abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59248715
Ik ben een half jaar terug begonnen met het bijhouden van mijn geld.
Ik wou namelijk zien waar ik alles aan uitgaf, wat mijn inkomsten waren etc etc.
Omdat ik courier ben en ik fooien krijg, is het mooi om bij te houden hoeveel ik op mijn bank heb, hoeveel ik op zak heb. Ik kan zien wat een goeie maand was, wanneer de fooien goed liepen, en waarom. En zo weet ik dus of ik geen geld verspil en hoe goed ik omga met geld.

Ik heb nog wel probleempjes met wat nieuwe ideeën, gezien ik toch aardig noob ben met Excel qua formules. Ik moet dan ook in DIG zijn hiermee. Maar ik wou het idee showen..

Ik heb het onderverdeeld in:

Datum
Bank
-Inkomsten
-Uitgaven
--Bank Totaal
Zak
-Inkomsten
-Uitgaven
--Zak totaal
Totaal

Verder heb ik categorieën gemaakt voor dingen zoals:
Hobby
Sport
Auto/Brommer

Ook om daarvan de uitgaven bij te houden, en dit doe ik ook met mijn fooien .
Nu probeer ik ook verder te gaan, zoals hoeveel ik in 1 maand heb uitgegeven en heb verdiend, om te zien of ik het goed doe die maand. Daardoor ga ik veel beter met mijn geld om omdat ik echt zie waar ik het aan uitgeef, hoeveel ik verdien en heb ik dus veel meer geld over. Ik ben dan maar een studentje van 17 jaar, maar de laatste tijd gaat het echt enorm goed!

Ik wil het bestandje verder uitbreiden, en zoek ook naar ideeën om je inkomsten en uitgaven goed in de gaten te houden. Bijvoorbeeld hoeveel uren je moet werken om een bepaald bedrag te krijgen, of hoeveel je hebt gewerkt en wat voor bedrag je kan verwachten Zodat je denkt "Mwah, kan wel even een dagje extra werken om te hebben wat ik wil! " ipv "damn, net niet genoeg " Of hoeveel dagen er nog over zijn voordat ik genoeg heb voor hetgene waar ik voor spaar .
En hiervoor maak ik ook grafieken, en die wil ik ook verder uitbreiden, maar ideeën schieten me tekort.

Iemand ideeën, interesse?
Ik kan het bestandje wel uploaden, maar of ik het nou met mijn eigen bedragen enz moet doen weet ik niet.
Leuk om de werking te zien, maargoed. Screenshot doet het ook anders wel goed?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_59248765
Ben wel benieuwd eigenlijk. Niet naar je bedragen, maar wel naar het bestandje
pi_59248847
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:36 schreef Piles het volgende:

Ik ook

Maar is goed te doen hoor in Excel.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59248951
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:36 schreef Piles het volgende:
'

Ik zal em dan uploaden.
Verwacht niet teveel
Maar ik neem aan dat je het zelf ik kan vullen toch

Ideeën zijn welkom

(ff uploaden)
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_59248999
Je zou cashflow manager eens kunnen downloaden. Werkt super!

Is ideaal voor het bijhouden van al je digitale geld. Cash wordt er niet in opgenomen.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  maandag 9 juni 2008 @ 15:47:11 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59249052
Voeg een kolom "rente tegoed" toe, en bij je cash en betaalrekening-saldo een kolom "rente gemist per jaar". Dat motiveert
censuur :O
pi_59249068
Voor thuisgebruik ben je net zo makkelijk met Excel vaak. Zeker omdat je ook kasgeld hebt
pi_59249556
[/quote]
pi_59250488
Ik doe dit ook altijd.
Alleen niet zo uitgebreid.
Ik zet mijn vaste lasten op een rijtje en kijk wat ik overhoud elke maand.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_59250535
notabene: auw mijn ogen, die kleuren..
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_59251174
oh sorry van de kleuren hoor Wie zegt dat het ook af is . Het is bedoeld om het lekker overzichtelijk te houden btw.

Mja, enige idee'tjes?
[/quote]
  maandag 9 juni 2008 @ 17:01:48 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_59251202
Dat doe ik ook, best handig Maar in de mijne staan wel ontzettend veel formules trouwens. Is niet nodig maar wel handig en het invullen kost dan wat minder tijd.
pi_59252234
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg je bestand niet gedownload.

Als je mij jouw overzicht PM't, stuur ik jou de mijne
Veritas - Aequitas
  maandag 9 juni 2008 @ 23:28:02 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_59264524
Ik gebruik al een aantal jaar een spreadsheet om inkomsten en uitgaven bij te houden.
Ik deel het alleen op in verschillende vlakken. Een "tabel" voor inkomsten, een tabel voor vaste lasten e.d. en een derde grote tabel voor alle losse uitgaven. Vervolgens krijg ik in een apart vlakje te zien wat er nog te besteden is die maand. Ik denk dat iedereen iets anders fijn vind, maar met een spreadshet kun je alle kanten op. Ik zou het alleen overzichtelijk en makkelijk bij te houden maken. Ik kan je wel een lege kopie van de mijne sturen, moet je me even je mailadres pm-en. Maar ik heb em dus ingedeeld naar mijn voorkeuren, dat hoeft niet het meest fijne te zijn voor jou
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 9 juni 2008 @ 23:40:29 #15
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59265014
Op de site van het nibud staat een gratis excel bestand om alles bij te houden. Erg makkelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59271230
quote:
Op maandag 9 juni 2008 23:40 schreef YPPY het volgende:
Op de site van het nibud staat een gratis excel bestand om alles bij te houden. Erg makkelijk.

YPPY leeft ook nog

[ Bericht 2% gewijzigd door Manono op 10-06-2008 20:06:37 ]
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:01:31 #17
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_59273613
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:29 schreef Manono het volgende:

[..]

Waar dan? ik kan alleen dingen over budget manager vinden
pi_59273630
quote:
Op maandag 9 juni 2008 23:40 schreef YPPY het volgende:
Waar dan?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:19:53 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_59282008
microsoft money 2008
pi_59284861
Doe ik ook al jaren

Ik heb mijn excel sheet verdeeld in 2 tabs
De eerste is om alle in en uitgaande gelden te omschrijven en berekenen.

De tweede is om grote bedragen te administreren, Hypotheek spaargelden obligatie's aandelen.

*In het eerste tabblad staat ook de verwachte rente/tantième/belastingteruggave etc omgerekend per maand.

Goed werk kerel de meeste 17-jarigen gaan zeer onverantwoord om met hun geld**
**Of het geld van leen
pi_59286476
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:02 schreef duckes het volgende:

[..]

Waar dan?
Google 'nibud'en '.xls', klik op 'openingsscherm'

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=nibud+.xls&meta=
pi_63368833
Werk nu in Excel Vista

Weet iemand waar ik de functie freeze pane kan vinden??? Please
pi_63369082
handig al die links naar excelbestanden. Wie heeft er nog meer?
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_63369132
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:15 schreef JO3Y het volgende:
handig al die links naar excelbestanden. Wie heeft er nog meer?
Was ook mijn gedachte..
pi_63371290
TEE VEE SNEE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')