abonnement Unibet Coolblue
pi_59602113
Ach heel kort door de bocht dan, ze weigerden mee te doen aan een reconstructie in Praia da Luz ivm de door hun opgegeven timelines qua checks die bewuste avond, ook de vrienden gingen niet...geen nut en geen tijd, de secrecy van de files wordt mogelijk volgende maand opgeheven en kunnen betrokkenen deze inzien. Of er een aanklacht komt is vers 2 en of ze hun formeel verdachten-status kwijt raken valt daarmee te bezien. Alles staat of valt natuurlijk met de vergaarde bewijzen, genoeg voor op z'n minst neglect, met vermoedelijk de dood van Madeliene tot gevolg?

Het laatste nieuws is dus zoals geplaatst:

"Anyway hoe het precies allemaal zit weet ik niet echt, er wordt veel over geschreven, zelfs dat ook de tweeling Wards of Courts worden verklaard, ter voorkoming dat Social Services de kinderen in care stopt. Dat is ook misschien de reden dat opeens foto's van de tweeling werden geblurd. Wat wel de algemene mening is dat de McCanns in het nauw zitten, waarom nu de files vragen terwijl die waarschijnlijk binnenkort openbaar voor ze worden??? Ze willen dat juist voorkomen dus, want vermoedelijk staan er dingen over Madeleine in die niemand mag weten. Hád ze bv toch een aandoening nav haar oog, is Gerry McCann wel de echte vader, iets wat mogelijk uit het DNA-onderzoek is gebleken. Maarrrrrr het kan ook nog zo zijn dat dit verzoek niet van de McCanns komt maar van Social Services zelf en dat de McCanns dan niet gerechtigd zijn de files in te zien en dát de reden is van dit nieuws-artikel. Mogelijk wordt binnenkort duidelijk wát dit alles gaat betekenen, something's cooking!"

En dat zielige verhaal in de People (en dus eerder in The Mirror en de Daily Mail) doen bij mij vermoedens naar boven drijven dat misschien de tweeling uit huis wordt geplaatst, 'wegens' een te gevaarlijke situatie thuis qua bedreigingen. Maw, een smokescreen opzetten van angst terwijl een en ander misschien heel anders ligt en zulks wordt besproken op 7 juli a.s. achter gesloten deuren waarschijnlijk. Het voorkomen dat files publiek worden is imo ook een nachtmerrie voor de McCanns, wát staat er allemaal in wat wij niet weten mogen??? En verder is het niet voor niets dat getuigen, al of niet al gehoord, opgeroepen worden (iets wat tegen de regels is) zich te melden bij de McCanns, ze willen weten wát er is verklaard en mogelijk zijn ze nog te beinvloeden om de getuigenis in te trekken/te veranderen, weet je veel. Maar dit is puur mijn gedachtengangetje.... Hou in het hoofd dat niets toevallig is qua nieuws, alles is overgoten met een Clarrie-saus...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  Redactie Frontpage zondag 22 juni 2008 @ 13:31:23 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59602171
tnx
pi_59602502
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:31 schreef SunChaser het volgende:
tnx
No worries. Overigens kan dat verhaal in de People mogelijk ook betekenen dat ze toch een runner doen, met als smoes dat ze bang zijn, naar een land zonder uitleveringsverdrag met Portugal of de UK. Nee toch....?!
  zondag 22 juni 2008 @ 22:42:01 #129
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_59613437
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:44 schreef Suko het volgende:

[..]

No worries. Overigens kan dat verhaal in de People mogelijk ook betekenen dat ze toch een runner doen, met als smoes dat ze bang zijn, naar een land zonder uitleveringsverdrag met Portugal of de UK. Nee toch....?!
Hmm maar mogen ze kinderen wel meenemen naar het buitenland als ze onder toezicht staan of is dat niet wat er bedoeld wordt met Ward of the Court?
FOK!'s rode weduwe.
pi_59614515
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:42 schreef Tmaatje het volgende:

[..]

Hmm maar mogen ze kinderen wel meenemen naar het buitenland als ze onder toezicht staan of is dat niet wat er bedoeld wordt met Ward of the Court?
Volgens posters op het 3arguidoforum moet daar idd toestemming voor worden gevraagd, áls het zo is dat de tweeling ook Ward of Court worden verklaard. Maar zoals deze poster al zegt over deze wettelijke bepalingen: "Sometimes, it's almost an insult to one's intelligence." Ook journo Paulo Reis stelt de vraag over waarom beide ouders vragen om hun eigen kind Ward of Court te verklaren. Just a question: Have you ever come across a situation where BOTH parents ask for a child to be made ward of court ? Waarbij ik m'n bedenkingen heb, kunnen ouders dat zelf wel doen, of zit er toch een spin achter, dat anderen bv Social Services dat aanhangen maar die dienst mag daar niets in publiek over zeggen. Maar die fikes willen de McCanns nu wel hebben voordat anderen deze mogen inzien, want ook mede formeel verdachte Robert Murat krijgt inzage en heeft belangen.... My god, wat zal er bekend worden. We zullen zien, alhoewel we waarheden tussen de crap moeten blijven zoeken.... En mogelijk blijven de files over Madeleine persoonlijk een tijdje gesloten, als de rechtbank dat beslist voor háár en dus hebben de McCanns daar belang bij...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  zondag 22 juni 2008 @ 23:29:52 #131
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_59615134
Suko, ik weet dat hier in Nederland ook derden een ondertoezichtsstelling kunnen aanvragen als bewezen is dat het kind met de "zedelijke ondergang"bedreigt wordt..Misschien is dat in dit geval ook wel gebeurt.
FOK!'s rode weduwe.
pi_59615992
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:29 schreef Tmaatje het volgende:
Suko, ik weet dat hier in Nederland ook derden een ondertoezichtsstelling kunnen aanvragen als bewezen is dat het kind met de "zedelijke ondergang"bedreigt wordt..Misschien is dat in dit geval ook wel gebeurt.
Ik dacht inderdaad aan termen van onder curatele stellen maar dat kunnen ouders hier ook zelf doen, als hun kind geestelijk en/of lichamelijk niet in staat is zelf beslissingen te nemen. Maar ook kan Jeugdzorg (in de UK Social Services) die procedure opstarten, of zoiets vergelijkbaar is in de UK en met name dan over een kind wat (voor nu althans) 'vermist' is...? Daar hebben die advocaten van de McCanns vast goed over nagedacht wat voor hen de voordelen hiervan kunnen zijn. In ieder geval de geheimhouding (ter bescherming) van/over het betreffende kind áls de bevoegdheid bij de rechtbank komt te liggen, how clever. Afijn, tot zover, bedtijd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  maandag 23 juni 2008 @ 11:41:33 #133
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59622055
quote:
Op maandag 23 juni 2008 00:04 schreef Suko het volgende:

[..]

Ik dacht inderdaad aan termen van onder curatele stellen maar dat kunnen ouders hier ook zelf doen, als hun kind geestelijk en/of lichamelijk niet in staat is zelf beslissingen te nemen. Maar ook kan Jeugdzorg (in de UK Social Services) die procedure opstarten, of zoiets vergelijkbaar is in de UK en met name dan over een kind wat (voor nu althans) 'vermist' is...? Daar hebben die advocaten van de McCanns vast goed over nagedacht wat voor hen de voordelen hiervan kunnen zijn. In ieder geval de geheimhouding (ter bescherming) van/over het betreffende kind áls de bevoegdheid bij de rechtbank komt te liggen, how clever. Afijn, tot zover, bedtijd.

