abonnement Unibet Coolblue
pi_59896310
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:05 schreef Q. het volgende:
Mijn god, wat een bizar filmpje. FOX was altijd al bizar maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. .
Als of een SUV rijden een "liberty" is... een SUV rijden is ook gewoon economisch: kan je de hoge benzineprijzen wel betalen om een SUV te rijden? Maar nee hoor, het ligt aan Obama .
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:18:31 #277
141482 Q.
JurassiQ
pi_59896705
Je snapt er ook niets van, pberends! Het gaat niet om olie of geld, het gaat om vrijheid! De vrijheid om de wereld naar de kloten te helpen! En het is de wereld van de Amerikanen, niet van die idiote Europeanen die een beetje in zuinige auto's zitten te rijden. .
For great justice!
pi_59897635
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:18 schreef Q. het volgende:
Je snapt er ook niets van, pberends! Het gaat niet om olie of geld, het gaat om vrijheid! De vrijheid om de wereld naar de kloten te helpen! En het is de wereld van de Amerikanen, niet van die idiote Europeanen die een beetje in zuinige auto's zitten te rijden. .
Helemaal mee eens .
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:10:35 #279
93664 waht
Mushir
pi_59899155
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:18 schreef Q. het volgende:
Je snapt er ook niets van, pberends! Het gaat niet om olie of geld, het gaat om vrijheid! De vrijheid om de wereld naar de kloten te helpen! En het is de wereld van de Amerikanen, niet van die idiote Europeanen die een beetje in zuinige auto's zitten te rijden. .
Nouja, we zijn allemaal wel een beetje schuldig. In Azië fokken ze als konijnen, overbevolking is de oorzaak van talloze problemen. In Afrika gebeurt hetzelfde, alleen is daar de levensverwachting wat lager. Europa is zo dichtbevolkt als wat. Amerika gemiddeld gezien al heel wat minder. Amerika is dan wel de grootste gebruiker/consument van de wereld. Ze zijn niet de enige, slechts de grootste.

Maar goed, elke Amerikaan die zich achter dat filmpje kan scharen leeft in een droomwereld. Het is een mooie droom, niet meer dan dat. En er komt een einde aan, dat staat vast. Ik persoonlijk zou het fantastisch vinden om die droom te leven maar vroeg of laat zou ik gaan nadenken over waar het nu allemaal vandaan komt. Hoe het nou kan dat we dagelijks in 6-liter SUV's honderden kilometers rijden, hoe het nou kan dat in hartje zomer je huis zo lekker koel blijft, hoe het nou kan om elke avond een dikke T-bone steak te eten. Ik zou het heerlijk vinden, maar ik kan mezelf niet voor de gek houden, ik kan nadenken. Dat is wat er schort aan mensen die niet voor zichzelf kunnen denken en blind volgen wat de media of een rolmodel verkondigd.

Het filmpje is niets meer dan pure propaganda, waar ook wat voor te zeggen is, mits je ook beseft dat het propaganda is. Ik zou willen weten of dat wijf nou echt gelooft wat ze zegt, net als de mensen die er naar kijken. Ik ben ervan overtuigd dat er slimme mensen in Amerika wonen, maar blijf het toch gek vinden dat een dergelijk betoog op zo'n grote zender kan worden uitgezonden. Gelukkig krijgen ze wat ze verdienen. Hun kortzichtigheid zal beloont worden met een sterke daling in welvaart. Dat krijg je als je winst op de korte termijn boven winst op de lange termijn stelt. Obama's woorden in dat filmpje zijn de eerste redelijke woorden die ik in de hele verkiezingen gehoord heb. Het Amerika dat dat wijf graag wil zien is het arrogante macht-misbruikende Amerika dat doet en laat wat het wilt, levend over de ruggen van miljarden zielen. Totaal geen inlevingsvermogen te bekennen, totaal geen nuance, helemaal niks. En ze gaat niet eens in op het punt dat Obama maakt, er moet enkel even gek**kert worden op de neger hoe hij ervoor zal zorgen dat Amerika rekening houdt met de rest van de wereld en niet leeft als een hebberige tiran.

