Bron: http://www.computable.nl/(...)mijn-hoogtepunt.htmlquote:Gates: Windows 95 was mijn hoogtepunt
De introductie van het oude besturingssysteem Windows 95 was voor Bill Gates het hoogtepunt van zijn loopbaan bij Microsoft. De bestuursvoorzitter neemt binnenkort meer afstand van zijn bedrijf en dus was er reden voor een terugblik.
Bill Gates ziet het oude besturingssysteem Windows 95 als hoogtepunt van zijn loopbaan. Dat bekende de bestuursvoorzitter van 's werelds grootste softwareleverancier aan een verslaggever van CBS News. "Windows 95 was een leuke mijlpaal", zei hij. Over de opvolgers van het besturingssysteem, zoals XP of Vista, zweeg Gates.
Windows 95 was Microsofts eerste grafisch georiënteerde besturingssysteem dat het oude platform MS-DOS integreerde met de al bestaande Windowsversies. MS-DOS werkte nog met tekstuele opdrachtregels en vereiste meer inzicht en kennis van de gebruiker.
Vista
Dat de topman het nieuwste besturingssysteem Vista niet als hoogtepunt noemde, zal weinig mensen verwonderen. "Het is geen mislukking en ook geen fout", zei hij later op de dag. "Terugkijkend zijn er wel dingen die we anders zouden doen." De verkoopcijfers van Vista blijven achter bij de verwachtingen die zijn bedrijf in eerste instantie had.
Gates deed zijn uitspraak eind mei tijdens een bijeenkomst in Californië. Zijn optreden op de bijeenkomst wordt door sommigen gezien als eerste afscheidsmoment. De 52-jarige Amerikaan doet binnenkort nog meer afstand van ‘zijn' Microsoft als hij met pensioen gaat. Gates blijft voorlopig nog bestuursvoorzitter en levende icoon van de softwarereus, maar zijn vroegere functies van ceo en chief software architect zijn al geruime tijd overgedragen aan respectievelijk Steve Ballmer en Ray Ozzie. Zij zullen binnenkort de zaak zonder Gates moeten draaien, hoewel hij eerder deze maand al bekende ook na zijn pensionering eenvijfde van zijn tijd aan Microsoft te willen besteden.
Je hebt de introductie van GTA IV gemist?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:12 schreef Ridocar het volgende:
Het was natuurlijk wel het OS waarvoor men in slaapzakken voor de deur van computerwinkels ging liggen. Dat heb ik met nog geen enkel ander stuk software gezien.
Over liedjes gesproken: op de installatie CD van Windows 95 stond een videoclip Good Times van Edie Brickell (als .avi en als .mpg bestand). Die clip heb ik heel vaak gespeeld. Ik weet nog wel dat ik dat toen heel bijzonder vond, een video zomaar op je computer afspelen! En er was geloof ik ook nog een clip uit Happy Days, maar daar had ik niet zoveel mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Met het introliedje 'If we start me up', van de Rolling Stones.![]()
Slim genoeg haalde ze voor de commercial de zinsnede 'You make a grown man cry' eruit
Kan nog steeds hoor,quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:13 schreef Aoristus het volgende:
Toen ging de wereld kapot. Alles werkte prima met Dos, totdat die lul een plug & play interface moest verzinnen. Daarvoor kon je lekker zelf bepalen waar je tegenaan wilde kijken
Eerder een dieptepunt. Het had zo goed kunnen zijn, maar met windows 95 sloegen ze de plank goed mis.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:22 schreef Devrim_ het volgende:
Volgens mij is Windows 95 wel het hoogtepunt in de OS wereld...of niet?
MacOS suckte toen helemaal en was zo mogelijk nog erger dan Windows. MacOS X is pas enigzins bruikbaar vanaf versie 10.2quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:52 schreef spy08 het volgende:
[..]
precies het hoogte punt was toen dit met Mac 7.1.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Riparius het volgende:
En er was geloof ik ook nog een clip uit Happy Days, maar daar had ik niet zoveel mee.
Alsof de boel nu wel stabiel is, nu krijg je geen blauw scherm maar de melding dat je programma niet reageerdquote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:54 schreef Farenji het volgende:
Wat me vooral bijgebleven is van windows 95 waren die ellendig vaak voorkomende vastlopers, blauwe schermen en algehele instabiliteit. "Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en moet worden afgesloten." Met als hoogtepunt het blauwe scherm dat Bill Gates himself kreeg bij de grote introductiepresentatie. PWNED!!
Ik was fan van Hover!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Riparius het volgende:
[..]
Over liedjes gesproken: op de installatie CD van Windows 95 stond een videoclip Good Times van Edie Brickell (als .avi en als .mpg bestand). Die clip heb ik heel vaak gespeeld. Ik weet nog wel dat ik dat toen heel bijzonder vond, een video zomaar op je computer afspelen! En er was geloof ik ook nog een clip uit Happy Days, maar daar had ik niet zoveel mee.
Ja, en dan krijg je zo'n venstertje met "nu afsluiten" en dan duurt het nog een eeuw voor het afsluit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:15 schreef JortK het volgende:
[..]
Alsof de boel nu wel stabiel is, nu krijg je geen blauw scherm maar de melding dat je programma niet reageerd
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:55 schreef Qunix het volgende:
DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS
x 100
En dat kan ook gewoon onder windows.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je zo'n venstertje met "nu afsluiten" en dan duurt het nog een eeuw voor het afsluit.
Ik heb ook niet gezegd dat het verbeterd is, hoewel, win2000 was vrij stabiel, voor windows begrippen dan. Ik gebruik zelf al jaren geen windows meer, tenzij gedwongen (op mijn werk bijv heb ik het niet in de hand). Ik heb liever een OS dat je volledige controle over je pc geeft. Mocht er eens een applicatie echt niet meer reageren (wat zelden voorkomt), dan is een "kill -9" genoeg om het meteen af te sluiten.
Nee dat kan niet, pipo. Ik ga daar niet over discussieren, bovendien zijn er nog 10000 andere redenen waarom ik geen windows meer wil gebruiken. Deze hebben bijna allemaal te maken met de inferieure architectuur van windows tov alle andere huidige besturingssystemen. Dat is geen mening, dat is een objectief feit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:29 schreef sweboy het volgende:
[..]
En dat kan ook gewoon onder windows.
Dat jij je daar niet in hebt verdiept, is wat anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |