abonnement Unibet Coolblue
pi_59667551
hallo Sinds een poosje heb ik last van klappende waterleidingen, dwz dat als ikzelf of een van mijn buren (woon zelf beneden heb er 3 boven me) water pakken hoor je een klap.
Het is niet oorverdovend maar aangezien ik vaak 's nachts werk en de buren boven me naar mijn idee extreem veel hun kraan gebruiken (misschien is het totaal wat ik van alle buren hoor zou ook kunnen)hoor ik gemiddeld elke minuut 5 van die knallen, met name met slapen is dit zeer hinderlijk.
Ik woon zelf in een huurhuis is het mogelijk met deze klacht naar de verhuurder te gaan of is het een kwestie van gewoon accepteren en hoort dit fenomeen bij het wonen in een flat?

Heb zelf al gegoogled en kwam e.e.a. tegen aan technische info, mijn vraag is echter meer van kun je dit als klacht bij de woningbouw neerleggen en toch serieus genomen worden en hebben mensen er ervaring mee en hoe hebben hun het opgelost?
pi_59667557
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 03:57 schreef fm07 het volgende:
*knip
Ik heb het ook gehad in mijn vorige woning, eerste verdieping ook, er is weinig aan te doen. Accepteren als een deel van de geluiden van wonen in een flat. Ik woon nu in een heel oud huis en je wilt niet weten wat je daar allemaal hoort
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59668152
Het klapperen onstaat bij losse waterleidingen.
Het water in de leiding stroomt ontzettend snel en met de Keramische kraanschijven van vandaag de dag (die met een kwartslag dicht zijn) stopt het water zo snel dat het water terug ketst door de leidingen heen.
Hierdoor onstaat het klapperen.

Oplossingen zijn: Leidingen proberen goed te beugelen met om de meter een beugel.
Indien je er niet meer bij komt kan je proberen waterslagdempers te gebruiken.

Deze zullen ongeveer 25 euro per stuk kosten en moeten overal op het eind van de leiding geplaatst worden.
Dus bij de wasmachine, in het keukenkastje bij de kraan en elk ander tappunt.
Vaak werkt het ook met een enkele waterslagdemper, maar dan moet je wel weten waar de leiding los ligt.

Koop geen goedkope waterslagdempers, deze werken absoluut niet. (geloof me hier maar in)
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:46:33 #4
31260 Finch
Stay close
pi_59668306
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:31 schreef online het volgende:
Het klapperen onstaat bij losse waterleidingen.
Het water in de leiding stroomt ontzettend snel en met de Keramische kraanschijven van vandaag de dag (die met een kwartslag dicht zijn) stopt het water zo snel dat het water terug ketst door de leidingen heen.
Hierdoor onstaat het klapperen.

Oplossingen zijn: Leidingen proberen goed te beugelen met om de meter een beugel.
Indien je er niet meer bij komt kan je proberen waterslagdempers te gebruiken.

Deze zullen ongeveer 25 euro per stuk kosten en moeten overal op het eind van de leiding geplaatst worden.
Dus bij de wasmachine, in het keukenkastje bij de kraan en elk ander tappunt.
Vaak werkt het ook met een enkele waterslagdemper, maar dan moet je wel weten waar de leiding los ligt.

Koop geen goedkope waterslagdempers, deze werken absoluut niet. (geloof me hier maar in)
euh.. Henkie, heb je wel gelezen..?

die gast klaagt over het feit dat hij 3 bovenburen heeft die de kranen aangooien.. Je kan toch niet voor elk aftappunt een demper gaan kopen á ¤25... Als het je eigen huis was wel.. Maar niet voor de andere (boven) woningen.

Iig ik denk dat hij, mocht hij de leiding niet zelf kunnen vinden en vast maken, gewoon bij de verhuurder dient aan te geven. Die moet het oplossen.
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_59668452
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:46 schreef Finch het volgende:

[..]

euh.. Henkie, heb je wel gelezen..?

die gast klaagt over het feit dat hij 3 bovenburen heeft die de kranen aangooien.. Je kan toch niet voor elk aftappunt een demper gaan kopen á ¤25... Als het je eigen huis was wel.. Maar niet voor de andere (boven) woningen.
En wat als TS zelf aanpassingen in zijn leidingwerk heeft gemaakt welke klapperen?

