Mits gezuiverd van doublures this timequote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:26 schreef Alexxxxx het volgende:
oh hai!
mag ik die giga lijst uit het vorige topic nog eens posten?
Doublures?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mits gezuiverd van doublures this time
of andere eigenlijk-niet-merken etc. Je weet best wat ik bedoel.quote:
is goed. Komt ie dan he?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
of andere eigenlijk-niet-merken etc. Je weet best wat ik bedoel.
Kee buddy, ik wacht. Covering Ur ass.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:04 schreef Alexxxxx het volgende:
is goed. Komt ie dan he?
quote:Op zondag 15 juni 2008 13:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister fotos gemaakt bij de XX-staling in Joure, en bij Frisian Coach Builders in hetzelfde dorp
Allemaal kruisjes doordat mn server nog steeds niet ontbrakt isquote:
waarom geef je je server dan ook drank!quote:Op maandag 16 juni 2008 10:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Allemaal kruisjes doordat mn server nog steeds niet ontbrakt is
ik kan er atm echt geen touw aanknopen wat wel en niet rijdquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:20 schreef Willy84 het volgende:
Wanneer gaan ze weer de hele dag rijden?
Zag gister XX weer op Amstel. Ze zouden na 18.00 niet meer rijden maar na die tijd zag ik een chauffeur nog mensen inladen. Er zaten maar 5 man in die hele gelede bus.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft gezegd dat er in de concessie Noord- en Zuid-West Fryslân nog 60 Fryskerbarrels rijden. Naar mijn mening zijn dat er nog steeds 60 te veel
gelukkig worden het er steeds minder.quote:xx heeft gezegd dat er in de concessie Noord- en Zuid-West Fryslân nog 60 Fryskerbarrels rijden. Naar mijn mening zijn dat er nog steeds 60 te veel
Maarrrrrrr, van welk merk is deze bus. Zag 'm vandaag op de Uithof rondtuffen. Zelfde uitstraling als de Van Hool AGG300, maar dan ietsie hoger en wit met duitse teksten erop. En een grote sticker "Long Vehicle" op de kont geplakt. Hij is overigens wel met GVU stickers voorzien en gaat dus op lijn 11 en 12 testrijden. Binnenkort toch 's de bus nemen danquote:Op dinsdagmiddag 17 juni kreeg de stad Utrecht de primeur op het gebied van openbaar vervoer: Connexxion-dochter GVU introduceerde de dubbelgelede hybridebus. Een bijzonder innovatief voertuig dat zorgt voor minder geluidsoverlast voor reizigers en de directe omgeving.
Dit bijzondere voertuig ‘bewaart’ energie die bij het remmen vrijkomt. De bewaarde energie ondersteunt vervolgens de energietoevoer tijdens het rijden. Dat geeft een lager energiegebruik, beduidend minder uitlaatgassen en minder geluidsoverlast voor reizigers en de directe omgeving. De bus gaat op tournee langs verschillende opdrachtgevers van Connexxion.
Utrecht heeft de primeur van de inzet van de dubbelgelede hybridebus in Nederland. Connexxion-dochter GVU zet de bus enkele dagen in op de lijnen 11 en 12 naar De Uithof.
GVU haalde in de jaren negentig de eerste dubbelgelede bus naar Utrecht en had in 2002 de wereldprimeur met de eerste dubbelgelede lagevloerbus. GVU beschikt over de grootste LPG vloot van Nederland, 1/3 van de bussen rijdt op LPG en de nieuwste bussen rijden op EURO V.
Nieuwe ontwikkelingen worden door Connexxion nauwgezet gevolgd. Ook de ontwikkelingen op het gebied van milieu. Connexxion noemt in haar milieubeleidsplan de ambitie om de milieubelasting van haar activiteiten zoveel mogelijk te beperken. Zo investeert Connexxion in een schoner en zuiniger wagenpark en experimenteert zij met alternatieve brandstoffen.
Alex zou als voertuigliefhebber toch moeten weten dat Volvo ook dubbelgelede bussen levert.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Van Hool is toch de enige leverancier van dubbel gelede bussen? Of ozu het een APTS zijn?
Tis vermoedelijk deze: http://de.wikipedia.org/wiki/Hess-Vossloh_Kiepe_lighTramquote:Op woensdag 18 juni 2008 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Van Hool is toch de enige leverancier van dubbel gelede bussen? Of ozu het een APTS zijn?
Ok, maar ik dacht dat GVU om onderhoudstechnische redenen helemaal op Van Hool wilde blijven rijden?quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:18 schreef Willy84 het volgende:
Die bussen schijnen ook weer te gaan rijden heb ik me laten vertellen. Jezus wat heeft dat lang geduurd!
Nou dan mag het GVB ook wel wakker worden. De oudste serie lagevloers standaard hebben nog EURO 1 motoren en de iets oudere EURO II.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:19 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Overigens, wat is er bekend over die 83 EURO III bussen die volgens BRU in 2010 vervangen moeten zijn voor of EURO IV of V motoren?
Dat hadden ze in die tijdelijke GVB huurbussen dan weer wel. Speciale hangplekken tussen de geleding in. Iets dat ik in NL bussen nooit heb gezien.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 04:06 schreef zwahiel het volgende:
idd, en waar men in de harmonica zelfs hang plekken vergeten is (wat me overigens altijd opvalt in buitenlandse bussen)
Inderdaad, het gaat om de Volvo 7500:quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alex zou als voertuigliefhebber toch moeten weten dat Volvo ook dubbelgelede bussen levert.
Ik heb juist wel in welke Utrechtse bus dan ook gezeten. Veelal op het traject Utrecht Centraal-Rijnsweerd (lees: lijn 11, want moeder werkte bij een bank), later ontdekte ik de ZomerZwerfkaart en daarmee ook de andere wijken in Utrecht.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:52 schreef Willy84 het volgende:
Ik heb nog nooit in een bus in Utrecht gezeten
En toch zijn ze er wel. De O405G van het GVB Groningen had een plek tussen de geleding in waar je tegenaan kon leunen. Dit was een apart rond gedeelte tussen de 2 delen van de bus in, wat apart van beide delen van de bus bewoog.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat hadden ze in die tijdelijke GVB huurbussen dan weer wel. Speciale hangplekken tussen de geleding in. Iets dat ik in NL bussen nooit heb gezien.
quote:SP: geef IJburg een busverbinding
Maandag 23 juni 2008
De SP wil dat nog dit jaar IJburg een busverbinding naar Diemen en Amsterdam Bijlmer krijgt. Volgens de huidige plannen komt er pas in 2014 een busverbinding.
De partij vindt dat dit veel te lang duurt. Het eiland moest autoluw worden, maar nu heeft de wijk alleen maar een tramlijn die de bewoners naar het westen brengt. Aan de oostkant van IJburg ligt een brug die nu alleen voor bouwverkeer wordt gebruikt.
Volgens de socialistische partij scheelt de busverbinding over de brug veel reistijd en reiskosten voor de bewoners.
Gewledigquote:
(AD.nl)quote:Slag om streekvervoer begonnen
DEN HAAG - Connexxion, Veolia en QBuzz zijn in de race voor het busvervoer in de Haagse regio. Dat heeft het stadsgewest Haaglanden maandag bekendgemaakt.
De eerste twee vervoerders zijn bekenden op de markt. Nieuwkomer QBuzz is een dochtermaatschappij van de Nederlandse Spoorwegen. In de regio Rotterdam heeft de maatschappij Connexxion al ‘verjaagd’. Daar zullen de nieuwe bussen vanaf 2009 gaan rijden.
Connexxion, ook de huidige vervoerder in Haaglanden, heeft zich in de Rotterdamse aanbesteding teruggetrokken, omdat er volgens de vervoerder sprake is van oneerlijke concurrentie met de deelname van QBuzz. Dankzij de NS zouden ze namelijk veel goedkoper kunnen werken.
Of Connexxion zich ook terugtrekt in de Haagse regio, was gisteren nog niet bekend. De drie busmaatschappijen hebben in elk geval allemaal een offerte ingeleverd, waarmee ze strijden om contract van acht jaar. Naast de ritten in de regio moeten ze ook de stadsdiensten van Delft en Zoetermeer verzorgen.
