abonnement Unibet Coolblue
pi_68930380
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hotel weet ik niet. er zijn een hoop wat nettere hotels die zijn geloof ik 45 euro per kamer (had een vriend van mij maar ik ben de naam van het hotel kwijt) maar er zit ook westin enzo.
ik weet wel een heel goed hostel: travellers palm... Adres is Jalan Rembia (nummer 10 geloof ik, maar is een klein straatje, je vindt het zo). je kan daar ook gewoon 1 en 2 persoons kamer huren. kost 10 a 15 euro per nacht. douche op de gang maar het is schoon en gezellig en incl een eenvoudig ontbijt. je kan ze vinden via hostelworld.com (kan je ook vast reserveren). wat voor prijsklasse en comforniveau zoek je eigenlijk? (ok had ik misschien beter kunenn vragen voor ik dit hele verhaal intypte )
uhm de eerste dagen dat ik aankom in KL wil ik wel ff in een goed hotel zitten (4 sterren) om even bij te komen. Ik blijf 2 dagen in KL voordat ik door vlieg naar Chang Mai.

50 euro per nacht is wel de max.

[ Bericht 1% gewijzigd door DancePlaza op 12-05-2009 10:01:56 ]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:00:23 #127
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68930698
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:48 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

uhm de eerste dagen dat ik aankom in KL wil ik wel ff in een goed hotel zitten (4 sterren) om even bij te komen

50 euro per nacht is wel de max.
ik zal es aan die vriend van me vragen hoe hun hotel heette...was erg goed en netjes. maar ik denk dat je via google ook een hoop kunt vinden. zoeken op hotel kuala lumpur en dan krijg je ze wel. veel boven de 50 euro p nacht zal er niet zijn lijkt me
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68931710
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gaaf!!! veel plezier. en doe KL de groetjes van mij ;-)
Done
quote:
wbt de discussie over kraanwater: je tandenpoetsen kan wel denk ik maar ik zou het niet doorslikken. ijs in drinken zou ik ook niet doen. ik heb 1 keer wat ijs in mn drinken gehad en toen had ik savonds meteen buikkrampen (wel maar een uurtje hoor) en ik had het ijs er best snel toch uitgehaald.
Volgende keer wil ik ook naar Borneo (en ook naar indonesie terug)
Ik zit al ruim 6 maanden in deze hoek, poets mijn tanden gewoon met kraanwater (niet doorslikken inderdaad) en drink ook gewoon drankjes met ijs (is volgens mij nooit kraanwater-ijs, of in ieder geval gekookt water).
quote:
Anyway, have fun Ruud!!
Thanks
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:48:55 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68951237
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:48 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

uhm de eerste dagen dat ik aankom in KL wil ik wel ff in een goed hotel zitten (4 sterren) om even bij te komen. Ik blijf 2 dagen in KL voordat ik door vlieg naar Chang Mai.

50 euro per nacht is wel de max.
Ik weet natuurlijk niet met wie je naar Chiang Mai vliegt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het met Air Asia is. Volgens mij vertrekken die vluchten om 10.20 uur 's morgens ofzo. Wat ik dan zou aanraden is de avond ervoor verblijven in http://www.tunehotels.com/ bij de KLCC terminal.

Want als je om 10 uur vertrekt moet je om 8 uur aanwezig zijn, dus rond een uur of 6.30-7 weg uit KL, ik zou dan liever op de airport verblijven.

Wat betreft een goed hotel in KL, Hotel Istana Kuala Lumpur, deze is zeker niet slecht, en zonder ontbijt 150 RM ofzo, met ontbijt 200 RM, prima binnen jouw budget dus.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 mei 2009 @ 00:15:56 #130
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68963040
Begin juli een paar dagen in Maleise! Zit dan 3 weken in Singapore en willen vanaf daar dan 3 of 4 dagen naar Kuala Lumpur. Ik wil sowieso naar boven de Petronas Towers in, maar ik lees hier dus dat je daar vroeg moet zijn? Vroeg als in rond 9e, of vroeg als in half 8?

