abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 juni 2008 @ 11:10:50 #26
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59768680
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:04 schreef nielsgeode het volgende:
Ik heb mijn linux partitie geformateerd en ben van fedora 8 naar fedora 9 gegaan. Loopt prima behalve dat ik geen internet heb

Onder Fedora 8 was dat nooit een probleem maar hier wil het maar niet lukken wat ik ook probeer. Pingen werkt (naar andere pc's en naar mn router) en de linux bak is ook te pingen vanaf andere pc's. Het ding zegt gewoon "connected to eth0" maar internet (en fedora update ) doen het niet. Iemand tips?
Je internet netwerk werkt dus blijkbaar. Hoe krijgt je PC z’n adres, gebruik je DHCP of heb je zelf tijdens de installatie een IP-adres ingevoerd? Als dat het geval is, misschien heb je geen nameserver opgegeven zodat je geen namen van websites naar IP’s kunt mappen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59768790
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je internet netwerk werkt dus blijkbaar. Hoe krijgt je PC z’n adres, gebruik je DHCP of heb je zelf tijdens de installatie een IP-adres ingevoerd? Als dat het geval is, misschien heb je geen nameserver opgegeven zodat je geen namen van websites naar IP’s kunt mappen?
IP, Subnet, DNS en Gateway heb ik allemaal met de hand ingevuld en dan krijg je wat ik net beschreef.
Als ik voor DHCP ga probeert ie 2-3 min lang een adres te krijgen maar die krijgt ie dan niet van de router.
blub blub
  zondag 29 juni 2008 @ 11:28:06 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59768865
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:21 schreef nielsgeode het volgende:
IP, Subnet, DNS en Gateway heb ik allemaal met de hand ingevuld en dan krijg je wat ik net beschreef.
Als ik voor DHCP ga probeert ie 2-3 min lang een adres te krijgen maar die krijgt ie dan niet van de router.
Dat je router je PC geen DHCP geeft is wat vreemd, ik zou eens nakijken of je router wellicht met een whitelist werkt (alhoewel die meestal op MAC-adres is, en dat zou niet veranderd moeten zijn). Je kunt in een terminal eens proberen in te typen (vooropgesteld dat die programma’s geinstalleerd zijn):

1
2
3
4
$ traceroute google.com
traceroute: Warning: google.com has multiple addresses; using 72.14.207.99
traceroute to google.com (72.14.207.99), 64 hops max, 40 byte packets
 1  <routernaam> (192.168.xx.yy)  21.466 ms  22.330 ms  20.431 ms


Als dit niet werkt (omdat het google.com niet kan vinden), probeer dan:
1$ traceroute 72.14.207.99


Verder is het misschien zinnig om de output van het commando ‘/sbin/route -n’ te pasten in deze topic, om te kijken of je routing goed gaat. Evenals ‘/sbin/ifconfig eth0’.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59769533
hmm
na een reboot werkt het handeltje wel maar heb ik er een ander iriitant probleem bij: de positie van de cursor op het scherm is niet meer direct gerelateerd aan de positie van de pen op mijn tekentablet. Maw: ik kan niet meer in de hoek komen met de cursor met mijn Graphire 3.
blub blub
pi_59775678
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je zou eens EasyTag kunnen gebruiken om te kijken of dat wel of ook niet werkt, en misschien, als dat niet werkt, dat je dan een wat betere foutmelding krijgt. Waarschijnlijk zit het wel in je distributie.
Thanks, dit werkt al een stuk beter
pi_59781034
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat in FF mijn scrollbalk ineens links staat, en alle punten aan het eind van zinnen staan dan ook ineens links.. Het is vaak ineens, maar het is (gelukkig) ook ineens weer weg. Maar ik ben wel benieuwd hoe het komt iemand die het weet?

Ik draai Ubuntu 7.04, FF versie 5.0 volgens mij (of ik zit raar te kijken).

