abonnement Unibet Coolblue
pi_60635586
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:33 schreef El_Matador het volgende:
Noordzee (zeker het Nederlandse deel) is bijna alleen maar gas. Noordpool biedt veel perspectieven. 10 jaar olie daar lijkt me veel en veel te weinig. Overigens is S-A ook lang niet betrouwbaar wat hun cijfers betreft.

Peak Oil wordt gepresenteerd als een hele bijzondere theorie, terwijl het gewoon pure logica van vraag en aanbod is. Die ophef daarover verbaast me altijd.
De ophef kan ik wel begrijpen, het zal toch als een shock komen als niet aan de vraag kan worden voldaan, en als de vraag 10% hoger is kan de prijs met 100 stijgen voor het effect heeft door een recessie

En alleen een groeivertraging/ recessie kan de vraag verminderen.
pi_60635634
komt en tijd dat er met diepzeeduikboten gewerkt zal worden, maar het maakt de winning erg duur
pi_60635908
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:51 schreef El_Matador het volgende:
Boringen worden nu al gezet in 3 km waterdiepte, vent.
Ik heb het over het pijpleggen. Misschien kunnen ze dat al op vlakke zeebodems, maar het lijkt me heel erg stug dat ze dat in iedere zee kunnen.
pi_60636181
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:11 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:

[..]

Ik heb het over het pijpleggen. Misschien kunnen ze dat al op vlakke zeebodems, maar het lijkt me heel erg stug dat ze dat in iedere zee kunnen.
Voor gas bouwen ze LNG plants. Voor olie werken olietankers ook prima.

Shell kon op Sakhalin prima een pijpleiding in -een 's winters bevroren!- zee leggen. Maar de Russen eisten dat >50% van het personeel Russen moesten zijn. En die konden dat niet. Dus moest het over land, waar ze 1000 (!!) rivieren moesten overbruggen:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=sakhalin&sll=37.0625,-95.677068&sspn=59.597077,88.59375&ie=UTF8&ll=50.022575,142.933459&spn=0.013014,0.043774&t=h&z=15
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:24:22 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60672118
De olieprijs is nu 20 % lager dan de $145 per vat van begin juli (nu $115)! Jaja, mijn voorspelling komt uit!
Ik neem aan dat alle speculanten nu wel afgeschrokken zijn, dus de daling kan doorzetten.
censuur :O
pi_60674331
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:24 schreef RemcoDelft het volgende:
De olieprijs is nu 20 % lager dan de $145 per vat van begin juli (nu $115)! Jaja, mijn voorspelling komt uit!
Ik neem aan dat alle speculanten nu wel afgeschrokken zijn, dus de daling kan doorzetten.
$115 dollar is (tot nu toe) de gemiddelde olieprijs voor 2008.

De daling komt uiteraard gewoon door een lagere vraag aangezien het economisch wat minder gaat in het Westen. De prijs valt misschien nog terug naar $110 of $100 maar ik denk niet veel lager, we hebben nog altijd veel olie nodig en de vraagdestructie in het Westen vangen ze met alle plezier op in het Oosten. De wereldbevolking groeit nog steeds en olieproductie zit nog steeds op een plateau. Conclusie: stijgende lijn zet door, zonder twijfel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60675951
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:24 schreef RemcoDelft het volgende:
De olieprijs is nu 20 % lager dan de $145 per vat van begin juli (nu $115)! Jaja, mijn voorspelling komt uit!
Ik neem aan dat alle speculanten nu wel afgeschrokken zijn, dus de daling kan doorzetten.
Daling tot 30 dollar per vat?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 08:40:21 #208
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60677851
quote:
De wereldbevolking groeit nog steeds en olieproductie zit nog steeds op een plateau.
HELAAS wordt daar niet iets aan gedaan... Wel moeite doen voor 5% minder CO2 in 30 jaar, terwijl simpelweg minder mensen een veel groter effect heeft op het milieu...

Ironisch genoeg is het eerste echt grote project om de wereldbevolking te verkleinen het verstrekken van aidsremmers aan Afrika ..........
censuur :O
pi_60678565
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ironisch genoeg is het eerste echt grote project om de wereldbevolking te verkleinen het verstrekken van aidsremmers aan Afrika ..........
Hoe verkleint dat project de wereldbevolking?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60706515
Soaring fuel prices and green pressures herald comeback for Britain's waterways
quote:
Britain's waterways are on the brink of an astonishing revival – and some of the UK's biggest trucking firms are leading the way. The UK's long-neglected latticework of canals and rivers, which once helped to jump-start the industrial revolution, are poised for a renaissance.

Growing traffic jams, rising fuel prices and environmental pressures are driving the boom, according to industry experts, to such an extent that many shipping and barge companies say they have received more inquiries about transporting goods by water in the past 18 months than they have had in 20 years. Some companies that have traditionally used roads are now appointing managers to mastermind their expansion on to water.
[...]
Vrachtwagens zijn geschiedenis. Treinen en scheepvaart de toekomst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:15:16 #211
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60708413
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:05 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe verkleint dat project de wereldbevolking?
Het aantal mensen met aids, en het bijbehorende aantal doden, neemt nog steeds toe. Zodoende zijn aidsremmers dus alleen maar slecht voor het land. Let wel: voor de persoon zelf is het een zegen!
Maar om aids kwijt te raken, zouden aidsversnellers logischer zijn... Niet voor de persoon, wel voor het land.
censuur :O
pi_60708501
Platinum daalt ook, daling van de olieprijs komt door afnemende economische activiteit.

pi_60709582
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het aantal mensen met aids, en het bijbehorende aantal doden, neemt nog steeds toe. Zodoende zijn aidsremmers dus alleen maar slecht voor het land. Let wel: voor de persoon zelf is het een zegen!
Maar om aids kwijt te raken, zouden aidsversnellers logischer zijn... Niet voor de persoon, wel voor het land.
Aha, eigenlijk wel logisch ja. Door AIDS-remmers blijven meer mensen met AIDS langer leven en hebben dus meer kans om ook anderen te infecteren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60710953
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:14 schreef waht het volgende:
Soaring fuel prices and green pressures herald comeback for Britain's waterways
[..]

Vrachtwagens zijn geschiedenis. Treinen en scheepvaart de toekomst.

Transporteurs zien het somber in
quote:
ZOETERMEER - Transportondernemers in het wegvervoer zijn in vijf jaar tijd niet zo negatief geweest als aan het eind van het tweede kwartaal van dit jaar. Dat blijkt zaterdag uit het conjunctuurbericht over dat kwartaal van Transport en Logistiek Nederland (TLN).
Bron: NU.nl
Dat ga je krijgen als je niet onder ogen wil zien wat de toekomst zal brengen. En nu niet naar de overheid gaan kijken voor een oplossing, dat moeten de ondernemers zelf uitzoeken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60721634
Bron: http://europe.theoildrum.com/node/4399#more

quote:
Many don't agree with my assertion that speculation has little or nothing to do with the run-up in oil prices, and consider that the brutal price increases, followed by just as brutal price decreases, cannot be explained by fairly small changes in supply or demand figures.

Let me try to explain again why, in today's conditions, small variations have precisely such consequences.
[...] (zie bron)
In fact, I'll say again that our energy policies should focus on one thing first and foremost: demand reduction. Any reduction in demand that we manage in excess of what market forces would (precisely) force us to do will get prices down, and will save us a lot of money - and the smartest demand destruction is the permanent kind, that brings savings every month and every year rather than one-offs like giving up a trip.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60768805
Nieuwe poster om carpoolen te bevorderen:
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60878557
Gister was de prijs voor een vat ruwe olie kortstondig $111,34. $36,56 of 25% lager dan het record op 11 Juli.

Maar er is hoop.

Olieplatformen Golf van Mexico.


