abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 29 juni 2008 @ 23:03:21 #1
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_59782484
Spanje mag zich de komende vier jaar Europees kampioen noemen, waarmee de FOK! EK Pool ten einde is gekomen. Morgen zullen de extra punten nog worden verrekend, waarna de definitieve eindstand bekend wordt gemaakt.

Maar goed, wij (als SA's van FOK!sport) zouden graag jullie mening willen over de EK Pool. Daarbij moet je denken aan vragen als:

  • Wat vond je er van?
  • Welke verbeteringen moeten er de volgende keer worden doorgevoerd?
  • Wat vond je van het spelelement?
  • En ga zo maar door...

    Op die manier kunnen we over twee jaar, tijdens het WK voetbal, een aangepaste manager presenteren die nog meer naar jullie wens is, dus ik zou zeggen;

    Kom maar op met de meningen!
  • Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
    We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
    pi_59782624
    Verbeteringen:
    - de kaarten per wedstrijd is iets teveel van 't goede
    - als je op meerdere momenten wat moet invullen is een reminder (op wat voor manier dan ook) handig
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juni 2008 @ 23:10:50 #3
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_59782733
    Was goed georganiseerd en met goede invulmogelijkheden. De extra vragen zijn een leuke aanvulling op het geheel

    Wat minder was de hoeveelheid dingen die je in moest vullen bij een wedstrijd, waardoor het enthousiasme om het in te vullen wat afnam. Volgende keer gewoon het aantal gele kaarten en het aantal rode kaarten per wedstrijd op een hoop vegen en dat je niet apart nog een winnaar van de wedstrijd in hoeft te vullen.

    Subleagues van 1 persoon zijn eigenlijk not done, dus die moeten de volgende keer geweerd worden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zondag 29 juni 2008 @ 23:17:29 #4
    97042 Sj0rSz
    Erkend Oppersoftie
    pi_59782931
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:10 schreef Peterselieman het volgende:

    Subleagues van 1 persoon zijn eigenlijk not done, dus die moeten de volgende keer geweerd worden.
    Dat heb ik inderdaad al in een tekstdocument gezet. Is ook niet echt tof tegenover de echte subleagues.
    Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
    We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
    pi_59783147
    Het meest rukke van deze pool was toch stiekem de spelers op het veld die niet deden wat ik van ze vroeg...

    Maar goed, een paar puntjes ter leering ende verbeetering:

    - Stop de extra vragen die over dit toernooi gaan (aantal goals, kaarten, welk land kampioen wordt) in een apart kopje... Niet bij de rest van de vragen. Staat wat mooier, en overzichtelijker als je eens terug wilt kijken wat je goed hebt.
    - Als mensen niets ingevuld hebben, laat ze dan niet meetellen in de subleagues. Volgens mij worden 0 punten nu berekend bij de subleagues, terwijl die mensen dus letterlijk niet mee hebben gedaan.

    Verder was het goed, op de occasional vragen- en databasehickup na.
    pi_59783227
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
    Was goed georganiseerd en met goede invulmogelijkheden. De extra vragen zijn een leuke aanvulling op het geheel

    Wat minder was de hoeveelheid dingen die je in moest vullen bij een wedstrijd, waardoor het enthousiasme om het in te vullen wat afnam. Volgende keer gewoon het aantal gele kaarten en het aantal rode kaarten per wedstrijd op een hoop vegen en dat je niet apart nog een winnaar van de wedstrijd in hoeft te vullen.

    Subleagues van 1 persoon zijn eigenlijk not done, dus die moeten de volgende keer geweerd worden.
    Die winnaar invullen kon je onafhankelijjk van de score doen, ik heb voor veel wedstrijden strategisch een andere winnaar dan de score uitwees gekozen.