Maar nu grijpt Moeder Natuur in, payback's a bitch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59899420
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:05 schreef Q. het volgende:

[..]

Tja, wat is te duur? Voor een niet zo'n hele stevige economie (ondermijnd door de kredietcrisis) is 150 euro al te duur. En als we tegen het eind van het jaar op 200 dollar zitten, is dat niet te duur? Denk je echt dat er zo snel alternatieven worden ontwikkeld? Vergeet niet dat onze huidige energie-infrastructuur in 50 jaar is opgebouwd...

Olie is trouwens niet ontwikkeld, het is er gewoon. Of was. Bijna was. Dat is het verschil.
Indd. Olie is gewoon een hoopje energie bij elkaar wat we slechts omhoog hoeven te pompen, wat minder energie kost dan het oplevert. Ons hele infrastructuur is hierop gebouwt. We kunnen wel overschakelen naar alternatieven, maar dat levert vele malen minder energie op dan wat olie ons geeft.. en de hoeveelheid energie wat al die windmolens etc bij elkaar gaan opleveren op jaar basis, nou.. ik denk dat nederland er nog geen dag mee volhoudt met het hedendaagse verbruik. Om maar niet te spreken over hoe we het voedsel probleem en het transporteren daar van aan gaan pakken.

Survival of the fitest wordt weer werkelijkheid

[ Bericht 3% gewijzigd door Netstorm op 04-07-2008 22:45:33 ]
pi_59899530
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:10 schreef waht het volgende:

[..]

Nouja, we zijn allemaal wel een beetje schuldig. In Azië fokken ze als konijnen, overbevolking is de oorzaak van talloze problemen. In Afrika gebeurt hetzelfde, alleen is daar de levensverwachting wat lager. Europa is zo dichtbevolkt als wat. Amerika gemiddeld gezien al heel wat minder. Amerika is dan wel de grootste gebruiker/consument van de wereld. Ze zijn niet de enige, slechts de grootste.

Maar goed, elke Amerikaan die zich achter dat filmpje kan scharen leeft in een droomwereld. Het is een mooie droom, niet meer dan dat. En er komt een einde aan, dat staat vast. Ik persoonlijk zou het fantastisch vinden om die droom te leven maar vroeg of laat zou ik gaan nadenken over waar het nu allemaal vandaan komt. Hoe het nou kan dat we dagelijks in 6-liter SUV's honderden kilometers rijden, hoe het nou kan dat in hartje zomer je huis zo lekker koel blijft, hoe het nou kan om elke avond een dikke T-bone steak te eten. Ik zou het heerlijk vinden, maar ik kan mezelf niet voor de gek houden, ik kan nadenken. Dat is wat er schort aan mensen die niet voor zichzelf kunnen denken en blind volgen wat de media of een rolmodel verkondigd.

Het filmpje is niets meer dan pure propaganda, waar ook wat voor te zeggen is, mits je ook beseft dat het propaganda is. Ik zou willen weten of dat wijf nou echt gelooft wat ze zegt, net als de mensen die er naar kijken. Ik ben ervan overtuigd dat er slimme mensen in Amerika wonen, maar blijf het toch gek vinden dat een dergelijk betoog op zo'n grote zender kan worden uitgezonden. Gelukkig krijgen ze wat ze verdienen. Hun kortzichtigheid zal beloont worden met een sterke daling in welvaart. Dat krijg je als je winst op de korte termijn boven winst op de lange termijn stelt. Obama's woorden in dat filmpje zijn de eerste redelijke woorden die ik in de hele verkiezingen gehoord heb. Het Amerika dat dat wijf graag wil zien is het arrogante macht-misbruikende Amerika dat doet en laat wat het wilt, levend over de ruggen van miljarden zielen. Totaal geen inlevingsvermogen te bekennen, totaal geen nuance, helemaal niks. En ze gaat niet eens in op het punt dat Obama maakt, er moet enkel even gek**kert worden op de neger hoe hij ervoor zal zorgen dat Amerika rekening houdt met de rest van de wereld en niet leeft als een hebberige tiran.

Maar nu grijpt Moeder Natuur in, payback's a bitch.
Indd.. Ze lopen nu te krijsen omdat obama the american dream wilt veranderen in the american nightmare.. stel je eens voor! een dag niet in een SUV rijden! Wake up people, this is AMERICA!



Daar breekt ECHT de pleuris uit zodra al 't olie echt op is.. en wat gaan ze dan doen? blame the president, zoals altijd.. nadat ze eerst fel tegen het idee van bezuinigen waren

[ Bericht 1% gewijzigd door Netstorm op 04-07-2008 23:00:38 ]
pi_59907324
30 billion fewer miles driven, and counting
quote:
Our days as an automobile nation are far from over. But the specter of high gasoline prices becoming permanent has forced the United States to reassess its "Yeah, right" attitude toward public transportation and to reconsider how Americans get from point A to point B.
[...]
According to AAA, the average two-car family now would spend about $6,200 a year to gas up its vehicles.

"That's unsustainable. At some point, the math begins to not work," said Stephen Reich, director of the Center for Urban Transportation Research at the University of South Florida.
[...]
Those trends suggest growing numbers of Americans are reaching their tipping points in how much they'll spend for the freedom and luxury of personal automobile transportation.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:20:08 #283
141482 Q.
JurassiQ
pi_59907399
Amtrak doet goede zaken de laatste tijd.
For great justice!
pi_59916633
Big Oil's 'secret' out of Iraq's closet
quote:
NEW YORK - It is not about the "war on terror". It is not about weapons of mass destruction. It is not about "freedom and democracy to the Iraqi people", or to the "Afghan people". It is not about "Islamofascism". It is not about a Pentagon-coined "arc of instability" from the Middle East to Central Asia. New evidence shows once again both George W Bush administration wars - in Afghanistan and Iraq - above all are about oil and gas.
Nog meer uit den ouden doosch:
Alan Greenspan claims Iraq war was really for oil
Iraq deployment linked to oil: Nelson
Dick Cheney's Energy Task Force & Iraqi Oil

Ik post dit omdat het feit dat Irak voor olie is aangevallen véél meer geloofwaardigheid aan het peak oil-verhaal toevoegd. Als peak oil een niet bestaand of klein probleem zou zijn, waarom dan honderden miljarden dollars uitgeven en tienduizenden mensen over de kling jagen, een aantal duizend daarvan eigen burgers. De Amerikaanse regering is sinds de 70'er jaren op de hoogte van peak oil, na de toenmalige olie-problemen kan ik mij niet voorstellen dat de regering dit niet nader heeft onderzocht. Als je dan tot de conclusie komt dat alternatieven blinken in afwezigheid, is het 'vinden' van nieuwe olie de hoogste prioriteit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59925504
quote:
'If bin Laden takes over and becomes king of Saudi Arabia, he'd turn off the tap,'' said Roger Diwan, a managing director of the Petroleum Finance Company, a consulting firm in Washington. ''He said at one point that he wants oil to be $144 a barrel'' -- about six times what it sells for now.
http://query.nytimes.com/(...)37A25753C1A9679C8B63

God verhoede!
  zondag 6 juli 2008 @ 18:55:25 #286
141482 Q.
JurassiQ
pi_59930700
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://query.nytimes.com/(...)37A25753C1A9679C8B63

God verhoede!
Huuuu, 144, het idee alleen al! Gelukkig is olie nu 24 dollar. .
For great justice!
pi_59932051
quote:
Op zondag 6 juli 2008 18:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Huuuu, 144, het idee alleen al! Gelukkig is olie nu 24 dollar. .
ja mooi dat het niet volgend jaar 300 euro is , tenzij er een zeer ernstige recessie komt in de US, maar meer oppompen zal niet lukken , tijdelijk wel, maar over het geheel is peakoil bereikt, en gaan we over tien jaar minder oppompen.
  zondag 6 juli 2008 @ 20:39:26 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_59933180
Waar ik me vooral druk over maak is het complete gebrek aan visie wat onze regering heeft, ze zitten zich zo te focussen op non-issues dat er compleet geen tijd en geld meer overblijft om ook maar een poging te doen onze mooie en oh zo moeizaam opgebouwde beschaving te redden. Dat stemt mij triest, heel erg triest. In andere landen (Duitsland, Noorwegen) doe ze het veel en veel beter; wij vertrouwen op knuffelen met de Russen.
For great justice!
  zondag 6 juli 2008 @ 20:40:29 #289
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59933203
Beetje een rechts ventje die Glenn Beck, maar dit filmpje is wel grappig:

Glenn Beck's Real Story - Energy Independence
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_59934383
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:39 schreef Q. het volgende: wij vertrouwen op knuffelen met de Russen.
Dat zal niet helpen, als de marktprijs 300 dollar een barrel is zal de economie terugzakken en we moeten lering trekken uit de hogere prijs door zuinige woningen en zuinige auto's te bouwen.

de economie zal zich aanpassen en mensen die voorop lopen zullen beloond worden, zo is het altijd geweest, als de roverheid dat stimuleert ok, anders ook goed, de ontwikkelingen moeten alleen niet te snel gaan en niet schoksgewijs.

De enorme verkopen van elektrische fiets aan de forensen is een goed voorbeeld

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 07-07-2008 07:30:01 ]
pi_59938565
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:39 schreef Q. het volgende:
Waar ik me vooral druk over maak is het complete gebrek aan visie wat onze regering heeft, ze zitten zich zo te focussen op non-issues dat er compleet geen tijd en geld meer overblijft om ook maar een poging te doen onze mooie en oh zo moeizaam opgebouwde beschaving te redden.
Welke beschaving? Luister eens een dagje naar Geert Wilders, lees eens een dagje GeenStijl of bezoek eens een popfeest en je snapt gelijk waarom Nederlanders in het buitenland als onbeschaafde hufters worden gezien.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_59939475
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:40 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Welke beschaving? Luister eens een dagje naar Geert Wilders, lees eens een dagje GeenStijl of bezoek eens een popfeest en je snapt gelijk waarom Nederlanders in het buitenland als onbeschaafde hufters worden gezien.
Dat heeft denk ik weinig met Nederlanders te maken, maar eerder met het niveau van intelligentie en ontwikkeling van de gemiddelde mens.
pi_59940672
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://query.nytimes.com/(...)37A25753C1A9679C8B63

God verhoede!
dat zou een schande zijn! Bush, doe er wat aan nu het nog kan!

owh.. wacht..
  maandag 7 juli 2008 @ 06:52:49 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_59940830
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:40 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Welke beschaving? Luister eens een dagje naar Geert Wilders, lees eens een dagje GeenStijl of bezoek eens een popfeest en je snapt gelijk waarom Nederlanders in het buitenland als onbeschaafde hufters worden gezien.
Oh ja. Je hebt gelijk, laat maar vergaan.
For great justice!
  maandag 7 juli 2008 @ 08:20:01 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_59941140
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:40 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Welke beschaving? Luister eens een dagje naar Geert Wilders, lees eens een dagje GeenStijl of bezoek eens een popfeest en je snapt gelijk waarom Nederlanders in het buitenland als onbeschaafde hufters worden gezien.
Wat een kortzichtige, zelf-hatende en generaliserende reactie zeg. Bovendien echt enorm offtopic. Ga een ander draadje bevuilen graag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 07-07-2008 08:28:22 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 7 juli 2008 @ 08:21:52 #296
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_59941151
quote:
Pemex Cantarell Output Drops Most Since 1995 on Spending Limits

July 7 (Bloomberg) -- Crude output from Mexico's Cantarell, the world's third-largest oil field, is falling at the fastest pace in 12 years as investment limits keep state-owned Petroleos Mexicanos from fully exploiting deposits and finding new ones.

Production at the Gulf of Mexico development dropped 34 percent in May from a year earlier, the biggest decline since October 1995, according to data compiled by the government and Bloomberg. That was when Hurricane Roxanne's 131 miles-per-hour (114-knot) winds shut down offshore wells for a week.

