abonnement Unibet Coolblue
pi_58965885
Goed, een collegaatje van me wilde een orchidee in de vuilnisbak smijten omdat ze nooit meer bloeit. Dus ik heb me als pleegmoeder opgeworpen en nu wil ik haar laten opbloeien. Maar, als je niks van orchideeën weet, is dat niet evident. Dus, waar houden orchideeën van? Overigens, mijn pleegplantje heet nu Jane. Ik weet niet welke soort ze is, ze had wel natte voeten (en dat al heel lang, zelfs met van die witte schimmel op de aarde). Houdt Jane van zon, veel of weinig water en wil ze voeding? En wat zijn die rare dingen die hetzelfde zijn als haar wortels? Ze groeien nu op de plek waar ze zou moeten bloeien.

Helaas, de batterijen van mijn camera zijn op.
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:53:56 #2
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_58966030
Zoiets?



1-2x per week water geven is voldoende, niet in de zon en dan zijn die dingen niet kapot te krijgen.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_58966039
eerst maar eens zorgen dat die droge voeten krijgt
ze houden wel van water maar slechts een keer in de week en een keer per maand wat voeding
beter is om je pleegkind dus te verpoten in orchideeen aarde, zodat de schimmel weggaat
pi_58966388
En kan ik 'm ook zo'n korrel geven die uiteenvalt in allemaal kleine bolletjes?

@ molluck:

Hoe lang gaat het duren voor Jane weer bloeit? Wat is sowieso de bloeitijd enzo?
pi_58966620
Orchideen houden niet van nat en willen ook niet in potgrond staan.

Ze hebben arme grond nodig (orchideeen aarde) zodat ze geen blaadjes maken maar alleen bloemetjes.

Mijn schoonouders hebben al drie jaar dezelfde orchidee en die bloeit elke keer weer opnieuw met tussenpozen van een maand ofzo. Hij staat bij hun op de vensterbank in de ochtendzon.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_58966641
Makkelijk een maand als je de bloemen niet nat maakt. Soms kan je ze in bloei brengen door ze te laten schrikken.
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:05:51 #7
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_58967756
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:08 schreef MLI het volgende:
En kan ik 'm ook zo'n korrel geven die uiteenvalt in allemaal kleine bolletjes?

@ molluck:

Hoe lang gaat het duren voor Jane weer bloeit? Wat is sowieso de bloeitijd enzo?
Zo'n ding dat uit elkaar vlat in bolletjes in toch juist voeding? Daar houdt ie dus niet zo van. Ik heb hier ook zo'n ding staan omdat het het enige is wat ik in leven kan houden, hij bloeit al 4 maanden (was in bloei toen ik hem kreeg) en schijnt als de bloemen uitvallen ook weer een nieuwe tak te maken waarin weer bloemen komen.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_58968162
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:19 schreef Aneurism het volgende:
Makkelijk een maand als je de bloemen niet nat maakt. Soms kan je ze in bloei brengen door ze te laten schrikken.


Hoe doe ik dat? Zielig voor Jane!
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 20:37:07 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58996765
Hoe gaat het met Jane?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_58998141
*gaat meelezen*
Ik heb een paars/roze achtige Orchidee, en die bloeit al vanaf Augustus achter elkaar door. Heb echter geen idee wat ik moet doen als ze uitgebloeid raakt, ben een heuse n00b hierin
Zal eens een fotootje maken eerdaags

Hoe is t met Jane?
pi_59003285
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:37 schreef senesta het volgende:
Hoe gaat het met Jane?
Nou, Jane moet nog even tot rust komen. Ik heb nog geen pot voor haar gekocht en er lijkt nog geen verandering te zijn in haar toestand. De aarde is wel al minder vochtig dus dat gaat goed. Verder heeft ze een mooi licht plekje, alleen ik ben altijd te laat wakker om haar daar optimaal van te laten genieten . Zon staat er van 9 tot 11 vol in. Ik zal haar morgenavond achter de luxaflex zetten zodat ze een vitamine D-boost krijgt. Morgen maar eens op zoek naar wat orchideeën-aarde
pi_59006408
Het zal wel een Phalaenopsis zijn Orchideeen moeten niet in direct zonlicht tussen maart en september Het overpotten kan ook niet zomaar maar die van jouw bloeit al niet dus zal wel weinig uitmaken. Zitten de takken er nog aan als je hem weer in bloei wil krijgen kun je hem afknippen boven de tweede verdikking van onder (oog)

