abonnement Unibet Coolblue
pi_59000035
Hoi,

Weet iemand wat de kosten van het sneltransport zijn als ik zaterdagochtend een bed koop en dat dezelfde dag wil laten bezorgen?

Alvast bedankt!
pi_59000518
133.70 euro.
uitgerekend met de transport calculator van IkeA
pi_59000620
Bedankt!

Waar vind ik dat ding?
pi_59000857
Goh, voor dat bedrag?. Dan zou ik toch een aanhanger huren voor een paar tientjes, en als je geen trekhaak hebt een busje voor een paar uur, bespaar je toch echt wel een hoop geld
pi_59001037
Het sneltransport is niet van de Ikea. Ikea bezorging is veel duurder dan de sneltransport die je ernaast kan vinden... te minste in Delft is er een extra service. Voor een stapelbed, matras en kast was ik nog geen 70 euro kwijt... is het dezelfde dag in huis... maar moet je wel zelf sjouwen.
pi_59001065
Ik heb niet alleen geen trekhaak en geen auto, maar ook geen rijbewijs.
Dus die besparing zit er niet in, helaas.

Ik had hulp geregeld, maar die gaat helaas niet door en wordt even (het is onduidelijk hoe lang dat is) uitgesteld.

Het hebben van een bed is inmiddels een dringende behoefte, vandaar mijn vraag.
Ik vind het niet zo'n ramp als het wat kost, als het maar niet gruwelijk veel is.
pi_59001132
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb niet alleen geen trekhaak en geen auto, maar ook geen rijbewijs.
Dus die besparing zit er niet in, helaas.

Ik had hulp geregeld, maar die gaat helaas niet door en wordt even (het is onduidelijk hoe lang dat is) uitgesteld.

Het hebben van een bed is inmiddels een dringende behoefte, vandaar mijn vraag.
Ik vind het niet zo'n ramp als het wat kost, als het maar niet gruwelijk veel is.
ah zo, dan is het idd een andere zaak, maar toch gewoon zonde van je geld, heb je geen kennis met een rijbewijs die voor je kan rijden zodat je een busje kan huren?
pi_59001410
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:13 schreef john6 het volgende:

[..]

ah zo, dan is het idd een andere zaak, maar toch gewoon zonde van je geld, heb je geen kennis met een rijbewijs die voor je kan rijden zodat je een busje kan huren?
"Zonde van het geld" is een beetje hoe je het bekijkt.
Ik heb het altijd zonde van mijn geld gevonden om dure rijlessen te nemen en een auto aan te schaffen, dus vind het nu niet heel sociaal om een gunst te vragen aan mensen die andere overwegingen hadden.
Ik heb het mijn ouders gevraagd (daar mag je van profiteren), maar die kunnen bij nader inzien niet.

Nu vind ik dus dat ik het zelf maar moet oplossen, maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben.
Hoe dan ook zullen de kosten waarschijnlijk niet hoger zijn dan maanden rijlessen en het hebben van een auto, maar toch hoop ik dat het een beetje een schappelijk bedrag is.
Maar voordat ik zaterdagochtend de bus neem naar Duiven, hoop ik vast een beetje in te kunnen schatten wat het gaat kosten.
pi_59001526
Sneltransport werkt overigens perfect.

En via de website kan je opzoeken wat het gewicht is van een bed.
Daarna kan je de tarieven bekijken en zien wat het gaat kosten.

Zelf zat ik op 70 euro voor een bank en een bureau van 4x1.60 + onderstel. En dan nog 2x etage toelage.
pi_59001630
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

"Zonde van het geld" is een beetje hoe je het bekijkt.
Ik heb het altijd zonde van mijn geld gevonden om dure rijlessen te nemen en een auto aan te schaffen, dus vind het nu niet heel sociaal om een gunst te vragen aan mensen die andere overwegingen hadden.
Ik heb het mijn ouders gevraagd (daar mag je van profiteren), maar die kunnen bij nader inzien niet.

Nu vind ik dus dat ik het zelf maar moet oplossen, maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben.
Hoe dan ook zullen de kosten waarschijnlijk niet hoger zijn dan maanden rijlessen en het hebben van een auto, maar toch hoop ik dat het een beetje een schappelijk bedrag is.
Maar voordat ik zaterdagochtend de bus neem naar Duiven, hoop ik vast een beetje in te kunnen schatten wat het gaat kosten.
Wat heet profiteren van anderen, je kunt die persoon die eventueel voor je wilt rijden er toch ook wat voor geven.
Voor de rest vind ik dat je qua argument een goede instelling hebt.
pi_59005908
Wij zitten nog te twijfelen of we onze spullen door de Ikea-service willen laten bezorgen. We hebben namelijk wel een verhuisbusje tot onze beschikking, dus als het daar in past dan is dat makkelijker en goedkoper. Aan de andere kant racen we al het halve land door met dat busje in het weekend van de verhuizing... We kunnen de tijd wel beter gebruiken.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:20:09 #12
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_59005982
Volgens mij (correct me if i'm wrong) levert ikea zowiezo dezelfde dag als je het voor een bepaalde tijd inlevert bij de klantenservice en als je binnen een bepaalde afstand van ikea woont. Dus sneltransport maakt dan niks uit, het transport van ikea is zowiezo snel

Edit: ze noemen het wel sneltransport
quote:
Tarieven voor levering in Nederland
Gewicht Tarief
< 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm 15.-
0 - 100 kg 29.-
100 - 300 kg 59.-
> 300 kg 89.-
etagetoeslag 10.-
Wanneer levering niet mogelijk is via regulier transport (zie afleveringsvoorwaarden
art 1.1 tot en met 1.5 en 1.7) zijn de extra
kosten (max. 151.90 incl. BTW) van een eventuele bijzondere
bezorging voor rekening van de klant.
Sneltransport
• Aankopen uit voorraad kunnen dezelfde dag bezorgd worden in
de directe omgeving van de vestiging (zie postcode overzicht bij
de transportbalie/klantenservice).
• Sneltransport op dezelfde dag is alleen mogelijk wanneer je voor
18 uur de goederen aflevert bij de transportbalie.
• Etageleveringen zijn bij deze service helaas niet mogelijk.
• Deze service wordt uitgevoerd door 1 chauffeur.
bron: http://www.ikea.com/ms/nl(...)/transportfolder.pdf

[ Bericht 64% gewijzigd door Jipje op 30-05-2008 10:05:23 ]
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_59044519
Het kostte ¤ 59,00 en werd keurig om 18:45 uur afgeleverd.
Niet duur voor een bed en een Billy.

En deze keer geen schroeven tekort, maar zelfs een paar teveel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')