Goedemorgen, sorry druk weekeinde gehad....

Ward of the court wil niets anders zeggen dan dat indien er een claim tegen de ouders komt er al een voogd is aangewezen, in dit geval zou dat denk ik de moeder van Kate zijn. Het is dus niet zo dat er toezicht is maar gewoon dat er al een toeziend voogd is aangewezen die de zorg voor de kinderen overneemt als de ouders het niet kunnen om welke reden dan ook. Ze voorkomen zo dat de tweeling door social services in een gezin geplaatst wordt als de McCanns veroordeeld worden.
quote:
A ward of the court is someone under the protection of the courts. The ward of the court may have a guardian appointed by the court. The legal guardian is not personally liable for the ward's expenses and is not liable to third parties for the ward's debts.

Although a ward of the court can have a legal guardian, having a legal guardian does not automatically make the child a ward of the court. A legal guardian can be appointed by parental consent through a power of attorney. A legal guardian must have been appointed by the court and the parent's rights terminated for the child to be a ward of the court. When a guardian is appointed by the court and the parent's rights terminated, the parent no longer has the authority to revoke the guardianship.
'The rights' van de McCanns zijn nog niet 'terminated' maar als dat wel gebeurt, door een veroordeling zijn ze immers niet in staat om voor de tweeling te zorgen, dan is er alvast een 'guardian'.

[ Bericht 4% gewijzigd door kahaarin op 23-06-2008 11:48:57 ]
be nice or go away
  maandag 23 juni 2008 @ 11:46:35 #134
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59622175
Volgens mij krijgen ze op het moment te weinig aandacht, ik kan me namelijk herinneren dat ze al eerder over dit soort mails hebben bericht, dat er nu in de pers moet dat ze een panic alert hebben geinstalleerd doet mij vermoeden dat er iets aan zit te komen uit Portugal, noem mij achterdochtig/paranoide maar dat is wat me al vaker is opgevallen, op het moment dat de McConns een boel stof doen opwaaien moet er iets onder het kleed.
quote:
Madeleine McCann's parents install panic alarms
Jun 23 2008 Caroline Innes, Liverpool Echo


MADELEINE McCann’s parents have installed panic alarms at their home after receiving threats.

Liverpool-born Kate McCann and husband Gerry are understood to have received offensive and menacing letters and emails, including two that threatened to kill them.

The couple have installed a state-of-the-art the security system at their £600,000 detached home in Rothley, Leicestershire.

The equipment, costing several thousand pounds, is understood to include CCTV and panic buttons in most rooms to alert police in an emergency.

Police are examining the threats to try to track down the senders. One of the most disturbing messages suggested an intruder would target five-year-old Madeleine’s bedroom.

Doctors Kate, 40, and Gerry, 39, have left the room unchanged since their daughter vanished from their holiday flat in Praia da Luz, Portugal, nearly 14 months ago.

A source close to the couple said yesterday: “They have had threats made against them which they find both very worrying and upsetting.

“Unfortunately there are some lunatics out there. There have been lots of offensive and vicious letters, with at least two talking about killing them.

“Security surrounding Kate and Gerry has been reviewed.

“It means they can sleep better at night. They will not let these people break them down.”

There was a surge in abusive mail arriving at the McCanns’ home , after they appeared in an ITV documentary last month.

The source said it is feared the couple’s high-profile visit to Strasbourg last week will trigger more.

Former Notre Dame high school pupil Kate and Gerry were in the French city to campaign for a Europe- wide alert system for abducted children.

A Leicestershire police spokesman said: “Several letters have been passed to us.

“We are investigating threats made against the McCanns.”
http://www.newsnow.co.uk/h/?search=madeleine&searchheadlines=1

Dit lijkt me echt een gevalletje van proactief reageren want anders komen we enkel negatief in het nieuws, schone achterwerken dus wederom.
be nice or go away
pi_59623467
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:46 schreef kahaarin het volgende:
Volgens mij krijgen ze op het moment te weinig aandacht, ik kan me namelijk herinneren dat ze al eerder over dit soort mails hebben bericht, dat er nu in de pers moet dat ze een panic alert hebben geinstalleerd doet mij vermoeden dat er iets aan zit te komen uit Portugal, noem mij achterdochtig/paranoide maar dat is wat me al vaker is opgevallen, op het moment dat de McConns een boel stof doen opwaaien moet er iets onder het kleed.
[..]

http://www.newsnow.co.uk/h/?search=madeleine&searchheadlines=1

Dit lijkt me echt een gevalletje van proactief reageren want anders komen we enkel negatief in het nieuws, schone achterwerken dus wederom.
Middag Kahaarin en overigen. Tjonge en dit non-verhaal brengt the Liverpool Daily Post als Breaking News, iets wat gisteren als een Exclusive in The People verscheen, inderdaad waren er vorig jaar al berichten over die bedreigingen en dus extra beveiliging. zie post van gisteren. Wat een enorme pers-armoede. Overigens vermoed ik niet dat de familie enig aandeel krijgt in de zorg van de kids. Zeker de moeder van Kate niet, zij is echt niet op goede voet met Gerry McCann en bovendien speelt de familie niet zo'n beste rol in deze tragedie. Ze zijn te actief bezig geweest allerlei statements rond te strooien en sommige hebben banden/zitting in het fonds, mogelijk fraudeus. Volgens mij mogen de kids waarschijnlijk (tot wanneer....?) bij de McCanns blijven maar elke beslissing van enig importantie moet worden voorgelegd aan een daartoe bevoegde instantie, bv een rechtbank of in overleg met Social Services. En verder Op sosmaddie.be staat ook een interessant stukje:
quote:
Madeleine under judicial supervision of the Court "The documents do not find Madeleine, but the disclosure of their content is posing a serious risk the outcome of the investigation," said a British officer in Enderby stressing that "in these documents it yal'identité of all witnesses heard the United Kingdom and its statements, as well as the results of expertise made by the FSS (Forensic Science Service). Their premature revelation is seriously concerned opportunities outcome of the investigation. " According to the spokesman for McCann, Clarence Mitchell, the request was made by Kate and Gerry McCann acting "on behalf of Madeleine" to "disclosure of certain documents."

Arriving in the United Kingdom in September, after their hasty departure of Portugal, Kate and Gerry McCann saw Madeleine be placed under judicial supervision of the Supreme Court of England and Wales - statute intended to protect the interests of Child despite his disappearance.

According to Clarence Mitchell, former head of the Unit for media monitoring and current spokesman for McCann, placing under judicial supervision Madeleine could have been made under the "instigation" of the couple, but a source of Leicestershire County Council , Contacted by telephone, refused to confirm this version saying that "the authorities have acted in the exclusive interest of Madeleine." On 10 September 2007, officials of the Police and Leicestershire County Council analyzed, meeting, the situation of the couple, twins and the disappearance of Madeleine. A few days later, those responsible for social services have met the couple at Rothley.
IMO zijn ze echt bang voor wat er bekend wordt gemaakt over Madeleine en mogelijk dat door deze constructie zulks deels geheim blijft ter bescherming van Madeleine (althans, zo is de wet bedoelt maar wij weten wel beter waarom de McCanns dat willen) en misschien ook de tweeling, letterlijk is niet duidelijk wát er precies op 7 juli wordt besproken/beslist. Zeker is dat de McCanns deze files zelf eerder willen hebben met de smoes dat genoemde sightings mogelijk niet goed zijn onderzocht, bull! Ongelofelijk blijft het dat vlak na de vermissing, de Daily Mail schrijft een paar weken, dat Madeleine toen al Ward of Court werd verklaard, daarover werd niets bekend gemaakt, hoe vooruit kun je denken...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  maandag 23 juni 2008 @ 13:21:36 #136
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59624366
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:44 schreef Suko het volgende:

[..]

Middag Kahaarin en overigen. Tjonge en dit non-verhaal brengt the Liverpool Daily Post als Breaking News, iets wat gisteren als een Exclusive in The People verscheen, inderdaad waren er vorig jaar al berichten over die bedreigingen en dus extra beveiliging. zie post van gisteren. Wat een enorme pers-armoede. Overigens vermoed ik niet dat de familie enig aandeel krijgt in de zorg van de kids. Zeker de moeder van Kate niet, zij is echt niet op goede voet met Gerry McCann en bovendien speelt de familie niet zo'n beste rol in deze tragedie. Ze zijn te actief bezig geweest allerlei statements rond te strooien en sommige hebben banden/zitting in het fonds, mogelijk fraudeus. Volgens mij mogen de kids waarschijnlijk (tot wanneer....?) bij de McCanns blijven maar elke beslissing van enig importantie moet worden voorgelegd aan een daartoe bevoegde instantie, bv een rechtbank of in overleg met Social Services. En verder Op sosmaddie.be staat ook een interessant stukje:
Het gaat er imho niet om wat er goed ligt in de publieke opinie maar om het feit dat de McCanns vantevoren vast willen hebben liggen waar Sean en Amelie naar toe gaan als zij vast komen te zitten, of dat nu Kate's moeder is of 1 van de broers of zusters van het stel dat maakt dan niet zo veel uit.
Wat ik begreep uit die link die ik heb bekeken is dat de ouders ook een verzoek kunnen indienen tot benoemen van een voogd die, als mocht blijken dat zij niet meer in staat zouden zijn om voor de kids te zorgen, de zorg overneemt.
Statements rondstrooien is imho geen grond voor een rechtbank om iemand eventuele voogdij toe te wijzen, een toeziend voogd kan daar blijkbaar alleen door een rechter worden toegewezen en het betekend niet dat een kind dan 'ward' wordt, enkel dat als blijkt dat het nodig is, als de ouders dus niet voor de tweeling kan zorgen en ze dus wel 'ward' worden, dan staat de voogd alvast klaar.
Tenminste dat begrijp ik uit het hele verhaal, ze dekken zich driedubbel in.
quote:
IMO zijn ze echt bang voor wat er bekend wordt gemaakt over Madeleine en mogelijk dat door deze constructie zulks deels geheim blijft ter bescherming van Madeleine (althans, zo is de wet bedoelt maar wij weten wel beter waarom de McCanns dat willen) en misschien ook de tweeling, letterlijk is niet duidelijk wát er precies op 7 juli wordt besproken/beslist. Zeker is dat de McCanns deze files zelf eerder willen hebben met de smoes dat genoemde sightings mogelijk niet goed zijn onderzocht, bull! Ongelofelijk blijft het dat vlak na de vermissing, de Daily Mail schrijft een paar weken, dat Madeleine toen al Ward of Court werd verklaard, daarover werd niets bekend gemaakt, hoe vooruit kun je denken...

En precies dit soort verhalen zijn zo makkelijk rondgestrooid in deze zaak dat het gissen blijft, er is zoveel rook opgeworpen dat niemand er meer een touw aan vast kan knopen.
Duidelijk is wel dat zelfs toen al de McCanns hebben geprobeerd alles af te schermen, ik vind het vreemd dat ze toen al de zaak aan het dichttimmeren waren, het is natuurlijk niet handig om zaken in het duister te houden als je dochter wordt vermist, ik heb zelf geen kinderen maar als mijn dochter werd vermist dan denk ik dat ik zelfs mijn pincode zou vrijgeven als mocht blijken dat dit eventueel zou helpen.
Natuurlijk bij wijze van spreken maar die 2 zijn me iets te veel bezig (geweest) met zichzelf indekken.
Het zou me idd niets verbazen als zou blijken dat er al eerder een dossier over die 3 kids was, drukke ouders, veelal op zichzelf gericht en vrij makkelijk over de veiligheid van de kinderen. (Just a thougt.)
be nice or go away
pi_59624607
Ik zou wel eens willen weten of die beveiliging-kosten uit het fonds worden betaald, net zoals dat het geval is met die dure top-advocaten en Metrodo 3, iets wat Clarence Mitchell tussen neus en lippen verklaarde maar wederom ondergesneeuwd is door veel non-nieuws. "And the findmadeleine.com fund is not short of money. "The fund is healthy with the money paid by the British papers as compensation. It is that money that makes it possible for us to pay the lawyers and the search teams" explains Clarence." 24 Horas van onlangs. Geld wat eigenlijk alleen gebruikt mag worden voor de zoektocht naar Madeleine en eventueel kosten van levensonderhoud indien nodig. Maar dat zal de meerderheid van het publiek niet weten aangezien dat alleen in Portugal is gepubliceerd...mogelijk dat er dan ook geen cent meer binnenkomt, althans niet van goedgelovige burgers.

Reminder:

Fund Objectives
1.1 The full objects of the Fund are:
1.1.1 To secure the safe return to her family of Madeleine McCann who was abducted in Praia da Luz, Portugal on Thursday 3rd May 2007;
1.1.2 To procure that Madeleine’s abduction is thoroughly investigated and that her abductors, as well as those who played or play any part in assisting them, are identified and brought to justice; and
1.1.3 To provide support, including financial assistance, to Madeleine’s family.
1.2 If the above objects are fulfilled then the objects of the Foundation shall be to pursue such purposes in similar cases arising in the United Kingdom, Portugal or elsewhere.

@ Kahaarin, ik lees zo je post, mot ff een paar uurtjes 'aan de slag' zoals dat tegenwoordig kennelijk móet heten...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  maandag 23 juni 2008 @ 16:47:46 #138
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59629327
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:32 schreef Suko het volgende:
Ik zou wel eens willen weten of die beveiliging-kosten uit het fonds worden betaald, net zoals dat het geval is met die dure top-advocaten en Metrodo 3, iets wat Clarence Mitchell tussen neus en lippen verklaarde maar wederom ondergesneeuwd is door veel non-nieuws. "And the findmadeleine.com fund is not short of money. "The fund is healthy with the money paid by the British papers as compensation. It is that money that makes it possible for us to pay the lawyers and the search teams" explains Clarence." 24 Horas van onlangs. Geld wat eigenlijk alleen gebruikt mag worden voor de zoektocht naar Madeleine en eventueel kosten van levensonderhoud indien nodig. Maar dat zal de meerderheid van het publiek niet weten aangezien dat alleen in Portugal is gepubliceerd...mogelijk dat er dan ook geen cent meer binnenkomt, althans niet van goedgelovige burgers.
Dat zal dan wel, het vloeit natuurlijk voort uit de zaak.
Die arme bloedjes van ouders kunnen dat ook niet betalen natuurlijk........
quote:
Reminder:

Fund Objectives
1.1 The full objects of the Fund are:
1.1.1 To secure the safe return to her family of Madeleine McCann who was abducted in Praia da Luz, Portugal on Thursday 3rd May 2007;
1.1.2 To procure that Madeleine’s abduction is thoroughly investigated and that her abductors, as well as those who played or play any part in assisting them, are identified and brought to justice; and
1.1.3 To provide support, including financial assistance, to Madeleine’s family.
1.2 If the above objects are fulfilled then the objects of the Foundation shall be to pursue such purposes in similar cases arising in the United Kingdom, Portugal or elsewhere.

