abonnement Unibet Coolblue
pi_62082866
Hoi allemaal,

Ben een vrouw van bijna 40 jaar en wil mijn ervaringen met Roaccutane wel delen..
Misschien dat er iemand wat aan heeft..Ben nu 7 maanden aan de Roaccutane.
In het begin begonnen met 40mg maar zit nu ca 3 maanden op de 80mg per dag, mijn gewicht is 69 kg..
(zo'n hoge dosering had dermatoloog bijna nooit meegemaakt.)
Gelukkig geen last van schilferende huid in m'n gezicht, maar wel enorm last van droge lippen en ogen en veel spierpijn bij de huidige dosis.(in begin nog niet)
Verder dunnere huid en zitten er wat meer haar in mijn borstel...maar nu genoeg resultaat om blij te zijn..
en heb intussen wat hulpmiddeltjes gevonden om de 'pijn' te verzachten..

Toch puisjesuitbraken
In de eerste 2 maanden kreeg ik nog steeds heftigel uitbraken van puistjes/ontstekingen.
Van dermatoloog mocht ik toch middel ernaast gebruiken (enige middel wat bij mij beetje hielp voor roaccutane)
- 120 mg betamethason 17-valer micr met 99.88 M Inderm appl vlst 1%.
Na een week gebruiken werden de uitbraken wat minder..

Droge lippen
Voor de droge lippen heb ik geweldig middeltje gevonden.Werkt echt super!! Heb zo'n 6 verschillende middeltjes geprobeerd, maar bij mij werkt Purol het beste. Niet de lipbalsem van Purol(!), want da's net labello, maar de Purol zalf die in een klein blikje zit. Werkt o.a. verzachtend en zorgt dat de kloofjes verdwijnen. Verkrijgbaar bij elke drogist, kruidvat etc..
Op nummer 2 staat bij mij de witte vasaline. Werkt stuk minder dan de Purol maar nog altijd beter dan de normale lippenbalsems.

Droge ogen
Voor m'n droge ogen gebruik ik Duratears of Vidisic. Allebei via de huisarts aangevraagd.

Exceemplekjes/droge plekjes op huid
Kreeg van mijn dermatoloog advies om ze vet te houden. Heb daarvoor witte vaseline en werkt goed.

Voorkomen van schilferende huid
Smeer m'n gezicht elke dag in met vochtinbrengende creme (niet vet)

Zonnebrand
Ik ga niet onder zonnebank en maar weinig in de zon. Door de roaccutane verbrand ik snel, wordt rood of krijg uitslag. Als ik toch in zon moet, dan smeer ik me in met factor 40 (ROC-minesol:tube gehaald bij de Zeeman)

De afgelopen 2 maanden heb ik geen echte uitbraken meer gehad en ben nu bezig met de laatste maand..
Dan maar duimen dat ze ook wegblijven..

Succes allemaal!

[ Bericht 1% gewijzigd door Essje op 02-10-2008 18:34:32 ]
pi_62090533
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:15 schreef Japie100 het volgende:
@stennis01, hey als ik dit zo lees en de beschrijving van je gezicht moet voorstellen met hoe je gezicht eruit ziet dan lijkt het dat je wel meer nodig hebt dan 20 mg. Maar ik snap niet zo goed waarom je geen bloedtest moet doen. Ik dacht dat die verplicht waren om leverafwijkingen te constateren.?

