Laat ik dan maar eens een uitgebreide post doen. Met (hopelijk werkende) plaatjes en beschrijvingen.
Ik heb dit jaar 12 nieuwe albums gekocht, dit is de voorlopige volgorde.
1 The Black Angels - Directions to See a Ghost (2008)De reincarnatie van The Velvet Underground, ze hebben zich zelfs naar een nummer van ze vernoemd. Lekker lange nummers, heerlijk donker.
2 Ladytron - Velocifero (2008)4e album van Ladytron en de electro verdwijnt steeds meer. Vervolg op de vorige al was die wel beter.
3 Portishead - Third (2008)Het langverwachte album kon toch alleen maar tegenvallen... of toch niet? De zang is nog steeds ijzersterk, de muziek is het meest veranderd tov de oude albums. Maar niet beter of slechter, gewoon anders.
4 M83 - Saturdays = Youth (2008)Erg wisselend album. Deels postrock, deels new wave (4ad klanken), doet denken aan van alles maar is gewoon een erg sfeervol album.
5 Gram - Four-letter Word (2008)Zangeres van Seedling, heeft nog wat gedaan met About maar nu solo. Prima plaat, ook zonder de scherpe Seedling randjes.
6 The B-52's - Funplex (2008)The B52's in 2008? Waarom niet, volgens hunzelf gaan ze minimaal door tot het jaar 3000. In elk geval klinkt het zoals je van de B52's mag verwachten hoewel wat meer 'uit een doosje'. Maar dit doet zeker niet (veel) onder voor al hun albums na 1980 (uitgezonderd Cosmic Thing).
7 Blood Red Shoes - Box of Secrets (2008)Ik had hele hoge verwachtingen van dit album na het horen van de eerste singles. Die maken ze niet waar, het album is wat te veel van hetzelfde en die eerste singles zijn de echte uitschieters. Maar verder gewoon wel goed hoor, lekkere simpele powerpop/punkrock deuntjes.
8 Lawn - Silver (2008)3e album van Lawn en de nummers zijn wat korter en minder langzaam. Oftewel wat meer gewoon rock en minder space. Maar nog wel erg degelijk.
9 The Cuties - Ah-Ah-Aah (2008)Piepjong nederlands bandje, lekker frisse muziek.
10 The Breeders - Mountain Battles (2008)Zoals verwacht viel dit album, net als de vorige, weer tegen. Er staat wel wat goeie nummers op maar ook een hoop
. Op Lowlands toch maar even kijken
11 Good Things End - Out of Nowhere (2008)De band brak door met I Know maar daarna is meteen een soort van koerswijziging ingezet die zelfs al begon met het hermixen van I Know. Ik hoor liever de oude stijl.
12 Marie Mai - Dangereuse attraction (2008)Vorig jaar heb ik een hoop franstalige pop/rock zangeressen ontdekt. Marie Mai is nou niet het beste voorbeeld daarvan, en dan is dit album nog minder dan haar vorige ook. Af en toe wat verkeerde invloeden, op haar best klinkt ze als een soort franse Avril Lavigne.
In bestelling is trouwens de nieuwe Subways.