abonnement Unibet Coolblue
pi_59991138
ik ben van plan een kunststof dakkapel te laten plaatsen. Uiteraard vraag ik hiervoor meerdere offertes aan, maar zijn er ook bepaalde dingen waar ik specifiek op moet letten? Qua kwaliteit van het materiaal enzo? Iemand goede of juist slechte ervaringen?
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_59991189
Is het ook als slaapkamer oid bedoeld?
Hier staat ook een stuk plastic op het dak, met een hardkunststof dak. Vroeger was het hout+dakleer, en als het regende, ja dan hoorde je het wel een beetje. Met dat harde kunststof wordt een beetje regen echter een tyfusherrie. Wel wat om op te letten imo.
pi_59998016
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:12 schreef veldmuis het volgende:
Is het ook als slaapkamer oid bedoeld?
Hier staat ook een stuk plastic op het dak, met een hardkunststof dak. Vroeger was het hout+dakleer, en als het regende, ja dan hoorde je het wel een beetje. Met dat harde kunststof wordt een beetje regen echter een tyfusherrie. Wel wat om op te letten imo.
hier hoor ik nu meer de regen die op de metalen rolluik bakken van de zijramen in de gevel plenst

dakkapel is stukken stillen
pi_59999207
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hier hoor ik nu meer de regen die op de metalen rolluik bakken van de zijramen in de gevel plenst

dakkapel is stukken stillen
Oh.
pi_60165314
De kunststoffen die ik ken zijn gewoon goed. De meeste problemen ontstaan op het dak en bij de aansluiting met het dak van het huis.

Omdat je dicht onder het dak zit: de ruimte zal snel warm worden.
Om dat (mede) te verminderen kun je aan de buitenkant het beste lichte kleuren gebruiken omdat die warmte terugkaatsen. Donkere kleuren nemen meer warmte op waardoor de ruimte sneller warm wordt.
Maar bij lichte kleuren zie je weer sneller viezigheid. Maar dat verschilt per buurt/huis. Let eens op vergelijkbare huizen in de buurt met dakkapel.
Het is maar wat je zwaarder laat wegen.

Verder is er veel verschil in kunststof dakkapellen. Je hebt polyester dakkapellen die echt 100% kunststof zijn. Maar heel veel "kunststof dakkapellen" hebben gewoon houten balken en dan kunststof bekleding aan de buitenkant en eventueel binnenkant (rabat, Trespa) en een kunststof kozijn.

Denk na of je de aftimmering binnen zelf wilt doen of niet. Sommige leveranciers doen dat wel voor je anderen misschien niet. Denk ook of je rolluiken, horren en dat soort zaken wilt. Het is makkelijker en goedkoper die meteen te laten plaatsen.

Controleer ook of je een vergunning nodig hebt. Bij bepaalde afstanden vanuit de zijkant en/of dakvoet is dat verplicht.
Ook als je een schuin (pannen)dak op je dakkapel wilt moet je een vergunning aanvragen. Prijs voor de vergunning verschilt per gemeente van een paar tientjes tot een paar honderd Euro.
Heb je een vergunning nodig, dan is de kans aanwezig dat je dakkapel ook niet te veel mag afwijken van die van andere huizen in het blok en dat je andere beperkingen hebt i.v.m. grootte die je niet zou hebben als je vergunning vrij bouwt.

Als je een onderhoud arm dak wilt (dus niet het bekende dakleer dat elke 20 jaar vervangen moet worden) en opziet tegen het lawaai van een plastic dak, dan kun je kiezen voor een schuin pannen dak.Afgezien van de vergunning is de meerprijs klein, omdat pannen van je eigen dak worden hergebruikt. En er blijft geen water op je dak staan wat minder kans op lekkages geeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')