@Stefan2oo8 ik had dat toen ook ee outbreak door hogere dosis. Maar mijn gezicht werd toen ook droger en ik heb er vaseline cetomacrogol gesmeerd omdat het beste aanvoelde. Bij mijn weten is er geen middel dat je smaen met ROA kan gebruiken om er sneller vanaf te komen, omdat ROA Vitamine A zuur is en erg agressief,

@GDF MArcel/ Harry, voor die plekjes gebruik ik vaseline cetomacrogol of de wolvet oogzalfbasis, dan trekt het ook snel weg. (Maar ik weet niet hoe het bij anderen werkt.)
Groetjes
Oke en hoe lang duurde de outbreak ongeveer bij jou? Is best wel jammer dat ze ook minder snel weggaan doordat je huid zo uitgedroogt is. Ik hoor wel dat verschillende mensen er Inderm bij gebruiken, is dit misschien een mogelijkheid om het sneller weg te halen? Bedankt voor je reactie.
Groeten.
pi_62101779
@ emiel 01, ik heb notenmelk van kruidvat gebruikt (factor 10 dacht ik of 16) deze was het zachtste voor de huid (ben ook in Turkije geweest met een nog hetere zon) Maar dit voelde lekkerder dan de zonnebrand die ook nog beetje brandde van de zeep resten oid.

@Essje, ik h eb ook een maand lang PuRol gebruikt. De arts schrok hiervan omdat als je het langdurig op gevoleige delen gebruikt je irritaties en overgevoeligheidsreacties gaat ontwikkelen. (Het is dus goed voor een paar keer mmaar niet voor langdurig gebruik. Hij heeft me vervolgens een oogzalfbasis met wolvet erin voorgeschreven en dat helpt nog beter dan de purol.

@ stefan2008
Een week na het gebruik van ROA kwam heel veel opzetten en een paar dagen na de dosis verhoging van 30 naar 60 2 weken veel in het gezihct. Nu komt er af en toe iets opzetten. Maar ben alweer bezig met afbouwen 3 maanden 60 gebruikt en nu met 30 mg bezig om af te bouwen. De inderm lotion ken ik, dat heb ik hiervoor gebruikt. Maar vond ik ook geen lekker spul voor op mijn huid. (Ik eet trouwens wel extra groenten en fruit omdat het goed is vor celopbouw van je huid. DUs misschien helpt dat wel sneller?
succes
pi_62102271
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:06 schreef jeweetz17 het volgende:

[..]

Gaat me meer om dat dermatoloog even kijkt hoe het eruit ziet en alles, heb zo nu en dan nog een puistje maar ik heb nog veel last van littekens en van die rode plekken die overblijven op de huid. Wou bij dermatoloog vragen wat ik daar aan kan doen en misschien een laserkuur of iets dergelijks. ben echt onwijs onzeker nog door.
Dus is het mogelijk een afspraak met de dermatoloog te maken zonder een doorverwijzing van de huisarts.
als je al eerder bij de dermatoloog bent geweest kun je daar zo weer heen gaan, dan sta je eigenlijk nog onder behandeling, alleen voor de eerste keer moet je een verwijsbrief vragen.
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_62143741
oeps, zie volgende post
pi_62143804
Leuk om te zien dat deel 24 die ik startte nog steeds leeft

3 maart begonnen met mijn kuur, die 3 maanden duurde. (kort voor een Roa-kuur)
Toen ik klaar was met mijn kuur had ik nog een aantal pukkels, maar die zijn ná de kuur allemaal weggetrokken, ook grotendeels door de zon denk ik.
Nu heb ik geen enkel pukkeltje meer, en de rode vlekjes zijn er heel erg vaag geworden.


Groeten en succes!
pi_62155481
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:23 schreef Japie100 het volgende:
@ emiel 01, ik heb notenmelk van kruidvat gebruikt (factor 10 dacht ik of 16) deze was het zachtste voor de huid (ben ook in Turkije geweest met een nog hetere zon) Maar dit voelde lekkerder dan de zonnebrand die ook nog beetje brandde van de zeep resten oid.

@Essje, ik h eb ook een maand lang PuRol gebruikt. De arts schrok hiervan omdat als je het langdurig op gevoleige delen gebruikt je irritaties en overgevoeligheidsreacties gaat ontwikkelen. (Het is dus goed voor een paar keer mmaar niet voor langdurig gebruik. Hij heeft me vervolgens een oogzalfbasis met wolvet erin voorgeschreven en dat helpt nog beter dan de purol.

@ stefan2008
Een week na het gebruik van ROA kwam heel veel opzetten en een paar dagen na de dosis verhoging van 30 naar 60 2 weken veel in het gezihct. Nu komt er af en toe iets opzetten. Maar ben alweer bezig met afbouwen 3 maanden 60 gebruikt en nu met 30 mg bezig om af te bouwen. De inderm lotion ken ik, dat heb ik hiervoor gebruikt. Maar vond ik ook geen lekker spul voor op mijn huid. (Ik eet trouwens wel extra groenten en fruit omdat het goed is vor celopbouw van je huid. DUs misschien helpt dat wel sneller?
succes
Ik had in het begin van de ROA geen breakout maar dat kwam volgens mij ook omdat ik er prednisol bij had gekregen voor een weekje. Na de verhoging van 40 naar 60 kreeg ik wel een breakout maar die is nu volgens mij alweer aan het vervagen. Het meer eten van groenten en fruit is iets dat ik zeker zal uitproberen!
Bedankt voor je reactie!
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:30:45 #233
230703 nobuzzer
people can change
pi_62188176
hallo iedereen, ik ben nieuw hier en voel me op dit moment echt down.
Ik heb nu precies 1 jaar last van puisten/ontstekingen/pukkels. Mijn wangen, kaaklijn zijn vooral het ergste gebied. Ik ben in januari dit jaar voor het allereerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij benzylperioxide toegeschreven, zoals iedereen weet, agressief en het bleekt. Ik denk dat ongeveer 10% is verminderd omdat dat er gewoon af gebrand is.
Ook heb ik Differin gel gebruikt, en dat begon goed te werken. De ontstekingen werden minder en minder, en na ongeveer 3/4 maanden was ik zo goed al ontsteking vrij, op een paar plekjes uitgezonderd. Toen heb ik ook nog een kuurtje gehad van Tetracycline was wel goed aansloeg. Dus ik dacht af te zijn van die krengen. Enige wat overbleef was een beetje littekentjes en rode plekjes, maar het was toch bijna zomer vakantie dus de zon zou zijn werk gaan doen dacht ik.
In dat halfjaar heb ik mijn eetpatroon compleet veranderd omdat ik merkte dat ik op chips en snoep en ongezond eten zeer slecht reageerde. Ook frisdrank heb ik toen opgezegd. Water water water en gezond eten was mijn nieuwe levenstyle.

Maar zo stom als ik was, ben ik in de zomervakantie weer ongezond gaan eten, alleen maar cola, en chips als het ware. En nu moet ik genieten van de consequenties, die ontstekingen zijn weer terug, mijn wangen zitten vol, en mijn kaaklijn ook.

Ik baal hier toch zo gigantisch van, ik ben gewoon weer waar ik begonnen ben, een paar maanden is het goed gegaan, en nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Het is zon klote gevoel wat ik nu heb, ik had het gevoel dat ik na de zomer een gave huid zo hebben. maar ik mag weer bij het begin beginnen.

