abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:39:47 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60123861
Ik heb nu een mobiele telefoon (Nokia N78) waarmee ik blijkbaar SIP kan gebruiken. Dat is iets zoals Voice over IP. Dat zou dus inhouden dat ik gratis of voor heel weinig zou moeten kunnen bellen.
Ik snap er alleen nog helemaal niks van! Kunnen jullie mij vertellen wat ik moet hebben om dit te laten werken en wat de voor/nadelen zijn?
pi_60124319
wat je nodig hebt is een SIP-client op je telefoon
en een SIP-client op de telefoon (of computer) van de mensen waar je mee gaat bellen.

Voordeel: met een internet abbo op je telefoon ben je geen extra kosten kwijt
nadeel: werkt alleen als anderen ook zo'n client hebben.
So we just called him Fred too
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:03:02 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60124385
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:59 schreef Cothen het volgende:
wat je nodig hebt is een SIP-client op je telefoon
en een SIP-client op de telefoon (of computer) van de mensen waar je mee gaat bellen.

Voordeel: met een internet abbo op je telefoon ben je geen extra kosten kwijt
nadeel: werkt alleen als anderen ook zo'n client hebben.
Ik heb een onbeperkt abonnement. Stel nou dat ik een vriend 'bel' met SIP, gaat zijn telefoon dan ook echt over zoals dat normaal zou gaan (incl. het nummer/naam)?
pi_60124611
Ben wel heel benieuwd, want dit maakt internet op mobiel misschien wel heel aantrekkelijk!
pi_60124909
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:03 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb een onbeperkt abonnement. Stel nou dat ik een vriend 'bel' met SIP, gaat zijn telefoon dan ook echt over zoals dat normaal zou gaan (incl. het nummer/naam)?
Dat ligt er maar net aan welke SIP-client men gebruikt en hoe deze is ingesteld.
So we just called him Fred too
pi_60130328
SIP is gewoon het meest gebruikte VoIP protocol. Als je iemand met gewone telefoon belt vanaf een SIP telefoon dan gaat die telefoon gewoon over en die persoon ziet ook jouw nummer in het scherm (tenzij jij dat afgeschermd hebt). Er is eigenlijk geen verschil tussen SIP en gewone telefoon, alleen SIP komt vanaf het internet via een gateway het gewone telefoonnetwerk op.
pi_60131914
helaas heb je 9 van de 10 keer een lag als je via een HSDPA verbinding gaat bellen met VOIP
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:42:36 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60132628
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:16 schreef sweboy het volgende:
helaas heb je 9 van de 10 keer een lag als je via een HSDPA verbinding gaat bellen met VOIP
Dat is wel een beetje jammer. Zal er dit weekend eens naar gaan kijken. Dan moet ik dus ook een account nemen bij iets als voipbuster ofzo? En kan ik dan gratis of voor heel weinig vanaf mijn mobiel naar andere mobiele telefoons bellen, ook in het buitenland? En bestaat er ook zo iets voor sms?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')