mezelf af hoe het me gelukt is,ik deed alles en gebruikte bijna alles om mijn pijn weg te stoppen en de lege gevoel te vullen,toen ik 19 was kreeg ik een uitgebreide psychologische onderzoek van 2 psychiaters en 2 psychologen,en van daar uit kwam dat ik schizoide had,de bavo dacht dat ik mischien ook aan bps leed maar ik vond van niet,deed weer een test en daar kwam alleen depressiviteit uit op de voor grond,maar ik was gestopt met de prozac in 06 en toen ik opgenomen werd in halsteren wilde ik weer aan de prozac maar dat wilden ze me niet geven en ik kreeg remeron dat was iets sterkers dan prozac,toen ik daar weg ging kreeg ik de neiging om mezelf wat aan te doen,deed de vaat en wilde met de pizza snijder me keel op snijden,en heel vaak met andere scherpe objecten,ik kreeg huil buien en meerdere onzin,heb toen ik 07 weer geprobeert mezelf van het leven te beroven,dus ik denk dat ze me daarom ook geen anti depressiva meer wilden geven,ik kreeg geen zyprexa meer en kreeg daarvoor in de plaats seroquel,ik wilde van meds veranderen en dat kon niet,en ik kon ook nog niet meer met me case manager over weg,dus dacht ik wat heb ik aan de bavo als ik niet kan krijgen wat ik wilde,nou dan stop ik met me meds en ga ik me droom achterna,en into the wild heb me geest weer open gemaakt en ik weer me droom kan vinden wat ik al vanaf me 15 geloof ik,ik wilde ook weg lopen van huis want ik werd misbruikt door me ouders en werd vaak geslagen en er was teveel ruzie in huis om als kind een normaal leven te leiden,ik was heel vroeg volwassen geworden en nu begint de kind in me te leven als ik me goed voel,ik moet me droom waar maken en het gaat me lukken,want als ik kan stoppen met drugs en meds dan zal dit ook wel lukken,de haat wat ik kreeg van de ellendige leven die ik had zal me op de been houden door me reis heen,begrijp me niet verkeert ik kan ook liefde voelen en mede leven voor me mede mensen,quote i dont love people less,i love nature more, lord byron. hoop dat ik je vraag heb beantwoord.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:39:08 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60188197
Jeetje, dat is nogal wat allemaal.
Maar MeneerMax zegt wel een aantal zinnige dingen, daar zou ik wel wat mee doen als ik jou was, óók als je je droom achterna wilt gaan. Als je alsnog wajjong kunt krijgen, zelfs met terugwerkende kracht, dan lijkt me dat iets om meteen in gang te zetten. Ook als je je droom achterna wilt gaan want dan heb je een mooi zakcentje mee. MeneerMax wil je zelfs helpen als je er niet uitkomt dus ik zou zeggen: werk aan de winkel
pi_60188523
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:39 schreef Marrije het volgende:
Jeetje, dat is nogal wat allemaal.
Maar MeneerMax zegt wel een aantal zinnige dingen, daar zou ik wel wat mee doen als ik jou was, óók als je je droom achterna wilt gaan. Als je alsnog wajjong kunt krijgen, zelfs met terugwerkende kracht, dan lijkt me dat iets om meteen in gang te zetten. Ook als je je droom achterna wilt gaan want dan heb je een mooi zakcentje mee. MeneerMax wil je zelfs helpen als je er niet uitkomt dus ik zou zeggen: werk aan de winkel
ja maar dan komt het er weer op neer dat ik van de ene teert naar de andere,me maat heb me een site gegeven voor werk in noorwegen op een boerderij,het kost me 600 euro voor de kosten geen prob,maar las vandaag dat ze mensen tussen de 18/30 zoeken werd ik een beetje boos en down,want dat zag ik wel zitten ook al zou het maar voor max 6 maanden zijn,kost en inwoning inbegrepen + 120 euro aan zakgeld wat ik dan kan sparen voor me reis,was bezig met me aan te melden voor dat werk,kom ik opeens op vraag 5 en dat ik ook nog eens 25 euro aanmeldings kosten moet betalen,weer een prob erbij,en me maat zegt dat je gewoon moet zeggen wat de situatie is en dat je het werk aan kan,nou ik heb 99% kans dat ik niet word aangenomen,maar zal met me maat een regeling treffen dat hij het betaald de aanmelding,omdat hij er zo zeker van is,word ik aangenomen heb hij zijn geld terug zoniet dan verliest hij zijn geld.ik ga ook proberen zo snel mogelijk aan de slag te gaan via de ok bank voor werk en de mogelijkheid dat ik een cursus frans kan doen,maar nu ga ik me route uitstippelen via google earth,groeten javier
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:20:36 #91
153045 Vereentjes
moeder van dochter 24 mrt 2005
pi_60192282
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:40 schreef thairider het volgende:

[..]

het is net hoe sterk je bent van geest,en als je er hard in gelooft komt je er wel,ben nu ouder en wat wijzer en sterker van geest geworden,zo'n reis zal me rijker maken aan ervaringen wat ik dan mogelijk in de toekomst kan delen met anderen die ook zo'n droom hebben.

Los hiervan ----------->
Jij zei wat over mijn Nederlands???
Ik schrok eerlijk gezegd nogal van je leeftijd.....dacht dat je veel, veel jonger was
pi_60201562
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:45 schreef thairider het volgende:

[..]

weet je dat zeker want ik wil niet meer terug komen naar nl. en het is een sociale dienst uitkering. en ja ik ga werken dat ik een uitkering heb wil niet zeggen dat ik een loser ben,alleen geen werk op dit moment
Als je een WWB uitkering hebt mag je per jaar 4 weken in het buitenland verblijven met doorbetaling van uitkering. Als je volledig arbeidsongeschikt bent bevonden nav een medische keuring en je dus geen arbeidsplicht hebt, mag je 13 weken per jaar in het buitenland verblijven met doorbetaling van uitkering (hoewel dit laatste waarschijnlijk gewijzigd gaat worden in de wet).
Als je langer naar het buitenland wilt zal je uitkering per de dag van vertrek naar het buitenland worden beëindigd.
Enne, het is al eerder gezegd, als je mogelijk recht op Wajong hebt laat dit dan nakijken! Wajong is een voorliggende voorziening, je hebt alleen recht op WWB als je nergens anders meer recht op hebt. Dus mogelijk krijg je nu onrechtmatig WWB.

Succes en sterkte TS!

[ Bericht 8% gewijzigd door MissJ op 19-07-2008 01:33:43 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_60206433
de reden waarom ik gekozen heb voor een wwb en niet voor een wajong was dat ik bij wwb inrichtingsgeld kon krijgen,nouja krijgen lenen,en met wajong weer niet,en ik wist niet zeker dat ik een wajong kon krijgen omdat mijn diagnose pas op me 19 of 20ste werd geconstateert werd,en je moest geloof ik toen voor je 30ste wajong aanvragen wat ik toen wist,dus liet ik het maar varen,want toen ik vrij kwam in 2001 kwam ik naar de rehab van de bavo,en dat is voor mensen met een psychische achtergrond die weer zelfstandig willen wonen,ik was heel zelfstandig en heel erg op mezelf,weet niet of het met me ziekte te maken heb of dat ik mensen ben gaan haten doordat ze me als een hond hadden behandeld.en ik heb gelogen om niet zielig over te komen dat ik vrienden heb,ik heb maar een vriend die ik in me leven toe liet,hij weet ook me situatie waarom ik dit ook wil doen,ik zat toen van 2000 tot 2001 in assen in een gesloten inrichting met een open karakter,je kon daar zo ontsnappen want er waren geen tralies en je hoefde alleen de raam in te gooien en weg was je,ik had de 11 maanden die ik daar zat de tijd van me leven,ik werkte me kapot daar in de tuin,het was voor mij heerlijk omdat ik alleen werkte,tot dat de werkmeester een ander bij me had gezet en ik me niet op me gemak meer voelde,dus ik vroeg hem om weg te gaan en hij ging iets anders doen geluk voor mij,ik had het erg naar me zin en moest ook een kas in elkaar zetten wat ik met ongelofelijke motivatie deed,de bewaarders moesten bijna zelfs bij me oren naar binnen trekken voor de maaltijd, hehe.ik vroeg nog of ik kon blijven omdat ik me daar op me plek voelde,raar he het was een gevangenis,maar ik heb veel geleert daar zo,heb nooit met een cirkelzaag machine gewerkt maar heb wel een vogelkooi gemaakt van hout en ik was verdomt trots opmezelf.ik hield altijd om met me handen te werken en dingen inelkaar te knutselen,ik heb vaak erg spijt dat ik me niet heb laten opnemen bij ggz drenthe en heb gekozen voor de bavo in rdam,drenthe had redelijk veel regels,en het was ongelofelijk mooi omgeving in de bossen,en de bavo was meer vrijheid dus wat ik wil zeggen is dat ik het gevoel heb dat ik me droom volg de juiste keuze is.
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 juli 2008 @ 14:09:18 #94
862 Arcee
Look closer
pi_60207629


Succes.

Hoewel het vast niet mee zal vallen als tandenpoetsen al een hele opgave voor je is.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:26:32 #95
3542 Gia
User under construction
pi_60207950
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:23 schreef MissJ het volgende:

[..]

Als je een WWB uitkering hebt mag je per jaar 4 weken in het buitenland verblijven met doorbetaling van uitkering. Als je volledig arbeidsongeschikt bent bevonden nav een medische keuring en je dus geen arbeidsplicht hebt, mag je 13 weken per jaar in het buitenland verblijven met doorbetaling van uitkering.
Als je volledig WAO hebt, mag je wel in het buitenland gaan wonen met behoud van uitkering.

Voor Wajong geldt dat inderdaad niet.

http://www.waocafe.nl/waowia/indewao/i4548.html
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:28:29 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60207991
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:03 schreef thairider het volgende:
...,ik zat toen van 2000 tot 2001 in assen in een gesloten inrichting met een open karakter...
totaal off-topic.
Hoe bedenken ze het.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60212451
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:09 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Succes.

Hoewel het vast niet mee zal vallen als tandenpoetsen al een hele opgave voor je is.
dank je wel ik zal alles op alles doen om mijn doel te bereiken,en ja tijdens depressie is het een hele opgave,maar ik voel me nu wat sterker op de psychische vlak,en ik vond die chris(alexander supertramp) beetje dom,ik had gebleven bij die hippie comunne,wat ik jammer vind is dat ik te laat ben geboren wilde altijd een hippie zijn,niet zo zeer voor de blowen en vrije liefde,maar de zorg die elk ander voor elkaar hebben in die tijd,moet je nu kijken hoe mensen tegen elkaar zijn,je kan een ander bijna niet eens aan kijken of je kan klappen verwachten,nou nee dank je daar pas ik voor,heb vandaag gekeken voor de spullen die ik nodig heb voor mijn reis en het is aardig gek duur,maja voorlopig ben ik nog steeds bezig met het maken van me route en het is verdomt pittig want op google maps en earth is het moeilijk te zien waar je wel kan rijden met je fiets of brommer.uiteraard zal ik wel mappen kopen maar nu is het ff op deze manier wat ik moet doen,
all i know is pain,all i feel is rain,how can i maintain with this shit on my brain
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')