Het stadsgewest Haaglanden kijkt - naast de prijs - ook naar de invoering van aardgasbussen, het niveau van de dienstregeling, de toegankelijkheid en reizigersinformatie. De concessie moet in augustus 2009 starten.
(Nu.nl)quote:Qbuzz wil kwaliteitsrijder met Oranjegevoel zijn
LEEUWARDEN - Nieuwkomer op de Nederlandse busmarkt Qbuzz wil een "kwaliteitsrijder met Oranjegevoel zijn." Dat zegt directeur en eigenaar Leon Struijk van het jongste busbedrijf in ons land.
Dinsdagmiddag werd duidelijk dat de ambities van Struijk en zijn kompaan Rob van Holten praktijk worden. Het duo mag vanaf 14 december met Qbuzz in Zuidoost-Friesland het busvervoer verzorgen.
Daarmee telt Nederland naast het Britse Arriva en de Franse bedrijven Connexxion en Veolia weer een speler uit eigen land op de binnenlandse markt voor streekvervoer.
Aansluiting
"Wij zijn een Nederlands bedrijf dat kwaliteit voor de Nederlandse klant wil bieden. Daarom hebben we de Nederlandse Spoorwegen als minderheidsaandeelhouder gevraagd. Zo kunnen we zorgen voor een betere aansluiting tussen bus en trein en dat is het belangrijkste voor de reiziger", vertelt Struijk.
Qbuzz is eigenlijk nog een papieren bedrijfje met vier werknemers in Amersfoort. Met het binnenhalen van de concessie in Friesland gaat dat snel veranderen. Het nieuwe bedrijf gaat vijftig bussen leasen die nog voor december nieuw worden gebouwd door de Duitse bus- en vrachtwagenmaker MAN.
Financieren
De bussen kosten zo'n tien miljoen euro. Een nog onbekende bank moet de leasedeal financieren. Qbuzz neemt zoals wettelijk verplicht de buschauffeurs over van Arriva, de huidige vervoerder in Zuidoost-Friesland.
Qbuzz is sinds het aankondigde met bussen te willen rijden, flink aangevallen door Arriva, Connexxion en Veolia. Struijk: "Wij begrijpen dat de bestaande partijen, die net een beetje met elkaar in evenwicht waren gekomen, niet blij zijn met een nieuwkomer. Maar er worden veel onwaarheden verteld over Qbuzz."
Kunnen ze dat alsjeblieft niet doen? Aardgasbussen zijn namelijk niet schoner dan dieselbussen, dus eis gewoon dat de bussen aan de nieuwste EEV-norm voldoen.quote:Het stadsgewest Haaglanden kijkt - naast de prijs - ook naar de invoering van aardgasbussen,
dan hoop ik dat Qbuzz die bagger eens met XX om de tafel gaat om aansluitingen te relaiseren!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
(AD.nl)
[..]
(Nu.nl)
Uit bovenstaande:
[..]
Kunnen ze dat alsjeblieft niet doen? Aardgasbussen zijn namelijk niet schoner dan dieselbussen, dus eis gewoon dat de bussen aan de nieuwste EEV-norm voldoen.
was een spoorbrug die niet meer dicht wilde bij akkrum.quote:Heeft het bejaardencentrum een uitstapje of zo?
Even doorproppen, dan begeeft de achteras het welquote:
Het zou zomaar eens kunnenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:41 schreef zwahiel het volgende:
volgens mij issie van XX,
Heb je daar foto's van toevallig? Dit zegt me niks eigenlijk..quote:Dacht dat jij eerst die rode bus bedoelde met die chille zitplaatsen voorin tegenover elkaar
Waar gaat dat over idd Hou dan minstens de hele carrosserie intact.quote:
polen op de busquote:Wel even wennen, die Poolse buschauffeurs
AMSTERDAM - Eerst zaten ze op het platteland, toen als klussers in huis, en inmiddels zitten Polen ook in Amsterdam op de bus. Nu de metrolijn tussen Centraal Station en Amstelstation eruit ligt, heeft vervoersbedrijf GVB veertig Poolse buschauffeurs ingezet.
Eén ding wil het GVB duidelijk stellen: deze mensen zijn écht buschauffeurs, geen seizoenarbeiders die net de laatste asperges uit de grond hebben gestoken. Ze werkten in Polen al als chauffeur, of in Engeland en Duitsland - ook daar heerst krapte op de arbeidsmarkt voor buschauffeurs.
Het GVB moet zeven weken een extra traject afleggen. Daar waren geen eigen chauffeurs voor.
Om de vijf, zes of zeven minuten, afhankelijk van het tijdstip, rijden bussen de route Piet Heinkade-Valkenburgerstraat-Weesperstraat-Wibautstraat-Amstelstation en terug.
De eerste werkdag, gisteren, verliep niet geheel vlekkeloos: 's ochtends reed een chauffeur te ver door op de Piet Heinkade, 's middags sloeg een ander te vroeg af en kwam klem te zitten in de Nieuwe Uilenburgerstraat. Een verkeersbord en een prullenbak moesten worden weggehaald om de bus te bevrijden.
Het is even wennen, zegt het GVB. ''Wij vonden het ook spannend. Amsterdam is geen gemakkelijke stad voor buschauffeurs.''
video: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36029
Over onzinnige routeverleggingen gesproken zeg...quote:ENSCHEDE - Vanaf zaterdag 12 juli rijden de bussen van de lijnen 60 (Enschede-Oldenzaal), 61 (Enschede-Losser) en 62 (Enschede-Denekamp) in Enschede Noord via de nieuwe busbaan.
Dat betekent dat deze lijnen niet meer rijden via het Van Heekplein. Reizigers met de bestemming Enschede Centrum kunnen bij de halte Enschede Centraal tegenover het NS-station eventueel overstappen op diverse lijnen. De nieuwe route heeft geen gevolgen voor de dienstregeling. Op de nieuwe route komen de volgende halten: Hulsmaatstraat, Roombeek en Dr. Benthemstraat. De halten De Vluchte, St. Jozefkerk, Van Lochemstraat, De Klomp en Van Heekplein komen te vervallen.
In april of zo stond dat ding naast me bij het stoplicht ergens in Utrecht! Vond het ook al maf.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
Beetje late reactie.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
strax rijden die dingen overal.. behalve hierquote:Op donderdag 10 juli 2008 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Blij dat wij weer van een zwikje af zijn
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:28 schreef Duvel het volgende:
Als ik een keer een XX-chauf spreek zal ik zeggen dat z'n lijn verlegd is naar Fryslân en dat ie op moet tyfen met zijn bus. Helaas spreek ik nooit XX-chaufs, omdat met de bus binnen mijn home-dorp te maf voor woorden is als je een fiets hebt.
Wat fijn.quote:
Geweldig voor je, maar daar heb ik dus geen fuck aan; wat bedoelt Duvel?quote:
Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, nog steeds rijdt die CFL-bus in Utrecht rond. Ik berichtte daar al eens eerder over, maar dat werd links en rechts niet geloofd door wat mensen. Vanochtend had ik eindelijk eens tijd genoeg om wat foto's te maken Dus: Het is ECHT zo, en ik droom niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenteken BT - HB - 50, voorts gestript van alle nummers of CFL-kenmerken.
opsaute met die krengenquote:Op maandag 14 juli 2008 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn er 113 gebouwd voor xx. Oorspronkelijk was het de bedoeling om ze allemaal in Noord- en Zuid-West Fryslân in te zetten, maar gezien de reizigersaantallen op verschillende trajecten kwam xx er al snel achter dat dat niet ging lukken. Daarom worden ze nu in meerdere concessiegebieden ingezet.
Waar ze allemaal uithangen:
Fryslân inclusief stadsdienst Leeuwarden
Noord-Holland-Noord
Twente
Noord-Overijssel
Rond Alphen
Almere/Amsterdam
en vast nog wel ergens
Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tķch kunnen rijden voor Cxx...quote:Op zondag 13 juli 2008 22:54 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Hij is (weet ik nou bijna zeker) van Pauw. Je kunt 'm via hun in elk geval huren.
