abonnement Unibet Coolblue
pi_58989076



Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd

- DDS - Delft:
seekfaM

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
Thrawn

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Nereus - Amsterdam
Schotse_Hooglander
Slachtkalf

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus

- Orca - Utrecht:
Keroppi
oddman
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok
Delnooz
Dodona
Sjobber

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-

- Skøll - Amsterdam:
De_Ananas
Kutcompo
Pullup
theSummoner

- Triton - Utrecht:
KluupKluup

- Vidar - Tilburg:
Chielus

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Onbekend:
E-Jay
Riemenfeut

Eerdere topics:
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren


Belangrijke sites:
Foto\\\'s
www.nlroei.nl - Voor al uw foto\\\'s, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!

Algemeen
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK\\\\\\\\\\\\\\\'s te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982

Filmpjes

www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.

http://video.google.com - Minder hoogstaand dan youtube (want geen échte roeiwedstrijden), maar het zoeken altijd waard.

http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/ - Weliswaar in het Frans, maar genoeg leuke filmpjes te zien! Skiffbehendigheid met Fabrice Moreau (LM1x FR - zie ook onder), de Olympische voorbereiding van Sebastien Vieilledent & Adrien Hardy (winnaars goud M2x Athene 2004 - my personal favorite) en een race tussen GB, DE, en FR voor het paleis van Versailles.

En om het leuk af te sluiten in deze categorie (filmpjes): je bent pas écht behendig als je Fabrice Moreau na kan doen.

[ link | afbeelding ]

Deze achten hadden wat moeite met de kunst van het roeien:
link

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjobber op 30-05-2008 01:01:23 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_58989186
De Rottebokaal, wat een aanfluiting is dat nu al zeg.
Ze reageren ook al helemaal niet op e-mails bij Skadi.
Loting wordt morgen (30 mei) bekend gemaakt.

Tijd lijkt mij te worden stilgezet, omdat het een achtervolgingsrace is en eerst de hele meuk over de finish moet zijn alvorens ze de weg terug kunnen doen? Sowieso geeft de baancommissaris toestemming voor wanneer je mag rondmaken, zoals in de reglementen staan.


Leuk boekje overigens van Dhr. Goedhart. Mag wel gezegd worden zo naar Euros toe

[ Bericht 57% gewijzigd door Sjobber op 29-05-2008 15:23:36 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_58989758
Heb er ook echt zin in
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_58989935
Erevlot!
pi_58990066
Komend weekend ARB

Plan is dat ik ga skiffen (za en zo) en 2x'en (za en volgens mij ook zo)

Heb er zin in


Wat vinden jullie trouwens de grens voor lichte pik - zware bal.
Ik weet dat die grens 72.5 kg is. Maar ik bedoel meer van, als je 75kg ben dan kan je nog licht roeien als je wil (weinig eten en allemaal andere rare trucjes uithalen) maar wanneer kan het echt niet meer.
Zelf zit ik nu op de 87 kilo (1.97) dus dat word geen licht roeien voor mij volgend jaar

[ Bericht 52% gewijzigd door seekfaM op 29-05-2008 15:40:42 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:57:16 #6
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_58990607
Ik was voordat ik intrianing ging vaak rond de 78, heb zelfs de 79 kilo aangetikt en was toch niet (echt) veel vetjes. Had toen ongeveer een vetpercentage van 15% als ik moet schatten, nu zo tussen de 6% en 7% denk ik.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 mei 2008 @ 17:24:56 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58992503
Zo nog even voor het Pinkpop weekend een TVP'tje.

Maandag, woe, do & Vrij weer talentenacht, daartussen nog even skiffen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_58993819
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:34 schreef seekfaM het volgende:
Wat vinden jullie trouwens de grens voor lichte pik - zware bal.
Ik weet dat die grens 72.5 kg is. Maar ik bedoel meer van, als je 75kg ben dan kan je nog licht roeien als je wil (weinig eten en allemaal andere rare trucjes uithalen) maar wanneer kan het echt niet meer.
Zelf zit ik nu op de 87 kilo (1.97) dus dat word geen licht roeien voor mij volgend jaar
Is sterk afhankelijk van:
- je bouw
- je vetjes
- je wil om licht te roeien

Kijk voor de grap maar eens op de site van Triton licht 2008. Die gasten zijn zelden ingewogen (alleen NKIR dacht ik) maar kwamen dan ook van ver (lees: boven de 80...)

Zelf eigenlijk alleen maar bijgegeten omdat ik te licht was
pi_59000610
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:25 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Is sterk afhankelijk van:
- je bouw
- je vetjes
- je wil om licht te roeien

Kijk voor de grap maar eens op de site van Triton licht 2008. Die gasten zijn zelden ingewogen (alleen NKIR dacht ik) maar kwamen dan ook van ver (lees: boven de 80...)

Zelf eigenlijk alleen maar bijgegeten omdat ik te licht was
Dat is ook een beetje overdreven hoor
Het klopt dat ze idd telkens uitgewogen werden, maar dat komt door de slag. Die jongen komt van 78 en ze dachten 'dat het wel zou lukken', maar hij bleef gewoon continu op 73 hangen. Zelfs zweetlopen lukte niet.
Hoe jij het zegt lijkt het net alsof de halve boot boven de 80 was.

Ik ben zelf nu 81/82kg. Vóórdat ik ging roeien woog ik 78 (toen had ik een buikje, nu niet meer). Ik wil misschien volgend jaar gaan wedstrijdroeien, maar dan sowieso geen licht
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:28:59 #10
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59001552
Om mijn tvp toch nog een beetje boodschap te geven:

Komend weekend onderlinge wedstrijden op mijn burgerroeiverening salland . tis maar 400 meter dus het wordt echt een beetje roeien a la lenteC4'en (zeker aangezien de ploegen zwaaaar worden gemixt)
Ik zit er nog over te denken om bij een van de laatste nationale wedstrijden te komen kijken @ bosbaan, maar dan moet het wel een beetje nut hebben. zelf meedoen zit er dit seizoen niet in, maar ben al wel weer goed aan het trainen (als in kilometers maken in de skiff en oefeningen om wat sterker te worden), misschien dat er volgend jaar ergens nog een wedstrijd voor me in zit.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59002237
What happened to the OP
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59003425
Ja ik weet niet... ik kreeg dat plaatje niet terug, dan kreeg ik van dat ik dat plaatje niet mocht doorlinken ofzo. Heb het nu weer gefixt, zag al waar het aan lag. Was iets doms van mij
De rest is gewoon hetzelfde gebleven, zoals kluupkluup het de vorige keer het had aangepast.
Moeten er weer kaders omheen?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_59004032
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:00 schreef Sjobber het volgende:

Leuk boekje overigens van Dhr. Goedhart. Mag wel gezegd worden zo naar Euros toe
Ik vond het een prachtig boek, en heel informatief, maar ook zo onleesbaar als de neten

Hoe kom jij eraan dan?

Voor de buitenstaanders: de bootsman van de eerste 4 decennia van Euros stopt dit jaar en in samenwerking met euros heeft hij een boek geschreven. Nou is het een allerbeste man die echt heel veel voor de vereniging betekend heeft, maar hij is ook een timmerman met zeer beperkt schrijftalent. Dus niet alles in dat boek is even logisch vervolgd, en qua opbouw zijn er wat gebreken te ontdekken.

Daarentegen is hij er ook bij sinds vlak na de oprichting, 43 jaar geleden, en is er best wat gebeurd en veranderd sindsdien. Dit is weer één van de weinige historische documenten over die periode .
pi_59004444
Onleesbaar... de spellingsfouten kan ik er als dyslect wel uithalen moet ik zeggen
In sommige gevallen vind ik het jammer dat de verhalen maar een beetje half af zijn, of missen er verhalen die je eigenlijk ook eens zou willen lezen. Zoals de omgevallen botenwagen, de 2- die ongeveer 2 jaar geleden was overvaren, wat voor bootjes hij in elkaar timmerde (of uit elkaar). Om maar wat dingen te noemen.

Ik heb er wel van genoten, maar het mocht van mij wel meer wezen
Owja, gekocht, hoe anders


Vind het altijd wel mooi al die verhalen die onze bootsman zo nu en dan verteld. Al moet ik bekennen dat ik te weinig bij hem binnenval... Maar dat ligt meer aan het feit dat ik niet zo een socializer ben.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjobber op 30-05-2008 03:43:26 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_59004918
Riemenfeutje gaat overigens dit weekeinde daar in Luzern een poging doen om zich te plaatsen voor het kwalificatie tournooi, dus hij maakt nog steeds kans om in Peking aan de start te verschijnen.

Ik was hem een beetje vergeten te noemen in het vorige topic want hij is wat stil de laatste tijd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:19:30 #16
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59005970
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 07:16 schreef pullup het volgende:
Riemenfeutje gaat overigens dit weekeinde daar in Luzern een poging doen om zich te plaatsen voor het kwalificatie tournooi, dus hij maakt nog steeds kans om in Peking aan de start te verschijnen.

Ik was hem een beetje vergeten te noemen in het vorige topic want hij is wat stil de laatste tijd.
Okay, you officially got me puzzled. Ga je me nu vertellen dat Riemenfeutje of in de acht zit of in de 2x?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:35:47 #17
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59006219
*WeO heeft even wat teruggelezen en krijgt nu wel een vermoeden om wie het gaat
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59009245
Hij is bijna aan de beurt. Het zou me verbazen als ze in een keer door zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_59009850
Nou ja... ze hebben bewezen al sneller te kunnen zijn dan de Belgen...
Daarnaast wel respect dat die het op 'eigen houtje' probeerd. Zonder de bondssteun bedoel ik dan.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_59011565
Als ik goed gok zal dat feutje dan de boeg uit de dubbeltwee moeten zijn. En heeft ie dit jaar toch al zeker zijn beginnelingen status mogen verliezen, dus dat scheelt alvast weer een beetje. In ieder geval een mooie race geweest daar in de voorwedstrijd, gaat nog heel spannend worden of de NOC eisen te halen gaan zijn. Ik denk dat ik er morgen toch ook maar even ga kijken.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:56:14 #21
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59011795
Knap dat ze inderdaad voor hebben gelegen op zowel NZL als SLO. Ik ben benieuwd!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59013017
De NOC-eisen zijn ook weer zoiets. Behoor je tot de top10 van de wereld mag je nog niet.
pi_59015114
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:55 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje overdreven hoor
Het klopt dat ze idd telkens uitgewogen werden, maar dat komt door de slag. Die jongen komt van 78 en ze dachten 'dat het wel zou lukken', maar hij bleef gewoon continu op 73 hangen. Zelfs zweetlopen lukte niet.
Hoe jij het zegt lijkt het net alsof de halve boot boven de 80 was.

Ik ben zelf nu 81/82kg. Vóórdat ik ging roeien woog ik 78 (toen had ik een buikje, nu niet meer). Ik wil misschien volgend jaar gaan wedstrijdroeien, maar dan sowieso geen licht
Beste mensen,
na het lezen van de leukste berichten op FOK.nl, ga ik er als burger mij maar eens even mee bemoeien.
Allereerst wil ik even aangeven, Pim, dat ik lid ben van de Utrechtse Studenten Roeivereeniging "Triton".
Licht worden is inderdaad een geval apart. Als je honger hebt, kan je niet eten. Je uitwerpselen zijn wat vloeibaarder van aard en tsja, dat patatje mét moet je helaas ook even uit je hoofd zetten.
Leuk dat er ook mensen jaloers zijn op deze speciale tak uit de roeiwereld. 'Kluupkluup' heeft duidelijk nog nooit in een wedstrijdboot mogen meedoen. Als je van boven de 80kg komt, kan het makkelijk zo zijn dat je Licht kan inwegen op een nationale wedstrijd. Je weet zelf wel een aantal voorbeelden van je eigen vereeniging, die gaan we hier maar even niet noemen.
Ik heb inderdaad gehoord van 'die jongen' die van boven de 78kg komt. Ik wil hier even op reageren. Technisch gezien zijn deze jongens nog nooit uitgewogen. De slag, die inderdaad te zwaar was, heeft nog nooit zweet hoeven lopen omdat het vantevoren al duidelijk was dat er niet gestart kon worden. Om 5uur 's ochtends op Utrecht CS zelfs. Daarnaast is het een feit dat deze jongen er niet voor gezorgd heeft de ploeg niet te kunnen laten starten. Er waren enkele andere factoren zoals blessureleed en ziektes. Daardoor hebben deze jongens elke training, een aantal weken lang, gemiddeld met 2 invallers moeten trainen. Dit maakte de beslissing op een verstandig punt van het seizoen te stoppen met de LEJ8+.

Na het stoppen van de 8+ is er besloten door te gaan met een 4+. Deze jongens hebben er naar mijn inzien nog behoorlijk veel lol in en deze jongens zijn NIET van oorsprong afkomstig van boven de 80kg.

Hopelijk gaat jou het wedstrijdroeien volgend jaar ten goede, misschien wel als Licht.
Tot op de installatie!

Pim
PIM - Please Introduce Myself!
pi_59019865
Ah, nou ok.. Ik was er ook niet zelf bij natuurlijk en inderdaad ik heb nooit wedstrijd geroeid. Maar het merendeel klopte volgens mij dan wel als ik jou verhaal lees. Waar het mij vooral om ging is dat 'het verhaal' ging dat de halve selectie boven de 80kg zat. Volgens mij zat er zelfs dit jaar niemand boven de 80. Toch? Respect voor de mensen die van boven de 80 naar Licht kunnen, maar ik zie het bij mij niet gebeuren
Ik ga binnenkort m'n vetpercentage maar eens meten.

En Pim, ben je Zwaar '02 of '03?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:57:19 #25
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59023359
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:54 schreef pullup het volgende:
Hij is bijna aan de beurt. Het zou me verbazen als ze in een keer door zijn.
Niet dat je er antwoord op gaat geven hier, pullup, maar loopt niet echt lekker bij de vrouwen-acht hè?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59024572
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:57 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Niet dat je er antwoord op gaat geven hier, pullup, maar loopt niet echt lekker bij de vrouwen-acht hè?
Komt toch niet door de Skollies?

  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:32:41 #27
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59036395
Welles. Kutskollies.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59036478
@ Wan We zullen morgen zien of de prestatie van vandaag herhaald kan worden of zelfs verbeterd.
De ploegen die uit het kwalificatietournooi als deelnemer op de spelen gaan komen zullen absoluut in aanmerking gaan komen voor de medailles.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_59037475
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:36 schreef pullup het volgende:
@ Wan We zullen morgen zien of de prestatie van vandaag herhaald kan worden of zelfs verbeterd.
De ploegen die uit het kwalificatietournooi als deelnemer op de spelen gaan komen zullen absoluut in aanmerking gaan komen voor de medailles.
Is het weleens voorgekomen dat een ploeg vooraan voer tijdens de OS en net voor de finish een snoek had?

pi_59037883
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:31 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Is het weleens voorgekomen dat een ploeg vooraan voer tijdens de OS en net voor de finish een snoek had?

Dit was niet direct snoeken, maar de vorige olympische spelen was dit een heftige rel.

http://www.news.com.au/pe(...)8912-5005369,00.html
Ik geloof ook dat de dame na de race klapjes heeft ontvangen van een van haar ploeggenoten.

Verder schieten me nog zo snel een snoek van de Nederlandse damesvier bij de Tampere WK vlak voor de finish in het hoofd waardoor ze een medaille misten.
En een drama was het voor de Nederlandse damesdubbel uit Radnice WK toen ze in het heetst van de strijd het eindsignaal van de nummer twee voor dat van zichzelf hielden,stopten 2 halen voor de finish, en daardoor net vierde werden.

Ik schat in dat er vast wel zoiets eens gebeurd is.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_59040990
Rottebokaal ging kut.. en m'n mobiel ligt waarschijnlijk ergens op de bodem van de Rotte
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59041370
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Rottebokaal ging kut.. en m'n mobiel ligt waarschijnlijk ergens op de bodem van de Rotte
Roei je met een mobiel in je zak of is ie er gewoon ingetyfed? In beide gevallen best kut
pi_59045634
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:25 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Roei je met een mobiel in je zak of is ie er gewoon ingetyfed? In beide gevallen best kut
Een van ons had zich verslapen en 'kwam later', en aangezien hij niet wist dat we in de buurt van Nautilus moesten vlotten ipv bij Skadi nam ik mobiel even mee. Toen we moesten instappen gaf ik mijn mobiel aan de stuur. Hij zegt dat hij nog even op mijn mobiel had gekeken hoe laat het was voordat we weggingen en daarna was hij spoorloos..En hij springt nu meteen op de voicemail
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59050558
De jeugd van W3 mag dood voor het stelen van onze oppermachtige petje's!
pi_59052258
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:25 schreef seekfaM het volgende:
De jeugd van W3 mag dood voor het stelen van onze oppermachtige petje's!
Die 14 jarige jochies? !

Zitten er bij W3 trouwens relatief meer ''goede'' roeiers dan bij studentenvereningen? Aangezien ze daar vanaf jong al trainen
  zondag 1 juni 2008 @ 21:44:14 #36
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59056618
*gyas roeier meldt zich
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 1 juni 2008 @ 21:45:11 #37
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59056633
Dit weekend was competitiekamp bij ons, mooi dubbel4+'en

was wel hip
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59056803
Bij W3 zitten wel meer goede roeiers dan bij de meeste andere burgerverenigingen. Maar volgens mij is het echte grote werk toch nog overwegend bij de studenten. Dan heb ik het natuurlijk over senioren hè, clubroeiers en junioren zijn een geheel ander verhaal.
pi_59057268
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:53 schreef cryforhelp het volgende:
Bij W3 zitten wel meer goede roeiers dan bij de meeste andere burgerverenigingen. Maar volgens mij is het echte grote werk toch nog overwegend bij de studenten. Dan heb ik het natuurlijk over senioren hè, clubroeiers en junioren zijn een geheel ander verhaal.
Daar heb ik het ook over. Maar als je avnaf jonge jongen daar roeit dan roei je sowieso al veel langer dan de meeste studenten (dus meer kans op een betere roeier) en het lijkt me dat als je 18 bent en je gaat studeren je niet zomaar overstapt dan naar een studentenverening.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:37:50 #40
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59057632
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:20 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Daar heb ik het ook over. Maar als je avnaf jonge jongen daar roeit dan roei je sowieso al veel langer dan de meeste studenten (dus meer kans op een betere roeier) en het lijkt me dat als je 18 bent en je gaat studeren je niet zomaar overstapt dan naar een studentenverening.
Als student stap je juist wel over op een studentenvereniging. Daar zitten namelijk alle leeftijdsgenoten, en veel meer mensen om mee samen te roeien. Eerstejaars studentenroeiers hebben misschien nog niet zo veel te bieden voor ex-jeugdroeiers, maar de ouderejaars wel en daar wordt dan vaak gelijk al mee gecombineerd. Op alle burgerverenigingen waar ik wel eens ben geweest zit er een enorm gat tussen 18 en ongeveer 30 jaar, ofwel de studentenleeftijd. Plus dat je als student ook wel toe bent aan wat nieuwe, ook studerende contacten. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die bij hun burgervereniging blijven, maar dat is een minderheid.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59057957
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:37 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Als student stap je juist wel over op een studentenvereniging. Daar zitten namelijk alle leeftijdsgenoten, en veel meer mensen om mee samen te roeien. Eerstejaars studentenroeiers hebben misschien nog niet zo veel te bieden voor ex-jeugdroeiers, maar de ouderejaars wel en daar wordt dan vaak gelijk al mee gecombineerd. Op alle burgerverenigingen waar ik wel eens ben geweest zit er een enorm gat tussen 18 en ongeveer 30 jaar, ofwel de studentenleeftijd. Plus dat je als student ook wel toe bent aan wat nieuwe, ook studerende contacten. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die bij hun burgervereniging blijven, maar dat is een minderheid.
Hmm zo had ik het nog niet bekeken

Je hebt gelijk denk ik
  maandag 2 juni 2008 @ 08:27:56 #42
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59062038
Euh.... 30 jaar studentenleeftijd?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59064670
studententijd = gat
  maandag 2 juni 2008 @ 13:30:48 #44
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59067780
quote:
Op maandag 2 juni 2008 08:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
Euh.... 30 jaar studentenleeftijd?
ja nouja die valt daar in
een heleboel mensen stoppen ook gewoon met roeien na hun studententijd zegmaar, of beginnen pas later weer ivm carriere maken enzo... Het gat zit er iig wel
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 2 juni 2008 @ 20:03:50 #45
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59076998
quote:
Op maandag 2 juni 2008 08:27 schreef WanEnOonlie het volgende:
Euh.... 30 jaar studentenleeftijd?
Ze zijn er echt

Complimenten met je commentaar trouwens, heb met plezier zitten luisteren op de tribune. Lekker scherp, goed op de hoogte, geen mensen/verenigingen afzeiken! Hulde! Wanneer zijn jullie er weer?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_59080687
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:24 schreef Kluupkluup het volgende:
Ah, nou ok.. Ik was er ook niet zelf bij natuurlijk en inderdaad ik heb nooit wedstrijd geroeid. Maar het merendeel klopte volgens mij dan wel als ik jou verhaal lees. Waar het mij vooral om ging is dat 'het verhaal' ging dat de halve selectie boven de 80kg zat. Volgens mij zat er zelfs dit jaar niemand boven de 80. Toch? Respect voor de mensen die van boven de 80 naar Licht kunnen, maar ik zie het bij mij niet gebeuren
Ik ga binnenkort m'n vetpercentage maar eens meten.

Kijk eens op die site dan: 80,1 (Meuleman) met foto en al.

Verder was Dhr. Jonkman idd een prima commentator.

En en en en en: mijn heavy balls zijn beginneling af! Op naar de overgangsstatus!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 10:44:57 #47
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_59084764
overgangs lijkt mij nog wel wat te optimistisch dit jaar, al varen ze prima mee in het nieuwelingenveld...
pi_59086496
quote:
Op maandag 2 juni 2008 20:03 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ze zijn er echt

Complimenten met je commentaar trouwens, heb met plezier zitten luisteren op de tribune. Lekker scherp, goed op de hoogte, geen mensen/verenigingen afzeiken! Hulde! Wanneer zijn jullie er weer?
De slag van onze LN2- kon het trouwens om de een of andere reden niet waarderen dat hij de hemel in geprezen werd. Vooral niet omdat hij er 10 tot 12 keer op aangesproken werd, en elke keer chagrijniger begon te reageren
pi_59086559
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:44 schreef Pikhoofd het volgende:
overgangs lijkt mij nog wel wat te optimistisch dit jaar, al varen ze prima mee in het nieuwelingenveld...
Precies, vooraan in het nieuwelingenveld en we hebben nu eindelijk een zwaardere boot kunnen regelen. Als dat nét die paar secondes kan uitmaken...
Als je in een boot zit voor 80 kg met gemiddeld 94,5 kg aan boord zal dat nog weleens een beslissend zetje kunnen geven.
pi_59086599
quote:
Op maandag 2 juni 2008 23:53 schreef De_Brok het volgende:

[..]
En en en en en: mijn heavy balls zijn beginneling af! Op naar de overgangsstatus!
Ja die van ons ook! Het was een mooi feestje in E'de zondagavond.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:30:53 #51
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59087204
We zijn er komend weekend weer (HB).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59088498
Nice! Ik schijn ook mee te gaan doen, samen met Apoc in een 8.

Op NLroei staat gemeld dat de Holland4 & 8 meedoen, maar ik zag bij de inschrijvingen ook de lichte 4- staan. Ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren, opzich kunnen ze de Holland Beker wel gebruiken om weer wat anders te proberen. De wissel van Arnoud & Marshall heeft nou niet echt zo heel erg radicale verbetering gebracht, ik ben ook benieuwd naar t resultaat van t overleg van Koen van Nol met suzannah.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_59089314
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:30 schreef WanEnOonlie het volgende:
We zijn er komend weekend weer (HB).
Ik ook!

5 shifts maar kutcompo heeft er 6
pi_59120964
Zilver in Luzern

Hoe was de D8+ Pullup? 2 seconde achter de #1
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:13:11 #55
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59130104
Ik zit vanaf heden in de talentenacht van gyas, dus ga nu eindelijk een beetje serieus trainen met coaching enzo, ben nu echt nog een keiharde reuper
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59131807
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:13 schreef ArendBarend het volgende:
een keiharde reuper
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 juni 2008 @ 23:48:41 #57
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59133144
Ja bij ons is de talentenacht ook begonnen, allemaal lente leden en maandag voor het eerst hard getraind. Gaat lekker. 4 keer in de week bikkelen, 2 keer in de week skiffen en nog sportschooltje. Goed bezig
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59133523


[ Bericht 100% gewijzigd door De_Ananas op 05-06-2008 00:25:18 ]
pi_59139527


[ Bericht 100% gewijzigd door De_Ananas op 05-06-2008 11:35:32 ]
pi_59145221
Ik kan een week niet trainen (normaal 4 a 5 keer per week) omdat ik op excursie ben in Limburg.. Ik krijg al afkickverschijnselen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 juni 2008 @ 15:48:35 #61
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59147255
De_Ananas was dronken aangezien je je berichten ge-edit hebt?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59147283
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
De_Ananas was dronken aangezien je je berichten ge-edit hebt?
Nee, ben zo stom geweest om in te loggen op een maats pc
pi_59157675
In de Holland8 zijn ook dingen radicaal veranderd: Galzenborg, Lubbers en de stuur eruit en de M2x erin: http://www.telesport.nl/4(...)r_Mannen_Acht__.html
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:18:09 #64
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59158351
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:55 schreef Thrawn het volgende:
In de Holland8 zijn ook dingen radicaal veranderd: Galzenborg, Lubbers en de stuur eruit en de M2x erin: http://www.telesport.nl/4(...)r_Mannen_Acht__.html
Tien dagen van te voren? Ik vraag me af of je daar echt winst mee gaat halen. Maargoed, als de acht op deze manier verder had geroeid hadden ze het waarschijnlijk niet gehaald. Om er maar een spreekwoord tegenaan te gooien: niet geschoten is altijd mis! Ik hoop dat het effect heeft.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_59158989
Maakt een stuur zoveel uit?
pi_59159058
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:39 schreef De_Ananas het volgende:
Maakt een stuur zoveel uit?
Naar mijn weten was dat meer iets van een meningsverschil over de te varen koers. Maar ik hoor ook dingen via via via via via dus pin me er niet op vast
pi_59160118
Wan, jij bent altijd goed op de hoogte, weet jij wat er allemaal speelt, ben op zich wel benieuwd.
pi_59160145
Speelt er eigenlijk enige rivaliteit tussen de verschillende Olympische roeiers van de verenigingen? Lijkt me niet maar bij voetbal komt het heel soms voor
pi_59162523
De 2x erin gooien lijkt mij een duidelijk teken van pure wanhoop, gecombineerd met al opgegeven hebben. Die jongens hadden alleen maar olympische aspiraties voor het meedoen om later sterk terug te komen. Volgens mij mist er nog wel wat ervaring tov Glazenborg en Lubbers.

