abonnement Unibet Coolblue
pi_59651701
Het volgende:
Mijn zus heeft haar huis te koop staan, en ondervind met het verkopen veel last van de natte kelder.
De makelaar had gezegd dat dit geen probleem zou zijn, maar natuurlijk begint iedereen erover.
Gisteren is er een bedrijf een offerte komen maken voor het repareren van dit gedoetje, maar dit kost bijna 10000 euro!!!
Weet iemand er hier iets van, of heeft er zelf mee te maken gehad..
Alle tips zijn welkom.....ow ja de kelder is 34 m2
pi_59651790
huur Frizl in die weet alles van kelder verbouwingen
I'm not the man you think I am!
pi_59651991
tsja. Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat het probleem is. Doorlekkende muren, een kapotte regengoot, optrekkend vocht, scheuren in de muren, kan vanalles zijn. Een fatsoenlijk vooronderzoek is wel noodzakelijk voordat er iets over gezegd kan worden. Als je twijfelt over de juistheid van de conclusies van dat externe bedrijf, zou ik altijd een second opinion vragen van ander bureau.

Bij bouwkunde op de universiteit Eindhoven is een bedrijfje dat heet De Bouwkundewinkel. Kun je als particulier advies aanvragen over dit soort problemen. Is niet duur. Ze maken er dan een studieproject van onder leiding van een aantal docenten op de TU/e. Ze repareren niets, maar geven wel duidelijkheid over de aard van het probleem, als geld een issue is. KLIK
pi_59652163
Begin met ventileren??
pi_59654060
een gootje graven in de kelder, en een sterfputje, kan heel wat oplossen
pi_59656673
Ik heb zelf een lekke kelder gehad. Daar was sprake van grondwater dat door de steensmuren door kwam sijpelen. Reparatie bestond uit het afbikken van de bestaande stuclaag. Dat hebben we deels zelf gedaan om de kosten te verlagen. Op de kale muur werden een aantal lagen waterafdichtende mortel gesmeerd. Daarna een raaplaag en tenslotte een strakke stuclaag. Waterdicht en superstrak. Kosten 5000 euro. Is een keuze natuurlijk, we hadden het ook zo kunnen laten, maar dan heb je er niets aan.

Maar zoals nxmr al zegt, bestaan er meerdere oorzaken. Second opinion aanvragen c.q. meerdere offertes. Hier kan niemand wat zinnigs zeggen of 10.000 euro te veel (of te weinig) is.
pi_59671078
Ik denk ook idd dat het grondwater is....dat staat daar zowiezo altijd heel hoog
pi_59672022
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:01 schreef suuske343 het volgende:
Ik denk ook idd dat het grondwater is....dat staat daar zowiezo altijd heel hoog
is er in dat geval de mogelijkheid om aan de buitenkant van de kelder (in de kruipruimte of aan de buitengevel) een mogelijkheid om drainage aan te brengen, en dit rechtstreeks (of via een bezinkput met dompelpomp) af te voeren naar het oppervlaktewater?
pi_59677904
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:01 schreef suuske343 het volgende:
Ik denk ook idd dat het grondwater is....dat staat daar zowiezo altijd heel hoog
Hóe nat is de kelder? is het vochtige lucht en schimmel op de muren, of staat er op bepaalde dagen zelfs een laagje water?
En als er schimmel op de muren zit, zit die dan alleen laag, of over de hele muur?
pi_59729164
Er staat altijd water, en volgens het bedrijf dat is komen kijken zit er een laag zout op de muren afkomstig van het grondwater.
Ramen staan er altijd 2 open, dus ventilatie genoeg.
pi_59729782
Dan kan het inderdaad wel degelijk een grote reparatie omvatten. Maar een uitgebreid onderzoek is van groot belang, aangezien het anders (snel) weer terug kan komen.
Het zout op de muren kan op twee dingen duiden: optrekkend vocht dat al op de vloer ligt, of vocht dat er doorheen trekt vanaf buiten. Aangezien het zoveel water betreft, lijkt het me de eerste optie.

Oorzaken van zoveel water die door mijn hoofd heenschieten:
- scheuren in de muren (funderingsprobleem-gevaar voor hele huis)
- scheuren in de vloer (ook fundering, maar geen probleem op vocht na)
- lekkage in hoeken, bij ramen, evt. deur?
- aangezien er ramen zijn, is er misschien een spouwmuur die aan de buitenlucht grenst: misschien is er een probleem met aansluitingen, open stootvoegen, een lekke regenpijp, ...

ik neem aan dat dat bureau een uitgebreid onderzoeksrapport heeft opgesteld. Ga daarmee eens naar een bouwkundig (bouwfysisch) adviesbureau, en vraag hun om een second opinion. Gelijk met een bureau in zee gaan dat in een middagje een offerte maakt lijkt me geen goed plan.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:51:11 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59732281
Beetje domme makelaar om te zeggen dat die laag water niets zou veranderen aan de verkoopbaarheid .
pi_59736718
van de week nog een emmertje weggesmeert
http://www.badhoevese.nl/media/pdf/8307001006.pdf
  zaterdag 28 juni 2008 @ 01:51:07 #14
200839 rooie-poes
ook me. ...is rood
pi_59746408
vissen erin zeg dat je de kelder bewust vol met water heb laten lopen,overtuig dat de kelder waterdicht is,water kan er niet uit.
niet kaal maar getrimt en net 21 geworden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')