Plaatje (check ook de blokjes met de paginanummers van het topic):


[edit] Ik vond de terminal ook heel eng in het begin, maar nu ben ik er wel aan gewend. Niet dat ik 't veel gebruik, maar als je een programma nodig hebt is het wel handig. Niks zoeken met google, gewoon sudo apt-get install [naam programma]

[ Bericht 21% gewijzigd door alledagenheeldruk op 29-06-2008 22:21:18 (even nog wat toevoegen..) ]
  zondag 29 juni 2008 @ 22:48:12 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59782038
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:18 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat in FF mijn scrollbalk ineens links staat, en alle punten aan het eind van zinnen staan dan ook ineens links.. Het is vaak ineens, maar het is (gelukkig) ook ineens weer weg. Maar ik ben wel benieuwd hoe het komt iemand die het weet?
Het lijkt bijna alsof er iets mis is met je taal-instellingen, alsof je Firefox overschakelt naar een taal die van rechts naar links geschreven wordt, zoals Hebreeuws of Arabisch. In zo’n omgeving wordt de scrollbalk ook links gerenderd (maar, niet je hele browser valt daaraan ten prooi, want volgens mij zou de knoppenbalk anders ook gespiegeld zijn). Ook verklaart dit dat je interpunctie links komt, omdat die dan in rechts-naar-links modus gerenderd wordt. De renderingregels hiervoor zijn vrij complex, maar in dat geval zou dit kunnen, omdat de Nederlandse tekst dan als tijdelijke onderbreking van de hoofdrichting gezien wordt, dus het blok, tot aan de laatste . wordt links-naar-rechts gerenderd, waarna dit gehele blok in een rechts-naar-links omgeving wordt geplaatst, waarna de . komt

Je ziet ook dat de fotoboek, etc. iconen van rechts naar links gaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:08:04 #33
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59782649
Ik ben erg enthousiast geworden over Linux middels Ubuntu. Whoei! .
Sterker nog, ik zit nu in Ubuntu hier te typen. .

Alleen... op een andere pc heb ik Kubuntu geinstalleerd. Ik heb daar een onboard videokaart (Geforce 7) (dat mobo ooit vanwege tijd/geldgebrek gekocht). Standaard wil Kubuntu niet in een hogere res dan 800x600 en met de Nvidia-new drivers niet hoger dan 640x480. Ik heb hem graag op 1024x768 en heb geprobeerd om mijn monitorinstellingen op ' Generic 1024x768' te zetten, maar met als resultaat dat vanaf het inlogscherm in 4 schermpjes overlappend naast elkaar heb. Totaal niet in te werken.

1. Hoe krijg ik mijn instellingen weer terug zodat ik gewoon tegen 1 scherm aankijk?
2. Hoe kan ik 1024x768 krijgen? Dit lijkt me niet een absurd hoge res om te verlangen in 2008 op een 17" CRT.

Thanks! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:08:28 #34
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_59782661
Het lijkt inderdaad een taal-issue te zijn. Klik eens op de onderste optie bij 'Beeld' in Firefox (heet bij mij Switch Page Direction)?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_59782724
Lol die icoontjes had ik trouwens nog niet eens gezien. Weet je ook hoe ik het op zou kunnen lossen? Taal staat al op Nederlands, namelijk.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:39:41 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59783533
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:10 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Lol die icoontjes had ik trouwens nog niet eens gezien. Weet je ook hoe ik het op zou kunnen lossen? Taal staat al op Nederlands, namelijk.
Het lijkt met een extensie te maken hebben die Ubuntu standaard installeert, volgens deze thread. En inderdaad op te lossen door wat whoops je aanraadt: switch page direction uitzetten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59783634
Ik zie nu de reactie van whoops pas -_-' thanks guys, zo krijg ik het opgelost!
pi_59785390
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:18 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat in FF mijn scrollbalk ineens links staat, en alle punten aan het eind van zinnen staan dan ook ineens links.. Het is vaak ineens, maar het is (gelukkig) ook ineens weer weg. Maar ik ben wel benieuwd hoe het komt iemand die het weet?
Hahaha, die bug had ik ook. Is heel makkelijk te fixen:

klik op ergens op de pagina (waar geen link onder zit), rechtermuisknop en dan zie je ergens een Switch Page Direction staan. Daarop klikken... Voila

-edit-
wat whoops zei dus.
  maandag 30 juni 2008 @ 09:58:20 #39
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_59787576
Heeft iemand enig idee wat een goede ebook reader is voor ubuntu? Ik zag FBReader staan maar dat lijkt mij niet zo geweldig.

