abonnement Unibet Coolblue
pi_59041064
Er is al een online shopping topic, maar ik vind dit toch een andere categorie dan kleding, schoenen en accessoires!

Ik was nog op zoek naar een reservebril voor gebruik naast mijn lenzen.
En aangezien ik een blije inetshopster ben, besloot ik eens wat onderzoek doen naar de mogelijkheden om online een bril op sterkte te kopen.
Natúúrlijk moet je daarvoor niet in NL zijn! Dat verbaast mij helemaal niets.
Ik heb welgeteld één webshop gevonden: www.brilerbij.nl, maar die zou ik overslaan..

Niet lang erna stuitte ik op: www.glassescrafter.com.
Daar stuitte ik op een groot aanbod van brillen, in allerlei prijsklassen, tot design aan toe: Celine Dion , MiuMiu, Maxmara, Diesel, Armani, Boss, Rayban etc. (en wat designer zonnebrillen, voornamelijk van D&G).

En ik heb zojuist een complete bril gekocht voor $47 (euro 31)!




Wat krijg ik ervoor:

-montuur: $38
-op sterkte (ik weet mijn sterke, is recent opgemeten).
-glazen: Premium Hi-Index 1.61 AS. De kunststof glazen zijn dun en licht, hebben UV400 bescherming, zijn ontspiegeld en krasvrij: $16
-doosje en doekje.

Dat is toch niet te gleuven zo goedkoop!
Je kan alle soorten 'glazen' bestellen, tot 'transitions' aan toe, dit zijn glazen die zich aanpassen aan de hoeveelheid licht. Deze kosten $90. Zo kun je dus een bril bestellen die ook gelijk een zonnebril is! Verder kun je ook een cilinder bestellen, en natuurlijk de hele range in bij- en verziende afwijkingen. Ook kun je getinte glazen in allerlei kleuren kiezen.

Bezorgkosten zijn slechts $7.

Ik heb betaald met Paypal.
Nu maar kijken of het goed aankomt en of het voldoet aan de verwachtingen. Zo ja:
screw Hans Anders, en Pearle en al die anderen!

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 01-06-2008 00:48:02 ]
  zondag 1 juni 2008 @ 00:12:00 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59041109
Intressant, maar het lijkt me wel lastig om te kijken of hij wel staat. Ik kan in een normale winkel soms wel 20 brillen oppassen die er in het schap heel leuk uitzien maar mij dan voor geen meter staan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_59041244
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:12 schreef maok het volgende:
Intressant, maar het lijkt me wel lastig om te kijken of hij wel staat. Ik kan in een normale winkel soms wel 20 brillen oppassen die er in het schap heel leuk uitzien maar mij dan voor geen meter staan.
Dat is inderdaad lastig. Je moet wel al een idee hebben van wat je staat en wat niet.
Verder staat er bij elke bril bij wat de afmetingen zijn, bijvoorbeeld de afstand tussen de poten etc.

Terugsturen kan binnen 7 dagen, je krijgt de prijs van het montuur en de helft van de kosten van de glazen terug plus de bezorgkosten!
Bovendien wordt een eventuele fout (verkeerde sterkte o.i.d.) kostenloos hersteld als je dat binnen 14 dagen na ontvangst meldt.
Vrij risicoloos, dus!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:24:23 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59041347
Nou ik wacht af hoe het bij jou gaat
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:44:46 #5
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_59041638
tvp
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  zondag 1 juni 2008 @ 01:14:03 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59042001
Kan je die ook online laten passen en stellen en de juiste stand van de neusvleugels, pootjes achter de oren en nog wat ander zaken laten doen?
Of is het misschien toch verstandig om daarvoor wel naar een gediplomeerd opticiën te gaan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_59042405
Zullen ze ook -7,45 hebben?