Ik wens de hele acht in ieder geval veel succes toe, hopen dat deze drastische maatregelen genoeg zijn om de ploeg weer in de juiste richting te schoppen.
pi_59163127
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:22 schreef jw3 het volgende:
Wan, jij bent altijd goed op de hoogte, weet jij wat er allemaal speelt, ben op zich wel benieuwd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:20:16 #71
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59164210
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:30 schreef -Banaan- het volgende:
Nice! Ik schijn ook mee te gaan doen, samen met Apoc in een 8.
Ja, leuk! Betekend voor mij wel dat ik nog wat extra gewicht kwijt moet, maar dat gaat wel lukken

Gaan jullie op zaterdag ook nog starten? Wij gaan in de 4-, ondanks dat we woensdag pas voor het eerst in zo'n ding gezeten hebben En weet jij of we in Gyas of Proteus tenue gaan starten? Volgens mij Gyas toch?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:35:52 #72
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59164536
Een kat in het nauw.... Nee jongens, ik werd er gisteravond mee geconfronteerd en heb een poging gedaan het op NLroei te krijgen. Niet gelukt helaas, misschien dat het nog komt. Binnenkort wel een voorbeschouwing op het OKT van mijn kant op NLroei dus daar zal ik het ongetwijfeld in verwerken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:36:27 #73
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59164550
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 07:46 schreef pullup het volgende:

[..]

Waar was je nou met de finale van de damesacht, pullup?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59165382
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 09:20 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Ja, leuk! Betekend voor mij wel dat ik nog wat extra gewicht kwijt moet, maar dat gaat wel lukken

Gaan jullie op zaterdag ook nog starten? Wij gaan in de 4-, ondanks dat we woensdag pas voor het eerst in zo'n ding gezeten hebben En weet jij of we in Gyas of Proteus tenue gaan starten? Volgens mij Gyas toch?
Gyas pakje, stuur moeten we nog vinden denk ik Maar extra gewicht kwijt? Hoe dat? Die 2 die niet uit jullie bootje komen zijn gemiddeld boven de 70? Ik wordt precies gecompenseerd door m'n compaan.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  vrijdag 6 juni 2008 @ 10:48:54 #75
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59166286
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:13 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Gyas pakje, stuur moeten we nog vinden denk ik Maar extra gewicht kwijt? Hoe dat? Die 2 die niet uit jullie bootje komen zijn gemiddeld boven de 70? Ik wordt precies gecompenseerd door m'n compaan.
Klopt, die jongens zijn normaal gesproken 71 en 72, dus iedereen moet nu een halve kilo lichter zijn. Gelukkig was ik vanmorgen al 71,3 kg, gaat dus makkelijk lukken.

Die twee die niet bij ons uit de boot komen hadden afgelopen weekend overigens nog geprobeerd in te wegen voor de 2-, met succes uiteindelijk, alleen ging het in de boot na 2,4 kilo zweten niet zo hard meer
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_59171408
Te leuk trouwens - Peter van Wiersum die nu de Holland 8 mag sturen. Heeft ons op Gent in de 8+ gestuurd.
Opzich merkte je best wel dat hij het kon
Tevens is hij ook een oud DDS'er
pi_59182467
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 09:36 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waar was je nou met de finale van de damesacht, pullup?
Mijn excuses maar dat krijg je als er een horde ploegen het water op moet. Ik stond niet eens op een plek waar ik het verslag goed kon horen helaas.

Ik zie net op de nereuswebsite dat ook de coaching van de acht is gewijzigd en dat David Mc Gowan de mannen acht moet gaan begeleiden naar het OKT

Bijt zijn lip
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_59183829
Ik dacht dat McGowan de lichte 8 zou gaan begeleiden. Maar Jan Klerks doet t dus niet meer?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_59184655
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:35 schreef -Banaan- het volgende:
Ik dacht dat McGowan de lichte 8 zou gaan begeleiden. Maar Jan Klerks doet t dus niet meer?
Hoe dit precies zal lopen moeten we nog maar horen. Inderdaad was David vanochtend nog met lichte mannen bezig. Ook leuk voor die jongens
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_59190098
Kan met niet voorstellen dat David de mannenacht gaat coachen. Zover mij bekend is wordt dat nog steeds door Jan gedaan bijgestaan door Titus. De Nereus webman zal wel weer even een biertje teveel opgehad hebben en wat dingen door elkaar gehaald.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:32:34 #81
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59192356
Nou Titus is aan de kant gezet als coach. Volgens mij is-ie nu 'manager' ofzoiets.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 7 juni 2008 @ 18:22:27 #82
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59198469
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 10:13 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Gyas pakje, stuur moeten we nog vinden denk ik Maar extra gewicht kwijt? Hoe dat? Die 2 die niet uit jullie bootje komen zijn gemiddeld boven de 70? Ik wordt precies gecompenseerd door m'n compaan.
Ik had wel willen sturen , ware het niet dat ik aan de zware kant ben en morgen word geacht mijn familie te vergezellen naar de apenheul
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59200031
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:32 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nou Titus is aan de kant gezet als coach. Volgens mij is-ie nu 'manager' ofzoiets.
Is inderdaad lekker veel gebeurd. Titus doet nu meer managing inderdaad en het is David die nu de coaching doet.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 7 juni 2008 @ 19:44:31 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59200651
Nog leuke dingen op de HB beker gebeurt vandaag? Ik kom morgen even kijken, lekker vanaf ons balkonnetje
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59203777
De SB Acht maakte vandaag een goede indruk.. Wordt leuk morgen tegen de 'echte' Holland Acht. Ik zie de Holland Acht niet zomaar winnen eigenlijk
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 19:29:42 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59226130
Onze heren 3 seconden achter de Holland acht, briljant

Maar goed, prima vermaakt, alleen niet eten en veel bier is niet goed voor je Vanavond feestjee bij de skollies.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59228259
quote:
Op zondag 8 juni 2008 19:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Onze heren 3 seconden achter de Holland acht, briljant

Maar goed, prima vermaakt, alleen niet eten en veel bier is niet goed voor je Vanavond feestjee bij de skollies.
Ik was alleen gisteren op de Bosbaan..
Vandaag het een en ander gevolgd middels de Live-stream..
Jammer dat de SB-boot het niet helemaal kon waarmaken..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 juni 2008 @ 20:45:46 #88
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59228929
En uiteraard onze dames 1ste jaar. die blik vangen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 8 juni 2008 @ 22:24:57 #89
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59232798
En niks over het briljante commentaar...?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59233685
Het was briljant alleen af en toe een beetje slap
Vond het erg leuk dat wel en leuk met die televisie er bij enzo. Top

Trouwens - ik vond dat het volume van de speakers bij de tribune wel erg hoog stond. Je kreeg er na een tijdje bijna hoofdpijn van.

Zelf in het JM 1x gestart en 4de overall geworden en een nieuw PR - 7.26
Dus kan wel blij zijn

Zin in Hollandia - plan is om daar B 1x testarten
pi_59233973
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:24 schreef WanEnOonlie het volgende:
En niks over het briljante commentaar...?
Ik heb een paar uur flink gesogt heden ochtend. Heerlijk om vanuit huis met alle nodige feitjes roeien te kunnen kijken!
pi_59235066
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:52 schreef seekfaM het volgende:
Zelf in het JM 1x gestart en 4de overall geworden en een nieuw PR - 7.26
Dus kan wel blij zijn

Zin in Hollandia - plan is om daar B 1x testarten
Je weet dat als je één keer een senioren nummer start je "ervaren" bent, en dus lastiger om in een eerstejaarsacht te komen?
pi_59235647
Tip: Phocas legt waarschijnlijk toch geen acht op het water; je bent meer dan welkom

Slick commentaar zo af en toe overigens.
Over blik oprapen gesproken, er ligt er momenteel nog zo één in het startgebied. Je ziet het ook aan zijn kolken, want zodra hij een haal maakt kan je de bodem van de Bosbaan zien. Ofzoiets, ik vond hem geniaal hoe jullie hem wisten te brengen ^^

Aantal mooie races die er werden gevaren overigens.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 juni 2008 @ 04:27:51 #94
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59237601
Feestje goed gekeurd, slaoapen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59237687
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:37 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Je weet dat als je één keer een senioren nummer start je "ervaren" bent, en dus lastiger om in een eerstejaarsacht te komen?
Dat valt wel mee, er mogen 3 ervaren boordroei-beginnelingen in de boot. Moet je gewoon gaan roeien bij een vereniging die dit jaar geblikt heeft in jouw gewichtsklasse, dan is er niets aan de hand.
  maandag 9 juni 2008 @ 10:21:23 #96
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59240437
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:00 schreef Sjobber het volgende:
Tip: Phocas legt waarschijnlijk toch geen acht op het water; je bent meer dan welkom

Slick commentaar zo af en toe overigens.
Over blik oprapen gesproken, er ligt er momenteel nog zo één in het startgebied. Je ziet het ook aan zijn kolken, want zodra hij een haal maakt kan je de bodem van de Bosbaan zien. Ofzoiets, ik vond hem geniaal hoe jullie hem wisten te brengen ^^

Aantal mooie races die er werden gevaren overigens.
Ja dat was Karsten die toen voorbij kwam. Ik heb van mijn mede-reporters te horen gekregen dat mijn opmerking over die hele grote auto uit Amerika (met kenteken 10-XL-VS) weg moest de "Grap van het Weekend" was. Dus daar was ik wel blij mee ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  woensdag 11 juni 2008 @ 00:01:10 #97
210580 Amoebe_Boy
* Is licht ontvlambaar
pi_59294415
Skoll is een kanoclub +8
Officieel lid van de amoebe boys.
pi_59304582
Valt wat voor te zeggen, net als over een zekere andere vereniging uit A'dam:
http://www.merijnsoeters.(...)01/dsc_5189.jpg.html
pi_59308756
Prachtig plaatje!
pi_59325256
Claudia Belderbos uit de eerstejaars dames 8+ (Orca) is vandaag na twee dagen seatracen (in totaal 12 keer 1250 meter de baan over in tempo 32) ingeselecteerd voor de FISU WK 4- voor de dames!!! Ze zal nu deze twee weken samen met Kaya (Vidar), Nienke (Gyas) en Carline (Skoll) keihard gaan trainen om op de Hollandia een tijd van rond de 6:50 (met snel weer) neer te gaan zetten en zo een uitzending te verdienen. Dit is een uitzonderlijke prestatie voor een eerstejaars roeister.
pi_59327605
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 02:03 schreef Bellah het volgende:
Claudia Belderbos uit de eerstejaars dames 8+ (Orca) is vandaag na twee dagen seatracen (in totaal 12 keer 1250 meter de baan over in tempo 32) ingeselecteerd voor de FISU WK 4- voor de dames!!! Ze zal nu deze twee weken samen met Kaya (Vidar), Nienke (Gyas) en Carline (Skoll) keihard gaan trainen om op de Hollandia een tijd van rond de 6:50 (met snel weer) neer te gaan zetten en zo een uitzending te verdienen. Dit is een uitzonderlijke prestatie voor een eerstejaars roeister.
Die claudia is echt een beer trouwens, wel netjes wat ze doet btw
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59337812
Starten er nog mensen de Driekamp as. zondag?
pi_59338032
Zo hé, doe je goed als eerstejaars...
pi_59350938
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:48 schreef thewarrior82 het volgende:
Starten er nog mensen de Driekamp as. zondag?
tuurlijk!!! ga de wedstrijd op eigen water niet missen!!!!!!!!

ik start overigens in de skiff....beetje balen dat ik de afgelopen 2 weken door omstandigheden met studie/werk eigenlijk niet heb kunnen trainen, maar ja, dan gaan we maar voor de olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen!

verder ben ik de hele dag aanwezig (met uitzondering van blok 3, want dan roei ik) als ehbo'er......
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 12 juni 2008 @ 23:40:43 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59351608
Neuh wij starten niet aangezien we verder willen trainen met de talentenacht die amper talentenacht mag genoemd worden. 4 gemotiveerde tegenover 8 niet gemotiveerde mensen. Werkt voor geen meter dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 01:39:03 #106
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59353527
Over de olympische gedachte gesproken: Paul Drewes is terug in de lichte holland vier, nadat bij seatraces bleek dat de boot met hem op slag ongeveer 5 seconden per 1000m harder ging. Marshall Godschalk zit nu op 2, waardoor Arnoud Greidanus eruit ligt....
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:09:17 #107
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59355748
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 01:39 schreef Apoc2003 het volgende:
Over de olympische gedachte gesproken: Paul Drewes is terug in de lichte holland vier, nadat bij seatraces bleek dat de boot met hem op slag ongeveer 5 seconden per 1000m harder ging. Marshall Godschalk zit nu op 2, waardoor Arnoud Greidanus eruit ligt....
Wist ik inderdaad ook al, vond het alleen wel zo netjes om dat niet gelijk op NLroei te gooien.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59357407
Dat meisje van Orca in de 4- is inderdaad erg bijzonder, maar ze is dan ook belachelijk goed. Die hele eerstejaars dames ploeg van Orca heeft het wel goed voor elkaar dit jaar.
De meeste zijn overgangs als ik het goed heb
pi_59379329
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:21 schreef cryforhelp het volgende:
Dat meisje van Orca in de 4- is inderdaad erg bijzonder, maar ze is dan ook belachelijk goed. Die hele eerstejaars dames ploeg van Orca heeft het wel goed voor elkaar dit jaar.
De meeste zijn overgangs als ik het goed heb
Ze hebben in Gent 2x geblikt en op de Varsity = overgangs. 7 van de 8 ook op de Holland Beker nog "even" blikje getikt. Wel beetje schraal van die Gentblikken, maar ach. NK is een prima goedmakertje
pi_59380850
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:54 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Ze hebben in Gent 2x geblikt en op de Varsity = overgangs. 7 van de 8 ook op de Holland Beker nog "even" blikje getikt. Wel beetje schraal van die Gentblikken, maar ach. NK is een prima goedmakertje
Er zaten 6 eerstejaars in die NK-boot, samen met een ouderejaars van Orca en Sanne Beukers van Euros.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:12:11 #111
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59388962
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:54 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Ze hebben in Gent 2x geblikt en op de Varsity = overgangs. 7 van de 8 ook op de Holland Beker nog "even" blikje getikt. Wel beetje schraal van die Gentblikken, maar ach. NK is een prima goedmakertje

