Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef vanderaalst het volgende:
Volgens mij krijgen dat soort pompen een b-keus aan brandstof
Da's niet helemaal waar, maar het is wel anders: de merk-benzine is dezelfde benzine als de 'B-merk'-benzine, alleen zitten er meer additieven in de A-brandstof.(voor bescherming aan de motor ed.)quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.
Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Nee, hoor. Ook bij Euro95 zitten er bij Esso/Shell meer additieven dan bij de Witte Pomp.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
broodje aap verhaal, alle diesel komt uit dezelfde tank, of het nu van de witte pomp is of van shell. het enige verschil is er bij de brandstoffen waar extra dingen aan zijn toegevoegd, Shell Ultra ofzo. dat komt dan wel uit een andere tank.
Hoe willen ze dat doen? De restjes van de grondtanks van Shell pompstations allemaal ophalen en bij de Tinq dumpen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Je hoort inderdaad vaker dat de "restjes" van de grote stations afgeleverd worden bij deze pompen. Dus met redelijk wat bezinksel, etc.
Maar zo'n verschil, ik vind 't nogal wat
Mja ik zal de tinQ ook eens een mail gaan sturen. Ik vind het verschil ook extreem maar het is dus echt zo en het enig everschil is waar we getankt hebben. Bij ons eigen tankstation hier rijden we echt een heel stuk zuiniger.... Maar is er niemand met een soortgelijke ervaring?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef kraai2000 het volgende:
lijkt me vaag aangezien tinq bij mijn weten gewoon de onbemande tak van shell is. De benzine van tinq bij mijn weten ook gewoon van de raffinaderij van shell komt. Misschien eens navragen bij de uitbater waar hij zijn benzine vandaan haalt.....
in ieder geval is je verhaal zacht gezegd opmerkelijk
Zulke extreme verschillen heb ik nog niet gehad maar bij mij scheelt het soms ook flink in het verbruik tussen de ene of de andere pomp (bv tinq: 1 op 15, shell: 1 op 17 met dezelfde stukken gereden)quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:51 schreef zoeperzazke het volgende:
Onze auto (Peugeot Partner 2001) had de laatste tijd zeer wisselend dieselverbruik. De ene keer reed hij tussen de 1:16 en 1:17, de andere keer deed hij het rondom de 1:9 of nog extremer. Nu viel er vandaag een kwartje (niet die van Kok) .... steeds als we bij de TinQ getankt hebben bij mijn ouders (in Oudenbosch) rijden we superonzuinig. Normaal tanken we bij de Bol Krediettank in Zeewolde.
Voorbeeldje: laatst reden we naar België. Toen hebben we zo'n 375 km op zo'n 23 liter gereden; dat was heel erg netjes. Op de terugweg hebben we in Oudenbosch getankt en het verdere stuk (ook snelweg) reden we ineens 155 km op 20 liter..... Tamelijk extreem verschil!!
Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat er zo'n groot verschil in brandstofverbruik zit tussen diverse tankstations??
nee het eerste stuk van belgie - oudenbosch reden we exact hetzelfde qua snelheid als oudenbosch - zeewolde.... Verder hebben mn vriend en ik zou goed als dezelfde rijstijl dus ook daar zitten geen cruciale verschillen inquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:28 schreef bleiblei het volgende:
Het kan er ook niet aan liggen dat jullie plankgas vanuit Oudenbosch naar Zeewolde rijden als jullie daar getankt hebben? Terwijl jullie normaliter redelijk zuinig rijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |