abonnement Unibet Coolblue
pi_59322274
Is het een gebruik in Turkije, of ooit eens verzonnen door een paar Turken en nu doen alle Turken van de stad mee omdat dat opeens zo 'hoort' ???? Ik wordt er 45min na dato behoorlijk gestoord van )en mijn zoontje van 2 ook).
Take on the situation, but not the torment ...
pi_59322318
TOET!
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:18:51 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_59322497
Jezus, waar is het hele zelfreflectiegebeuren gebleven? Tijdens de wedstrijd van Nederland ben ik me tot 4 keer toe lamgeschrokken, bij elk doelpunt en bij het eindfluitje. Die hele oranjegekte neemt beschamende vormen aan, elke keer dat Nederland ook maar iets gaat doen, en het hele centrum zit vol gevaarlijk bezopen mensen.

Ja, Turken uiten blijdschap graag uitvoerig ja, maar nee, dat is niet iets heel cultuureigens nee.
pi_59322645
In Turkije worden er wapens ingezet om het te vieren. .
pi_59322705
Na de wedstrijd tegen italie werd er ook volop getoeterd, gezeik om niks
pi_59322710
Ik voel mezelf ineens helemaal niet op mijn plaats hier. Het lijkt erop alsof vrijwel iedereen hier een hekel heeft aan dat toeteren. Nou moet ik toegeven dat ik er geen last van heb en dat ik me kan voorstellen dat het best vervelend kan zijn, maar toch. Waar hebben we het over? Hoe vaak komt dit nou voor? Twee weken in de twee jaar is er een groot toernooi waarin je een aantal keer uitzinnige fans kan verwachten. Turken tonen hun vreugde door massaal de auto in te stappen en te toeteren. Ik ben blijkbaar de enige die het mooi vind als andere zich zo uit kunnen leven. Zelf zal ik ook echt niet stil wezen als Nederland scoort. Dat ik het dan anders vier doet echt niet ter zake.

Men moet eens wat toleranter worden zeg. Gun iemand anders ook eens wat. Ze houden toch niet elke dag jou en je kind wakker? Met oud en nieuw verwacht je toch ook niet dat iedereen stilletjes is omdat je kind graag wil slapen? Daar heb je je maar aan aan te passen.

"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 11 juni 2008 @ 23:49:17 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59323370
Aan de andere kant: genoeg is genoeg. Half uurtje kan ik best begrip voor opbrengen en vind ik ook best leuk nog. Maar hier in de straat heeft iemand gewoon met een stok ofzo z'n toeter vastgezet, zodat ik de afgelopen anderhalf uur dezelfde piep in mn oor heb.


Vrij irritant, op z'n zachtst gezegd.
pi_59323444
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Aan de andere kant: genoeg is genoeg.
Jep, dat dus. Inmiddels al meer dan een uur aan de gang.. Ik wil zo wel eens gaan slapen, maar dat heeft zo weinig zin. En ik denk vooral aan de kleine kindjes die hier ook in de buurt wonen en voor wie het nu middenin de nacht is...
Toen oranje won was er óók lawaai, maar niet een uur lang continue..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59323564
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Aan de andere kant: genoeg is genoeg. Half uurtje kan ik best begrip voor opbrengen en vind ik ook best leuk nog. Maar hier in de straat heeft iemand gewoon met een stok ofzo z'n toeter vastgezet, zodat ik de afgelopen anderhalf uur dezelfde piep in mn oor heb.


Vrij irritant, op z'n zachtst gezegd.
en dan loop je er niet even naartoe om diegene te vragen waar 'ie nou helemaal mee bezig is?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_59323570
Nee, ik heb anders vaak genoeg meegemaakt dat als Oranje won dat ze met gemak wél een uur door gingen hoor.
Vivre
pi_59324919
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:56 schreef Strychnine het volgende:
Nee, ik heb anders vaak genoeg meegemaakt dat als Oranje won dat ze met gemak wél een uur door gingen hoor.
Oh, dus dan leggen we gewoon daar de grens, prima... Topredenering.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_59327381
Toen oranje won met het EK '88 kan ik me nog herinneren dat er dagenlang getoeterd werd, vooral als de stoplichten op oranje stonden. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_59328723
Ik hoor iedereen er over zeiken, wat een onzin zeg. Laat die mensen gewoon blij zijn, dat waren wij ook toen we Italie klopten, met gastoeters, gewone toeters en gejuic en geschreeuw.
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:37:25 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59328778
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

en dan loop je er niet even naartoe om diegene te vragen waar 'ie nou helemaal mee bezig is?
Nee
pi_59332323
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:25 schreef zarGon het volgende:
In Turkije worden er wapens ingezet om het te vieren. .
of grote zwaarden uit het Djinghiskan tijdperk.

[ Bericht 31% gewijzigd door spy08 op 12-06-2008 14:42:19 ]
  donderdag 12 juni 2008 @ 13:53:58 #17
170945 smoekie
individualist
pi_59334502
Joh zeik gewoon niet zo, neem het lekker ff voor lief. Men zou wel eens mogen proberen om wat meer begrip voor een ander te hebben ipv altijd direct af te zeiken als men op een andere manier dan wij blijdschap tonen.