En ik merk gewoon dat, wanneer je met mensen praat, ze toch even naar je wangen kijken. En dat is zo frustrerend. Ik begrijp het ook best wel, maar het heeft toch zo'n impact op je zelfvertrouwen.
Maar dit is nog niet het ergste, laatst op het werk liepen er 2 jongens lang van een jaar of 17, ze keken me aan, liepen 2 stappen verder, kwamen terug, ''moet je kijken wat een puisten'', ''jezus man'', zeiden ze tegen elkaar.Ik stond met ogen open te kijken. En geloof me, me zelfvertrouwen ligt weer op 0% en ik wil er gewoon zo graag vanaf zijn. Ik heb er alles verover, ik sport 3 keer per week, ik eet gezond.
De dokter heeft me doorgestuurd naar de derma waar ik pas over 4 weken terecht kan met geluk, of anders 8 weken. En ik hoop verschrikkelijk op de Roa. Want ik ben het zo verschrikkelijk zat, elke keer weer in de spiegel kijken en hopen dat het morgen wel zal zijn. En mij kreeg je niet zomaar klein met een opmerking, maar die acne is het wel gelukt.
pi_62202811
Vorige week donderdag de uitslag gehad van de derma, mijn lever is Master!!!
En daar ben ik blij mee want ik lust nogal graag een biertje(lees biertjes ).
Gingen ze voordat ik met de Roa begon eerst mijn huid nog behandelen, branderig spul erop gesmeerd,voelde aan als eriderm of hoe je dat ook schrijft. Daarna gingen ze mijn puistjes uitdrukke moet zeggen dat ik me daarbij totaal niet op me gemak voelde. en daarna hebben ze een zuur goedje opme gesmeerd die een laagje huid weghaalde, dit zorgt ervoor dat ik veel minder last van een outbreak zou krijgen.
Mijn acne viel door het gedruk en dat zuur 100x meer op dan normaal en toen mocht ik gaan
Ben nu 5 dagen bezig en mijn huid lijkt al een stuk rustiger en is lekker droog.
Geen enkele last van mijn lippen, ik smeer dan al gelijk vanaf mijn eerste inname regelmatig Aquaphor erop
1e maand moet ik trouwens 30mg slikken. maar zoals ik mij nu voel ga ik proberen de dosis naar 80mg op te schroeven als dat mag.
pi_62218425
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:30 schreef nobuzzer het volgende:
hallo iedereen, ik ben nieuw hier en voel me op dit moment echt down.
Ik heb nu precies 1 jaar last van puisten/ontstekingen/pukkels. Mijn wangen, kaaklijn zijn vooral het ergste gebied. Ik ben in januari dit jaar voor het allereerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij benzylperioxide toegeschreven, zoals iedereen weet, agressief en het bleekt. Ik denk dat ongeveer 10% is verminderd omdat dat er gewoon af gebrand is.
Ook heb ik Differin gel gebruikt, en dat begon goed te werken. De ontstekingen werden minder en minder, en na ongeveer 3/4 maanden was ik zo goed al ontsteking vrij, op een paar plekjes uitgezonderd. Toen heb ik ook nog een kuurtje gehad van Tetracycline was wel goed aansloeg. Dus ik dacht af te zijn van die krengen. Enige wat overbleef was een beetje littekentjes en rode plekjes, maar het was toch bijna zomer vakantie dus de zon zou zijn werk gaan doen dacht ik.
In dat halfjaar heb ik mijn eetpatroon compleet veranderd omdat ik merkte dat ik op chips en snoep en ongezond eten zeer slecht reageerde. Ook frisdrank heb ik toen opgezegd. Water water water en gezond eten was mijn nieuwe levenstyle.

Maar zo stom als ik was, ben ik in de zomervakantie weer ongezond gaan eten, alleen maar cola, en chips als het ware. En nu moet ik genieten van de consequenties, die ontstekingen zijn weer terug, mijn wangen zitten vol, en mijn kaaklijn ook.

Ik baal hier toch zo gigantisch van, ik ben gewoon weer waar ik begonnen ben, een paar maanden is het goed gegaan, en nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Het is zon klote gevoel wat ik nu heb, ik had het gevoel dat ik na de zomer een gave huid zo hebben. maar ik mag weer bij het begin beginnen.

