abonnement Unibet Coolblue
pi_58968605
Hallo mensen,

Al een poostje lees ik hier mee en ben intussen al heel wat opgestoken.

Wij krijgen a.s maandag de sleutel van ons nieuwe huis.

Nu heb ik een vraagje over vloerbedekking.
We denken eraan om vloerbedekking op de trap te laten leggen, en dan ook boven in de hal en de slaapkamers.
Wie heeft dit ook gedaan (laten doen) en wat voor bedrag was je kwijt?
En zou het bij b.v een kwantum/ leenbakker ook een goede keus zijn of raden jullie me
aan om naar een speciaalzaak te gaan? We zijn namelijk liever niet teveel geld kwijt i.v.m budget.


Alvast super bedankt!!!
pi_58968895
Goedkoop is snel vies/oud/verkleurt
Als je iets meer uitgeeft gaat het meestal wat langer mee.

Op het tapijt staat een logo als het geschikt is voor de trap.
Het is ook aan te raden er ondertapijt onder te doen (mooiere rondingen).

Hier in huis is er trouwens de regel dat de schoenen uit gaan bij de deur.
Dan kan je verder op pantoffels of sokken.

Was voor mij eerst ook wennen als nederlander maar het is heel schoon.
pi_58969393
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:58 schreef R0ADKILL het volgende:

Hier in huis is er trouwens de regel dat de schoenen uit gaan bij de deur.
Dan kan je verder op pantoffels of sokken.

bij zulke mensen ga ik meestal niet op visite, dat vind ik wel zooooo irritant om je schoenen uit te moeten trekken. dat je op de bovenverdieping je schoenen uit moet ok, maar beneden...
pi_58969429
oh enne ik heb verder geen idee wat zoiets moet kosten, maar je kan natuurlijk ook gewoon even bellen/langsgaan bij de leenbakker/ leen bakker, want volgens mij hoeft dit niet perse slecht te zijn qua leggen.
want volgens mij besteden ze het uit, tenminste dat was wel het geval toen ze zeil kwamen leggen bij ons.
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:41:04 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58969680
Zeker voor de hal zou ik gaan voor iets wat makkelijk schoon te maken is, of wellicht gewoon tegels.
censuur :O
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:44:57 #6
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_58969755
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:58 schreef R0ADKILL het volgende:
Goedkoop is snel vies/oud/verkleurt

Het is ook aan te raden er ondertapijt onder te doen (mooiere rondingen).

bij me vriendin ook es proberen...

Hier in de woonwagen is er trouwens de regel dat de schoenen uit gaan bij de deur.
pi_58970953
ik heb het laten doen 3 jaar geleden, trap, overloop en slaapkamers, wel goeie kwaliteit van een speciaalzaak, kostte me dan ook 1700 euro, incl rubberen ondertapijt en het tapijt hebben ze met spijkerlatten opgespannen, alleen de trap is deels gelijmd...

als er een vlekje zit kan ik dat met een nat doekje weer schoon maken, neem alleen nooit meer een lichte kleur, ik heb nu beige... nooit en nooit meer....
pi_58972727
Bedankt!!! We willen ook geen lichte kleur, maar antraciet dus dat scheelt alweer.
En met de hal bedoelde ik de overloop boven oeps...
Denk dat we inderdaad maar wat meer centjes uit gaan geven, maar het dan wel goed hebben.
  donderdag 29 mei 2008 @ 05:58:07 #9
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58979912
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb het laten doen 3 jaar geleden, trap, overloop en slaapkamers, wel goeie kwaliteit van een speciaalzaak, kostte me dan ook 1700 euro, incl rubberen ondertapijt en het tapijt hebben ze met spijkerlatten opgespannen, alleen de trap is deels gelijmd...
Hoeveel m2 is dit??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58980204
kamer van 4,5 bij 4,22, kamer van 4 bij 2,20, overloop van 2 bij 1,5 en een 180 graden draaitrap...

volgende keer leg ik laminaat, stukken goedkoper.... als loopt dit wel fijner met je blote voeten smorgens
pi_59106070
Als je een dure vloer legt denk dan ook aan ondervloer. Ondervloer zorgt dat vloerbedenking mooi strak ligt, warmte isolerend en met beneden buren kun je er nog een tandje bovenop doen geluids dempend.
Eenmaal in je huis en zeker met de vloer passend gelegd is het een marteling om achteraf toch voor ondervloer te besluiten. Bezuinig daar niet op.

Voor verschilllende type vloerbedekking zijn verschillende soorten ondervloeren.

De vloerbedekking zelf mag prettig aanvoelen en voor gang en trap liefst iets dat makkelijk schoonhoud, iets glads. Kurk voelt warm aan, oogt natuurlijk is glad en bovendien geluidswerend. Linoleum idem.
Zeil biedt een ruimere marge om geld te besparen, maar goedkoop is meestal al na 5 jaar armoedig. Voor kleine oppervlakken kun je mazzel hebben met een couponnetje bij vloerbedekkingszaak. Een motief in zeil kost meestal extra vanwege extra meters ivm patroon aansluitnaden.

Laminaat op trap leggen lijkt me een vragen om problemen; Een kliknaad niet goed en er is een struikel object op trap. Tegels en plavuizen idem. Bovendien zijn tegels erg kil en geluid irriterend.

Tapijt er zijn mensen die er bij zweren, lekker warm en zacht aan voeten. Voor hal en trap vindt ik het bedompt en muf en bovendien intensief in onderhoud. Zeker bij tapijt goedkoop is heel erg duurkoop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')