abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 mei 2008 @ 20:04:13 #1
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58904921
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

ESPN-Zone

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult krijg je je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen.

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX

    Deze OP is hier te vinden


    TVP's zijn niet gewenst.

    [ Bericht 0% gewijzigd door DanielSmith op 25-05-2008 22:43:32 ]
  •   zondag 25 mei 2008 @ 20:07:51 #2
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_58904991
    Het Xtra Large NY topic
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      zondag 25 mei 2008 @ 20:11:58 #3
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_58905073
    quote:
    Vanwaar het verhoor? at random, of hadden ze een reden?
    Mij werd niks verteld. Een vriend van me die maar eens ging informeren waar ik bleef kreeg te horen: "that decision can be made on a big amount of reasons, or none at all".
    pi_58905368
    Ik ga er in september naartoe dus tvp
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    http://www.flickr.com/photos/unioz/
    pi_58905947
    De 7 dagen metropas kost 25 dollar.

    En de prijzen voor de NY pass kloppen niet meer.
    1 dag kost 69
    2 dagen kost 99
    3 dagen kost 125
    7 dagen kost 165
    En volgens mij hebben ze eigenlijk altijd wel specials voor de 3 en 7 dagen passen.
      zondag 25 mei 2008 @ 21:27:41 #6
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_58906560
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 20:55 schreef Liejannuh het volgende:
    De 7 dagen metropas kost 25 dollar.

    En de prijzen voor de NY pass kloppen niet meer.
    1 dag kost 69
    2 dagen kost 99
    3 dagen kost 125
    7 dagen kost 165
    En volgens mij hebben ze eigenlijk altijd wel specials voor de 3 en 7 dagen passen.
    Verwerkt in de OP, thanks. Wanneer er nog meer zaken geupdate / upgedate dienen te worden hoor ik t!
    pi_58906563
    Nog een maandje tot mijn bezoek aan de grote appel.
      zondag 25 mei 2008 @ 22:05:17 #8
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_58907339
    Moet eens kijken wanneer ik terug ga
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_58907945
    jongens dit mocht echt veranderd worden want hier klopt niks meer van helaas krijg je geen 20 dolar meer


    Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

    Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
    Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!
    pi_58908024
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 20:07 schreef Adelante het volgende:
    Het Xtra Large NY topic

    Laatste deel ging snel de laatste paar dagen!
      zondag 25 mei 2008 @ 22:32:08 #11
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_58908043
    Overmorgen is het zover
    pi_58908916
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 22:32 schreef _Boo_ het volgende:
    Overmorgen is het zover
    Veel plezier
      zondag 25 mei 2008 @ 23:28:39 #13
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_58909486
    Is iemand hier toevallig al eens met U.S. airways naar NYC gevlogen? Wat zijn de ervaringen hiermee?
    pi_58909643
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 23:28 schreef Slappe_hap het volgende:
    Is iemand hier toevallig al eens met U.S. airways naar NYC gevlogen? Wat zijn de ervaringen hiermee?
    Heb wel eens met ze gevlogen. Voordeel is dat ze met wat kleinere vliegtuigen vliegen, waardoor het boarden en de immigration wat minder lang duren. Voor de rest een typische Amerikaanse maatschappij (matig eten, oude stewardessen, beetje versleten imago)
      zondag 25 mei 2008 @ 23:55:33 #15
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_58910158
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 23:34 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Heb wel eens met ze gevlogen. Voordeel is dat ze met wat kleinere vliegtuigen vliegen, waardoor het boarden en de immigration wat minder lang duren. Voor de rest een typische Amerikaanse maatschappij (matig eten, oude stewardessen, beetje versleten imago)
    Ok, thx! Wat ik ook belangrijk vind: heb je fatsoenlijke beenruimte? Verder geen gedoe gehad met vertragingen, overstappen oid?
    pi_58910198
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 23:55 schreef Slappe_hap het volgende:
    Ok, thx! Wat ik ook belangrijk vind: heb je fatsoenlijke beenruimte? Verder geen gedoe gehad met vertragingen, overstappen oid?
    Geen problemen gehad met overstappen en vertragingen, kan ik niets over zeggen.

    En over beenruimte kan ik niets zeggen, want dat is altijd te weinig in de lange-afstandsvluchten voor mij.
      maandag 26 mei 2008 @ 00:00:04 #17
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_58910243
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 23:57 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Geen problemen gehad met overstappen en vertragingen, kan ik niets over zeggen.

    En over beenruimte kan ik niets zeggen, want dat is altijd te weinig in de lange-afstandsvluchten voor mij.
    Ik vind 't met m'n 1.92m ook altijd wel prettig om wat ruimte te hebben. Uit ervaring weet ik dat het bij Delta en Continental wel te doen is, maar 't moet niet krapper worden..
    pi_58911885
    Even een kort berichtje uit New York
    Heb het onwijs naar mijn zin hier. Het weer is echt fantastisch! Ons hotel is het Wingate Inn Manhattan en is echt super!
    Het is een klein hotel, maar heel mooi en schoonn ook leuk personeel. Onbijt is wat weinig keuze, maar prima om de dag mee te beginnen. Zeker een aanrader!

    Verder kun je foto's en verslag lezen op onze weblog (zie site in onderschrift). Wordt morgenochtend (voor ons) weer geupdate.

    Dinsdag op naar Las Vegas!
      maandag 26 mei 2008 @ 07:29:28 #19
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_58912146
    Nog 3 mnd en counting
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 26 mei 2008 @ 10:10:32 #20
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_58913782
    nog een half jaar hier voor t zover is maar wel met kerst en oud en nieuw
      maandag 26 mei 2008 @ 10:40:18 #21
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58914311
    Daar zijn we weer...
    In navolging op de discussie in het vorige topic over identificatie, heb ik het ook even op de TT gevraagd. Daar zitten wat meer mensen die er heel vaak komen/er wonen. Al met al lijkt een combi van een NL rijbewijs met een kopie van een paspoort me een heel eind te brengen. Vind ik toch een stuk prettiger idee (met name 's avonds) dan overal m'n paspoort meeslepen én ik weiger echt 's avonds uit te gaan met een moneybelt/heuptasje...

    http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1609349&start=0&tstart=0
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 26 mei 2008 @ 12:17:11 #22
    33835 MacLeod
    in the end there can be only 1
    pi_58916425
    Ik vertrek aanstaande donderdag samen met m'n vriendinnetje naar the city that never sleeps!

    Iemand ervaring met het Paramount hotel?

    Als je die NY Pass besteld, kan je die dan ergens ophalen?
    chaos, panic, disorder. my work here is done.
      maandag 26 mei 2008 @ 12:31:17 #23
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_58916742
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 12:17 schreef MacLeod het volgende:
    Ik vertrek aanstaande donderdag samen met m'n vriendinnetje naar the city that never sleeps!

