abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:44:46 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_60854885
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:41 schreef bluesparkle het volgende:
Ik heb tickets geboek met Eva. Krijg als opmerking bij de etickets de volgende tekst:

Herbevestigen
Herbevestigen van uw terugreis is nodig indien u vliegt met een van de volgende maatschappijen: Emirates,
Royal Jordanian, Qatar Airways, EVA Airways, Gulf Air, Air India, Jet Airways en Thai Airways. Herbevestigen
doet u door de maatschappij te bellen 3 dagen voor uw terugreis. Het telefoonnummer kunt u opvragen bij de
luchthaven van vertrek van de terugreis. Bij alle overige maatschappijen is herbevestigen niet nodig.


Nou heb ik dus nog nooit mijn vlucht met Eva herbevestigd en ben altijd netjes teruggevlogen.
Betreft tickets zonder refund of omboek mogelijkheid. Heen en terugreis staan dus vast.
Ik neem aan dat je dan niet opnieuw hoeft te bevestigen dat je die dag terugvliegt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb ik ook nooit gedaan, maar je kunt het even bij het inchecken vragen.
Volgens mij kun je trouwens bij EVA online al een stoel reserveren, kun je ook iets later inchecken voor de terugweg.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_60855984
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:41 schreef bluesparkle het volgende:
Ik heb tickets geboek met Eva. Krijg als opmerking bij de etickets de volgende tekst:

Herbevestigen
Herbevestigen van uw terugreis is nodig indien u vliegt met een van de volgende maatschappijen: Emirates,
Royal Jordanian, Qatar Airways, EVA Airways, Gulf Air, Air India, Jet Airways en Thai Airways. Herbevestigen
doet u door de maatschappij te bellen 3 dagen voor uw terugreis. Het telefoonnummer kunt u opvragen bij de
luchthaven van vertrek van de terugreis. Bij alle overige maatschappijen is herbevestigen niet nodig.


Nou heb ik dus nog nooit mijn vlucht met Eva herbevestigd en ben altijd netjes teruggevlogen.
Betreft tickets zonder refund of omboek mogelijkheid. Heen en terugreis staan dus vast.
Ik neem aan dat je dan niet opnieuw hoeft te bevestigen dat je die dag terugvliegt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
quote:
Q: Does EVA Air require passengers to reconfirm reservations for onward or return flights?



A: You are no longer required to reconfirm onward or return flights if the following conditions are met:

the ticketed passenger travels in accordance with his/her confirmed itinerary, and
local contact information for each stopover on your itinerary and the turnaround destination are provided in advance.
But, if there has been any change in your plans, please reconfirm your reservation.
Bron: http://www.evaair.com/htm(...)36-9362-20E4F6CB5BE7

Maar reconfirmen kan nooit kwaad
pi_60859924
Ik vlieg de 21e naar Bangkok voor 2 weken! Wel heel kort natuurlijk om alles te kunnen zien.
Wil eigenlijk ook heel graag naar zuid thailand ( Phuket , Ko Phi Phi etc ) maar dat moet dan een andere keer denk ik , hoelang reizen is het eigenlijk van Bangkok richting Phuket?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:11:21 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60861790
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:40 schreef AnneliesVV het volgende:
Blik, bedankt voor je antwoord. Het probleem is dat we niet bij een treinstation in de buurt komen. Of Trat moet een treinstation hebben???

Bluesparkle, wij hebben ook E-tickets maar er staat niks van bevestigen op bij ons.

Van waar is het het kortste reizen naar nationaal park Kao Sok? Krabi? Phuket? Surat Thani?
Om op een eerdere vraag terug te komen, er is een bagagedepot op het treinstation van Hualampong.

Treinstation zal je niet vinden in Trat, beter is als je toch in Bangkok ben aan het bggin van de reis, even langs te gaan bij het treinstation om daar een ticket te kopen.
Als dat echt niet gaat, tja dan kan je via een reisburo een ticket kopen, en hoewel dat duurder is dan bij de treinmaatschappij zelf, is het ook weer niet het einde van de wereld omdat er maar een paar honderd THB bovenop zal komen.
Februari is opzich hoogseizoen, maar je zou het er ook nog op kunnen wagen om vlak voor vertrek, of bij voorkeur eerder op de dag een ticket te kopen, vaak zijn sleepers met een bunkbed boven nog wel beschikbaar, sleepers met een bed beneden zijn wat lastiger te krijgen. (Ik heb niet al te beste ervaringen gelezen met het reserveren via een reisburo.

Bevestigen van vliegtickets heb ik met alle vluchten die ik de laatste jaren maak, (30++ per jaar), nog nooit gedaan.
Als je trouwens online kan inchecken moet je dat zeker wel doen zodat je zelf een plek kunt uitzoeken. In Thailand zal je excuus nooit kunnen zijn dat je geen internet hebt, want op elke hoek van de straat vindt je wel een internetcafe).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:20:10 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60872455
Ik heb zelf nooit gevlogen met EVA, maar reconfirmen is soms wel echt een goed idee. Niet zozeer omdat ze anders je plaats weggeven (dat heb ik nog nooit meegemaakt), maar wel omdat vertrektijden van vluchten soms wijzigen. Zit je daar 6 uur te wachten op een airport terwijl je nog gewoon even de stad in had gekund (gebeurd) of mis je je vlucht omdat de boel ineens een uur eerder vertrekt omdat ze iets met de landingsbanen gaan doen (ook gebeurd, maar gelukkig niet bij mij).

[ Bericht 0% gewijzigd door Hik op 16-08-2008 10:31:52 ]
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:24:40 #81
6941 APK
Factual, I think.
pi_60873262
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 10:20 schreef Hik het volgende:
Ik heb zelf nooit gevlogen met EVA, maar reconfirmen is soms wel echt een goed idee. Niet zozeer omdat ze anders je plaats weggeven (dat heb ik nog nooit meegemaakt), maar wel omdat vertrektijden van vluchten soms wijzigen. Zit je daar 6 uur te wachten op een airport terwijl je nog gewoon even de stad in had gekund (gebeurd) of mis je je vlucht omdat de boel ineens een uur eerder vertrekt omdat ze iets met de landingsbanen gaan doen (ook gebeurd, maar gelukkig niet bij mij).
Echt nog nooit last van gehad.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_60875152
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:24 schreef APK het volgende:

[..]

Echt nog nooit last van gehad.
Ik denk inderdaad dat dit niet zozeer op lijndienstvluchten (uit Thailand) voorkomt, maar dat dat eerder op chartervluchten binnen Europa plaatsvindt, want daar vinden zeker last minute wijzigingen plaats.

Alle rechtstreeks vluchten Amsterdam - Bangkok en vice versa hebben Bangkok niet als eindbestemming maar vliegen door naar Taipei, en ook daar zijn contracten en slottijden afgesproken.
Uiteraard kan een vliegtuig vertraging oplopen, maar opeens uit het niets eerder vertrekken lijkt me niet waarschijnlijk. Let wel op bij EVA en CHINA dat ze uit bangkok vertrekken om 03.25 's nachts, dus als je op een zondag terugvliegt moet je ZATERDAGavond naar het vliegveld, je zult ze de kost moeten geven die vrolijk zondagavond aankomen op het vliegveld. (Niet voor niets vertrekt KLM 'officieël'om 23.59, juist om dit soort misverstanden te voorkomen).

Maar nogmaals, als je online kunt inchecken zeker doen, als is het maar om de stoel te krijgen die je wilt, aan het raam, of juist aan het gangpad!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:38:07 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_60883888
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar nogmaals, als je online kunt inchecken zeker doen, als is het maar om de stoel te krijgen die je wilt, aan het raam, of juist aan het gangpad!
Moeten er nog wel goede plaatsen over zijn natuurlijk (in mijn geval 3 maanden voor vertrek alle raamplaatsen weg. Moest dus 2 stoelen in de middelste rij reserveren).

