pi_60186076
registreer om deze reclame te verbergen
sank you
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_60207279
Praten over welk jasje en wat al dan niet wat hij draagt, vind ik niet zo intressant. Dat Ruud ter wide bij RTL Formule 1 elke keer dezelfde wollen truien droeg, ja dat was wel weer leuk.

Maar Mart Smeets is het gewoon en word heel moeizaam opgevolgd door een verslaggever en niet door een karakter. Daarom heb ik al eerder de vergelijking getrokken met Olav Mol.

You love him or you hate him. Een tussenweg is er haast niet.

Mart (en Olav) is een icoon !
pi_60294317
Overschatte presentator. Slaagde er gisteren in om in een samenvatting van 5 min. ongeveer elke naam verkeerd uit te spreken. Verdiep je daar een beetje in, want die mannen heten geen Veukler, Turruko, Augustin, Valentin< Arnesen etc.

Het is dat er weinig betere presentatoren zijn in Nederland, maar het is niet om aan te zien...
pi_60302775
'Goedenavond dames en heren. Het is warm, het is donker, we zitten in de tuin van een schitterend kasteel en we drinken rode wijn. Du vin rouge. We gaan het hebben over hardrijden op de fiets. Over winnen, over verliezen, over pijn, over geluk. En dat alles in de boezem van de Tour. De Tour de France, het fenomeen dat ieder jaar gedurende drie weken dit gekke land in zijn greep heeft. Want de Tour is het leven in het klein - maar dan grootser... En mijn vraag aan mijn gast van vanavond is: mag ik dat zo zeggen?'

'Ja hoor.'

'Jazeker, zegt hij, dat mag. En hij kan het weten. Maar wat hij zich waarschijnlijk niet beseft, en de meeste kijkers wellicht ook niet, is dat ik, ooit, in een diep, ver, grijs, verleden eens tegen Eddy Merckx heb gezegd: "wielrennen is het leven". En wat zij hij toen? Wat zei "de Kannibaal"? Dat hij het met mij eens was. Want wielrennen heeft alles. En nu ben jij mijn gast en zeg ik dit tegen jou. - Dat mag toch?'

'Van mij wel.'

'En als ik nu, vanavond, in het land van Sartre en Barbara, onder de rook van dit paleiselijke prachtgebouw naar jou kijk en ik zeg het nogmaals: "de Tour is het leven in het klein, maar dan grootser" - dan weet jij wat ik bedoel.'

'Ja.'

'Want...?'

'Want Eddy Merckx vond het ook?'

'Inderdaad. En waarom? Jij weet dat als geen ander, jou gutst het Franse asfalt door de aderen, jij lag in de wieg met een binnenband om je nek, jij dronk de duurste Chateaubriand uit een bidon - mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen - dus jij kunt dat mooi aan de kijkers uitleggen: waarom is de Tour het leven in het klein?'

'Moet ík dat uitleggen?'

'Ja.'

'Maar jij verzint het toch?'

'Jawel, maar jij beseft je als geen ander hoe...'

'Zeg, moet je luisteren. Ik heb mijn hele leven gekoerst. Ik heb mijn botten gebroken en mijn sporen verdiend. Ik heb de Tour gereden. Daarom zit ik hier: om daar iets over te vertellen. Prima. Maar dan moet ik in de praktijk eigenlijk alleen maar jóuw geneuzel illustreren. Merk je dat? Dat heeft iets wonderlijks, nietwaar?'

'Ik ga nu iets heel geks zeggen.'

'Dat geloof ik graag.'

'Ik ga een naam noemen.'

'...'

'Als ik zeg: "Kim Kirschen" - begrijp jij dan wat ik bedoel?'

'Ik vermoed dat je "Kim Kirchen" bedoelt.'

'Precies. En wie is dat?'

'Jezus Christus, man! Dat weet je zelf toch ook wel? Als je iets wilt zeggen, dan moet je dat gewoon doen. En dan wil ik er best op reageren, maar je moet het eerst zelf zeggen. Dus vertel maar even wat Kim Kirchen ermee te maken heeft.'

'Kijk: dit is interessant. Jij begint over Kim Kirschen, en je beseft je direct...'

'Nee, nee, nee! Jíj begint over hem, hij heet Kirchen, zonder "s" dus, en "beseffen" is geen wederkerig werkwoord. Ik besef, jij beseft, wij beseffen! Ja?'

'Emotie. Woede. Is dit ook de Tour?'

'...'

'Kijk: je staat op. Ik zie dat je het meent. Dames en heren, kijkt u eens wat er nog een veerkracht in dat oude, taaie sporterslijf zit. Schitterend. Maar wacht - mijn vingertje gaat omhoog: ik ga je onderbreken. Jean Nelissen, "de Neel", die heeft mij ooit geleerd dat op zo'n moment - au! Godverdomme zeg, wat doe jij nou? Hee! Waar ga je heen?'

http://www.tijdschriftrosa.nl/index.php?page=_&weblogId=12&weblogentryId=82
pi_60302855
Dit blijft toch ook een uitzending hoor, let op de denigrerende houding van Mart:

http://www.eo.nl/programm(...).esp?episode=6895034
pi_60342162
Sank you Ton, sank you Pat, SANK YOU!!

Opgeblazen arrogante bal!
Chill
pi_60342487
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:26 schreef samdeman1984 het volgende:
Sank you Ton, sank you Pat, SANK YOU!!