    Iemand ervaring met het Paramount hotel?

    Als je die NY Pass besteld, kan je die dan ergens ophalen?
    quote:
    Collection:
    If you elect to collect your pass(es) in New York, we will email a collection voucher for you to print out and bring to our Times Square pick up location at Planet Hollywood, on 45th street and Broadway.

    Opening Times:
    Sunday – Thursday 10 am – 12 am (at night)
    Friday & Saturday 10 am – 1 am (at night)
    http://www.newyorkpass.com/delivery.asp

    Ik denk er ook over om die te bestellen, maar ik twijfel of je het er wel uit haalt.
      maandag 26 mei 2008 @ 13:17:53 #24
    33835 MacLeod
    in the end there can be only 1
    pi_58917834
    Thanks! Ik had wel op die website gekeken, maar er waarschijnlijk overheen gelezen.
    quote:
    Ik denk er ook over om die te bestellen, maar ik twijfel of je het er wel uit haalt.
    Daar ben ik ook nog niet helemaal uit, maar als je nu bestelt krijg je, vanwege Memorial Day, nog 20% extra korting! Moet ook nog een things-to-do-when-in-NY-list maken, is namelijk allemaal nogal last minute geboekt.

    [ Bericht 33% gewijzigd door MacLeod op 26-05-2008 13:19:53 (typo) ]
    chaos, panic, disorder. my work here is done.
      maandag 26 mei 2008 @ 13:18:40 #25
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58917852
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 23:28 schreef Slappe_hap het volgende:
    Is iemand hier toevallig al eens met U.S. airways naar NYC gevlogen? Wat zijn de ervaringen hiermee?
    US Airways vliegt zelf niet op NY, als je een vlucht boekt zul je zien dat je dan met United Airlines vliegt
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 26 mei 2008 @ 13:20:24 #26
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58917901
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 12:31 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]


    [..]

    http://www.newyorkpass.com/delivery.asp

    Ik denk er ook over om die te bestellen, maar ik twijfel of je het er wel uit haalt.
    Ik laat het zitten. Hwt lijkt me erg sterk dat je 'm eruit haalt als je niet de godganse dag attracties gaat doen....
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_58918168
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 12:31 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]


    [..]

    http://www.newyorkpass.com/delivery.asp

    Ik denk er ook over om die te bestellen, maar ik twijfel of je het er wel uit haalt.
    Had er ook over gedacht toen ik vorig jaar naar NY ging. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik ook al dacht dat we het niet eruit zouden halen (en anders zou ik mezelf zo verplicht voelen om die dingen toch maar te gaan doen )
    pi_58918461
    Wij hebben de NY pass ook niet genomen
    Zijn gister trouwens nasr de Bronx Zoo geweest. Erg mooie en grote dierentuin.
      maandag 26 mei 2008 @ 14:23:05 #29
    13730 Thierry73
    Here I am.
    pi_58919341
    The bronx zoo vond ik inderdaad erg leuk ook.
    ook het aquarium op Coney Island is een aanrader
    al was het ook alleen maar voor de omgeving daar

    Al zal het er nu wel wat drukker zijn dan toen ik er was midden in de winter
      maandag 26 mei 2008 @ 14:40:39 #30
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_58919712
    Als je zon pass hebt, kan je die dan gewoon aan de ingang laten zien en dan gewoon doorlopen of hoe gaat dat in zijn werk?
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 26 mei 2008 @ 15:19:11 #31
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_58920432
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 14:23 schreef Thierry73 het volgende:
    The bronx zoo vond ik inderdaad erg leuk ook.
    ook het aquarium op Coney Island is een aanrader
    al was het ook alleen maar voor de omgeving daar

    Al zal het er nu wel wat drukker zijn dan toen ik er was midden in de winter
    Klinkt bekend. Ik was er eind maart, en het hele strand was verlaten. Misschien 3 mensen met een hond. Heeft wel wat spookies dan met al die attracties.

    Natuurlijk wel een hotdog gehaald bij Nathan's. Das een must
      dinsdag 27 mei 2008 @ 07:08:30 #32
    13730 Thierry73
    Here I am.
    pi_58933496
    Toen ik er was stonden er op de pier een paar Russen te vissen op (ik dacht) Roggen.
    Was verder ijskoud en eigenlijk ook wel erg gaaf om het zo verlaten te zien allemaal.

    Zijn nou van die dingetjes die je niet leest in de boekjes, maar zeker de moeite waard
    pi_58934901
    http://www.slippyvillage.(...)/images/gershwin.jpg iemand toevallig weleens hier geweest (Gerswhins Hotel) het is vrij basic maar het ziet er erg funkey uit.

    Dit word namelijk mijn hotel, ik heb lang moeten zoeken en af moeten wegen (eerst het latham,west side,ect ect hotel) maar die waren of vol of niet leuk en dit hotel lijkt mij eentje die zich in decor iniedergeval ondersheid van de rest.

    Nu maar hopen dan het bed goed is we hebben wel een Suprior Double bed room maar in een 2 sterren hotel ben ik benieuwd wat voor luxe dat is hahaha

    check de foto's ben benieuwd naar jullie mening.

    http://www.gtahotels.com/hotels/gershwin_hotel_new_york-photo.htm = foto's (wel erg karige)

    http://www.gtahotels.com/(...)_new_york-review.htm = review

    [ Bericht 39% gewijzigd door DTmaster op 27-05-2008 09:39:30 ]
      dinsdag 27 mei 2008 @ 18:35:07 #34
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58946538
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 09:33 schreef DTmaster het volgende:
    http://www.slippyvillage.(...)/images/gershwin.jpg iemand toevallig weleens hier geweest (Gerswhins Hotel) het is vrij basic maar het ziet er erg funkey uit.

    Dit word namelijk mijn hotel, ik heb lang moeten zoeken en af moeten wegen (eerst het latham,west side,ect ect hotel) maar die waren of vol of niet leuk en dit hotel lijkt mij eentje die zich in decor iniedergeval ondersheid van de rest.

    Nu maar hopen dan het bed goed is we hebben wel een Suprior Double bed room maar in een 2 sterren hotel ben ik benieuwd wat voor luxe dat is hahaha

    check de foto's ben benieuwd naar jullie mening.

    http://www.gtahotels.com/hotels/gershwin_hotel_new_york-photo.htm = foto's (wel erg karige)

    http://www.gtahotels.com/(...)_new_york-review.htm = review
    Ik vind het er wel gaaf uitzien op die foto's en zo te zien vlakbij het empire state building

    Reviews op tripadvisor zijn nogal gemengd, lees ze eens door anders

    http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_58950756
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 14:40 schreef stevengerrard het volgende:
    Als je zon pass hebt, kan je die dan gewoon aan de ingang laten zien en dan gewoon doorlopen of hoe gaat dat in zijn werk?
    Soms wel, meestal niet. Uiteraard willen ze kijken hoeveel mensen er via de pass naar binnen gaan en door mensen zo door te laten lopen heb je daar geen zicht op.

    Wij hadden de New York pass er met gemak uit. Helicoptervlucht (20 minuten voor de prijs van 12-15 minuten) Dinnercruise, Madame tussauds (niet heengaan zonder de pass, te duur voor het gebodene) Ferry naar Ellis Island en statue of liberty, Empire states building observatory, Planet Hollywood, Bronx zoo korting in Macy's en zo kan ik nog wel even door gaan. Sterker nog, het boekje wat je krijgt bij aanschaf hebben we veel ideen uit opgedaan om dingen te doen.

    We hebben de New York pass op laten sturen naar huis een aantal maanden van te voren, dat is noodzakelijk voor als je dingen gaat reserveren waar je korting op krijgt en per crerdit card wil betalen.

    Enige domper wat de pass betreft kwam van 21th Century store, daar kreeg je een "gift" bij vertoon. Dat was dus een hele waardeloze en goedkope agenda, voorderest was het helemaal top en zogezegd hadden wij hem er dik uit. Je moet dan inderdaad wel van plan zijn naar die attracties te gaan.
    pi_58956922
    ik kan me herinneren dat ik oooit zo een pass heb gehad en dat je er ook mee de metro in kon
    dat lees ik nu nergens terug.
    Is dat niet meer zo?

    kan je ergens nog metro passen kopen voor een paar dagen?
    Zo ja waar en wat kosten die?
      woensdag 28 mei 2008 @ 09:31:25 #37
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_58957133
    quote:
    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Ik ga van 16 - 21 juli. Vlieg met KLM rechtstreeks en hebben Pennsylvania hotel weer genomen. Vorige keer goeie ervaringen mee gehad. Ben er in 2003 geweest, zat er toen met de Northeast Blackout, 3/4 trip viel in het water en heb veel niet meer kunnen doen. Al had dat ook wel wat hoor, Times Square zonder licht, het hele hotel via het trappenhuis, veel geslenterd . Maar dit keer gaan we het goed over doen.
    Whatever I want.
      woensdag 28 mei 2008 @ 10:02:11 #38
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58957695
    Ik ben gewoon niet van plan om zoveel attracties te gaan doen. Ik ga in die helicopter, misschien naar het Empire State en verder gewoon lekker veul slenteren...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_58958495
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 09:18 schreef Thierry73 het volgende:
    ik kan me herinneren dat ik oooit zo een pass heb gehad en dat je er ook mee de metro in kon
    dat lees ik nu nergens terug.
    Is dat niet meer zo?

    kan je ergens nog metro passen kopen voor een paar dagen?
    Zo ja waar en wat kosten die?
    De New York pass geeft je geen korting op de metro helaas.
    De metro pass heeft ons voor een week 25 dollar gekost en is denk ik bij de grotere metrostations te koop via een automaat. Wij hebben hem op Times square gekocht.
      woensdag 28 mei 2008 @ 11:43:14 #40
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_58960047
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 10:39 schreef Imurderu het volgende:

    [..]

    De New York pass geeft je geen korting op de metro helaas.
    De metro pass heeft ons voor een week 25 dollar gekost en is denk ik bij de grotere metrostations te koop via een automaat. Wij hebben hem op Times square gekocht.
    Bijna bij elk station is die kaart wel te koop. Gewoon standaard automaten.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_58968375
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Ik vind het er wel gaaf uitzien op die foto's en zo te zien vlakbij het empire state building

    Reviews op tripadvisor zijn nogal gemengd, lees ze eens door anders

    http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

    ja ik weet het maar we hebben wel de luxe suite en die is dan wel weer oke oftewel ga je in een bunkbed dan ben je de lul
    pi_58968400
    we zullen wel zien
      woensdag 28 mei 2008 @ 20:55:15 #43
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_58972453
    Vraagje, komt een 18jarige wel een beetje makkelijk een club in? Of kan ie beter thuisblijven en het gewoon bij voorbaat al niet proberen? .
    Whatever I want.
      donderdag 29 mei 2008 @ 00:01:37 #44
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_58977526
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 20:55 schreef PeRi het volgende:
    Vraagje, komt een 18jarige wel een beetje makkelijk een club in? Of kan ie beter thuisblijven en het gewoon bij voorbaat al niet proberen? .
    Hangt erg af van waar je naartoe gaat. Sowieso heb je het als vrouw een stuk makkelijker dan je mannelijke leeftijdsgenoten
      donderdag 29 mei 2008 @ 07:29:05 #45
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_58980114
    Neh ik ben al ouder dan 18 . Mn broertje is wel 18, bijna 19 als we gaan, maar nog 18. Welke clubs kan het wel dan? Heb je daar ervaringen in?
    Whatever I want.
      donderdag 29 mei 2008 @ 11:54:48 #46
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58984676
    Treinticket New York naar Toronto is ook aangeschaft...
    Nog drie weken!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 29 mei 2008 @ 12:38:00 #47
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_58985744
    Voor mij nog 2 weken
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_58987461
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 11:54 schreef Hik het volgende:
    Treinticket New York naar Toronto is ook aangeschaft...
    Nog drie weken!
    ik ga naar Washington hoelaat ga jij dan met de trein? mijn rit duurt 3 1/2 uur en kost 140 dollar retour... en dat is nog goedkoop want als je in de spit gaat is het 120 dolar voor een ENKELTJE ja het enigste is dan dat je wel om 5-30 uur je nest moet omdat de trein om 7-00 uur vertekt, maar later heeft ook geen zien anders heb je maar een paar uur, nu komen we lekker om 10-30 uur aan.

    we gaan maar een dag maar Tornoto is dat voor meer dagen?

    [ Bericht 8% gewijzigd door DTmaster op 29-05-2008 13:58:51 ]
    pi_58988381
    Ik heb besloten om 2x Amtrak kaartjes NY - DC niet via Internet maar bij Penn station te kopen, kan ik daar problemen mee krijgen betreft geen Creditcard, tis wel lastig als je er geen hebt maar het is niet anders

    Ik betaal dan natuurlijk met cash maarrrrrrr kan dat eigenlijk wel want ik zie zo veel filmpes van "betaal bij een automaat" dat je je afvraagd of het auberhaupt nog kan.

    https://tickets.amtrak.com/itd/amtrak het liefst zou ik ze gewoon netjes in mijn brievenbus zien verschijnen (wie niet) maar die eikels versturen ze weer niet naar Europe of heb ik het verkeerd gelezen bij de verzend opties.