De ebook lezer moet pagina's laten zijn en bookmarken zodat ik weet waar ik ben gebleven...
  maandag 30 juni 2008 @ 12:14:43 #40
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
  maandag 30 juni 2008 @ 17:15:05 #41
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_59797878
Link 1 is java. En op mijn eee pc lijkt me dat niet echt geweldig. Link 2 geeft een source op welke niet meer beschikbaar is en kan weinig vinden via google. En link 3 laat alleen zien hoe ik ebooks kan omzetten naar een open formaat...

  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:47:23 #42
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59813871
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben erg enthousiast geworden over Linux middels Ubuntu. Whoei! .
Sterker nog, ik zit nu in Ubuntu hier te typen. .

Alleen... op een andere pc heb ik Kubuntu geinstalleerd. Ik heb daar een onboard videokaart (Geforce 7) (dat mobo ooit vanwege tijd/geldgebrek gekocht). Standaard wil Kubuntu niet in een hogere res dan 800x600 en met de Nvidia-new drivers niet hoger dan 640x480. Ik heb hem graag op 1024x768 en heb geprobeerd om mijn monitorinstellingen op ' Generic 1024x768' te zetten, maar met als resultaat dat vanaf het inlogscherm in 4 schermpjes overlappend naast elkaar heb. Totaal niet in te werken.

1. Hoe krijg ik mijn instellingen weer terug zodat ik gewoon tegen 1 scherm aankijk?
2. Hoe kan ik 1024x768 krijgen? Dit lijkt me niet een absurd hoge res om te verlangen in 2008 op een 17" CRT.

Thanks! .
Na 2 dagen verder gegoogled te hebben, is het me gister na de derde poging Envy gelukt. Ook werkt mijn M-Audio geluidskaart en ik kan nu alles op Linux wat ik op Windows ook kan. Moet alleen tzt een poging Audacity doen, maar zo vaak neem ik thuis geen muziek op. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:28:36 #43
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59824066
Nou, ik was te snel.... Ik was in Kaffeine een film aan het kijken tot alles vast liep en ik herstarte. Nu heb ik ineens geen geluid meer en ik snap niet waarom niet. Ik zie niks op mute staan. Wat ik ook niet snap is dat als ik de methode van OSS gebruik om hun driver te installeren, zegt kubuntu " no package" found. Ik snap het niet meer. Eerlijk gezegd ook niet hoe ik het gister werkende heb gekregen, gezien het tijdstip.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:56:12 #44
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_59828437
Probeer eens de alsa driver te selecteren. Ik weet alleen niet waar dat zit in Kubuntu, maar via sound properties kom je er vast wel.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:48:48 #45
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59831328
Ik kon dat ook nergens vinden en Kubuntu is blijkbaar niet populair genoeg om er gedetailleerde beschrijvingen van te vinden.
Maar zo gek als hij verdween, doet hij het na updates weer. Heel vaag, maar het werkt tenminste.

Anders vraagje:
Onder XP logde ik via FileZilla weleens in op een FTP-server dat draait op XP. Ik moest inloggen via active mode.
Nu wil ik onder Kubuntu hetzelfde doen en gebruik ook FileZilla, maar nu logt hij in maar kan ik maar geen directory listing krijgen. Ligt het probleem in FileZilla of Kubuntu of op de server? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:26:08 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59831932
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kon dat ook nergens vinden en Kubuntu is blijkbaar niet populair genoeg om er gedetailleerde beschrijvingen van te vinden.
Maar zo gek als hij verdween, doet hij het na updates weer. Heel vaag, maar het werkt tenminste.

Anders vraagje:
Onder XP logde ik via FileZilla weleens in op een FTP-server dat draait op XP. Ik moest inloggen via active mode.
Nu wil ik onder Kubuntu hetzelfde doen en gebruik ook FileZilla, maar nu logt hij in maar kan ik maar geen directory listing krijgen. Ligt het probleem in FileZilla of Kubuntu of op de server? .
Active mode werkt alleen als je niet achter een firewall of router zit. De client opent dan namelijk een poort waar de FTP-server naartoe verbindt. Achter een router moet je daarom passive mode gebruiken, anders gaat het mis.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:28:04 #47
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59832653
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Active mode werkt alleen als je niet achter een firewall of router zit. De client opent dan namelijk een poort waar de FTP-server naartoe verbindt. Achter een router moet je daarom passive mode gebruiken, anders gaat het mis.
Maar ik zit in Kubuntu achter dezelfde router als toen ik achter XP zat (sterker nog, zelfde pc) en het lullige is al helemaal dat de FTP-server sowieso niet werkt met passive (geen idee waarom eigenlijk).
Of zie ik een standaard firewall in Kubuntu over het hoofd ofzo?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_59864510
*gaat vandaag ubuntu op pc zetten
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:28:21 #49
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_59866243
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:30 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
*gaat vandaag ubuntu op pc zetten
Dan heb je inmiddels je systeem up en running, of niet?
pi_59872081
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:28 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Dan heb je inmiddels je systeem up en running, of niet?
Het systeem was een eitje, maar ben ondertussen al een paar uur bezig met m'n wireless werkend te krijgen.

Ik heb dit geprobeerd al:
1
2
3
4
5
6
7
wget -c http://snapshots.madwifi.org/special/madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz
    tar xvf madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz
    cd madwifi-ng-r2756+ar5007
    sudo apt-get update && sudo aptitude install build-essential
sudo make install
sudo modprobe ath_pci
sudo modprobe wlan_scan_sta

en
1
2
3
4
5
6
7
8
wget http://snapshots.madwifi.org/special/madwifi-hal-0.10.5.6-r3698-20080604.tar.gz
sudo apt-get install build-essential linux-headers-$(uname -r)
tar zxvf madwifi-<version>tar.gz
cd madwifi-<version>
make
sudo make install
sudo modprobe -r ath_pci
sudo modprobe ath_pci

Maar toen vond ik hier dat op mijn laptop WLAN out-of-the-box moest werken met Hardy, maar dat doet het dus niet.

Verder wil het lichtje van WIFI op m'n laptop ook maar niet branden, hoe ik ook aan het knopje zit.

Enig idee?

EDIT:
Nu dit gedaan:
1
quote:
. Install the ndisgtk program from the package Synaptic Package Manager
2. Windows XP atheros driver from acer.com.cn, pick Wireless Atheros driver.
3. Make a folder in documents file, (I named it Wireless driver).
4. Move the downloaded .zip file from desktop to the new wireless folder.
5. Right click on the .zip file, (and choose extra here).
6. Go to System>Administration>Windows Wirless Drivers, (NDISWRAPPER will open now, (after password is given)).
7. Choose Install Driver.
8. Goto location line, click on the right folder tab and browse to:
Document>Wireless driver>Wireless_Atheros_XP32_XP64_WHQL_(5.3.0.45_l ogo)>XP32_XP64_WHQL_5-3-0-45_(Negative-Pole)70510>net5211.inf
9. Choose to intall.
10. The driver should now appear in the list on the left.
11. Select the driver, (Left click to highlight), and choose the configure network button, (This will take a few moments.
12. Reboot, Choose the network manager on the tool bar.
13. Select a wireless network, (Surf........)
Nu heb ik wel een lijst met wireless netwerken staan, maar krijg nog steeds geen connectie te pakken. Hij staat dan in de lijst gewoon als 100%, maar dan druk ik er op, en dan gaat 'ie heel lang nadenken en maakt uiteindelijk een connectie. Wat gek is, want ik hoef nergens mijn password in te typen. En die connectie is dan 0%... Volgens mij mis ik iets heel simpels.

[ Bericht 27% gewijzigd door Fille.des.Fleurs op 03-07-2008 19:26:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')