abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 juni 2008 @ 16:39:24 #1
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59435894
Raar verhaal en ditto topic titel maar goed.

Ik wil mijn combi-magnetron oven goed schoonmaken en op zo'n manier dat dit goed bij te houden is.

Er worden geregeld ovengerechten in gemaakt zoals lasagna of aardappelschotels, broodjes afbakken plus af en toe een pizza. Dit geeft erg veel kruimels en soms wat andere plakzooi.

Nu zijn er in de handel speciale busjes met schoonmaakmiddel voor ovens MAAR daar staat uitdrukkelijk op dat deze niet geschikt is voor magnetrons!
Aangezien het een combi magnetron oven is durf ik het niet aan met die tering zooi, je mag de oven daarna mintstens 10 uur niet gebruiken, zal wel lekker spul zijn dus.

Anyways, lauw water met wat azijn gebruik ik nu maar dat gaat niet altijd even lekker, wat gebruiken de fokkers om hun combi magnetron oven goed schoon te houden ?
pi_59436021
tvptje, ook nieuwsgierig zelfde probleem heb er zelf nog nooit iets goed voor gevonden
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_59436114
http://www.rtl.nl/(/progr(...)tips_aflevering5.xml

Schoonmaaktips die hier wel bij aansluiten

Oven schoonmaken
Verwarm de oven 5 minuutjes voor en zet 'm dan uit. Zet in het midden van de oven een pan met lauw water en een flinke scheut amoniak. Doe de oven dicht en laat het een dagje staan. Vervolgens veeg je zo met een vochtig doekje alle viezigheid uit de oven!

Tip: Een oven schoonmaken is een heel karwei. Leg aluminiumfolie op de bodem. Als bijvoorbeeld de pizza gelekt heeft, hoef je alleen nieuwe folie in de oven te doen.

Magnifieke Magnetron
Zet in de magnetron een bak met warm water en wat schijfjes citroen. Zet deze op vol vermogen en laat het geheel minimaal vijf minuten koken. Het hete water zorgt ervoor dat het vuil losweekt én de citroen geeft weer een frisse geur aan de magnetron.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  maandag 16 juni 2008 @ 16:55:51 #4
35739 clevy
Captain Obvious to the rescue
pi_59436352
even goed laten verwarmen met een (hittebestendige) bak met water en schoonmaak azijn..
I'm trying to like people, it's just so hard to weed through the stupid ones
excessive exposure to life may be harmful to your health
pi_59436419
[

Tip: Een oven schoonmaken is een heel karwei. Leg aluminiumfolie op de bodem. Als bijvoorbeeld de pizza gelekt heeft, hoef je alleen nieuwe folie in de oven te doen.

Niet in de combi gebruiken. Straks vergeet je de folie weg te halen...
  maandag 16 juni 2008 @ 17:02:52 #6
185631 Guncta
En un momento dado
pi_59436513
Amoniak werkte bij mij niet goed en begon het hele huis flink van te stinken.

Iets met ontvetter gebruiken misschien?

Die glazenplaat gaat wel makkelijk schoon. Die kan je lekker gemakkelijk een paar keer met de vaat mee laten draaien.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_59436515
Wondersponsjes.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 16 juni 2008 @ 21:32:35 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59443886
Ik deed mijn combimagnetron altijd gewoon met ovenreiniger van Kruidvat-merk, prima spul. Alleen even zorgen dat het niet in de luchtopeningen komt (keukenpapiertje erin duwen) en eventueel het "kartonnen" plaatje eruit halen voor het schoonmaken (als die er bij jou ook in zit).
Ik zeg deed, omdat ik nu een fatsoenlijke oven heb en de combimagnetron alleen nog gebruik voor kleine dingen, waardoor het vunzige schoonmaakwerk met sterk spul niet meer nodig is.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 16 juni 2008 @ 21:55:49 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59444670
Water verwarmen via de magnetropn met het sap van twee citroenen in een open bak. Flink laten stomen. Dan magnetron uitzetten en een kwartier laten staan en dan schoonmaken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 juni 2008 @ 22:02:38 #10
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59444883
Wauw, hehe zowaar mensen met dezelfde problemen maar ook goeie tips.

@BBQ-Kip: dat spul van het kruidvat bedoelde ik , staat met dikgedrukte letters op, niet gebruiken in de magnetron. Blijkbaar niet voor niets laten staan, die rommel moet ik inderdaad niet achter die roostertjes hebben.

@rest, tip met citroensap kan ik wel uitproberen en het gaat inderdaad niet om de glazenplaat maar het metaal van de wanden.
De losse rekjes en roosters kan ik gewoon los in de vaatwasser zetten of met een sponsje en wat sop schoonmaken.
  maandag 16 juni 2008 @ 22:11:53 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59445213
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:02 schreef Noway666 het volgende:
Wauw, hehe zowaar mensen met dezelfde problemen maar ook goeie tips.

@BBQ-Kip: dat spul van het kruidvat bedoelde ik , staat met dikgedrukte letters op, niet gebruiken in de magnetron. Blijkbaar niet voor niets laten staan, die rommel moet ik inderdaad niet achter die roostertjes hebben.
Weet ik dat dat erop staat, en toch heb ik het geprobeerd, want ik had geen zin in die halfzachte maatregelen bij mijn gore combimagnetron. En het was geen enkel probleem, heerlijk schoon ding weer, die het nog prima deed.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_59446821
Mijn combi is er aan overleden!!!
Als je alle gaatjes goed afplakt/dicht zal het wel goed gaan.....
Zou het toch niet doen!!!!
  maandag 16 juni 2008 @ 22:58:59 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59447009
Ook een Sharp?

