abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:58:01 #251
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_62166194
hoe laat gaan we morgen allemaal in de rij liggen ?
vorige keren in NL kwamen wij zo rond de 2en oid en hadden nog erg goede plekken (3e rij ofzo) bij de catwalk, denk dat het nu weer zoiets zal worden.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  maandag 6 oktober 2008 @ 10:08:17 #252
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62166397
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 09:58 schreef KELDER het volgende:
hoe laat gaan we morgen allemaal in de rij liggen ?
vorige keren in NL kwamen wij zo rond de 2en oid en hadden nog erg goede plekken (3e rij ofzo) bij de catwalk, denk dat het nu weer zoiets zal worden.
Ik zal er rond 3 uur zijn denk ik

In Antwerpen was ik er ook pas om half 4 ofzo (kaartje vergeten mee te nemen, dus moest weer terug ).
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:09:47 #253
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62167865
Uurtje of 2 vind ik wel weer een nette tijd.
pi_62170687
Foi foi foi, wat waren de shows in Hannover en Hamburg gaaf

En hoppakee, Brian ontmoet na de show

http://img115.imageshack.us/my.php?image=dscf0451kx8.jpg
Bleuh.
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:58:08 #255
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62170729
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:56 schreef PimD het volgende:
Foi foi foi, wat waren de shows in Hannover en Hamburg gaaf

En hoppakee, Brian ontmoet na de show

http://img115.imageshack.us/my.php?image=dscf0451kx8.jpg
Hoe lang na de show was dat?

Dan weet ik hoe lang ik ongeveer moet wachten morgen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_62170875
Klein uurtje schat ik. In Parijs was het ook een uur, 1.5 uur... Maar toen signeerde ie mijn LP niet Paul en Roger zijn voor zover ik weet nog nergens gestopt om te signeren.
Bleuh.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:23:28 #257
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62171350
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:04 schreef PimD het volgende:
Klein uurtje schat ik. In Parijs was het ook een uur, 1.5 uur... Maar toen signeerde ie mijn LP niet Paul en Roger zijn voor zover ik weet nog nergens gestopt om te signeren.
Dat is nog wel te doen dan

Ik neem dan mijn misprinted versie van het album mee denk ik
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_62171575
Zorg dan wel voor een gouden stift ofzo, want zwart op zwart blijft natuurlijk vrij weinig van over
Bleuh.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:36:52 #259
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62171733
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:31 schreef PimD het volgende:
Zorg dan wel voor een gouden stift ofzo, want zwart op zwart blijft natuurlijk vrij weinig van over
Daar heb ik morgen en vanavond nog wel ff tijd voor
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:11:49 #260
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62195405
Van Brian's soapbox:
quote:
My sincere thanks to Andrew of Hamburg. In sharp contrast with lots of people who perpetually hang around outside hotels, and always want to take something more, this kind chap simply shook my hand, gave me a wonderful self-designed commemorative plaque, and asked for nothing ... didn't even add his E-mail address. Thanks Andrew! Long May You Rock!

I try to build a bit of time into our schedule to be able to stop and meet people, particularly those who have waited a long time to try to shake a hand. It's harder than it might seem, because we are all at the limit of our energies on this tour ... the shows, the preparation, the travelling, are all squeezed as much as possible. If you stay fit, you can just manage it. And then there are times when you've been patient and jolly all day, and then at the last fence, you just get tired and grumpy, and cannot face another piece of paper shoved in you face, or another blinding multiple flash camera, or the cry of "just one photo!" I try to remember that many of these folks are friends and fans from many years, and this might be the only direct contact we ever get. But it's hard to distinguish these good folk from the parasitic 'collectors', who endlessly try to get you sign stuff, so they can shove it straight on E-bay to make a quick easy buck. I have no time for these people, who will happily suck the last ounce of blood from you. But I do apologise if sometimes I make a wrong judgement, and turn someone away who is a sincere fan. I find the whole business of signing your name on bits of paper pretty pointless, I have to say ... and I don't ask my heroes to do that ... in my mind, it would be an instant indication to, say, Eric Clapton, that all I wanted to do was waste his time. A hand-shake, and a meeting of eyes ... well, that very often does mean a lot to me ... and I find it sad that so much of the contact I have, with the people who come and see us, is lacking in that kind of 'appreciation of a moment'. It all gets lost, somehow, in a mad scramble to put ink on paper.

