abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:04:17 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60139780
Deel 1: Tsjechië

Mijn vraag:

Ik ga volgende week naar Praag toe en ik had er niet bij stil gestaan dat Tsjechië de euro nog niet heeft ingevoerd. Dit is de eerste keer dat ik naar een niet-euroland ga, dus alles is nieuw voor mij. Moet ik hier in Nederland geld wisselen of daar of moet ik daar zoveel mogelijk pinnen? Hoe werkt dit? . Alvast bedankt voor de reacties .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 16 juli 2008 @ 11:42:14 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_60140702
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:04 schreef Viking84 het volgende:
Deel 1: Tsjechië

Mijn vraag:

Ik ga volgende week naar Praag toe en ik had er niet bij stil gestaan dat Tsjechië de euro nog niet heeft ingevoerd. Dit is de eerste keer dat ik naar een niet-euroland ga, dus alles is nieuw voor mij. Moet ik hier in Nederland geld wisselen of daar of moet ik daar zoveel mogelijk pinnen? Hoe werkt dit? . Alvast bedankt voor de reacties .
Je kunt daar gewoon pinnen. De wisselkoers is wel OK en je betaalt geen "commissie".
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:18:47 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_60141559
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Je kunt daar gewoon pinnen. De wisselkoers is wel OK en je betaalt geen "commissie".
De wisselkoers is de standaard bank-koers, hetgeen beter is dan je bij wisselkantoren ter plaatse zou krijgen. Het zou overigens wel kunnen dat je bank een vergoeding vraagt voor pinnen buiten de eurozone, kijk dit dus even na voor de zekerheid.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:06:55 #4
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_60158780
Wat kost een avondje eten en biertjes buiten Praag?
En hotels buiten praag? nederlands prijzen? of 10 euro voor 4 sterren hoteld?

Praag kost een halve liter ook gewoon 5 euro in het centrum, buiten de stad kost het een schijntje?

* RoodWitBlauw is rasechte hollander
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:52:47 #5
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_60158994
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:06 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Wat kost een avondje eten en biertjes buiten Praag?
En hotels buiten praag? nederlands prijzen? of 10 euro voor 4 sterren hoteld?

Praag kost een halve liter ook gewoon 5 euro in het centrum, buiten de stad kost het een schijntje?

* RoodWitBlauw is rasechte hollander

Op de grote pleinen in praag moet je idd uitkijken voor rare prijzen, kan mij nog herinneren (was er vorig jaar september)dat onze barman er rustig 20% service bovenop gooide, toen wij zeiden dat wij zelf wel de fooi bepaalde, was dat volgens hem niet echt de bedoeling, discussies alom, uiteindelijk maar betaald om gezeik te voorkomen...

Drink dus je bier buiten de grote pleinen om verassingen te voorkomen!!

Maar in de dorpjes buiten praag om is het idd nog steeds lekker eten voor een goede prijs!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_60414257
Weet iemand wat ik voor een twee persoonskamer in een simpel pension in Tsjechie (buiten Praag) betaal?
pi_60680267
5 Euro voor een biertje??? Jij zat zeker op een terras naast de klok @ Old Town Square. Wtf. Gemiddelde prijs is nu zo'n 1,5 Euro per halve liter.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_60680322
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:06 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Wat kost een avondje eten en biertjes buiten Praag?
Als je geen hoge eisen hebt veel minder dan in Nederland. Wil je een beetje fatsoenlijk eten en drinken, dan moet je rekening houden met ongeveer vergelijkbare prijzen als in Nederland (een klein beetje minder)
pi_63514734
ik zocht een huisje voor de zomervakantie en kwam deze site teken: http://www.kopaltravel.nl/
ziet er allemaal netjes uit!
En de prijs is erg goed(koop)!
kvk klopt, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

iemand die deze site kent of ervaring er mee heeft, laat het eens weten
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_68787316
Vakantie kick.