    [ Bericht 1% gewijzigd door DTmaster op 29-05-2008 14:31:12 ]
      donderdag 29 mei 2008 @ 14:35:48 #50
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58988634
    Onhandig, geen cc. Dan zit er niets anders op dan ze daar te halen, lijkt me.

    Naar Toronto is 12,5 uur, maar ik ga vier dagen daarheen.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_58989315
    wat bedoel je met cc? dan en hoe heb jij het dan geregeld want met welke trein ga jij dan en via welke site heb je het dan geregeld!!

    Dat zijn nog eens veel vragen in een zin hahahaha
      donderdag 29 mei 2008 @ 15:49:06 #52
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58990425
    Credit Card

    http://www.amtrak.com/

    Maar om hier te bestellen heb je dus inderdaad een credit card nodig.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_58990753
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 15:49 schreef Hik het volgende:
    Credit Card

    http://www.amtrak.com/

    Maar om hier te bestellen heb je dus inderdaad een credit card nodig.
    hahaha natuurlijk

    nou ik kan wel betalen met mijn ma's creditcard maar de verzending is niet mogelijk of kan je een ticketfast kaart krijgen?
      donderdag 29 mei 2008 @ 17:28:02 #54
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58992576
    Nee, zenden doen ze niet. Zou een beetje duur worden. Kan je geen credit card aanvragen ofzo? Het lijkt me toch wel érg handig voor daar en die dingen kosten bijna niets meer tegenwoordig (mits je gewoon betaalt... )
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_58996967
    cc is toch wel een must in NY. eigenlijk in heel Amerika!
    pi_58999214
    jaja nee ik neem er geen en ik ken genoeg mensen die zonder een erg leuke reis in the USA hebben gehad, je betaald alleen contant, maare nogmaals Hik ik neem aan dat jij dus via Inet betaald hoe heb je dat dan geregeld met de ontvangst?
      donderdag 29 mei 2008 @ 22:53:29 #57
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_59000541
    Keiharde tvp. In september ga ik
    Something for your mind, your body and your soul.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 00:21:00 #58
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_59002823
    Op Penn heb je ook nog gewoon ouderwetsche loketjes
    pi_59003501
    hahahah oke dan we gaan gewoon en we zien wel anders dan ga ik wel op excursie in Central park
      vrijdag 30 mei 2008 @ 10:13:50 #60
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_59006930
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 22:14 schreef DTmaster het volgende:
    jaja nee ik neem er geen en ik ken genoeg mensen die zonder een erg leuke reis in the USA hebben gehad, je betaald alleen contant, maare nogmaals Hik ik neem aan dat jij dus via Inet betaald hoe heb je dat dan geregeld met de ontvangst?
    Gewoon daar ophalen dus. Kaartje is gekocht, moet het alleen daar even uit de machine trekken...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_59013230
    Amerikanen zijn trouwens compleet doorgeslagen met het verkopen van alcohol en tabak aan minderjarigen.
    Mijn vriendin is 34 en werd bij de Duane Read (supermarkt) om haar legitimatie gevraagd toen ze een pakje sigaretten kocht. En erger nog; bij die zelfde winkel werd het mij een paar dagen later ook gevraagd toen ik een blikje bier ging halen. En ik ben toch echt 37 hahahahaha

    Vond het even funny om te vermelden
    pi_59017642
    Er staat ook vaak in de winkels, we vragen iedereen om legitimatie opzich goed toch, gewoon standaard procedure.
      zondag 1 juni 2008 @ 08:03:55 #63
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59043679
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 14:52 schreef Imurderu het volgende:
    Amerikanen zijn trouwens compleet doorgeslagen met het verkopen van alcohol en tabak aan minderjarigen.
    Mijn vriendin is 34 en werd bij de Duane Read (supermarkt) om haar legitimatie gevraagd toen ze een pakje sigaretten kocht. En erger nog; bij die zelfde winkel werd het mij een paar dagen later ook gevraagd toen ik een blikje bier ging halen. En ik ben toch echt 37 hahahahaha

    Vond het even funny om te vermelden
    idd...
    gasten slaan echt door met dat soort dingen...waren bij de duane in de buurt van madison en mijn moeder ging daar peuken halen...nou is mijn moeder 52 en nog vragen om haar psprt!!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_59052397
    ik ben momenteel aan het boeken... we vliegen met air berlin voor ongveer 400 eurie

    en zoek een lekker goedkoop maar prettig hotel of hostel..

    iemand ideetje...

    [ Bericht 96% gewijzigd door soares op 01-06-2008 18:20:00 ]
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_59052625
    Ik ga naar het Chelsea Center Hostel, 2 locaties (LES en Midtown), 35 dollar per nacht inclusief ontbijt.
    pi_59052908
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 08:03 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    idd...
    gasten slaan echt door met dat soort dingen...waren bij de duane in de buurt van madison en mijn moeder ging daar peuken halen...nou is mijn moeder 52 en nog vragen om haar psprt!!!!
    Het is gewoon wettelijk verplicht, ze vragen iedereen om ID omdat wanneer ze dit niet doen (zelfs bij een opa van 80) ze een dikke boete kunnen krijgen. Duidelijke wet, dus niet zoals hier met een dik grijs gebied waar een kassamiep van 16 moet inschatten of iemand wel of geen alcohol mee mag krijgen....
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_59053664
    Wij gaan in september naar NY. Voor 1300 euro per persoon hebben we een rechtstreekse KLM vlucht naar JFK en 9 overnachtingen in Belleclaire, een drie-sterren hotel bij Central Park. Wel redelijk netjes dacht ik zo.

    Naast natuurlijk de standaard bezienswaardigheden wil ik tevens graag naar Washington met bus of trein, en naar Colombia University. Daar heb ik trouwens nog weinig mensen over gehoord hier terwijl het wel een mooie en befaamde universiteit is
    pi_59060470
    TVP

    8 Juni ben ik er ook in NY, in het Carter. Heb er zin in!
    見なさい! 日本語!
      maandag 2 juni 2008 @ 13:23:33 #69
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_59067580
    Heb ik trouwens al ingevrevem dat mijn ticket AMS-NY/Toronto-AMS me maar 160 euro kost?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 2 juni 2008 @ 14:02:11 #70
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59068680
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 00:47 schreef remondepemon het volgende:
    TVP

    8 Juni ben ik er ook in NY, in het Carter. Heb er zin in!
    Ik ben er vanaf 13 juni, ben je er dan ook nog?
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
      maandag 2 juni 2008 @ 14:16:15 #71
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59069005
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 13:23 schreef Hik het volgende:
    Heb ik trouwens al ingevrevem dat mijn ticket AMS-NY/Toronto-AMS me maar 160 euro kost?
    hoe kom je daaraan?
      maandag 2 juni 2008 @ 14:57:54 #72
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_59070016
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 14:16 schreef Blik het volgende:

    [..]

    hoe kom je daaraan?
    Award ticket. Frequent flyer miles.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_59074049
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 14:02 schreef Sjengdanny het volgende:

    [..]