Het kan 6 maanden duren totdat hij weer bloeit, het water geven op de aarde niet in het hart van de plant. het beste is om hem uit de pot te halen onder te dompelenalleen het wortel gedeelte en uit te laten lekken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_59008221
post anders ff foto
I'm not the man you think I am!
pi_59061391
Orchideeen moeten worden verwaarloosd.
Max. 1x in de week water geven.
Af en toe de hele plant een aantal uur of iets in een badje zetten met water kan ook geen kwaad.
Vervolgens een tijdje geen water geven.

Succes!
  maandag 2 juni 2008 @ 04:05:50 #15
84524 Morwen
I got life
pi_59061401
Gewoon verwaarlozen als een echte slet Orchideeen hebben niet veel aandacht nodig.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59065284
Die wortels aan het einde van die takken, die beginnen te groeien. In een week tijd zeker een paar centimeter dus er zit weer leven in. Ik heb haar nog geen water gegeven deze week.
pi_59065424
Ik heb een orchidee die een jaar niet heeft gebloeid. Toen heb ik de takken afgeknipt net boven het derde oog. Twee jaar later heeft ie vrijwel constant gebloeid!
pi_59065519
OK. MLI gaat Jane pijn doen . Of wacht ik nog even af nu ze weer groeit?
pi_59065554
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:47 schreef MLI het volgende:
OK. MLI gaat Jane pijn doen . Of wacht ik nog even af nu ze weer groeit?
Hm, lastig. Je kan het ook testen bij 1 tak!
pi_59067031
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:47 schreef MLI het volgende:
OK. MLI gaat Jane pijn doen . Of wacht ik nog even af nu ze weer groeit?
Ik zou lekker een maand wachten zodat de wortel structuur weer aansterkt en het een gezonde plant word.

Laten schrikken doe je dmv de plant op een koele plek neer te zetten en dat voor een paar weken, om vervolgens in een verwarmde kamer te zetten. Zo trek je een plant soms in bloei. (mij is het alitjd gelukt)
  maandag 2 juni 2008 @ 20:03:51 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_59076999
TVP. Interesse!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_59077563
Oeh, orchideeën tips, die kan ik ook wel gebruiken aangezien ik de vorige heb weten te vermoorden. En mijn nieuwe moet het wel overleven.

Maar mag ik hem echt niet voorzichtig uit zijn bakje prutsen en in een nieuw potje doen? Hij zit nu in zo'n lelijk plastic ding terwijl ik een heel mooi ander potje heb.
pi_59084707
Opletten dat je de wortels niet beschadigd en nieuwe Orchideeen aarde gebruiken. Tuinaarde is iig niet goed.
  woensdag 11 juni 2008 @ 03:09:36 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_59296210
Onze oude huisgenoot werkte bij een orchideeënkwekerij en dus hebben hadden we 2 orchideën in de keuken staan, sinds ie verhuisd is is er al 1 dood gegaan.
Bloeien deed degene die overbleef ook niet meer en toen heeft iemand dus de hele tak afgeknipt, we hebben dus nu alleen een orchidee met 4 bladeren..
Hoe kan je ervoor zorgen dat ie weer een nieuwe tak aanmaakt en hoe lang duurt dat?
  woensdag 11 juni 2008 @ 03:17:36 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_59296229
Die van mij gingen ook altijd dood, te veel water dus.

Soort van TVP, het is mij voor het eerst gelukt eentje van vorig jaar weer bloeiend te krijgen, idd door weinig water te geven.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')