Ik vindt het ook bagger hoor daar niet van, maar pff zeg er zijn ergere dingen, wij uiten het door te schreeuwen-juichen, potje bier in de stad erbij met de bijbehordende overlast voor de omringende bewoners, mag allemaal tot je er ZELF last van hebt?

bekrompen gedoe!!
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
pi_59346778
Vroeger gingen Nederlanders in Suriname en Indonesie ook lekker luidruchtig de straat op als er iets Nederlands te vieren was. En dat vonden sommige autochtonen ook niet leuk, maar ook dat waren dan voornamelijk laaggeschoolde onderbuikbruintjes uit tokkiebuurten die iets te zeiken moesten hebben, dus who cares.
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:04:00 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59348192
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus, waar is het hele zelfreflectiegebeuren gebleven? Tijdens de wedstrijd van Nederland ben ik me tot 4 keer toe lamgeschrokken, bij elk doelpunt en bij het eindfluitje. Die hele oranjegekte neemt beschamende vormen aan, elke keer dat Nederland ook maar iets gaat doen, en het hele centrum zit vol gevaarlijk bezopen mensen.

Ja, Turken uiten blijdschap graag uitvoerig ja, maar nee, dat is niet iets heel cultuureigens nee.
Ik heb zelfs enkele toeterende Oranjefans gehoord.
Maar toch is het "toeteren" voornamelijk iets Turks (of Oosters?), lijkt het. Hoewel de Oranjefans in de meerderheid zijn is toeterend rondrijden een schaars verschijnsel, echter bij een Turkse overwinning...
Evenzo bij bruiloften. (Denk aan auto met de vlag op de motorkap en toeterend gevolg.) We maakten dara nog grapjes over naar de aanloop van het huwelijk van een Turkse vriendin. ("Ja, we gaan wel luid toeterend doro de stad nu natuurlijk." )
[KNE]-Mod
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:33:36 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59349214
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 22:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik heb zelfs enkele toeterende Oranjefans gehoord.
Maar toch is het "toeteren" voornamelijk iets Turks (of Oosters?), lijkt het. Hoewel de Oranjefans in de meerderheid zijn is toeterend rondrijden een schaars verschijnsel, echter bij een Turkse overwinning...
Evenzo bij bruiloften. (Denk aan auto met de vlag op de motorkap en toeterend gevolg.) We maakten dara nog grapjes over naar de aanloop van het huwelijk van een Turkse vriendin. ("Ja, we gaan wel luid toeterend doro de stad nu natuurlijk." )
Nou hier was het geen schaars verschijnsel hoor afgelopen maandag Maar toen was ik redelijk dronken en vond ik alles wel mooi...
  † In Memoriam † donderdag 12 juni 2008 @ 22:34:59 #21
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_59349264
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:27 schreef michiel_merk het volgende:
Na de wedstrijd tegen italie werd er ook volop getoeterd, gezeik om niks
mensen die toeteren lekker laten toeteren
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_59422142
Maar het mag wel met enige beperking vind ik.

Het toeteren zelf is geen probleem, doen de Nederlanders ook.
Maar ik vind wel dat het na een kwartiertje genoeg moet zijn. Je woont tenslotte in Nederland en
niet in Turkije. Je roots en afkomst niet vergeten is een goed ding, maar wel zorgen dat je de rest van de
Nederland niet lastigvalt.
Pauperz
  maandag 16 juni 2008 @ 15:20:22 #23
170945 smoekie
individualist
pi_59433821
quote:
Op maandag 16 juni 2008 01:02 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Maar het mag wel met enige beperking vind ik.

Het toeteren zelf is geen probleem, doen de Nederlanders ook.
Maar ik vind wel dat het na een kwartiertje genoeg moet zijn. Je woont tenslotte in Nederland en
niet in Turkije. Je roots en afkomst niet vergeten is een goed ding, maar wel zorgen dat je de rest van de
Nederland niet lastigvalt.
Welke "rest" van Nederland?

je bedoelt die bekrompen mensen die zich irriteren als men zich met deze dagen welgeteld (tot nu toe 2x) wat laten gaan om hun blijdschap te tonen omdat de ploeg van hun thuisland gewonnen heeft?

Ik heb het al gezegd, ik vindt het ook geen lekker geluid hoor dat toeteren, maar kom op zeg, hoeveel "lawaai" denk je dat de Nederlanders maken en gemaakt hebben toen Nederland spectaculair won? Daar valt dit toch bij in het niet.

Ik ben het met je eens dat ongeacht welke afkomst iemand heeft ze rekening moeten houden met het feit dat men in een land woont waar de gebruiken "anders" zijn maar kom zeg je kan ook overdrijven natuurlijk.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  maandag 16 juni 2008 @ 20:25:42 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59441797
Toeteren in het verkeer zonder verkeersgebonden reden
Toeteren in het verkeer zonder verkeersgebonden reden zoals voetballen
Toeteren in het verkeer zonder verkeersgebonden reden zoals voetballen en dan voor het turkse team terwijl je in het bezit bent van een Nederlands paspoort en eigenlijk een vieze landverrader bent

[ Bericht 8% gewijzigd door Misstique op 17-06-2008 21:23:34 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_59449772
Elke EK land heeft supporters die niet braaf zijn. So what.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')