hmm ziet er wel best betrouwbaar uit op zich, maar ik zou daar nooit wat bestellen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sport_Life op 01-06-2008 01:54:37 ]
  zondag 1 juni 2008 @ 03:20:36 #8
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59043101
Leuk! houd je ons op de hoogte van je bevindingen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_59043124
tvp
pi_59043250
tvp, klinkt wel leuk, en goedkoop.
  zondag 1 juni 2008 @ 03:56:11 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_59043254
Moet eigenlijk ook een verse bril, tvp dus.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_59043255
Kunnen ze ook cilinders, prisma's en alle andere mogelijkheden wat dat betreft in het glas slijpen?
  zondag 1 juni 2008 @ 04:01:19 #13
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59043276
toffe bril!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59043781
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Je kan alle soorten 'glazen' bestellen, tot 'transitions' aan toe, dit zijn glazen die zich aanpassen aan de hoeveelheid licht. Deze kosten $90. Zo kun je dus een bril bestellen die ook gelijk een zonnebril is!
beetje OT
Eventjes over die transitions glazen:
de glazen zijn nooit helemaal kleurloos wanneer je uit het licht bent (bijv binnen), en ze reageren minder goed op licht in warm weer dan ik koud weer! Meer geschikt voor wintersport dus.

ik zou zelf inderdaad ook nooit een bril zomaar online kopen, tenzij ik hem al bij een opticien gepast heb maar online is hij stukken goedkoper of zo.
pi_59044774
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:48 schreef Sport_Life het volgende:
Zullen ze ook -7,45 hebben?

hmm ziet er wel best betrouwbaar uit op zich, maar ik zou daar nooit wat bestellen.
Het gaat tot -10 en +10, cylinder -4, +4, en in stappen van 0,25 dioptrie. Ik kan me niet voorstellen dat 0,05 dioptrie enig waarneembaar verschil maakt!
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kunnen ze ook cilinders, prisma's en alle andere mogelijkheden wat dat betreft in het glas slijpen?
Cylinder en Axis (the angle of the astigmatism correction) kan wel, prism volgens mij ook, dat kun je in het veld overig invullen. Maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.
Ook is een 'reading addition' mogelijk: dubbelfocus dus.
Je kan ook je 'pupillary distance' invullen: de afstand tussen je pupillen. Ik heb het zelf ff nagemeten met een meetlat. Mjn opticien meet dat niet! Maar ik heb dan ook geen speciale dingen, ik ben alleen maar bijziend. Dus dat is voor mij niet heel belangrijk.

[ Bericht 17% gewijzigd door cinnamongirl op 01-06-2008 11:29:50 ]
  zondag 1 juni 2008 @ 11:19:20 #16
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59044776
Ben benieuwd naar je ervaringen ermee .
Dus een stiekeme tvp om nog op de hoogte te blijven! Ga nu zelf ook eventjes kijken, heb op het moment alleen nog lenzen maar een bril lijkt me ook handig.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59044908
quote:
Op zondag 1 juni 2008 01:14 schreef golfer het volgende:
Kan je die ook online laten passen en stellen en de juiste stand van de neusvleugels, pootjes achter de oren en nog wat ander zaken laten doen?
Of is het misschien toch verstandig om daarvoor wel naar een gediplomeerd opticiën te gaan?
Ja de finetuning kan niet optimaal, maar de afmetingen van de monturen zijn gedetailleerd vermeld!
Ik zelf vind die kleine details minder belangrijk, voor mij is het een bril voor als ik m'n lenzen (nog) niet in heb of wil doen.
pi_59046242
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja de finetuning kan niet optimaal, maar de afmetingen van de monturen zijn gedetailleerd vermeld!
Ik zelf vind die kleine details minder belangrijk, voor mij is het een bril voor als ik m'n lenzen (nog) niet in heb of wil doen.
Je zou toch elke willekeurige brillenzaak binnen kunnen lopen en hem goed laten zetten?
pi_59046441
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:08 schreef cinnamongirl het volgende:
En ik heb zojuist een complete bril gekocht voor $47 (euro 31)!

Wat krijg ik ervoor:

-montuur: $38-op sterkte (ik weet mijn sterke, is recent opgemeten).
-glazen: Premium Hi-Index 1.61 AS. De kunststof glazen zijn dun en licht, hebben UV400 bescherming, zijn ontspiegeld en krasvrij: $16
-doosje en doekje.

