pi_59560717
Ik ben van plan om eindelijk (na 1 jaar) trapleuningen te monteren, is hier een standaard hoogte voor?

Groeten,

Putje
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:15:36 #2
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_59560752
Heb je al een trap?
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_59561133
90 cm dacht ik bouwbesluit zegt 85 minimaal. tussen de 80 en 100 cm dus
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_59561677
ik heb wel eens een trapluening gezien die hoger dan 1 meter zat

waar en hoe meet je de hoogte van een trapleuning ????? loodrecht omhoog vanuit het hart van de tree neem ik aan

"edit"

even gelijk gegoogeld na het posten

TUUUUUUUUT Fout!!!!!!!! voor aan de trede

eerste link

Hoogte trapleuning
Let wel op waar je de hoogte meet. De hoogte voor de trapleuning moet gemeten worden van voorkant trede. En dit moet inderdaad op 85 a 90 cm zitten. ...
www.volgensmijnietzongoedidee4943.html - 44k - In cache - Gelijkwaardige pagina's - Noteren

[ Bericht 31% gewijzigd door houtmannetje op 20-06-2008 21:50:49 ]
pi_59613138
Oops verkeerde account. Moet zijn Forno.

Deze eis staat in het bouwbesluit.

Ik heb even voor je gezocht naar het artikel.

Quote:
Artikel 2.30 afscheiding
Lid 1.
Een trap als bedoeld in artikel 2.24, heeft, voorzover een zijkant van een tredevlak meer dan 1 m boven een direct naast de trap gelegen vloer ligt, aan die zijkant een niet beweegbare afscheiding. De boven de voorkant van een tredevlak gemeten hoogte van die afscheiding is ten minste 0,8 m. Tussen de afscheiding en de trap is de horizontaal gemeten afstand niet groter dan 0,05 m.

Lid 2.
Een afscheiding als bedoeld in het eerste lid, heeft geen openingen met een breedte groter dan de in tabel 2.27 aangegeven grenswaarde.
Lid 3.
Een afscheiding als bedoeld in het eerste lid, heeft tot een hoogte van 0,7 m boven een tredevlak geen openingen met een breedte groter dan 0,1 m.
Lid 4.
Een afscheiding als bedoeld in het eerste lid, heeft, ter voorkoming van het overklauteren, geen opstapmogelijkheden tussen 0,2 m en 0,7 m boven een tredevlak.
Lid 5.
In een gedeelte mede bestemd voor bezoekers, heeft een afscheiding als bedoeld in het eerste lid, onverminderd het tweede lid, tot een hoogte van 0,7 m boven een tredevlak geen openingen met een breedte groter dan 0,1 m.
Lid 6.
In een gedeelte mede bestemd voor bezoekers, heeft een afscheiding als bedoeld in het eerste lid, ter voorkoming van het overklauteren, geen opstapmo-gelijkheden tussen 0,2 m en 0,7 m boven een trede-vlak.

En/of.

Artikel 2.31 leuning
Lid 1.
Een trap als bedoeld in artikel 2.24, waarvan ter plaatse van de klim-lijn de helling groter is dan 2:3 heeft aan ten minste een zijkant een leu-ning. De bovenkant van de leuning ligt, gemeten boven de voorkant van een tredevlak van de trap, op een hoogte van niet minder dan 0,8 m en niet meer dan 1 m.

Lid 2.
In afwijking van het eerste lid, geldt dit voorschrift alleen voor een trap waarmee een hoogteverschil is overbrugd van meer dan 1 m.

minimaal 80 centimeter ten opzichte van klimlijn (boven- en buitenkant trede0, maximaal 100cm.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')