@ Kahaarin, ik lees zo je post, mot ff een paar uurtjes 'aan de slag' zoals dat tegenwoordig kennelijk móet heten...
Thnx for the reminder.

Komt hier de aap uit de mouw? Moet dit nieuws verborgen worden onder een lading gespeelde verontwaardiging en paniekberichten?
quote:
McCanns in bid for release of files
Jun 23 2008

Gerry and Kate McCann are to ask a High Court judge to order the release of police files on their daughter's disappearance.

Madeleine McCann went missing from the family's holiday apartment in Praia da Luz, Portugal, in May last year but the country's secrecy laws have left her parents in the dark on much of the police investigation since then.

The McCanns and the private detective agency they are employing want to examine the potential lines of inquiry as part of their own search.

However, police in their home county of Leicestershire, who lead the British arm of the official investigation, have so far stuck to an agreement with their Portuguese counterparts on the non-disclosure of information.

The couple made their daughter a ward of court, which empowers judges to act in the little girl's best interests in a legal dispute.

They hope their application to Mrs Justice Hogg, listed for the Family Division of the High Court on July 7, will give them access to the police files on various reported sightings.

Clarence Mitchell, the McCanns' spokesman, said: "An application has been made on Madeleine's behalf by her parents for the disclosure of certain documents.

"The case and the judgment may be in public and this will be a matter for the court to decide.

"It has been the stated intention of Gerry and Kate to leave no stone unturned in doing everything necessary in the search for their daughter, as would any other parent.

"This application is just part of their search for Madeleine."
Natuurlijk, de zaak gaat over Kate en Gerry maar dit is natuurlijk allemaal om Maddy terug te vinden, echt waar hoor....... Not!

http://www.yourvale.co.uk(...)les-105722-21137389/

Detail, dit heb ik gevonden op de politiedossier site van de nieuwssite, niet in het Maddy topic, kijk maar:
http://www.newsnow.co.uk/(...)ons/Madeleine+McCann

En niet hier, waar alle Maddy nieuws eigenlijk behoort te staan:
http://www.newsnow.co.uk/h/?search=madeleine&searchheadlines=1
be nice or go away
  maandag 23 juni 2008 @ 17:00:45 #139
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59629674
Ehm, Suko, weet nog hoe het zit? Zijn Sean en Amelie nu ook ward of the court?
In de Irish examiner staat een wat meer uitgebreid statement van CM:
quote:
Clarence Mitchell, the McCanns’ spokesman, said: “I am limited in what I can say as matters are sub judice and relate to a minor.

“I can state that, on the instigation of Gerry and Kate McCann, Madeleine is a ward of the High Court of England and Wales.


“An application has been made on Madeleine’s behalf by her parents for the disclosure of certain documents.

“The case and the judgment may be in public and this will be a matter for the court to decide.
http://www.irishexaminer.com/breaking/index.aspx?c=world&jp=mhgbqlkfkfgb

Ik ben het spoor een beetje bijster nu, ik kan ook niets vinden in de reguliere pers over de tweeling ivm een ward of the court status, wat zeggen jouw blog-bronnen?
be nice or go away
pi_59635151
Ha ha, Kahaarin, jij bent niet de enige die het spoor bijster is, de rest ook hoor. Dat verhaal staat nu ook op de site van de BBC. En ook Sky News, meldt 't, inmiddels ook op de vertrouwde NewsNow Ik heb net wel een kleine zoektocht gehouden wat betreft afbeeldingen van Sean en Amelie McCann. Iemand meldde dat de twee nu al tijden geblurd zijn en dat kan verband houden met het feit dat ze mogelijk ook War of Court zijn. De laatste foto dateert van ongeveer 3 oktober in een artikel in de Daily Mail, terwijl daarvoor dat helemaal geen probleem was, foto's zat. De McCanns hebben vlak na hun aankomst in Rothley, ik meen 10 september, bezoek gehad van Social Services, kan best zijn dat na een paar weken is besloten dat de tweeling niet meer met gezichtjes in beeld mogen, iets wat je ook zag in die ITV-docu, de koppies waren niet in beeld. Mogelijk een restrictie van SS of de rechtbank.

Ik denk dat spin een grote rol speelt in deze, wát precies weet ik niet maar mogelijk is dit alles niet op intiatief van de McCanns. Kan men dan als formeel verdachte je kind Ward of Court verklaren? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat zoiets wordt opgelegd in geval van een mogelijk misdrijf van de ouders. Opvallend verder ook dat eerst (zaterdag) de telegraph en toen de Daily Mail met dit nieuws kwam en nu de rest. Clarence Mitchell, slimme jongen hoor. Dat moeten wij denken dat het eergisteren echt nieuws was, maar nee, de copietjes werden vandaag weer netjes verdeeld en gepubliceerd. Kan best iets anders betekenen. Toch iets regelen voor het geval dát...Geef de lezers (en bloggers/fora) een kluifje, gerechtelijke termen zoals Ward of Court snapt toch zowat niemand, benadruk de zoektocht naar Madeleine en laat de rechtbank voor zo'n mooie reden de files overhandigen aan de McCanns, niks aan de hand toch?! Pfff. Als het goed is trapt daar de rechtbank niet in, maar ik geloof dus meer dat dit onderwerp niet eens aan de orde komt. Overigens meldt iemand dat niet alles qua files wordt vrijgegeven volgende maand. Getuigenissen staat er bv niet in, dat is waarschijnlijk ook dé reden waarom de McCanns die oproepen doen om getuigen (al of niet gehoord) zich bij hen te melden...het kwartje valt! En verder is er ook geen nieuws van Bloggers.

Overigens meldt iemand op websleuths dat het ook een verzekeringspolis van Madeleine kan betreffen..."BUT...the McCanns can still be named the beneficiary of any LIFE INSURANCE POLICY they had previously taken out on Madeleine regardless of their parental status....AND, being a ward of the state, the process of declaring Madeleine legally dead will be much quicker, not to mention a decision made by the court, and not the McCanns." Ohw, da's wel erg ver gezocht, dacht ik...nog een theorietje: "With the family court case - could it be that this is all about the twins. Could the PJ and Police be covering the fact that the Mccanns may be planning a very long holiday, and have decided to made a WOC of the twins. After reading the posts, it was mentioned that if a child is made WOC then a Court Hearing would be heard with a parent present. By making the twins WOC, then it would prevent them being taken oversea's and also if charges were going to be made, would have guardianship etc. legally in place. CM is good at spinning us off in one different direction - when maybe we should be considering another." En nog een opinie op deze site: JUSTICE FOR MADDIE AND THE TWINS

Ge begrijpt, niemand weet echt wat er op 7 juli beslist wordt, daar heeft 'onze' Clarence, zoals ook velen constateren, goed voor gezorgd, je zult maar met hem getrouwd zijn, djeeeeeeeeeeeeeeeeeez, hij weet zich er altijd wel uit te l*llen....