En ik merk gewoon dat, wanneer je met mensen praat, ze toch even naar je wangen kijken. En dat is zo frustrerend. Ik begrijp het ook best wel, maar het heeft toch zo'n impact op je zelfvertrouwen.
Maar dit is nog niet het ergste, laatst op het werk liepen er 2 jongens lang van een jaar of 17, ze keken me aan, liepen 2 stappen verder, kwamen terug, ''moet je kijken wat een puisten'', ''jezus man'', zeiden ze tegen elkaar.Ik stond met ogen open te kijken. En geloof me, me zelfvertrouwen ligt weer op 0% en ik wil er gewoon zo graag vanaf zijn. Ik heb er alles verover, ik sport 3 keer per week, ik eet gezond.
De dokter heeft me doorgestuurd naar de derma waar ik pas over 4 weken terecht kan met geluk, of anders 8 weken. En ik hoop verschrikkelijk op de Roa. Want ik ben het zo verschrikkelijk zat, elke keer weer in de spiegel kijken en hopen dat het morgen wel zal zijn. En mij kreeg je niet zomaar klein met een opmerking, maar die acne is het wel gelukt.
Ik snap precies wat je bedoelt. Ik merk ook altijd dat als ik met iemand praat dat ze toch even kijken naar de plekken waar je acné hebt. Ik moest ook ongeveer 4 weken wachten voor ik eindelijk bij de dermatoloog terecht kon. Gelukkig gingen die 4 weken redelijk snel voorbij. Aangezien je ook al Benzoyl en Tetracyline hebt gehad is de kans dat je dermatoloog je Roa voorschrijft heel groot. Het kan ook nooit kwaad om erbij te vertellen dat je er heel erg mee zit.
Veel succes iig!
pi_62288093
Hey allemaal,
heb deze topic al vaak gelezen en ondanks mijn dokter-vrees heb ik vandaag toch een afspraak gemaakt voor mijn acné. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen of vragen.
Ik heb al sinds mijn 14e (ben nu 23) acné op mijn rug, borst en in mijn gezicht en ik heb al van alles geprobeerd, inclusief benzoyl peroxide.
Ik wil graag roaccutane proberen maar ik weet niet of ik dit wel kan vragen aan de huisarts. Ik weet niet eens hoe ik het uitspreek? :S.
Als iemand wat tips of ervaringen heeft met de huisarts en roaccutane dan hoor ik dat graag .
pi_62301799
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:53 schreef hellopanda het volgende:
Hey allemaal,
heb deze topic al vaak gelezen en ondanks mijn dokter-vrees heb ik vandaag toch een afspraak gemaakt voor mijn acné. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen of vragen.
Ik heb al sinds mijn 14e (ben nu 23) acné op mijn rug, borst en in mijn gezicht en ik heb al van alles geprobeerd, inclusief benzoyl peroxide.
Ik wil graag roaccutane proberen maar ik weet niet of ik dit wel kan vragen aan de huisarts. Ik weet niet eens hoe ik het uitspreek? :S.
Als iemand wat tips of ervaringen heeft met de huisarts en roaccutane dan hoor ik dat graag .
Hoi, dit kan je gewoon vragen hoor. Zeg bv dat je door je acne nooit lekker met je vrienden naar het strand gaat.
nooit gaat zwemmen daardoor en dat terwijl je zwemmen 1 vd leukste dingen vind om te doen.
dat je zelfvertrouwen erdoor helemaal weg is enz.

en zeg dat je een collega hebt die je dit heeft aangeraden. hij had het ook net als mij en is nu al 2 jaar helemaal vrij van acne. en dat wil jij natuurlijk ook!

Was bij mij allemaal niet nodig ik werd gelijk doorverwezen naar de dermataloog en daar aangekomen
keek hij naar mij en schreef het gelijk voor. week later na bloedtest kon ik gelijk beginnen
so far so good, geen kapotte lippen van alles niks, ja een droge huid maar dat vind ik wel lekker .
En ik heb een milde vorm van acne btw. niet eens zo ernstig.(ik vind natuurlijk zelf van wel)
pi_62333901
Hallo jongens hier een medestander (helaas) Ook ik ben (oud) gebruiker van Roaccutane , heb 2,5 jaar geleden een kuur gevolgd en ben sinds april vorig jaar klaar. Alles was dan ook zo goed als weg, totdat ik door stage en werk, weer wat ongezonder ging leven, en sinds een half jaar krijg ik elke dag weer puistjes erbij. Ben nu al 20 jaar en ik word er moedeloos van. Mijn hele wang is dan ook helemaal rood van de littekens. Heb afgelopen week dan ook een afspraak gemaakt voor bij de dokter en hoop dat ik dan Roaccutane weer mee kan krijgen.