Well, in the end, the job we (the players) have given up our precious Family Time to do, is the 2 hours 20 minutes or so of the concert itself. That is ultimately what we direct ourselves to. And sometimes it's necessary to reject completely the doing of anything else, to protect your health and sanity, so you can give a true money's-worth to the people who pay their wages to be entertained by a great Rock Show. Freddie was a good example of someone who had this perfectly clear in his mind. He frequently used to say ... "Yes, sure, I can stand around talking to fans, and doing interviews with Press and Radio ... but you won't get a show tomorrow, because I will have no voice." So he mostly ruthlessly refused all kinds of this secondary contact, and in the end, everyone respected him for it. I try to tread a line a little nearer to the bone ... and often I can manage it, and still come out smiling. But sometimes not.

Tonight I am in Amsterdam, and enjoying watching the Sun go down from a high gable - it makes a huge difference to me what kind of hotel room I am in for the night, and a good view is a wonderful lift to the spirits. This evening, a welcome night off (though a travel day), I am blessed. Yes, perhaps it is a modest sunset, but there are trees and birds pleasingly harmonious roofs in Amsterdam, and - hurrah! - I have windows which actually open ... a rarity in many of the modern hotels we visit. And a few moments to write for Bri's Soapbox.

Wishing you all a peaceful Monday Evening. And a Rockin Tuesday!

Cheers

Bri
Ze waren gisteren dus al in NL

Anyways, ik hoop maar dat ie vanavond nog tijd heeft om nog wat handen te schudden en oogcontact te maken, en dat is mn cd nog wil tekenen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:48:37 #261
134538 chansadres
Black & White
pi_62196198
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:11 schreef qu63 het volgende:
Van Brian's soapbox:
[..]

dat is mn cd nog wil tekenen
Ik denk het niet. Brian laat heel duidelijk weten dat hij signeren van spullen nutteloos vind en liever niet doet. Ik snap hem wel. Hou het maar lekker op rocken, Brian. Zelf hoef ik niks gesigneerd te hebben, maar nu hij zelf kenbaar maakt dat hij het liever niet doet ga ik het zeker niet meer vragen. Al zou ik wel ooit een praatje met deze legende willen praten.

(offtopic maar het enige waar ik een handtekening van heb is The Answer. Ze gaven op Lowlands een handtekeningensessie en niemand kwam opdagen. Vond ik zo zielig, dat ik een half uurtje met hun heb zitten babbelen (had ze eerder dat jaar op Bospop gezien). Toen ik weg ging, gooide ze me een pet na met de handtekeningen. Helemaal vergeten om het uberhaubt te vragen )
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:48:49 #262
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62196203
Och, ik hoop dat-ie vanavond gewoon eens geconcentreerd speelt en niet van die onnodige fouten gaat zitten maken

Ik heb er zin in i.i.g.! Even wassen, omkleden, nog even wat te eten fiksen en dan gaat het oneindig lange wachten beginnen...*jeuj*.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:51:27 #263
134538 chansadres
Black & White
pi_62196279
Ohja en nog 12 dagen en ik sta weer bij Queen
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:11:03 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62196820
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:48 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Brian laat heel duidelijk weten dat hij signeren van spullen nutteloos vind en liever niet doet. Ik snap hem wel. Hou het maar lekker op rocken, Brian. Zelf hoef ik niks gesigneerd te hebben, maar nu hij zelf kenbaar maakt dat hij het liever niet doet ga ik het zeker niet meer vragen. Al zou ik wel ooit een praatje met deze legende willen praten.

(offtopic maar het enige waar ik een handtekening van heb is The Answer. Ze gaven op Lowlands een handtekeningensessie en niemand kwam opdagen. Vond ik zo zielig, dat ik een half uurtje met hun heb zitten babbelen (had ze eerder dat jaar op Bospop gezien). Toen ik weg ging, gooide ze me een pet na met de handtekeningen. Helemaal vergeten om het uberhaubt te vragen )
Hij is juist tegen de handelaren, die dingen laten signeren zodat ze meer geld waard worden. Alleen zou hij zelf niet om handtekeningen gaan vragen van zijn idolen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:23:46 #265
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62197144
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:51 schreef chansadres het volgende:
Ohja en nog 12 dagen en ik sta weer bij Queen
Vanavond mijn laatste keer
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:33:35 #266
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_62197430
Hmm, heb er zin in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:36:43 #267
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62197518
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:33 schreef Adagio het volgende:
Hmm, heb er zin in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
onder invlode van paddo's misschien

ook al weet ik dat die kans 0,0 is
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:44:07 #268
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_62199445
quote:
onder invlode van paddo's misschien
quote:
hurrah! - I have windows which actually open
uh-oh....
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:30:39 #269
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62200448
Zo, op naar Queen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:37:31 #270
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_62202015
Hoe langer er niks verandert, hoe groter de kans juist, lijkt me