    Ik ben er vanaf 13 juni, ben je er dan ook nog?
    Een dagje nog maar, heb tot de 14de geboekt. Pak daarna de trein richting Washington.
    見なさい! 日本語!
    pi_59084218
    Hey Leuk die heb ik ook geboekt hoelaat vertrek jij dan vanaf Penn Station met de Amtrak, ikzelf om 7-00 ppff jaja Die hards maar het is dan ook maar voor een dagje.

    Wat zijn jouw plannen?
    pi_59097150
    Zo... die tickets voor de Amtrak NY - DC zijn geregeld 8)


    25 Jun New York 07.05 - Washington 10.25
    25 Jun Washington 20.30 - New York 23.55


    Nu vroeg ik mij af, Wij komen om 10-30 uur aan en hebben tot ongeveer 18-00 uur de tijd om Washington te verkennen (i know, weinig tijd) MAAR we willen toch veel zien....
    Zelf heb ik dit als planning opgegegeven (zie onder)

    Mischien kunnen (jullie) als ervaren Amerika reizigers die al eens naar Washington zijn geweest kijken of dit schema wel haalbaar is en of ik niet een fout heb gemaakt inverband met mijn tijdslimiet.

    10-30-11-00 = Aankomst in DC dan een Taxi naar het Witte Huis (eerst dat maar afhandelen dan is dat gedaan)
    13-00-15-00= The Mall bezoeken, ik denk dat 2 uur genoeg is aangezien het minder dan 1 km in de lengte is, mischien kan ik mij vergissen?
    15-30-18-00 = Het American History Museum wil ik graag bezoeken maar dat is in/bij de Mall dus that's close, mijn planning blijft dus vrij dicht bij de Mall omdat ik van iedereen hoor dat dit de plaats is waar alles te zien is, maar ik zou graag van jullie willen horen of er mischien in die 8 uurtjes nog meer te zien is dan alleen het Witte Huis en The Mall?



    Bedankt voor jullie aandacht

    Groeten

    DTmaster
      dinsdag 3 juni 2008 @ 21:08:58 #76
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_59100459
    Net terug uit New York en echt een super week gehad, wat een stad!

    We hebben een boottocht gemaakt met de Circle Line, het vrijheidsbeeld (ook naar boven geweest) en Ellis Island bezocht en een halve dag door Central Park gewandeld. Verder zijn we naar de musical Chicago geweest (kaartje via TKTS voor 55 dollar) en hebben we een avondje stand up comedy gedaan (Comedy Cellar, 15 dollar), echt leuk om een keer mee te maken. Verder erg goed gegeten bij Buddakan en Stanton Social . Wel reserveren! Meatpacking District is ideaal om uit te gaan, alles zit dicht bij elkaar en aan de rijen zie je gauw genoeg waar het de moeite waard is. Verder zijn we ook nog een avondje naar een rooftop bar geweest, 230 Fifth - fantastisch uitzicht over 5th Avenue en Empire State Building. Het ESB hebben we 's nachts bezocht, ideaal, geen minuut hoeven te wachten. Ik geloof dat rond 01:00 de laatste lift gaat. Natuurlijk ook nog uitgebreid gewinkeld, de koffers werden vervolgens op Schiphol uitgebreid bekeken door de douane maar we mochten wel doorlopen.
    pi_59101160
    waar blijven de foto's Iniedergeval leuk te horen dat een toffe week was, hoe was die Circle Line Tour want 3 uur lijkt mij lang of valt dat mee?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:01:40 #78
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_59102030
    Klinkt goed Boo !

    Vraagje, is Washington op een zondag goed te doen, als je een dagje erheen wil? En de meesten hier kopen de treinkaartjes NY-DC al vantevoren hè, is het aan te bevelen vantevoren te kopen, of is er dmv ter plekke dag vantevoren kopen, ook nog wel plek in de vroege trein?
    Whatever I want.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:04:21 #79
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59102101
    Volgend jaar mei waarschijnlijk weer.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 3 juni 2008 @ 23:07:42 #80
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_59104208
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 21:31 schreef DTmaster het volgende:
    waar blijven de foto's Iniedergeval leuk te horen dat een toffe week was, hoe was die Circle Line Tour want 3 uur lijkt mij lang of valt dat mee?
    Wij hebben de boottocht van twee uur genomen. Toen wij aankwamen was dat de eerste die vertrok en ik vond twee uur precies goed.

    Een paar foto's,










      dinsdag 3 juni 2008 @ 23:16:19 #81
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59104492
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:08 schreef DTmaster het volgende:
    Zo... die tickets voor de Amtrak NY - DC zijn geregeld 8)


    25 Jun New York 07.05 - Washington 10.25
    25 Jun Washington 20.30 - New York 23.55


    Nu vroeg ik mij af, Wij komen om 10-30 uur aan en hebben tot ongeveer 18-00 uur de tijd om Washington te verkennen (i know, weinig tijd) MAAR we willen toch veel zien....
    Zelf heb ik dit als planning opgegegeven (zie onder)

    Mischien kunnen (jullie) als ervaren Amerika reizigers die al eens naar Washington zijn geweest kijken of dit schema wel haalbaar is en of ik niet een fout heb gemaakt inverband met mijn tijdslimiet.

    10-30-11-00 = Aankomst in DC dan een Taxi naar het Witte Huis (eerst dat maar afhandelen dan is dat gedaan)
    13-00-15-00= The Mall bezoeken, ik denk dat 2 uur genoeg is aangezien het minder dan 1 km in de lengte is, mischien kan ik mij vergissen?
    15-30-18-00 = Het American History Museum wil ik graag bezoeken maar dat is in/bij de Mall dus that's close, mijn planning blijft dus vrij dicht bij de Mall omdat ik van iedereen hoor dat dit de plaats is waar alles te zien is, maar ik zou graag van jullie willen horen of er mischien in die 8 uurtjes nog meer te zien is dan alleen het Witte Huis en The Mall?