Seven decades after Mexico banned foreign oil investment, President Felipe Calderon is pressing lawmakers to allow Pemex, as the state energy company is known, to hire outside producers to help find and pump petroleum. Cantarell's decline is costing Pemex $20 billion a year in sales at a time when oil prices have never been higher, and the company lacks the funding to find enough new deposits to keep reserves from dwindling.

``We are at the worst time right now of the decline,'' David Shields, an energy analyst and publisher of Mexican oil magazine Energia, said in a July 1 interview. ``They should have been developing the fields to be sustainable.''

Falling production is curbing exports to the U.S., which buys about 80 percent of the oil Mexico sells abroad. Sales to the U.S. declined to 1.07 million barrels a day in May, the lowest since November 1995.

Exports at Risk

Pemex, Latin America's biggest company by revenue, may need to cut exports this year to meet domestic demand as production falls, Energy Minister Georgina Kessel said last month in an interview.

Mexico nationalized its oil industry in 1938 and enacted a constitutional ban on foreign energy investment to protect the country's resources. Increasing royalties from Pemex, which Mexico relies on for 40 percent of government revenue, have left the company short of exploration and production funding.

Mexico's Congress is in the final month of debate on Calderon's proposal to give Pemex more freedom to hire companies to explore, produce, refine and transport oil. Foreign producers still wouldn't own the oil. Hiring them under service contracts would free Pemex to invest more in other projects.

Pemex is seeking $20 billion in exploration and production funding for next year, up from its 2008 budget of $15 billion. Output at the three-decades-old Cantarell fell 25 percent in 2007, exceeding company projections for a 15 percent drop.

Spending Needs

``Spending on exploration is a relatively low number, compared to other areas of the world,'' Jed Bailey, managing director of Latin American research at Cambridge Energy Research Associates, said in a July 1 interview from Boston.

Irving, Texas-based Exxon Mobil Corp., the world's largest oil company, plans more than $25 billion in capital spending this year. Chevron Corp., the No. 2 U.S. oil company, budgeted almost $23 billion.

Pemex's funding request is too low to meet a goal of boosting oil production back above 3 million barrels a day, Kessel said in the interview. The company needs about $30 billion a year to hit that target, she said. Total crude output in May was 2.8 million barrels a day, down 10 percent from a year earlier, led by Cantarell's plunge.

Pemex spokesman Carlos Ramirez didn't return calls seeking comment.

Reserves Fall

The company replaced 50 percent of the oil it extracted in 2007. At current production rates, Pemex's oil reserves would run out in 9.2 years if it added no new deposits.

..............
Bron

Mexico heeft een groot probleem omdat alle exploratie en ontwikkelings capaciteit voor de komende 10/20 jaar voor miljarden al zijn verhuurt aan Petrobrasil en Saoedi arabie. Zelfs al staan ze andere bedrijven toe te exploreren en te ontwikkelen, ze zijn te laat. De huurprijzen zijn exorbitant en beschikbare capaciteit is minimaal de komende tig jaren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 7 juli 2008 @ 11:08:11 #297
93664 waht
Mushir
pi_59943549
Government asks stores to stockpile food to overcome hauliers strike
quote:
Ministers are in talks with supermarkets about emergency food reserves in case fuel protests lead to shortages at shops.
America's love affair fades as the car becomes burden of suburbia
quote:
It is known as the Inland Empire: a vast stretch of land tucked in the high desert valleys east of Los Angeles. Once home to fruit trees and Indians, it is now a concrete sprawl of jammed freeways, endless suburbs and shopping malls.

But here, in the heartland of the four-wheel drive, a revolution is under way. What was once unthinkable is becoming a shocking reality: America's all-consuming love affair with the car is fading.

Fijne vakantie!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 7 juli 2008 @ 18:15:08 #298
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59953103
quote:
Zijn biofuels niet jarenlang gepropageerd door Greenpeace?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_59955086
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:08 schreef waht het volgende:
[ afbeelding ]
  maandag 7 juli 2008 @ 20:35:22 #300
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')