abonnement Unibet Coolblue
  Admin woensdag 23 juli 2008 @ 16:01:17 #201
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_60297369
Heb deze alweer een week of drie naar volle tevredenheid


En vandaag krijg ik een Cullmann Alpha 2500 statiefje (nieuw in de uitverkoop voor 25 euro, leuk om mee te beginnen)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_60298391
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:29 schreef taxibabe het volgende:
Gisteren de Olympus E-510 Dual kit besteld. Morgen komt ie binnen!
Heerlijk cameraatje, ik heb 'm ook.

Alvast een tip: Zo 'uit de doos' heeft hij de neiging om met wat teveel contrast te schieten, waardoor lichte delen van de foto (luchten e.d.) uitgebleekt kunnen raken. Op zonnige dagen kun je hem daarom het beste in Picture Mode 'Natural' met Contrast -2 zetten, en je foto's een beetje onderbelichten door de belichtingscorrectie op -0.5 te zetten. Dat zegt je nu waarschijnlijk nog niets, maar het is handig om alvast te weten voor als je er meer vertrouwd mee bent.

Het eerste wat je moet doen als hij binnenkomt is trouwens de accu in de oplader doen, want die moet 4 uur opladen en al die tijd kun je nog niks met je nieuwe camera doen..

Heb je d'r ook een geheugenkaart bij gekocht? Hij kan overweg met Compactflash en xD kaartjes. Compactflash is het snelst en voordeligst.
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 17:21:49 #203
148247 taxibabe
pi_60299371
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:40 schreef dvr het volgende:

[..]

Heerlijk cameraatje, ik heb 'm ook.

Alvast een tip: Zo 'uit de doos' heeft hij de neiging om met wat teveel contrast te schieten, waardoor lichte delen van de foto (luchten e.d.) uitgebleekt kunnen raken. Op zonnige dagen kun je hem daarom het beste in Picture Mode 'Natural' met Contrast -2 zetten, en je foto's een beetje onderbelichten door de belichtingscorrectie op -0.5 te zetten. Dat zegt je nu waarschijnlijk nog niets, maar het is handig om alvast te weten voor als je er meer vertrouwd mee bent.

Het eerste wat je moet doen als hij binnenkomt is trouwens de accu in de oplader doen, want die moet 4 uur opladen en al die tijd kun je nog niks met je nieuwe camera doen..

Heb je d'r ook een geheugenkaart bij gekocht? Hij kan overweg met Compactflash en xD kaartjes. Compactflash is het snelst en voordeligst.
Hij is binnen en ik kan inderdaad nog niets doen .. grrrrr .. eerst opladen.
Ik heb er nog geen kaartje bij besteld omdat mijn oude kaartje uit de fuji er in past (xD 2gb), maar zo te lezen kan ik er beter cf bijbestellen omdat die dus sneller zijn.

Bedankt voor de tip, maar zoals je zelf al zegt snap ik het niet helemaal. Dit wordt mijn eerste slr ooit, vind het dus nog best wel eng allemaal haha! Al die knopjes en ik kan er nog niks mee ...
pi_60300160
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:21 schreef taxibabe het volgende:

Ik heb er nog geen kaartje bij besteld omdat mijn oude kaartje uit de fuji er in past (xD 2gb), maar zo te lezen kan ik er beter cf bijbestellen omdat die dus sneller zijn.
Nou, hangt er vanaf of je die extra snelheid nodig hebt. Als je nog geen kaartje had is CF een betere keus omdat je wat meer capaciteit en snelheid voor je geld krijgt. Maar als je er al een hebt, zou ik alleen een nieuwe kopen als je die extra snelheid of capaciteit echt nodig hebt. De camera heeft zelf een snelle buffer ingebouwd waarmee je 6 tot 30 foto's snel achter elkaar kunt nemen (door continu te blijven schieten, met zo'n 3.5 foto's per seconde). Pas als je nog langer doorgaat met schieten wordt de snelheid van de geheugenkaart van belang; bij een traag kaartje krijg je dan geen 3.5 maar bijvoorbeeld 2 foto's per seconde. Ik schiet zelf zelden meer dan een stuk of 6 foto's achter elkaar, dus het maakt bij mij niet zo uit. Wat verder nog kan schelen, is dat een snel kaartje met een cardreader wat rapper wordt ingelezen als je de foto's naar de PC overzet, dat scheelt hier en daar misschien een paar minuten.
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 18:10:37 #205
148247 taxibabe
pi_60300586
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:53 schreef dvr het volgende:

[..]