    Volgens mij is het Holocaust museum in Washington ook indrukwekkend om te zien. Ik weet niet wat the Mall is, maar als het gewoon een winkelcentrum is snap ik niet dat je daar naartoe gaat als je zo weinig tijd hebt. In NY kun je genoeg shoppen.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 23:48:31 #82
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59105277
    Leuke impressie, raar dat ik volgende week vrijdag daar ook rondloop
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
      woensdag 4 juni 2008 @ 00:02:10 #85
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59105522
    Is het nog wat meer behalve een groot grasveld met een boel musea (en andere landmarks) erlangs. Snap nog steeds niet wat je daar 2 uur moet doen als je maar 7 uur de tijd hebt.
      woensdag 4 juni 2008 @ 07:39:40 #86
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59107553
    Vraagjes: wat is een mooiere tijd? eind februari of mei? En als ik het zo lees is het dus makkelijk om NYC te combineren met Washington DC, maar geld dat ook voor Boston of Philadelphia?

    [ Bericht 12% gewijzigd door Strolie75 op 04-06-2008 07:58:13 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 4 juni 2008 @ 07:44:27 #87
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59107577
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 00:02 schreef Blik het volgende:
    Is het nog wat meer behalve een groot grasveld met een boel musea (en andere landmarks) erlangs. Snap nog steeds niet wat je daar 2 uur moet doen als je maar 7 uur de tijd hebt.
    Mensen kijken.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 4 juni 2008 @ 08:32:14 #88
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59107973
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 07:44 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Mensen kijken.
    mensen in Washington zijn idd veel specialer dan in de rest van de wereld
    pi_59109907
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 10:19 schreef DTmaster het volgende:
    Hey Leuk die heb ik ook geboekt hoelaat vertrek jij dan vanaf Penn Station met de Amtrak, ikzelf om 7-00 ppff jaja Die hards maar het is dan ook maar voor een dagje.

    Wat zijn jouw plannen?
    Ha bikkel! Geen idee hoe laat ik vertrek heb namelijk nog geen kaartje gekocht/geboekt. Denk alleen niet dat ik het zo vroeg red, zeker niet op vakantie. lekker uitslapen...

    Heb zelf nog niet veel gepland. iig een yankee game op de negende (wel gereseveerd) in NY en een trein ritje naar WS de 14e. Wordt voornamelijk beetje plaatjes schieten beetje rondkijken voor zover.

    Vraagje: Weet iemand of het een beetje te doen is met de laundry service in NY? Denk niet dat het Carter hotel er een heeft en het dus ergens anders moet zoeken. Of kan ik beter vanwege de lage dollar prijs kostentechnisch elke dag iets anders kopen en weer weg gooien de volgende dag
    見なさい! 日本語!
      woensdag 4 juni 2008 @ 11:07:58 #90
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59110767
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 10:32 schreef remondepemon het volgende:

    [..]

    Vraagje: Weet iemand of het een beetje te doen is met de laundry service in NY? Denk niet dat het Carter hotel er een heeft en het dus ergens anders moet zoeken. Of kan ik beter vanwege de lage dollar prijs kostentechnisch elke dag iets anders kopen en weer weg gooien de volgende dag
    Zullen vast wel genoeg laundry services zijn in NY. Maar de dollar is ook weer niet zo goedkoop dat je iedere dag een nieuw shirt kunt kopen om die vervolgens weg te gooien.

    (Wat je natuurlijk wel kunt doen is met een lege koffer aankomen in NY en de eerste dagen flink shoppen, al je nieuwe kleren aandoen. Vies in de koffer doen. Heb je meteen geen last meer van de douane)
      woensdag 4 juni 2008 @ 13:27:42 #91
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_59114446
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 08:32 schreef Blik het volgende:
    mensen in Washington zijn idd veel specialer dan in de rest van de wereld
    The Mall is enorm groot hoor. En er zijn altijd wel evenementen of demonstraties aan de gang. Maffe Amerikanen zijn altijd leuk om naar te kijken. Zeker als het streng christelijke idioten met borden zijn. Je zou ook naar Arlington kunnen gaan. Dat is een militaire begraafplaats waar ook het graf van John F. Kennedy te vinden is en het huis van Robert E. Lee. Of naar Georgetown om prachtige oude huizen te bekijken.

    Als je je tenminste een beetje voor historie interesseert.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Strolie75 op 04-06-2008 13:48:34 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 4 juni 2008 @ 13:44:06 #92
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_59114970
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:01 schreef PeRi het volgende:
    Vraagje, is Washington op een zondag goed te doen, als je een dagje erheen wil? En de meesten hier kopen de treinkaartjes NY-DC al vantevoren hè, is het aan te bevelen vantevoren te kopen, of is er dmv ter plekke dag vantevoren kopen, ook nog wel plek in de vroege trein?
    Whatever I want.
    pi_59133614
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 00:02 schreef Blik het volgende:
    Is het nog wat meer behalve een groot grasveld met een boel musea (en andere landmarks) erlangs. Snap nog steeds niet wat je daar 2 uur moet doen als je maar 7 uur de tijd hebt.
    ja bij wijze van ik ken het daar ook niet maar het lijkt mij dat je er niet binnen een kwartier doorheen bent
    pi_59133746
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 13:27 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    The Mall is enorm groot hoor. En er zijn altijd wel evenementen of demonstraties aan de gang. Maffe Amerikanen zijn altijd leuk om naar te kijken. Zeker als het streng christelijke idioten met borden zijn. Je zou ook naar Arlington kunnen gaan. Dat is een militaire begraafplaats waar ook het graf van John F. Kennedy te vinden is en het huis van Robert E. Lee. Of naar Georgetown om prachtige oude huizen te bekijken.

    Als je je tenminste een beetje voor historie interesseert.
    Dat Graf van Kennedy Zou ik wel willen zien, is dat bij The Mall in de buurt?
    pi_59136203
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 00:22 schreef DTmaster het volgende:
    Dat Graf van Kennedy Zou ik wel willen zien, is dat bij The Mall in de buurt?
    Arlington ligt buiten de stad. Maar is met de metro goed te bereiken.

    Is het WW2-gedenkteken op The Mall eigenlijk al af?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 5 juni 2008 @ 09:22:28 #96
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59137127
    Ik begrijp goed dat je niet alles kunt zien als je maar 1 dagje hebt in Washington, maar die tijd zou ik eerder besteden aan een paar inetressante musea dan 2 uur rondlopen over the Mall.

    persoonlijk vind ik dat je beter dan een paar dagen in Washington moet zitten, want wat heb je nou gezien in 7 uur

    [ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 05-06-2008 17:40:02 ]
    pi_59149597
    ja niet veel maar ik ga gewoon voor de Clichet'jes en daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om van die 6 dagen een dagje in een andere stad te stad te zijn en die treinreis opzich lijkt mij gewoon ontzettend leuk.

