Lotto is er een paar jaartjes tussenuit geweest dacht ik.quote:
Dank dank voor de antwoorden !quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:54 schreef RamonNL het volgende:
[..]
Lotto en Lampre rijden al wat langer mee. Lotto volgens mij al sinds 1985 Lampre sinds '93 volgens mij. Dat zijn de sponsors die zijn gebleven.
En dan heb je nog ploegen als
Telekom -> T-Mobile -> High Road -> Columbia
Mapei -> Quickstep
Banesto -> iBanesto.com -> Caisse d'Epargne
in feite dezelfde ploegen. Banesto alle 3 actief sinds begin jaren 90. Intern uiteraard een hoop veranderd, maar dat geld voor Rabobank ook.
Maar Lotto is dus de oudste 1985
ASO is de franse organisator van de Tour de France.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef TLC het volgende:
# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?
De groene trui is voor de leider in het puntenklassement.quote:# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?
Onwaarschijnlijk, maar mogelijk. Alle ploegen liggen nu behoorlijk overhoop met de UCI vanwege de Pro Tour, dus wat de toekomst gaat bieden... zeg het maar. Het is echter wel zo dat de (franse) Tourdirectie de voorkeur geeft aan Franse ploegen.quote:# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?
De UCI is de organisatie die de regels bepaalt voor de wielersport in zijn algemeen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef TLC het volgende:
[..]
Dank dank voor de antwoorden !
Oh en nog iets ;
# wat is nu precies het verschil tussen de UCI en ASO ? wie doet wat ?
# waarom draagt Cavendish (3 zege's) niet het groen maar Freire (geen -!- zeges) wel ?
# het afstappen van Saunier heeft misschien tot gevolg dat ze volgend jaar niet meer welkom zijn in de Tour, terwijl ook deelnames van Liquigas en Barloworld mij twijfelachtig lijken ; vergroot dit de kansen aanzienlijk dat de Skill ploeg volgend jaar als tweede Nederlandse ploeg deelneemt aan de Tour de France ?
Ik weet niet precies hoe dat bepaald wordt. Ik weet wel dat Lampre de hekkensluiter is. Met een prijzengeld van maar liefst 7.000 euro. Dit moet door alle renners gedeeld worden...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:57 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik naar die budgetten van wielerploegen kijk is dat meestal tussen de 7,5 en 15 miljoen euro (10 miljoen voor Rabo), als Wikipedia klopt dan.
Zie ik dan het geldklassement:
1. Saunier Duval 50.970 euro
2. Columbia 50.680 euro
3. Caisse d’Epargne 33.970 euro
4. Cofidis 24.550 euro
5. Gerolsteiner 22.360 euro
9. Rabobank 13.890 euro
Wat verdienen ze eigenlijk per dag met een groene of gele trui en wat krijgen de winnaars? Ik vind dit nou niet echt grandioze bedragen. Die budgetten ook niet trouwens, als je dan ziet dat Toyota F1 een budget van meer dan 400 miljoen euro heeft.
Het prijzengeld word aan het eind van de tour uitgedeeld dus ik denk dat alleen de gewonnen prijzen van Ricco' zullen worden ingetrokken aangezien hij tot nu toe als enige betrapt is. Of het herveldeeld word: geen idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 00:21 schreef Ender_W het volgende:
Zomaar een vraagje over het prijzengeld. Riccardo Ricco wordt nu uit de uitslagen gehaald. Wordt dat prijzengeld nu ook van Saunier Duval afgenomen? Lijkt me wel toch? En hoe zit het dan met het prijzengeld van Piepoli. Mogen ze dat wel houden? Of moeten ze dat terug geven zodat het kan worden herverdeelt tussen de andere ploegen?
Stoppen ze onder hun shirt, tegen de wind in de afdaling.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Dat kan ook. Zo'n krantje prop je soms wat makkelijker onder je shirt dan dat gedoe met een jasje.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:08 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte )
Ze maken de kruiswoordpuzzels.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
Kunnen ze lekker scheuren in de afdaling!quote:Op zondag 20 juli 2008 15:04 schreef Leonos het volgende:
Wat moeten ze met die kranten die ze krijgen? Lijkt me niet dat ze die gaan lezen?
De echte klimmers nemen zo min mogelijk gewicht mee naar boven. Zelfs een extra jasje vinden ze dan al teveel. Ze gooien hun bidons weg of nemen er hooguit één mee. en hun fietsen voldoen ook maar nèt aan het geregelementeerde 6,8 kilogram. Ze gaan zelfs zover dat ze zoveelmogelijk vet van hun lichaam aftrainen en voor de grote beklimmingen nog even urineren. Alles om maar gewicht kwijt te raken.quote:Op zondag 20 juli 2008 15:08 schreef Leonos het volgende:
Kunnen ze ook niet gewoon een jasje aandoen zoals die andere van net? (Waarbij het niet echt lukte )
Misschien voor de mecanieker ? Als iedereen hem in dezelfde versnelling laat staan bij het wisselen, legt de mecanieker de ketting standaard om het goede tandwiel ?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 12:35 schreef vollebollegijs het volgende:
Maarten Ducrot had het zojuist over het verwisselen van de wielen van een fiets, heeft iemand enig idee waarom de fiets in het zwaarste verzet moet staan om het wiel zo snel mogelijk te verwisselen? Of is dit een te technische vraag voor dit topic?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |