quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:Laat ik het zo zeggen: het is niet erg slim om af te gaan op iets dat iemand heeft gepost, dát nog eens te posten en er verder geen vraagtekens bij te plaatsen zonder dat je je er over hebt ingelezen.
Ach krijgen we dat soort loze kreten weer, 'het is niet zo slim'

Nee het is inderdaad veel slimmer om er vanuit te gaan dat ik dat doe

Ik zet er toch duidelijk bij dat ik meen dat gelezen te hebben, ala "volgens mij" ? Dan geef ik toch duidelijk aan dat dit onder voorbehoud is, ik het niet geverifieerd heb, sterker nog, ik niet eens gekeken heb of die post er inderdaad staat?
Ik geef nergens aan dat het een feit is, dat ik tegen mensa ben of wat dan ook. Lijkt mij een beetje stug dat jij
nooit een uitspraak doet gebaseerd op iets dat je je meent te herinneren, maar dat je niet meer zeker weet en waarvan je het ook niet als jouw taak ziet of de moeite waard vindt om het te verifiëren.. Dat kan de persoon in kwestie dan toch zelf doen?
Ik vind dat je je wel erg druk bent aan het maken over een futiliteit hoor. Ik zal je zelfs zeggen dat ik iets als Mensa een goed initiatief vindt, maar sceptisch over iets zijn vind ik best OK.
We zullen het eens in een andere bocht gooien.. Vindt jij het niet vreemd dat relatief veel mensen bij die test op de Mensa website te zien krijgen dat zij wellicht hoogbegaafd zijn? Je zou kunnen zeggen dat je nooit zeker weet of de mensen die de test hebben gemaakt en de uitslag op een forum plaatsen wel eerlijk zijn, maar waar moet je zoiets dan op baseren? In ieder geval niet op Mensa zelf want dat is niet objectief..