En over reconfirmen, het is een kleine moeite om een dag vantevoren even op internet te kijken of de vlucht nog steeds voor dezelfde tijd gepland staat. Daarvoor hoef je niet te reconfirmen. Is volgens mij alleen echt van belang voor de luchtvaartmaatschappij zelf
pi_60884097
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Moeten er nog wel goede plaatsen over zijn natuurlijk (in mijn geval 3 maanden voor vertrek alle raamplaatsen weg. Moest dus 2 stoelen in de middelste rij reserveren).

En over reconfirmen, het is een kleine moeite om een dag vantevoren even op internet te kijken of de vlucht nog steeds voor dezelfde tijd gepland staat. Daarvoor hoef je niet te reconfirmen. Is volgens mij alleen echt van belang voor de luchtvaartmaatschappij zelf
welk voordeel heeft de luchtvaartmaatschappij daarvan dan
pi_60885485
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Moeten er nog wel goede plaatsen over zijn natuurlijk (in mijn geval 3 maanden voor vertrek alle raamplaatsen weg. Moest dus 2 stoelen in de middelste rij reserveren).

En over reconfirmen, het is een kleine moeite om een dag vantevoren even op internet te kijken of de vlucht nog steeds voor dezelfde tijd gepland staat. Daarvoor hoef je niet te reconfirmen. Is volgens mij alleen echt van belang voor de luchtvaartmaatschappij zelf
Chill toch. Raamplaatsen zijn zwaar overrated. Gangpadplek is veel beter, kan je gewoon rondlopen af en toe, je tas pakken zonder anderen te irriteren, etc. Ik voel me een stuk vrijer aan het gangpad.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:15:53 #86
6941 APK
Factual, I think.
pi_60885817
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:58 schreef Athlon_2o0o het volgende:

Chill toch. Raamplaatsen zijn zwaar overrated. Gangpadplek is veel beter, kan je gewoon rondlopen af en toe, je tas pakken zonder anderen te irriteren, etc. Ik voel me een stuk vrijer aan het gangpad.
Bij het raam slaapt het lekkerder omdat je je hoofd tegen de cabinewand kunt laten rusten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:35:54 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_60886247
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:15 schreef APK het volgende:

[..]

Bij het raam slaapt het lekkerder omdat je je hoofd tegen de cabinewand kunt laten rusten.
Dat en de opstelling is 2-5-2, dus een raamplaats is dan vrij relaxed
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:38:13 #88
6941 APK
Factual, I think.
pi_60886299
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:35 schreef Blik het volgende:

Dat en de opstelling is 2-5-2, dus een raamplaats is dan vrij relaxed
Hebben ze 2-5-2 in die 777's?
Dan zou ik aan het gangpad gaan zitten en lekker tegen mijn vriendin aan gaan slapen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:40:44 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_60886354
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:38 schreef APK het volgende:

[..]

Hebben ze 2-5-2 in die 777's?
Dan zou ik aan het gangpad gaan zitten en lekker tegen mijn vriendin aan gaan slapen.
Of een raamplaats en de keus hebben hoe je gaat liggen, tegen de cabine of tegen je vriendin {en af en toe naar buiten kunnen kijken omdat het een middagvlucht is en je over caraibbisch gebied vliegt)
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:43:08 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_60886404
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:40 schreef Blik het volgende:

Of een raamplaats en de keus hebben hoe je gaat liggen, tegen de cabine of tegen je vriendin {en af en toe naar buiten kunnen kijken omdat het een middagvlucht is en je over caraibbisch gebied vliegt)
Huh
Meestal vliegen wij over het caraibbische India enzo en is het na een paar uur donker.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:56:29 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_60886684
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:43 schreef APK het volgende:

[..]