Tellen gentblikken nou wel of niet hier in NL mee? ik dacht eigenlijk van niet, maar nu schijnbaar toch wel?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59390023
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:12 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Tellen gentblikken nou wel of niet hier in NL mee? ik dacht eigenlijk van niet, maar nu schijnbaar toch wel?
tellen wél mee.. Zeker weten.. M'n vriendin coacht een skiffje (nieuweling) die in een Euros-combi op zaterdag blikte in Gent. Ze kozen er vervolgens voor om niet te starten op zondag, want als ze weer zouden blikken dan zou ze overgangs worden. Dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen in het overgangsveld zou skiffen en dat wilde ze niet. Ze wil overgangs worden als skiff..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59392217
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:14 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

tellen wél mee.. Zeker weten.. M'n vriendin coacht een skiffje (nieuweling) die in een Euros-combi op zaterdag blikte in Gent. Ze kozen er vervolgens voor om niet te starten op zondag, want als ze weer zouden blikken dan zou ze overgangs worden. Dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen in het overgangsveld zou skiffen en dat wilde ze niet. Ze wil overgangs worden als skiff..
Vorig jaar telden die blikken niet mee, omdat er een aantal fouten waren gemaakt qua regels naleven in een paar velden. Toen telden ook opeens alle andere blikken niet meer als klasserend.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:37:04 #114
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59395171
Er zijn twee verschilende Gent-wedstrijden. Eén van de wedstrijden beloont elke heat (wat het dus niet-tellend maakt), de andere werkt gewoon met de FISA-regels.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59401077
Ik sluit mij geheel bij Wan aan. Gent in April (de spring Regatta) is niet klasserend omdat er in heats wordt gevaren. Gent begin mei (waar de meeste Nederlanders heen gaan) is wel klasserend.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 juni 2008 @ 15:02:30 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59433373
Heb je een:

- Boot geregeld.
- Acht Heren
- Coaches

Zegt de stuur af..

Godver
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59437466
Ik startte de Driekamp ja... Wat een gedoe zeg, voor de start. Perfectionistisch oplijnen: "Ja, nog even drie centimeter strijken"

Maarrr... Tweede in het D4+ veld, en daarmee zo goed als zeker de Vlietbokaal Categorie B binnen!

pi_59438438
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Heb je een:

- Boot geregeld.
- Acht Heren
- Coaches

Zegt de stuur af..

Godver
Duidelijk gevalletje "zwarte lijst"
pi_59443856
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:49 schreef Bellah het volgende:
Ik startte de Driekamp ja... Wat een gedoe zeg, voor de start. Perfectionistisch oplijnen: "Ja, nog even drie centimeter strijken"

Maarrr... Tweede in het D4+ veld, en daarmee zo goed als zeker de Vlietbokaal Categorie B binnen!


dat zou mooi zijn als je de bokaal binnen hebt !!!

zelf ook meegedaan. oplijnen viel me mee. had eerder wat moeite met alle c4-tjes die de skiffjes geen ruimte gaven tijdens het wachten zowel voor de sprintstartjes als voor de 1500m start. nu hielp de wind natuurlijk ook niet heel hard mee.....

welk blok ben je gestart?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 juni 2008 @ 23:05:11 #120
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59447243
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:30 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Duidelijk gevalletje "zwarte lijst"
+ 1, die zwarte lijst is oneindig heb ik het idee
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59450014
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:31 schreef nanana het volgende:

[..]

dat zou mooi zijn als je de bokaal binnen hebt !!!

zelf ook meegedaan. oplijnen viel me mee. had eerder wat moeite met alle c4-tjes die de skiffjes geen ruimte gaven tijdens het wachten zowel voor de sprintstartjes als voor de 1500m start. nu hielp de wind natuurlijk ook niet heel hard mee.....

welk blok ben je gestart?
Het viel bij ons wel mee, maar in blok 1 was er nog niet zoveel wind. kan me voorstellen dat het er in blok 3 anders aan toe ging
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:29 #122
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59484204
Motherfuckers. Allemaal gekwalificeerd ook echt. Gefeliciteerd Meindert, als je dit leest.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59485373
Fucking hell, het is gewoon belachelijk.

Nouja, ze hebben het dan toch neer weten te zetten op het moment dat het erop aan kwam. Waarvoor hulde ende bravo!
pi_59486470
ongelofelijk
Op de Holland Beker waren ze op z'n zachts gezegd nou niet bepaald overtuigend.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59507577
Wel mooi. 2 weken geleden was ie nog beginneling in boordroeien en nu gekwalificeerd voor de spelen!
  donderdag 19 juni 2008 @ 10:58:05 #126
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59512423
Fantatische prestatie! Op een of andere manier heb ik het gevoel dat het toch een deel het werk is van Dave McGowan

Leuk om even te vermelden trouwens: Gyas heeft inmiddels 6 uitzendingen te pakken, met nog 2 op komst. Paul Drewes, Jan-Willem Gabriels en Rogier Blink naar de OS. Joris Pijs en Koen Pouwels naar het U23-WK. Dennis Beemsterboer naar het WK. En Nienke Groen en Nanne Sluis naar het FISU-WK. De laatste twee moeten zich nog wel kwalificeren.

Geen slechte score dacht ik
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_59513416
Mag de lichte acht naar het wk?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:35:56 #128
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59513499
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:32 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mag de lichte acht naar het wk?
Was dat nog niet zeker dan? Als ik het zo van Dennis hoor is hij er vrij zeker van dat hij er naartoe gaat...
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_59525586
Jolke Palke! Piek naar de OS!
pi_59537010
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:35 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Was dat nog niet zeker dan? Als ik het zo van Dennis hoor is hij er vrij zeker van dat hij er naartoe gaat...
Ja het zal dan wel, maar ik vind het een beetje vreemd. Vorig jaar hebben we nog gigantisch veel moeten laten zien om uitgezonden te worden en nu is het opeens binnen no time in kannen en kruiken terwijl ze niet goed varen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59580730
Jaap Schouten wint weer goud
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_59582728
J18 1x overall blik
Net geen Finale N 1x

Morgen J18 1x en J18 2x
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 21 juni 2008 @ 18:41:44 #133
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59582770
Morgen ben ik in de sociëteit van 11:00 tot sluitingstijd Maarten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:27:29 #134
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59583782
Jaap Schouten is god
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 22 juni 2008 @ 19:55:29 #135
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_59609240
Hoe ging het in de O4+ finale vandaag Brok?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_59618990
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:55 schreef Boomrups het volgende:
Hoe ging het in de O4+ finale vandaag Brok?
Storm mee, eerstejaars, niet gewend, moeilijk roeien, 5e plek. Zoiets

Laat het op de NSRF maar wind tegen zijn, dat kunnen ze wel!
Hopelijk ook voor mijn damestalenten.
pi_59623513
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:39 schreef seekfaM het volgende:
J18 1x overall blik
Net geen Finale N 1x

Morgen J18 1x en J18 2x
Nou dus ook J18 1x overall gewonnen en J18 2x overall
pi_59641775
quote:
Op maandag 23 juni 2008 08:57 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Storm mee, eerstejaars, niet gewend, moeilijk roeien, 5e plek. Zoiets

Laat het op de NSRF maar wind tegen zijn, dat kunnen ze wel!
Hopelijk ook voor mijn damestalenten.
Ja die wind die was wel kak. Hebben mijn beide boten de voorwedstrijd gewonnen, roeit triton in de finale ineens harder. Zit je ook niet op te wachten. Dus nu de buit binnenhalen op de NSRF.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:18:21 #139
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59644400
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:46 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Nou dus ook J18 1x overall gewonnen en J18 2x overall
Heb jij je hoofd ook kaalgeschoren? Want dan heb ik je gezien zaterdag
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 24 juni 2008 @ 09:27:24 #140
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59644530
Hehe, onze Roel heeft wel zijn kop kaal geschoren maar goed die is allang geen 18 meer

seekfaM had nog haar toen ik hem zondag zag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59648271
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:18 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Heb jij je hoofd ook kaalgeschoren? Want dan heb ik je gezien zaterdag
Ik weet wel dat het korter is, maar om het dan meteen kaal te noemen


Onze J16 hebben allemaal 'weinig' haar

Bart volgens mij was dat broodje best wel te doen dat jij daar op die bank naar binnen aan het werken was ik zat daar best gebiologeerd naar te kijken om eerlijk te zijn
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:17:29 #142
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59651479
Nja ik kwam een vrij onharige jongen tegen van DDS, vrolijk kletsend met z'n coach. misschien was het er dan toch eentje van 16
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59654058
Zaterdag testcase 1 van mijn talentendames: Orca Slotwedstrijden.
Zullen we eens zien of ik kan coachen of dat ik dat alleen pretendeer
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 24 juni 2008 @ 19:53:55 #144
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59658676
Gehe, onze talentendames doen ook mee had ik begrepen. Wij uiteraard ook! Van de week even 2k trainen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59709905
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gehe, onze talentendames doen ook mee had ik begrepen. Wij uiteraard ook! Van de week even 2k trainen
Wat ga je starten?

Wij gaan in de club8 met onze oude wedstrijdboot. Eens kijken hoe een jaar wedstrijdroeien en daarna nooit meer trainen zich verhoudt tot clubroeien
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 juni 2008 @ 18:11:41 #146
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59710965
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:14 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Wat ga je starten?

Wij gaan in de club8 met onze oude wedstrijdboot. Eens kijken hoe een jaar wedstrijdroeien en daarna nooit meer trainen zich verhoudt tot clubroeien
Zaterdag starten we:
032 : HOnerv8+ (3 inschrijvingen)
Aegir, Okeanos, Phocas

Week daarop: Vrijdag & Zondag NSRF.
172 : H Talentenachten (2 inschrijvingen)
Aegir, Okeanos

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59722291


[ Bericht 100% gewijzigd door De_Ananas op 27-06-2008 02:02:53 ]
pi_59727770
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:11 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zaterdag starten we:
032 : HOnerv8+ (3 inschrijvingen)
Aegir, Okeanos, Phocas

Week daarop: Vrijdag & Zondag NSRF.
172 : H Talentenachten (2 inschrijvingen)
Aegir, Okeanos

Morgen start ik de Orca slot in een C4+, maar volgende week ook met de Talenten Acht op de Argosprint en de Slotwedstrijden.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 juni 2008 @ 11:49:09 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59727900
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:43 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Morgen start ik de Orca slot in een C4+, maar volgende week ook met de Talenten Acht op de Argosprint en de Slotwedstrijden.
Ja wij hebben ons ook nog ingeschreven voor een C4+ maar goed dat is een uurtje voordat we die 2K moeten doen dus ik denk dat ik die maar skip
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:43:33 #150
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59729294
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:43 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Morgen start ik de Orca slot in een C4+, maar volgende week ook met de Talenten Acht op de Argosprint en de Slotwedstrijden.
Same here
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:30:22 #151
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59740724
Oh, hebben we een talentenacht?
das dan vast een taLENTEacht, anders zou ik niet weten wie erin zitten...

dit jaar ben ik er op de orcaslot wederom niet bij, mijn ploeggenootjes zijn deels op vakantie en deels tentamens aan het leren. lafjes, maar helaas. en om er nou voor de gezelligheid naartoe te gaan is meestal niet zo'n succes.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59743930
kan er jammergenoeg niet bij zijn morgen, moet namelijk werken! helaas, maar ja, tis niet anders!!!!

ben wel benieuwd hoe het afloopt bij de heren4+ onervaren. nog 3 ploegen die kans maken op de bokaal (en ik hoop natuurlijk dat de ploeg van Asopos daarmee naar huis gaat!!!)
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:31:05 #153
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59759993
Yooo, fking mooi, we zijn vandaag totaal 5e geworden
Eerste 500 meter 2e, 2e 500 meter 1e in onze heat, in de finale kansloos eraf getrapt, werden we 5e

naja, ik ben iig tevreden

super mooi
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59760081
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:31 schreef ArendBarend het volgende:
Yooo, fking mooi, we zijn vandaag totaal 5e geworden
Eerste 500 meter 2e, 2e 500 meter 1e in onze heat, in de finale kansloos eraf getrapt, werden we 5e

naja, ik ben iig tevreden

super mooi
Wij werden er kansloos afgepaald in de eerste heat.
mja, we verwachtten er ook niet veel van met een invaller, een leenboot van Argo en mijn andere twee ploeggenoten hadden een maand niet getraind..

De jongens waarmee ik in de Talenten Acht zit hebben de OOCUZ gewonnen, dus toch nog een beetje feest.. Morgenvroeg gaan we met de Talenten Acht trainen op de Bosbaan.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59760136
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:31 schreef ArendBarend het volgende:
Yooo, fking mooi, we zijn vandaag totaal 5e geworden
Eerste 500 meter 2e, 2e 500 meter 1e in onze heat, in de finale kansloos eraf getrapt, werden we 5e

naja, ik ben iig tevreden

super mooi
Waar zit je bij trouwens?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 juni 2008 @ 20:53:17 #156
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59760374
De tering, wat een race.

Halve boot lengte voor na de start, 5 halen, bijna boot gepakt. Snoek, daarna weer bij, voetbord eruit getrapt door 4. Kon niets meer. 3 ook niet. En dan nog 2e worden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59767911
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
De tering, wat een race.