Ohhhhhh, erg, solly....(no i'm not) (bron)



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  maandag 23 juni 2008 @ 20:58:50 #141
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59635509
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:46 schreef Suko het volgende:
Ha ha, Kahaarin, jij bent niet de enige die het spoor bijster is, de rest ook hoor. Dat verhaal staat nu ook op de site van de BBC. En ook Sky News, meldt 't, inmiddels ook op de vertrouwde NewsNow Ik heb net wel een kleine zoektocht gehouden wat betreft afbeeldingen van Sean en Amelie McCann. Iemand meldde dat de twee nu al tijden geblurd zijn en dat kan verband houden met het feit dat ze mogelijk ook Ward of Court zijn. De laatste foto dateert van ongeveer 3 oktober in een artikel in de Daily Mail, terwijl daarvoor dat helemaal geen probleem was, foto's zat. De McCanns hebben vlak na hun aankomst in Rothley, ik meen 10 september, bezoek gehad van Social Services, kan best zijn dat na een paar weken is besloten dat de tweeling niet meer met gezichtjes in beeld mogen, iets wat je ook zag in die ITV-docu, de koppies waren niet in beeld. Mogelijk een restrictie van SS of de rechtbank.
Dat zou zo maar eens kunnen, het zou idd verklaren waarom dit zo stilletjes en zonder statement van de McCanns is gedaan, het is in principe toch een headline of 2 waard, die arme tweeling die anders gebrandmerkt gaat worden als sibblings van....
quote:
Ik denk dat spin een grote rol speelt in deze, wát precies weet ik niet maar mogelijk is dit alles niet op intiatief van de McCanns. Kan men dan als formeel verdachte je kind Ward of Court verklaren? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat zoiets wordt opgelegd in geval van een mogelijk misdrijf van de ouders. Opvallend verder ook dat eerst (zaterdag) de telegraph en toen de Daily Mail met dit nieuws kwam en nu de rest. Clarence Mitchell, slimme jongen hoor. Dat moeten wij denken dat het eergisteren echt nieuws was, maar nee, de copietjes werden vandaag weer netjes verdeeld en gepubliceerd. Kan best iets anders betekenen. Toch iets regelen voor het geval dát...Geef de lezers (en bloggers/fora) een kluifje, gerechtelijke termen zoals Ward of Court snapt toch zowat niemand, benadruk de zoektocht naar Madeleine en laat de rechtbank voor zo'n mooie reden de files overhandigen aan de McCanns, niks aan de hand toch?! Pfff. Als het goed is trapt daar de rechtbank niet in, maar ik geloof dus meer dat dit onderwerp niet eens aan de orde komt. Overigens meldt iemand dat niet alles qua files wordt vrijgegeven volgende maand. Getuigenissen staat er bv niet in, dat is waarschijnlijk ook dé reden waarom de McCanns die oproepen doen om getuigen (al of niet gehoord) zich bij hen te melden...het kwartje valt! En verder is er ook geen nieuws van Bloggers.
Ik denk ook niet dat ze die files krijgen, zeker niet als verdachten zijnde, de Britse politie die op zoek is naar Maddy heeft meer kans, die zullen misschien in de luwte ook wel een verzoek doen. Dan is dit natuurlijk een heel mooi rookgordijn, al denk ik niet dat ze het kunnen maken dit direct aan de McConns te geven, maar ik denk wel dat er dan "a person close to the investigation" een paar mooie foto's gaat maken.
quote:
Overigens meldt iemand op websleuths dat het ook een verzekeringspolis van Madeleine kan betreffen..."BUT...the McCanns can still be named the beneficiary of any LIFE INSURANCE POLICY they had previously taken out on Madeleine regardless of their parental status....AND, being a ward of the state, the process of declaring Madeleine legally dead will be much quicker, not to mention a decision made by the court, and not the McCanns." Ohw, da's wel erg ver gezocht, dacht ik...nog een theorietje: "With the family court case - could it be that this is all about the twins. Could the PJ and Police be covering the fact that the Mccanns may be planning a very long holiday, and have decided to made a WOC of the twins. After reading the posts, it was mentioned that if a child is made WOC then a Court Hearing would be heard with a parent present. By making the twins WOC, then it would prevent them being taken oversea's and also if charges were going to be made, would have guardianship etc. legally in place. CM is good at spinning us off in one different direction - when maybe we should be considering another." En nog een opinie op deze site: JUSTICE FOR MADDIE AND THE TWINS
Aluminium hoedje anyone?
quote:
Ge begrijpt, niemand weet echt wat er op 7 juli beslist wordt, daar heeft 'onze' Clarence, zoals ook velen constateren, goed voor gezorgd, je zult maar met hem getrouwd zijn, djeeeeeeeeeeeeeeeeeez, hij weet zich er altijd wel uit te l*llen....

Ohhhhhh, erg, solly....(no i'm not) (bron)

[ afbeelding ]

ROTFLMAO! Inderdaad, die zijn geen van allen van de eerste leugen gebarsten.
be nice or go away
  maandag 23 juni 2008 @ 22:06:07 #142
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_59637423
Een soort toeziend voogd benoemen voor een vermist kind?? Men dit deugt echt niet... als het voor de tweeling geregeld was zou ik zeggen ze zijn bang voor de toekomst nu zeg ik ze zijn bang voor wat al gebeurd is..wat een ouders..
FOK!'s rode weduwe.
pi_59639344
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]>knip<

Ik denk ook niet dat ze die files krijgen, zeker niet als verdachten zijnde, de Britse politie die op zoek is naar Maddy heeft meer kans, die zullen misschien in de luwte ook wel een verzoek doen. Dan is dit natuurlijk een heel mooi rookgordijn, al denk ik niet dat ze het kunnen maken dit direct aan de McConns te geven, maar ik denk wel dat er dan "a person close to the investigation" een paar mooie foto's gaat maken.
[..]>knip<
Ik denk ook niet dat de McCanns op 7 juli dat verzoek om files-inzage beloond zien worden, en overigens denk ik dat de Britse cops alle info in hun bezit hebben, ook Social Services heeft een heel dossier over de McCanns.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:06 schreef Tmaatje het volgende:
Een soort toeziend voogd benoemen voor een vermist kind?? Men dit deugt echt niet... als het voor de tweeling geregeld was zou ik zeggen ze zijn bang voor de toekomst nu zeg ik ze zijn bang voor wat al gebeurd is..wat een ouders..
Hoe dan ook Tmaatje, vermoedelijk zijn ze idd bang, alleen zij (en de PJ) weten alleen echt waarvoor....

Anyway, ik las net nog een interessante invalshoek wat betreft die sithings waar de McCanns info over willen hebben die mogelijk in de files (die ze nu kennelijk eerder willen hebben dan de officiele inzage volgende maand) zijn beschreven, áls ze die pagina's tenminste te zen krijgen, iemand schreef:
quote:
"leaving aside the Ward of Court business for a moment, I am puzzled as to the nature of the reported sightings the McCanns expect to find in the Leicestershire police files what sort of reports are the PJ likely to have passed over? - sightings of UK residents in PDL who were behaving suspiciously? there have never been any actual reports of any such

and not of Murat, who comes under the PJ's juridiction

could it be that they are interested in sightings of any of the Tapas7, which might well have been passed to Leicestershire police for further investigation, even if the people reporting did not realise they had seen one of the Tapas7, as their photos were not in the press for months after M went missing?"
Kan best ook iets van waarheid inzitten. Ik postte ook al eerder dat één van de redenen van die Tapas-vrienden zou kunnen zijn om niet naar die reconstructie in Praia da Luz te gaan dat iemand aldaar één of meerdere van hen zou kunnen herkennen op plaatsen waar dat verdacht zou kunnen zijn. Afijn, we wachten het maar weer af...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:37:07 #144
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59647363
Goedmorgen
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:10 schreef Suko het volgende:

Ik denk ook niet dat de McCanns op 7 juli dat verzoek om files-inzage beloond zien worden, en overigens denk ik dat de Britse cops alle info in hun bezit hebben, ook Social Services heeft een heel dossier over de McCanns.
Dus er bestaat een kans dat ze sommige dingen al gehoord/gezien hebben, ze kunnen er alleen niets mee want officieel mogen ze het niet zien.....
quote:
Anyway, ik las net nog een interessante invalshoek wat betreft die sithings waar de McCanns info over willen hebben die mogelijk in de files (die ze nu kennelijk eerder willen hebben dan de officiele inzage volgende maand) zijn beschreven, áls ze die pagina's tenminste te zien krijgen, iemand schreef:
Dat zou idd kunnen, al denk ik niet dat het waarschinlijk is, als 1 van de tapas7 verantwoordrlijk zou zijn dan denk ik dat het wel eerder uitgekomen zou zijn.
quote:
Kan best ook iets van waarheid inzitten. Ik postte ook al eerder dat één van de redenen van die Tapas-vrienden zou kunnen zijn om niet naar die reconstructie in Praia da Luz te gaan dat iemand aldaar één of meerdere van hen zou kunnen herkennen op plaatsen waar dat verdacht zou kunnen zijn. Afijn, we wachten het maar weer af...
Oh maar dat zou me daarintegen weer niets verbazen, het zou best kunnen dat het groepje helemaal niet zo dicht op elkaar heeft gezeten die avond, dan zouden de statements gewoon niet kloppen, ik denk dat de McCanns heel erg moeten vertrouwen op de statements van de tapas gang, en daar kon nog wel eens de schoen knellen.
be nice or go away
pi_59648175
Hajo Kahaarin, indeed qua Tapas-verklaringen versus getuigen die hen mogelijk gezien hebben daar....tricky.. En ja, ik denk dat de Mcanns meer hebben ingezien als dat ze het publiek doen laten geloven...niet zo verwonderlijk, wanneer komt er iets naar waarheid ons ter ore... Schoenen gaan knellen, yes!

En nu komt ook 24 Horas (bron: Joana Morais) met dit verhaal van de McCanns versus de Leicester Police over het eerder willen verkrijgen van bepaalde files:
quote:
Maddie’s parents have asked a British court to have access to documents

McCanns want evidence

Kate and Gerry want to consult the process, in order to find out everything about the sightings. The British High Court will decide

The McCanns can’t be bothered to wait for the date on which the Maddie process becomes public and have advanced a special request to the British judicial system. The request will be analysed on the 7th of July in the family section of the British High Court and essentially targets the access to documents that are related to sightings of Maddie.

According to what 24Horas was able to establish, the McCanns intend to pass the information about the sightings on to the detective agency that they hired, Spanish Metodo 3. If the court decides that the release of said documents does not harm the investigation, it will then be the Leicestershire police that will deliver the data to the McCanns.

Until now, the police in this city – the region in central England where the couple lives – has not made any details of the process public, at the request of the Portuguese Polícia Judiciária. According to what was revealed by the site of British channel Sky News, this diligence by the McCanns was only possible because Kate and Gerry placed the case of their missing daughter under the guardianship of the High Court, which confers the judges the right to act in the child’s best interest.

Normally, this decision is made when a child is at risk, but in this case, the process was started at the request of Madeleine’s parents, several months ago.

“Leave no stone unturned”

The McCanns’ spokesman, Clarence Mitchell, has confirmed the date of the hearing to Lusa Agency (July 7) and that the couple has requested access to “certain documents”. He refused to offer any further details.

“It was always Gerry and Kate McCann’s intention to leave no stone unturned in order to do the necessary to find their daughter”, Mitchell underlined. “This request is only a part of their search for Madeleine”.

The 5-year-old girl disappeared on the 3rd of May of 2007, while sleeping in a bedroom at a hotel in Praia da Luz, Algarve, while her parents dined in the nearby Tapas Bar. Kate and Gerry McCann remain arguidos.

One year later, the Public Ministry has not produced any accusation against them.

Secrecy is ending

The McCanns’ diligence with the British justice is practically useless, because the judicial secrecy on the Maddie case will be lifted in July, according to what the Republic’s General Prosecutor himself, Pinto Monteiro, has confirmed to 24Horas (in the edition of June 17, 2008). According to the calculations that we did, at that time, it will be on the 14th of July that the process becomes public – one day before the judicial holidays.

According to what Rogério Alves, the McCanns’ lawyer, told us then, the couple is only counting on access to the process in August, which could be due to the judicial holidays – which are from July 15 until August 15. During that period, the courts function only with shift judges. Which means that only priority processes, with detained arguidos, are worked upon. “The Maddie case is not a priority”, a senior official at the Portimão court has guaranteed.
Stel dat de British High Court hun verzoek mogelijk gaat inwilligen, dan zou dat een ongelofelijke brute klap zijn voor de PJ, die de datum van het opheffen van de secrecy heeft bepaald, pakweg 14 july, daar dient de Britse politie zich ook aan te houden. Maar gezien de eerdere tegenwerkingen van de UK zou het best mogelijk zijn dat ze deze dreun uitdelen....Overigens geloof ik er niks van dat het team McCann zegt dat ze pas de documenten in augustus krijgen ivm de Portugese vakantietijd. Kan best zijn dat het publiek even niet mag weten dat ze die inzage wel halverwege juli krijgen maar om tactische redenen dat even geheim willen houden...imo. En verder denk ik dat nog steeds dat op 7 juli er andere zaken worden besproken, we will wait and see, or not...

En verder is dit een beetje een raar zinnentje uit dit artikel: "One year later, the Public Ministry has not produced any accusation against them." Hoezo dat dan, wat weet 24 Horas meer dan de rest van wereld? Clarrie-talk? Anyway, zodra de secrecy wordt opgeheven komt het boek van de Portugese ex-cop Amaral uit, en was Murat ook niet met zoiets bezig? Bring it on...

En met deze poster ga ik helemaal akkoord:
quote:
"This whole thing seems to me to be a nonsense generated by Clarrie to get everyone in a speculative lather to detract from the fact that the Portuguese investigative and judicial processes in this case are grinding on regardless of what he says and the English legal team do and that they have no control over what happens. What I understand is that at some point last year the surviving children were made wards of court as opposed to having a protection order made, which would have meant they were put into the care of the local authority on returning to the UK. As wards they are allowed to remain with their parents but their welfare is the concern of the court, and this hearing is to alter or remove, at the parents' or social services request, some part of the original order. The parents can't use this court to somehow demand access to confidential evidence held in a foreign judiciary, however Clarrie tries to spin it - away from what is related to the issue of gross neglect and over to the 'persecuted by swarthy foreigners who are setting us up who are totally innocent of everything' mularkey with which we have become so familiar over the last year. Clarrie is trading on the general ignorance of legal procedures and exploiting that ignorance as best he can. IMO the macs are desperate to keep the fact that this case will come to trial away from the British public for as long as possible so that the dosh keeps trickling into the Fund for as long as possible."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 24-06-2008 12:12:02 ]
pi_59697168
Mogguh! Het is tamelijk rustig aan de 'overkant' van de Noordzee...alle neuzen in de juridische documentjes???Anyway, de Tapas-vriendjes ruiken ook geld, ach ja, dat leidt ook weer even de aandacht af van de McCanns, en wat eurootjes extra kunnen ze misschien wel gebruiken.... Ook Murat had dat al aangekondigd maar die heeft daar meer recht op, hij is echt door de Briste pers in de riolen van de smear en slur getrokken, inclusief treitercampagnes van het team McCann cq Metodo 3.

