abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_59066891
Ik heb idee om een muur in mijn huis gedeeltelijk te behangen met buitenlandse kranten (knipsels).

Het idee is als volgt:
Ongeveer zo'n 25 tot 30 cm van de boven/onder en zijkanten van de wand, een lijst te maken van sierlatten. Hierin wil ik dan zwart / wit kranten plakken, zo dat er als ware een groot schilderij ontstaat.

Maar er zijn natuurlijk wel een aantal dingen waar ik niet op zit te wachten zoals, door lopen van de inkt, doorschijnen van de muur, overlapping waardoor je dikke gedeelten krijgt etc

Heeft iemand hier al ervaring mee????

Groetjes Martine
pi_59066967
ik heb er dan wel geen verstand van, maar het lijkt me dat je zowieso al last krijgt van het doorlopen van inkt en het doorschijnen van de muur
pi_59067355
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:55 schreef Poogie het volgende:
ik heb er dan wel geen verstand van, maar het lijkt me dat je zowieso al last krijgt van het doorlopen van inkt en het doorschijnen van de muur
ja, of overlapping waardoor je dikke gedeelten krijgt etc

Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_59067443
Als je dan toch met een lijst gaat werken, doe het op een dun laagje mdf.
Kan je die later als je wilt nog weghalen.

Gewoon proberen...mdf flink een aantal keren insmeren (zuigt nogal) en dan gewoon de krant er in 1 keer zoals je 'm wil erop leggen, draperen en laten drogen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 2 juni 2008 @ 13:25:04 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_59067624
De inkt zal niet doorlopen, want die is op oplosmiddel-basis, niet op waterbasis. Dat je soms nog vuile handen van een krant krijgt is omdat de inkt nog niet voldoende is opgedroogd. Oude kranten geven niet af.
Doorschijnen valt ook wel mee, het was vroeger gebruikelijk om een laag kranten als onderlaag onder normaal behang te plakken, en de dekking was best goed, nadat alles weer droog was (tijdens het plakken lijkt het alsof je calqueer-papier aanbrengt).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_59072563
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:25 schreef mvdejong het volgende:
De inkt zal niet doorlopen, want die is op oplosmiddel-basis, niet op waterbasis. Dat je soms nog vuile handen van een krant krijgt is omdat de inkt nog niet voldoende is opgedroogd. Oude kranten geven niet af.
Doorschijnen valt ook wel mee, het was vroeger gebruikelijk om een laag kranten als onderlaag onder normaal behang te plakken, en de dekking was best goed, nadat alles weer droog was (tijdens het plakken lijkt het alsof je calqueer-papier aanbrengt).


Inderdaad werdt het vroeger zeer veel gebruikt als onderlaag voor behang.
pi_59073840
ik ken een kroeg waar het ook tegen de muur zit en daar zit er een laag beits (?) oud overheen, misschien dat dat ook een idee is?

Er is trouwens een landkaartenwinkel in amersfoort die een hele vloer met krantenpapier heeft, met een dikke laag plexiglas eroverheen, ook erg gaaf
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59087074
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:18 schreef Oblivion het volgende:
Als je dan toch met een lijst gaat werken, doe het op een dun laagje mdf.
Kan je die later als je wilt nog weghalen.

Gewoon proberen...mdf flink een aantal keren insmeren (zuigt nogal) en dan gewoon de krant er in 1 keer zoals je 'm wil erop leggen, draperen en laten drogen.
anders beetje voorstrijkhalen , dan zuigt het wat minder
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:35:17 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59091824
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:48 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ken een kroeg waar het ook tegen de muur zit en daar zit er een laag beits (?) oud overheen, misschien dat dat ook een idee is?

Er is trouwens een landkaartenwinkel in amersfoort die een hele vloer met krantenpapier heeft, met een dikke laag plexiglas eroverheen, ook erg gaaf
Hoe heet die winkel, want dat wil ik wel eens gaan bekijken!


Overigens, gewone behangplaksel daar je knipsel mee insmeren eropplakken en whoppa, klaar!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:56:58 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_59094186
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:35 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Hoe heet die winkel, want dat wil ik wel eens gaan bekijken!


Overigens, gewone behangplaksel daar je knipsel mee insmeren eropplakken en whoppa, klaar!
de winkel heet "de ontdekking"

als je van boeken over verre landen, atlassen, landkaarten en oude globe's houdt zeker leuk voor een paar uurtjes. Hij zit aan de stadsring in amersfoort in een koopgootje dat amicitia heet

ow en de website van de winkel natuurlijk http://www.deontdekking.info/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_59141205
@iedereen, Onwijs bedankt voor de tips en truc's..... Denk dat ik wel een heel eind ga komen hiermee.
pi_59145015
hehe wel apart...
I'm not the man you think I am!
pi_59146806
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:52 schreef martine1984 het volgende:
Ik heb idee om een muur in mijn huis gedeeltelijk te behangen met buitenlandse kranten (knipsels).

Laat me raden: je hebt geen geld om behang te kopen en gaat dus op de paupertoer.
75 topics = FIN
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:09:35 #14
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_59158052
Leuk idee post een foto als het af is! Ik ben benieuwd
pi_59163876
Kranten worden wel heel snel geel.
Je kan evt overwegen om kopieen te maken en die op te hangen
Maar ook die worden geel
pi_59164100
Zou je dat niet kunnen....
Hoe heet dat ook alweer....
Inspuiten met iets zodat ze niet meer geel worden?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:08:05 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59168449
Hoe het precies heet weet ik niet, maar het heeft te maken met het zuur in het papier, dus ontzuren?
***
pi_59534281
Om dit te plakken en de kranten niet kletsnat te laten worden kun je lijm uit een spuitbus gebruiken.
Te verkrijge in iedere hobbyzaak.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')