Ik ga zo ook onderweg
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:57:17 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62202503
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:37 schreef MikeyMan het volgende:
Hoe langer er niks verandert, hoe groter de kans juist, lijkt me

Ik ga zo ook onderweg
ik sta nu voor de ingang in totaal nu denk ik 75 mensen ofzo

Gelukkig is het nog droog
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_62203258
* LightLuke gaat straks ook naar Queen veel zin in

Voor de eerste keer (kan ook niet anders, ben pas 16 he )
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:52:06 #273
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62204000
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:26 schreef LightLuke het volgende:
* LightLuke gaat straks ook naar Queen veel zin in

Voor de eerste keer (kan ook niet anders, ben pas 16 he )
ik heb ze jonger gezien
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_62205476
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:52 schreef qu63 het volgende:

[..]

ik heb ze jonger gezien
Haha okee

Weet iemand toevallig of ik met mijn htc diamond gewoon binnenkom? Heb er geen trek in dat ik hem weg kan gooien.
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:49:33 #275
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62210864
ik sta op de 3e rij

Nog 15 minuten!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:53:17 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_62212952
Ik kreeg net een telefoontje van een vriend die er staat

Toch nog even mee kunnen genieten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62216566
Echt een geweldig concert zat bovenin met perfect zicht op het podium!
Grandioos!
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:12:38 #278
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62220745
Oh man, wat een ge-ni-aal optreden Zó veel beter dan Antwerpen.

Hier een paar foto's



















Zo...bedtijd!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:13:44 #279
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62220759
Geluid was beter dan in Antwerpen, alleen nu had ik 3 grote kerels voor me

Maar heb zeker genoten!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:20:31 #280
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62220881
Mooi foto's Hankster!

Ik stonrecht voor de catwalk aan de rechterkant

Zal dus op zo'n 4 á 5 meter van jou vandaan gestaan hebben
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:25:27 #281
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62220944
Oké, cool

Dank je, maar ik moet ze hier en daar nog wel bewerken; vooral tijdens de eerste helft van het concert - tot aan Rog's drumsolo - moest ik nog behoorlijk aan de instellingen prusten Ik heb dan ook in totaal iets van 500mb volgeschoten o.i.d., dus dat wordt morgen dan maar even verder bekijken

Oh man, wat een concert Alleen echt he, m'n oren doen goed zeer nu...zo erg heb ik het echt nog nooit eerder gehad, terwijl het geluid deze keer toch niet zo heel erg bizar hard stond. Vaag
  woensdag 8 oktober 2008 @ 01:27:05 #282
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62220965
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 01:25 schreef Hankster het volgende:
Oké, cool

Dank je, maar ik moet ze hier en daar nog wel bewerken; vooral tijdens de eerste helft van het concert moest ik nog behoorlijk aan de instellingen prusten Ik heb dan ook in totaal iets van 500mb volgeschoten o.i.d., dus dat wordt morgen dan maar even verder bekijken

Oh man, wat een concert Alleen echt he, m'n oren doen goed zeer nu...zo erg heb ik het echt nog nooit eerder gehad, terwijl het geluid deze keer toch niet zo heel erg bizar hard stond. Vaag
Ik vond de drums wel redelijk hard staan!

Mijn foto's komen morgenavond denk ik. Dan gooi ik Antwerpen ook wel online

Heb meteen weer afgesproken dat er wat foto's uitgewisseld gaan worden
Ik wacht alleen nog steeds op wat mails met foto's uit Antwerpen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:42:16 #283
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_62223452
was echt super, stond 2e rij links in de hoek van de catwalk (op de onderste foto van hankster stond ik direct achter de meest linkse vrouw die dat spandoek vasthoud), perfect zicht.

Volgende keer nog maar uurtje eerder in de rij, dan heb ik helemaal eerste rang
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_62223947
Zat gewoon lekker op het balkon
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:27:31 #285
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62230479
RTL Boulevard
quote:
Queen en Paul Rodgers snoeren critici de mond

Queen en Paul Rodgers brachten dinsdagavond in een uitverkocht Ahoy een spervuur aan hits, waarvan 'Tie your mother down' het openingssalvo was. Van 'Another one bites the dust' tot 'Radio ga ga' en van 'I want to break free' tot de traditionele afsluiter 'We are the champions', ze werden vol overgave en met een brede grijns gebracht. Gitarist Brian May liet het daarbij niet na om bij praktisch elk nummer het middenpad op te rennen om zijn karakteristieke riedeltjes de zaal in te slingeren.