En is er iemand wel eens met de bus van Singapore naar Kuala Lumpur gereisd? En zo ja is dit aan te raden, of kan je beter met de trein? Me vriendin wil niet vliegen voor dat kleine stukje (voor 50 min... terwijl ze daarvoor al 13 uur heeft gevlogen :x) anders hadden we dat gedaan
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:43:59 #131
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68965214
i kzou gewoon vliegen. bus is wel een flink aantal uren hoor!!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68966541
Meer dan 5/6 uurtjes zal dat toch niet zijn
pi_68968144
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet met wie je naar Chiang Mai vliegt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het met Air Asia is. Volgens mij vertrekken die vluchten om 10.20 uur 's morgens ofzo. Wat ik dan zou aanraden is de avond ervoor verblijven in http://www.tunehotels.com/ bij de KLCC terminal.

Want als je om 10 uur vertrekt moet je om 8 uur aanwezig zijn, dus rond een uur of 6.30-7 weg uit KL, ik zou dan liever op de airport verblijven.

Wat betreft een goed hotel in KL, Hotel Istana Kuala Lumpur, deze is zeker niet slecht, en zonder ontbijt 150 RM ofzo, met ontbijt 200 RM, prima binnen jouw budget dus.
onze vlucht vertrekt al om 8.50 :S wordt ff uitzoeken dan hoe ik het dat beste kan doen. maar idd bedankt voor de tip!
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:39:25 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68968918
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:48 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

uhm de eerste dagen dat ik aankom in KL wil ik wel ff in een goed hotel zitten (4 sterren) om even bij te komen. Ik blijf 2 dagen in KL voordat ik door vlieg naar Chang Mai.

50 euro per nacht is wel de max.
mijn vrienden sliepen in maytower hotel dat was heel netjes en kostte 125/130 ringgit per nacht....
http://www.maytower.com.my/ is de website! succes!
edit:nu zegt die vriend van me dat kamers 150 zijn. maargoed dat is nog maar iets boven de 30 euro dus lijkt me cheapy cheapy genoeg en ik vond ze echt mooi!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Murmeli op 13-05-2009 09:48:39 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:42:21 #135
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68968990
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 05:13 schreef Ruud het volgende:
Meer dan 5/6 uurtjes zal dat toch niet zijn
ja zoiets. wacht ik pak ff de lonely planet...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:47:28 #136
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68969114
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 00:15 schreef nogal het volgende:
Begin juli een paar dagen in Maleise! Zit dan 3 weken in Singapore en willen vanaf daar dan 3 of 4 dagen naar Kuala Lumpur. Ik wil sowieso naar boven de Petronas Towers in, maar ik lees hier dus dat je daar vroeg moet zijn? Vroeg als in rond 9e, of vroeg als in half 8?

En is er iemand wel eens met de bus van Singapore naar Kuala Lumpur gereisd? En zo ja is dit aan te raden, of kan je beter met de trein? Me vriendin wil niet vliegen voor dat kleine stukje (voor 50 min... terwijl ze daarvoor al 13 uur heeft gevlogen :x) anders hadden we dat gedaan
de bus duurt volgens de LP 5,5 uur.
petronas towers gaat volgens mij om 9 uur open maar de LP zegt dat je om half 9 in de rij moet gaan staan voor een kaartje omdat die altijd snel zijn uitverkocht.
have fun in ieder geval...KL is een gave stad. Leuke sfeer, lekker eten en luxe en schoon genoeg om je als westerling prima op je gemak te voelen!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:01:40 #137
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68969543
5.5 uur.. het vliegtuig doet er 50 minuten over. En heb zitten kijken hoe duur dat is, kost 35 euro voor een retour. Toch maar ff proberen om te praten

Bedankt voor het opzoeken, wel iets om rekening mee te houden. Wil wel even over Kuala Lumpur heen kijken en gewoon kunnen zeggen dat ik daar bovenaan heb gestaan! Voor het eerst dat ik buiten Europa reis, heb er al zin in!
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:05:01 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68969650
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:01 schreef nogal het volgende:
5.5 uur.. het vliegtuig doet er 50 minuten over. En heb zitten kijken hoe duur dat is, kost 35 euro voor een retour. Toch maar ff proberen om te praten

Bedankt voor het opzoeken, wel iets om rekening mee te houden. Wil wel even over Kuala Lumpur heen kijken en gewoon kunnen zeggen dat ik daar bovenaan heb gestaan! Voor het eerst dat ik buiten Europa reis, heb er al zin in!
Leuk!! maleisie en indonesie was ook mijn eerste reis buiten europa. is leuk hoor. als je het een keer hebt gedaan wil je niet meer anders denk ik
je kan trouewns ook nog de Kuala Lumpur tower in. dat kan volgens mij wel heel de dag en daar kan je iets hoger komen dan in de petronas. in het licht is het een lelijke toren (soort tv mast) maar savonds issie erg leuk verlicht
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:01:08 #139
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68971465
Dat is dan nog iets om te onthouden! Bedankt. Zit me dagen al af te tellen. Ik wil een paar dingen van te voren opzoeken en eventueel regelen en een hoop dingen daar op me af laten komen en gewoon zien hoe het loopt. In Singapore hebben we een huis waar we kunnen overnachten (De oom van me vriendin) dus dat is ideaal!
pi_68972780
Ik zit ook nog te twijfelen of ik de Petronas Twin Towers in ga, KL Tower doe ik sowieso wel (als het weer een beetje mee gaat zitten ). Aan de andere kant lijkt het mij wel fraai om op die loopbrug te staan
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:48:02 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68973176
nogal: anders koop je de lonely planet? kan je een beetje inlezen. singapore en maleisie zit samen in 1 boek dus dat scheelt weer. ik vond het heel leuk de inleidingen per land te lezen dan krijg je er een beetje gevoel voor, de historie en de cultuur enzo. is echt een aanrader vind ik!!!

ruud: ja die loopbrug lijkt me ook wel leuk. ik ben nergens op gegaan.was beetje lui
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68974166
gast heb je in vietnam nergens een gekopieerde lp kunnen kopen van maleisie?

het uitzicht vanaf de kl tower is idd een stuk beter en als je naar die twin towers wil moet je idd al om 8u in de rij gaan staan, dan kun je tenminste 2u later terecht. Als je later gaat wordt je ergens halverwege de dag gepland en das kut, want dan moet je ergens op die dag terugkeren voor 10 min. loopbrug + 5min. video
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:04:01 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68980209
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:01 schreef nogal het volgende:
5.5 uur.. het vliegtuig doet er 50 minuten over. En heb zitten kijken hoe duur dat is, kost 35 euro voor een retour. Toch maar ff proberen om te praten

Bedankt voor het opzoeken, wel iets om rekening mee te houden. Wil wel even over Kuala Lumpur heen kijken en gewoon kunnen zeggen dat ik daar bovenaan heb gestaan! Voor het eerst dat ik buiten Europa reis, heb er al zin in!
Ik ben een paar weken geleden met de bus van Singapore naar KL gegaan. Prijs was toen 35 SD (15 euro ongeveer) en hij doet er een uurtje of vijf over (inclusief grensovergang). Voordeel is dat je direct in het centrum van KL wordt afgezet; Times Square. Vergeet niet dat je met het vliegtuig eerst naar het vliegveld moet in Singapore (30 min), moet inchecken (uur?) en vervolgens van het vliegveld naar KL. Ik denk niet dat je echt superveel tijdswinst hebt met vliegen

De terugweg heb ik met een sleepertrain gedaan. Doet er veel langer over (11 uur) en is ook een stukje duurder. De exacte prijs weet ik niet meer
The line is a dot to you!
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:22:07 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68988653
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:04 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ben een paar weken geleden met de bus van Singapore naar KL gegaan. Prijs was toen 35 SD (15 euro ongeveer) en hij doet er een uurtje of vijf over (inclusief grensovergang). Voordeel is dat je direct in het centrum van KL wordt afgezet; Times Square. Vergeet niet dat je met het vliegtuig eerst naar het vliegveld moet in Singapore (30 min), moet inchecken (uur?) en vervolgens van het vliegveld naar KL. Ik denk niet dat je echt superveel tijdswinst hebt met vliegen

De terugweg heb ik met een sleepertrain gedaan. Doet er veel langer over (11 uur) en is ook een stukje duurder. De exacte prijs weet ik niet meer
Van Singapore naar KL of KL naar Singapore zou ik niet met het vliegtuig doen als je niet al op de betreffende luchthaven van vertrek bent. Vanaf KLIA/KLCC naar het centrum van KL duurt ongeveer 90 minuten, naast het wachten op je bagage, inchecken, van te voren aanwezig zijn en dergelijke.
De bus is een prima optie vanaf Singapore, al is de sleeper train opzich ook niet zo slecht, deze vertrekt rond een uur of 21.30 vanaf KL, en 22:00 uur vanaf Singapore, iets van 45 RM/45SGD (2x zo duur dus bij vertrek uit Singapore, dus nooit daar een retourtje kopen), en op KL kan je gebruik maken voor 10 RM voor douches welke daar aanwezig zijn.
De trein duurt wel langer (8 a 9 uur), maar is ook een nachttrein, dus maakt het eigenlijk niet veel uit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:25:05 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68988769
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:12 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

