abonnement Unibet Coolblue
pi_60127210
Dit Lampre is een fusieploeg van Lampre en Saeco. Maar dat oude Lampre is er een paar jaar tussenuit geweest en dus niet dezelfde als de ploeg van Fondriest vroeger.
Quick Step is geen voortzetting van Mapei, maar van Domo Farm Frites (dat tegelijkertijd met Mapei bestond toen Lefevre daar weg ging). Je zou het dus zelfs nog kunnen herleiden op TVM.

Het hangt er maar net van af wat voor een definitie je hanteert, telt de hoofdsponsor alleen (dan is Rabobank het langste, Kelme is gestopt immers) of gaat het om de ploegleider/licentiehouder (dan wint Caisse denk ik, Echevarri had voor Banesto ook al Reynolds..) of tel je allerlei reincarnaties die eigenlijk weinig met elkaar te maken hebben dan heb je Quick Step en Silence als kanshebbers, maar ook Astana dat afstamt van Liberty Seguros en ONCE, of Rabo dan weer van Novell en Wordperfect (je zou zelfs Buckerler, Superconfex, Kwantum kunnen meenemen..)
pi_60127420
Dat is op zich wel leuk hoe de ploegen van sponsor veranderen en/of qua management veranderen, maar die je eigenlijk nog dezelfde ploeg kunt noemen (zei het met een doorstart of een lading renners die vanuit een gestopte ploeg opgevangen werden).


Novell - Wordperfect - Rabobank

Telekom - T-Mobile - High Road - Columbia

Eldor - Mapei/ Domo Farmfrites - Quickstep

Banesto - Ibanesto - Illes Balears - Caisse d'Epargne

ONCE - Liberty Seguros - Astana (uiteindelijk een verkapte doorstart van Discovery Channel)

Peugeot - Z - GAN - Credit Agricole

Bonjour - Brioches la Boulangere - Bouygues Telecom

Memory card - Tiscali - CSC
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:28:04 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60127555
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:54 schreef RamonNL het volgende:

[..]

Maar Lotto is dus de oudste 1985
Lotto is er een paar jaartjes tussenuit geweest dacht ik.
in a crowd you lose humanity
pi_60128000
Reynolds-Banesto-Caisse heeft een historie tot aan 1980, al die tijd onder Echevarri.
pi_60128289
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro

Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.
pi_60175123
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:54 schreef RamonNL het volgende:

[..]

Lotto en Lampre rijden al wat langer mee. Lotto volgens mij al sinds 1985 Lampre sinds '93 volgens mij. Dat zijn de sponsors die zijn gebleven.

En dan heb je nog ploegen als
Telekom -> T-Mobile -> High Road -> Columbia
Mapei -> Quickstep
Banesto -> iBanesto.com -> Caisse d'Epargne

in feite dezelfde ploegen. Banesto alle 3 actief sinds begin jaren 90. Intern uiteraard een hoop veranderd, maar dat geld voor Rabobank ook.

Maar Lotto is dus de oudste 1985
Dank dank voor de antwoorden !

Oh en nog iets ;

# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?

# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?

# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60175527
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef TLC het volgende:
# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?
ASO is de franse organisator van de Tour de France.
UCI is de internationale wielren unie.
quote:
# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?
De groene trui is voor de leider in het puntenklassement.
Niet alleen de eerste x renners aan de finish van een etappe krijgen punten, maar ook de eersten in tussensprint tijdens de etappe. En Freire heeft kennelijk meer punten bij elkaar gesprokkeld dan Cavendish.
quote:
# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?
Onwaarschijnlijk, maar mogelijk. Alle ploegen liggen nu behoorlijk overhoop met de UCI vanwege de Pro Tour, dus wat de toekomst gaat bieden... zeg het maar. Het is echter wel zo dat de (franse) Tourdirectie de voorkeur geeft aan Franse ploegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_60175721
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef TLC het volgende:

[..]

Dank dank voor de antwoorden !

Oh en nog iets ;

# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?

# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?

# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?

De UCI is de organisatie die de regels bepaalt voor de wielersport in zijn algemeen.
Ook organiseren ze het WK en de klassementen zoals de vroegere Wereldbeker en de Protour.
Met de Protour wilden ze te ver doorschieten met hun macht, wat tegen het zere been was van andere organisaties.

De ASO is de organisator van de Tour, maar ook andere sportwedstrijden zoals de Dakar Rally.