    Ja veel zie je niet maar als ik het Witte Huis kan zien en The Mall dan ben ik al tevreden, geen een stad heb je ECHT in een dag gezien mischien DC zekerzz niet maar het is niet anders.
      Redactie Frontpage donderdag 5 juni 2008 @ 19:40:14 #98
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_59152653
    Heeft iemand ervaring met een combinatie NY en Las vegas, zeg 7 dagen NY en 4 dagen LV.

    ben me aan t orrienteren. Een loss ticket + hotel zoeken of een echte combinatiereis.
    pi_59154530
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 19:40 schreef SunChaser het volgende:
    Heeft iemand ervaring met een combinatie NY en Las vegas, zeg 7 dagen NY en 4 dagen LV.

    ben me aan t orrienteren. Een loss ticket + hotel zoeken of een echte combinatiereis.
    Wij hebben eerst 5 dagen NY gedaan en zijn toen doorgevlogen naar LV
    Hebben gewoon tickets geboekt met de tussenvlucht erbij, dit via continental, daar kun je dan ook zelf kiezen hoelaat je wil vliegen enzo, wat voor jou het beste uitkomt.
    Was allemaal prima geregeld zo dus zeker een aanrader
      donderdag 5 juni 2008 @ 21:04:38 #100
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_59154534
    Hoogstwaarschijnlijk eind augustus een reisje van vijf dagen naar NY! .
    And now for something completely different, I'm on a horse.
      Redactie Frontpage donderdag 5 juni 2008 @ 21:42:00 #101
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_59155560
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 21:04 schreef Tamaartje het volgende:

    [..]

    Wij hebben eerst 5 dagen NY gedaan en zijn toen doorgevlogen naar LV
    Hebben gewoon tickets geboekt met de tussenvlucht erbij, dit via continental, daar kun je dan ook zelf kiezen hoelaat je wil vliegen enzo, wat voor jou het beste uitkomt.
    Was allemaal prima geregeld zo dus zeker een aanrader
    Heb bnij Dreizen geinformeerd, voor 500nogwat heb je een ticket idd naar NY en via LA naar LV en weer terug. Hoef je alleen nog hotels te boeken.

    Heb je voor zeg 75 euro per nacht al een hotel in NY of LV of zit je dan echt in een kutstadsdeel?
    pi_59156221
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 21:42 schreef SunChaser het volgende:

    [..]

    Heb bnij Dreizen geinformeerd, voor 500nogwat heb je een ticket idd naar NY en via LA naar LV en weer terug. Hoef je alleen nog hotels te boeken.

    Heb je voor zeg 75 euro per nacht al een hotel in NY of LV of zit je dan echt in een kutstadsdeel?
    Dat is wel netjes bij Dreizen dan Wij hebben via Continental geboekt omdat we zo ook onze tijden zelf konden kiezen, weet niet of dat daar ook kan. En wij zijn van NY naar LV gevlogen en van LV eerst naar Houston en toen terug naar Amsterdam.

    In LV heb je wel een hotelkamer voor 75 euro per nacht, je hebt veel keuze qua hotels naturlijk, het is net wat je wil maar NY is wel een stukje duurder daar zaten wij op 260 euro namelijk
    pi_59170953
    zijn er hier mensen die ervaring hebben met jazz on the hostels in new york.

    er zijn verschillende locaties en wij wilde graag naar jazz on the town.

    andere leuke hostels ook welkom...
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_59192401
    wij zijn ons aan het orienteren om 5-6 dagen naar new york te gaan, maar nu vragen wij ons wat het meest praktische is, om een complete reis te boeken (hotel + reis)
    of los tickets bestellen en apart zelf hotel bijboeken?

    iemand ervaring ermee?

    thanks
    what you see, is what you get!
      zaterdag 7 juni 2008 @ 15:41:08 #105
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_59194255
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 09:39 schreef IV_Xample het volgende:
    wij zijn ons aan het orienteren om 5-6 dagen naar new york te gaan, maar nu vragen wij ons wat het meest praktische is, om een complete reis te boeken (hotel + reis)
    of los tickets bestellen en apart zelf hotel bijboeken?

    iemand ervaring ermee?

    thanks
    Expedia is het meest praktisch, daar kun je tickets bestellen en een hotel bijboeken.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 15:57:18 #106
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59194585
    Wij waren voordeliger uit als we ze los kochten. Vlucht+hotel was ¤ 850-. en los waren we ¤ 750-. kwijt.
    Toch ¤ 100-, zakgeld!
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_59195270
    Wij hebben er ook voor gekozen om het los te boeken
    Ook omdat je dan vaak wat meer keuze hebt in tijden wanneer je wilt vliegen enz, en toch ook omdat je meestal wat goedkoper uit bent.
    pi_59197040
    en hoelang is het de moeite om te verblijven??
    what you see, is what you get!
    pi_59197230
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 17:27 schreef IV_Xample het volgende:
    en hoelang is het de moeite om te verblijven??
    Als je echt wat dingen wil doen en zien dan heb je toch wel een aantal dagen nodig
    Wij hadden nu 4 hele dagen maar eigenlijk was het wel te weinig naar mijn zin, hoewel we ook 1 dag naar de Bronx Zoo zijn gegaan.. ( we zijn daarna dus doorgevlogen naar las vegas) een weekje lijkt me prima

    [ Bericht 2% gewijzigd door Tamaartje op 07-06-2008 18:00:17 ]
    pi_59202856
    Weet iemand of er ergens nog een dutch bar is of iets dergelijks? Ben namelijk nog wel van plan om een paar wedstrijden van het EK te volgen.
    見なさい! 日本語!
    pi_59203458
    hey neem gewoon je wereldontvanger mee

    OPGELOST hahaha
    pi_59203661
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 21:09 schreef remondepemon het volgende:
    Weet iemand of er ergens nog een dutch bar is of iets dergelijks? Ben namelijk nog wel van plan om een paar wedstrijden van het EK te volgen.
    volgens mij hierzo, maar weet het niet zeker
    http://www.nevadasmiths.net/
    pi_59204700
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 21:30 schreef DTmaster het volgende:
    hey neem gewoon je wereldontvanger mee

    OPGELOST hahaha
    Die hebben we niet.
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 21:38 schreef Tamaartje het volgende:

    [..]

    volgens mij hierzo, maar weet het niet zeker
    http://www.nevadasmiths.net/
    Ziet er wel tof uit thanks! Zal ik zeker heen gaan.
    見なさい! 日本語!
    pi_59205483
    In deze bars worden EK wedstrijden uitgezonden:

    ESPN Zone (1472 Broadway)
    Tonic (7th Ave. between 48th and 49th)
    Nevada Smiths (3rd Ave. between 11th and 12th)
    Red Lion (Bleeker Street at Thompson)
    Sixth Ward (191 Orchard between Houston and Stanton)
    Floyd NY (131 Atlantic Ave. in Brooklyn)
    The Starting Gate (59-10 Woodside Ave., between 59th and 60th Streets, in Queens)
    Peter Dillon’s (130 E. 40th St. at Lexington Ave.)
    Seppi’s, The Parker Meridien Hotel (123 West 56th Street
    Swizz (310 West 53rd Street off 8th Ave.)