Was afgelopen week in Leeuwarden en jezus echt, snap nu dat gedoe met die Fryskers...
Wat een pokke units op wielen zeg. 't Kraakt en 't piept aan alle kanten. Dan kunnen ze beter VDL Parades inzetten ipv die brakke Fryskers. Anders ontwikkelen ze die ook gewoon 's op een breed chassis ipv zo'n VW'tje. Zet 'm dan op basis van een Iveco Daily of 'n kleine LKW waarop je met je gewone rijbewijs (want daarom zijn ze d'r) kunt rijden.
Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ehm die Fryskers zijn er dus niet omdat mensen dan met een klein rijbewijs tķch kunnen rijden voor Cxx...
Alle voertuigen, waarin meer dan 8 passagiers (dus excl. chauffeur) kunnen, kunnen niet als auto geregistreerd worden bij de RDW, omdat een auto maximaal 9 personen mag kunnen meenemen. Een Frysker kan in totaal 33 passagiers meenemen, nogal een verschil dus.
De Fryskers zijn er voornamelijk vanwege hun lagere brandstofverbruik (al zal dat ws geen hoofdreden zijn, aangezien een 12M Ambassador slechts een klein beetje meer verbruikt) en om het betere bereik op sommige plekken. Daarnaast nemen ze natuurlijk op de stallingen minder ruimte in, waardoor er zoveel terrein niet nodig is en dat kan zich dus later, als het hele gebeuren rondom de Frysker een beetje stabiel is, terugbetalen omdat er niet zoveel terrein meer gehuurd hoeft te worden.
Als Cxx chauffeurs met alleen B-rijbewijs wilde laten rijden, hadden ze wel gewone taxibusjes bestickerd en die ingezet (wat overigens hier in Friesland ook al gebeurt, omdat taxi NOF het handig vind om een aantal ritten zelf ook weer uit te besteden, waardoor die door gewone taxibusjes en soms zelfs gewone auto's gereden worden ).
Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben..quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:10 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Je moet er een groot passagiers rijbewijs voor hebben, maar geen vrachtwagen/bus zoals bij een Amba. Scheelt weer duiten bij nieuwe choofs.
Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoerenquote:Rijbewijs B
Voor motorvoertuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijwielen op twee wielen met zijspan, en motorvoertuigen op vier wielen met een maximale massa van niet meer dan 3.500 kg, niet ingericht voor het vervoer van meer dan 9 personen (inclusief bestuurder).
[..]
Rijbewijs D
Voor motorvoertuigen die zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) eventueel met een aanhangwagen als de maximale massa hiervan niet meer bedraagt dan 750 kg.
bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_rijbewijs/soorten_rijbewijzen/rijbewijscategorieen.htm
Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak naquote:Op woensdag 16 juli 2008 10:12 schreef TommyGun het volgende:
Whehe gisteren een chauffeur blij gemaakt door te betalen met 'n hand vol kleingeld (dagkaartje).
Hij was niet amused . Maarja, niet zeiken! Geld is geld, lamlul
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:16 schreef Willy84 het volgende:
Geen idee waarom het zo is maar sinds deze week is me opgevallen dat er op de dienst Amstelstation-Almere ambasadors dienst doen zag er vandaag zelfs 1 rijden van de stadsdienst Almere. "Maxx".
Waar zijn die normale Integro's meen ik, gebleven
je wil ook niet meer dan 16 man in een frysker stekenquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb het nu maar even opgezocht voor de zekerheid (valt met google nog niet mee trouwens ) en je moet dus wel degelijk een D-rijbewijs (bus) hebben..
Op RDW.nl staat o.a. dit:
[..]
Ook de nieuwe categorie D1 is trouwens voor een Frysker niet voldoende, aangezien je dan alsnog maar maximaal 16 passagiers mag vervoeren
[..]
Doen ze bij mij ook wel eens ja.. Ik vind het prima; men moet alleen wel even geduld hebben en blijven staan dan, want ik tel het natuurlijk eerst op mn gemak na
Kloptquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je wil ook niet meer dan 16 man in een frysker steken
Ik hoop dat ze snel buiten dienst gaan, dit zijn ook bussen waarmee ik geen connectie heb. Die 2300-en missen gewoon uitstraling en souplesse.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:56 schreef J_TM het volgende:
En hoe zit het met de toekomst van de Berkhof 2300-en ?
Van de week ook de 2582 op lijn 175 gespot, donderdagochtend.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:07 schreef J_TM het volgende:
Bij Centraal nog een Alliance (lijn 170) gespot; misschien op afstand maar toch.
Is toch wel handig voor bepaalde forummers die met de rolstoel zijnquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis toch best van den ZOTTE dat ze overal laagvloers CRAP eisen :/
Ja hoor:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou zomaar eens kunnen
[..]
Heb je daar foto's van toevallig? Dit zegt me niks eigenlijk..
Dat ze lagevloers eisen is nog niet echt gek, dat begrijp ik wel. Maar dat ze vaak perse nieuw materieel willen, is belachelijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis toch best van den ZOTTE dat ze overal laagvloers CRAP eisen :/
Ja en ze moeten ook nog eens GEEL zijn, hoe gaat dat straks als de GVU consessie afloopt, moet GVU dan ook de kwast over haar bussen gaan halen omdat een of andere overijverige ambtenaar een kleurtje uitgekozen heeft? Belachelijk!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat ze lagevloers eisen is nog niet echt gek, dat begrijp ik wel. Maar dat ze vaak perse nieuw materieel willen, is belachelijk.
Gelukkig doen ze daar niet overal aan mee, Noord-Holland neemt het bijvoorbeeld niet zou nauw met de leeftijd, zolang het spul gemiddeld maar 6 jaar oud is.
Ik heb gehoord dat daarom de Amba's van SVN (die zijn over want Utrecht wil wel nieuwe bussen) straks naar Noord-Holland komen.
Het waren er drie. Het grapje met de stopknopjes vond ik ook wel aardig: alleen het (groene!) lampje bij de dichtsbijzijnde deur ging dan branden, in de andere helft van de bus ging dan dus geen lamp aan.quote:
Als er nieuwe bussen geeist worden hoef je de oude natuurlijk niet meer over te schilderen Niet dat die dingen ooit geschilderd worden, 't zijn meestal stickers zoals bij de ex-zuidtangents.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:28 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ja en ze moeten ook nog eens GEEL zijn, hoe gaat dat straks als de GVU consessie afloopt, moet GVU dan ook de kwast over haar bussen gaan halen omdat een of andere overijverige ambtenaar een kleurtje uitgekozen heeft? Belachelijk!
Mee eensquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat ze lagevloers eisen is nog niet echt gek, dat begrijp ik wel. Maar dat ze vaak perse nieuw materieel willen, is belachelijk.
Gelukkig doen ze daar niet overal aan mee, Noord-Holland neemt het bijvoorbeeld niet zou nauw met de leeftijd, zolang het spul gemiddeld maar 6 jaar oud is.
Ik heb gehoord dat daarom de Amba's van SVN (die zijn over want Utrecht wil wel nieuwe bussen) straks naar Noord-Holland komen.
citaro?quote:
alkmaar -
Een buschauffeur van Connexxion kreeg zaterdagnacht om 01. 30 uur de schrik van zijn leven dat hij op de Nieuwe Schermerweg in Alkmaar merkte dat de achterkant van zijn bus in brand stond. Er waren op dat moment geen passagiers aanwezig.
De brandweer probeerde de brand te blussen, maar de bijna volle dieseltank scheurde en zorgde voor een ware vlammenzee. Uiteindelijk werd met een hoop schuim de brand bedwongen. De geluidsschermen en het asfalt raakte flink beschadigd. De buschauffeur bleef ongedeerd.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
als ze zondig schoon willen rijden in de stedelijke gebieden.. voer de trollybus maar weer in danquote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Mee eens
Dat er nieuw materieel wordt geist ivm milieu in een stad oke, Dat er aardgas wordt geeist ben ik het ook niet mee eens omdat diesel materieel veel goedkoper is en qua uitstoot even goed op een paar puntjes na. Hier is dan ook veel discussie over, het ene onderzoek beweert dit, het andere dat.
