abonnement Unibet Coolblue
pi_59520419
quote:
Dijkdoorbraken Mississippi

WASHINGTON (ANP) – Talrijke plaatsen in het westen van de Amerikaanse staat Illinois zijn overstroomd na twee dijkdoorbraken langs de Mississippi. In het aangrenzende Missouri bereiden veel inwoners zich voor op wateroverlast na extreme regenval, meldden Amerikaanse media woensdag.

Met miljoenen zandzakken wordt geprobeerd zwakke dammen en dijken te versterken. De Amerikaanse president George Bush brengt donderdag een bezoek aan de door overstromingen getroffen gebieden. Het midden–westen van de Verenigde Staten lijdt onder de ergste watersnood in vijftien jaar. Ook in Iowa staan grote landbouwgebieden onder water. De schade wordt nu al op 1,5 miljard dollar geschat.

De Amerikaanse president George Bush brengt donderdag een bezoek aan de door overstromingen getroffen gebieden. De schade wordt nu al op zeker 3 miljard dollar (1,9 miljard euro) geschat. Zeker 2 miljoen hectare landbouwgrond zijn verwoest. Het grootste gedeelte van het getroffen gebied is dun bevolkt.
http://refdag.nl/artikel/1347950/Dijkdoorbraken+Mississippi.html
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_59520653
quote:
Al 20 dijken aan de Mississippi overstroomd

WASHINGTON - Na dagenlange overstromingen zijn al twintig dijken aan de Amerikaanse rivier Mississippi gebroken. De schade aan de oogsten is enorm. Experts schatten de voorlopige schade op 1,9 miljard euro.
Het overstromingsgevaar is nog niet voorbij. Het leger is ingezet om te voorkomen dat aan de belangrijkste waterloop van de Verenigde Staten nog 20 tot 30 dijken overstromen of doorbreken.

De meeste getroffen en bedreigde gebieden aan de stroom zijn slechts dunbevolkt. Naast de Mississippi ligt vooral landbouw- en industriegrond. Slechts enkele kleine dorpjes moesten geëvacueerd worden.

Op vele plaatsen waren vrijwilligers miljoenen zandzakjes aan het vullen. Het blijft waarschijnlijk tot het weekend regenen. Pas dan kan men de volledige omvang van de schade inschatten.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF19062008_049

2 of 20 dijken... klein verschil...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:21:08 #28
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_59521937
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:57 schreef aloa het volgende:
Indrukwekkende tornadofoto uit Iowa

Op internet circuleert een foto van een tornado, die dinsdagavond is genomen door Lori Mehmen in Orchard (Iowa). Woensdagochtend plaatste de Mitchell County Press de foto en later verscheen de foto elders.

Op verschillende fora wordt gesuggereerd dat deze foto niet echt is. Maar googlen op de naam van de fotograaf levert veel hits op in kranten. Indrukwekkend.

[ afbeelding ]

vwk
Ik vraag me serieus af of dit wel een tornado is... volgens mij is een shelf die erg laag zit.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_59526541
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:21 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of dit wel een tornado is... volgens mij is een shelf die erg laag zit.
Lijkt me idd ook een shelf die laag zit icm wat vertekening. Wel een gaafe foto .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_60389534
Eerste tornadodode New Hampshire sinds 1950

Bij een krachtige EF-2 tornado donderdag in New Hampshire is één dode gevallen. Het komt niet vaak voor dat zo ver noordelijk doden vallen door tornado’s.


De tornado van donderdag was er één van de 15 die deze dag in de Verenigde Staten werden waargenomen. De tornado trok een spoor van 60 kilometer door elf dorpen en stadjes en duurde bijna één uur. Hierbij ontstond een schadespoor van plaatselijk 500 meter breed.

Vooral bomen liepen schade op. Volgens de lokale meteorologische dienst werden duizenden bomen getroffen. In totaal kregen 200 huizen met schade te maken en werden 12 huizen vernietigd. Daarbij overleed een 57-jarige vrouw. Ze werd in het puin naast een drie maanden oude baby gevonden, die had beschermd. Ze is daarmee de 120e tornadodode van dit jaar.

New Hampshire wordt niet vaak door tornado’s getroffen. Uit raadplegingen in historische databases blijkt dat dit de eerste dode is in de staat sinds 1950, toen de statistieken begonnen.

vwk
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:00:58 #31
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60869221
NYC issues public warning; urges people to seek shelter as the NWS issues a rare tornado warning; tornado will be near City Island by 5.40pm
pi_60869554

Tornado's in NYC?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:25:58 #33
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60869676
Het zou wel zorgen voor wat spectaculaire beelden natuurlijk
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:36:54 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60869731
-dubbel-
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:37:50 #36
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60869741
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 01:00 schreef Drugshond het volgende:
NYC issues public warning; urges people to seek shelter as the NWS issues a rare tornado warning; tornado will be near City Island by 5.40pm
Dat zal wel meevallen, die waarschuwingen krijgen wij ook wel eens. NY is niet echt een 'tornado staat' dus ik denk dat ze het wat overdrijven.

Heb er nu al twee op afstand gezien, wel indrukwekkend.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 02:49:26 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60870450
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_61152761
Oeps, dubbel is niet nodig.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61152781
Hoe zou het aflopen met de tornado's in Denver, icm de conventie?
quote:
Gisteren, op de vooravond van de opening van de Democratische conventie, hebben enkele tornado's toegeslaan in de rand rond Denver in de staat Colorado, meldde het Amerikaanse metereologische agentschap NWS.

Het NWS heeft tornadowaarschuwingen verspreid voor vier gebieden in het zuiden en het oosten van Denver, maar niet voor de stad zelf waar vandaag de grote Democratische Conventie start die Barack Obama zal lanceren als presidentskandidaat.

Draaiende stofwolk
De lokale televisiezender KUSA heeft indrukwekkende beelden getoond van een draaiende stofwolk vlakbij Parker, zo'n 40 kilometer ten zuidoosten van het centrum van Denver. Er zijn nog geen berichten opgedoken over eventuele schade.

Ongeveer 50.000 mensen hebben zich in de hoofdstad van Colorado verzameld voor de conventie die vier dagen zal duren. Obama zal donderdag in een openluchtstadion met 75.000 zitplaatsen een speech geven ter gelegenheid van deze conventie.

Bidden
Op 12 augustus heeft een fundamentalistische christelijke groep opgeroepen om te bidden voor stortregens in Denver op de dag van de speech van Barack Obama. (afp/adv)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63052293
Nou ik ben van januari tot mei in Oklahoma City... Laten we maar afwachten hoeveel ik er ga zien!
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 15:48:42 #42
8781 crew  Frutsel
pi_67395536
quote:
BISMARCK, N.D. — President Barack Obama declared North Dakota a federal disaster area because of statewide flooding late Tuesday.

In eastern North Dakota, Fargo residents are rushing to build dikes to head off a Red River flood crest of 39 to 41 feet on Friday. The river's flood stage in Fargo is 18 feet.

Meanwhile, some south Bismarck residents who live near the Missouri River were forced to evacuate their homes when an ice jam caused unexpected flooding. A demolition team may attempt to break up the ice jam.

A major winter storm raised flood fears for Bismarck on the Missouri River on Tuesday, even as communities 200 miles to the east along the Red River fought to hold back rising waters there.



Sen. Kent Conrad, D-N.D., called Bismarck "the most urgent threat" in North Dakota because of ice jams north and south of town and heavy snow forecast.

The Army Corps of Engineers cut water releases Tuesday from the Garrison Dam, about 50 miles upriver from Bismarck. The city also ordered the evacuation of homes along the river where access roads were under water in the middle of the spring blizzard. It wasn't immediately clear how many homes.

Authorities also transferred 146 inmates from the Missouri River Correctional Center, a medium-security prison along the Missouri River, to the main state penitentiary. Deputy warden Patrick Branson said the river was close enough that officials "felt we had to get all those guys out of there."

The National Weather Service forecast 8 to 14 inches of snow for much of central and western North Dakota, including Bismarck, with up to 20 inches in some spots.



Meanwhile, the Red River approached a lower-than-expected crest Tuesday in Wahpeton, but the National Weather Service only tweaked its projections for a record crest 30 miles downstream in Fargo, where sandbaggers were working furiously to raise the city's protective dikes high enough

Rest of the Story...
More pictures
pi_67405422
Vanavond (lokale tijd) weer severe weather verwacht richting Texas. Over 4 dagen kan de hel losbarsten met een moderate risk.
's Avonds een man, overdags rustig an
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 20:18:02 #44
8781 crew  Frutsel
pi_67405927
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:04 schreef Burnie88 het volgende:
Vanavond (lokale tijd) weer severe weather verwacht richting Texas. Over 4 dagen kan de hel losbarsten met een moderate risk.
Over 4 dagen? Dat zien ze dan in elk geval mooi op tijd. Tornado's enzo? Of wat?
pi_67406604
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Over 4 dagen? Dat zien ze dan in elk geval mooi op tijd. Tornado's enzo? Of wat?
Ja tornado's enzo. Supercells in ieder geval.

http://www.spc.noaa.gov/products/exper/day4-8/
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_67410021
Op het moment een tornado-warning in Mason, Texas.
Is toch een leuk celletje:


Hier kan je enkele chasers volgen: http://tornadovideos.net/full-screen-chaser-video.php

[ Bericht 30% gewijzigd door i2Them2 op 25-03-2009 22:21:47 ]
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_67417160
Zijn mooie beelden. Jammer dat de duisternis daar zal gaan invallen binnen 2 uur.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_67417699
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_67418409
Hmm das helaas een eind van me vandaan. Als er iets in Oklahoma is ga ik proberen wat filmpjes te maken
pi_67418774
Moest jammer genoeg werken vannacht. Anders had ik het wel ff willen volgen eigenlijk. Maar de komende dagen zijn er nog steeds kansen op extreem weer daar .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')