Denk eens aan een nieuw badkamermeubel of wasmachine verplaatst naar andere ruimte.
Meestal is het namelijk de wasmachine die de overlast geeft door de kleine leiding diameter en het snel sluiten door middel van toevoer door de wasmachine.

Als de leidingen bij de buren los liggen heb je er over het algemeen geen last van.
De leidingen in de eigen woning hoor je des te meer.
De hoofdleidingen in de leidingkoker zijn vaak wel goed gebeugeld gezien het gewicht wat hier op rust.

De details van TS zijn iets aan de magere kant, maar probeer alleen mee te denken.
Heeft TS misschien een nieuwe watermeter met goed werkende keerklep gekregen van de woningbouw?

Ik denk dat je bij de woningbouw vereniging niet veel kan doen en ja, dan zal je zelf moeten investeren als je er last van hebt.
Ik zou op mijn kosten een waterslagdemper bij de buren plaatsen als ik daarmee mijn nacht/dag rust er mee terug zou krijgen.
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:03:06 #6
31260 Finch
Stay close
pi_59668513
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:58 schreef online het volgende:

[..]

En wat als TS zelf aanpassingen in zijn leidingwerk heeft gemaakt welke klapperen?

Denk eens aan een nieuw badkamermeubel of wasmachine verplaatst naar andere ruimte.
Meestal is het namelijk de wasmachine die de overlast geeft door de kleine leiding diameter en het snel sluiten door middel van toevoer door de wasmachine.

Als de leidingen bij de buren los liggen heb je er over het algemeen geen last van.
De leidingen in de eigen woning hoor je des te meer.
De hoofdleidingen in de leidingkoker zijn vaak wel goed gebeugeld gezien het gewicht wat hier op rust.

De details van TS zijn iets aan de magere kant, maar probeer alleen mee te denken.
Heeft TS misschien een nieuwe watermeter met goed werkende keerklep gekregen van de woningbouw?

Ik denk dat je bij de woningbouw vereniging niet veel kan doen en ja, dan zal je zelf moeten investeren als je er last van hebt.
Ik zou op mijn kosten een waterslagdemper bij de buren plaatsen als ik daarmee mijn nacht/dag rust er mee terug zou krijgen.
Het was ook geen aanval, was ook aan het meedenken. Maar als hij zelf iets heeft bijgesleuteld, dan heeft hij toch geen last ervan als zijn bovenburen de kraan open doen?

Kan me voorstellen dat dat geen invloed op elkaar heeft. Het lijkt er dus eigenlijk een beetje op dat de hoofdleiding naar boven gewoon niet goed vast zit??

Of heeft TS er ook last van als hij/zij zelf de kraan open draaid?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:06:13 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_59675878
Bij mij is het vooral als de wasmachine aanstaat en water gebruikt. Bij normaal gebruik (kraan e.d.) heb ik er geen last van.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator woensdag 25 juni 2008 @ 17:09:09 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60099630
Zoiets heet waterslag. Daar zijn dempers (waterslagdempers ) voor te koop. Maar TS zal daar niet veel aanhebben aangezien het geluid bij anderen geproduceerd (en via de leidingen doorgegeven) wordt. Het enige dat TS kan doen is het aankaarten bij de verhuurder, maar persoonlijk geef ik hem weinig kans aangezien de verhuurder niet verantwoordelijk is voor de apparatuur die aangesloten is op het waterleidingnet in de flat. Wel is het zo dat de leidingen deugdelijk bevestigd behoren te zijn, en als dat niet gebeurd is en er treed waterslag op dan krijg je "klapperende leidingen".
Op dat punt kun je de verhuurder wel aanspreken maar wees dan ook duidelijk bij welke personen de geluiden vandaan komen want de verhuurder is hoogstwaarschijnlijk niet helderziend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')