Maar als je dan nieuw materieel eist, oke. Maar eis dan niet voor een landelijk gebied als Zeeland aardgasbussen. Voor Haarlem valt er zeker wat voor te zeggen maar niet voor het platteland. Gewoon dikke onzin
Die is tof!quote:Op maandag 21 juli 2008 01:09 schreef RealZeus het volgende:
Oeh
Ik heb wat leuke boeken besteld.
"Sporen door Holland"van Carel van Gestel, maar dat is off-topic.
Niet meer Bussentopic deel 2 is van willy84 hij heeft die topic gestart en nu hij post er zelf niet meer in.quote:
Maar daar mag je rustig in posten hoor, dat vindt Willy84 vast niet erg.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:28 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Niet meer Bussentopic deel 2 is van willy84 hij heeft die topic gestart en nu hij post er zelf niet meer in.
Dan zou je je misschien kunnen afvragen of er wel behoefte is aan zoveel GVB-nieuwtjes.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:11 schreef Dj-Flash het volgende:
Een week langer posten users niets meer in het ander topic al komen er veranderen die er bij het GVB de komende periode zullen treffen wordt er niets meer gepost over in dat GVB topic dan heeft het toch geen enkele zin dat ik er wat in zal posten.
Aan het begin van zijn carričre reed de 8345 op de streekdienst, maar vanwege een chronisch tekort aan materieel bij Maxx Almere is de 8345 samen met de 8344 en 8346 omgebouwd tot stadsbus.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:56 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag de XX 8345 gespot op het Amstelstation. Wordt deze normaal in de stadsdienst ingezet?
Ik zag vandaag de 220 op lijn 21, het tekort is toch stringenter dan gedacht.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:01 schreef Dj-Flash het volgende:
Gedurende de zomervakantieperiode is de metrotunnel tussen het Centraal Station en het Amstelstation buiten gebruik wegens
een grootschalige renovatie. Reizigers tussen Centraal en Amstel kunnen reizen met de trein, naar Station Zuid met tramlijn 5.
Op het traject CS-Waterlooplein-Weesperplein-Wibautstraat-Amstel rijdt buslijn 59. Op deze lijn rijden gedeeltelijk ingehuurde
Poolse buschauffeurs; zij rijden allen in de gelede Berkhof's 559-585.
Door deze extra buslijn is er een tekort aan gelede bussen. Daarom wordt lijn 18 tijdelijk met standaardbussen gereden.
Volgens nog onbevestigde berichten wil men nog 10 extra gelede Citaro's aanschaffen.
quote:Weer brand in bus Connexxion
Weer brand in bus Connexxion
DEN HELDER -
Een bus van Connexxion is dinsdagmiddag rond half een met een brandende motor gestrand op de Guldemondweg in Den Helder. Het is de tweede maal in vier dagen tijd dat een bus van deze maatschappij vlam vat.
De bus van lijn 135 was vanuit Hoorn op weg naar Den Helder. Volgens passagiers begon motor achterin de bus al bij Wieringerwerf te roken en hebben collega's van de buschauffeur hem bij Den Oever gewaarschuwd. ,,Daarop liep hij een rondje om de bus, maar besloot hij toch te vertrekken'', aldus een passagiere.
Onderweg op de N99 probeerden toeterende automobilisten de aandacht te trekken maar pas op de Guldemondweg in Den Helder werd de rokende bus tot stilstand gebracht. ,,Onverantwoord dat het zo lang duurde'', aldus verontwaardigde passagiers.
Met een brandblusser uit de bus hebben inzttenden het vuur in het motorcompartiment geblust. De gewaarschuwde brandweer hoefde niet veel meer te doen. De passagiers hebben bijna drie kwartier in de berm gewacht, waarna een vervangende bus hen naar het centrum van Den Helder bracht.
Afgelopen weekend brandde in Alkmaar een bus van Connexxionuit nadat de motor in vuur en vlam kwam te staan. In Haarlem raakte vorige maand een (lege) bus van dezelfde maatschappij in brand. In april brandde een andere bus van lijn 135, ditmaal in omgekeerde richting onderweg, bij Van Ewijcksluis uit. Ook in maart en september 2006 vatten bussen van Connexxion vlam.
Neem die gare pendelbus eens en je komt er achter dat hij heel ruim is ingedeeld. Dat ding gaat als een slak over de Wibautstraat. En dan zie je soms wel 4, 5, 6 bussen op Amstel staan.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zag vandaag de 220 op lijn 21, het tekort is toch stringenter dan gedacht.
Die Amba's rammelen van zichzelf aan alle kanten (op klinkerwegen bijv.). Ik vind ze wel fijn rijden trouwens verder.quote:Op woensdag 23 juli 2008 07:55 schreef Willy84 het volgende:
Als er iets gaar is dan zijn het wel die Amba's en Alliance's.
Nou ik heb dat juist met die MB's of die Scania'squote:Op woensdag 23 juli 2008 07:55 schreef Willy84 het volgende:
Als er iets gaar is dan zijn het wel die Amba's en Alliance's.
100% mee eens. Die Amba's zijn leuk, maar net als bij bijna al het lagevloers materieel mis je gewoon de vering. Heel simpel. Bij de Lion's City hebben ze dat nog enigszins opgelost door de hoge vloer achter, dan kun je ook een fatsoenlijke vering erin doen. Toch ben ik echt die-hard Alliance fan, vanaf het moment dat ze (toen nog de Zuid Ooster) in dienst kwamen was ik er verliefd op. Het zijn gewoon fijne bussen met een fijne loop en je kunt er gewoon heerlijk in slapen als het moet. En ik moest elke dag met de bus toch een rit van drie kwartier heen en drie kwartier terug. Dan leer je zo'n bus als passagier wel te waarderen! Vind ze ook nog altijd gewoon een goede mooie en degelijke uitstraling hebben. Het heeft gewoon wat dat Alliance ontwerp van DO. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden, erg jammer. Want volgens mij had de opvolger er best prima uitgezien.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die Amba's rammelen van zichzelf aan alle kanten (op klinkerwegen bijv.). Ik vind ze wel fijn rijden trouwens verder.
Alliances zijn van zichzelf hele fijne bussen, zowel als chauffeur als passagier
Het is alleen erg jammer dat er door achterstallig onderhoud vaak dingen aan defect zijn (zoals verwarming of juist verkoeling, bijvoorbeeld) en dat ze er niet meer zo mooi uitzien allemaal
Dęrby is de froulike sjauffeur omkommen. Yn de bus sieten 7 minsken.quote:Op zondag 27 juli 2008 13:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
welke bus lag er in fryslan nou weer in de sloot?
een frysker barreltje hoop ik?
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_50749.aspx
enzo:
+
quote:Op de Westergowei is tusken Wommels en Kûbaard sneintemiddei in bus fan Connexxion kantele en heal yn de sleat bedarre. Dęrby is de froulike sjauffeur omkommen. Yn de bus sieten 7 passazjiers dy't der allegear goed foarwei kommen binne. Wol krije se psychyske bystân. Wierskynlik is de sjauffeur net goed wurden en dęrtroch de macht oer it stjoer kwytrekke.
De Westergowei sil tusken de krusings Burchwert/Wytmarsum en Iens/Spannum oant ca. 16.00 oere ôfsletten węze.
quote:WOMMELS -
Bij een ernstig ongeval met een bus van Connexxion bij Wommels is zondagmiddag de buschauffeuse om het leven gekomen. Van de zeven passagiers raakte er voor zover bekend niemand gewond. Het voertuig, lijn 350 van Alkmaar naar Leeuwarden, raakte op de N359 tussen Wommels en Kûbaard door nog onbekende oorzaak van de weg en kwam half in een sloot terecht.
Nooddiensten, waaronder een traumahelikopter, brandweerwagens en ambulances, togen daarop meteen naar de plaats van het incident. De weg is afgesloten.
De bus had geen zin in de ov-chipkaartquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef ReisT het volgende:
Bus boort zich in gevel
De oorzaak is nog onbekend. Mogelijk is de stuurinrichting in het ongerede geraakt.
[ afbeelding ]
Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef ReisT het volgende:
Bus boort zich in gevel
Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten gevenquote:Limburgse busreizigers die getroffen zijn door de stakingen van Veolia in mei en juni, krijgen een vergoeding in de vorm van gratis dagkaarten. Dat heeft het vervoersbedrijf donderdag bekend gemaakt. De regeling geldt alleen voor abonnementhouders.
jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verbaast me niks. Als je ziet hoe die apen daar in het rond crossen rijzen de haren je te berge. Al lijkt het erop dat dit incident daar dan weer niet mee te maken heeft. Misschien gaan er toch eens een paar nadenken daar, dat zou al winst zijn.
[..]
Las ik op NU.nl. Lekker nuttig, abonnementhouders gratis dagkaarten geven
quote:Reiziger ziet hoe laat de bus komt
Door INGRID DE GROOT
DORDRECHT - De gemeente Dordrecht test donderdag het nieuwe Dynamisch Reizigers Informatiesysteem (DRIS) in Dordrecht en Papendrecht.
Reizigers wachten bij het station in Dordt op de bus. Vanaf september kunnen ze op het digitale bord boven de halte de vertrektijden zien. FOTO THIJMEN STOLK
Twintig beeldschermen hangen sinds enige maanden boven veelgebruikte bushaltes in Dordrecht, Papendrecht en Hendrik-Ido-Ambacht. De schermen moeten reizigers in één oogopslag actuele informatie geven over de werkelijke vertrektijden en eventuele vertraging van hun bus.
In juli was er al een andere test en volgens Rien Schipper, projectleider van de gemeente Dordrecht, zal er zeker nog een aantal tests volgen. Het nieuwe systeem is volgens hem technisch redelijk complex. ,,Dat heeft met de software te maken. De kinderziektes moeten er nog uit. We moeten nog diverse slagen maken,’’ zegt hij.
Donderdagochtend worden bij de diverse haltes verscheidene omstandigheden nagebootst op het scherm. ,,We testen diverse situaties. Verschijnen de juiste buslijnen op het displayscherm? Kloppen de aangekondigde rijtijden?’’
Uiteindelijk moet dank zij dit systeem, maar ook door een betere doorstroming, gehandicaptvriendelijke haltes en andere klantvriendelijke maatregelen, Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) in de regio ontstaan.
Tien tot vijftien procent meer mensen zullen daarna gebruik maken van de bus, voorspellen projectleiders C. Doeser van Bureau Drechtsteden en Schipper van de gemeente Dordrecht. ,,Dat houdt meer auto’s uit de stad. Dat is dus goed voor het milieu.’’
Het Dynamisch Reizigers Informatie Systeem moet in september in bedrijf zijn, waarna het wordt uitgerold over heel de Drechtsteden. In 2010 hangen er bij 250 haltes in Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Alblasserdam en Sliedrecht beeldschermen met daarop, tot op de minuut, de werkelijke rijtijden. Het wachten bij haltes zal daardoor als minder hinderlijk worden ervaren.
Bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis, aan het Achterom en bij het Centraal Station in Dordrecht worden bovendien grotere elektronische borden opgehangen met actuele informatie van álle vertrekkende bussen. ,,Zodat mensen in één oogopslag kunnen zien of ze rustig aan kunnen doen of naar de halte moeten rennen.’’
Totale kosten van het systeem: 3,2 miljoen euro. Het project is door de gemeente Dordrecht in opdracht van de Drechtsteden Europees aanbesteed. De opdracht werd uiteindelijk gegeven aan Ferranti, een Belgisch ICT-concern dat vijf jaar lang verantwoordelijk blijft voor het onderhoud.
.,,We werken met de meest geavanceerde technieken die er op dit gebied bestaan,’’ zegt Doeser .
Inmiddels rijden 170 stads- en streekbussen van Arriva rond met een zender in een mini-boordcomputer. In de kelder van het Dordtse stadskantoor staat voor heel de regio één centrale ontvanger waar voortdurend reistijden aan worden doorgeseind via GPRS: een snelle satellietverbinding. Die centrale computer geeft op zijn beurt direct de laatste informatie door aan de beeldschermen bij de haltes.
Zo’n scherm kan naast vertrektijden, bovendien ook andere informatie weergeven. ,,Over busuitval, bijvoorbeeld,’’ zegt Schipper. ,,Of kreten zoals: ‘We wensen iedereen prettige Kerstdagen’. In feite is het gewoon een lichtkast, We kunnen veel flexibeler en sneller communiceren.’’ Onder andere Enschede, Rotterdam, Hengelo, Alkmaar en Eindhoven werken al langer met het digitale informatiesysteem. Reizigers verlangen volgens Doeser snelheid en comfort. ,,Het effect van het Digitale Reizigers Informatiesysteem is dat er meer reizigers komen. Het busboekje is straks helemaal niet meer nodig. Bij de haltes staat immers waar de bus heen gaat en welke route hij rijdt.’’
Reizigersorganisatie Rover reageerde gisteren sceptisch omdat vergelijkbare informatiesystemen in andere steden vaak haperen. ,,Op digitale borden bij haltes in Rotterdam staat vaak klinkklare onzin: dat de tram pas over 35 minuten arriveert, terwijl hij er in de verte al aankomt Er zijn vaak technische problemen: een beetje knullig.’’ aldus zegsman R. Spithorst van Rover.
In de praktijk blijkt dat tien procent van de informatie niet correct is, meldt Rover. ,,Zo’n systeem aanschaffen is één. Zorgen dat er goede informatie wordt ingezet is twee.’’
Reizigers hoeven volgens Spithorst bij haltes niet per se met dergelijke technische snufjes te worden verwend. Ze wensen volgens hem vooral een zitplek, een schone bus en ze willen dat de informatie over de reistijden klopt. ,,Dat is belangrijker dan zo’n hip elektronisch bordje dat bij zo’n halte hangt.’’ Rover volgt de ontwikkelingen rondom de digitale reizigersinformatie kritisch.
Ik vertrouw ze ook niet meer. Wat OV Magazine voor VK-lezers is, is ROVER voor de AD- en Telegraaftokkies.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:16 schreef Gnittoo het volgende:
wat een azijnpissers zijn die gasten van rover zeg
RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:43 schreef Dj-Flash het volgende:
RET EN MERCEDES GAAN MET ELKAAR DOOR
RET KOOPT 75 MILIEUVRIENDELIJKE CITARO MERCEDES BUSSEN EN DOET PROEF MET TWEE DIESELHYBRIDE BUSSEN
Vrijdag 01 augustus
Vanaf 14 december dit jaar gaat de RET met 75 nieuwe nog milieuvriendelijker bussen rijden. Een week nadat de RET de nieuwe busconcessie voor de Rotterdamse regio definitief heeft verworven, komen algemeen directeur Pedro Peters (RET) en directeur Hans Smits (EvoBus, importeur en dealer van o.a. Mercedes-bussen) vandaag de aanschaf overeen van EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) Citaro bussen. Daarnaast gaat de RET eind 2009 als proef ook 2 dieselhybride gelede bussen van Mercedes inzetten. Met de aanschaf van de EEV en hybride bussen is een investering van meer dan ¤ 20 mln gemoeid. Mercedes produceert in korte tijd teneinde aan de hoge eis van RET te voldoen om de bussen zo snel mogelijk in te kunnen zetten. RET realiseert hiermee de volgende stap in de hoge klimaatambities.