onze vlucht vertrekt al om 8.50 :S wordt ff uitzoeken dan hoe ik het dat beste kan doen. maar idd bedankt voor de tip!
Bij 8:50 uur, moet je echt een belachelijk vroege bus nemen vanaf Kl Sentral, 5 uur vertrek ofzo, of een taxi, maar in de nachtelijke uren betaal je daar zo 150 RM voor, 30 euro.
Ik blijf dan zeker bij mijn tip Tune Hotels, is goed te doen, net nieuw, goede douches, airco, en alles ensuite op de kamer aanwezig.
En je kan in KL eerst je bagage laten en eerst rondlopen in KL en pas in de avond naar het hotel gaan.
(Wel van te voren boeken trouwens, hotel loopt goed en is bij aankomst in de avond zeker volgeboekt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:45:39 #146
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69011941
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij 8:50 uur, moet je echt een belachelijk vroege bus nemen vanaf Kl Sentral, 5 uur vertrek ofzo, of een taxi, maar in de nachtelijke uren betaal je daar zo 150 RM voor, 30 euro.
Ik blijf dan zeker bij mijn tip Tune Hotels, is goed te doen, net nieuw, goede douches, airco, en alles ensuite op de kamer aanwezig.
En je kan in KL eerst je bagage laten en eerst rondlopen in KL en pas in de avond naar het hotel gaan.
(Wel van te voren boeken trouwens, hotel loopt goed en is bij aankomst in de avond zeker volgeboekt).
Met sommige maatschappijen kan je al inchecken op KL Sentral, dus misschien dat ze op die manier veel tijd/moeite kunnen uitsparen
The line is a dot to you!
pi_69013608
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij 8:50 uur, moet je echt een belachelijk vroege bus nemen vanaf Kl Sentral, 5 uur vertrek ofzo, of een taxi, maar in de nachtelijke uren betaal je daar zo 150 RM voor, 30 euro.
Ik blijf dan zeker bij mijn tip Tune Hotels, is goed te doen, net nieuw, goede douches, airco, en alles ensuite op de kamer aanwezig.
En je kan in KL eerst je bagage laten en eerst rondlopen in KL en pas in de avond naar het hotel gaan.
(Wel van te voren boeken trouwens, hotel loopt goed en is bij aankomst in de avond zeker volgeboekt).
idd ik denk dat we voor zo'n optie gaan
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:57:56 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69027771
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Met sommige maatschappijen kan je al inchecken op KL Sentral, dus misschien dat ze op die manier veel tijd/moeite kunnen uitsparen
Met enkele maatschappijen kan dat inderdaad, maar ik denk dat Dance Plaza met Air Asia naar Chiang Mai vliegt, want dat is de enige maatschappij die rechtstreeks vliegt. De enige andere mogelijkheid is Thai Airways met een overstap in Bangkok, maar deze optie is veel duurder, en kost ook nog eens veel meer tijd. (Daarnaast doet Thai Airways volgens mij niet mee aan de check in op KL Sentral).

En al deden ze dat wel, moet je vanuit KL stad nog steeds heel vroeg weg om met de trein / taxi op het vliegveld te geraken, dan geniet je niet echt van je nachtrust.
(KL Stad naar airport, opstaan 5 uur, op airport ongeveer om 7 uur. KL Airport, opstaan 7 uur, op airport ongeveer 07.30 uur). (En juist de eerste 2 dagen is alles wat je in de morgen in Azie kan slapen (het is 6 uur tijdsverschil opzich wel belangrijk om van een eventuele jetleg af te geraken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:32:25 #149
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69087874
Er gaan toch directe bussen van KL Sentral naar de low-cost Terminal? (voor 8/9 riggit ) Die vertrekken ook heel vroeg
The line is a dot to you!
pi_69109338
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Met sommige maatschappijen kan je al inchecken op KL Sentral, dus misschien dat ze op die manier veel tijd/moeite kunnen uitsparen
Ja, dan kun je mooi een nachtje in het Hilton slapen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')