Maar als je de verhalen zo leest over mensen die ook een 2e kuur hebben gevolgd is het echt zo dat je dan minder last krijgt van de bijwerkingen? Ookal is het een jaar geleden. En is het wel eens voorgekomen dat de dokter en niet de dermatoloog je roaccutane voorschijft? Want ik ben bang dat het dan weer 2 maanden (wachtijd, uitslag evt bloedprik etc) kan duren voordat ik evt aan de bak kan, want ik wil zo snel mogelijk beginnen.

pi_62348476
Zit inmiddels 6-7 weken aan de Roaccutane en vanaf de 3e week zag ik al resultaat. Mijn gezicht werd rustiger, de onstekingen verminderen zichtbaar en nu in mijn 7e week kan ik zeggen dat mijn huid er echt van opgeknapt is. Af en toe komt er nog wel een klein pukkeltje door, maar geen ontstekingen meer.

Over de bijwerkingen: nog steeds wat droge huid (vind het totaal niet erg), droge lippen (goed te behandelen met vaseline.aquaphor), enkele exceem plekjes op mijn borst (moet nog een middeltje bij de dokter hiervoor halen). De laatste bijwerking is dat mijn haar super droog is geworden (heb middel-lang haar), er treedt een soort van rasta-vorming op in mijn haar. Hebben meer mensen deze bijwerking gehad? Woensdag afspraak bij de derma (controle), even kijken wat hij zegt..
pi_62385565
Nou nou, het topic heeft ook niet stilgestaan in de tussentijd! Ga nu mijn 4e maand in, en het gaat gewoon goed. Al tijden geen ontstekingen/puistjes gehad, alleen nog de rode littekentjes, maar ik merk dat het langzaam maar zeker steeds minder wordt.

Heb even een tijdje rustig aan moeten doen met aantal mg'en. Had aan 2 ogen een oogontsteking en i.s.m. Roaccutane is dat niet zo'n supercombi. Ben nu al weer een aantal weken naar de 30 mg. geen extreme bijverschijnselen op de droge lippen na.

Ik heb dus ook de afgelopen 4 maanden geen druppel alcohol gedronken! Al mijn vrienden zeiden dat ikd at nooit vol zou houden, en de groepsdruk was dan ook aardig hoog, maar een tijdje de Bob zijn is ook leuk. Ik ben er nu pas achtergekomen hoe idioot je je gaat gedragen na een paar biertjes, en bedenk me weleens dat ik er als een malloot moet hebben uitgezien soms.

Wat betreft de opmerkingen/aandaachtstrekkerij van de puisten. het is iets onvermijdelijks. Ik heb nu eerst zelf meegemaakt hoe erg het is om ze te hebben, en merk nu ook hoe het voor anderen is om te zien. Het is een moeilijk onderwerp om met je vrienden over te praten (ik als jongen in ieder geval) en daarom hangt er zo'n taboe omheen.

"Je voelt je al kut omdat je zo'n hoop puistjes hebt, en dan komt een ander er ook nog eens over zeuren" is wat ik meestal dacht als iemand over mijn puistjes begon. Maar nu zie ik dat het anders bedoelt wordt. Mijn vrienden probeerden mij te laten merken dat ze me wilden helpen, niet kleineren. Het duurt redelijk lang totdat je zoiets door krijgt.