    Ook willen we de stand niet na 90 minuten doen, maar 'na verlenging'.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 29-06-2008 23:47:18 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_59783343
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:27 schreef Sally het volgende:
    Ook gaan willen we de stand niet na 90 minuten doen, maar 'na verlenging'.
    Waarom als ik mag vragen? Niemand neemt de stand na 120 minuten...
    pi_59783362
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:25 schreef TagForce het volgende:
    Het meest rukke van deze pool was toch stiekem de spelers op het veld die niet deden wat ik van ze vroeg...

    Maar goed, een paar puntjes ter leering ende verbeetering:

    - Stop de extra vragen die over dit toernooi gaan (aantal goals, kaarten, welk land kampioen wordt) in een apart kopje... Niet bij de rest van de vragen. Staat wat mooier, en overzichtelijker als je eens terug wilt kijken wat je goed hebt.
    - Als mensen niets ingevuld hebben, laat ze dan niet meetellen in de subleagues. Volgens mij worden 0 punten nu berekend bij de subleagues, terwijl die mensen dus letterlijk niet mee hebben gedaan.

    Verder was het goed, op de occasional vragen- en databasehickup na.
    Wat bedoel je met een databasehickup?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_59783368
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:31 schreef TagForce het volgende:

    [..]

    Waarom als ik mag vragen? Niemand neemt de stand na 120 minuten...
    UEFA wel

    En als er geen verlenging is, dan maakt het niet uit natuurlijk.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_59783492
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:32 schreef Sally het volgende:

    [..]

    UEFA wel

    En als er geen verlenging is, dan maakt het niet uit natuurlijk.
    Jawel want in 120 minuten heb je meer kans op meer doelpunten dan in 90 minuten.
    pi_59783529
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:32 schreef Sally het volgende:

    [..]

    UEFA wel

    En als er geen verlenging is, dan maakt het niet uit natuurlijk.
    De UEFA organiseert het WK niet

    Maar wat ik bedoel is dus eigenlijk, bij het voorspellen van wedstrijden gok je in eerste instantie op winst, verlies, of gelijkspel... Bij gelijkspel moet je dus nog een keer extra gaan voorspellen welk team het meest moe is, het laatst gewisseld heeft, de beste wisselspelers heeft, 3 kwartier op achterstand heeft gestaan waardoor er nu 5 aanvallers en geen verdedigers meer lopen.

    Dus voor voorspellen maakt het wel degelijk uit of je na 90 minuten neemt, of na eventuele verlenging.
      zondag 29 juni 2008 @ 23:47:54 #12
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59783763
    Een makkelijk te vinden linkje naar de stand zou leuk geweest zijn
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_59784242
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:31 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Wat bedoel je met een databasehickup?
    Sorry, had deze post ff gemist...

    De Tussenstand van 11 juni had een probleempje met het berekenen van de punten, waardoor het bericht niet helemaal overeen kwam met de eigenlijke punten...
    http://sport.fok.nl/ek2008/nieuws/49729
    pi_59784567
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 00:08 schreef TagForce het volgende:

    [..]

    Sorry, had deze post ff gemist...

    De Tussenstand van 11 juni had een probleempje met het berekenen van de punten, waardoor het bericht niet helemaal overeen kwam met de eigenlijke punten...
    http://sport.fok.nl/ek2008/nieuws/49729
    Ah ja, dank je wel

    Soms duurt het te lang voor de berekening en dan wordt het niet goed doorgevoerd blijkbaar. Nog een keer invoeren werkt dan wel. Misschioen moeten we het standaard twee keer invoeren
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      Moderator / Redactie Sport maandag 30 juni 2008 @ 00:36:52 #15
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_59784742
    Schrap het kaarten voorspellen
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_59784897
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 00:25 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Ah ja, dank je wel

    Soms duurt het te lang voor de berekening en dan wordt het niet goed doorgevoerd blijkbaar. Nog een keer invoeren werkt dan wel. Misschioen moeten we het standaard twee keer invoeren
    Misschien beter om een andere oplossing te verzinnen voor het berekenen van punten... Want daar zijn wel vaker problemen mee met managers, geloof ik.
      maandag 30 juni 2008 @ 01:33:01 #17
    50965 Drumkruk
    Passief actief
    pi_59785335
    Ik ben helemaal voor een overzichtelijke manier van wat de uitslagen waren van de gespeelde wedstrijden en waar ik de punten op heb verdiend... nu moet ik de hele tijd schakelen van ingevulde resultaten naar de werkelijke resultaten.