May, drummer Roger Taylor en zanger Rodgers toeren sinds 2005 als Queen + Paul Rodgers de wereld over en dat is ook de naam waaronder vorige maand het album 'The cosmos rocks' werd uitgebracht. Van die plaat kwamen in Rotterdam vijf nummers voorbij, waaronder de single 'C-lebrity' en als eerste nummer van de toegift de titelsong.

Critici zijn niet enthousiast over het trio. Cynische recensenten kunnen het May en Taylor niet vergeven dat ze onder de naam Queen de erfenis van de in 1991 overleden frontman Freddie Mercury te grabbel zouden gooien. Fans krijgen er echter geen genoeg van. Vanaf begin tot eind gingen de handen dinsdag de lucht in en werd luidkeels meegebruld door het uitzinnige publiek.

Het onbetwiste hoogtepunt van de avond diende zich aan toen May op de middenstip stond en Taylor uitnodigde hem daar te komen vergezellen. De korte ren van de drummer over het middenpad zorgde voor oorverdovend applaus, gejuich en gejoel. Vervolgens zong het duo '39', een van de weinige relatief onbekende nummers op de setlist.

Halverwege de show speelde May moederziel alleen op de middenstip van Ahoy met zijn akoestische gitaar 'Love of my life'. Hij droeg het nummer op aan Mercury. Tijdens het onvermijdelijke 'Bohemian rhapsody' speelde de band mee met de vanaf een videoscherm zingende voormalige frontman.

Zanger Paul Rodgers, die al ruim vier decennia op de bühne staat en vooral bekend is als zanger van Free en Bad Company, kreeg ook de ruimte om enkele persoonlijke wapenfeiten te presenteren. Zijn eigen nummers, zoals 'Seagull' en 'Bad company', werden zorgvuldig tussen de meezingers van Queen gepropt. Tijdens de Free-evergreen 'All right now' ging het dak eraf.

Om de criticasters nog enigszins tegemoet te komen: er kan wel degelijk wat gezeurd worden over het optreden van de Britten. Hun setlist kent namelijk al jaren even weinig variatie als een reeks afleveringen van de gemiddelde soap. Driekwart van de nummers werd ook vertolkt tijdens de twee andere shows die ze sinds 2005 in Nederland speelden. Een beetje variatie kan geen kwaad, zou je de band willen influisteren. Maar wat niet is, dat kan nog komen: aan het speelplezier in Ahoy kan worden afgeleid dat het drietal nog jaren doorkan.
Nu.nl
quote:
Queen doet zijn uiterste best in Ahoy
Uitgegeven: 8 oktober 2008 10:37
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 10:37

ROTTERDAM - Na een afwezigheid van drie jaar stond Queen samen met Paul Rodgers dinsdag in het Rotterdamse Ahoy. Het was een dankbaar weerzien tussen band en fans, die getrakteerd werden op een paar uur durende show.

NU.nl/Anneke Ruys
Queen & Paul Rodgers in Ahoy

Queen gaf in 2005 samen met Paul Rodgers nog twee uitverkochte concerten in Nederland: in Ahoy en in het Gelredome in Arnhem. Die optredens kregen dinsdag een vervolg in Ahoy.

De legendarische band en zijn frontman brachten recent - na dertien jaar! - weer een album uit onder de titel 'The Cosmos Rocks'. Zanger Paul Rodgers, die enkele jaren terug bij de band kwam na het overleden van legendarische zanger Freddy Mercury, is ook op het album te horen.

Tournee

En bij een nieuwe album hoort doorgaans ook een tournee en in het kader daarvan streek de band gisteren op het Rotterdamse Ahoy podium neer voor een lange show, die eerder al landen als Rusland en België aandeed. Met een groot podium met daaraan gekoppeld een lange catwalk hadden de bandleden voldoende ruimte om hun publiek te trakteren op datgene waar ze voor gekomen waren: een show die als vanouds het podium af moest knallen.

Ondanks dat het gemis van de legendarische Freddy Mercury moeilijk is op te vangen, deed ex-Free en Bad Company leider Rodgers zijn uiterste best en draagt het publiek de band toch nog op handen. Het concert was trouwens in een mum van tijd uitverkocht en het enthousiasme in de concertzaal was beslist voelbaar.