Vorige verwachtingen voorspelden het pad van dit systeem veel verder naar het oosten. M.a.w., het werd steeds een stapje verder naar het westen voorspeld naarmate de tijd vorderde. Maandag/Dinsdag als Fay voorbij Cuba is weten we meer, voorlopig lijken de olieplatformen veilig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:59:30 #218
141482 Q.
JurassiQ
pi_60948317
Hebben we weer even uitstel van executie.
For great justice!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:09:35 #219
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_60948545
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:20 schreef waht het volgende:
Maar er is hoop.
Waar hoop je op?
pi_60948987
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waar hoop je op?
Op gelijk hebben.

edit: Oh en Fay zal de olieplatformen met rust laten, niks aan de hand.

edit2:
As Oil Giants Lose Influence, Supply Drops
quote:
Oil production has begun falling at all of the major Western oil companies, and they are finding it harder than ever to find new prospects even though they are awash in profits and eager to expand.

Part of the reason is political. From the Caspian Sea to South America, Western oil companies are being squeezed out of resource-rich provinces. They are being forced to renegotiate contracts on less-favorable terms and are fighting losing battles with assertive state-owned oil companies.
[...]
Retail gasoline price lowest in 14 weeks: government
quote:
WASHINGTON (Reuters) - The U.S. average retail price for gasoline fell to its lowest level in 14 weeks, as cheaper crude oil costs are passed on to the pump and Americans drive less, the government said on Monday.

The national price for regular unleaded gasoline declined by 6.9 cents over the last week to $3.74 a gallon, the federal Energy Information Administration said in its weekly survey of service stations.

Gasoline is the cheapest since May 12, but still 96 cents a gallon higher than a year ago.
[...]
Oilwatch Monthly: Augustus



Schools scramble as tougher times hit
quote:
WASHINGTON (AP) -- Harder times and higher fuel prices are following kids back to school this fall.

Children will walk farther to the bus stop, pay more for lunch, study from old textbooks, even wear last year's clothes. Field trips? Forget about it.

This year, it could cost nearly twice as much to fuel the yellow buses that rumble to school each morning. If you think it's expensive to fill up a sport utility vehicle, try topping off a tank that is two or even three times as big.
[...]
Saudi Arabia: Northern fuel shortages widen
Brandstoftekorten in SA... geeft aan hoe goed ze hun zaken voor elkaar hebben.

Waking up to the threat of 'peak oil'
quote:

The recent dip in the world oil market has given consumers relief from surging pump prices, and has investors and commentators waxing with hope that the dip will become a trend.

But don't bet on it, says energy expert Matthew Simmons. Along with the likes of oilman T. Boone Pickens whose celebrated national campaign calls for a radical shift away from oil dependence, Simmons says that all fundamentals remain in place for energy prices to resume their skyward climb to levels quite beyond records of a month ago.
[...]


[ Bericht 44% gewijzigd door waht op 19-08-2008 12:44:54 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60949325
De prijs daalt inmiddels toch alweer ?
pi_60949473
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:39 schreef servus_universitas het volgende:
De prijs daalt inmiddels toch alweer ?
Ja. Maar voor een vat olie betaal je nu $112, een bedrag dat twee jaar geleden ongekend hoog was.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:49:19 #223
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60949552
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:14 schreef waht het volgende:
Nieuwe poster om carpoolen te bevorderen:
[ afbeelding ]
"When you ride alone, you sponsor Islamic terrorism."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60949714
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:46 schreef waht het volgende:

[..]

Ja. Maar voor een vat olie betaal je nu $112, een bedrag dat twee jaar geleden ongekend hoog was.
Ik kwam gisteren nog ergens een grafiek tegen waarin men een trend van ongeveer 30% per jaar aan prijsstijging kan ontdekken. Ik dacht zelfs in hetzelfde topic van TOD waarnaar je refereerde, maar daar zie ik dit grafiekje niet staan.

Nu zitten we op dit moment nog steeds er boven. Dus er is nog wel wat marge om nog wat in prijs terug te gaan.
pi_60950156
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:39 schreef servus_universitas het volgende:
De prijs daalt inmiddels toch alweer ?
Je moet eens kijken hoe kort het geleden is dat je ergens tussen de 20 en 30 dollar voor een vat betaalde.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')