abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59299584
Onze auto (Peugeot Partner 2001) had de laatste tijd zeer wisselend dieselverbruik. De ene keer reed hij tussen de 1:16 en 1:17, de andere keer deed hij het rondom de 1:9 of nog extremer. Nu viel er vandaag een kwartje (niet die van Kok) .... steeds als we bij de TinQ getankt hebben bij mijn ouders (in Oudenbosch) rijden we superonzuinig. Normaal tanken we bij de Bol Krediettank in Zeewolde.

Voorbeeldje: laatst reden we naar België. Toen hebben we zo'n 375 km op zo'n 23 liter gereden; dat was heel erg netjes. Op de terugweg hebben we in Oudenbosch getankt en het verdere stuk (ook snelweg) reden we ineens 155 km op 20 liter..... Tamelijk extreem verschil!!

Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat er zo'n groot verschil in brandstofverbruik zit tussen diverse tankstations??
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:01:40 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_59299811
Wtf? Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt? Het verschil is wel HEEL groot.
pi_59299861
De auto is vorige week naar de garage geweest en hij is toen op het hele brandstofkanaal volledig nagekeken en opnieuw afgesteld. Hier zaten geen defecten of afwijkingen in....
pi_59299930
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:08:49 #5
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_59299975
Lol, de ene mixt de benzine. Daardoor heeft hij meer nodig om dezelfde prestaties te halen.

Als het allemaal klopt he. Alsof je versneden coke koopt, of kermisbier!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_59299996
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.

Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:10:36 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_59300032
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:11:49 #8
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_59300060
Bol Krediettank in Zeewolde
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_59300084
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.

Da's niet helemaal waar, maar het is wel anders: de merk-benzine is dezelfde benzine als de 'B-merk'-benzine, alleen zitten er meer additieven in de A-brandstof.(voor bescherming aan de motor ed.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_59300104
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.
Nee, hoor. Ook bij Euro95 zitten er bij Esso/Shell meer additieven dan bij de Witte Pomp.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_59300137
lijkt me vaag aangezien tinq bij mijn weten gewoon de onbemande tak van shell is. De benzine van tinq bij mijn weten ook gewoon van de raffinaderij van shell komt. Misschien eens navragen bij de uitbater waar hij zijn benzine vandaan haalt.....
in ieder geval is je verhaal zacht gezegd opmerkelijk
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:15:05 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59300139
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Hoe willen ze dat doen? De restjes van de grondtanks van Shell pompstations allemaal ophalen en bij de Tinq dumpen? .

Alles komt gewoon van dezelfde brandstof opslag. Het enige verschil (wat hierboven al aangehaald is) zijn de additieve stoffen die ze erbij pleuren.

Ik meen zelfs dat Shell benzine haalt bij de Texaco en BP bij Shell wanneer die opslag dichterbij zit.
pi_59300144
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:11 schreef kabelhaspel het volgende:
Bol Krediettank in Zeewolde
Who cares? Hij is niet duur en rijdt dus heel zuinig
pi_59300188
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef kraai2000 het volgende:
lijkt me vaag aangezien tinq bij mijn weten gewoon de onbemande tak van shell is. De benzine van tinq bij mijn weten ook gewoon van de raffinaderij van shell komt. Misschien eens navragen bij de uitbater waar hij zijn benzine vandaan haalt.....
in ieder geval is je verhaal zacht gezegd opmerkelijk
Mja ik zal de tinQ ook eens een mail gaan sturen. Ik vind het verschil ook extreem maar het is dus echt zo en het enig everschil is waar we getankt hebben. Bij ons eigen tankstation hier rijden we echt een heel stuk zuiniger.... Maar is er niemand met een soortgelijke ervaring?
pi_59300225
Er is een tijdje geleden een test gedaan (Kassa of consumentenbond zoiets) en daaruit kwam dat er inderdaad flink verschil bestaat in brandstof in vergelijking tot het aantal kilometers dat je ermee kan rijden. Het enige dat ik daarvan nog weet is dat de ANWB pomp relatief goedkope brandstof heeft, maar wat soms t.o.v. een BP of SHELL pomp 100 km per tank brandstof kan schelen
pi_59300246
heenreis wind mee en terugreis wind tegen ?
pi_59300260
.

[ Bericht 99% gewijzigd door kloas_wokkel op 11-06-2008 11:19:51 ]
pi_59300336
tinq wordt in veel gevallen beheerd/bevoorrraad door een lokale oliehandelaar, die waarschijnlijk meer tankstations in de buurt heeft, en waarschijnlijk dus ook dezelfde benzine en diesel in zijn andere pompen heeft, dus ik weet niet of je het ook bij andere pompen in de buurt hebt gehad?
pi_59300421
ik heb niet bij andere pompen in de buurt getankt dus dat weet ik niet. M'n vader rijdt benzine en tankt altijd bij de TinQ en hij rijdt wel gewoon het mximaal zuinige uit zijn auto, maar hij heeft wel een stuk nieuwere auto, weet niet of dat nog uit zou maken....
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:28:51 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59300523
Het kan er ook niet aan liggen dat jullie plankgas vanuit Oudenbosch naar Zeewolde rijden als jullie daar getankt hebben? Terwijl jullie normaliter redelijk zuinig rijden?
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:29:24 #21
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_59300539
Interessant topic
Ik ga daar ook eens opletten of dit waar is
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:33:50 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_59300641
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Onze auto (Peugeot Partner 2001) had de laatste tijd zeer wisselend dieselverbruik. De ene keer reed hij tussen de 1:16 en 1:17, de andere keer deed hij het rondom de 1:9 of nog extremer. Nu viel er vandaag een kwartje (niet die van Kok) .... steeds als we bij de TinQ getankt hebben bij mijn ouders (in Oudenbosch) rijden we superonzuinig. Normaal tanken we bij de Bol Krediettank in Zeewolde.

Voorbeeldje: laatst reden we naar België. Toen hebben we zo'n 375 km op zo'n 23 liter gereden; dat was heel erg netjes. Op de terugweg hebben we in Oudenbosch getankt en het verdere stuk (ook snelweg) reden we ineens 155 km op 20 liter..... Tamelijk extreem verschil!!

Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat er zo'n groot verschil in brandstofverbruik zit tussen diverse tankstations??
Zulke extreme verschillen heb ik nog niet gehad maar bij mij scheelt het soms ook flink in het verbruik tussen de ene of de andere pomp (bv tinq: 1 op 15, shell: 1 op 17 met dezelfde stukken gereden)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:33:59 #23
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_59300644
M'n ouders tanken altijd bij Shell en sinds ik hun auto heb overgenomen tank ik bij TinQ en rij ik 100 - 150 km meer op een tank
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_59300693
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 11:28 schreef bleiblei het volgende:
Het kan er ook niet aan liggen dat jullie plankgas vanuit Oudenbosch naar Zeewolde rijden als jullie daar getankt hebben? Terwijl jullie normaliter redelijk zuinig rijden?
nee het eerste stuk van belgie - oudenbosch reden we exact hetzelfde qua snelheid als oudenbosch - zeewolde.... Verder hebben mn vriend en ik zou goed als dezelfde rijstijl dus ook daar zitten geen cruciale verschillen in
  woensdag 11 juni 2008 @ 11:48:33 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59301020
Staat de auto niet gewoon scheef bij het tanken? En waarom ga je na 155 km al naar de pomp?!
Ik zou zeggen, giet het eens in emmers jerrycans en kijk of het aantal liters wel klopt.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')