    Verder vind ik dat er voor de extra vragen een reminder moet komen, net als wanneer er weer iets nieuws ingevoerd moet worden voor de kwart, halve en hele finales...

    De kaarten kunnen wat mij betreft achterwege gelaten worden, ofwel op één hoop gegooid worden, zoals al eerder gezegd, misschien is het dan leuker om eerste helft stand en tweede helft stand in te voeren?

    Omdat we allemaal Hollanders zijn (misschien wat Belgen, maar het is en blijft .nl) is het misschien leuk om voor het nederlands elftal een speciale pool te maken voor bijvoorbeeld te opstelling, de wissels en de doelpuntenmakers?

    De overzichtspagina kan wat mij betreft ook veel beter, met: je plek in de stand, het aantal behaalde punten per wedstrijd (plus hoeveel punten waarvoor), bij de extra vragen of die goed beantwoord zijn, voorspelde stand en daadwerkelijke uitslag...

    Verder vond ik het een super poule!
    pi_59785362
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
    Verbeteringen:
    - de kaarten per wedstrijd is iets teveel van 't goede
    - als je op meerdere momenten wat moet invullen is een reminder (op wat voor manier dan ook) handig
    +1
    pi_59785526
    schrap al die vragen die je eerst moet opzoeken bij wikipedia/google..

    dus alleen dingen die je kunt voorspellen erin stoppen, geen dingen die je zo kunt opzoeken, maakt het minder leuk..
    en het werden er steeds meer...
      maandag 30 juni 2008 @ 02:23:10 #20
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_59785585
    De triviavragen moeten ook een ondubbelzinnig juist antwoord hebben. Er was er deze keer 1 over het aantal doelpunten dat een speler dit seizoen gescoord had en het was niet duidelijk of het enkel om competitiedoelpunten ging of dat de beker- en Europacupgoals ook meetelden.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 30 juni 2008 @ 02:29:15 #21
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_59785608
    Wat mij betreft kunnen de kaartvoorspellingen en wikipediavragen er helemaal uit. Of dat je het aantal rode kaarten van het hele toernooi voorspelt ofzo. Aantal gele kaarten is zowiezo veel te willekeurig om iets zinnigs over te kunnen zeggen. Het blijven voorspellingen natuurlijk, maar als het antwoord 100% random is heeft het weinig toevoeging wat mij betreft
    Ook geen sig dus
    pi_59786144
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 02:23 schreef Plastic_Power het volgende:
    De triviavragen moeten ook een ondubbelzinnig juist antwoord hebben. Er was er deze keer 1 over het aantal doelpunten dat een speler dit seizoen gescoord had en het was niet duidelijk of het enkel om competitiedoelpunten ging of dat de beker- en Europacupgoals ook meetelden.
    Maar als je de special had gelezen, dan had je wel het juiste antwoord geweten.
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_59786166
    Een update op het forum of in je email dat je nog niet alle wedstrijden hebt voorspeld. In een andere poule waar ik aan meedeed, moest je alles van tevoren voorspellen, volgens mij kon dat hier niet?

    Ik had de finale goed, en de winnaar. Had me toch een hoop punten opgeleverd.

    Veel vragen maakt het spannender om punten te scoren, ook voor mensen die niet de juiste uitslag hebben.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
      maandag 30 juni 2008 @ 07:45:55 #24
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_59786275
    1. Een aantal vragen was behoorlijk multi-interpretabel; ik noem bv de vraag van de topscorer voor zijn club (met of zonder bekerdoelpunten e.d?) en die over tsjechie (tsjechie of tsjechoslowakije?)

