abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:22:49 #1
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59456847





September:
Fri 12 Germany, Cologne Koln Arena

Oktober:
Thu 02 Netherlands, Rotterdam The Ahoy
Sat 04 Belgium, Antwerp Sportpalais
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:32:28 #2
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_59457077
Ik kan niet wachten op Keulen
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_59457081
Wat een magere OP

Anyway, album blijft nog steeds geweldig na tig keer luisteren
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_59459057
Setlist van de London Gig:
Coldplay played:

'Life In Technicolor'
'Violet Hill'
'Clocks'
'In My Place'
'Viva La Vida'
'Chinese Sleep Chant'
'God Put A Smile Upon Your Face'
'42'
'Square One'
'Trouble'
'Lost!'
'Strawberry Swing'
'Yellow'
'If I Should Fall From Grace With God'
'Fix You'
'Lovers In Japan'
pi_59459720
En hier komende week nog terug te luisteren. Concert begint als het programma 2 uur en 42 minuten onderweg is, al is het ook leuk om naar 't interview te luisteren en de goede muziek die tussendoor gespeeld wordt.
pi_59460867
quote:
Coldplay verovert Brixton Academy

Coldplay vierde maandagavond de officiële kick-off van de wereldtournee rond het nieuwe album 'Viva La Vida' met een concert in de Brixton Academy in London.

Met een overweldigende 300.000 verkochte albums binnen drie dagen, alleen in Engeland al, kreeg het concert nog meer glans.

Kaarten voor het concert waren te verkrijgen via de Coldplay-site. Als geste naar de fans was het eerste concert gratis toegankelijk en begrijpelijkerwijs was de zaal voordat het concert begon daardoor al volledig overwonnen.

Daarnaast werd het concert via BBC1 live uitgezonden. Coldplay is duidelijk terug van nooit weggeweest.

De Brixton Academy is zo'n theater waar je in geweest wil zijn. De legendarische status van de zaal is enorm. Vele grote bands stonden hier en gaven hier legendarische concerten.

Het heeft waarschijnlijk met de vorm van de zaal, als een waaier van breed naar smaller en beneden toelopende opzet, te maken. Daarnaast is het Londense publiek toegewijd en zeer enthousiast. Coldplay speelde een thuiswedstrijd en voelde de warmte van het publiek optimaal.

Zoals verwacht bleek de instrumentale openingstune van het nieuwe album de entree van de band te zijn. De band dook daar vervolgens met een energieke versie van de prima single 'Violet Hill' overheen.

Wie daarna crowdpleaser 'Clocks' durft in te zetten heeft behoorlijk wat lef natuurlijk. Het publiek reageerde, zoals verwacht, uitzinnig. Met een vette versie van 'In My Place' zette de band een indrukwekkende eerste vier songs neer.

De band verslapte daarna niet en songs van het nieuwe album werden afgewisseld met oude klappers. Tijdens het concert werd wel duidelijk dat sommige nieuwe songs nog wat meer tijd nodig hebben om in de live vorm goed uit de verf te komen.

Fijne nieuwe songs als '42' en 'Strawberry Swing' zullen het publiek in de toekomst net zo dierbaar worden als de flinke trits aan hits die de band voor handen heeft, maar het geluid liet soms nog even wat te wensen over.

Het titelnummer van het nieuwe album staat al wel als een huis en kan nu al de boeken in als de nieuwe 'Clocks'. Wat een ongelooflijk enthousiasme kwam er uit het publiek vrij toen die song gespeeld werd.

Na een dik uur verdween de band van het podium om vervolgens op een van de balkons een heerlijke akoestische versie van hun allereerste grote hit 'Yellow' ten gehore te brengen. Met een korte toegift kwam er uiteindelijk in de vorm van het instrumentale outro van het nieuwe album een einde aan het concert.

Coldplay lijkt alweer helemaal klaar voor het grote werk en het enthousiasme waarmee de band, met natuurlijk Chris Martin in een leidende rol, het publiek tegemoet trad doet een fijne wereldtour tegemoet zien.
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:36:14 #7
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_59469900
Wat is preceis het verschil tussen de ' normale' uitgave van de cd en degene met Gatefold sleeve? Is het alleen de hoes of ook andere trackes, hidden tracks, mooier etc?

Deze week geen tijd om langs de platenboer te gaan en wil hem echt hebben...alleen weet niet welke
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_59474965
ik heb de cd met kartonnenhoeje
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_59477720
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:08 schreef Thijsssss het volgende:
En hier komende week nog terug te luisteren. Concert begint als het programma 2 uur en 42 minuten onderweg is, al is het ook leuk om naar 't interview te luisteren en de goede muziek die tussendoor gespeeld wordt.
Bedankt voor de tip! , ga ik zeker doen!

Ik ga deze week ook nog even naar de MM om de cd te kopen.:)
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_59481517
Erg mooi nummer! helemaal zoals ik gewend was van Coldplay! De mooiste nummers vind ik Lost (vooral de acoustische, hoewel die niet officieel op het album staat), Strawberry swing en Viva La Vida. Die laatste knalt er echt uit zeg! Misschien is het maar beter dat ze pas in oktober in Nederland spelen, dan zitten ze er helemaal in
pi_59482612
Ben normaal exclusief trance-luisteraar, maar heb op aanraden van iemand het album gedownload gekocht
Moet zeggen, puik spul
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:33:44 #12
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_59485395
De eerste zinnen van "Death and all his Friends", het nummer, lijkt echt voor 100% op The Frames We hebben een voice-double!
pi_59498677
Iemand net BBC2 gekeken?? Optreden bij het BBC-gebouw!
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:44:20 #14
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_59498681
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:36 schreef ForrestX het volgende:
Wat is preceis het verschil tussen de ' normale' uitgave van de cd en degene met Gatefold sleeve? Is het alleen de hoes of ook andere trackes, hidden tracks, mooier etc?

Deze week geen tijd om langs de platenboer te gaan en wil hem echt hebben...alleen weet niet welke
niemand die mij dit kan vertellen?
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:24:45 #15
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_59500113
Andere tracks?

Ja, ze gaan een compleet ander album uitbrengen voor de gatefold versie.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:56:02 #16
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_59503714
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Andere tracks?

Ja, ze gaan een compleet ander album uitbrengen voor de gatefold versie.
alleen de hoes is het verschil dus...bedankt...


en ja...andere hoes..paar euro's extra...extra (live) nummertje erbij of hidden track...hoppa, gaan de verkopen...mij heb je niet gehoord over een 'compleet ander album'...of je hebt me verkeerd begrepen...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_59513968
CD gekocht en staat op non stop in de auto.
Laat je spullen maar hier staan ze staan hier best. Loop even mee met de stewardess...
pi_59517933
Krijg ik dat concert maar nie te horen op die BBC-site..
pi_59520678
Nieuwe album nu een paar keer geluisterd en wat klinkt het allemaal goed zeg . Hoogtepunt is voor mij tot nu toe 42, die opbouw naar dat up-tempo stukje is echt geniaal!
Amen.
pi_59524585
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Jaytonism het volgende:
Krijg ik dat concert maar nie te horen op die BBC-site..
Dat lukt mij niet, misschien vanavond nog eens bekijken..

Wel de cd in bezit sinds vandaag en die staat nonstop aan
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_59534568
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:56:13 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:44:51 #22
12692 Hoedjevanpapier
1, 2, 3, 4 .....
pi_59537775
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:44 schreef Minnie_ het volgende:
Iemand net BBC2 gekeken?? Optreden bij het BBC-gebouw!
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/7462168.stm
Hier een stukje over het concert.

Van een ander forum:

Coldplay at BBC TV Center?
I have forgot to record the Coldplay Concert on BB2 tonight, Does anybody know if it or when it will repeat again, or if it will be able to download or view online?

Yes it's now on the BBC iplayer http://www.bbc.co.uk/iplayer/
or repeated on BBC 2 this saturday 12.30am

Zet de tv dus zeker aan, voor dit geweldige mini concert!!
Net als Blogabet altijd down...
pi_59542458
weg

[ Bericht 96% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:57:22 ]
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_59550884
-edit-

Net als deze nieuwe Coldplay website: http://www.coldplay.com/brixton/
Je moet iets kunnen unlocken, maar ook dat is veels te moeilijk voor mij!

[ Bericht 36% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:57:40 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 14:50:43 #25
12692 Hoedjevanpapier
1, 2, 3, 4 .....
pi_59551245
Weg

[ Bericht 98% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-06-2008 17:57:08 ]
Net als Blogabet altijd down...
pi_59655002
Ik ben er eerlijk gezegd nog steeds niet over uit wat ik van het nieuwe Coldplay-album vind. Het is allemaal goed geproduceerd en muzikaal is het ook beslist geen slecht album, maar op de één of andere manier knaagt er bij mij iets. Er mist iets, maar ik weet niet goed wat precies.

Hoewel: ik mis echte songs. Er zijn er wel een paar, maar er staan wat te veel 'rare' nummers op, zoals 42. Op zich interessant, maar het lukt me niet echt om eraan te wennen. Al die losse stukjes, ik vind het een beetje jammer allemaal. Die gitaarriff die er doorheen zit, klinkt onlogisch en één noot wringt me teveel.

Lost is geweldig, Violet Hill en Viva La Vida ook. Reign of Love is ook erg mooi en Strawberry Swing valt ook best te pruimen. Maar op de één of andere manier bekruipt mij het gevoel dat sommige B-kanten van eerdere singles nog beter waren dan de meeste nummers op de nieuwe cd. Alsof Coldplay muzikaal niet meer zo veel op de plank had en daarom maar met het geluid is gaan experimenteren ofzo.

Hoewel ik het album dus echt niet afbrand, kan ik er niet echt iets mee nog. Misschien komt dat nog en moet het eerst groeien, maar tot nu toe vind ik Viva La Vida helaas hun zwakste album tot nu toe.
pi_59655461
42 is juist een meesterlijk nummer!
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_59656515
Net flinke schoonmaak gehouden. Alleen links naar downloads/streams op officiele bandsites, platenmaatschappijsites, ed of youtube zijn toegestaan de rest valt onder warez en is niet gewenst.

Danku voor uw aandacht
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_59656740
Lost! en Lost? Wat een wereld van verschil, jammer dat Lost! op het album staat.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:15:36 #30
133369 Jivis
Critikut
pi_59657860
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:12 schreef McFearless het volgende:
Lost! en Lost? Wat een wereld van verschil, jammer dat Lost! op het album staat.
Heb het idee dat de vocals bij Lost! veel te zacht zijn? De muziek overheerst teveel.
Amen.
pi_59665931
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
42 is juist een meesterlijk nummer!
Smaken verschillen. Ik vind het een soort allegaartje. Ik mis een intro en ik mis samenhang binnen het nummer. Het zijn losse stukjes die geen logisch geheel vormen. Nu ik het album vaker hoor, zijn er bepaalde nummers die wel groeien, zoals Strawberry Swing en Lovers In Japan, maar 42 helaas niet.

