abonnement Unibet Coolblue
pi_60002401
Beste mensen,

Aangezien ik hier weinig verstand van heb, gooi ik mijn vraag hier maar even neer.

Ik heb twee pakken: 1 marine met krijtstreep en 1 zwart.
En de volgende kleuren overhemden: wit, beige/geel, lichtoranje, lichtblauw.

Nu is mijn vraag welke combinaties wel en niet kunnen. Het gaat dan dus om overhemd/stropdas bij de desbetreffende pakken. Ik ga binnenkort namelijk 1 of 2 nieuwe overhemenden halen en een aantal stropdassen. Zelf vind ik een bordeaux rood overhemd ook altijd wel mooi, maar ik weet niet of dat bij een van de pakken past?

Als er nog meer informatie nodig is dan hoor ik het wel. Bij voorbaat bedankt voor de moeite!
pi_60003142
Beige/geel en lichtoranje zou ik sowieso niet bij een pak dragen. Bij pakken wordt 9 van de 10x een roze, een lichtblauw of een wit overhemd gedragen. Stropdas kan van alles zijn, maar zorg wel dat het niet allemaal te druk is, dus krijtstreep pak, gestreept overhemd, en dan ook nog een streep op je das, dat wordt te veel van het goede.
pi_60005516
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:33 schreef s1mon het volgende:
Beige/geel en lichtoranje zou ik sowieso niet bij een pak dragen. Bij pakken wordt 9 van de 10x een roze, een lichtblauw of een wit overhemd gedragen. Stropdas kan van alles zijn, maar zorg wel dat het niet allemaal te druk is, dus krijtstreep pak, gestreept overhemd, en dan ook nog een streep op je das, dat wordt te veel van het goede.
Past lichtoranje ook niet bij het zwarte pak?
Past bordeaux rood bij het zwarte of het blauwe pak?

Goed om te weten dat stropdassen allemaal altijd wel kunnen

Roze kan ik niet hebben denk ik
pi_60006036
Geel, oranje en rood zijn echt no-go qua kleur shirt..

Hou het zoals gezegd bij wit, lichtblauw, en eventueel lichtroze. Die drie kleuren kunnen onder zowel een donker blauw, als onder een zwart pak. (al zijn zwarte pakken over het algemeen meer voorbehouden aan begrafenissen en feesten..)

[ Bericht 52% gewijzigd door JAY-T op 09-07-2008 21:44:31 ]
pi_60006063
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:37 schreef JAY-T het volgende:
Geel, oranje en rood zijn echt no-go qua kleur shirt..
Oranje dus ook niet bij zwart? Bordeaux rood ook niet? (zie ik toch wel vaak, ook in films/tvseries trouwens) en geel snap ik, maar licht beige kan misschien wel?
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:56:55 #6
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_60006528
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:38 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Oranje dus ook niet bij zwart? Bordeaux rood ook niet? (zie ik toch wel vaak, ook in films/tvseries trouwens) en geel snap ik, maar licht beige kan misschien wel?
Uit de jaren jaren tachtig ja.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:57:31 #7
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_60006545
Wat moet een student trouwens met een pak?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_60008286
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef J.A.N.A. het volgende:
Wat moet een student trouwens met een pak?
Ik ben ook student en heb ook wel een pak hoor..
pi_60008350
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef J.A.N.A. het volgende:
Wat moet een student trouwens met een pak?
Stages / bijbaan / solliciteren?

Overigens zijn serieuze reacties ook welkom
pi_60008401
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef J.A.N.A. het volgende:
Wat moet een student trouwens met een pak?
Er zijn ook studenten die wel geld hebben voor n pak
pi_60008666
Kijk overigens niet te veel naar series en films voor pakken info, deze zijn meestal Amerikaans, en daar draagt men de meest vreselijke pakken / combinaties.
pi_60027535
Hmmm, het loopt hier nog niet echt storm en ik ben niet veel wijzer geworden...

Ik weet nu alleen meer over wat niet kan, terwijl ik wil weten wat wél kan.
pi_60027927
Wij kunnen jou toch niet vertellen wat allemaal precies kan? Dat is iets dat je zelf moet leren met ervaring en daarnaast is het heel persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld heel stringente ideeën over de combinaties die ik vind kunnen waar jij niets mee kunt. Zo vind ik zwarte pakken bijvoorbeeld sowieso al niet kunnen en ik houd ook niet van streepjes.

Als we het even hebben over het donkerblauwe pak met streepjes: witte en lichtblauwe shirts. Als je graag streepjesshirts wilt dragen draag dan iig shirts met een andere streepjesdikte dan die van het pak. Liefst dikkere strepen op het shirt. En draag daarnaast geen gestreepte dassen maar effen dassen of dassen met een patroontje. Donkerbruine, roze, oranje en donkergroene dassen zijn goede combinaties met een donkerblauw pak.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_60029136
Over roze: mannen in roze overhemden kan ik soms moeilijk serieus nemen. Niet dat ik ouderwets ben, maar het is nu zo'n trend dat het er op dit moment uitziet als *ik wil er ook hip bijlopen met mijn roze shirt*. Soms zie ik tijdens de lunch 4 mannen lopen met allemaal een roze shirt ..

Bij je blauwe pak idd alleen wit en lichtblauw zoals reeds genoemd. Bij zwart kan alles maar het is wel al gauw begrafenis-achtig en niet echt vlot.

Vooral als je (nog) niet zo goed weet wat 'kan' qua kleuren e.d., liever een beetje neutraal maar wel met een mooi horloge of een wat duurdere/mooiere das.

Bordeauxrood zou ik idd maar even achterin de kast hangen.

Wat voor kleur schoenen draag je eronder btw?
What's the name of the game?
pi_60029232
Zwart pak? Bedoel je niet antraciet?
Anders is het enkel voor begrafenissen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')