Ik had de gaatjes bij die van mij niet eens afgedicht en heb er gewoon een laagje schuim overheen gespoten (niet doelbewust op de gaatjes gemikt natuurlijk). Toen laten inwerken, uurtje of 2, en daarna voorzichtig weggeveegd met een spons/doekje. Dat een paar keer doen met schoon water tot al het sop en vuil weg is en dan goed laten drogen. Dagje later pas weer aanzetten, no problemo
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 16 juni 2008 @ 23:06:09 #14
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59447284
Nee het is een inbouw combi magnetron oven van pelgrim. 3 fasen aansluiting en wat meer vermogen, zo beschik ik over een goeie oven met een magnetron om af en toe wat op te warmen.
pi_59447301
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Ook een Sharp?

Ik had de gaatjes bij die van mij niet eens afgedicht en heb er gewoon een laagje schuim overheen gespoten (niet doelbewust op de gaatjes gemikt natuurlijk). Toen laten inwerken, uurtje of 2, en daarna voorzichtig weggeveegd met een spons/doekje. Dat een paar keer doen met schoon water tot al het sop en vuil weg is en dan goed laten drogen. Dagje later pas weer aanzetten, no problemo
Het was een wereld ding!!
Ik wilde weer zoiets met dezelfde kwaliteiten maar is er niet meer.......
Of met een klep die naar beneden opengaat...... dat gaat in onze keuken niet.
Het was een whirlpool. Heb nu een sharp maar ben er niet blij mee.
Je kan tijdens het bak/magnetron/combi proces niets meer veranderen.
Eerst alles stopzetten en dan pas weer instellen en dan weer verder..... dan krijg je dus heel soms per ongeluk broodjes uit de magnetron...brrrrrr stinkie!
pi_59457406
Doe nou gewoon wat. Bak water met citroenen op vol vermogen, kwartiertje in laten trekken en dan met wondersponsjes aan de slag. Je hebt nog nooit zo makkelijk een magnetron schoongemaakt en hij is nog nooit zo schoon geweest.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:31:45 #17
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59465427
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Doe nou gewoon wat. Bak water met citroenen op vol vermogen, kwartiertje in laten trekken en dan met wondersponsjes aan de slag. Je hebt nog nooit zo makkelijk een magnetron schoongemaakt en hij is nog nooit zo schoon geweest.
dattem.
wondersponsjes is geen must, een vaatdoek helpt zelfs ook al dan.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59510147
Even tvp'en. Ik wilde laatst onze combi magnetron ook schoonmaken, fanatiek Muscle Ovenreiniger gekocht, maar ik schrok van de omschrijving toen ik thuis kwam, en toen bleek ook nog eens dat je dat niet in een combimagnetron kan gebruiken.

De citroentips ga ik toch gebruiken . Thanks.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_59518941
Ik maak mijn combi altijd schoon met van die ovenreiniger van het kruidvat, gaat prima. Maar dan haal ik ook even wat onderdelen los en daar laat ik het lang op inwerken.

Verder ooit zo'n setje magnetron braadbak en bakplaten gekocht bij een of andere ellendige knakenwinkel. Die laat ik eronder staan voor de kruimels e.d. en die is makkelijk afwassen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59519367
in mijn combi staat nu een bakje met citroensap en n beetje water op vol vermogen, voor een minuut of 8

ik vermeld zometeen de resultaten. ( jammer dat de camera nog weg is voor reparatie... anders kregen jullie een foto repo )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator / Miss SHO donderdag 19 juni 2008 @ 18:03:33 #21
22592 crew  Ole
pi_59524435
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Doe nou gewoon wat. Bak water met citroenen op vol vermogen, kwartiertje in laten trekken en dan met wondersponsjes aan de slag. Je hebt nog nooit zo makkelijk een magnetron schoongemaakt en hij is nog nooit zo schoon geweest.
dat dus

wondersponsjes
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_59524461
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Doe nou gewoon wat. Bak water met citroenen op vol vermogen, kwartiertje in laten trekken en dan met wondersponsjes aan de slag. Je hebt nog nooit zo makkelijk een magnetron schoongemaakt en hij is nog nooit zo schoon geweest.
Idd, werkt perfect
pi_59526148
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:46 schreef littledrummergirl het volgende:
in mijn combi staat nu een bakje met citroensap en n beetje water op vol vermogen, voor een minuut of 8

ik vermeld zometeen de resultaten. ( jammer dat de camera nog weg is voor reparatie... anders kregen jullie een foto repo )
nou hier werd het dus echt niet schoon zat wel 20 citroenen aan sap in mn bakje, maar niks hoor .. vet bleef nog steeds zitten . En nu niet denken dat ik een mega smerige magnetron heb, valt op zich mee, maar aan dat leuke staat blijft gewoon vanalles zitten..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59572837
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:14 schreef littledrummergirl het volgende:

nou hier werd het dus echt niet schoon zat wel 20 citroenen aan sap in mn bakje, maar niks hoor .. vet bleef nog steeds zitten . En nu niet denken dat ik een mega smerige magnetron heb, valt op zich mee, maar aan dat leuke staat blijft gewoon vanalles zitten..
Same here vanmorgen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_59573566
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

nou hier werd het dus echt niet schoon zat wel 20 citroenen aan sap in mn bakje, maar niks hoor .. vet bleef nog steeds zitten . En nu niet denken dat ik een mega smerige magnetron heb, valt op zich mee, maar aan dat leuke staat blijft gewoon vanalles zitten..
Maar hij ruikt nu wel fris en dat is natuurlijk al een hele vooruitgang.

Had je ook een wonderspons?
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')