Oscar Freire heeft meer punten dan Cavendish omdat Cavendish veel punten heeft laten liggen in de eerste ritten en ook niet meedoet aan het puntensprokkelen in tussensprints.


En de kans dat Skil in de tour komt wordt wat groter, maar ik denk dat Liquigas en Barloworld gewoon mogen meedoen volgend jaar, het plekje van Saunier Duval wordt misschien overgenomen door Astana, maar als het bij Ricco blijft zal die ploeg wellicht ook weer mogen meedoen.

Al kan dat anders lopen door het verhaal van de protour, maar de ASO zal de ploegen die de Protour Afstoten wel een streepje voor geven denk ik.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60176154
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:57 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro

Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.
Ik weet niet precies hoe dat bepaald wordt. Ik weet wel dat Lampre de hekkensluiter is. Met een prijzengeld van maar liefst 7.000 euro. Dit moet door alle renners gedeeld worden...
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_60176831
van de week hadden ze nog maar 1500 euro, de mannen van lampre
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_60178020
Sank you voor de reacties
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60178216
Schattig topic
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:56:41 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60178237
Ik vind het ook een leuk en oprecht topic .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 18 juli 2008 @ 00:21:14 #139
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_60178651
Zomaar een vraagje over het prijzengeld. Riccardo Ricco wordt nu uit de uitslagen gehaald. Wordt dat prijzengeld nu ook van Saunier Duval afgenomen? Lijkt me wel toch? En hoe zit het dan met het prijzengeld van Piepoli. Mogen ze dat wel houden? Of moeten ze dat terug geven zodat het kan worden herverdeelt tussen de andere ploegen?
Live life to the Ender :D
pi_60179526
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 00:21 schreef Ender_W het volgende:
Zomaar een vraagje over het prijzengeld. Riccardo Ricco wordt nu uit de uitslagen gehaald. Wordt dat prijzengeld nu ook van Saunier Duval afgenomen? Lijkt me wel toch? En hoe zit het dan met het prijzengeld van Piepoli. Mogen ze dat wel houden? Of moeten ze dat terug geven zodat het kan worden herverdeelt tussen de andere ploegen?
Het prijzengeld word aan het eind van de tour uitgedeeld dus ik denk dat alleen de gewonnen prijzen van Ricco' zullen worden ingetrokken aangezien hij tot nu toe als enige betrapt is. Of het herveldeeld word: geen idee.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_60225594
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
  zondag 20 juli 2008 @ 15:05:47 #142
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60225621
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Stoppen ze onder hun shirt, tegen de wind in de afdaling.
in a crowd you lose humanity
pi_60225683
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte )
  zondag 20 juli 2008 @ 15:10:23 #144
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60225726
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:08 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte )
Dat kan ook. Zo'n krantje prop je soms wat makkelijker onder je shirt dan dat gedoe met een jasje.
En voordeel is dat je 'm makkelijk er weer uit kunt halen en dan kunt weggooien of idd met dit tempo effe iets te lezen hebt.
in a crowd you lose humanity
  zondag 20 juli 2008 @ 15:47:02 #145
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_60226458
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Ze maken de kruiswoordpuzzels.
Piepoli vraagt aan Ricco:
5 vertikaal, 3 letters, "wordt vaak gebruikt in de Tour de France", begint met E, eindigt op O, weet jij wat dat is?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_60226479
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Kunnen ze lekker scheuren in de afdaling!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_60229572
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:08 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte )
De echte klimmers nemen zo min mogelijk gewicht mee naar boven. Zelfs een extra jasje vinden ze dan al teveel. Ze gooien hun bidons weg of nemen er hooguit één mee. en hun fietsen voldoen ook maar nèt aan het geregelementeerde 6,8 kilogram. Ze gaan zelfs zover dat ze zoveelmogelijk vet van hun lichaam aftrainen en voor de grote beklimmingen nog even urineren. Alles om maar gewicht kwijt te raken.
pi_60246129
En het is volgens mij meestal ook niet prettig om met zo'n jasje aan te klimmen, je kunt dan je warmte wat minder kwijt.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_60265734
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
pi_60266100
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
Misschien voor de mecanieker ? Als iedereen hem in dezelfde versnelling laat staan bij het wisselen, legt de mecanieker de ketting standaard om het goede tandwiel ?

Stel, Pietje heeft hem in zijn 4, Jantje in zijn 2, Klaasje in zijn 3, dan zou de mecanieker bij iedereen moeten vragen, zodat de ketting om het juiste tandwiel te leggen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')