    2. Subleagues met 1 of 2 mensen weglaten! Dit niet alleen voor deze manager, maar altijd; ook de normale voetbalmanager.

    3. Rode kaarten had weinig toegevoegde waarde aangezien dat 9 van de 10 x nul was; wat leuk zou zijn is dat als je meer dan 10 punten krijgt als het geen nul rode kaarten zijn en je het goed voorspelt hebt.

    4. (Tussen)standen met alleen voorspellingen, los van de extra vragen, is ook intressant.

    5. (Tussen)standen waarin je zelf kunt zien voor welke vragen je wel/geen punten hebt gehad. Nu is dat voor mij onbekend! Ik weet niet welke vraag ik fout heb en daarvoor geen punten krijg.
    pi_59786659
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 07:11 schreef Svensational het volgende:

    [..]

    Maar als je de special had gelezen, dan had je wel het juiste antwoord geweten.
    Dat is toch wel zo'n enorme dooddoener . Ik heb vaak genoeg gelezen dat mensen niet wisten van de vragen, daarnaast degene die er wel van wisten zullen het waarschijnlijk gewoon gegoogled hebben. Dan kan je nog wel iedere keer blijven roepen 'Fok special!' 'fok! special!, maar je kan ook gewoon uiteindelijk inzien dat het niet de meest ideale opzet is geweest.
    quote:
    De onderstaande lijst kan gedurende het toernooi worden uitgebreid met nieuwe vragen, dus kijk regelmatig even naar deze pagina om geen punten te missen. Elke vraag kan maar een beperkte periode worden ingevuld, dus wees op tijd en mis je kans niet!
    Kan? Wanneer dan? Hoe vaak dan? Dagelijks?
    quote:
    De antwoorden van de vragen over de landen zijn o.a. te vinden in de specials die elke dag voor het Europees kampioenschap geplaatst worden op ek2008.fok.nl.
    'zijn oa' - dus niet alleen maar per definitie in de fok specials. Uberhaupt alleen zo'n uitleg in de FAQ is natuurlijk ook te weinig, omdat je uit ervaring zou moeten weten dat nog geen 10% die FAQ goed door leest. En dan kan je natuurlijk ook weer heel makkelijk gaan roepen, eigen schuld, maar je kan het ook leuk maken voor je user door als je persee vragen wil doen (met een absurd hoog aantal punten er voor) dan in ieder geval een reminder bij de berichtjes over de stand bijvoorbeeld. Of vanaf de eerste vraag een berichtje op euro2008.fok.nl. Het was nu wel heel erg passief gebracht. Zijn je views nu dan echt zo explosief gestegen voor de specials in combinatie met de pool?

    Je kan natuurlijk wel vragen doen, maar doe die dan in verband met het toernooi, want het gaat toch om het voorspellen van iets? En niet of je weet hoe je iets kan opzoeken (FOK! Special FOK! special!)? Maak dan vragen hoeveel gele kaarten er gaan vallen? Of een vraag of Materazzi geel zou krijgen? Of welke oud-Eredivisionist als eerste scoort? Dan kan je nog best een stukje maken op fok sport over welke oud-eredivisie spelers op het toernooi mee doen, en stop je een linkje in de vraag, waarschijnlijk heb je dan wel echt een explosief aantal gestegen views.

    Naar mijn mening zou het key-woord voor een pool laagdrempeligheid en makkelijk moeten zijn, zeker als je in het begin gelijk 18 wedstrijden achter elkaar moet invullen, en je ziet dan gelijk 6 kolommen die je moet invullen, waaronder gele en rode kaarten per team, dan roept dat gelijk al weerstand op. Hou het makkelijk, gewoon de score en de winnaar - die dus dan wel mag verschillen.

    Het was nu allemaal erg ingewikkeld, onoverzichtelijk en 'te veel'. Als je serieus een pool zou invullen, maar je kan een drie of vier dagen niet online, had je alweer drie vragen gemist, sta je zomaar 150 punten achter - dan kom je dus ook niet meer terug om de rest in te vullen.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')