quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:50 schreef Sonnetje85 het volgende:[..]
Dank je wel Leonieke
Kan ook bijna niet wachten tot we de sleutel krijgen, nog maar een maand. Krijg wel een beetje de kriebels haha. Was gisteren mijn winterkleding in een koffer aan t doen, omdat t een beetje omslachtig is om t eerst in de kast van mijn ouders te leggen en dan weer eruit te halen. Was wel een gek gevoel haha. Zaten ook al een beetje te kijken wat ik meenam en liet staan/hangen. Wordt wel definitief haha.
Een supergevoel waarschijnljik?
En die kriebels kan ik me idd wel goed voorstellen
Al gaan wij niet moeten kiezen wat we meenemen en wat niet aangezien we alleen nog maar kleren hebben
quote:
Ben ook heel benieuwd hoe de keuken en badkamer eruit komen te zien in t huis. Maar denk dat t er wel van opknapt haha. Het is dan iig onze smaak.
Dat kan zeker niet mislopen
quote:
Over het kopje kosten badkamer, echt duur zijn die dingen haha. Leonieke kan me voorstellen dat je dan wel baalt als t buiten je budget valt
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest! Maar t verschil is wel groot!
Maar denk ook dat we een dure smaak hebben eigenlijk. We hebben bijvoorbeeld een spiegel uitgekozen die 1000 euro kost
(slaat eigenlijk helemaal nergens op maar ja. Voelt ook weer niet goed om daarop te bezuinigen
Doen t liever in 1 keer naar onze smaak). Ohw ja en de douche die we wilden kost ook 1400 euro, maar dat gaan we denk ik niet doen. Kijken wel even ergens anders daarvoor. Maar goed moeten nog even afwachten welke prijs de instalateur gaat rekenen, vanaf daar gaan we kijken of t binnen t budget past. De badkamer hebben we dus uitgekozen via een groothandel die dan een showroom heeft. De instalateur maakt de uiteindelijke prijs. Dus niet via een winkel
Hebben daar tot nu toe geen goede ervaringen mee gehad
Zijn bij brugman en wooning geweest (valt allemaal onder t zelfde maar goed). Nou hadden niet echt t gevoel serieus genomen te worden. Dus daarom doen we t maar op deze manier. Bij die groothandel hebben ze op de pc een schets gemaaklt, ziet er wel leuk uit
Maar daar dachten ze ook echt mee. Bij wooning moesten we bv een kast voor t meubel doen, omdat die kast minde diep was...Terwijl wij m gewoon in de hoek wilden, maar daar hadden we dan nix over te zeggen
Ik ben niet de enige met een dure smaak als ik het zo lees
We hebben voor de winkel met korting gekozen... Het andere was gewoon té duur en de kasten zijn in hoogglans, dus dat zit zeker goed
Als ik het gevoel krijg dat ze me niet au sérieux nemen, ga ik ook weg. Heb ik effectief ook eens gezegd in een vloerwinkel. De verkoper stond nogal af te geven op het feit dat we onze meubels nog niet hadden gekozen...
ja du'uh we zaten nog maar net in de ruwbouwfase en maakte ons eigenlijk nogal belachelijk. Hij kon er trouwens niet mee lachen toen ik zei dat de kans dat we onze meubels ooit vervangen groter is dan dat we onze vloer vervangen en dus geen vloer gaan kiezen voor precies die meubels... Ik heb toen maar gezegd dat we gewoon beter konden vertrekken. Zijn probleem
Maar de aankopen die we moeten maken, zijn zo al duur genoeg dat ik me er gewoon goed moet bij voelen.
quote:
Keuken hebben we ook via een kleine zaak gedaan. Was ook goede service, zelfs toen we de maten nog niet precies wisten heeft ie wel uitgerekend wat t ongeveer zou kunnen zijn en vandaaruit een schets gemaakt. Toen bleek dat we er 7cm naast zaten heeft ie echt moeite gedaan om onze keuken toch te laten zoals ie was. Bij brugman deden ze niet eens moeite toen we de maten nog niet wisten.
Zo is echt een heeeeeeeeel verhaal geworden
Was niet de bedoeling, maar heb wel gelijk al mijn frustraties eruit getypt
Zie, service, zo belangrijk. Ik snap niet dat verkopers dat niet inzien... En dan gaat het misschien niet gewoon over die ene klant die je verliest, maar ook over kennissen van die klant.
Voorbeeldje van de badkamerzakan.
1. Dure winkel: wou geen uitleg geven
"Hier, kijk eens in onze catalogus, surf een beetje op internet en kom dan eens terug"2. Heel duidelijke uitleg, veel geholpen over de andere mogelijkheden die er waren behalve de zaken uitgestald in de winkel. Direct boeken en foto's erbij genomen om het te visualiseren. We hebben een offerte laten opmaken (30% korting op meubel, 25% korting op de rest). Eergisteren gaan tekenen. Blijkt dat er een nieuwe actie is: 30% korting op bepaalde kranen. Toevallig hadden we een aantal kranen gekozen in onze offerte (maar we durfden er niets over te vragen). Reactie van verkoopster bij het overlopen van de bestelling:
"ah nee, daar moet de korting nog van aangepast worden aangezien we met een nieuwe actie zitten. Alle andere spullen krijg je uiteraard nog aan 25% korting." Moesten ze in mijn ogen niet doen aangezien we de andere kortingen van 25% ook mochten behouden en normaalgezien is het of offerte of kortingen uit huidige acties. Qua klantenbinding kan dat natuurlijk tellen
(wees maar zeker dat ik het gisteren al verteld heb tegen een collega die ook nog op zoek is achter een badkamer
)
Wat ik maar wil zeggen: die service is o zo belangrijk om een klant goed te doen voelen
Bij die badkamer hadden we toch al aangegeven dat we de bestelling daar gingen plaatsen onder de voorwaarden van de offerte, dus die extra korting hoefden ze eigenlijk niet te geven
Van een lang verhaal gesproken