Halve boot lengte voor na de start, 5 halen, bijna boot gepakt. Snoek, daarna weer bij, voetbord eruit getrapt door 4. Kon niets meer. 3 ook niet. En dan nog 2e worden
Klinkt bekend

Mijn dames lagen na de 250 1e, schiet het bankje van de slag uit de slidings... Toch nog 2e geworden zonder slag, best een aardig kunstje. Wel jammer natuurlijk van dat blikje.
  zondag 29 juni 2008 @ 10:08:56 #158
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59767954
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:38 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Waar zit je bij trouwens?
Gyas, met die oranje vesten
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59768767
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:36 schreef Kluupkluup het volgende:
De jongens waarmee ik in de Talenten Acht zit hebben de OOCUZ gewonnen, dus toch nog een beetje feest..
Ik heb nog nooit zo hard Triton aangemoedigd.


Oh ja, en Betrapt! wint de Vlietbokaal! (gewoon even, bij de weg) (wij dus...) Miezerig bekertje. Maar toch heel cool!
pi_59770670
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:19 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zo hard Triton aangemoedigd.


Oh ja, en Betrapt! wint de Vlietbokaal! (gewoon even, bij de weg) (wij dus...) Miezerig bekertje. Maar toch heel cool!
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!

Maar als je grote bekers wil winnen moet je Henley starten, dus nog even doortrainen
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 juni 2008 @ 18:25:25 #161
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59775676
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Maar als je grote bekers wil winnen moet je Henley starten, dus nog even doortrainen
Ja onze MGZ gaat woensdag heen, ben benieuwd hoe ze daar presteren.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 29 juni 2008 @ 20:41:35 #162
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59778456
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
De tering, wat een race.

Halve boot lengte voor na de start, 5 halen, bijna boot gepakt. Snoek, daarna weer bij, voetbord eruit getrapt door 4. Kon niets meer. 3 ook niet. En dan nog 2e worden
In wat voor veld roei jij dan?
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 juni 2008 @ 21:01:49 #163
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59778905
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:41 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

In wat voor veld roei jij dan?
Talenten acht, Honerv8+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 29 juni 2008 @ 21:08:04 #164
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59779024
Oh, ik wist niet dat die afgelopen weekend ook al moesten
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 juni 2008 @ 21:14:05 #165
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59779185
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:08 schreef ArendBarend het volgende:
Oh, ik wist niet dat die afgelopen weekend ook al moesten
Jups, dames en heren. Vrijdag op de ARGO en zondag NSRF

Waar we er ongetwijfeld ongenadigd hard afgevaren gaan worden aangezien er in andere talentenachten ex wedstrijd roeiers en andere lui zitten. Maar goed, we gaan er het beste van maken
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 29 juni 2008 @ 21:41:51 #166
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59780012
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:14 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jups, dames en heren. Vrijdag op de ARGO en zondag NSRF
Ja, die roei ik dus ook, maar afgelopen weekend alleen C4 competitie geroeid
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 29 juni 2008 @ 21:54:08 #167
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59780340
ik wil ook wedstrijdjes roeien!! Iemand nog een invaller nodig?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 juni 2008 @ 23:01:45 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59782442
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:41 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Ja, die roei ik dus ook, maar afgelopen weekend alleen C4 competitie geroeid
Ah ben lente lid dus heb niet mee gedaan in de competitie, alleen af en toe wedstrijd.

@ Pluizel, wie weet kan je het proberen bij Donerv8+ van okeanos, die zoeken altijd mensen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59784133
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:14 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jups, dames en heren. Vrijdag op de ARGO en zondag NSRF

Waar we er ongetwijfeld ongenadigd hard afgevaren gaan worden aangezien er in andere talentenachten ex wedstrijd roeiers en andere lui zitten. Maar goed, we gaan er het beste van maken
Als je weet dat die lui wedstrijdroeier geweest zijn dan laat je ze toch gewoon diskwalificeren. Je mag in het talenten8 veld nooit een klasserende wedstrijd gestart hebben, en 6 mensen moeten onervaren zijn. Die regels zijn er niet voor niets (veld moet immers leuk blijven) dus als jij kan aantonen dat die mensen klasserende wedstrijden gestart hebben dan moet je ze laten diskwalificeren.

Dit gebeurt bijvoorbeeld op de asopos regelmatig, daar hebben mensen wel vaker de neiging om ervaren roeiers in een C4 te zetten. in 2006 zijn er op die manier 3 skoll dames C4en uit de finale verwijderd.

Dus gewoon op je strepen gaan staan, valsspelen doen ze maar ergens anders.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 juni 2008 @ 00:11:05 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59784283
Talenten8+

* Op de zondag van de NSRF worden de nummers Heren talenten8+ en Dames talenten8+ uitgeschreven. De nummers worden verroeid voor aanvang van het eerste finaleblok.
* Bij meer dan 6 inschrijvingen per nummer worden er geen voorwedstrijden verroeid. Het veld zal in heats gevaren worden, waarbij iedere heat blik krijgt.
* Het blik is niet klasserend.
* Het nummer talentenacht staat alleen open voor bij de NSRF aangesloten verenigingen.
* In de nummers mogen alleen roeiers starten die nooit in klasserende velden zijn gestart.
* Iedere ploeg dient uit ten minste uit zes onervaren roeiers te bestaan (stuurman/vrouw niet meegeteld).
* Per vereniging kan slechts één acht voor het nummer heren talenten8+ en één acht voor het nummer dames talenten8+ worden ingeschreven.
* De stuurman/-vrouw moet eerder een nationale 2 km wedstrijd gestuurd hebben.

Mocht het gebeuren, zal ik d'r gelijk achteraan gaan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 30 juni 2008 @ 07:37:05 #171
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59786243
Afgelopen weekend is ook een boot van triton (geloof ik) gediskwalificeerd omdat daar ouderejaars roeiers in de C4 meeroeide, daardoor zijn wij uiteindelijk ook 4e geworden ipv 5e

Ik snap dat niet eigenlijk
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  maandag 30 juni 2008 @ 10:24:06 #172
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59788072
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:01 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ah ben lente lid dus heb niet mee gedaan in de competitie, alleen af en toe wedstrijd.

@ Pluizel, wie weet kan je het proberen bij Donerv8+ van okeanos, die zoeken altijd mensen
ware het niet dat ik geen onervaren dame ben... heb vorig jaar ook geheel onterecht de OOCUZ geroeid, en dit jaar geB4'd (waarmee ik geen regels brak )
volgens mij mag ik straks alleen nog maar glad roeien of clubroeien. (ja of wedstrijd roeien maar als ik kijk naar de pech-acht die er dit jaar was en mijn eigen drama van 2 jaar geleden, weet ik niet of dat wel zo verstandig is)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 juni 2008 @ 10:31:06 #173
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59788228
Ieder jaar is weer een nieuw jaar lijkt me. Ik ga aankomend jaar ook selectie lopen voor ejz '09 van de zomer al wat extra trainen met erik landman en dan moet het wel goed komen. Maar je bent er aankomend weekend dus niet bij?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59788800
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:14 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jups, dames en heren. Vrijdag op de ARGO en zondag NSRF

Waar we er ongetwijfeld ongenadigd hard afgevaren gaan worden aangezien er in andere talentenachten ex wedstrijd roeiers en andere lui zitten. Maar goed, we gaan er het beste van maken
No way, gewoon trainen. Oudwedstrijdroeiers gaan zich echt niet verlagen door "vals te spelen" in dergelijke velden...
pi_59790390
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ieder jaar is weer een nieuw jaar lijkt me. Ik ga aankomend jaar ook selectie lopen voor ejz '09 van de zomer al wat extra trainen met erik landman en dan moet het wel goed komen. Maar je bent er aankomend weekend dus niet bij?
Ik zou niet te hard gaan trainen. Genoeg verhalen van lui die 6x per week trainen in de zomervakantie, topfit zijn en met gemak de selectie halen. Maar vervolgens wel eind april op zijn waardoor een 8 op zoek kan naar vervanging. Ik zou het bij 3/4x per week houden met een dag rust tussen elke training.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 juni 2008 @ 12:21:39 #176
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59790979
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik zou niet te hard gaan trainen. Genoeg verhalen van lui die 6x per week trainen in de zomervakantie, topfit zijn en met gemak de selectie halen. Maar vervolgens wel eind april op zijn waardoor een 8 op zoek kan naar vervanging. Ik zou het bij 3/4x per week houden met een dag rust tussen elke training.
Dat was ook het plan hoor, beetje fietsen, roeien en beetje lopen. Meer dan 2/3 keer per week kom ik toch niet op aangezien ik ook nog werk en andere bezigheden heb in de vakantie. Maar goed net zoals de Orca dames hebben gedaan afgelopen jaar wil ik alvast een kleine voorsprong hebben om toch makkelijke de selectie in te kunnen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59793253
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:37 schreef ArendBarend het volgende:
Afgelopen weekend is ook een boot van triton (geloof ik) gediskwalificeerd omdat daar ouderejaars roeiers in de C4 meeroeide, daardoor zijn wij uiteindelijk ook 4e geworden ipv 5e

Ik snap dat niet eigenlijk
Lijkt me geen Tritonboot.. Triton is altijd heel strikt met de regels wat betreft ervaren/onervaren. Zo mocht een jongen uit onze ploeg de gehele OOCUZ niet starten omdat hij toen hij 16 was een keer mee had gedaan met de Randstad..

Maar in de regels staat dat het stuurtje eerder een nationale 2km moet hebben gestuurd. Wij hebben juist óók een selectie gehad voor de stuurtjes en deze hadden alleen géén ervaring. Lijkt me best logisch want je wilt natuurlijk ook onervaren stuurtjes motiveren om te gaan 'wedstrijdsturen'.

Waar heb je die voorwaarden vandaan, want dan leg ik ze even voor aan m'n talentenacht-coach.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 juni 2008 @ 14:12:32 #178
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59793622
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:54 schreef Kluupkluup het volgende:

Waar heb je die voorwaarden vandaan, want dan leg ik ze even voor aan m'n talentenacht-coach.
http://www.nsrf.nl/slotwedstrijden/bepalingen.php#Algemeen

En dan naar beneden scrollen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59809508
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:54 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Lijkt me geen Tritonboot.. Triton is altijd heel strikt met de regels wat betreft ervaren/onervaren. Zo mocht een jongen uit onze ploeg de gehele OOCUZ niet starten omdat hij toen hij 16 was een keer mee had gedaan met de Randstad..

Maar in de regels staat dat het stuurtje eerder een nationale 2km moet hebben gestuurd. Wij hebben juist óók een selectie gehad voor de stuurtjes en deze hadden alleen géén ervaring. Lijkt me best logisch want je wilt natuurlijk ook onervaren stuurtjes motiveren om te gaan 'wedstrijdsturen'.

Waar heb je die voorwaarden vandaan, want dan leg ik ze even voor aan m'n talentenacht-coach.
Ik kan me niet herinneren dat ze ooit op die manier de stuurtjes gecontroleerd hebben. Als je weet hoe je een 8 achteruit inparkeert op het startvlot is het verder geen probleem, en ze moeten de verkeersregels kennen die bij de bosbaanwedstrijden gelden. De regel is denk ik ingesteld dat je geen complete idioten aan het roer krijgt die het schema van een nationale wedstrijd kunnen verstoren met hun geklungel, zoals je bij c4en nog wel eens ziet gebeuren.

Daarbij trouwens niets gezegd over een zeker stuurtje van Argo EJD dat door het kamprechtersbootje rechtgelegd moest worden bij de start van de randstad
pi_59820467
stuurtjes van Triton Talentenacht en Orca Talentenacht zijn trouwens zusjes
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59823304
Ja, haha! Dat stuurtje van Orca zit in mijn ploegje

En Thomas PM checken.. (die boeg lijkt overigens verdacht veel op Aaron?)
pi_59824110
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:42 schreef Bellah het volgende:
Ja, haha! Dat stuurtje van Orca zit in mijn ploegje

En Thomas PM checken.. (die boeg lijkt overigens verdacht veel op Aaron?)


haha, misschien moet ik maar weer eens een kappertje pakken (ik zit op 3)..
Aaron op boeg idd als invaller. Helaas lagen we er na de eerste heat al uit
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59824892
Jah, maar ik vond het ook een beetje gaar dat ploegen die 1.45 hadden er ook na de eerste ronde al uit lagen. Kom op zeg. Ik mocht willen dat ik dat kon... (kapper is een goed idee )

Zonde!

Mrgoed, wij dus Vlietbokaal binnen.. En blij!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:27:36 #184
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59826526
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:14 schreef Bellah het volgende:
Jah, maar ik vond het ook een beetje gaar dat ploegen die 1.45 hadden er ook na de eerste ronde al uit lagen. Kom op zeg. Ik mocht willen dat ik dat kon... (kapper is een goed idee )

Zonde!

Mrgoed, wij dus Vlietbokaal binnen.. En blij!
[ afbeelding ]
Met alle respect, maar 1:45 is met de wind van afgelopen weekend nou niet echt een toptijd (voor heren)
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59827399
Hm. Daar had ik inderdaad niet echt bij stilgestaan
pi_59827649
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:31 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

haha, misschien moet ik maar weer eens een kappertje pakken (ik zit op 3)..
Aaron op boeg idd als invaller. Helaas lagen we er na de eerste heat al uit
wat hebben jullie sjieke riemen!
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 juli 2008 @ 21:34:56 #187
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59827939
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:20 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

wat hebben jullie sjieke riemen!
Die hebben wij ook

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59828411
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:34 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Die hebben wij ook

[ afbeelding ]
Verkapt kijk-mij-een-corpsbal-op-slag-hebben post
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 juli 2008 @ 21:59:02 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59828503
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:55 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Verkapt kijk-mij-een-corpsbal-op-slag-hebben post
Agree.

Verder wel goede gozert.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59828550
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:59 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Agree.

Verder wel goede gozert.
Roeien met een bloes !!!!!!!!!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:16:59 #191
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59828959
Ik vind het t-shirt van de heer op 4 ook wel spannend...

hebben jullie daar geen waarschuwingen voor gekregen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 juli 2008 @ 23:26:16 #192
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59830840
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:16 schreef Pluizel het volgende:
Ik vind het t-shirt van de heer op 4 ook wel spannend...

hebben jullie daar geen waarschuwingen voor gekregen?
Oproeien, en die kerel op 4 was zijn shirt weer eens vergeten. Ik heb er genoeg woorden aan vuil gemaakt daar. Kost alleen maar zinloze energie.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59834062
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:59 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Agree.

Verder wel goede gozert.
Heeft hij daarom zo'n karige paal?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 10:22:01 #194
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59835868
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:33 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Heeft hij daarom zo'n karige paal?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:55:28 #195
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59836627
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:33 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Heeft hij daarom zo'n karige paal?
Hm ik vind houten boordroeipalen anders veel prettiger roeien dan die plastic hoesjes... scheelt mij op een lange training vaak een blaar of 6... (poezelige handjes , niks aan te doen)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59842345
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:55 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Hm ik vind houten boordroeipalen anders veel prettiger roeien dan die plastic hoesjes... scheelt mij op een lange training vaak een blaar of 6... (poezelige handjes , niks aan te doen)
Als je er lang mee roeit zijn die plastic riemen duidelijk veeeeeeel fijner. In het begin wat meer blaartjes, maar daarna zijn ze da bomba.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 14:44:33 #197
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59842393
Maar goed, tijdsschema voor de ARGO sprint is bekend. Wanneer moet iedereen starten?

Wij

18:09 E1
Nummers 1, 2 en snelste 3e naar finale
18:12 E2
Nummers 1, 2 en snelste 3e naar finale
20:24 F1

Dus één van de twee heats en dan eventueel finale, met 7 inschrijvingen moeten we dat toch wel kunnen halen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59843847
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed, tijdsschema voor de ARGO sprint is bekend. Wanneer moet iedereen starten?

Wij

18:09 E1
Nummers 1, 2 en snelste 3e naar finale
18:12 E2
Nummers 1, 2 en snelste 3e naar finale
20:24 F1

Dus één van de twee heats en dan eventueel finale, met 7 inschrijvingen moeten we dat toch wel kunnen halen.
6 van ons doen allemaal geneeskunde en hebben vrijdag een tentamen tot 5 uur, dus we hebben aangevraagd of de talentenachten heats misschien verplaats kunnen worden. Nu waren er drie opties, te weten:
- Heats worden niet verplaatst
- Heats worden geruild met andere heat
- De heats worden samengevoegd en worden de laatste wedstrijd van de avond. (Dan kunnen alle 7 de banen gebruikt worden zonder last te hebben van boten die oproeien)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59843897
Ik sprak trouwens iemand van Orca en hij vertelde me dat zij gaan starten met de vier die tweede werden op de OOCUZ, aangevuld met vier man van de Club Acht (oudere jaars dus). Beetje jammerlijk. Die oudere jaars zijn altijd compo-roeiers geweest omdat ze nooit een klasserende wedstrijd hebben gestart, maar het blijft sneu.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59845319
ik dacht dat er maar max 2 of 3 ouderejaars comporoeiers in mochten zitten.....tenminste dat hoorde ik van iemand bij ons. wij hadden 6 eerstejaars, die kwamen sowieso in de challenge8 en voor de ouderejaars was er een selectie om te kijken wie die andere 2 plekjes mochten vullen!

overigens uiteindelijk een leuk bootje geworden, afgelopen weekend hebben ze blik getrokken in het donerv8+ veld !!!!
pi_59845383
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:48 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik sprak trouwens iemand van Orca en hij vertelde me dat zij gaan starten met de vier die tweede werden op de OOCUZ, aangevuld met vier man van de Club Acht (oudere jaars dus). Beetje jammerlijk. Die oudere jaars zijn altijd compo-roeiers geweest omdat ze nooit een klasserende wedstrijd hebben gestart, maar het blijft sneu.
Hebben zij een Club Acht? Niet gezien dit jaar

-edit- In Valenciennes waren ze er natuurlijk bij
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 16:53:03 #202
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59845443
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hebben zij een Club Acht? Niet gezien dit jaar

-edit- In Valenciennes waren ze er natuurlijk bij
Dus Orca heeft een ervaren boot, Skoll een ervaren boot, Okeanos een complete lente boot.

Nu de rest nog
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59846092
In de Orca talentenacht zitten 6 eerstejaars C4 roeiers (waarvan 4 van dat ploegje dat tweede werd op de OOCUZ) en twee tweedejaars die dit jaar in de clubvier zaten en dus glad hebben geroeid.. dus. Weet niet met wie jij praat, Thomas, maar das dus niet waar.

en Orca heeft geen heren clubacht, in Valenciennes was dat de clubvier aangevuld met vrijwilligers.

ik ga zondag mijn eerste wedstrijdwedstrijd kijken.. hahaha.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 17:39:20 #204
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59846392
Mooi, zwaai je wel even naar me?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59846739
Jahoor. Waar en wanneer?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 juli 2008 @ 18:00:10 #206
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59846781
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed, tijdsschema voor de ARGO sprint is bekend. Wanneer moet iedereen starten?

Wij

18:09 E1
Nummers 1, 2 en snelste 3e naar finale
18:12 E2
Nummers 1, 2 en snelste 3e naar finale
20:24 F1

Dus één van de twee heats en dan eventueel finale, met 7 inschrijvingen moeten we dat toch wel kunnen halen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59847044
Niet vrijdag, dan heb ik m'n tentamen tot 17u... Net zoals veel geneeskunde Tritonezen en Orcanen (die allemaal enorm moeten haasten om op tijd te komen) Maar zondag ben ik er Huj uittraining.
pi_59856247
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:25 schreef Bellah het volgende:
In de Orca talentenacht zitten 6 eerstejaars C4 roeiers (waarvan 4 van dat ploegje dat tweede werd op de OOCUZ) en twee tweedejaars die dit jaar in de clubvier zaten en dus glad hebben geroeid.. dus. Weet niet met wie jij praat, Thomas, maar das dus niet waar.

en Orca heeft geen heren clubacht, in Valenciennes was dat de clubvier aangevuld met vrijwilligers.

ik ga zondag mijn eerste wedstrijdwedstrijd kijken.. hahaha.
Was idd een Club 4.. Maar heb ik van 'die lange' van 'Puur Mannelijk' en hij zit in de talenten acht van Orca.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59856259
Het stuurtje van ons is trouwens de zus van het stuurtje van de Talenten Acht van Orca, of had ik dat al gezegd ?!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59856361
Hahaha ja, dat had je al gezegd... Beiden blond, klein... Had ik al gezegd dat dat stuurtje van Orca in mijn ploegje zit?

Die lange.. Die eigenlijk ingeselecteerd werd voor zwaar maar toen hartproblemen kreeg bedoel je? Hm. Ik heb t nagekeken, maar het is echt niet zo! Elkeweg: het wordt leuk dit weekend.
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:57:44 #211
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59859348
Hoelang zijn jullie eigenlijk al bezig met trainen met de talenten8 enzo?
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 juli 2008 @ 10:01:13 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59859399
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:57 schreef ArendBarend het volgende:
Hoelang zijn jullie eigenlijk al bezig met trainen met de talenten8 enzo?
week of 4?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:42:27 #213
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59861701
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:01 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

week of 4?
Ja, oke, wij dus ook zoiets, maar ik hoorde allemaal rare verhalen dat andere verenigingen dus al veel langer dan wij bezig waren
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59868553
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:47 schreef nanana het volgende:
ik dacht dat er maar max 2 of 3 ouderejaars comporoeiers in mochten zitten.....tenminste dat hoorde ik van iemand bij ons. wij hadden 6 eerstejaars, die kwamen sowieso in de challenge8 en voor de ouderejaars was er een selectie om te kijken wie die andere 2 plekjes mochten vullen!

overigens uiteindelijk een leuk bootje geworden, afgelopen weekend hebben ze blik getrokken in het donerv8+ veld !!!!
Maximaal 2 ervaren roeiers inderdaad. Die boot van Asopos roeide inderdaad wel redelijk, maar mijn b-boot kon hen nog voorblijven tot we wat materiaalpech kregen... Maak je maar klaar voor de A-boot!
pi_59868642
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:47 schreef nanana het volgende:
ik dacht dat er maar max 2 of 3 ouderejaars comporoeiers in mochten zitten.....tenminste dat hoorde ik van iemand bij ons. wij hadden 6 eerstejaars, die kwamen sowieso in de challenge8 en voor de ouderejaars was er een selectie om te kijken wie die andere 2 plekjes mochten vullen!

overigens uiteindelijk een leuk bootje geworden, afgelopen weekend hebben ze blik getrokken in het donerv8+ veld !!!!
Maximaal 2 ervaren roeiers inderdaad. Die boot van Asopos roeide inderdaad wel redelijk, maar mijn b-boot kon hen nog voorblijven tot we wat materiaalpech kregen... Maak je maar klaar voor de A-boot!
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:42 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Ja, oke, wij dus ook zoiets, maar ik hoorde allemaal rare verhalen dat andere verenigingen dus al veel langer dan wij bezig waren
Wij (Phocas) zijn nu 7 weken bezig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 juli 2008 @ 16:06:56 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59868761
En wel buitengesloten worden in het Honerv8+ veld tijdens de Orca slot
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59870629
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
En wel buitengesloten worden in het Honerv8+ veld tijdens de Orca slot
Ja, en de dag erna gebeld worden door de betreffende kamprechter dat hij die beslissing niet weer zou maken. Beetje rare zaak.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 juli 2008 @ 17:41:40 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59870707
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:35 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Ja, en de dag erna gebeld worden door de betreffende kamprechter dat hij die beslissing niet weer zou maken. Beetje rare zaak.
Beetje wel ja, als we niet hadden gesnoekt, voetenborden eruit getrapt hadden en riggers niet in het water hadden liggen hadden we die tijd ook moeten kunnen halen.

Wie weet vrijdag
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:56:59 #219
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59873167
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:41 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Beetje wel ja, als we niet hadden gesnoekt, voetenborden eruit getrapt hadden en riggers niet in het water hadden liggen hadden we die tijd ook moeten kunnen halen.

Wie weet vrijdag
goed materiaal daar bij okeanos

of is het meer gebeurd in de zin van "als ik dat schroefje heel vast draai krijg ik hem straks niet meer los"?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 juli 2008 @ 23:47:05 #220
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59878486
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:56 schreef Pluizel het volgende:

[..]

goed materiaal daar bij okeanos

of is het meer gebeurd in de zin van "als ik dat schroefje heel vast draai krijg ik hem straks niet meer los"?
Nou één telt het wel mee wat voor roeier je er in hebt zitten en dat was er niet één van het kaliber ik controleer mijn eigen spullen even. Daarnaast was het voetenbord gewoon niet vast genoeg gezet. Vandaag alles gesteld, even wat sprintjes gedaan. Morgen moeten we toch wel in 1:38 over de baan kunnen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59878496
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1809 E1
Nummers 1, 2 en 3 naar finale
003 Argo
004 Skoll
005 Gyas
006 Triton

1812 E2
Nummers 1, 2 en 3 naar finale
003 Okeanos
004 Skadi
005 Proteus-Eretes
006 Phocas

Lekker dan, zitten we ook nog eens in de eerste heat :')
6 van ons hebben tentamens tot 17:00u. in Utrecht, dus meteen naar 't station fietsen, de trein in, trein uit, fietsen naar de bosbaan, boot in, sprintje naar de start trekken en starten :')
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59878522
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nou één telt het wel mee wat voor roeier je er in hebt zitten en dat was er niet één van het kaliber ik controleer mijn eigen spullen even. Daarnaast was het voetenbord gewoon niet vast genoeg gezet. Vandaag alles gesteld, even wat sprintjes gedaan. Morgen moeten we toch wel in 1:38 over de baan kunnen
Wij richten ons op 1:34
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 juli 2008 @ 23:52:23 #223
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59878612
Mooi tweede heat lekker in het midden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 4 juli 2008 @ 00:11:52 #224
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59878973
Alleen de slechtste valt af de eerste heat, en 1:38 moet ons ook wel lukken,

finale, here we come
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59879214
Sterkte, mannen! En ja, kut voor Triton... Lekker stressen wordt dat.

Fok afsluiten- ik richt me weer op (datzelfde) tentamen...
pi_59880361
Talenten achten zijn echt zooooo overrated!
Maar wel een mooi initiatief, want er zijn nu echt mega veel mensen enthousiast over roeien geworden bij ons. Maar dat komt ook wel deels door de goede promo dan wel gladde praatjes.

Had er zelf dit jaar best wel graag bij willen zijn, maar me familie moest zo nodig weer een weekendje plannen
Ook wel leuk, maar de hippe BBQ gaat nu wel aan mijn neus voorbij.
Enfin, iedereen wel veel succes gewesnt dan morgen. Maar niet teveel, want phocas moet nog wel die talenten velden blijven aanvegen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:29:20 #227
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59884683
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:11 schreef ArendBarend het volgende:
Alleen de slechtste valt af de eerste heat, en 1:38 moet ons ook wel lukken,

finale, here we come
Er worden geen finale's gevaren, als wint in je heat heb je een blik!

Overigens een schrale actie van Njord, hun lichte vier met is op de hollandia overgangs geworden in het 4+ veld. Normaal gesproken gaan ploegen dan vier zonderen, maar Njord helaas niet. Zij gaan toch nog het LO4+ starten om daar nog te blikken..... Vooral jammer voor ons, aangezien we zonder hen er bij dat overgangsblik makkelijker zouden kunnen halen
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 11:44:21 #228
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59885126
Neuh met de Argo is er wel een finale.

NSRF niet. Loting zondag.

Starttijden/Lotingen/Uitslagen van 172 Htal 8+ Heren talenten acht met stuurman
zoals verwerkt op 00:22:40 04/07/08
1448 E1
Heats
002 Laga
003 Proteus
004 Euros
005 Triton
006 Skøll
007 Skadi
1454 E2
Heats
003 Njord
004 Gyas
005 Saurus
006 Okeanos
007 Vidar
1500 E3
Heats
003 Phocas
004 Orca
005 Thêta
006 Nereus
007 Argo
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59886026
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Neuh met de Argo is er wel een finale.

NSRF niet. Loting zondag.

Starttijden/Lotingen/Uitslagen van 172 Htal 8+ Heren talenten acht met stuurman
zoals verwerkt op 00:22:40 04/07/08
1448 E1
Heats
002 Laga
003 Proteus
004 Euros
005 Triton
006 Skøll
007 Skadi
1454 E2
Heats
003 Njord
004 Gyas
005 Saurus
006 Okeanos
007 Vidar
1500 E3
Heats
003 Phocas
004 Orca
005 Thêta
006 Nereus
007 Argo
Aardige loting.. Ik denk dat wij vooral tegenstand kunnen verwachten van Skoll en Skadi.

Tweede heat is het zwakste denk ik, moet Gyas wel kunnen winnen (ik neem aan dat Gyas 13 en Gyas 17 samen een acht gevormd hebben?!). En misschien dat Vidar nog leuk mee doet.

Derde heat is vrij bitch met Nereus en Orca.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 12:15:24 #230
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59886072
En Okeanos natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59886188
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
En Okeanos natuurlijk.
Achja, laatste zul je niet worden, aangezien Saurus ook in jullie heat start
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 12:22:23 #232
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59886251
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:20 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Achja, laatste zul je niet worden, aangezien Saurus ook in jullie heat start
Ik ben eerder benieuwd naar vandaag, jij enig idee naast Phocas die wel een rappe boot hebben naar de andere?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59886316
ik roei trouwens mee in de Euros Talenten 8.

dus dan kom ik jullie denk ik nog wel tegen...
pi_59886663
Argo: moeten we kunnen hebben
Skoll: geen idee, maar met twee ploegen in de OOCUZ finale-finale doen ze erg leuk mee denk ik
Gyas: had ook twee sterke C4'en in de OOCUZ
Triton: Ik heb geen idee hoe het bij ons zal gaan, in potentie best hard , met vier OOCUZ winnaars in de boot.
Okeanos: Hadden jullie nou alleen maar lenteroeiers? Zo ja, dan gaat 't lastig worden voor jullie denk ik.
Skadi: Nauwelijks gezien dit jaar bij de C4-en maar won vorig jaar deze wedstrijd.
Proteus-Eretes: geen idee
Phocas: geen idee, waarom denk/weet je dat ze 'rap' zijn?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59886703
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:25 schreef immortalsean het volgende:
ik roei trouwens mee in de Euros Talenten 8.

dus dan kom ik jullie denk ik nog wel tegen...
Zondag lig je naast ons .. Welke positie zit je?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 12:40:59 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59886737
Ja alleen maar lente roeiers, Phocas gaat rap dat hebben we vorige week al gezien. Ik hoop toch op zijn minst de finale te kunnen halen. Maar voor veel verenigingen is dit insteek volgooien met herfstleden of in ieder geval de betere roeiers. Voor ons is het gewoon volgooien met lenteleden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 12:44:06 #237
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59886811
De 49ste Argo Sprintkampioenschappen van a.s. vrijdag vormen de afsluiting van het KNSRB Van Lier Sprintklassement 2008. Nu de inschrijvingen bekend zijn, kan een prognose worden gedaan. Het ziet er naar uit dat Okeanos (net als in 2004) de J.A. Valk trofee wint. Voor de lichte mannen van Okeanos levert het uitvaren van de voorwedstrijd de vereiste min. 2 punten op om het LEJ8+ klassement te incasseren. Ook de Dames uit Amstelveen kunnen alleen nog uit de boot vallen als ze de voorwedstrijden niet doorkomen. Bij de zware heren ligt echter alles nog open. Nereus en Euros stevenen momenteel boord aan boord af op plaats 1 en daar is het dus nog onvervalst spannend. De winst op de Argo Sprint zal voor deze ploegen bepalend zijn.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59886907
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:39 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Zondag lig je naast ons .. Welke positie zit je?
afgelopen trainingen nummer 3 (stuurboord boeg)

maar we hebben na de één na laatste training een bakboorder vervangen door een stuurboorder ... dus kan zijn dat ik opschuif naar een bakboord positie.
pi_59887227
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:48 schreef immortalsean het volgende:

[..]

afgelopen trainingen nummer 3 (stuurboord boeg)

maar we hebben na de één na laatste training een bakboorder vervangen door een stuurboorder ... dus kan zijn dat ik opschuif naar een bakboord positie.
Ik zit ook op 3
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 13:01:55 #240
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59887251
Ik zal d'r eens op letten als ik jullie te water zie gaan, ik zit op 7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59889192
Echte mannen zitten boeg!

Ik kom zondag denk ik met een paar Vidraten kijken.
pi_59889544
Owja en J18 skiff - op de Sprint

Zit ik ook op boeg
pi_59890756
Nu krijg ik ook zin om mee te gaan skiffen...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:46:54 #244
131703 pullup
smartie
pi_59891532
Zo, dat seizoen zit er bijna op Ik heb het behoorlijk druk gehad maar mag niet klagen over de resultaten van de onder mijn hoede vallende roeiers..

Het eventuele bonus staartje richting Korea en OS is nog wat onzeker wegens beperkte accreditatie mogelijkheden. We zien wel en anders heb ik vakantie tot 1 September.

Leuk om te lezen dat er voor volgend jaar weer een hoop enthousiaste beginnende roeiers aan de slag gaan. Het leeft hier in ieder geval goed

Succes allemaal alvast.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 15:59:59 #245
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59891921
Onze MGZ start nu op Henley, ik ben benieuwd
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59895646
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:20 schreef De_Ananas het volgende:
Echte mannen zitten boeg!
Vrouwen ook
pi_59895714
goede boeg, goede ploeg toch?
pi_59899877
Sprint Blik +1



Alleen begon pas na 300 meter te roeien
van de 4de (3de) (?) plaats even naar voren geroeit en mooi blik

en MUTS (he D_A )

in ontvangst mogen nemen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 23:30:18 #249
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59900923
MOOIE MUTS

Wij uiteindelijk 1:35 geroeid, helaas geen finale omdat er iemand uit onze heat niet op is komen dagen. En dus een andere regel van kracht ging. Maar met 7 Lenteleden vind ik dat helemaal niet slecht

[ Bericht 28% gewijzigd door D_A op 04-07-2008 23:39:35 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59901210
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
MOOIE MUTS

Wij uiteindelijk 1:35 geroeid, helaas geen finale omdat er iemand uit onze heat niet op is komen dagen. En dus een andere regel van kracht ging. Maar met 7 Lenteleden vind ik dat helemaal niet slecht
Wij hebben blik getrokken in het Talenten Achten veld in een tijd van 1:26
Maar met al die lenteleden zeer netjes idd..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 juli 2008 @ 23:46:01 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59901344
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:40 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Wij hebben blik getrokken in het Talenten Achten veld in een tijd van 1:26
Maar met al die lenteleden zeer netjes idd..
Ik heb jullie race nog gezien en dat was gewoon een tandje te hoog, tsja niets aan te doen. Er zat misschien nog wel een seconde of 3/4 in wat beter kon maar dan hield het gewoon op. Ik denk dat we het prima gedaan hebben met een boot die amper een week of 4 op het water ligt met mensen die 9 weken roeien. We waren dan ook best tevreden, maar het blijft jammer dat we niet mee konden doen in de finale vanwege een afmelding.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59902076
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:46 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik heb jullie race nog gezien en dat was gewoon een tandje te hoog, tsja niets aan te doen. Er zat misschien nog wel een seconde of 3/4 in wat beter kon maar dan hield het gewoon op. Ik denk dat we het prima gedaan hebben met een boot die amper een week of 4 op het water ligt met mensen die 9 weken roeien. We waren dan ook best tevreden, maar het blijft jammer dat we niet mee konden doen in de finale vanwege een afmelding.
Al hoewel je dat bier ook niet verkeerd vond wat ik je na de race zag binnen gieten
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 juli 2008 @ 00:26:43 #253
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59902286
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:14 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Al hoewel je dat bier ook niet verkeerd vond wat ik je na de race zag binnen gieten
Nu kan het nog, dus geniet er dubbel van
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 5 juli 2008 @ 12:11:22 #254
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59906356
Onze eerste heat konden we nog wel een beetje meekomen met jullie triton, alleen die 2e heat was misschien iets teveel gevraagd

Ps. Ik heb D_A gezien

Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59906512
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:11 schreef ArendBarend het volgende:
Onze eerste heat konden we nog wel een beetje meekomen met jullie triton, alleen die 2e heat was misschien iets teveel gevraagd

Ps. Ik heb D_A gezien

Je hebt me helemaal niet gezien
  zaterdag 5 juli 2008 @ 12:28:20 #256
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59906576
Serieus, ik weet waar je huis woont!

Ontopic, hoe weten jullie uberhaupt iets van andere talentenachten (van hoe goed die zijn), gister was de eerste keer dat ik uberhaupt een andere talentenacht heb gezien
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59907253
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:28 schreef ArendBarend het volgende:
Serieus, ik weet waar je huis woont!

Ontopic, hoe weten jullie uberhaupt iets van andere talentenachten (van hoe goed die zijn), gister was de eerste keer dat ik uberhaupt een andere talentenacht heb gezien
Mwah, ik heb het een beetje afgeleid van wat ik hier hoor. Ik wist bijvoorbeeld niet dat Phocas zo leuk mee deed, maar het schijnt dat ze op de Orca Slot ook al gewonnen hadden. Verder ga ik ervan uit dat de talentenachten uit de beste roeiers bestaat uit het C4-OOCUZ-veld van het afgelopen seizoen (m.u.v. van Okeanos die met lenteroeiers start). En verder weet ik dat er bij Orca jongens uit de Club4 komen.

Ik zei bijvoorbeeld dat jullie talentenacht zal bestaan uit jongens van Gyas 13 en Gyas 17 aangezien dat de snelste Gyas C4-en waren, klopt dat een beetje?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59907422
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:10 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Mwah, ik heb het een beetje afgeleid van wat ik hier hoor. Ik wist bijvoorbeeld niet dat Phocas zo leuk mee deed, maar het schijnt dat ze op de Orca Slot ook al gewonnen hadden. Verder ga ik ervan uit dat de talentenachten uit de beste roeiers bestaat uit het C4-OOCUZ-veld van het afgelopen seizoen (m.u.v. van Okeanos die met lenteroeiers start). En verder weet ik dat er bij Orca jongens uit de Club4 komen.

Ik zei bijvoorbeeld dat jullie talentenacht zal bestaan uit jongens van Gyas 13 en Gyas 17 aangezien dat de snelste Gyas C4-en waren, klopt dat een beetje?
Bij ons doen er als het goed is ook een hoop Lenteroeiers mee. Ze hadden wel alles gewonnen en eindigden hoog in het normale c4en veld
pi_59909259
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Bij ons doen er als het goed is ook een hoop Lenteroeiers mee. Ze hadden wel alles gewonnen en eindigden hoog in het normale c4en veld
Ze lagen naast ons in de finale gisteren.. In de voorwedstrijd finishden ze net achter ons, maar in de finale waren ze een stukje minder.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59912785
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:29 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Er worden geen finale's gevaren, als wint in je heat heb je een blik!

Overigens een schrale actie van Njord, hun lichte vier met is op de hollandia overgangs geworden in het 4+ veld. Normaal gesproken gaan ploegen dan vier zonderen, maar Njord helaas niet. Zij gaan toch nog het LO4+ starten om daar nog te blikken..... Vooral jammer voor ons, aangezien we zonder hen er bij dat overgangsblik makkelijker zouden kunnen halen
Die schrale actie van Njord maakt helemaal niks uit, Apoc heeft vandaag al z'n overgangs blik binnen gehaald. Helaas wij dus niet gewonnen, maar hij heeft er iig z'n best voor moeten doen!
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_59913068
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 15:26 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ze lagen naast ons in de finale gisteren.. In de voorwedstrijd finishden ze net achter ons, maar in de finale waren ze een stukje minder.
Ze zijn ook nog maar net aan het trainen volgens mij. Zaten bijvoorbeeld nog mensen in die vorige week moesten starten.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 juli 2008 @ 10:15:59 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59921448
Nou vandaag nog even een minuut of 7 roeieren en dan kan het uittrainingsfeest beginnen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 juli 2008 @ 16:58:42 #263
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59928576
Heerlijk gevaren, even douchen en op naar de uittraining. Tot vanavond
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 6 juli 2008 @ 17:43:07 #264
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59929546
Yessss, in onze heat hebben wij t blik gepakt



GYAS!
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 juli 2008 @ 17:44:43 #265
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59929577
Ja netjes gevaren
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 6 juli 2008 @ 19:10:18 #266
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_59930980
Over de jongens van Njord: de coaches vonden het ook een beetje raar, maar ze wilden graag het seizoen met z'n vijven (dus met stuur) afmaken. That's all I know.