Qbuzz krijgt de concessie "Rotterdam streek overig". Dan bedoelen ze dus een deel van waar nu Connexxion rijdt, de lijntjes naar Barendrecht, Ridderkerk, dingen a/d Ijssel enzo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
RET? bestaat dat nog? Dacht dat Qbuzz in Rotterdam ging rijden?
quote:De stadsregio Rotterdam Streek bevat de volgende lijnen:
91: Rotterdam, Metro Capelsebrug - Rotterdam, Metro Capelsebrug
94: Capelle a/d IJssel, Schollevaartsedreef - Rotterdam, Station Alexander
96: Krimpen a/d IJssel, v.d. Giessenweg - Rotterdam, Metro Capelsebrug
97Z: Krimpen a/d Ijssel - Rotterdam, Woudenstein
98Z: Krimpen a/d Ijssel - Rotterdam, Woudenstein
126: Schiedam, Vijfsluizen - Maassluis Steendijkpolder
129: Delft, Station Centrum - Rotterdam, Centraal Station
137: Schiedam, Station Centrum - Maassluis, Stellingmolen
140: Dordrecht - Rotterdam, Kralingse Zoom
143: Ridderkerk, Raadhuisplein - Rotterdam, Zuidplein
144: Dordrecht - Rotterdam, Zuidplein
145: Ridderkerk, Raadhuisplein - Rotterdam, Kralingse Zoom
170: Zoetermeer, centrum west - Rotterdam, Centraal Station
171: Rotterdam, Centraal Station - Pijnacker
172: Rodenrijs station - ringlijn Berkel- Bergschenhoek
173: Rotterdam, Centraal Station - Zoetermeer, Centrum West
174: Berkel- Bergschenhoek - ringlijn Rodenrijs station
176: Pijnacker - Rotterdam Alexander
182: Rotterdam, Zuidplein - Rotterdam, Zuidplein
183: Barendrecht station - Barendrecht station
184: Rotterdam, Zuidplein - Barendrecht station
187: Barendrecht, Ziedewij - Rotterdam, Zuidplein
201: Delft, Station Centrum - Schiedam, Station Centrum
204: Rotterdam CS - Zoetermeer, Centrum West
246: Rotterdam, Zuidplein - Ridderkerk, Spinozastra
290: Ridderkerk, Ridderhaven - Rotterdam, Zuidplein
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Als iemand meer info over Qbuzz heeft, ben benieuwd. En ja ik heb de website al helemaal gelezen.
staat op de website van Qbuzz ergensquote:Qbuzz gaat rijden in Barendrecht, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Maassluis en Ridderkerk
Eindhoven en zijn hypermorderne busbaan waar die pielebus reed. Rijden nu hogevloers geledesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:30 schreef TommyGun het volgende:
Zoiets hebben wij in Eindhoven dus al zeker 2, 3 jaar
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:46 schreef Gnittoo het volgende:
idd, en rijdt fantastisch!
Inderdaad, gerucht is dat de Phileas tot diesels omgebouwd worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:05 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Eindhoven en zijn hypermorderne busbaan waar die pielebus reed. Rijden nu hogevloers geledes
Ik denk een foto met een dubbel verhaal:quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is er zo speciaal aan die bus dan, t.o.v. de andere 26xx/27xx Alliances
Dat is geen gerucht maar een feitquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:47 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Inderdaad, gerucht is dat de Phileas tot diesels omgebouwd worden.
Je bedoelt een gezichtsverlies voor het project Phileas. Zelfs Jörgen Raymann kan zich beter aan de tijd houden dan de Phileas.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:04 schreef Willy84 het volgende:
Jeetje! Dat wist ik niet. Wat een gezichtsverlies voor die fabrikant!
Ik denk dat het nog tot in ieder geval december duurt voordat ze echt uit het straatbeeld verdwijnen, tegen die tijd komen er, zo heb ik vernomen, allemaal nieuwe bussen. Dat is dan in ieder geval in Frieslân het gevalquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk een foto met een dubbel verhaal:
1. De Alliances rijden hun laatste kilometers.
2. Lijn 125 tussen Utrecht Centraal en Amstelveen Busstation wordt in december opgeheven.
Misschien is dat wat je bedoelt.
nieuwe bussen in friesland? alleen als pasen en pinksteren op 1 dag vallen.quote:zo heb ik vernomen, allemaal nieuwe bussen. Dat is dan in ieder geval in Frieslân het geval
Dat zal dan dus in december zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:20 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
nieuwe bussen in friesland? alleen als pasen en pinksteren op 1 dag vallen.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:52 schreef Willy84 het volgende:
in die qbus concessie komen toch allemaal nieuwe MAN's?
Die MB230 met MB200 voorkant lijkt ook nog wel mooi. Die andere is erg oostblok.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hebben deze bussen echt bestaan of is de voorkant erop geplakt met behulp van Photoshop?
Meer van dit soort aparte bussen zijn hier te vinden: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/hugorichter/
De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hebben deze bussen echt bestaan of is de voorkant erop geplakt met behulp van Photoshop?
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/hugorichter/
Ok, duidelijk. Mij was het niet gelukt om de "photoshop fout" te ontdekken maar nu zie ik ook dat de raamstijlen inderdaad afwijken. Ik vroeg me al af welke busmaatschappij met deze lelijke bussen zou rondrijden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:31 schreef Error_Jaap het volgende:
[..]
De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen.
Je kunt het ook zien bij die CSA-II gelede ( ) van T-bus. Het achterraam zit bij het gelede gedeelte.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:31 schreef Error_Jaap het volgende:
[..]
De voorkant dus omgesoept Wel een leuke soep, maar het is duidelijk niet echt. Als je door de bus heenkijkt zie je aan de andere kant de afwijkende raamstijlen.
Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij kan je t niet veel slechter maken dan de Dennisbusjes die er nu rijden
Ze trekken in ieder geval sneller op dan de Amba's.quote:Op zondag 17 augustus 2008 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten.
Dat is ook gebeurd bij de Lion City's die als stadsbussen gebouwd worden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen ze mogen wel eens wat aan het oostblokuiterlijk van de bussen doen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]
Net als deze. Mocht ie willen een nieuwere Alliance die geleed is
En de latere foto van die GVU Volvo toont dus de aanhanger van die Hermes B89 Alliance.quote:Zie de voorkant rood zijn en de achterkant van een DO Volvo van GVU gepikt zijn.
dat zeg ik t kan er alleen op vooruit gaanquote:Op zondag 17 augustus 2008 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, die MAN-bussen rijden best goed hoor. Heb er in het Gooi eens ingezeten.
hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:01 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat zal dan dus in december zijn.
done that once..quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:56 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?
lekker met een amba naar alkmaar
Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessiequote:Op zondag 17 augustus 2008 12:56 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?
Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qlinerquote:lekker met een amba naar alkmaar
Ze zijn er dan ook geschikt voor, de gelede Citaro's die Connexxion gebruikt zijn begrensd op 100 km/h.quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessie
[..]
Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qliner
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe prop je 50 treinpassagiers in een Fryskerbarrel?
Je laat de helft staan in Hurdegaryp
Anders was dat ding door zijn assen gezakt. Iets wat wat mij betreft wel had gemogen.
Zou volgens de geruchten MAN LIONS Regio moeten worden. Vanaf Alkmaar dan.quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geen idee, misschien is daar apart iets over opgenomen in de betreffende consessie
[..]
Die zie je wel vaker.quote:Of met een gelede Citaro natuurlijk, zag eergisteren weer één van Alkmaar als Qliner
Is niks bizonders in Brabant: de Brabant Linerquote:Op zondag 17 augustus 2008 12:56 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hoe zit het trouwens met de interliner? moeten daar dan ook geen lagevloers bussen op?
lekker met een amba naar alkmaar
de horrorquote:Op zondag 17 augustus 2008 23:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is niks bizonders in Brabant: de Brabant Liner
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabantliner
__
Bever Wijker.
De Volvo 8700 LE was zeker te duur om te bestellen?quote:
Ook aan Denemarken, Israël en Noorwegen werd verkocht.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:18 schreef ReisT het volgende:
vanmorgen met de bus geweest in Darmstadt, en wat kwam er voorrijden, jawel dat was dus een Amba.
Berkhof weet z'n spul ook overal te slijten zeg.
Praktisch alle grote bussen van Connexxion, voor zover het in ieder geval Frieslân betreft, kunnen de 100 KM/u halen en sommige zelfs nog iets eroverquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze zijn er dan ook geschikt voor, de gelede Citaro's die Connexxion gebruikt zijn begrensd op 100 km/h.
Dezelfde exemplaren die Arriva heeft, zijn in mijn ogen net iets minder geschikt omdat deze langzamer optrekken.
Dan hoop ik maar dat ze die, net als de Integro's (sinds eind juni), ook geschikt maken + laten keuren als T100-bussen; wel zo prettig om de erg krappe haltetijden (met name aan de kant van Noord-Holland) te halenquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zou volgens de geruchten MAN LIONS Regio moeten worden. Vanaf Alkmaar dan.
Staat helaas niks over in het concessie Noord-Holland Noord artikel op Wiki.
Klopt, is idd niet de eerste keer. Bovendien zit er ook gewoon een Qliner-kaartjes-systeem in; hij is er dus ook voor ingerichtquote:[..]
Die zie je wel vaker.
Geen idee daarover, niets van meegekregen.quote:Misschien is die Volvo 8700 (er zijn er maar 4 van) die bij Middenmeer was aangereden dan nog steeds niet terug?
Die was volgens de geruchten (loketiste) net terug van reparatie, reed een monteur 'm alsnog in de prak tijdens het wegbrengen naar het station.
Er is uit Joure een andere Integro vandaan geplukt (volgens mij de 2948), met blauwe Qliner-bestickering.quote:Wat rijdt er nu trouwens vanaf Fryslân extra, ter vervanging van die Integro 2908?
We hadden laatst een Alliance B95 uit de 2800 serie (hogevloer stads bus) omdat er geen reserve was.
Kun je beter in je sig zettenquote:--
Bever Wijker
quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Volvo 8700 LE was zeker te duur om te bestellen?
Hou toch op, man . Ze zijn zwaarder en langer, maar daar houdt het dan toch echt wel mee op.quote:De bussen hebben dan wel een bruuske uiterlijk, maar hebben wel comfort.
Ze hebben in Almaar nu ook 2 van die Frysker barrels voor eigen vervoer, van stalling naar Station en vv.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Praktisch alle grote bussen van Connexxion, voor zover het in ieder geval Frieslân betreft, kunnen de 100 KM/u halen en sommige zelfs nog iets erover
Helaas zijn de Fryskers nu allemaal afgeregeld op 90 KM/u. Aan het begin van het Frysker-tijdperk was dit nog 100. Waarschijnlijk teveel bekeuringen omdat je toch vrij snel te hard rijdt met zo'n ding
Ik heb het gemerkt inderdaad. Nieuwe stoel voor de sjoof en overal heupgordels.quote:Dan hoop ik maar dat ze die, net als de Integro's (sinds eind juni), ook geschikt maken + laten keuren als T100-bussen; wel zo prettig om de erg krappe haltetijden (met name aan de kant van Noord-Holland) te halen
Ik kwam de 86 tegen afgelopen vrijdag:quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:35 schreef J_TM het volgende:
Gisteren XX2582 op lijn 101 gespot; normaal gesproken rijdt deze lijn uitsluitend met Lion's Cities.
Klopt, er zitten vrij pittige VW-motoren inquote:Op maandag 18 augustus 2008 02:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze hebben in Almaar nu ook 2 van die Frysker barrels voor eigen vervoer, van stalling naar Station en vv.
Hoorde van een sjoof dat ze er wedstrijdjes snelst optrekken bij het stoplicht mee houden en dat de Frysker dat bijna altijd wint van het overige verkeer .
Er zitten stickers op de ramen, bij elk bankje, waarin daarom wordt verzocht.quote:[..]
Ik heb het gemerkt inderdaad. Nieuwe stoel voor de sjoof en overal heupgordels.
Nou alleen nog even bekend maken dat die dan ook gedragen moeten worden.
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:14 schreef NoBody122 het volgende:
[Frysker]
Klopt, er zitten vrij pittige VW-motoren in
[gordels]
Er zitten stickers op de ramen, bij elk bankje, waarin daarom wordt verzocht.
Het kan echter zijn dat dit (nog) niet bij alle Integro's het geval is
Deze bus is een Alliance B95, net als zijn broers en zusjes uit de 8000 reeks, geen Iveco en dus ook geen Volvo zoals later in de thread wordt beweerd.quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zucht!
eerste dag dat ik weer met de bus moet
slechter kan je je dag niet beginnen geloof ik
Hoezo, miste ie een meter?quote:8 meter barrel...
Zonnebrilletje vergeten ....quote:halte omroep op maximaal volume :/ schrok me t apenzuur, en als klap op de vuurpijl..
een infoxx in standje "epelepsie opwekkend"
Zowat een klein decennium.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
NZH, hoe lang bestaat dat al niet meer?
Hier in de BroekPolder (nieuwbouw wijk) worden ze nog gloedjenieuw geplaatst.quote:De bushokjes met NZH erop staan trouwens op het tijdelijke perron van station Houten, ook niet gebruikelijk.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[Gordeldraagverzoek@Integro's]
Dat zal het zijn.
Btw, kwam bij toeval bij een zoekopdracht als bijvangst nog dit tegen op de plietsie site:
http://www.politie.nl/Vra(...)motorvoertuigen.aspx
Dat kan nog een leuke discussie worden met meneer agent als dit ook werkelijk zo in
hun eigen systemen staat.
Dat zal een foutje zijn van de webmaster, mag ik hopenquote:touringcar zonder staanplaats en met veiligheidsvoorzieningen (100 km/u bus) 50 80 80 80
Hebben ze er daar zoveel over dan of zijn die wagens niet erg honkvast.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:55 schreef NoBody122 het volgende:
[vervanger Cxx2908]
Er is uit Joure een andere Integro vandaan geplukt (volgens mij de 2948), met blauwe Qliner-bestickering.
[ afbeelding ]
Ziet er weer patent uit :quote:De 2948 in vorige tijden
De overige 53 kunnen niet snel genoeg wegbranden!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Zag op ovib dat er alweer een Jonckheere in Amsterdam in de hens gestaan heeft
Als er dagelijks mensen blijven staan daardoor: niet erg lang gok ik, mits er maar vaak genoeg over wordt geklaagd door betreffende chauffeursquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm ben benieuwd hoelang XX t volhoud om de 0747u bus met een 8 meter barrel te bedienen zonder versterking
Wat is daar nou weer mis mee? Ik vindt 't zo'n verschrikkelijk mooie bus om te zien.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[brand Jonckheer]
De overige 53 kunnen niet snel genoeg wegbranden!
quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zucht!
eerste dag dat ik weer met de bus moet
slechter kan je je dag niet beginnen geloof ik
Hoezo, miste ie een meter?quote:8 meter barrel...
Nee hoor:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:09 schreef Willy84 het volgende:
van google verwijderd????
Ik heb 'bij geruchte' vernomen dat Volkswagen dat ook wel wist en daaromquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:04 schreef Alexxxxx het volgende:
VDL is zich er heel goed van bewust dat het troep is/was
Barst! Laat ik op die overkoepelende site nou net niet gezocht hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee hoor:
http://209.85.135.104/search?q=cache:G_rZOqHMMXsJ:www.vdlbuscoach.nl/index1.php%3Fpageid%3D5042%26prodid%3D53+vdl+procity&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Bij mij staat ie op 6.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
als je imagegooglet op vdl procity is de 2e hit doodleuk het BB-logo
Als wij tenminste het zelfde item bedoelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
De Russishe is bij mij de 2e op pagina 2
Mja, 't blijft behelpen.quote:Toch apart, dat gepersonaliseerde zoeken van Google...
Die 2e is duidelijk gesoeptquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I'm confused.
Nog perse een reden waarom je dat zegt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die 2e is duidelijk gesoept
Lekker actuele site laatste update 1999quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nog perse een reden waarom je dat zegt?
Die 2e komt van deze site:
http://www.sinet.it/perso(...)sten/alliance_f.html
http://www.sinet.it/personalpage/benedicti
Ik zie eigenlijk geen reden waarom't ie een fake als voorbeeld zou nemen als der genoeg originals zijn.
Het zijn duidelijk niet dezelfde bussen ondanks dat het allebij B93s zijn en dat ligt niet alleen aan
de kop, ook de zijkant is op bepaalde punten verschillend zoals bij onder en boven de deuren en
de verschillende paneel hoogten boven de achterwielen.