Nou, hangt er vanaf of je die extra snelheid nodig hebt. Als je nog geen kaartje had is CF een betere keus omdat je wat meer capaciteit en snelheid voor je geld krijgt. Maar als je er al een hebt, zou ik alleen een nieuwe kopen als je die extra snelheid of capaciteit echt nodig hebt. De camera heeft zelf een snelle buffer ingebouwd waarmee je 6 tot 30 foto's snel achter elkaar kunt nemen (door continu te blijven schieten, met zo'n 3.5 foto's per seconde). Pas als je nog langer doorgaat met schieten wordt de snelheid van de geheugenkaart van belang; bij een traag kaartje krijg je dan geen 3.5 maar bijvoorbeeld 2 foto's per seconde. Ik schiet zelf zelden meer dan een stuk of 6 foto's achter elkaar, dus het maakt bij mij niet zo uit. Wat verder nog kan schelen, is dat een snel kaartje met een cardreader wat rapper wordt ingelezen als je de foto's naar de PC overzet, dat scheelt hier en daar misschien een paar minuten.
Ooh dan laat ik het nog even bij.
Maar ik nog geen tas gekocht, ik wilde eerst kijken hoe groot alles zou zijn.
Daarbij als het mij allemaal bevalt en ik ben van plan een lens erbij te kopen (want dan waarschijnlijk een macro lens gaat worden) zal ik daar ook rekening mee moeten houden.

Nu heb ik al wel een beetje rond zitten neuzen. De lowepro slingshot lijkt mij wel wat, maar dan welke maat. Als ik het zo bekijk zou de 100 voorlopig moeten voldoen. slr+lens met 2 lenzen erbij past in de tas.
Aangezien jij dezelfde camera hebt, zou dit een goede keus zijn?
pi_60301236
Ik heb zelf geen ervaring met dat soort tassen, maar volgens de omschrijving op Lowepro's site moet het wel passen. Ik heb zelf een samsonite rugzak waar nog meer fotospul en een laptop in kan, maar dat is meer om de boel te transporteren. Om gewoon mee rond te lopen en te fotograferen heb ik een simpele 'pukkel' van canvas (nou ja, het is een dure Domke F-803, maar naar het schijnt kun je bij iedere dumpzaak voor 5 euro hetzelfde krijgen ). Die blijft lekker plat en hij ziet er niet uit alsof er dure fotospullen inzitten, maar hij zal niet de bescherming tegen regen en botsingen bieden van zo'n Lowepro.
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 19:44:34 #207
148247 taxibabe
pi_60302724
Zo'n pukkel ken ik wel. Ik heb wel een rugzak, maar dat lijkt mij niet zo veilig dat alles los erin ligt, dat botst zo tegen elkaar denk ik.

Vandaar dat ik naar een echte fototas op zoek ben, zodat je elke lens in een apart vakje kan doen voor de bescherming.
pi_60303080
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:44 schreef taxibabe het volgende:
Zo'n pukkel ken ik wel. Ik heb wel een rugzak, maar dat lijkt mij niet zo veilig dat alles los erin ligt, dat botst zo tegen elkaar denk ik.

Vandaar dat ik naar een echte fototas op zoek ben, zodat je elke lens in een apart vakje kan doen voor de bescherming.
Ik heb sinds kort een Crumpler Pretty Boy, dat is een rugzak met een fotogedeelte onderin, en en gewoon gedeelte bovenin. Hij is me erg goed bevallen afgelopen vakantie. Wellicht ook eentje om te overwegen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 20:08:18 #209
148247 taxibabe
pi_60303389
Bedoel je de Back Pack? Die is inderdaad ook wel mooi! Maar helaas ook een stukkie duurder dan de slingshot.
pi_60308264
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:08 schreef taxibabe het volgende:
Bedoel je de Back Pack? Die is inderdaad ook wel mooi! Maar helaas ook een stukkie duurder dan de slingshot.
Als je een kost-efficiënt alternatief zoekt zou je misschien eens kunnen kijken bij de military serie van Naneu Pro. Wees wel gewaarschuwd: ze zijn stylish echt serieus onverantwoord! Met andere woorden: grof, lelijk en overdreven stoer geprobeerd te maken met extra bandjes en klik-dingen. Voordeel is wel dat je voor 39 euro een tas koopt met echt meer dan genoeg ruimte voor je camera plus eventuele uitbreidingen en voor de dagelijkse dingen.

Ik gebruik sinds een paar weken de grootste, de Alpha (zelf in het zwart, in het groen is hij duidelijker te zien), en het is absoluut geen miskoop voor dat geld. Ruimte voor echt van alles (al hadden sommige vakken wat kleiner gekund zodat foto-spullen niet zo snel gaan zwerven), lekkere zachte en brede draagbanden (met de mogelijkheid om ook de boel bij je buik vast te zetten: overbodig dus), fotovak enkel toegankelijk vanaf je rug (maar niet zoals bij de slingshot via een luik aan de zijkant) en het grootste voordeel: de ruimte in het fotovak.

Nu zal de Alpha voor jouw als beginner (toch?) aan de grote kant zijn maar misschien dat de Bravo (minder ruimte in het fotovak maar zo te zien vrijwel hetzelfde als de Alpha) of de Echo (stuk minder lomp en anders van vorm dan de andere maar ook veel minder mogelijkheden tot "groei") wel wat is. Allebei voor het geweldige bedrag van 29 euro!

Voor mij uiteindelijk eigenlijk alleen voordelen gezien de combinatie van de ruimte en de lage prijs: maar ja, de looks zijn lang niet zo "sexy" als bijvoorbeeld de Crumpler.


En dan waar het topic eigenlijk voor bedoeld is: de schade van de afgelopen weken:

  • Canon 100mm Macro, inc Hoya HMC Super Pro1 UV-filter
  • Canon 580EX II met omnibounce
  • Canon BG-E2 Grip
  • Arctic Butterfly
  • Spyder 3 Pro

    en de hierboven genoemde tas natuurlijk.
  • Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
    -
    Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
    pi_60309521
    Op Marktplaats staan trouwens regelmatig Crumplers e.d. tegen heel zachte prijsjes.
    pi_60309621
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 20:43 schreef Rnej het volgende:
    gisteren gekocht...

    [ afbeelding ]

    plaatje klopt niet helemaal, ik heb er een 80 mm F2.8 SEKOR bij (de standaard kitlens zegmaar)
    en een 150 mm F3.5 lens... met pistoolgrip.. in nieuwstaat, MET prismazoeker met lichtmeting erin ... heerlijk apparaat! :-D ... voor bij de verzameling
    Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
      donderdag 24 juli 2008 @ 16:26:31 #213
    26631 Boink
    Ik ben er klaar voor!
    pi_60323244
    Canon 70-200 L F4 vandaag gekocht.
    pi_60351957
    Vandaag is mijn nieuwe Canon 40D binnen gekomen.



    Maar dan zonder het transparante.

    Past prima bij de 2 stuks 8 Gb Sandisk Compact Flash kaarten die ik maandag binnen kreeg.

    [ Bericht 19% gewijzigd door buitenbeentje op 25-07-2008 23:11:00 ]
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
      zaterdag 26 juli 2008 @ 10:23:37 #215
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_60357067
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 22:58 schreef buitenbeentje het volgende:
    Vandaag is mijn nieuwe Canon 40D binnen gekomen.

    [ afbeelding ]

    Maar dan zonder het transparante.

    Past prima bij de 2 stuks 8 Gb Sandisk Compact Flash kaarten die ik maandag binnen kreeg.
    2 8gb kaartjes?


    damn, hoelang ga jij wel niet op vakantie dan?

    maarreh, 40d ga je geen spijt van krijgen, geniaal apparaat
      zaterdag 26 juli 2008 @ 10:33:57 #216
    182583 Murzeltje
    -=[ Gek 1.0 ]=-
    pi_60357188
    Sinds vorige week trotse eigenaar van
    (Nikkor 18-200mm VR)

    Zo gek als een deur geeft je leven pas kleur!
    Nikon D60, AF-S DX VR NIKKOR 18-200 mm
      zaterdag 26 juli 2008 @ 11:31:32 #217
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_60357994
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 10:23 schreef Rnej het volgende:

    [..]

    2 8gb kaartjes?


    damn, hoelang ga jij wel niet op vakantie dan?

    maarreh, 40d ga je geen spijt van krijgen, geniaal apparaat
    een rawfile van de 40D is ongeveer 12 mb, dan schiet het wel op met die gb´s
    Huilen dan.
    pi_60358594
    Vorige week aangeschaft:

    Canon 450D met EF-S 18-55 IS kitlens

    Verschil tussen body en een kit was zo klein (minder dan 40 euro) dat ik gewoon voor standaard kitlens ben gegaan. Komen zeker wel andere objectieven bij, dit is een mooi begin.
    pi_60358873
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 10:23 schreef Rnej het volgende:

    [..]

    2 8gb kaartjes?


    damn, hoelang ga jij wel niet op vakantie dan?

    maarreh, 40d ga je geen spijt van krijgen, geniaal apparaat
    Ach, als ik een dag bij een dressuurwedstrijd ga fotograferen heb ik ze beide wel vol. En vaak heb ik nog wel meer nodig aan opslagcapaciteit, leve de imagetank.
    Work mode_ [ ] on
    __________ [x] off
    relax mode_ [x] on
    __________ [ ] off
    pi_60365353
    Vanmiddag een tweedehands Canon EF 28mm 2.8 met UV filtertje gekocht.
    pi_60365446
    Sandisk 2 gb Extreme III
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 juli 2008 @ 20:04:15 #222
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_60366085
    Nothing lasts forever but the certainty of change
      zaterdag 26 juli 2008 @ 20:06:30 #223
    117222 HMaster-II
    <3 HMistress
    pi_60366131
    2 x SanDisk 4gb Ultra II
    En bij het Postkantoor ligt een Sigma Ringflitser met 77mm verloopring.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_60367502
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 20:04 schreef Tokus het volgende:
    [ afbeelding ]
    Oh jah, lensbaby Die wil ik ook nog een keer kopen.
      maandag 28 juli 2008 @ 16:40:46 #225
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_60398853
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    een rawfile van de 40D is ongeveer 12 mb, dan schiet het wel op met die gb´s
    joh, k heb zelf een 40d

    maar ik vind 700-zoveel fotos maken wel erg ruig...

    ik schiet zelden meer dan 100 fotos op een dag op vakantie en een modellenshoot van 2 uur is ook geen 700 fotos bij mij weet je hoeveel je toch wegsmijt? .. kan je net zo goed die foto's niet maken
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')