Overigens deel ik de opmerkingen over Lost. De akoestische pianoversie is veel mooier dan de overgeproduceerde albumversie; veel puurder.
pi_59666375
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

Overigens deel ik de opmerkingen over Lost. De akoestische pianoversie is veel mooier dan de overgeproduceerde albumversie; veel puurder.
Ja, erg jammer dat de akoestische versie er niet op staat.
pi_59668275
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vind het een soort allegaartje. Ik mis een intro en ik mis samenhang binnen het nummer. Het zijn losse stukjes die geen logisch geheel vormen. Nu ik het album vaker hoor, zijn er bepaalde nummers die wel groeien, zoals Strawberry Swing en Lovers In Japan, maar 42 helaas niet.
Inderdaad

Ik ben het overigens met je eens wat betreft een missend intro voor 42, echter de complete ommekeer in het nummer vind ik dan weer onwijs gaaf.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:31:34 #34
149345 StunningCunt
So what you boring little cunt
pi_59681260
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar de song Vida la Vida is een regelrechte kopie van Joe Satriani's "If I could fly". Dit is echt lame.

A lapse of perception
pi_59683748
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:31 schreef StunningCunt het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar de song Vida la Vida is een regelrechte kopie van Joe Satriani's "If I could fly". Dit is echt lame.

Ze geven dan ook zelf aan veelvuldig plagiaat te plegen

Maar idd, lijkt er verdacht veel op
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_59684821
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:31 schreef StunningCunt het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar de song Vida la Vida is een regelrechte kopie van Joe Satriani's "If I could fly". Dit is echt lame.


Ach, er zijn zoveel nummers van verschillende bands die op elkaar lijken. Omdat Coldplay wereldberoemd is valt het alleen meer op en besteden meer mensen er aandacht aan.
Amen.
pi_59690992
Ik kan niet wachten tot keulen
pi_59691332
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:31 schreef StunningCunt het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar de song Vida la Vida is een regelrechte kopie van Joe Satriani's "If I could fly". Dit is echt lame.


Inderdaad, het is een cover, maar dat boeit me niet. Ik vind beide versies van de nummers mooi. Het maakt mij echt niet uit wat voor reputatie een band of artiest bijvoorbeeld heeft.
pi_59698019
Ik vind het wel een lekker album.
pi_59699004
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:05 schreef Jivis het volgende:
Ach, er zijn zoveel nummers van verschillende bands die op elkaar lijken. Omdat Coldplay wereldberoemd is valt het alleen meer op en besteden meer mensen er aandacht aan.
Inderdaad. En hoe meer muziek er uitkomt, des te groter is de kans dat je iets maakt dat veel lijkt op wat een ander ooit al heeft gedaan. Dat er enige overeenkomst zit in Viva La Vida en die gitaarsolo valt met de beste wil van de wereld niet te ontkennen, maar 'plagiaat' vind ik een groot woord.
pi_59766895
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:52 schreef E-vert het volgende:
CD gekocht en staat op non stop in de auto.
Gaat goed samen met die lange canadese wegen
pi_59772498
Ik vind het een heel leuk album. Vooral het beginstukje van Yes! vind ik geweldig. Andere nummers die ik constant draai zijn: Reign of Love, Cementries of London en Viva La Vida.
pi_59795032
Album verveelt nog niet
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59845384
ik vind het nog steeds een lekkere cd, beter dan de vorige .
Tap tap tap
pi_59903879
geen zak aan, coldplay is een soort britse kane, suffe muziek voor de snel onder de indruk rakenden
  zaterdag 5 juli 2008 @ 03:29:14 #46
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_59904019
Correctie:

geen zak aan, coldplay is een soort keane, suffe muziek voor de snel onder de indruk rakenden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_59904094
asskicker14 is de eerste gave naam die ik op dit forum aantref trouwens
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:16:42 #48
220392 DoubleDo
dobbel dobbel
pi_59912794
Album valt echt vies tegen! In Life In Technicolor word niet eens gezongen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:37:15 #49
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_59917448
Dat heb je wel vaker bij instrumentale nummers.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_59918164
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:37 schreef superjojo het volgende:
Dat heb je wel vaker bij instrumentale nummers.
No shit.

Ik vind het wel een lekker album, maar een wereld van verschil wat betreft Parachutes en A Rush. Naar mijn idee halen ze dat niveau met deze plaat niet, nummers als "The Scientist" en "Trouble" vind je op deze plaat namelijk niet. Ik denk dat ik het mis dat de piano niet meer als hoofdinstrument wordt gebruikt, zoals in de bovengenoemde albums wel veel te horen is. Dat is iets wat ik bij X&Y eigenlijk ook al miste. Verder lekker album hoor, niets mis mee. Op naar Ahoy.
pi_60057568
Er is ook een review nu te vinden op de Frontpage, klikkie

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2008 13:12:01 ]
pi_60121407
Coldplay heeft een track uitgebracht (bonustrack) van 1 minuut 15 en is genaamd: Death Will Never Conquer

Is via deze link te verkrijgen:

http://coldplay.com/newsdetail.php?id=62

Leuk, kort liedje
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_60122239
Dat liedje werd tijdens het concert in Brixton, door hun drummer gezongen als ik me niet vergis.
pi_60125909
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:30 schreef Jaytonism het volgende:
Dat liedje werd tijdens het concert in Brixton, door hun drummer gezongen als ik me niet vergis.
Heb jij een last.fm account onder dezelde naam als op fok?

Laat maar.
pi_60125943
Ik heb het album X&Y en ken de oudere nummers ook wel
Zijn ze in stijl veranderd?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60125961
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb het album X&Y en ken de oudere nummers ook wel
Zijn ze in stijl veranderd?
Zeker en niet geheel zonder succes.
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:34:40 #57
221713 JFrusciante
Vanuit de States.
pi_60136641
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:33 schreef Yozzz het volgende:
De eerste zinnen van "Death and all his Friends", het nummer, lijkt echt voor 100% op The Frames We hebben een voice-double!
Wordt hier gerefereerd aan een specifiek nummer van The Frames?

[ Bericht 1% gewijzigd door JFrusciante op 16-07-2008 04:51:53 ]
-Every life filled with what will be.-
pi_60149162
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:18 schreef McFearless het volgende:

[..]

Zeker en niet geheel zonder succes.
Misschien moet ik maar eens wat vaker naar Coldplay gaan luisteren en hun nieuwste cd eens aanschaffen
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:16:45 #59
221713 JFrusciante
Vanuit de States.
pi_60149412
onder het mom van 'beter laat dan nooit' dan maar?
-Every life filled with what will be.-
pi_60149877
Inmiddels is de Viva La Vida Tour begonnen in Amerika. Ze speelden een super vette playlist:
quote:
1. Life In Technicolor
2. Violet Hill
3. Clocks
4. In My Place
5. Viva La Vida
6. 42
7. Yes
8. The Scientist
9. Chinese Sleep Chant [Sidestage]
10. God Put A Smile Upon Your Face [Sidestage - new version]
11. Square One
12. Speed Of Sound
13. Trouble
14. Lost!
15. Strawberry Swing
16. Yellow [Acoustic]
17. Death Will Never Conquer [Acoustic, Will on vocals]
18. Fix You
19. Lovers In Japan
Encore
20. Death And All Of His Friends
En het decor is super gaaf:



Hier staan meer foto's: Link.
pi_60151297
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:16 schreef JFrusciante het volgende:
onder het mom van 'beter laat dan nooit' dan maar?
Nooit verkeerd, toch? Ik begon uberhaupt pas laat met Coldplay te waarderen. Ik kocht 3 weken terug pas X&Y
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60161470
Is zo'n beetje dezelfde Tracklist, als ze bij BBC Brixton gespeeld hebben.
pi_60167730
Ik heb -op een paar nrs na- nooit veel aan Coldplay gevonden, maar ben echt verslaafd aan Viva la Vida. Een tijd terug zeiden ze toch dat ze bezig waren met hun beste nummer ooit? Dat zou dus op dit album moeten staan (of zaten ze maar wat te lullen ). En Death and all his friends, wat een nummer
pi_60172387
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:45 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb -op een paar nrs na- nooit veel aan Coldplay gevonden, maar ben echt verslaafd aan Viva la Vida. Een tijd terug zeiden ze toch dat ze bezig waren met hun beste nummer ooit? Dat zou dus op dit album moeten staan (of zaten ze maar wat te lullen ). En Death and all his friends, wat een nummer
Heb jij ooit Parachutes en/of A Rush of blood to the head geluisterd?

Mensen die vinden dat op Viva la vida de mooiste nummers staan..
pi_60174520
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb jij ooit Parachutes en/of A Rush of blood to the head geluisterd?

Mensen die vinden dat op Viva la vida de mooiste nummers staan..
Ja maar vond er weinig aan (houd normaal ook niet van dat soort muziek dus tja)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 00:43:34 #66
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_60179054
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb jij ooit Parachutes en/of A Rush of blood to the head geluisterd?

Mensen die vinden dat op Viva la vida de mooiste nummers staan..
Mensen die altijd al het oude werk van een band automatisch boven 't nieuwe werk zetten...

Edit: weet trouwens niet of jij doet, maar er zijn teveel mensen die dat doen
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 01:11:59 #67
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_60179520
Naar aanleiding van dit nieuwe album heb ik gelijk 2 albums aangeschaft. Ook X&Y. Luisterde ik al een hele tijd naar, maar nu verdienden ze echt een plaatsje in mijn collectie. Ben het meeste weg van de nummers Viva La Vida en Violet Hill.
You know, I've learned something today
pi_60188983
Heb Viva la Vida nu voort het eerst gehoord en dat klinkt goed in mn oren
Ik weet niet of dit een nieuwe nummer is of niet, maar als dit meer hun nieuwe stijl is bevalt me deze ook heel goed
op X&Y vind je veel rustigere nummers (uitzonderingen zoals: speed of sound, the hardest part en talk daargelaten)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:59:47 #69
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_60191794
Death and all of his friends live
pi_60192321
Vind het nieuwe album best goed, maar ik geef toch de voorkeur aan de eerste twee albums.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_60237713
Al paar keer hier gelezen dat er mensen naar Keulen gaan. Ben er ook te vinden. Helaas niet op het veld *kutzooi!*
Wij hadden nog ff gewacht met reserveren op iemand anders. En daarna was het veld uitverkocht
Maja, heb der iig wel zin in
pi_60287385
Pfoeh wat een album hey. Vond na Parachutes Coldplay wat belegen geworden, maar dit is een wereldplaat zeg. En Viva La Vida kan ik wel 10x achter elkaar horen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:56:17 #73
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_60288934
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:06 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ja maar vond er weinig aan (houd normaal ook niet van dat soort muziek dus tja)
Op Rush of Blood staan wat mij betreft juist de mooiste nummers. Of in ieder geval vind ik het sfeertje van dat hele album heel erg goed.

tevens verkapte tvp
  ESF Reporter zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:32:05 #74
87554 Cee
Welluk?
pi_60507091
De onofficiële video voor Viva la Vida. Ik vind 'm leuk!
Chris Martin in Madurodam!
pi_60507231
Die oranje vlaggetjes Leuke Enjoy the Silence tribute
  ESF Reporter zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:43:12 #76
87554 Cee
Welluk?
pi_60507289
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:39 schreef ZwarteMagika het volgende:
Die oranje vlaggetjes Leuke Enjoy the Silence tribute
Duidelijk tussen 8 en 21 juni opgenomen.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:55:25 #77
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60508272
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 04:34 schreef JFrusciante het volgende:

[..]

Wordt hier gerefereerd aan een specifiek nummer van The Frames?
Oeh, sorry voor de late reactie. Ik ga even zoeken!