Komende zomer gaan we een klein rondje pils doen in Tsjechië: Praha (Staropramen) - Plzen (Pilsner Urquell) - Budejovice (Budweiser) - Brno (Starobrno). Dan een tussenstop in Bratislava op weg naar Sziget.
Stop rockin' the boat.
pi_68847472
Wij zaten vorig jaar in het "Top Hotel Prague Leisure Center", net buiten het centrum van Praag - 35 euro in totaal voor 2 personen per nacht (17,50 p.p. dus). Erg luxe hotel met alles er op en er aan!
Bleuh.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 01:06:14 #12
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68926919
Oh, hier moet ik natuurlijk posten. Ik vertrek aanstaande vrijdag voor minimaal 4 weken naar Tsjechië
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_68932242
Deze zomer naar Tsjechië dus ik ga dit topic ook maar even volgen
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:09:18 #14
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_69045644
Hoe gaat het met paspoortcontroles in landen als Tsjechie en Polen? Controleren ze nog steeds aan de grens of zijn ze daar mee opgehouden?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:15:37 #15
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69045778
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:09 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met paspoortcontroles in landen als Tsjechie en Polen? Controleren ze nog steeds aan de grens of zijn ze daar mee opgehouden?
Je kan gewoon doorrijden of doorlopen op het vliegveld. Alleen de Duitse politie houdt vaak nog Eurolines bussen e.d. aan vlakbij de grens met undercoverpolitie. Erg irritant.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69055977
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:09 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met paspoortcontroles in landen als Tsjechie en Polen? Controleren ze nog steeds aan de grens of zijn ze daar mee opgehouden?
Aan de grens geen controle, maar in Tsjechië zelf ben ik in 1 dag 2 of 3x aangehouden voor controle. Achterbak controleren, papieren etc. etc.
Bleuh.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:00:15 #17
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_69071696
Zo, ik ben in Tsjechië, om precies te zijn op de country rose ranch het is hier HEERLIJK! Absoluut een aanrader!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_70149248
Hallo

We hebben plannen om met de tent naar Tjechie te reizen, maar we weten niet een leuke camping in Tjechie, waar veel te doen is op en buiten de camping.
Wie weet een leuke camping voor een stel van 26.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:36:16 #19
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_70149376
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:32 schreef theo03 het volgende:
Hallo

We hebben plannen om met de tent naar Tjechie te reizen, maar we weten niet een leuke camping in Tjechie, waar veel te doen is op en buiten de camping.
Wie weet een leuke camping voor een stel van 26.
Ligt er maar net aan wát je te doen wilt hebben op en in de buurt van de camping
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_70149606
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:32 schreef theo03 het volgende:
Hallo

We hebben plannen om met de tent naar Tjechie te reizen, maar we weten niet een leuke camping in Tjechie, waar veel te doen is op en buiten de camping.
Wie weet een leuke camping voor een stel van 26.
Hier ik help je

kan ook bloot
pi_70172856
Een leuke plas water waar je kan zwemmen of andere watersporten etc en in de omgeving leuke dorpen waar je ook kan gaan shoppen...enof uitgaan
pi_71836161
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:00 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
ik zocht een huisje voor de zomervakantie en kwam deze site teken: http://www.kopaltravel.nl/
ziet er allemaal netjes uit!
En de prijs is erg goed(koop)!
kvk klopt, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

iemand die deze site kent of ervaring er mee heeft, laat het eens weten
Om terug te komen op Kopaltravel, ik heb er net een weekje gezeten met mn vriendin en mocht je naar Praag willen gaan voor een paar dagen kan ik je deze site erg aanraden!
Goedkoop met toch wat luxe en een vrouwelijke host welke gewoon fijn Nederlands kan praten!

Binnen 5minuten lopen op een metrostation en ook een redelijke supermarkt op de route daarheen!
Op metrostation Mustek zit een Albert (zonder heijn maar dezelfde dingen als bij ons) en daar kan je dan gewoon lekker eten halen om te kunnen koken in het appartement.

Erg goed bevallen!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_71841267
Als je met een grote groep gaat is er een leuk en simpel hosteltje aan de karlova, in hartje centrum voor ¤16,- p.p. geslapen. Betalen in euro's was goedkoper dan kronen.
Op loopafstand zit er een grote discotheek met 5 verdiepingen.

En in het concertgebouw kan je écht lekkere eten voor een betaalbare prijs. Je moet dan niet naar het restaurant gaan wat je van buitenaf ziet, maar naar binnen gaan en de trap naar beneden nemen. De service was daar echt geweldig, die ik bij veel restaurant miste in Tsjechië.
pi_71856346
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:26 schreef PimD het volgende:
Wij zaten vorig jaar in het "Top Hotel Prague Leisure Center", net buiten het centrum van Praag - 35 euro in totaal voor 2 personen per nacht (17,50 p.p. dus). Erg luxe hotel met alles er op en er aan!
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit! Grote kans dat wij deze gaan boeken!
pi_71937568
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:30 schreef Omnifacer het volgende:


Bedankt voor de tip, ziet er goed uit! Grote kans dat wij deze gaan boeken!
Hotel Prague Leisure Center

http://www.zoover.nl/tsje(...)e-centre-plaza/hotel

http://www.zoover.nl/tsjechie/praag-en-omgeving/praag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')