Golden oldies

Het optreden in Ahoy was een combinatie van oude en recente songs van een album dat niet overal goed ontvangen werd en over het algemeen als 'vrij matig' bestempeld wordt. Het waren dan ook duidelijk de 'golden oldies' als 'Bohemian Rapsody' en 'We Are The Champions' die in Ahoy de meeste impact hadden.

Er werd volop meegezongen en er werden ook vast heel wat Queen-herinneringen opgehaald door een publiek dat voor een groot deel uit veertigers en vijftigers bestond. Toch blijf je de oude Queen-sound, zoals die zo uniek werd neergezet door Freddy Mercury missen.

Daar kan gewoon geen enkele andere zanger tegenop. Nu moeten we het doen met Paul Rodgers, die wel zijn uiterste best doet om de Queen-tijden nog een klein beetje te doen herleven.
OOR
quote:
GEEN DODE PIXEL GARANTIE VOOR QUEEN :: 8-10-2008


Dode pixel garantie. Dat is wat je krijgt bij aanschaf van een TFT beeldscherm. Wanneer meer dan een bepaald aantal beeldpunten stuk blijkt te zijn, mag je je monitor of TV omruilen. In het geval van QUEEN had dat ettelijke optredens geleden al moeten gebeuren. Want het grote scherm waarop gedurende het optreden diverse beelden en animaties worden vertoond, bulkt van de zwarte vierkantjes. Mogelijkerwijs toegebracht door de meteorietenregen waarmee het concert begint.

Betekent dit dat we massaal ons geld terug moeten vragen? Geenszins. Ging het eerste concert van de Britse grootheden in 2005 nog gebukt onder een gefragmenteerde setlijst, ditmaal staat een overdaad aan hits centraal. Terwijl tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt wordt om de beste songs van de nieuwe cd The Cosmos Rocks ten gehore te brengen. Zanger Paul Rodgers krijg veel meer ruimte om te schitteren en heeft met zijn soulvolle stem de songs inmiddels helemaal naar zijn hand gezet, zonder de essentie aan te tasten. Geen enkel moment heb je de indruk naar een stel oude knarren te kijken. Ook al is dit het zoveelste concert in een lange tournee en ook al is drummer Roger Taylor als enige van de muzikanten redelijk uitgedijd.

Taylor tekent overigens wel voor een van de hoogtepunten, met het ontroerende Say It’s Not True, geeft de term drum ’n bass nieuwe dimensies door met drumsticks een solo op een staande elektrische bas te spelen en vervolgens zijn aandacht te verleggen naar een drumstel dat op het einde van een catwalk naar het midden van de zaak gaandeweg steeds verder wordt opgebouwd. De omgekeerde Keith Moon methode! Die is strategisch op de helft van het optreden geplaatst, als we al ruim een half dozijn Queen hits binnen hebben, waaronder een prachtige, massaal meegezongen versie van Love Of My Life, die zelfs gitarist/zanger Brian May een traantje weg lijkt te doen pinken.

Het is een van de vele kippenvelmomenten, maar de kroon wordt gespannen door de afsluitende uitvoering van Bohemian Rhapsody, waarvoor Freddie Mercury via videobeelden even uit zijn graf te voorschijn wordt getoverd. In een woord prachtig. Dichterbij het origineel zullen we nooit meer kunnen komen. Sterker nog: dit is het beste concert dat Queen de afgelopen 25 jaar op Nederlandse bodem heeft gedaan. Beter ook dan de twee met Mercury die ze halverwege de jaren 80 in de galmbak van de Leidse Groenoordhallen gaven. Queen is dood. Leve Queen. HANS VAN DEN HEUVEL
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:33:09 #286
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62230635
We maken het topic toch wel "even" vol he? Een nieuwe OP voor #13 ligt i.i.g. al klaar
pi_62234620
Wat een show, wij stonden eerste rij schuin voor Brian May.
GEWELDIG!!!!!!!
pi_62235227
Ik was er ook bij gister. Geweldig!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:22:18 #289
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_62236790
Wat een geweldig concert! Ik was vooral onder de indruk van de super geluidskwaliteit! Ik heb genoten. Paul Rodgers is toch wel een geweldige persoonlijkheid, lachend en zwaaiend rondlopend - lijkt me echt een sympathieke vent. Brian en Roger in topvorm. "Tie Your Mother Down" was een betere opener dan "Surf's Up.. School's Out" in elk geval.
Toen Brian zei dat hij een Nederlands volksliedje zou gaan spelen, had ik even gedacht dat hij echt wat zou gaan aanklooien. Je weet maar nooit of ze 's middags nog even snel wat ingestudeerd hadden. Maar "39" met de hele band op de catwalk was wel erg leuk.
En dan de gitaarsolo...Kippenvel tot tussen mijn tenen... Ik heb nog nooit zoiets gehoord..