Edit: Volgens mij was het een nummer van Set List. Maar die heb ik helaas niet op mn laptop staan
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:12:18 #78
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_60515890
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:32 schreef Cee het volgende:
De onofficiële video voor Viva la Vida. Ik vind 'm leuk!
Chris Martin in Madurodam!
Jammer dat ze internationaal http://www.coldplay.com/vivavideo1.php gebruiken, was toch leuk geweest als 'onze' oranje vlaggetjes op alle clipstations te zien waren geweest
pi_60516586
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:32 schreef Cee het volgende:
De onofficiële video voor Viva la Vida. Ik vind 'm leuk!
Chris Martin in Madurodam!
Grappig! De kwaliteit is alleen niet zo best, hopelijk komt er nog een betere versie van. Edit: deze is al veel beter, vooral het geluid: http://www.coldplay.com/vivavideo2.php

Ter vergelijking:


pi_60530571
Ik vind het een prachtig album, vooral Strawberry Swing en Death and all his friends....
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:54:33 #81
128220 Peter6000
pi_60578015
Heb lang getwijfeld wat ik er nou eigenlijk van vind.

Maar het toch wel een goed album, met als absoluut hoogtepunt Death and all his friends. Die pakte me meteen toen ik het de eerste keer hooorde.
pi_60579550
Viva la Vida, geniaal. .
Hoi.
pi_60585152
Coldplay is geniaal. Een van de beste bands (if not THE best) op dit moment
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:59:50 #84
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60642673
iemand nog 2 kaarten over?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60646282
Zijn er nou 2 clips van Viva la Vida?
De "Den Haag"clip en een andere? En zo ja, waarom?
Ik zag gisteren op tv een andere clip dan die op youtube stond, die in Den Haag was opgenomen.

Den Haag clip:


De "andere" clip.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_60733655
Ik denk dat op den duur wel alleen de "officiële" clip gebruikt zou worden, jammergenoeg.
pi_60735382
Dat begin van Viva La Vida is zo tof
pi_60772940
Ik begrijp het album niet

Ik bedoel, supertoffe muziek natuurlijk, prachtnummers
Maar, soms is het een minuut stil en begint er dan een instrumentaal stuk, er is iets met hidden tracks, waarom heeft het album 2 namen?
pi_60773000
Ik ga ze 3 oktober zien in Ahoy
pi_60783172
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:37 schreef PAA-053 het volgende:
.. soms is het een minuut stil en begint er dan een instrumentaal stuk, er is iets met hidden tracks,
Het heeft niet zoveel met Hidden Tracks te maken, afgezien dat Reign of Love een beetje zo overkomt, na het nummer "Yes". Het is verder in het album meer te zien als een "Outro", dus een afsluiting van een nummer.

Bij 't laatste nummer "Death and all his Friends" is de Outro (dus na de stilte) de Intro van het beginnummer van het album (Life in Technocolour). Dit hebben ze gedaan om het mooi door te laten lopen, wanneer CD-spelers automatisch de CD opnieuw weer af gaan spelen.
quote:
.. waarom heeft het album 2 namen?..
De volledige naam van het album is Viva la vida - or death and all his friends. Het is dus één titel, waarbij 't tweede deel vaak wordt weggelaten (is te lang :p). Je kan het wel een beetje vergelijken met filmtitels die en soort van onder/bij-titel hebben. Dat is iig hoe ik 't zie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2008 03:55:23 ]
pi_60783239
Ik vind het grappiger dat ze die tribute erbij hebben gemaakt van Viva la vida.
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 15:08:34 #92
184769 crew  Deisyy
pi_60795558
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:39 schreef Noortje. het volgende:
Ik ga ze 3 oktober zien in Ahoy
Ik ook

Ik heb in mijn auto alleen nog maar DE cd opstaan.

Strawberry Swing
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_60796808
Toch blijven Parachutes en a Rush zeker weten de beste albums.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:46:08 #94
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_60800189
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:48 schreef Smart_ass het volgende:
Toch blijven Parachutes en a Rush zeker weten de beste albums.
Ik heb het idee dat ze ook voor hele andere doelgroepen gemaakt zijn. Parachutes en Rush met een échte Coldplay-sound, zoals ze begonnen zijn en waarmee ze heel veel fans hebben gemaakt. Daarna X&Y dat gewoon echt een Pop-album was, en daarna Viva la Vida als experimenteel album.

Allemaal Coldplay, en allemaal de Coldplay-sound, maar allemaal net in een andere periode. Ik heb het idee dat je de cd waarin je bent 'ingestapt' voor jou het beste is.

Daarom vinden ook veruit de meeste fans de eerste twee platen het beste: Pop-albums zijn dingen die voorbij gaan. Echt popliefhebbers switchen net zo snel van 'favoriet' als de Provo's van brommers.
pi_60963649
Ik heb hier laatst iemand zien posten (ander topic) dat dit een cover was en dat de melodie en volgens mij tekst al langer bestaat?

Iemand linkje naar YT filmpje?
pi_61048445
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik ook

Ik heb in mijn auto alleen nog maar DE cd opstaan.

Strawberry Swing


Ik heb de CD nog niet eens
pi_61048461
Ik wel, uiteraard wel gebrand
pi_61048508
Nou ja, ik opgestuurd gekregen van een Engels mevrouwtje, want je kon toen op hun MySpace Viva La Vida (het album dus) beluisteren, behalve Nederland en nog een paar landen, maar toen had ze geript en opgestuurd. En ik heb het wel gedownload, maar ik bedoelde dus gekocht.

Anders sta ik daar bij dat concert met een verdwaasde blik te kijken omdat ik al die nummers nog niet ken.
pi_61067468
apart trouwens dat ze nu op tv reclame aan het maken zijn voor het album, zou het niet goed genoeg verkopen ?
pi_61073004
Shit hee, ik heb die '2nd official' clip nog niet gezien, en nu istie verwijderd van YouTube.
pi_61075392
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:26 schreef Noortje. het volgende:
Shit hee, ik heb die '2nd official' clip nog niet gezien, en nu istie verwijderd van YouTube.
Hij staat gewoon op de Coldplay site: http://www.coldplay.com/vivavideo2.php
pi_61076072
Oh
Dankje

Edit: Oeh, veel leuker dan die andere clip. Jammer dat je die nooit op MTV ziet (ik niet althans)!

[ Bericht 21% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 23-08-2008 23:43:52 ]
pi_61119346
Voorprogramma in Keulen, Ahoy en Sportpaleis: Albert Hammond, Jr.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 25-08-2008 20:40:19 (ook in Keulen :P) ]
pi_61119584
Weet iemand wie er in Koln in het voorprogramma staat?
pi_61120636
ook Albert Hammond, Jr.
pi_61120776
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:59 schreef Tourniquet het volgende:
Voorprogramma in Keulen, Ahoy en Sportpaleis: Albert Hammond, Jr.
Oeehh klinkt goed
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:47:06 #107
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61120883
18 dagen tot Keulen!
pi_61122379
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:38 schreef Noortje. het volgende:
Oh
Dankje

Edit: Oeh, veel leuker dan die andere clip. Jammer dat je die nooit op MTV ziet (ik niet althans)!
Vind die 2e clip echt verschrikkelijk amateuristisch en saai om eerlijk te zijn, de 1e vind ik dan beter. Maar de apple coldplay clip blijft nog altijd het allermooiste vind ik: Klik !!!!!
It's you my love, you who are the stranger
pi_61122494
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:31 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Vind die 2e clip echt verschrikkelijk amateuristisch en saai om eerlijk te zijn, de 1e vind ik dan beter. Maar de apple coldplay clip blijft nog altijd het allermooiste vind ik: Klik !!!!!
Ja ik vind hem ook wel amateuristisch, maar omdat ik best wel een aantal dingen herkende vond ik het heel leuk. En Chris Martin is vet schattig in die 2e.
pi_61195475
Lost, Viva la Vida, Strawberry Swing, Death and All His Friends, Violet Hill
wat een album

helaas geen kaartje voor Ahoy
kijken of er nog iets te regelen valt
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:38:16 #111
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61219754
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:12 schreef ruud_fr het volgende:
Lost, Viva la Vida, Strawberry Swing, Death and All His Friends, Violet Hill
wat een album

helaas geen kaartje voor Ahoy
kijken of er nog iets te regelen valt
Met een dikke portemonnee is alles te regelen.
En nee, ik verkoop heulegaar niks
pi_61270672
Kan iemand mij de tekst van Viva la Vida misschien een beetje uitleggen( http://nedtlyrics.nl/coldplay/viva-la-vida Voor vertaling. ) ?

Dit stukje snap ik bijvoorbeeld niet echt:

Ik hoor dat de klokken van Jeruzalem luiden
Koren van de Romeinse cavalerie zingen
Wees mijn toonbeeld, mijn zwaard en schild
Mijn missionarissen op een onbekend slagveld
Met een reden die ik niet kan verklaren
Sinds jij was weggegaan was het nooit
Nooit een eerlijk woord
Dat was toen ik heerste over de wereld
pi_61272386
Iemand ?
pi_61272702
Geen idee, er zitten wel heel veel bijbelse referenties in dat nummer. Kijk hier eens wat anderen ervan denken: http://www.songmeanings.net/lyric.php?lid=3530822107858719657
pi_61296932
Coldplay houdt de vaart erin...
quote:
Coldplay kondigt nieuw album aan
LONDEN - De Britse band Coldplay komt eind 2009 met een nieuw album. Zanger van de succesvolle groep, Chris Martin, maakte dit maandag bekend op de BBC-radio.

Deze zomer nog kwam de band met het album Viva la Vida or Death and All His Friends waarmee een nummer één notering werd bereikt. Ook komt er, rond kerst, een nieuwe EP met de titel Prospects March. De EP is al opgenomen aan het album wordt nog gewerkt, zo vertelde Martin.
Bron: nu.nl (vandaag)
  maandag 1 september 2008 @ 18:19:59 #116
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_61297926
Leuk nieuws toch wel
pi_61366738
Twijfel of ik kaartjes voor Ahoy ga regelen
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:59 schreef Tourniquet het volgende:
Voorprogramma in Keulen, Ahoy en Sportpaleis: Albert Hammond, Jr.
Ben benieuwd
pi_61381836
Maar het is toch al wel bekend wie het voorprogramma verzorgd in Ahoy? Ik heb 't namelijk wel gehoord, ben 't vergeten.
  donderdag 4 september 2008 @ 19:20:39 #119
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_61382402
quote:
Op donderdag 4 september 2008 03:33 schreef Carmella het volgende:
Twijfel of ik kaartjes voor Ahoy ga regelen
Hoe wil je dat doen dan? Ben jij er zo een die er op MP drie keer de vraagprijs voor over heeft?
pi_61382431
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:58 schreef Smart_ass het volgende:
Maar het is toch al wel bekend wie het voorprogramma verzorgd in Ahoy? Ik heb 't namelijk wel gehoord, ben 't vergeten.
kijk anders even 1 post boven je
pi_61386409
Oh. Ik las zo snel, zag alleen Keulen staan. En toch dacht ik dat het iemand anders was, haha. Maargoed.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:05:43 #122
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_61401410
Nog 1 week
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_61446346
Coldplay!

De enigste band uit de hedendaagse top 40 die me kan vermaken!