Op uitzonderingen na (zoals toen je aan werd gesproken door die 2 jongens) wordt het meestal goed bedoelt. Mocht iemand opzettelijk moeilijk gaan doen, dan moet je gewoon met hem erover praten. Als hij door krijgt dat jij er alles aan doet en het veel kutter vind dan hem, dan komt er wederzijds respect.
FUUUUUUUUUUUU-
pi_62409873
Ik ben pas begonnnen aan de 5e kuur.
De eerste kuur was het langst, die duurde 6 maanden. De kuren er op waren maximaal 4 maanden.
Ik bleef meestal 1,5jaar acne vrij en daarna begon de ellende weer. Tot het weer te heftig wordt en dan begin ik aan een nieuwe kuur.
De dokter heeft wel gezegd dat hij geen andere patienten heeft gehad die 5 kuren hebben gevolgd.
Hij heeft wel 1 patient die al jaren om de 2 dagen 1 pil van 10mg slikt, zo heb je geen last van bij werkingen en blijft de acne meestal onderdrukt.
ik heb zelf niet zo veel moeite met de bijwerkingen van roaccutane, droge lippen, droge ogen, droge haar. Als mogelijk bijwerking staat in de bijsluiter dat je er depresief van wordt, nou ik word er alleen maar blijer van. De bij werkingen waren bij alle kuren even heftig, het is wel zo dat je bij een 2e of meer kuren je dosis niet meer zo hoog hoeft te zijn, waar door het lijkt alsof de bij werkingen minder zijn.
Sinds mijn eerste kuur ga ik altijd direct naar de dermatoloog als ik weer eens een kuur nodig heb. Laatst heb ik dat ook gedaan en toen vroeg de assistent wel om een verwijs brief van de huisarts, maar ik heb gewoon gezegd dat ik dat niet nodig heb. Anders duurt het inderdaad weer 2 maanden voor dat je kan beginnen.
pi_62420284
Pff 5e kuur alweer . ik mag toch hopen dat ik dat niet nodig heb.maar ja dermatoloog zij ook al dat het meestal maar 2 jaar.
ben nu 2 weken bezig en heb sinds vandaag me lippen ontzettend droog.
Nu is dit wel mijn eigen schuld, ik heb maandag veel te veel bier gedronken.dinsdag niet goed te pas en dus weinig gegeten en gedronken.
ik krijg nu vrij weinig puistjes moet ik zeggen. de puistjes die komen zijn veel droger(korrelig)ipv dat het van die onstekingachtige dingetjes zijn. daar ben ik zeer blij mee want het valt nu veeel minder op
pi_62442462
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:19 schreef joey053 het volgende:
Pff 5e kuur alweer . ik mag toch hopen dat ik dat niet nodig heb.maar ja dermatoloog zij ook al dat het meestal maar 2 jaar.
ben nu 2 weken bezig en heb sinds vandaag me lippen ontzettend droog.
Nu is dit wel mijn eigen schuld, ik heb maandag veel te veel bier gedronken.dinsdag niet goed te pas en dus weinig gegeten en gedronken.
ik krijg nu vrij weinig puistjes moet ik zeggen. de puistjes die komen zijn veel droger(korrelig)ipv dat het van die onstekingachtige dingetjes zijn. daar ben ik zeer blij mee want het valt nu veeel minder op
EXCUSE MEEEEEEEEEEEE:l
5e kuur? is dat uberhaubt wel gezond?
pi_62454307
ik heb nog een tube 'CliniQue Pore minimizer' zou ik die nog kunnen gebruiken of beter laten staan?
En weet iemand nog een goede dagcreme die ook goed bechermt tegen de zon?
pi_62454372
Nee, sowieso is dit medicijn niet gezond.
Maar volgens de arts hersteld je lever vrij snel na de kuur.
Door het bloed prikken ieder keer meten ze je enzym waarde in je bloed, als die onder een bepaald niveau blijft dan kan je lever het nog aan en anders moet je stoppen.
Daarom moet je ook geen alcohol drinken, omdat je lever te zwaar belast wordt.
pi_62480480
beste mensen,