Tapas 7 threatening to sue the Express Group, 25 June 2008
Private Eye (No online link, appears in paper version only)

It's groundhog day at the Daily Express and Daily Star. Four months after settling in a libel action from Kate and Gerry McCann by giving them £550,000 in damages plus an amazing front page apology, Dirty Des's rags are facing another legal complaint over their coverage of the Madeleine saga.

Last week they received solicitors' letters from the so called 'tapas 7', the McCanns holiday companions, threatening to sue "in relation to a number of articles".

Once again Dirty Des's legal department has issued an urgent edict that all Maddy-related material on the papers' websites must be "removed forthwith". And once again, hacks are bracing themselves for a bumper payout and an abject grovel. Bron (Dirty Des = Richard Desmond, de baas van de Express-group) Zie 3arguidoforum: Tapas 7 threat to sue DE (Private eye today) En verder laat Anorak het ook een beetje afweten, niets over het nieuws wat betreft Ward of Court, gemiste kans.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:10:30 #147
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59699978
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:06 schreef Suko het volgende:
Mogguh! Het is tamelijk rustig aan de 'overkant' van de Noordzee...alle neuzen in de juridische documentjes???Anyway, de Tapas-vriendjes ruiken ook geld, ach ja, dat leidt ook weer even de aandacht af van de McCanns, en wat eurootjes extra kunnen ze misschien wel gebruiken.... Ook Murat had dat al aangekondigd maar die heeft daar meer recht op, hij is echt door de Briste pers in de riolen van de smear en slur getrokken, inclusief treitercampagnes van het team McCann cq Metodo 3.

Tapas 7 threatening to sue the Express Group, 25 June 2008
Private Eye (No online link, appears in paper version only)

It's groundhog day at the Daily Express and Daily Star. Four months after settling in a libel action from Kate and Gerry McCann by giving them £550,000 in damages plus an amazing front page apology, Dirty Des's rags are facing another legal complaint over their coverage of the Madeleine saga.

Last week they received solicitors' letters from the so called 'tapas 7', the McCanns holiday companions, threatening to sue "in relation to a number of articles".

Once again Dirty Des's legal department has issued an urgent edict that all Maddy-related material on the papers' websites must be "removed forthwith". And once again, hacks are bracing themselves for a bumper payout and an abject grovel. Bron (Dirty Des = Richard Desmond, de baas van de Express-group) Zie 3arguidoforum: Tapas 7 threat to sue DE (Private eye today) En verder laat Anorak het ook een beetje afweten, niets over het nieuws wat betreft Ward of Court, gemiste kans.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
Goedemorgen, net zoals gisteren, the TImes, the Sun, whatever, breaking yesterday's news, en al die ouwe koeien, de sloot zal zo langzamerhand wel leeg zijn nu.....
be nice or go away
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:18:24 #148
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59736341
Aha! Kijk nu eens, nu snap ik waarom de pers zo tam is, er komt een nieuwe claim.....
quote:
Madeleine McCann: A Solicitor Writes To The Express
LITTLE news in the Express of the paper’s once ubiquitous missing cover girl Madeleine McCann.

One reason could be that Express Newspapers have received a solicitor’s letter from the so-called Tapas 7 threatening to sue the paper in relation to “a number of articles”.

All ‘Our Maddie’ related content has been purged from the newspapers’ websites.

Can we expect another generous donation to the McCann fighting fund soon, and Madeleine to reappear on the papers’ front pages, albeit for one day only?
http://www.anorak.co.uk/tabloids/185287.html

Weet je, het zou me idd niets verbazen dat men dit afwacht en ondertussen de McConns geen pers meer gunnen, misschien slecht gedacht maar ik denk dat ik als krant hetzelfde gedaan zou hebben, geen echt nieuws, lastig doen, dan geen pers, screw het Amber-alert maar.
be nice or go away
pi_59739213
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 18:18 schreef kahaarin het volgende:
Aha! Kijk nu eens, nu snap ik waarom de pers zo tam is, er komt een nieuwe claim.....
[..]

http://www.anorak.co.uk/tabloids/185287.html

Weet je, het zou me idd niets verbazen dat men dit afwacht en ondertussen de McConns geen pers meer gunnen, misschien slecht gedacht maar ik denk dat ik als krant hetzelfde gedaan zou hebben, geen echt nieuws, lastig doen, dan geen pers, screw het Amber-alert maar.
Hooooi Kahaarin, zou best eens kunnen, aan de andere zijn er jammer genoeg zat bladen die wel non-nieuws plaatsen, zelfs af en aan de BBC. Oude DE-artikelen, gewoon...om te pesten!

Gepikt van Anorak, oude DE-covers:



Weinig nieuws verder, behalve dan dat Gerry McCann is gekozen in een board die iets met hartvaatziekte oid doet , heeftie trouwens mede zelf opgericht... Maar offie echt gekozen is blijft vaag, zoals een poster hier meldt. En iets over het Amber alert...indeed, screw het Amber alert! Op de site van Nige te lezen.

En als toetje een 'treffend' vers van DixonCox :

The Ballad of Bony andfrom theClyde

Sung to "Four and Twenty Virgins"

Two and seven drunkards
Went down to Praia de Luz
And when the binge was over
They became Sky's breaking news

Singing...
b*lls to the PJ
Árses to the wall
If you never get charged with neglect of yer kids
You'll never get charged at all

The village drunkard, she was there
And said her child had gone
She shouted "They have taken her"
And screwed it up in one

Singing...
Portugal is rub-bish
They all eat sardines
But there's some of us who smell of death
Perhaps it's in our jeans

The Tapas 9 they all piled in
The shutters still pristine
Ges had failed to break them
So they swiftly trashed the scene

Singing...
Gerry made a b*lls up
He didn't have the time
To break the blinds and shutters
And to fabricate a crime

The village Murat WASN'T there
He's in his Mother's flat
But nasty Lori Campbell
Fits him up the evil tw*t

Singing...
Lori points the finger
Murat's in the frame
Ges he thinks they're off the hook
Because he has no shame

The village Father's at the church
Tending the berieved
He gave the keys to Gerry
And he ended up decieved

Singing...
Ges and Kate and tennis bag
Into the night they slipped
Sneaked into the village church
And shoved it in the crypt

Marg'ret she is trademarked now
The funds are rolling in
McGuinness drinks the fund away
On beer and wine and gin

Singing...
What a bunch of thieving gets
We didn't have a clue
Paying off their mortgage
And it's thanks to me and you

Later on they hire a car
And here's the strangest bit
They let the twins p*ss in the back
And fill the boot with sh*t

Singing...
Eddie dog and Keela dog
They find the D N A
TEAM McCANN have got a job
Explaining that away

Now it is September
The P J call them in
Both emerge Arguidos
Cos their story's wearing thin

Singing...
Getting all their bags packed
As swiftly as they can
B*gger off back to Blighty
Cos the sh*t has hit the fan

Social Service they arrive
As well they damn well ought
Soon the missing child and twins
Are all made Wards of Court

Singing...
We are never guilty
We are both McCanns
Innocent of child neglect
And money laund'rin' scams

But latterly I have to ask
For one small child in pink
Was it really worth it
For a tapas and a drink?

Singing...
Did they think of Madeleine
Like decent parents would?
Did they bl00dy hell as like
Let's BANG THEM UP FOR GOOD!