Ik weet ook niet precies wat t is wat me zo bevalt aan deze band, ik denk dat t voornamelijk komt door t gevoel dat er naar mijn mening in al die nummers zitten, krijg er op de een of andere manier kippenvel van en dat heb ik normaal gesproken alleen bij enkele nummers van Lenny.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_61446980
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:05 schreef maartenducrot het volgende:
Nog 1 week
Ik ook.

Heb er echt zin in.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:01:32 #125
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61559344
Nog een DAG!
pi_61559567
Ik kan ook niet wachten. Morgenvroeg naar keulen ff dagje keulen doen en dan naar de koln arena.
  donderdag 11 september 2008 @ 20:32:38 #127
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61560153
Ik ga 's middags in de richting van Deutschland. Moet wel te doen zijn binnen de 2 uur vanaf Arnhem. Kijken of ze Arnhem '05 kunnen overtreffen
pi_61592786
Net terug van 't concert, ik heb genoten. Ze maken er 'n leuke show van en The Scientist akoestisch tussen 't publiek

Jammergenoeg niet mijn topper Don't Panic gehoord, dan hadden ze me kunnen afvoeren. Ben blij dat ik geweest ben, m'n eerste concertervaring meteen
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_61594194
Ik ben ook net terug. En idd geweldig concert. Goede show, mooi lichtwerk. Goede nummers en het akoestische achterin de zaal tussen het publiek was ook echt heel stoer. Je zou er maar net staan beginnen ze ineens achter je te spelen.
  zaterdag 13 september 2008 @ 11:12:33 #130
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_61596768
Lovers in Japan

Was al m'n favoriete nummer van de nieuwe cd, maar nu helemaal!
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_61603258
Het concert in Keulen was toppie! Volgens mij hebben ze bijna 2 uur gespeeld. Iig geslaagde avond (mede dankzij de halve liters bier ).
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:13:17 #132
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61604406
Wat een geniale avond! Overtrof Juli 2005 (Gelredome) op ongeveer alle fronten! Wát een show zeg!

Het mag dus duidelijk zijn dat het mijn geld meer dan waard was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61611001
Nog 20 dagen tot 3 oktober...
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_61623925
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:04 schreef Sequencial het volgende:
Nog 20 dagen tot 3 oktober...
Nu nog 19
pi_61639029
Heeft iemand eigenlijk de playlist van het concert in Keulen? Ik weet nooit welke titels nou bij welk nummer horen.
pi_61684146
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:55 schreef Stansfield het volgende:
Heeft iemand eigenlijk de playlist van het concert in Keulen? Ik weet nooit welke titels nou bij welk nummer horen.
Iemand?
pi_61685615
Ze begonnen met Violet Hill, toen In My Place meen ik en daarna Speed of Sound? Daarna Viva La Vida of zat er nog 'n nummer tussen?

Pff, lastig hoor ..
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_61687879
Is echt lastig jah
Zelf dacht ik dat In MY Place Als 2de was :S
Maar ik heb iig een setlist gevonden maar die klopt dus al niet met mijn beleving
pi_61688277
na viva la vida was lost!
pi_61689025
Van "een" downloadsite:
Coldplay
September 12, 2008
Lanxess Arena
Cologne Germany


Setlist:

01. Classic Intro
02. Life in Technicolor
03. Violet Hill
04. Clocks
05. In My Place
06. Speed of Sound
07. Cemeteries of London
08. Chinese Sleep Chant
09. 42
10. Fix You
11. Strawberry Swing
12. God Put A Smile Upon Your Face (Dance Remix)*
13. Talk*
14. The Hardest Part*
15. Postcards From Far Away* (instrumental)
16. Viva La Vida
17. Lost
18. The Scientist$%
19. Death WILL Never Conquer$§
20. Viva La Vida Remix
21. Politik
22. Reign of Love
23. Lovers in Japan
24. Death And All His Friends

-encore-

25. Yellow
26. The Escapist (fade)


*on a podium in the crowd with flashing ground
$in the middle of the crowd close to a side entrance in the south-west
%acoustic
§sung by drummer
pi_61689252
WTF is 15. Postcards From Far Away* (instrumental) dan?
pi_61832115
11 dagen
pi_61832984
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:12 schreef Noortje. het volgende:
11 dagen
*kneukel kneukel*
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_61834947
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:32 schreef Benigoi het volgende:
Van "een" downloadsite:
Coldplay
September 12, 2008
Lanxess Arena
Cologne Germany


Setlist:

01. Classic Intro
02. Life in Technicolor
03. Violet Hill
04. Clocks
05. In My Place
06. Speed of Sound
07. Cemeteries of London
08. Chinese Sleep Chant
09. 42
10. Fix You
11. Strawberry Swing
12. God Put A Smile Upon Your Face (Dance Remix)*
13. Talk*
14. The Hardest Part*
15. Postcards From Far Away* (instrumental)
16. Viva La Vida
17. Lost
18. The Scientist$%
19. Death WILL Never Conquer$§
20. Viva La Vida Remix
21. Politik
22. Reign of Love
23. Lovers in Japan
24. Death And All His Friends

-encore-

25. Yellow
26. The Escapist (fade)


*on a podium in the crowd with flashing ground
$in the middle of the crowd close to a side entrance in the south-west
%acoustic
§sung by drummer
Ben eigenlijk niet zo weg van die setlist. Maar 1 nummer van Parachutes!
Hopelijk wordt het 2 oktober een betere.
  maandag 22 september 2008 @ 22:28:04 #146
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_61837933
Setlist zal niet zo heel erg veranderen, dat doet 'ie nl. al een paar maanden niet echt op een paar liedjes na..
Heavenly Awaiting
pi_61838435
Eigenlijk best sad elk concert zelfde lijst
pi_61839302
Parachutes had wat mij betreft ook wat meer gemogen, Don't Panic of High Speed, simpel maar zo mooi
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_61839931
De enige die ik echt graag zou willen zien/horen is What If. Verder vind ik het een setlist die ik zeker wel kan verdragen.
pi_61843570
Ik kan 'm in principe ook wel verdragen ja, maar slechts 1 nummer van Parachutes is wel erg matig. Ben trouwens wel benieuwd wat de setlist in 2005 is geweest. Kan me de nummers zo snel niet meer herinneren, maar dat was zeker wel een goede lijst volgens mij.
pi_61926110
Nog 1 week!

Heb er echt zin in om het woohoohoo in Viva la vida keihard mee te brullen
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_62004412
Weet iemand hoe je een e-ticket kan controleren? Heb namelijk een e-ticket overgekocht, maar wil hem even controleren.
pi_62004496
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:35 schreef braak het volgende:
Weet iemand hoe je een e-ticket kan controleren? Heb namelijk een e-ticket overgekocht, maar wil hem even controleren.
Ik weet niet of dat kan.
Als ik jou was zou ik dan maar vroeg naar Ahoy' gaan zodat jouw e-ticket als eerste gescand wordt (nu even uitgaande van het worst case scenario waarbij er meerdere kopieën van hetzelfde e-ticket zijn).
Heb je hem van een bekende overkocht die je vertrouwt of van een onbekende?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62006011
Iemand enig idee hoe laat het vrijdag ongeveer afgelopen gaat zijn?
pi_62006336
Ik heb het van een onbekende gekocht, maar heb haar legitimatie etc.

Vrijdag begint het half 9 toch? Eerst voorprogramma dus denk zo rond 11 uur
pi_62012406
Er staat "aanvang 20:00"
Vriendin en ik hebben berekend rond twaalf uur. Nou ja, mensen die donderdag gaan, zouden die mij kunnen vertellen hoe laat het klaar was donderdagavond?
pi_62012597
In Keulen begon 't ook rond 8u en net na 11u was 't afgelopen, ik gok erop dat 't in Rotterdam niet veel anders zal zijn
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_62014608
Nieuwe single wordt Lost. Was wel te verwachten eigenlijk, ben vooral benieuwd of er nog een vierde single verschijnt, want die zie ik niet zo op het album.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_62016966
heeft iemand tips waar ik het beste kan parkeren met de auto? (bij Ahoy dus) Want ik denk niet dat ik met de trein terug kom naar huis
pi_62019668
bij Ahoy zelf kost wel 12,50 tegenwoordig geloof ik..

Anders kan je gratis in de wijk Slinge parkeren, 15 min lopen vanaf Ahoy. Wel je radiofrontje er uit halen
pi_62023446
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 00:57 schreef superjojo het volgende:
Nieuwe single wordt Lost. Was wel te verwachten eigenlijk, ben vooral benieuwd of er nog een vierde single verschijnt, want die zie ik niet zo op het album.
Alleen digitaal, die single
Ik vraag me af wat de bonustracks zijn, want er werd gesproken over een 4-track release.
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:49:19 #162
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_62024287
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_62028828
Donderdag al! De setlist is geloof ik afgelopen weken weinig veranderd. Ik hoop alleen dat ze voor ons Amsterdam er nog tussen proppen, prachtig nummer!
pi_62028866
quote:
En wat verwacht je nou, die kaarten verwisselen op marktplaats voor meer dan 100 euro per stuk. Dus als je ze echt wilt, moet je daar kijken.
pi_62029529
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:28 schreef Eric_Cantona het volgende:
In Keulen begon 't ook rond 8u en net na 11u was 't afgelopen, ik gok erop dat 't in Rotterdam niet veel anders zal zijn
Hmm oke, ze beginnen dus nooit te laat of spelen maar heel kort?

Lost is mooooi, ben blij dat dat de nieuwe single wordt!
pi_62029823
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:10 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Hmm oke, ze beginnen dus nooit te laat of spelen maar heel kort?

Lost is mooooi, ben blij dat dat de nieuwe single wordt!
Bij van die grote evenementen wordt altijd gezorgd dat het rond 11 uur klaar is, zodat iedereen nog met het OV naar huis kan.
pi_62030518
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:31 schreef Lausteen het volgende:
bij Ahoy zelf kost wel 12,50 tegenwoordig geloof ik..

Anders kan je gratis in de wijk Slinge parkeren, 15 min lopen vanaf Ahoy. Wel je radiofrontje er uit halen
jah ik parkeer bij p+r slinge denk ik..ik ga met een renault twingo waar niks uit te jatten is, dus het zal wel goed komen
pi_62039247
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:10 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Hmm oke, ze beginnen dus nooit te laat of spelen maar heel kort?

Lost is mooooi, ben blij dat dat de nieuwe single wordt!
Zo heel kort is dat toch ook weer niet.
pi_62049623
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:10 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Hmm oke, ze beginnen dus nooit te laat of spelen maar heel kort?

Lost is mooooi, ben blij dat dat de nieuwe single wordt!
Bij dit soort concerten wordt er meestal wel strak aan de tijden gehouden.