ik ben inmiddels al klaar met mijn minocycline kuur:S ik heb elke dag een tablet van 100 mg ingeslikt. en dit 50 dagen lang.. nou had ik in het tweede week een outbreak en die bleef maar niet weggaan ik ben nu al klaar maar nog steeds bij mijn kin heb ik rode plekjes en puisten van die outbreak.. en wat helemaal erg is de puisten die weggaan die blijven over als een putje:S herkent iemand dit?
pi_62482371
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:31 schreef PoisionedCherry het volgende:
beste mensen,

ik ben inmiddels al klaar met mijn minocycline kuur:S ik heb elke dag een tablet van 100 mg ingeslikt. en dit 50 dagen lang.. nou had ik in het tweede week een outbreak en die bleef maar niet weggaan ik ben nu al klaar maar nog steeds bij mijn kin heb ik rode plekjes en puisten van die outbreak.. en wat helemaal erg is de puisten die weggaan die blijven over als een putje:S herkent iemand dit?
Ja herken het gedeeltelijk (paar putjes dan).. Verder ben ik vandeweek naar derma geweest en na 6 weken 40mg p/dag is mijn lever lichtelijk geirriteerd, moet dan ook over 3 weken weer terugkomen voor (extra) controle. Had overigens geen overvloedig alcohol gedronken, misschien 2 biertjes tijdens de gehele 6 weken (verwaarloosbaar). Overigens beginnen wel steeds wat haren uit te vallen (heb middel-lang haar), maar merk het met douchen en me haar doen weet niet tot hoever dit doorgaat..? Iemand ervaring hiermee? Merk overigens wel duidelijk resultaat van de kuur tot nu toe.
pi_62559226
Ik zit nu een week aan de roaccutane, ik merk wel dat het nu erger is geworden en mijn huid en lippen zijn enorm droog geworden. Ik wist niet dat het zo snel ging!!
Verder heb ik ook last van mijn rug en soms prikkelende ogen. Mijn gezicht doet ook pijn, het lijkt net of ik verbrand ben. Maar ja, je moet er wat voor over hebben he

Nu maar hopen dat het snel over gaat....
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:14:56 #249
230703 nobuzzer
people can change
pi_62560138
even een update,
Vandaag ben ik naar de dermatoloog gegaan, zij heeft mij idd Roa voorgeschreven, maar wel een zeer lichte vorm ervan. De 10 mg, 1 tablet per dag. Ze vertelde ook idd over dat het normaal per lichaamsgewicht zou gaan maar dat vond zij geen goede methode. Ik voelde me wel op me gemak bij haar en ze legde alles duidelijk en goed uit. Zometeen me eerste tablet en dan maar afwachten. over 4 weken weer een afspraak, en over 8 weken is de 1e kuur voorbij. Het vreemde is wel dat ik pas over 2/3 weken pas bloed hoef te laten prikken, maar dat zal wel komen door de lage concentratie.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:16:28 #250
230703 nobuzzer
people can change
pi_62560160
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:25 schreef willem07 het volgende:
Ik zit nu een week aan de roaccutane, ik merk wel dat het nu erger is geworden en mijn huid en lippen zijn enorm droog geworden. Ik wist niet dat het zo snel ging!!
Verder heb ik ook last van mijn rug en soms prikkelende ogen. Mijn gezicht doet ook pijn, het lijkt net of ik verbrand ben. Maar ja, je moet er wat voor over hebben he

Nu maar hopen dat het snel over gaat....
oeh dat klinkt leuk, heb jij er ook nog een gel bij?
Ik heb er trouwens ook nog een speciale shampoo bij gekregen, omdat je ook last kon krijgen van een droge hoofdhuid, ook mocht ik gewoon doorgaan met de Differin Gel. Waar ik wel heel blij mee ben, dat ik het gevoel heb dat ik elke avond nog een middeltje heb om het tegen te gaan. Want alle beetjes helpen denk ik altijd maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')