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>> The REAL Madeleine McCann Story by SPUDGUN <<<
Nieuws/info is te lezen op o.a.Three Arguidos Forum + Joana Morais + mccannfiles
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:08:25 #150
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_59740210
Het is idd vreemd stil, geen gedoe meer over die stemmen voor het 'Maddy-alert' geen gezeur meer over bedreigingen, zelfs geen Gerry die een statement geeft over zijn benoeming, vreemd, heel vreemd.

En dan dit, ik zat net even te bladeren in je link Suko, dit viel me op, dit is een interview met een vriend die is gebeld door Kate om 3 uur 'snachts op 3 mei, de nacht van haar 'ontvoering':
quote:
Kate rings another close friend, Jon Corner, at 03:00am
Jon Corner, a close friend of Mrs McCann and godparent of the twins, said Kate telephoned him in the middle of the night distraught.
He said: "She just blurted out that Madeleine had been abducted. She told me, 'They have broken the shutter on the window and taken my little girl.'

"They had left the apartment locked while they were having their meal, but when they went back the last time they saw the damage."

After speaking to her a second time, he repeated his earlier account, but this time in stronger language

He told how tearful Kate sobbed down the phone early yesterday: "Someone has taken my little girl."

He continued: "She was in an absolutely hysterical state - very, very distressed. She blurted out Madeleine had been abducted.

"Kate said the shutters of the room were smashed. Madeleine was missing It looks as though someone had gone straight past the twins to get to her. Kate was incredibly upset. I've spoken to her since, and she's still completely devastated.

"She's also very upset that the police don't seem to be doing more to find Madeleine. She thinks there's too little happening."
Dit klopt toch helemaal niet? We hebben foto's gezien van die shutters, niks smashed, gewoon een beetje stuk, en ze hadden de deur toch niet op slot vanwege eventueel brandgevaar? Waarom snap ik dit nu even niet? Deze man heeft met Kate gepraat nauwelijks uren nadat het hele circus in gang is gezet, het lijkt me dat dit juist de bewijzen zijn die de PJ heeft, het klopt niet, de tijdslijn niet en de verklaringen niet.
Deze man heeft er geen belang bij om de feiten te verdraaien, ik geloof prompt dat dit door Kate is verteld, woord voor woord, als een vriendin van mij zou bellen met zo'n verhaal dan zou het ook in mijn geheugen gegrigt staan.
Dus nu het waarom, waarom heeft men in de loop van de tijd de verhalen veranderd? Dat is toch niet logisch, dingen verdraaien als je wil dat je kind teruggevonden wordt?
En dan nu Gerry met z'n mooie benoeming, al die aandacht, zelfs uit het Europese Parlement, het zeulen met cuddly cat, het doen van statements die er niets toe doen, die helemaal geen fluit met Maddy of haar zaak te maken hebben, ik begin een beetje een naar gevoel te krijgen in deze richting:
quote:
Pseudologia phantastica, (Grieks: pseudo = vals, logos = spreken, woorden) ook wel (eigenlijk onjuist) genoemd pseudologica phantastica of Confabulatie, is een psychische ziekte waarbij herinneringsvervalsingen zodanig een eigen leven gaan leiden, dat ze duidelijk niet meer overeenkomen met de waarheid. Voor de lijder is het echter wel waarheid, hij gelooft erin en zal heftig zijn eigen onwaarheden bevestigen en verdedigen.

Iedere persoon stelt zaken achteraf beter voor dan ze zijn. De wegens dysfunctioneren ontslagen werknemer houdt zichzelf en anderen voor dat hij en zijn werkgever er samen een punt achter hebben gezet omdat de verhouding verstoord was. De afgewezen verliefde houdt zichzelf voor dat zijn geliefde hem niet afwees, maar er nog niet klaar voor was. Door zichzelf dit maar vaak genoeg voor te houden, gaat men in de eigen leugen geloven, en wordt de leugen waarheid.

Voor de pseudologische leugenaar loopt dit proces volledig uit de hand. De geflipte medische student maakt zichzelf wijs dat hij een goede dokter is, de afgehaakte juridische student denkt een advocaat te zijn. Het extreemste voorbeeld is een lijder die zichzelf inbeeldde een beroemd psychiater te zijn, en een congres voor psychiaters wist binnen te komen. Stuk voor stuk geloofden ze hem. Een ander geval was een in zijn carrière gefrustreerd persoon, die zich inbeeldde van allerlei vorsten en koningen, waaronder de Capetingers, af te stammen. Hiervoor knutselde hij zelfs een stamboom in elkaar. Voor buitenstaanders al dan niet doorzichtige leugens worden vaak tot vervelens toe herhaald. Door het zelfvertrouwen dat ze uitstralen doordat ze niet beseffen dat ze liegen kunnen uit deze patiënten oplichters en kwakzalvers voortkomen.

Resultaat is dat een aantal mensen uiteindelijk ook wel gelooft in de verhalen van de persoon, maar dat er ook een aantal is die er dwars doorheen prikt. De pseudologia-phantastica-patiënt zal namelijk niet aarzelen om werkelijk ieder middel te gebruiken om zijn verhalen te ondersteunen, ook de middelen die zeer eenvoudig te controleren zijn. Iemand die in de waan is een hoogleraar te zijn, zou bijvoorbeeld kunnen beweren vele boeken geschreven te hebben. Dit soort dingen zijn eenvoudig na te kijken via bijvoorbeeld het Internet. Mensen die dit dus doen en die niet weten dat de patiënt lijdt aan pseudologia fantastica zullen dit dus als glashard liegen ondervinden, wat een zeer negatief effect op de omgang met elkaar kan hebben.

Deze ziekte dient niet te worden verward met pathologisch liegen, een psychische ziekte waarbij men de onbedwingbare drang heeft te liegen. De pathologische leugenaar weet dat hij liegt, de pseudologische leugenaar zegt slechts dat wat voor hem de waarheid is.
van Wiki.

Ik ben al eerder eens gaan neuzen op Wiki over Munchhausen by proxy, maar dat is een stoornis waarbij de moeder het kind bewust ziek maakt, dat was niet im frage, toen ben ik eens verder gaan neuzen en kwam dit tegen, ik heb de bron ook niet meer 1-2-3, het kwam van Wiki, ik had dit in een word document bewaard.

Wat nu als Kate iets is overkomen mbt Maddy en zij heeft de kids naar bed gebracht en later op de avond Maddy in de scenic verstopt, dan zou Gerry in theorie niet van haar verdwijning af hoeven te weten, totdat zij gillend en moord en brand schreeuwend bij het restaurant aankwam.
Dit is puur speculeren en na lang nadenken heb ik het nu hier eens neergezet, dit klinkt voor mij namelijk meer logisch dan welke egg-man of bundle-man dan ook.
Nogmaals dit is gewoon een hersenspinsel van mij, geen enkele wetenschappelijke/technische bewijzen of wat dan ook wijzen in die richting maar dit is iets wat het voor mij zou verklaren.
Want ik snap die mensen niet, je dochter is weg en je gaat naar de Paus, je dochter is weg en je gaat posters plakken in andere landen, je dochter is weg en je gaat lobbyen voor een Amber- alert, je dochter is weg en je maakt je druk om je eigen hachje.......enz enz enz enz.......
Voor mijn gevoel klopt er iets niet met Kate, Gerry ontkent voor zichzelf dan dat zijn vrouw in staat is zoiets te doen en gaat mee in haar leugens om de waarheid niet te hoeven zien.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')