Ik ben een half jaar terug begonnen met het bijhouden van mijn geld.
Ik wou namelijk zien waar ik alles aan uitgaf, wat mijn inkomsten waren etc etc.
Omdat ik courier ben en ik fooien krijg, is het mooi om bij te houden hoeveel ik op mijn bank heb, hoeveel ik op zak heb. Ik kan zien wat een goeie maand was, wanneer de fooien goed liepen, en waarom. En zo weet ik dus of ik geen geld verspil en hoe goed ik omga met geld.
Ik heb nog wel probleempjes met wat nieuwe ideeën, gezien ik toch aardig noob ben met Excel qua formules. Ik moet dan ook in DIG zijn hiermee. Maar ik wou het idee showen..
Ik heb het onderverdeeld in:
Datum
Bank
-Inkomsten
-Uitgaven
--Bank Totaal
Zak
-Inkomsten
-Uitgaven
--Zak totaal
Totaal
Verder heb ik categorieën gemaakt voor dingen zoals:
Hobby
Sport
Auto/Brommer
Ook om daarvan de uitgaven bij te houden, en dit doe ik ook met mijn fooien

.
Nu probeer ik ook verder te gaan, zoals hoeveel ik in 1 maand heb uitgegeven en heb verdiend, om te zien of ik het goed doe die maand. Daardoor ga ik veel beter met mijn geld om omdat ik echt zie waar ik het aan uitgeef, hoeveel ik verdien en heb ik dus veel meer geld over. Ik ben dan maar een studentje van 17 jaar, maar de laatste tijd gaat het echt enorm goed!

Ik wil het bestandje verder uitbreiden, en zoek ook naar ideeën om je inkomsten en uitgaven goed in de gaten te houden. Bijvoorbeeld hoeveel uren je moet werken om een bepaald bedrag te krijgen, of hoeveel je hebt gewerkt en wat voor bedrag je kan verwachten

Zodat je denkt "Mwah, kan wel even een dagje extra werken om te hebben wat ik wil!

" ipv "damn, net niet genoeg

" Of hoeveel dagen er nog over zijn voordat ik genoeg heb voor hetgene waar ik voor spaar

.
En hiervoor maak ik ook grafieken, en die wil ik ook verder uitbreiden, maar ideeën schieten me tekort.
Iemand ideeën, interesse?
Ik kan het bestandje wel uploaden, maar of ik het nou met mijn eigen bedragen enz moet doen weet ik niet.
Leuk om de werking te zien, maargoed. Screenshot doet het ook anders wel goed?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img]
Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]