abonnement Unibet Coolblue
pi_58967279
Ik heb een avi bestand, daar wil ik een bepaald stukje uit knippen. Nu kan ik dit met virtualdub wel doen, maar als ik direct stream kies pakt hij niet het precieze stukje welke ik kies ivm de keyframes, en als ik full processing doe krijg ik nog een hercodering van het bestand ook, maar dat wil ik niet.

Is er een programma waarmee ik gewoon een specifiek stukje uit een avi kan halen zonder dat gezeik met de keyframes en zonder hercoderen?
pi_58967451
volgens mij zit je wel vast aan het hercoderen... komt door de opmaak van het avi-formaat....
Je zou het met pinacle studio kunnen proberen
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:10:18 #3
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_58967828
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_58980975
thanks, dat gaan we ff proberen
pi_58984252
ik weet niet waar het voor bedoeld is.
Maar als het niet al te belangrijk is zou je zelfs windows (crappy) movie maker kunnen gebruiken.
pi_58986319
het is bedoeld om bepaalde scenes uit een pr0n film te halen geript van avi, en dan nog een keer encoderen om dat stukje te knippen, en dan te converteren naar een verzameldvd zou er naar mijn mening te veel kwaliteit verloren gaan, dus ik probeer een stukje over te slaan als dat mogenlijk is, vandaar de vraag
pi_58986687
quote:
ik zie op de website staan

# While splitting compressed AVI files, some clips are not splitted at the exact position specified, why?


Ideally we want frame by frame accuracy. But as you know this will corrupt the keyframe structure. So Easy Video Splitter will use the keyframe as the split point. This limitation will not exist in the uncompress AVI or MPEG files.
Helaas is dat precies waar ik omheem wil werken, is die keyframe echt zo belangrijk dat het verplicht is bij editen?


Als ik de video opsla met virualdub als raw, en dan als gecomprimeerde avi opsla, codeer ik hem nog een keer toch? (heb d'r niet zo veel vertand van )

[ Bericht 9% gewijzigd door DSGamer op 29-05-2008 15:33:00 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:15:39 #8
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_58992307
Ik doe het zelf altijd met Windows Media Recorder, maar nu begrijp ik ook waarom ik soms een stukje zwart aan het begin heb. (keyframe).
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_58992760
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:45 schreef DSGamer het volgende:

Is er een programma waarmee ik gewoon een specifiek stukje uit een avi kan halen zonder dat gezeik met de keyframes en zonder hercoderen?
Nee. En het is geen gezeik, want die techniek met keyframes is inherent aan videoformaten met sterke compressie (niet alleen AVI met DivX of XviD codec, maar ook MPEG), en dat is wat het mensen zoals jou weer mogelijk maakt complete films te downloaden met een hanteerbare bestandsgrootte.

Houd het nu maar bij VirtualDub(Mod) om dat stukje eruit te knippen zonder hercoderen, andere programma's kunnen dat echt niet beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')