Denk dat het schema ongeveer zo zal worden (kan er een kwartiertje naast zitten):
20:00 - 20:45 Albert Hammond, Jr.
20:45 - 21:15 pauze
21:15 - 23:00 Coldplay
pi_62054945
Morgen!!
pi_62055913
Ik ga naar Antwerpen zaterdag, maar ik kreeg net een globaal tijdschema in de mail van de organisator. Zij zeggen:

20.30u : Albert Hammond Jr
21.10u - pauze
21.40u - Coldplay
23.10u - Slot
pi_62056067
Komt toch redelijk op hetzelfde neer? In Nederland begint het voorprogramma alleen een halfuur eerder.
pi_62062279
Ja, ik deel het alleen even mee voor diegenen die misschien wat meer zekerheid wilden
pi_62062543
Haha, oke.
pi_62066035
Morgen , nog klein 20 uur .
pi_62077050
Nog maar een paar uur!!
pi_62077446
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
Nog maar een paar uur!!
Ik ook! Maar dan nog 24 uur erbij optellen.
Al hebben we dan plaatsen "up in the gods" zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen, ik heb er toch zin in.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62077475
heb d'r zin in vanavond
pi_62078097
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
Nog maar een paar uur!!
Over een half uurtje op pad!
pi_62079026
Voor de mensen die gaan: heel veel plezier
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62079143
FEKKIT...
Ik ga morgen pas...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62081647
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:53 schreef reconnect het volgende:

[..]

jah ik parkeer bij p+r slinge denk ik..ik ga met een renault twingo waar niks uit te jatten is, dus het zal wel goed komen.
Ja het is tegenwoordig best prijzig voor het parkeren daar, denk dat ik ook een stukje ga lopen dan.

Nog een paar uurtjes!

[ Bericht 0% gewijzigd door silentwaves_ op 02-10-2008 18:05:23 ]
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_62081690
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:41 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik ook! Maar dan nog 24 uur erbij optellen.
Al hebben we dan plaatsen "up in the gods" zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen, ik heb er toch zin in.
Welk vak? Ik zit in Bm, vraag me af of we de voorkant van het podium überhaupt wel kunnen zien of dat we tegen de zijkant aan zitten te kijken.



  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:35:04 #184
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62081837
Groeten vanuit de rij
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62083530
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:28 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Welk vak? Ik zit in Bm, vraag me af of we de voorkant van het podium überhaupt wel kunnen zien of dat we tegen de zijkant aan zitten te kijken.

[ afbeelding ]


Wij zitten Ce. Ik zal naar je zwaaien!
Waarschijnlijk hebben jullie inderdaad plaatsen met "beperkt zicht" zoals dat zo netjes heet.
Mja, als je er maar bij bent, toch?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:05:52 #186
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62083932
vijf meter van het podium, niet slecht
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62084765
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:05 schreef --Christiaan-- het volgende:
vijf meter van het podium, niet slecht
Yay, goed gedaan!!
Heel veel plezier!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62086520
Veel plezier mensen die vanavond gaan!

.. Hoewel ze dit waarschijnlijk toch niet lezen.

Ik ga dus morgen en kan me echt niet concentreren op scheikunde.

Edit: Oeh ik zit in Cg, dan zien we nog best wel iets denk ik

[ Bericht 19% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 02-10-2008 20:17:49 ]
pi_62086716
Ménn!
Vanwaar al die zitplaatsen...?
Toen ik in de rij bij 't postkantoor stond heb ik gewoon zit plaatsen geweigerd...
Dat hoeft voor mij echt niet hoor, zitten bij een concert dan ga ik liever helemaal niet.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62087101
Nou ja, vriendin van me stond om 9 uur bij het postkantoor en nog was het 1e concert uitverkocht en de staanplaatsen van het tweede. Daarbij, ik heb liever zitplaatsen (verrekijker ftw) dan dat ik ze helemaal niet zie.
pi_62087364
Mja, ieder z'n voorkeur.

Ik vind een concert pas echt een beleving als je voor aan staat!
Stond 3 jaar geleden bij U2 in de ArenA voor aan, en dan ben je gewoon meer "part of the show" heb ik 't idee.
Toe gegeven is wel dat je een deel van de lichtshow op het podium mist, het totaal plaatje dus.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62087495
Ik sta ook het liefst vooraan, maar soms is het nou eenmaal niet anders.
Bij sommige bands zou ik ook nooit een zitplaats willen, laat staan ervoor naar Ahoy' gaan.
Ik heb al heel wat concerten van semi-favoriete bands laten schieten omdat ze in Ahoy' stonden.
Maar sommige bands laten de weegschaal nét de andere kant opslaan en als dat inhoudt dat ik dan een zitplaats heb, dan mot dat maar een keertje.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62087554
Is Ahoy zo slecht?

Ja ik heb ook nog nooit een zitplaats gehad en heb tot nu toe alleen bij Radiohead verder dan de 3e rij gestaan, maar ik wil Coldplay niet missen. Dan maar een zitplaats, bevalt het absoluut niet, dan volgende keer gewoon niet.
pi_62087717
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:42 schreef Noortje. het volgende:
Is Ahoy zo slecht?


Tja, da's heel persoonlijk natuurlijk.
Ik vind het een grote, ongezellige galmbak. Nou heeft Coldplay natuurlijk een prachtige lichtshow en andere verrassende effecten (ik zal niks verklappen hier) dus dat zal het wat leuker maken dan anders.
Voor veel concerten is de HMH voor mij de limit, qua grootte.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62087758
Oh op die manier. Ik dacht dat je qua geluid bedoelde.

[ Bericht 12% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 02-10-2008 20:49:10 ]
pi_62087844
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:48 schreef Noortje. het volgende:
Oh op die manier. Ik dacht dat je qua geluid bedoelde.
Ja, ook. Daarom gebruikte ik ook het woord "galmbak".
Als je vooraan staat, is het wel te doen. Maar bovenin/achterin wordt het al heel wat minder.
Al scheelt het ook heel erg of er een goede geluidstechnicus is.
We zullen het wel zien ehm... horen morgen!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62087867
Ahoy' is geen slechte accommodatie, maar er zijn betere!
Heineken Music Hall bijv. de concerten die ik daar heb gezien vergeet ik nooit weer!
Kleinere ruimte, betere akkoestiek etc.

Ik hoop dat het goed is... anders ga ik m'n veldkaarten voor Keane op 28 okt. verpatsen!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62088134
Ik vond de HMH echt kutgeluid om eerlijk te zijn.

*hoopt op goed geluid*
pi_62088182
Bij welke concerten ben je daar geweest Noortje ?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62088292
Kaiser Chiefs, stonden twee mensen voor me ofzo, dus vrijwel helemaal vooraan. In het midden.
pi_62088396
Ik heb Kaiser Chiefs en The Killers live gezien als voor programma bij U2.
Vreselijke sound i.d.d. van K.C. toen stond ik ook voor aan...

Eigenaardig, vorig jaar nog Daft Punk's Alive 2007 tour bezocht in de HMH.
Dat vond ik echt geweldig qua geluid!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62091615
Waar blijft dat live verslag van onze reporters ter plaatse?
pi_62091658
Geef ze 'n uurke
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_62094957
was tof !
pi_62094983
Mooizo:) K ga ook morge!
Hoelaat moet je er zijn wil je vooraan staan?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:56:34 #206
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62094991
wát een briljant concert. Staat zeker in mijn top 3. De vlinders
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:57:23 #207
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62095011
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:56 schreef montoya_fan het volgende:
Mooizo:) K ga ook morge!
Hoelaat moet je er zijn wil je vooraan staan?
Waren er om 1700 stonden op 3 meter van podium
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62095067
Geluid was ook echt super strak vond ik, nog nooit zoiets meegemaakt bij een concert!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:01:43 #209
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62095127
Huh, ik vond de eerst 5 nummers kut qua geluid. Violet hill was echt het dieptepunt van de show daardoor.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62095135
Woo! exciting! krijg nog meer zin in morge
pi_62095165
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
Huh, ik vond de eerst 5 nummers kut qua geluid. Violet hill was echt het dieptepunt van de show daardoor.
Begin was minder inderdaad, maar het trok aardig bij moet ik zeggen!
pi_62095643
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:02 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Begin was minder inderdaad, maar het trok aardig bij moet ik zeggen!
Het was zekers een tof concert , echt een die ik niet snel zou vergeten! Geluid was inderdaad goed te doen. (Ik heb het namelijk wel eens anders gehoord in Ahoy.)

De show erom heen was ook leuk gedaan, kortom ik heb genoten
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:26:57 #213
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_62095701
Hoe laat was het concert nu afgelopen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:29:00 #214
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62095736
Zoals gepland, ong. 2115 tot 2300
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62095765
Damn Ik ben de grootste lucky bastard van het noordelijke halfrond! Had een plaatsje helemaal achterin, toen kwam er een man voor aanvang naar me toe om te vragen of ik wou ruilen met hem. Hij zat precies aan de andere kant van de zaal, maar zijn vrienden zaten hier.

Nou goed, ik naar de andere kant, ging er niet echt op vooruit, maar ja, achterin is achterin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geluid was in het begin matig, maar toen het eenmaal goed was, was het ook echt goed. Erg helder, goede, zware drums, lekker gitaargeluid en Chris kon je toen gelukkig ook goed horen. Mooie setlist, alle hitjes en klassiekers, bijna allles van VLV, helemaal goed. Ik heb werkelijk een fantastische en onvergetelijke avond gehad

Wens iedereen veel plezier morgen
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_62096724
Wat een geweldig concert! Echt heel erg goed!
De mineur zat er bij mij flink in toen Albert Hammond Jr. begon te spelen. Zo HARD! En zo'n oerwoud van gitaargeluid. Drums was lekker, maar rest flink onverstaanbaar. Heb m'n oordoppen toen al ingedaan. Bad vurig dat Coldplay niet zo belachelijk hard zou gaan. En dat gebeurde ook.
Begin moest het geluid ff bijgesteld worden. Maar vanaf #3 was het heerlijk.
Muzikaal was het genieten. Wat zijn die nummer op Viva La Vida gaaf als ze live worden gedaan! Echt boven mijn verwachting. De stevige nummers knallen echt de pan uit! Een lust voor het oor!
Ook qua show mocht dit concert er wezen. Qua kleuren, licht, grafische trucjes en energie was het ook erg fijn voor het oog.
Toen mijn favo Coldplay song ook nog als toegift werd gespeeld kon m'n avond/nacht niet meer stuk!
Voor de mensen die nog mogen.. Geniet ervan!
pi_62096750
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62096822
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:49 schreef J0sT het volgende:
Wat een geweldig concert! Echt heel erg goed!
De mineur zat er bij mij flink in toen Albert Hammond Jr. begon te spelen. Zo HARD! En zo'n oerwoud van gitaargeluid. Drums was lekker, maar rest flink onverstaanbaar. Heb m'n oordoppen toen al ingedaan. Bad vurig dat Coldplay niet zo belachelijk hard zou gaan. En dat gebeurde ook.
Begin moest het geluid ff bijgesteld worden. Maar vanaf #3 was het heerlijk.
Muzikaal was het genieten. Wat zijn die nummer op Viva La Vida gaaf als ze live worden gedaan! Echt boven mijn verwachting. De stevige nummers knallen echt de pan uit! Een lust voor het oor!
Ook qua show mocht dit concert er wezen. Qua kleuren, licht, grafische trucjes en energie was het ook erg fijn voor het oog.
Toen mijn favo Coldplay song ook nog als toegift werd gespeeld kon m'n avond/nacht niet meer stuk!
Voor de mensen die nog mogen.. Geniet ervan!

haha helemaal niks aan toe te voegen! Zeer goed concert, mooie show en goed geluid. En zeer vet dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als toegift werd gedaan!

ik wil nog een keer!