Bezorgkosten zijn slechts $7.
Volgens mij is je totaal $61...

Hoe lang duurt het voordat je bril arriveert??
Mijn bril kostte 75 euro, maar was wel binnen een uur klaar en werd netjes op maat versteld. En als er wat mee is, sta ik binnen 5 minuten in de winkel.
Het is dan wel iets duurder, maar daarvoor heb je wel de normale service en snel je bril in handen.
pi_59046865
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:01 schreef mirannie het volgende:

[..]

Volgens mij is je totaal $61...

Hoe lang duurt het voordat je bril arriveert??
Mijn bril kostte 75 euro, maar was wel binnen een uur klaar en werd netjes op maat versteld. En als er wat mee is, sta ik binnen 5 minuten in de winkel.
Het is dan wel iets duurder, maar daarvoor heb je wel de normale service en snel je bril in handen.
Ja, het is ook vreemd:

Misschien kunnen ze niet goed rekenen
Binnen 10 dagen zou ik hem binnen moeten hebben!
pi_59047484
Hmm, op brilerbij.nl staat inderdaad weinig soeps. Toch vind ik het kopen van een goede bril bij een goede optiek in een mooi pand wel erg belangrijk, ookal kost dat je al gauw ¤500,-.
Desalniettemin denk ik dat ik ooit nog wel een leuk brilletje voor erbij zal bestellen op internet, kost namelijk vrij weinig.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:24:58 #22
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59048014
Zo dan! Ik wacht effe jouw ervaring af, en dan ga ik zelf ook wel het risico lopen om dat bedrag kwijt te zijn.. Heb ook een nieuwe bril nodig (doe al jaren met dezelfde), ook voor naast lenzen, en dan ben je wel meer dan ¤ 500 kwijt.
Whatever I want.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:42:13 #23
209043 vejay
helemaal de weg kwijt
pi_59048338
Ik gebruik al zeker 3 jaar alleen nog maar lenzen, alleen voor tv kijken in bed voor het slapen gaan gebruik ik één of andere gammele bril van 4 jaar geleden, waarvan de scherpte allang niet meer up-to-date is .

Even jouw bevindingen afwachten en dan toch maar eens kijken wat ik doe. Een bril met de juiste sterkte is toch altijd handig eigenlijk, maar ik vind die krengen hier in de optieken zo duur om letterlijk misschien een uurtje per dag te dragen.
zo lelijk dat je droog blijft in de regen
zo zo zo lelijk dat bejaarden je voorrang geven
pi_59049128
Ik draag mijn bril gemiddeld een anderhalf uur per week (in de winter wat meer), want heb 'm alleen nodig als ik in het donker moeten rijden. Vandaar dus dat ik naar eyes+more ben gegaan. Wel service en snelheid en de mogelijkheid tot het passen van de bril, iets duurder dan die sites, maar vind 75 nog steeds netjes.
pi_59049226
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:24 schreef PeRi het volgende:
Zo dan! Ik wacht effe jouw ervaring af, en dan ga ik zelf ook wel het risico lopen om dat bedrag kwijt te zijn.. Heb ook een nieuwe bril nodig (doe al jaren met dezelfde), ook voor naast lenzen, en dan ben je wel meer dan ¤ 500 kwijt.
Ik weet niet waar jij je bril gekocht hebt maar het kan makkelijk goedkoper dan 500 euro

Stand van je pupillen e.d. wordt bij de opticien toch altijd aangegeven op de glazen die al in het montuur zitten als je een montuur uitgezocht hebt

Voor mensen met weinig afwijking en die hun bril incidenteel of misschien alleen thuis op hebben, zal dit best een goed alternatief zijn maar voor mij is het een van de dingen die ik nooit via internet zou kopen
(Alleen als je relatief weinig waarde hecht aan je bril, dan slaag je voor een paar centen bij zaken als Hans Anders vast ook makkelijk).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')