Verder kan ik met (gepaste) trots vermelden dat ik mijn eerste echte tellende 2k blik heb als coach :-) Na de ARB heb ik twee coaches van Vidar gebeld om met mijn roeiers (MGZ van Njord) te combineren in de O4-. Dat resulteerde vandaag in blik - 0.05 seconde voor Argo. Blij dat ik was :-D Supermooi einde van het seizoen ook: een van de jongens van Vidar (Pieter Kars) werd overgangs en ook de jongen van Njord die volgend jaar praeses wordt (Maarten van Reijzen) mag nu een pakje aan. Op de laatst mogelijke wedstrijd ook echt
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_59932316
En wederom 'taart'-getrokken in onze heat in 6:30. 1 seconden langzamer dan Orca in de andere heat. Onze slag had gvd 2 snoeken. Dat is wel kut aan dat er geen finale was. Ondanks dat Orca er 3 tweedejaars bij had, hadden we ze kunnen pakken. Maargoed, toch een leuke race.. Volgens jaar hopelijk EJZ Triton..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59937289
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:07 schreef Kluupkluup het volgende:
En wederom 'taart'-getrokken in onze heat in 6:30. 1 seconden langzamer dan Orca in de andere heat. Onze slag had gvd 2 snoeken. Dat is wel kut aan dat er geen finale was. Ondanks dat Orca er 3 tweedejaars bij had, hadden we ze kunnen pakken. Maargoed, toch een leuke race.. Volgens jaar hopelijk EJZ Triton..
Wij hadden moeten winnen als we serieus getrained hadden !

Zie PI

Ik stond trouwens ergens voor jullie toen heel die stoet vorobij kwam om te felciteren
  zondag 6 juli 2008 @ 23:50:37 #269
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_59938782
quote:
Op zondag 6 juli 2008 17:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja netjes gevaren [ afbeelding ]
Merci, heb niet echt mee gekregen hoe jullie het gedaan hebben Maar met alleen lenteroeiers mag je al tevreden zijn als je naar de overkant komt

Volgende keer niet zo boos kijken voor de start, he!
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_59939914
Nou dat was wel weer een mooi dagje NSRF
Ondanks de immer kansloze talentenachten, wat een gereup is dat toch
En de barbecue bij okeanos was ook wel origineel RANZIG, zelden zo slecht gegeten.

Maar het was weer gezellig en af en toe wat zon heeft ook weer een beetje bijgedragen aan mijn kleur geloof ik.
pi_59940525
damn, wat een tijden van triton en een paar van die anderen ... wij hebben gewoon 45 seconden langzamer dan jullie gevaren

feestje was wel leuk, maar toch maar de laatste trein gepakt terug naar enschede, en dan ook nog op het idee komen om van hengelo naar de campus te lopen (de stoptrein reed al lang niet meer), en ik wilde toch echt vannacht nog thuis komen.

maargoed, moraal van dit verhaal: je kan station Hengelo naar Station Enschede Drienerlo in precies 1:00 uur lopen, als je flink wat pils binnen hebt en een korte plaspauze houdt tussendoor
pi_59940651
Mooi fistke
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juli 2008 @ 05:01:10 #273
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59940729
Lam, slapen. Lees morgen wel terug.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juli 2008 @ 14:05:09 #274
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59947560
Eerste AEGON Bestuurs Bokaal uitgereikt

Studentenroeivereniging R.S.V.U. Okeanos krijgt 30.000 euro.
Op zondag 6 juli 2008 is de eerste AEGON Bestuurs Bokaal uitgereikt aan studentenvereniging R.S.V.U. Okeanos uit Amsterdam. R.S.V.U. Okeanos heeft deze prijs gekregen omdat zij aantoonbaar de beste bestuurlijke kwaliteiten hebben. Vrijwel alle studentenroeiverenigingen in Nederland deden mee.

AEGON Bestuurs Bokaal
AEGON heeft zich in 2007 voor vijf jaar aan de roeibond KNRB verbonden in het kader van arbeidsmarktcommunicatie. De roeisport wordt in Nederland door bijna 10.000 studenten beoefend.
De AEGON Bestuurs Bokaal is een onderdeel van dit sponsorschap en is bedoeld om verenigingen inzicht te geven in waar het bij goed besturen om gaat. De bijbehorende geldprijs – 30.000 euro - moet door de winnende vereniging aan botenmateriaal worden besteed, bij voorkeur aan een acht. Op de boot wordt de naam ‘AEGON’ vermeld en het jaartal waarin de prijs is gewonnen.

Jury
Bij de AEGON Bestuurs Bokaal strijden studentenroeiverenigingen op het gebied van ledenontwikkeling, bereiksverbreding, communicatie, vlootmanagement, opleiding en continuïteit. Per kwartaal moet over de voortgang worden bericht. Inzendingen van de deelnemende clubs worden beoordeeld door Carel van den Driest (voormalig voorzitter van de roeibond en topman bij Vopak), Jan Karel Mak (huidige bondsvoorzitter), Jaap Peters (voormalig bestuursvoorzitter van AEGON) en Nico Rienks (Olympisch goud winnaar en ondernemer).

Winnaar
R.S.V.U Okeanos kreeg tijdens de Slotwedstrijden van de Nederlandse Studenten Roei Federatie (NSRF) op de Bosbaan in Amsterdam de bokaal en de geldprijs uit handen van René Ydema, directeur Personeelszaken van AEGON Nederland. “AEGON wil de best presterende pensioen- en inkomensverzekeraar in Nederland zijn en daarom loven wij tot en met 2012 elk jaar een geldprijs uit voor de best presterende studentenroeivereniging. Wij willen een goede relatie opbouwen met ambitieuze sportieve studenten, die net als AEGON de beste willen zijn.”
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59947749
Godverpillekes wat een uittrainingsfeestje
H-E-L-E-M-A-A-L naar de #$%^@#$%^ gezopen !
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59947777
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Godverpillekes wat een uittrainingsfeestje
H-E-L-E-M-A-A-L naar de #$%^@#$%^ gezopen !
Jullie zijn naar de Woo gegaan ofzo?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juli 2008 @ 14:19:23 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59947869
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:50 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Merci, heb niet echt mee gekregen hoe jullie het gedaan hebben Maar met alleen lenteroeiers mag je al tevreden zijn als je naar de overkant komt

Volgende keer niet zo boos kijken voor de start, he!
Concentratie, concentratie

Zo ik ben ook weer aan het bij trekken, behoorlijk geslaagd avondje
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 7 juli 2008 @ 16:11:01 #278
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_59950239
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 19:16 schreef -Banaan- het volgende:

[..]

Die schrale actie van Njord maakt helemaal niks uit, Apoc heeft vandaag al z'n overgangs blik binnen gehaald. Helaas wij dus niet gewonnen, maar hij heeft er iig z'n best voor moeten doen!
Zeker ons best er voor moeten doen!

Jij ook gefeliciteerd met je blik! Gunde het jullie van harte! Bij ons waren de krachten een beetje op na zaterdag en al twee voorwedstrijden op zondag. Desalnietemin een prachtig weekend gehad!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_59951464
Zo, iedereen lijkt behoorlijk tevreden te zijn met de NSRF. Gelukkig hebben mijn dames in de talentenacht op zondag hun heatblik veilig gesteld na een jammerlijke bankje-uit-sliding-actie van vrijdag. Op naar EJD '09!
pi_59952127
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
Eerste AEGON Bestuurs Bokaal uitgereikt

Studentenroeivereniging R.S.V.U. Okeanos krijgt 30.000 euro.
Wat ik me dan afvraag: wat heeft Okeanos dan zo goed gedaan om dat te winnen, behalve (hier begint het stoken ) dan het hebben van Nico Rienks als erelid, die ook in de jury zit.

Brok, wil je volgend jaar echt vrouwen gaan coachen? Vraag maar aan Thrawn wat die daarvan vindt

Persoonlijk verklaar ik je voor gek.
pi_59952831
4x blik getrokken dit weekend

Vrijdag - Argosprintblik (3de overall)
Zaterdag - J18 2x (2de overall - 9 sec achter coupe 2 )
Zondag - J18 1x (overall)
Zondag - J18 8+ (overall)
pi_59953243
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:14 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Jullie zijn naar de Woo gegaan ofzo?
ja
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_59953915
Weet iemand waar de foto's staan van zondag aan de start? Daar stond een fotograaf met een beste telelens. Het was niet Merijn Soeters....
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juli 2008 @ 21:00:02 #284
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59956864
Nlroei?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_59957052
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:31 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag: wat heeft Okeanos dan zo goed gedaan om dat te winnen, behalve (hier begint het stoken ) dan het hebben van Nico Rienks als erelid, die ook in de jury zit.

Brok, wil je volgend jaar echt vrouwen gaan coachen? Vraag maar aan Thrawn wat die daarvan vindt

Persoonlijk verklaar ik je voor gek.
1. Dat vraagt volgens mij iedereen zich af...

2. Ik ga idd EJD coachen volgend jaar. 7 weken bij die talentenachten is me goed bevallen en ik heb een leuk coachkader bij elkaar verzamelt waarmee ik het wel een jaar kan uithouden. Nu nog 8 gekke vrouwen vinden.

3. Ik ben ook gek
  maandag 7 juli 2008 @ 21:49:50 #286
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59958250
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:07 schreef De_Brok het volgende:

[..]
Nu nog 8 gekke vrouwen vinden.

vergeet de stuur niet dat is vaak ook een vrouw in vrouwenboten
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59969713
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:49 schreef Pluizel het volgende:

[..]

vergeet de stuur niet dat is vaak ook een vrouw in vrouwenboten
Daar heb ik al twee aanmeldingen voor. En we zijn bezig een mannelijke stuur te charteren.
pi_59973725
Present!
Of moet je dan toch ook aan gewichtseisen voldoen?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_59974618
Als jij 50 kg kan wegen op de Varsity mag je meedoen aan de stuurselectie. Succes...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 juli 2008 @ 17:47:03 #290
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_59977361
Zo lekker even in een dubbel twee gezeten, keitof
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:38:13 #291
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_59978356
Zo, de boten van aegir zijn weer schoon

Even een schoon shirt aan, en dan terug voor het eten, het bowa-bierspel en het feest!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_59987672
Ha, bij jullie ook vandaag? Hier was het ook botenschoonmaak, daarna zou de barbecue zijn, maar die is om begrijpelijke redenen omgezeten in gewoon eten
pi_60001557
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:31 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag: wat heeft Okeanos dan zo goed gedaan om dat te winnen, behalve (hier begint het stoken ) dan het hebben van Nico Rienks als erelid, die ook in de jury zit.
Jan Karel Mak vatte het juryrapport als volgt samen ongeveer:
"Deze vereniging heeft kort en bondig laten zien wat haar doelen zijn en hoe ze deze wil bereiken. Ze gaat op goede wijze om met het drukke gebruik van haar water, heeft een goede oplossing gevonden voor het probleem van huisvesting en een solide basis gelegd voor topsportprestaties.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:23:51 #294
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_60007180
die solide basis voor topsportprestaties is ook niet zo moeilijk als je vast zit aan het OTC qua locatie. en de meesten die echt internationaal gaan roeien, verhuizen naar amsterdam om daar te roeien.

Morgen is de buitendag van het aegir lustrum, en ik ben heel benieuwd waar we naartoe gaan . Het wordt iets met regen, zwemmen en een lange busreis.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_60008201
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Jan Karel Mak vatte het juryrapport als volgt samen ongeveer:
-verhaal-

De geloofwaardigheid van het rapport straalt er weer vanaf dan.
Investeer dan het geld gewoon in de wat kleinere verenigingen als je het gewoon gaat weggeven.


Wat een snert weer overigens. En dat terwijl ik zo een zin heb om te roeien, maar zoooo weinig zin heb om nat te worden En het blijft de hele week nog aanhouden
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_60008245
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Sjobber het volgende:

[..]


De geloofwaardigheid van het rapport straalt er weer vanaf dan.
Investeer dan het geld gewoon in de wat kleinere verenigingen als je het gewoon gaat weggeven. Ik kan er in ieder geval niet echt inkomen, in dit besluit.


Wat een snert weer overigens. En dat terwijl ik zo een zin heb om te roeien, maar zoooo weinig zin heb om nat te worden En het blijft de hele week nog aanhouden
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_60023233
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Sjobber het volgende:
Wat een snert weer overigens. En dat terwijl ik zo een zin heb om te roeien, maar zoooo weinig zin heb om nat te worden
Tja, als je moet kiezen tussen regen zonder pleziervaart en zon met pleziervaart .... dan zou ik kiezen voor zon met pleziervaart
pi_60025759
7 Skøllies op de Spelen

pi_60030309
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 18:19 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Jan Karel Mak vatte het juryrapport als volgt samen ongeveer:
"Deze vereniging heeft kort en bondig laten zien wat haar doelen zijn en hoe ze deze wil bereiken. Ze gaat op goede wijze om met het drukke gebruik van haar water, heeft een goede oplossing gevonden voor het probleem van huisvesting en een solide basis gelegd voor topsportprestaties.
"Drukte op het water"
De Driewerf in Utrecht met Triton, Orca en Viking is de grootste roeiaccomodatie (aantal leden) van Europa en zit aan het fucking Merwedekanaal.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 juli 2008 @ 22:42:15 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_60030415
http://syfsr.com/?e=7E498753-E027-446D-88AB-8341601C0C2E

Filmpje van de Aegon Bestuurs Bokaal.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_60030818
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:38 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

"Drukte op het water"
De Driewerf in Utrecht met Triton, Orca en Viking is de grootste roeiaccomodatie (aantal leden) van Europa en zit aan het fucking Merwedekanaal.
En op de Amstel? 10 vereningen ofzo op 1 km
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')