Na afloop nog een dik uur staan wachten, maar vergeefs. Wel wat geblindeerde auto's en wat security lui die zichzelf helemaal geweldig vonden, maar goed. Een geweldig avondje Queen in elk geval.

[ Bericht 8% gewijzigd door Baba-O-Riley op 08-10-2008 17:33:15 ]
.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:46:21 #290
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62237424
Ik vond het toch best tof om te lezen hoeveel positiever men nu toch is over QPR dan drie jaar geleden. Niet alleen hier op Fok, maar ook in de media en zo.

Oké, ze spelen nu ook gewoon onvergelijkbaar veel beter dan toen in Ahoy en Gelredome, maar misschien dat mensen nu toch ook wel aan het idee zijn gewend dat het na al die jaren niet zo'n heiligschennis is om zonder Freddie alsnog de naam Queen te gebruiken.
Dat ze nog maar een flinke tijd door mogen gaan en nóg meer mensen voor zich weten (terug) te winnen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:59:09 #291
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_62239210
Vond het een geweldig concert!

Stond een meter of vijf van de catwalk...
Kleine minpuntjes:
- geluid was in het begin wat matig gemixt, werd gelukkig snel goedgemaakt
- Bohemian Rhapsody met freddie hoeft van mij niet zo. Maargoed, dat vond ik aan de 'oude' conderten ook al matig
- tracklist mag inderdaad wat gevarieerder

On the upside:
- Brian was erg goed bij stem; we believe klonk perfect, jammer dat dit op de cd anders is gedaan
- Bijou/Last horizon
- Ze leken er erg veel plezier in te hebben
- Klonk gewoon goed (Y)
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:22:11 #292
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_62239814
Iemand de Sp!ts van vandaag gezien? Brian op de voorpagina!

Met als begeleidende tekst dat het album "dit najaar" uit komt
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:11:09 #293
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62241296
Ik vond het toch ook wel een upside dat Roger Magic zong. Ik vond dat werkelijk te gek klinken In ieder geval veel leuker dan met Paul. Hij blijft een fenomenale zanger (gister ook weer ) maar nummers als Magic en Break Free (wat sowieso al een brak nummer is) klinken gewoon niet heel erg lekker wanneer hij ze zingt. Ze moeten zich met Paul echt gewoon meer focussen op het rockwerk, want dat blijft toch geniaal zoals hij dat brengt
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:12:24 #294
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_62241349
Wij zaten op de tweede ring ergens in het midden. Vond trouwens c-lebrity met daarna surfs up echt te gek. In de auto terug de cd nog eens geluisterd en de nummers daar klonken zoveel vetter dan de studioversies
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:14:05 #295
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_62241424
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:11 schreef Hankster het volgende:
Ik vond het toch ook wel een upside, dat Roger Magic zong. Ik vond dat werkelijk te gek klinken In ieder geval veel leuker dan met Paul. Hij blijft een fenomenale zanger (gister ook weer ) maar nummers als Magic en Break Free (wat sowieso al een brak nummer is) klinken gewoon niet heel erg lekker wanneer hij ze zingt. Ze moeten zich met Paul echt meer focussen op het rockwerk, want dat blijft toch geniaal zoals hij dat brengt
Ik had dat met another one bites the dust, dat nummer vind ik zo onlosmakelijk verbonden met het stemgeluid van freddie, vond dat paul dat nummer erg geforceerd zong...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:14:26 #296
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62241437
Maar ik vond in Antwerpen ook al dat de nieuwe nummers eigenlijk het interessants waren van heel de show Zeker Time To Shine was natuurlijk bijzonder.

Maar Cosmos Rockin' bijv. is op de plaat best leuk, maar live vind ik hem echt geweldig
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:14:48 #297
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62241450
Gaan we dit nou nog even het archief in trappen?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:15:12 #298
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62241469
Ja he?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:17:41 #299
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62241550
Ik dacht het wel.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:17:56 #300
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_62241560
Nou vooruit...nog eentje dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')