abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 juni 2008 @ 13:15:37 #1
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59067378
Dit is dus het geval..

Ga binnenkort 2 weken naar Aruba op vakantie.. Het is mij bekent dat de Amerikaanse Dollar daar gewoon geaccepteerd wordt evenals de Arubaanse FL.. Aruba staat erom bekent dat het heel erg Amerikaans is.. Kan ik nu dus geen dingen kopen zoals een iphone en dan meenemen naar NL.. Zodat ik dus zeg maar een iphone voor een prikkie heb? En hoe zit het met andere gadgets zoals een ds lite, ibook etc..

Mijn eigenlijke vraag is dus kan ik net zo profiteren van de lage dollar op aruba als in Amerika?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59067740
Dat kun je proberen, verwacht echter niet dat de wisselkoers die door de lokale handelaren gebruikt wordt gunstig uitpakt
pi_59072463
Ja, de amerikaans dollar is een algemeen geaccepteerd betaalmiddel daar.
Wel even opletten met invoerkosten in nederland bij de douane.
  maandag 2 juni 2008 @ 17:04:20 #4
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59072871
Verkopen ze op Aruba ook de iphone dan?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59074323
De arubaanse gulden is gekoppeld aan de dollar,
deze zou dus net zo laag moeten staan.
  maandag 2 juni 2008 @ 23:56:15 #6
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59080740
wat zouden gunstige producten zijn dan, die je daar veel goedkoper kunt kopen dan hier i.v.m met de dollar koers? dus op welke producten kan ik veel winst maken mocht ik het door willen verkopen/verhandelen..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59083985
volgens mij helemaal geen 1 product,
alles wordt geimporteerd dus de prijzen liggen daardoor wat hoger.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:37:08 #8
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59084581
De handelaren op Aruba zijn ook niet gek en weten zelf ook best dat toeristen handig gebruik willen maken van de dollarkoers, dus die houden daar gewoon rekening mee in hun marges. Zoals gezegd: als je een iPhone, Macbook en DS Lite meeneemt dan zal de douane daar vrolijk van worden Even meenemen in je berekening dus.
pi_59766384
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:37 schreef CraZaay het volgende:
De handelaren op Aruba zijn ook niet gek en weten zelf ook best dat toeristen handig gebruik willen maken van de dollarkoers, dus die houden daar gewoon rekening mee in hun marges. Zoals gezegd: als je een iPhone, Macbook en DS Lite meeneemt dan zal de douane daar vrolijk van worden Even meenemen in je berekening dus.
Ik denk niet dat dit het geval is, aangezien niemand zich daar richt op toeristen uit Europa, maar alleen op lokale mensen en (vooral) Amerikaanse toeristen.

De Afl. is inderdaad gekoppeld aan de dollar dus als Nederlander kun je daar flink van profiteren. OF dat ook echt opgaat voor elektronica weet ik niet, gezien de relatief hoge prijzen (dure import, kleine hoeveelheden) en allerlei heffingen wanneer je deze spullen mee terugneemt. In elk geval kun je wel breed glimlachen om de rekening van het restaurant of het café.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_59766495
Op de Tax-free is de Iphone in elk geval niet te vinden, dus dan moet je hem op het eiland zelf kopen.

Ik verwacht overigens dat het leven ook in Euro´s ongeveer even duur is omdat de lage dollarkoers de inflatie aanwakkert
pi_59766759
quote:
Op zondag 29 juni 2008 02:59 schreef Peter_Europa het volgende:
Op de Tax-free is de Iphone in elk geval niet te vinden, dus dan moet je hem op het eiland zelf kopen.

Ik verwacht overigens dat het leven ook in Euro´s ongeveer even duur is omdat de lage dollarkoers de inflatie aanwakkert
De iPhone is te krijgen voor 800 florin (dat is incl. 100 florin voor het sim-unlocken). Dat is omgerekend ongeveer 275 euro.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 29 juni 2008 @ 13:08:14 #12
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59770406
quote:
Op zondag 29 juni 2008 03:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De iPhone is te krijgen voor 800 florin (dat is incl. 100 florin voor het sim-unlocken). Dat is omgerekend ongeveer 275 euro.
Ben er al weer van mijn vakantie in Aruba.. En ik kan je vertellen dat het een eiland is dat erg op Amerikanen teert.. Je kunt overal betalen met de dollar en in samenwerkingen met de gunstige koers van nu is het dus een stuk goedkoper dan een paar jaar geleden.. Die iphone voor 800 florin heb ik nergens kunnen vinden.. Er was in Rranjestad zelf slechts 1 fatsoenlijke electronica shop en daar boden ze de iphone aan tegen woekerprijzen.. En oke er viel wel te onderhandelen daar aangezien er van die indianen achter stonden maar volgende maand komt de nieuwe iphone uit dus dan is het een beetje zonde om de oude nu nog te halen..

Maar waar kon je hem volgens jou voor 800 florin halen?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59772083
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:08 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Ben er al weer van mijn vakantie in Aruba.. En ik kan je vertellen dat het een eiland is dat erg op Amerikanen teert.. Je kunt overal betalen met de dollar en in samenwerkingen met de gunstige koers van nu is het dus een stuk goedkoper dan een paar jaar geleden.. Die iphone voor 800 florin heb ik nergens kunnen vinden.. Er was in Rranjestad zelf slechts 1 fatsoenlijke electronica shop en daar boden ze de iphone aan tegen woekerprijzen.. En oke er viel wel te onderhandelen daar aangezien er van die indianen achter stonden maar volgende maand komt de nieuwe iphone uit dus dan is het een beetje zonde om de oude nu nog te halen..

Maar waar kon je hem volgens jou voor 800 florin halen?
Ik weet niet waar, mijn broertje vertelde dat hij hem had zien liggen. (Mijn familie woont op Aruba en was hier tot vandaag op vakantie.) Ik kan het wel navragen, maar je bent nu toch al weer terug.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')