Opgeblazen arrogante bal!
Alle Engelse woorden met "th" worden door een s vervangen. Sree years! Heel irritant, alof het zo moet.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:11:40 #84
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60343186
Owja, die aflevering dat de EO bij Mart Smeets op bezoek komt... op een gegeven moment komt kees jansma ook aanschuiven en wordt het dieptreurig.

Waarom onthoud ik toch altijd dat soort zinloze dingen
"Nederland is veel te sociaal tegen een hele grote groep onrendabele in Nederland. Ik zeg altijd: Al ben je lam en armen en benen, als je alleen al het woord wao/WAjong in de mond kan nemen dan kan je met diezelfde mond garnalen pellen."
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:18:05 #85
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60343326
Ook hilarisch was Smeets bij Ivo Niehe. Normaal gesproken kijk ik dat pauperprogramma nooit maar dat was echt lachwekkend. Niehe zat te hengelen of Smeets een pedo was en Smeets zo nonchalant 'ja, ik heb met Ria de leukste beweging gemaakt die een mens kan maken'.
"Nederland is veel te sociaal tegen een hele grote groep onrendabele in Nederland. Ik zeg altijd: Al ben je lam en armen en benen, als je alleen al het woord wao/WAjong in de mond kan nemen dan kan je met diezelfde mond garnalen pellen."
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:25:13 #86
127004 maril
Smeetsfan
pi_60343491
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ook hilarisch was Smeets bij Ivo Niehe. Normaal gesproken kijk ik dat pauperprogramma nooit maar dat was echt lachwekkend. Niehe zat te hengelen of Smeets een pedo was en Smeets zo nonchalant 'ja, ik heb met Ria de leukste beweging gemaakt die een mens kan maken'.
staat dat ergens op uitzending gemist? Mart bij Ivo Niehe dan hè
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:26:38 #87
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60343516
Kan het niet vinden. TROS dat daar altijd moeilijk over.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:33:17 #88
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60343678
OMFG, ik zie nu die uitzending terug met Van den Brink.

[over wijn]
"Dit is Australisch, en een buitengewoon goedkoop glaasje."
[neemt slok]
"hmmm lekker, jij ook?"

vrijdag 25 juli 2008 @ 15:38:33 #89
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60343793
Maril, even vraagje voor je, ben je zo'n fan van Smeets dat je alles over hem verzamelt? Alle collumns? Ook alle radio 2 uitzendingen verzamelt?
pi_60344011
Vast al gepost maar zag het in dit topic niet staan...

Maar dit is het leukste stukje met Mart Smeets erin:

vrijdag 25 juli 2008 @ 15:51:17 #91
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60344085
Ik vind overigens die radiouitzendingen van hem te pruimen. Maarja, het is bij de VARA he?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:08:19 #92
127004 maril
Smeetsfan
pi_60344411
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:38 schreef Klopkoek het volgende:
Maril, even vraagje voor je, ben je zo'n fan van Smeets dat je alles over hem verzamelt? Alle collumns? Ook alle radio 2 uitzendingen verzamelt?
Ik heb al zijn boeken, en columns( die van het HD dankzij Horstjan), verder de uitzending luister ik alleen als ik wakker ben
in de weekeinde gebeurd dat nog wel eens. maar je kan het ook terugluisteren.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:10:15 #93
127004 maril
Smeetsfan
pi_60344449
Klopkoek ,weet je zeker dat het Niehe was, ik denk eerder aan die vervanger van hem, ik weet zijn naam even niet , hij woont nu in Amerika en zijn vrouw iis een vriendinnetje van Lance Armstrong geweest.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:14:27 #94
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60344538
Die kan het ook geweest zijn. Ik weet wie je bedoelt. Die van Eyeworks.

Maar in mijn geheugen was het Niehe. Is een goed teken, het is niet de presentator die op de voorgrond moet staan

Ik denk idd dat het die soapie geweest moet zijn. Niehe is er een tijdje tussenuit geweest.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:55:36 #95
127004 maril
Smeetsfan
pi_60345385
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
Die kan het ook geweest zijn. Ik weet wie je bedoelt. Die van Eyeworks.

Maar in mijn geheugen was het Niehe. Is een goed teken, het is niet de presentator die op de voorgrond moet staan

Ik denk idd dat het die soapie geweest moet zijn. Niehe is er een tijdje tussenuit geweest.
Die opmerking van de mooiste beweging heeft hij daar niet gemaakt wel in een interview met een belgisch blad.
pi_60347491
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
En vergeet zn optredens in DWDD niet. Waarom hij Matthijs kleineerd en waarin Marc Marie zegt: "Waarom doe je nu altijd zo Mart?"
pi_60347510
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:08 schreef maril het volgende:

[..]

Ik heb al zijn boeken, en columns( die van het HD dankzij Horstjan), verder de uitzending luister ik alleen als ik wakker ben
in de weekeinde gebeurd dat nog wel eens. maar je kan het ook terugluisteren.
Hij heeft ook Columns in de Trouw.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:43:28 #98
177053 Klopkoek
Link - Links - Slinks
pi_60349118
Haarlems Dagblad.... die krant hadden wij vroeger ook. Jaren later nog eens doorgekeken, is niets meer van overgebleven behalve de oude vertrouwde stukjes van Smeets en Snoeks.

Ik klink al als een oude lul
pi_60349223
Mart zingt in ieder geval niet op tv, he Jack
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:47:55 #100
127004 maril
Smeetsfan
pi_60351741
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:19 schreef Longmen het volgende:

[..]

Hij heeft ook Columns in de Trouw.
Weet ik