Heb je die foto zelf geschoten in Heerenveen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
een MB O408 met OV CHIP apparaat
Yez! met telefoonquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb je die foto zelf geschoten in Heerenveen?
Ik dacht dat het plaatselijke mist wasquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Met een telefoon, door een raam heen?
Je weet het zeker? Zit er al erg lang in danquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
een MB O408 met OV CHIP apparaat
Bij Hartmann:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Plus het feit dat de gefotoshopte B93 in werkelijkheid een prototype betreft. Deze reed in Berlijn voor zover ik weet.
linkje doet t niet :pquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je weet het zeker? Zit er al erg lang in dan
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=3
rijd samen met de 1265. welke geen OV chip heeft, voornamelijk op lijn 18, heerenveen - drachten VVquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een van de bussen die tot begin december hier dienst moet doen van Arriva, nu Arriva de concessie verloren heeft aan Kubus.
Merkwaardig.quote:
Ok.quote:en ja.. hij zit er echt in!! want ik heb er ook ingezeten vandaag.. hmm 2x zelfs
ovchipding is geel hequote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Merkwaardig.
Is een foto van diezelfde O408 in oude gele uitdossing, vele jaren eerder waar
-als je er op klikt-
een grotere verschijnt waarop de grijze prullebak goed zichtbaar wordt.
[..]
Ok.
whehequote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:47 schreef NoBody122 het volgende:
Zo, die heeft dus in Frieslân rondgereden
*KLIK*
FF zo ivm resolutie
Ach, nou ziet ik ut. Had um zo hoog niet verwacht he.quote:
intussen deed die het jaquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, nou ziet ik ut. Had um zo hoog niet verwacht he.
Bovendien ken ik die dingen alleen in prullebak grijs.
Linkje aangepast, werkt ie nu?
(Die klote busfoto site werkt met koekjes en je kunt niks cutenpast-en)
nooit de mooie paal bekeken :pquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:53 schreef Alexxxxx het volgende:
In de busgarage in Mooie Paal zit nu een transportbedrijf En dat nu er net weer een mooie paal is geplaatst...
Damn wat ben ik daar vaak geweest inhet verleden
Was een paal om het jachtgebeid van de hertog van Franeker af te bakenen, met andere woorden de grens van Het Bildt, want dat was van hem....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nooit de mooie paal bekeken :p
Geeft niks, hoor. Fotootjes vergelen niet op internet, he.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[... http://www.sinet.it/personalpage/benedicti ...]
Lekker actuele site laatste update 1999
Daarom ook de blije smilies. Ben blij dat die site niet offline is gehaald, ondanks het gebrek aan updatesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Geeft niks, hoor. Fotootjes vergelen niet op internet, he.
En meer heeft Den Oudsten toch niet gemaakt dus er mist niks.
Al heb ik dan zo m'n twijfels over die fotos van de B95 en B96.
Weet er iemand wanneer DO met die ventilatie kapjes is begonnen in de plaats van die zij roostertjes?
Ik zou die toch zeker verwachten op een B95 en B96.
B95?
[ afbeelding ]
En al helemaal geen rol film.
B96?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[OV chip]
en ja.. hij zit er echt in!! want ik heb er ook ingezeten vandaag..
Bofkont De O408 (of Manheimer) is de voorloper van de Integro (O550).quote:hmm 2x zelfs
Dat dacht ik dus ook. Die VEONN is lastiger. VEONN reed van begin 96 tot eind 98.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Nee, die van Midnet was een Alliance B91.
Serie als in 'serie B91' of 'serie Alliance'?quote:De tweede serie van Centraal Nederland vond ik beter rijden dan de allereerste serie.
Bij die DAF dealer staan inderdaad al jaaaaaaaren vele Berkhof bussen. Wellicht dat ze wat werkuitbesteden ivm grote drukte? De MAN / Iveco dealer die vroeger naast berkhof zat (Kroeze) is volgsn mij nu volledig van Berkhof. En das mooi want daar kunje ZONDER hekken foto's makenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:50 schreef BeefRWijker het volgende:
Even iets anders.
Weet er hier toevallig ook iemand wat precies de rol van Cosmo Truck garage
-op bedrijven terrein de Wymerts, Bolsward (waar ook de cxx stalling is)-
is in het produktie proces van Berkhof (Heerenveen, Ambassadors)?
Eind 2006 hadden ze daar een heek pleintje vol Veolia Ambas staan.
Een paar stonden er binnen op een brug.
Een paar weken terug nog waren daar een aantal volledig kanarie
gele Ambas zonder verdere kenmerken, zelfs geen kenteken platen.
Iemand toevallig?
kan me nog herinneren dat die o408 in dienst kwam bij de fram, fantastische bussen.quote:Bofkont De O408 (of Manheimer) is de voorloper van de Integro (O550).
Net als z'n opvolger vond ik 't heel fijne busjes om mee te reizen.
doe dat nou VERDOMME met een 8 meter frysker barrel! ipv zo`n amba!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:17 schreef ReisT het volgende:
Connexxion in de bocht:
Lijnbus vast op rotonde
[ afbeelding ]
BERLIKUM - Donderdagmiddag om 12:15 kwam een lijnbus van Connexxion vast te zitten op de Bitgumerdyk.
De chauffeur reed bij het verlaten van de rotonde te krap door de bocht en zakte in de berm weg en kon daardoor niet verder rijden.
De politie kwam toevallig langs rijden en heeft de situatie bekeken en wat gegevens genoteerd. Een berger heeft de bus uit de berm getrokken. De bus kon op eigen kracht naar de stalling in Leeuwarden rijden.
meer foto's
ja sorry heb je nummer ook nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:44 schreef Alexxxxx het volgende:
En waarom belt niemand mij als er op paar kilomter van mijn huis een busin de berm vast zit had er graag wat fotso van gemaakt....
Amba's mogen ook kapot vallen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doe dat nou VERDOMME met een 8 meter frysker barrel! ipv zo`n amba!
stomme sjoof!
Ik had 2 weken terug nog zo'n deja vu moment toen ik merkte dat ze nieuwe geveerde stoelen had-quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:28 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kan me nog herinneren dat die o408 in dienst kwam bij de fram, fantastische bussen.
Precies mijn sentiment. Hier in Noord-Holland Noord krijgen we ze ook op de streek (2e handsjes).quote:
Sjoof dacht waarschijnlijk ook dat ie daar in reedquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doe dat nou VERDOMME met een 8 meter frysker barrel! ipv zo`n amba!
stomme sjoof!
Dan krijgt Haarlem misschien de Lion City T's uit Utrecht.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Precies mijn sentiment. Hier in Noord-Holland Noord krijgen we ze ook op de streek (2e handsjes).
Hopelijk ontspring ik de dans als bij ingang van de nieuwe concessie de lijn van Beverwijk naar
Alkmaar overgaat naar concessie gebied Haarlem IJmond. Daar rijden ze met MAN Lions City.
Die rijden best prettig, al zouden de stoelen beter kunnen. Maken een best gaaf geluid ook.
Het blijft natuurlijk wel gewoon zo'n typiche Low Entry bus, met een kinderzitje voorin.
Dan komen de Lion City T's of in Velsen Zuid of Connexxion huurt een terrein af.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:35 schreef Willy84 het volgende:
Lijkt mij niet want in Haarlem moeten ze toch op aardgas rijden??
had gisteren de 3159 mee en die reed opvallend lekker, evenals de 3158quote:
altijd nog beter dan een 8 meter barrel!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
had gisteren de 3159 mee en die reed opvallend lekker, evenals de 3158
1700-serie is idd bagger.
DO heeft wel een opvolger gemaakt van de Volvo's, alleen was het ondertussen de tweede helft van de jaren '90, toen kon je echt niet meer met een hogevloers stadsbus aan komen zetten. Dus werd de gelede Alliance ook een lagevloersmodel. Die had het GVU natuurlijk ook kunnen aanschaffen ipv de VanHools.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
Heb me echt altijd afgevraagd waarom DO nooit een opvolger van de Volvo's gemaakt heeft / uitgebracht heeft. Volgens mij reed je dan in Utrecht niet in Van Hools, maar gewoon in gelede Alliances.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |