abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60147186
Hey, ik heb al een soortgelijk topic gevonden over de voornaam wijzigen maar ik ben op zoek naar iets anders. Mijn naam op me ID bestaat uit 3 namen, terwijl ik liever heb dat het 2 namen zijn en dat een ervan een voorletter word .bv (om privacy redenen een andere naam) ik heet Ron Akto Onse terwijl je naam eigenlijk gewoon Ron Onse is maar op je id staat Ron en achternaam Akto Onse dus 2 achternamen. Het is niet dat ik het afschuwelijk ofzo vind maar ik zou wel eens wat erover willen weten. Kan je dus niet Ron Onse heten en dat Akto een voorletter maken zodat je b.v R.A.P (Ron Akto Pim) Onse heet in plaats van R.P Akto Onse. En zijn er nog andere manieren???
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:15:08 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60153070
Het wijzigen van de achternaam gaat bij koninklijk besluit en wordt slechts in uitzonderlijke gevallen gehonoreerd. In het geval dat je in de OP beschrijft denk ik niet dat een verzoek om wijziging wordt gehonoreerd. Wanneer er sprake is van 25 achternamen allicht weer wel, maar 2 wordt denk ik niet als uitzonderlijk lastig gezien..
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 juli 2008 @ 22:18:35 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60154567
opruimslotje Zouden alle kleuters lekker weg willen blijven... Ik heb al genoeg werk met 1 kleuter hier thuis, heb ze op FOK! echt niet nodig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60160325
Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht om mijn achternaam te corrigeren. 3 generaties geleden heeft een ambtenaar een fout gemaakt, waardoor mijn huidige achternaam sindsdien ineens afwijkt. Voorbeeld (naam is gefingeerd), oorspronkelijke naam was Luyt, naam nu op paspoort staat Luijt. Ja, het is niet zo groot verschil, maar ik vind het toch jammer dat de oorspronkelijke familienaam nu officieel nu fout staat, omdat in alle niet officiele documenten de hele familie nog steeds gewoon de oorspronkelijke naam Luyt gebruikt. De naam komt trouwens uit de 14e eeuw, met een stuk historie eraan, vandaar dat ik er wel waarde aan hecht.

Maar ja, het naam wijzigen is lastig en moet via een advocaat en rechtbank, en daar had ik voorlopig nog geen zin in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')