abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator maandag 11 maart 2002 @ 21:14:07 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3459758
Toen wij dit huis kochten zijn we er al op geattendeerd door de makelaar, in een balk op zolder heeft vroeger houtworm gezeten.
Er zitten nl. kleine gaatjes in.

Mijn vraag is: hoe kun je zien of die houtworm nog actief is en hoe kun je dat het beste bestrijden/behandelen ??

Ik neem tenminste aan dat je het niet zomaar kunt laten voor wat het is.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_3459763
Is een speciale beits voor die je over de gehele balk (en als er meerdere hangen gelijk de rest ook in smeren )
kan doen welke de houtworm stopt en doodmaakt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Jubileum moderator maandag 11 maart 2002 @ 21:16:28 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3459782
Is het zo simpel???

*uitrookpraktijken voor zich zag*

Hoe heet die beits en waar koop je dat?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 maart 2002 @ 21:43:59 #4
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_3460143
Bij ons in de praxis hebben ze speciale houtwormlokdoosjes. Dit zijn houten doosjes (duh) gevult met zaagmeel en een beetje houtlijm. Dan blijven ze erin vast zitten.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_3460163
quote:
Op maandag 11 maart 2002 21:16 schreef Lois het volgende:
Is het zo simpel???

*uitrookpraktijken voor zich zag*

Hoe heet die beits en waar koop je dat?


pff hoe heet het exact geen idee...
meeste *verf* winkels of dingen als praxis en dergelijke hebben het denk ik wel
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 11 maart 2002 @ 21:48:15 #6
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_3460191
quote:
Op maandag 11 maart 2002 21:14 schreef Lois het volgende:
Toen wij dit huis kochten zijn we er al op geattendeerd door de makelaar, in een balk op zolder heeft vroeger houtworm gezeten.
Er zitten nl. kleine gaatjes in.

Mijn vraag is: hoe kun je zien of die houtworm nog actief is en hoe kun je dat het beste bestrijden/behandelen ??

Ik neem tenminste aan dat je het niet zomaar kunt laten voor wat het is.


MMM,bekend prob,Lois.... wij hebben ook sporen van houtworm in ons nieuwe huis..
We laten het ontgassen. Dit kan plaatselijk gedaan worden en hoeft niet schokkend te zijn(qua vergassen e.d.) adressen zat*google* voor ongedierte bestrijders voor inlichtingen hoor! [offtopic]van een wel zeer ziewige Kbot2000 zo helemaal alleen[/offtopic]
life is all about priorities
  maandag 11 maart 2002 @ 21:53:18 #7
17729 SP
I hate my interests
pi_3460249
vers zaagsel is een goeie (of foute...) indicatie.
pi_3460283
quote:
Op maandag 11 maart 2002 21:48 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

MMM,bekend prob,Lois.... wij hebben ook sporen van houtworm in ons nieuwe huis..
We laten het ontgassen. Dit kan plaatselijk gedaan worden en hoeft niet schokkend te zijn(qua vergassen e.d.) adressen zat*google* voor ongedierte bestrijders voor inlichtingen hoor! [offtopic]van een wel zeer ziewige Kbot2000 zo helemaal alleen[/offtopic]


idd, gas spuiten is de enige oplossing als je d'r echt van af wil. Moet je alleen wel aan profesionele bestrijders overlaten.

*stevig kucht*

Werkt ook tegen boktorren en andere ellende (heb hier helaas ervaring mee )

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  Jubileum moderator dinsdag 12 maart 2002 @ 22:42:19 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3469114
Vergassen klinkt zo......

Wat kost dat grapje grofweg?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 12 maart 2002 @ 22:50:33 #10
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_3469198
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 22:42 schreef Lois het volgende:
Vergassen klinkt zo......

Wat kost dat grapje grofweg?


Wat kost een bestrijding ?
De kosten van een bestrijding zijn niet eenduidig te bepalen. Verschillende omstandigheden spelen daarbij een rol. Hoe groot is de te behandelen oppervlakte, welk bestrijdingsmiddel wordt gebruikt, welk plaagdier betreft het, etc. Daarnaast verschillen de kosten die de bestrijdingsbedrijven in rekening brengen (bijvoorbeeld arbeid) van bedrijf tot bedrijf.

Bij de leden van de NVO begint een goede bestrijding met een onderzoek ter plaatse waar de oorzaken worden weggenomen en aanbevelingen worden gedaan om toekomstige problemen te helpen voorkomen. Hierna pas volgt, indien noodzakelijk, de bestrijding. Ook de nazorg, het controleren van het succes van de bestrijding, is een onderdeel dat niet verwaarloosd mag worden. Hoewel dit alles veel tijd kost is het absoluut noodzakelijk om een goede, en naar de toekomst effectieve, bestrijding uit te voeren.

Het is zeker raadzaam om verschillende bedrijven om een offerte te vragen. Hierbij moet één ding wel worden bedacht. Kwaliteit kost geld. Er zijn ondernemingen actief die bijvoorbeeld zonder Vakbekwaamheidsdiploma opereren, en dat terwijl kennis op dit terrein van levensbelang is. Eén bestrijding goed uitgevoerd tegen een wat hoger bedrag is immers beter dan half werk dat goedkoper lijkt, maar waarbij de plaag na verloop van tijd weer de kop opsteekt. Ook hier geldt dus vaak "Goedkoop is duurkoop".


Dit is wat ik ervan heb kunnen vinden.

Bedrijven zetten geen prijzen op het Net,maar het wordt wel duidelijk uit bovenstaand stukje waarom niet!

Als ik jou was zou ik gewoon zo'n berijf bellen en vragen om een offerte! (zijn vaak kosteloos)

life is all about priorities
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')