[ Bericht 2% gewijzigd door reconnect op 03-10-2008 10:41:20 ]
pi_62096844
Is het bekendmaken van de toegift niet verklappen? Heb bewust de titel niet genoemd.. Beter in spoilertags lijkt me..
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 02:16:37 #220
191019 Benigoi
--FR1908--
pi_62096982
Geweldig concert!
Geluid inderdaad slecht afgesteld bij de eerste nummers maar werd veel beter later.
Alhoewel het natuurlijk om de muziek gaat was het visueel echt top.
En dat bier kopen op het podium,humor
pi_62097260
Stijve piemelwerk, wat een concert.
pi_62098425
Was een goed concert

Begin was er jammer qua geluid, waardoor zijn stem niet goed hoorbaar was. Gelukkig werd dit wel snel rechtgetrokken. Ze hadden er gelukkig zin in en dat was goed te zien en te horen
pi_62098491
Zo tof ook, dat ze op de catwalk gingen spelen en Chris er bleef hangen. Stond er maar een meter of twee vandaan.

En die vlindertjes waren toch echt het hoogepunt, afgezien van de eerste toegift .
pi_62098546
De setlist van gisteren, in spoilertags voor de mensen die vanavond nog gaan.
Ik ga ook vanavond maar ik kan me nooit inhouden om de setlist te bekijken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62098597
volgens mij waren de twee laatste nummers omgedraaid
pi_62098617
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:10 schreef staticdata het volgende:
volgens mij waren de twee laatste nummers omgedraaid
Zou kunnen, lijkt ook logischer, maar ik was er zelf niet bij gisteren.
Het is een schaamteloze copy/paste.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62098645
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:12 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zou kunnen, lijkt ook logischer, maar ik was er zelf niet bij gisteren.
Het is een schaamteloze copy/paste.
Dan weet je het voor vanavond

ik vond het trouwens gisteren in de arena niet echt heel bomvol.
pi_62098724
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:15 schreef staticdata het volgende:

[..]

Dan weet je het voor vanavond

ik vond het trouwens gisteren in de arena niet echt heel bomvol.
Dat is het meestal niet. Volgens mij rekenen ze een bepaalde ruimte per persoon en daarmee berekenen ze dan het max. aantal mensen dat in de arena mag (ook qua veiligheid enz). Maar vooraan staat men zo op elkaar gepakt dat het wat meer naar achteren wat leger lijkt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62098733
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:30 schreef Jeeh het volgende:
Damn Ik ben de grootste lucky bastard van het noordelijke halfrond! Had een plaatsje helemaal achterin, toen kwam er een man voor aanvang naar me toe om te vragen of ik wou ruilen met hem. Hij zat precies aan de andere kant van de zaal, maar zijn vrienden zaten hier.

Nou goed, ik naar de andere kant, ging er niet echt op vooruit, maar ja, achterin is achterin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze plekken waren bezet omdat er een of ander podium op was gezet ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen veel plezier vanavond
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
pi_62099334
voor de geinteresseerden een verslag op nu.nl

Zitten wel spoilers in!!!
http://www.nu.nl/news/177(...)y_voor_Coldplay.html
pi_62099348
Was echt een geweldig concert. Enige jammer vond ik dat ze nummers als Trouble en Amsterdam halverwege alweer afkapte. Ik had liever gehad dat hij ze helemaal speelde.
Maar het was echt een avond die ik niet gauw zal vergeten. Kippenvel!!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:30:35 #232
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62099571
Ik ga vanavond
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62099730
OMG de setlist is echt briljant. Vrijwel al mijn favoriete nummers

Tot vanavond mensen die vanavond gaan.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:43:46 #234
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62099736
Ik zwaai wel naar je Noortje
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62099933
Ik zwaai gewoon naar iedereen, dan zit jij er vast ook tussen.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:56:33 #236
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62099951
Ik sta
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_62099974
Dan moet je wel hele lange armen hebben wil ik jou naar mij zien zwaaien.
pi_62099998
Die VLV-remix was trouwens supervet ook
pi_62100154
Nou ik ga er vandoor, veel plezier vanavond mede-Coldplaygangers.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:28:16 #240
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62100614
Hoogtepunten:

Fix You, de climax . Kippenvel.
Politik . Nooit gedacht dat ze die zouden spelen .
En de hele eerste toegift, zo briljant.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62100721
..

[ Bericht 62% gewijzigd door Kidney_Bean op 04-10-2008 02:07:46 ]
pi_62100948
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 02:00 schreef J0sT het volgende:
Is het bekendmaken van de toegift niet verklappen? Heb bewust de titel niet genoemd.. Beter in spoilertags lijkt me..
heb het veranderd, sorry was zo enthousiast
pi_62100994
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:32 schreef Kidney_Bean het volgende:
Vanavond is het zover, dan ga ik ook! Ben erg benieuwd na alle verhalen hier.. Vallen trouwens die beperkt zicht vakken mee (en in het bijzonder vak DK )? En hoeveel rijen heeft zo´n vak, want ik weet wel dat rij 1 bovenaan is en de voorste rij een hoog nummer heeft, weet iemand toevallig welk rijnummer de voorste rij heeft? En begint het gangpad met stoel 1 of met een hoog nummer? Wat een vragen, maar ben zo benieuwd hoe ik zit! Ik herinner me nog de voorverkoopproblemen en dat ik blij was uberhaupt nog kaarten te scoren, alleen nu het zover is baal ik wel een beetje van het ´beperkt zicht en zitten´-idee.. maar goed we zijn er bij!
ik zat op rij 9 en dat is bijna voorin de 2e ring. Ik denk 11-12 rijen
pi_62101257
..

[ Bericht 97% gewijzigd door Kidney_Bean op 04-10-2008 02:08:02 ]
pi_62101915
Op de de site van Ahoy staat een plattegrond met vak- en stoelnummers.
pi_62102023
Hoe zijn de staanplaatsen op de eerste ring? is dat een beetje wat?
pi_62102243
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:35 schreef Delnooz het volgende:
Hoe zijn de staanplaatsen op de eerste ring? is dat een beetje wat?
Als je vroeg genoeg bent zijn het opzich wel fijne plaatsen. Alleen is het probleem dat als de tribune voor je gaat staan jij niks meer ziet. Dus daar heb ik me wel aan lopen ergeren.
Wat wel een mooi voordeel was, is dat je als een van de eerste weer weg kan.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:52:56 #248
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_62102365
Ik had dus zo'n staanplaats op de 1e ring...
Je kunt dan het beste of op tijd zijn zodat je op de trappen van de eerste ring kunt zitten of je loop helemaal naar achteren (wat ik heb gedaan want ik was niet op tijd) om op de achterste trap (die is een stuk breder) te staan/zitten..

Ik moet zeggen dat het geluid achterin de zaal in het begin juist behoorlijk goed was! :s Later had ik het idee dat het algehele geluid steeds harder werd...

Al met al een goed concert (wel een beetje kort maarja das coldplay style) top nummers mooie visuals (vlinders zagen er leuk uit stond er alleen niet in ). Ik vonde de podiumwissels wel erg lang duren, helemaal nadat ze achterin de zaal hadden gestaan... Haalde de vaart er een beetje uit...

En ik haat het als ik geluidjes en instrumenten hoor die niet gespeeld worden op het podium...
Eerst zie je Jonathan en Chris allebei op een keyboard spelen (lovers in japan) en ineens gaat Jonathan gitaar spelen en Chris rondhuppelen en het piano'tje gaat gewoon door! En zo waren er wel meer dingen (background vocals, strijkers, keyboardjes...) Het is van deze tijd en alle grote bands doen het maar het blijft irritant.
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_62102464
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Kidney_Bean op 04-10-2008 02:08:24 ]
pi_62102547
kijk eens iets eerder in dit topic
pi_62102693
.

[ Bericht 52% gewijzigd door Kidney_Bean op 04-10-2008 02:06:54 ]
pi_62103010
Vond het erg mooi concert, wel jammer dat ze Amsterdam en Trouble niet afspeelden. Bovendien was de setlist niet helemaal mijn smaak, waren erg veel singles moet ik zeggen.
Was wel heel blij met Death and all his friends als een vd laatste nummers, prachtig.

Stiekem vond ik het optreden in 2005 mooier, maar dat lag er ook aan dat de setlist me iets meer lag.
pi_62103794
Dit was genieten hoor .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_62103916
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:28 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoogtepunten:

Fix You, de climax . Kippenvel.
Politik . Nooit gedacht dat ze die zouden spelen .
En de hele eerste toegift, zo briljant.
Het was inderdaad echt super, ik kreeg ook kippenvel bij de climax van Fix You.
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_62104973
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:52 schreef BillyOcean het volgende:

En ik haat het als ik geluidjes en instrumenten hoor die niet gespeeld worden op het podium...
Eerst zie je Jonathan en Chris allebei op een keyboard spelen (lovers in japan) en ineens gaat Jonathan gitaar spelen en Chris rondhuppelen en het piano'tje gaat gewoon door! En zo waren er wel meer dingen (background vocals, strijkers, keyboardjes...) Het is van deze tijd en alle grote bands doen het maar het blijft irritant.
I totally agree. Had bij het album al: hoe gaan ze dit in vredesnaam live fixxen? Hoopte dat ze het muzikaal op zouden lossen. Wat mij betreft liever iets anders dan het origineel, maar wel helemaal live. Maargoed, ze deden het zo. Allemaal sampletjes (waarvandaan uitgestuurd trouwens? Geluidsman of Will?) Mocht er ook wel wezen hoor! Klonk super! Moeten ook weer niet teveel gaan zeiken.. Maar jammer vond ik het wel.
pi_62107814
Mooi concert en ondanks een verschrikkelijke reis vol file's van Amsterdam (mooi nummer! ) naar Ahoy een goede plek gevonden

Paar foto's (helaas iPhone kwaliteit ):




pi_62109128
[quote]Op vrijdag 3 oktober 2008 15:52 schreef thettes het volgende:
Mooi concert en ondanks een verschrikkelijke reis vol file's van Amsterdam (mooi nummer! ) naar Ahoy een goede plek gevonden

dan heb ik jou vast zien staan gister precies dezelfde hoek gestaan als dat jou foto's gemaakt zijn toevallig!!
maaar was erg goed het concert, alleen was veeel te snel afgelopen!
pi_62109273
Ik ben gisteravond ook geweest en ik vond het super Wat is Viva la Vida toch een ontzettend mooi nummer
En natuurlijk smolt ik helemaal toen ze Yellow en In My Place zongen

Ik had een kaartje aan de linkerzijde (met je gezicht naar het podium) van het podium met "slecht zicht" ( Bm, rij 4 stoel 72-75) maar toen we ons plekje hadden gevonden viel het uiteindelijk 100% mee
Oke, oke, het zijn geen staanplaatsen maar we hadden een fantastisch uitzicht op het podium
Aangezien ik niet zo heel groot ben en bij het staan meestal niet zoveel kan zien, genoot ik van het vrije zicht dat ik had.
Kortom: slecht zicht viel ontzettend mee, ondanks de bange voorgevoelens
pi_62109567
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:48 schreef sanne007 het volgende:
[quote]Op vrijdag 3 oktober 2008 15:52 schreef thettes het volgende:
Mooi concert en ondanks een verschrikkelijke reis vol file's van Amsterdam (mooi nummer! ) naar Ahoy een goede plek gevonden

dan heb ik jou vast zien staan gister precies dezelfde hoek gestaan als dat jou foto's gemaakt zijn toevallig!!
maaar was erg goed het concert, alleen was veeel te snel afgelopen!
Ik jou ongetwijfeld ook, hoewel je fobo niet echt uitkomst biedt
pi_62109587
Ze kwamen gewoon op 20m afstand The Scientist spelen!
pi_62110020
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:10 schreef J0sT het volgende:
Ze kwamen gewoon op 20m afstand The Scientist spelen!
COOL ... dit speelden ze dus vlak naast ons ... op ca 0.15 zie je mij opstaan (wit overhemd, linksonder) en draaien zodat een vriend van ons een foto kon maken

Ze hadden trouwens wel een beetje goedkope schoenen aan allemaal
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
pi_62110550
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:55 schreef Locusta het volgende:
Ik ben gisteravond ook geweest en ik vond het super Wat is Viva la Vida toch een ontzettend mooi nummer
En natuurlijk smolt ik helemaal toen ze Yellow en In My Place zongen

Ik had een kaartje aan de linkerzijde (met je gezicht naar het podium) van het podium met "slecht zicht" ( Bm, rij 4 stoel 72-75) maar toen we ons plekje hadden gevonden viel het uiteindelijk 100% mee
Oke, oke, het zijn geen staanplaatsen maar we hadden een fantastisch uitzicht op het podium
Aangezien ik niet zo heel groot ben en bij het staan meestal niet zoveel kan zien, genoot ik van het vrije zicht dat ik had.
Kortom: slecht zicht viel ontzettend mee, ondanks de bange voorgevoelens
Oh tof, ik zit ook op rij 4 van vak Bm vanavond! Ben nu wat geruster. Op de foto's te zien is het podium ook redelijk 'open' aan de zijkant dus dat scheelt al een hoop.
pi_62110790
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:06 schreef Tourniquet het volgende:
Oh tof, ik zit ook op rij 4 van vak Bm vanavond! Ben nu wat geruster. Op de foto's te zien is het podium ook redelijk 'open' aan de zijkant dus dat scheelt al een hoop.
Jazekers, helemaal open aan de zijkant!
Je kunt heel mooi op het podium kijken vanaf de zijkant, prima zicht Lekker genieten vanavond!
pi_62114227
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oh tof, ik zit ook op rij 4 van vak Bm vanavond! Ben nu wat geruster. Op de foto's te zien is het podium ook redelijk 'open' aan de zijkant dus dat scheelt al een hoop.
Rij 4 is ideaal, liever rij 1. Ik zat tweede ring Bi rij 7, ging nog prima . Was allang blij dat ik er heen kon . Maar het begin (life in technocolor) en daarvoor een of ander foute wals toch wel leuk gemaakt.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:14:42 #265
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_62114966
't begint bijna...

Groeten uit de arena rechtsvooraan!
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_62115079
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:14 schreef Sequencial het volgende:
't begint bijna...

Groeten uit de arena rechtsvooraan!

Have fun .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_62119129
Wat een concert zeg! Heb volop genoten. Geluid viel me ook alleszins mee.
pi_62119228
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Rij 4 is ideaal, liever rij 1. Ik zat tweede ring Bi rij 7, ging nog prima . Was allang blij dat ik er heen kon . Maar het begin (life in technocolor) en daarvoor een of ander foute wals toch wel leuk gemaakt.


't was tof!
En ik had goed zicht!

Bij Viva la Vida ging 't écht los, hoe gaaf was dat!
quote:
Trouble (partial, Chris)
Amsterdam (partial, Chris)
Deze zaten er vanavond niet tussen (toch?).

[ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 03-10-2008 23:53:33 ]
pi_62119917
Concert was super! voorprogramma was alleen geen ruk aan veel te veel gitaar. Die bollen met beelden en licht echt fantastisch. Dit was nummer 2 voor mij en op naar nr3 !!
pi_62120052
Albert Hammond, Jr. was aardig maar ook niet meer dan dat. Ik heb eigenlijk z'n "grootse' hit, GfC helemaal niet voorbij horen komen?

Grappig dat net voordat het vp begon Rotterdam van The Beautiful South werd gedraaid.
pi_62120157
quote:
Dear Coldplay fans and friends...

First of all, thankyou for the incredible year you have been giving us so far; from asking for our songs on the radio, to buying an album, to coming to a show; we owe you in a big way. As audiences you have been incredibly awesome to play for, and I might add that your singing has been in excellent form.
In the spirit of trying to do things a bit differently and keep everything fresh, we are going to do a few musical moves that we have not previously attempted. Firstly, in a few weeks we are going to release a version of Lost! which has a guest experience on it in the form of JAY-Z.
Then in November, we are happy to announce we are putting out an E.P. called PROSPEKT'S MARCH. It contains five songs that were not finished back in May (our deadline for Viva La Vida) but that have just been completed. They are:

1. Life In Technicolor ii (which is a song)
2. Postcards From Far Away
3. Glass Of Water
4. Rainy Day
and
5. Prospekt's March

We are very proud of these and are pretty excited to release them. They have been the subject of many discussions and arguments; some might be considered too catchy or too heavy for Coldplay songs but in our minds they complete the VIVA LA VIDA picture.

If you want to get the E.P. you can download it or order it from the internet or you can get it in a special edition of the album called "Viva La Vida: Prospekt's March Edition".
The version of Lost with JAY-Z on it will also be on this.
We really hope you enjoy it and we look forward to singing these songs with you in cities across the world.

thanks for reading - sorry about the handwriting.

love CHRIS
Jay-Z, wtf? Verder wel gaaf.
pi_62120267
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:34 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Jay-Z, wtf? Verder wel gaaf.
Voordat de show begon tussen het voorprogramma en coldplay kwam die denk ik voorbij
pi_62120336
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:42 schreef Viperke het volgende:

[..]

Voordat de show begon tussen het voorprogramma en coldplay kwam die denk ik voorbij
Dat was het nummer "I just wanna love u" van Jay-Z, niet de versie van Lost waarbij hij meedoet. Vond 't al vreemd dat ze dat nummer draaiden, maar nu valt 't kwartje.
pi_62120367
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:45 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat was het nummer "I just wanna love u" van Jay-Z, niet de versie van Lost waarbij hij meedoet. Vond 't al vreemd dat ze dat nummer draaiden, maar nu valt 't kwartje.
Aja ik snapte er ook al geen ruk van ben niet zon Jay-Z fan dus herkende alleen de stem. Volgende keer maar eens beter opletten op de tekst :p
pi_62121585
Het was geweldig!!!

Ja ik begreep dat van Jay-Z ook niet zo goed (als je niet into die muziek bent lijkt me dat ook logisch ) maar verder wat een topshow! Niet alleen de muziek, maar ook het licht, die bollen, de vlinders, hoe er gewerkt is met het scherm aan de achterkant, de verschillende podia... het was gewoon een topshow die stond als een huis!
pi_62121774
Wat een fantastisch mooie avond!! :D:D
De moves van Chris beelden zoveel blijdschap en vreugde uit. Wat een gelukkig gevoel krijg ik daarvan zeg!!
Zoveel hoogtepunten : In my Place, meezingen bij Fix You, ballonen, Viva la Vida, Lovers in Japan & vlinders, en zoveel, zoveel meer. Het hoogtepunt voor mij was Politik. Wat een geweldig nummer is dat toch!

Jammer waren de enkele schoonheidsfoutjes (bij het 1te nummer liep zang bijv. achter op geluid), dat sommige nummers niet werden afgemaakt en de remix van GPASUYF en Talk.

Geen idee of het beter of minder was dan 3 jaar geleden maar de kleinere zaal maakte het iig nog iets intenser
pi_62123916
Ja 2x zette Chris verkeerd in toch? Dan begonnen ze wel weer snel overnieuw.. En zonde van GPASUYF en Talk, had daar liever de normale versies gehoord. Maar echt, denk nog steeds ´WOW!´ Tijdje geleden dat ik zo´n show gezien heb... *is nog in Coldplay-mood*
pi_62123968
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 02:10 schreef Kidney_Bean het volgende:
Het was geweldig!!!

Ja ik begreep dat van Jay-Z ook niet zo goed (als je niet into die muziek bent lijkt me dat ook logisch ) maar verder wat een topshow! Niet alleen de muziek, maar ook het licht, die bollen, de vlinders, hoe er gewerkt is met het scherm aan de achterkant, de verschillende podia... het was gewoon een topshow die stond als een huis!
Ik was op 2 october en ik hoorde ook zo'n rapper . Maar er werd links naast het podium, werrd er wat gebreackdanced . Waarom, geen idee
pi_62124369
WAUW

Hoewel we tyfusver zaten (we gingen dan ook maar op de trap zitten ipv op onze plekken, konden we tenminste normaal bewegen ) heb ik toch nog best mooie foto's gemaakt (denk ik, heb ze nog niet gezien op de computer) en het geluid van de filmpjes is echt heul goed. Fokkkkk ik hou van mijn camera

Goed, nu over het concert, hoewel het woord 'wauw' eigenlijk genoeg zei. De effecten, de lichten, die ballen (waarvan er eentje, als ze naar beneden waren, precies voor het podium hing zodat ik niets zag), Chris Martin (ik ben verliefd op die man, ik zweer), allemaal kleine dingetjes die het oh zo leuk maakten (ik noem een KC flyer krijgen van te voren, net op tijd de bus halen door wat hangjongeren op Rotterdam Zuid, een hele aardige opruimman die voor ons een hand met vlinders wilde pakken in tegenstelling tot alle anderen omdat ze dan 'vieze handen zouden krijgen', op de terugreis op een Dixie plassen omdat de hele Mac verbouwd werd, mijn camera, Hester, de wave (hoewel die na een tijdje ging vervelen), het ge-ooohooohoooooo tussen de liedjes etc door en zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik zal het jullie besparen)...

Yellow was echt het hoogtepunt voor me, geweldig nummer. Heb een paar bijna-jankmomentjes gehad (bij The Scientist, Talk en Yellow, iets met herinneringen).

En toen was het afgelopen, zat ik nog steeds in een rush en moest ik naar de wc maar dat mocht niet meer
pi_62124466
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef Noortje. het volgende:
WAUW

Hoewel we tyfusver zaten (we gingen dan ook maar op de trap zitten ipv op onze plekken, konden we tenminste normaal bewegen ) heb ik toch nog best mooie foto's gemaakt (denk ik, heb ze nog niet gezien op de computer) en het geluid van de filmpjes is echt heul goed. Fokkkkk ik hou van mijn camera

Goed, nu over het concert, hoewel het woord 'wauw' eigenlijk genoeg zei. De effecten, de lichten, die ballen (waarvan er eentje, als ze naar beneden waren, precies voor het podium hing zodat ik niets zag), Chris Martin (ik ben verliefd op die man, ik zweer), allemaal kleine dingetjes die het oh zo leuk maakten (ik noem een KC flyer krijgen van te voren, net op tijd de bus halen door wat hangjongeren op Rotterdam Zuid, een hele aardige opruimman die voor ons een hand met vlinders wilde pakken in tegenstelling tot alle anderen omdat ze dan 'vieze handen zouden krijgen', op de terugreis op een Dixie plassen omdat de hele Mac verbouwd werd, mijn camera, Hester, de wave (hoewel die na een tijdje ging vervelen), het ge-ooohooohoooooo tussen de liedjes etc door en zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik zal het jullie besparen)...

Yellow was echt het hoogtepunt voor me, geweldig nummer. Heb een paar bijna-jankmomentjes gehad (bij The Scientist, Talk en Yellow, iets met herinneringen).

En toen was het afgelopen, zat ik nog steeds in een rush en moest ik naar de wc maar dat mocht niet meer
Ja jammer dat die vlinders alleen bij het staangedeelte vielen! Ik had er ook wel een paar willen hebben... Ben blij dat je het ook Wauw vond (net als ik )
pi_62124673
Tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Het klopte allemaal als een bus natuurlijk, gelikte show, veel effecten, mooie liedjes.
Maar toch kwam het op mij allemaal iets te gepolijst over, te steriel, te geregisseerd.
Hoogtepunt voor mij was The Hardest Part, waarin de muziek niet verdronk in een zee van special effects - alleen maar een zanger achter een piano die een prachtig liedje zingt.
Van waar wij zaten (tweede rij vanaf het plafond zeg maar... ) kwam je er ook niet echt in.
Ik had het ongetwijfeld anders beleefd als ik ergens anders had gezeten of gestaan.
Ik moest echt moeite doen om me te concentreren op de muziek, de overdaad aan licht- en andere effecten was gewoon teveel. Onze ogen werden steeds maar weer naar die magic balls getrokken en naar die schermen. Terwijl ze zulke mooie liedjes hebben, die al die heisa er omheen helemaal niet nodig hebben.
De vorige keer dat ik ze zag, Werchter 2002, speelden ze dus in de buitenlucht in de middag. Dat optreden heeft op mij veel meer indruk gemaakt, omdat het echt puur om de muziek ging. Niks geen ballen, schermen, laserstralen - gewoon alleen maar mooie muziek. De tranen rolden daar over mijn wangen bij Everything's Not Lost. Zo mooi...
Ook vind ik het een hele opgave voor Chris Martin om de hele show te dragen, no disrespect - maar de andere 3 bandleden staan er een beetje verloren bij zo op dat grote podium.
En wat vond ik het zonde met God Put A Smile en Talk... ongelooflijk hoe ze hun eigen, schitterende liedjes zo verkrachten... eeuwig zonde.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62124893
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:03 schreef Kidney_Bean het volgende:

[..]

Ja jammer dat die vlinders alleen bij het staangedeelte vielen! Ik had er ook wel een paar willen hebben... Ben blij dat je het ook Wauw vond (net als ik )
Ja maar wij gingen dus zo eerst aan naar de eerste ring onder ons om te kijken of er iemand zo aardig was, maar niemand was dichtbij, dus wij als een speer naar de andere kant en daar was er een hele aardige meneer die even naar het podium liep omdat het daar niet zo vies was, en hij deed ze in een bekertje. Vervolgens allemaal wanhopige kinders die dat ook wilden maar die kregen het niet voor elkaar.
We gingen ze ook nog wassen op de wc, maar mevrouw schoonmaakster werd een beetje boos. Vandaar dat ik niet meer naar de wc kon.

En toen wij daar dus mee liepen ook allemaal mensen vragen of ze er eentje mochten. Stomme wanhopige kutpubers (oké, ik ben er zelf ook een, maar dat zou ik echt nooit doen ). Maaar we hebben er nu ieder 21, en da's mijn geluksgetal. Jajaja.

Ik vergat trouwens 42. Wayo Chris Martin twintig keer groter op het scherm, geconcentreerd zingen. Dan die effecten op het scherm bij het instrumentale stuk, en gewoon het nummer zelf. Woh.
pi_62125442
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:13 schreef Felixa het volgende:
Tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Het klopte allemaal als een bus natuurlijk, gelikte show, veel effecten, mooie liedjes.
Maar toch kwam het op mij allemaal iets te gepolijst over, te steriel, te geregisseerd.
Hoogtepunt voor mij was The Hardest Part, waarin de muziek niet verdronk in een zee van special effects - alleen maar een zanger achter een piano die een prachtig liedje zingt.
Van waar wij zaten (tweede rij vanaf het plafond zeg maar... ) kwam je er ook niet echt in.
Ik had het ongetwijfeld anders beleefd als ik ergens anders had gezeten of gestaan.
Ik moest echt moeite doen om me te concentreren op de muziek, de overdaad aan licht- en andere effecten was gewoon teveel. Onze ogen werden steeds maar weer naar die magic balls getrokken en naar die schermen. Terwijl ze zulke mooie liedjes hebben, die al die heisa er omheen helemaal niet nodig hebben.
De vorige keer dat ik ze zag, Werchter 2002, speelden ze dus in de buitenlucht in de middag. Dat optreden heeft op mij veel meer indruk gemaakt, omdat het echt puur om de muziek ging. Niks geen ballen, schermen, laserstralen - gewoon alleen maar mooie muziek. De tranen rolden daar over mijn wangen bij Everything's Not Lost. Zo mooi...
Ook vind ik het een hele opgave voor Chris Martin om de hele show te dragen, no disrespect - maar de andere 3 bandleden staan er een beetje verloren bij zo op dat grote podium.
En wat vond ik het zonde met God Put A Smile en Talk... ongelooflijk hoe ze hun eigen, schitterende liedjes zo verkrachten... eeuwig zonde.
Hmm ik kan me je reactie wel voorstellen.. Het is natuurlijk veel ´toeters en bellen´. Maar als ze dat niet hadden gedaan, hadden mensen het misschien weer een kale show gevonden. Ik vond alle ´special effects´ om het zo maar te zeggen wel geweldig, maar het moet je smaak zijn. En ik heb ook wel eens op die tweede ring gezeten, dan beleef je het inderdaad heel anders (en eng hoog is dat he?!) Ik had liever ook gestaan dan op de eerste ring gezeten, maar ik ben wel blij dat ik er zowiezo bij was!
pi_62125582
Ik heb nu Fix You opstaan

Edit: ik vond het trouwens wel mooi om voor een keer te zitten, je ziet dan het hele publiek meegenieten en niet alleen de drie mensen die naast je staan, je hoort het publiek beter meezingen en je ziet het podium meer overall ipv dat je maar op één ding focust. We waren ook op de trap gaan zitten/staan ipv op onze stoelen dus we hadden ook wat meer bewegingsvrijheid.

[ Bericht 25% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 04-10-2008 13:07:21 ]
pi_62126018
Wat ik mooi vond om te zien vanaf de tribune was dat het rookverbod echt goed werd nageleefd
pi_62128875
Hier ook een kritische nood

Ben er wel niet geweest, maar flink aantal filmpjes gezien van eerdere concerten van deze tour en echt overal is het hetzelfde, dat is wel jammer. Zoals iemand hierboven al zei..het is allemaal veel te veel voor geprogrammeerd. Mooiste zou zijn als ze het smiddags deden in de buitenlucht
pi_62128920
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:09 schreef Elwood1802 het volgende:
Hier ook een kritische nood

Ben er wel niet geweest, maar flink aantal filmpjes gezien van eerdere concerten van deze tour en echt overal is het hetzelfde, dat is wel jammer. Zoals iemand hierboven al zei..het is allemaal veel te veel voor geprogrammeerd. Mooiste zou zijn als ze het smiddags deden in de buitenlucht
Maak er dan nog wel even een kritische noot van...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_62130054
Hebben ze gisteren nou eigenlijk hetzelfde gespeeld als donderdag?
pi_62130078
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maak er dan nog wel even een kritische noot van...
De kritiek was in nood

Mooie fout iig
pi_62130124
Wat ik wel een minpuntje vond is dat Chris bij heel veel nummers pas heel laat inzette met de zang. Vond ik op een gegeven moment wel een beetje irritant worden eigenlijk.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:19:38 #291
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62130452
Ben gisteren ook geweest. En het was ont-zet-tend tof echt genoten, prachtig. Massaal kippenvel moment tijdens Fix You Heerlijk. Ook mooi om te zien dat het publiek zo gemengd was. Zag zelfs een vrouw van eind 60/begin 70 met haar klein dochter
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:09 schreef Elwood1802 het volgende:
Hier ook een kritische nood

Ben er wel niet geweest, maar flink aantal filmpjes gezien van eerdere concerten van deze tour en echt overal is het hetzelfde, dat is wel jammer. Zoals iemand hierboven al zei..het is allemaal veel te veel voor geprogrammeerd. Mooiste zou zijn als ze het smiddags deden in de buitenlucht
Dat heeft niet zo zeer iets met Coldplay of dit concert te maken. Dat is met ontzettend veel concerten zo. De setlist die Editors in maart in de HMH speelde was ongeveer (op 1 track na) hetzelfde als die ze speelde op Pinkpop.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:37:51 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62130825
Heeft niemand die gisteren is geweest filmpjes gemaakt van Fix You?
pi_62131725
Mijn camera was aan het kl#ten dus helaas niet...

En inderdaad, het voorgeprogrammeerde is logisch. Dat doet elke (grote) band tegenwoordig. Er hangt zoveel organisatie van zo´n show af, en er ligt zoveel qua lichtshow en andere special effects vast, en veel mensen die dat allemaal moeten regelen achter de schermen, dat je niet zomaar even een half uurtje van te voren kan denken: ´goh laten we eens totaal iets anders spelen´ Je hebt vaak wel dat ze bijvoorbeeld met twee of drie verschillende setlisten werken. U2 deed dat bijvoorbeeld in Amsterdam een paar jaar geleden, omdat ze weten dat mensen meerdere dagen gaan. Dan spelen ze setlist 1 de eerste dag, setlist 2 de tweede dag, etc. Of een enkel ander nummer ertussendoor, dat kan ook nog. Maar echt veel veranderen kan bij zo´n show niet denk ik..
pi_62131736
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:37 schreef Timo20 het volgende:
Heeft niemand die gisteren is geweest filmpjes gemaakt van Fix You?
Ja ik! Vanaf m'n plekje in de nok aan de zijkant, wel grappig om een keer een ander zichtspunt te hebben, maar volgende keer weer liever op 't veld!

In My Place
Cemeteries of London
42
Fix You
Yellow

[ Bericht 46% gewijzigd door Tourniquet op 04-10-2008 19:12:26 ]
pi_62134440
Zijn er in bijv. dagbladen nog recensies van het concert van vrijdag verschenen?
pi_62134794
Best een beroerde zit plaats Tourniquet...
Ik heb wat filmpjes van de voorste rij, maar ze zijn zo'n 500MB hoe krijg ik dat ooit geupped bij YouTube?

Filmpjes zijn:
Life In Technicolor
Fix You (einde)
Viva La Vida

Enne, wil er ook iemand vlinders ruilen...?
Ik mis de oranje
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62134848
Chris zei toch ook toen hij vroeg of er de dag ervoor ook mensen waren geweest, dat ze precies dezelfde show zouden doen. Ik snap de heisa erover niet zo, wat Kidneyboon al zegt, er gaat veel te veel organisatie aan vooraf om het spontaan te veranderen of voor elke dag een andere show neer te zetten. Sowieso kan je dat toch ook niet verwachten van een band op tournee, dat kost zo veel energie. Wees blij dat ze goed speelden.

Voor de geinteresseerden, mijn foto's/filmpjes staan hier.
pi_62134905
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 20:47 schreef CoExist het volgende:

Enne, wil er ook iemand vlinders ruilen...?
Ik mis de oranje
Ik heb maar twee oranje, en allebei verschillend (eentje egaal, andere anders) dus nee, het spijt me zeer.
pi_62134975
Best een lekker wijf in je foto album Noortje...
Ben jij dat!?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_62135047
Geen idee, er staan foto's van meerdere mensen.
pi_62135082
[img][/img]
Deze dus!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')