Huh
Meestal vliegen wij over het caraibbische India enzo en is het na een paar uur donker.
het voorbeeld wat ik gaf over online inchecken ging over een vlucht naar Guatemala toe, vandaar de verwarring
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:01:30 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_60886786
Ach, who cares?
11december vliegen met CI en het ticket is nu volledig betaald om verdere verhogingen van de fueltax te voorkomen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 17 augustus 2008 @ 14:04:09 #93
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_60899233
Thanks voor de tips
Ik kan idd voor de heenreis vanaf 3 oktober de stoelen voor de heenreis reserveren en voor terugreis vanaf 3 november.
Dat was ik zowiezo al van plan.
Ben gewend aan de nachtvluchten van China en Eva dus de avond ervoor naar het vliegveld gaan.
Waarschijnlijk dit jaar weer een dagje doorbrengen in Novotel Suvarnabhumi even lekker slapen en douchen voor vertrek. Dan sta je heerlijk fris om 00:15 op het vliegveld! Helemaal top.
Explore the World
pi_61017879
Over 48 dagen richting Thailand.
Nu wil ik na 3 weken doorvliegen naar Kuala Lumpur. Wat is wijs... Hier boeken, of daar ter plekke? Gaat mij er vooral om of ik door ter plekke te boeken een goedkoper ticket zal kunnen bemachtigen (via AirAsia, oid), of niet.
pi_61018640
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:40 schreef NegaSado het volgende:
Over 48 dagen richting Thailand.
Nu wil ik na 3 weken doorvliegen naar Kuala Lumpur. Wat is wijs... Hier boeken, of daar ter plekke? Gaat mij er vooral om of ik door ter plekke te boeken een goedkoper ticket zal kunnen bemachtigen (via AirAsia, oid), of niet.
Vlak voor vertrek zal Air Asia niet al te goedkope tickets hebben, beter kan je deze, als ze een goede prijs hebben, van te voren kopen, zeker bij acties zijn ze zeer interesant. (Normale budgetprijs voor een enkele reis is 2500-3000 THB, goedkoop is alles goedkoper dan 2000 THB per enkele reis).
Ook niet verkeerd, Malaysia Airlines biedt (of wellicht bood) tegenwoordig tussen Bangkok en KL ook goedkope tickets aan, niet goedkoper dan de laagste tarieven van Air Asia, maar ook bij MAS zijn er acties voor een ticketprijs 0 + belasting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61018774
Voor ¤130,- kan ik dus inderdaad een vlucht via Malaysia Airlines boeken. Aangezien ik geen creditcard heb, is AirAsia boeken vanaf hier voor mij niet mogelijk. Mij lijkt het wel een goede deal, maar vraag me af hoe mensen hier daar tegen aankijken. Doen?
pi_61019482
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:18 schreef NegaSado het volgende:
Voor ¤130,- kan ik dus inderdaad een vlucht via Malaysia Airlines boeken. Aangezien ik geen creditcard heb, is AirAsia boeken vanaf hier voor mij niet mogelijk. Mij lijkt het wel een goede deal, maar vraag me af hoe mensen hier daar tegen aankijken. Doen?
Ter plekke zal het op het laatste moment zeker niet goedkoper zijn, (lees laatste moment aan de balie een ticket kopen).
Zorg wel dat je met voorkeur in een A330 van MAS vliegt, en ik hoop dat de 130 euro voor een retourticket is, is het een enkele reis, dan is Air Asia wel goedkoper op het laatste moment.

(Het loont eigenlijk al om alleen al hiervoor een credit card aan te schaffen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61019685
Het is een enkeltje, ik ga daarna verder richting Singapore.
Ik ben niet van plan om aan de balie te boeken, eerder, ik was van plan om zodra ik in Bangkok sta naar een winkel te gaan en daar het eerste de beste ticket te kopen. AirAsia heeft zijn eigen winkeltjes. Dus dan kan ik alsnog die tickets krijgen. Dat moet ik sowieso wel doen, want vanaf Singapore wil ik een ticket proberen te krijgen naar Hanoi. Gaat er nu eerder even om wat economischer is.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:11:38 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_61032187
Als ik jou was zou ik een creditcard aanvragen, is sowieso erg handig als je een keer wat wilt kopen op het internet. Zit je ook niet met de stress van ter plekke nog een ticket moeten kopen. En kun je gewoon meteen je vluchten vastleggen
pi_61042551
Is creditcard krijgen over het algemeen een lastig iets?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')