    Mocht het Nederlands Elftal de halve finale halen moet ik er ook eentje op gaan zoeken.
    pi_59211514
    en is het ook handig met een overstap in je vlucht? lijkt mij praktischer om ineens te vliegen toch?
    what you see, is what you get!
    pi_59308104
    heb geboekt...

    17 feb tot 23... totaal 450 per persoon....

    heb nu al zin!!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_59309226
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:58 schreef soares het volgende:
    heb geboekt...

    17 feb tot 23... totaal 450 per persoon....

    heb nu al zin!!!
    Leuk heb je lang voor-plezier
    pi_59309819
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:58 schreef soares het volgende:
    heb geboekt...

    17 feb tot 23... totaal 450 per persoon....

    heb nu al zin!!!
    heb je dan alleen vlucht of wat??
    what you see, is what you get!
    pi_59310659
    nee inc hostel...

    jaaaa heel lang voorplezier... en heeeel lang om te sparen!!
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_59318641
    zit je dan in een vrachtcargo ofzo
    hahahahahah
    qua vlucht dan
    want als ik overal beetje kijk voor tickets dan zit je toch wel boven 500-600 euro
    what you see, is what you get!
    pi_59319456
    HAHAHAAHAH nee... maar ik vlieg niet vanuit nederland...

    dusseldorf - new york...

    ik vlieg met air berlin... totaal per persoon 358....
    And It Hurts With Every HeartBeat
      donderdag 12 juni 2008 @ 13:42:47 #122
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59334139
    Morgen is het eindelijk zover voor mij, om 09:45 uur vertrekt het vliegtuig en stap om 12 uur amerikaanse tijd uit het vliegtuig
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_59335440
    heb je al een planning gemaakt wat je gaat doen of zie je dat daar wel, trouwens vlieg je via Heatrow?

    Wil ff weten of het met die bagage nu oke is, want ik wil niet mijn koffers op de 1e dag al kwijt raken
    pi_59335490
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:58 schreef soares het volgende:
    heb geboekt...

    17 feb tot 23... totaal 450 per persoon....

    heb nu al zin!!!

    das zo lang ik kan nu al 2 maanden aan niks anders denken als het in Februari zou zijn pfffffff waarom nu al boeken ben je zo bang voor de vliegtax word het trouwens je eerste keer.
      donderdag 12 juni 2008 @ 14:34:44 #125
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59335754
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 14:23 schreef DTmaster het volgende:
    heb je al een planning gemaakt wat je gaat doen of zie je dat daar wel, trouwens vlieg je via Heatrow?

    Wil ff weten of het met die bagage nu oke is, want ik wil niet mijn koffers op de 1e dag al kwijt raken
    Ik heb uitgetyp wat er allemaal te zien is en welke straten dit te bezichtigen is, aan de hand hier van kijken wewat er allemaal dicht bijelkaar ligt en wat we dan bezoeken.
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
      donderdag 12 juni 2008 @ 14:55:34 #126
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59336340
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 14:25 schreef DTmaster het volgende:

    [..]

    das zo lang ik kan nu al 2 maanden aan niks anders denken als het in Februari zou zijn pfffffff waarom nu al boeken ben je zo bang voor de vliegtax word het trouwens je eerste keer.
    Waarom niet? Als je voor 358 kunt vliegen, waarom dan niet nu al boeken? En de vliegtax is niet van toepassing, hij vliegt vanaf Dusseldorf

    en de vliegtax gaat al vanaf 1 juli 2008 in, en geldt ook voor als je nu een vlucht boekt voor volgend jaar februai
    pi_59344635
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 14:25 schreef DTmaster het volgende:

    [..]

    das zo lang ik kan nu al 2 maanden aan niks anders denken als het in Februari zou zijn pfffffff waarom nu al boeken ben je zo bang voor de vliegtax word het trouwens je eerste keer.
    Ik kan nu vroeg boeken... en sparen en plannen... ik ga tussendoor nog 2 keer weg... weekendje london en 2 weken italie.

    februari komt vanzelf wel

    ja wordt onze eerste keer new york... 2 dames op pad.... dat wordt wat
    And It Hurts With Every HeartBeat
      donderdag 12 juni 2008 @ 20:24:05 #128
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59344947
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:11 schreef soares het volgende:

    [..]

    Ik kan nu vroeg boeken... en sparen en plannen... ik ga tussendoor nog 2 keer weg... weekendje london en 2 weken italie.

    februari komt vanzelf wel

    ja wordt onze eerste keer new york... 2 dames op pad.... dat wordt wat
    dames die van chocolade houden??
    vergeet dan niet naar m&m's world te gaan op times square!!



    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      ESF Reporter donderdag 12 juni 2008 @ 22:06:20 #129
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_59348264
    Ik ga ook weer voor de vierde keer, in augustus. Dit keer in m'n eentje een beetje rondstruinen en afspreken met een paar vriendinnen die daar wonen. Spannend maar ik heb er wel zin in!
    Ik zou alleen heel graag het talent bezitten dat me goedkopere vluchten kan opspeuren. M'n hotel kost me ook al een vermogen omdat ik per se enigszins betaalbare luxe wil hebben en dicht bij de theaters wil zitten.
    pi_59357197
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:24 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    dames die van chocolade houden??
    vergeet dan niet naar m&m's world te gaan op times square!!

    [ afbeelding ]


    Was dat op de 1e verdieping van de M&M's store?
    pi_59362332
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:12 schreef MikelenniuM het volgende:

    [..]

    Was dat op de 1e verdieping van de M&M's store?
    Ja dat is boven inderdaad
    pi_59365245
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:11 schreef soares het volgende:

    [..]

    Ik kan nu vroeg boeken... en sparen en plannen... ik ga tussendoor nog 2 keer weg... weekendje london en 2 weken italie.

    februari komt vanzelf wel

    ja wordt onze eerste keer new york... 2 dames op pad.... dat wordt wat
    Dat word dus de Sex and the City Tour hahahah maar leuk joh maar aangezien je nog 2x op vakantie gaat kan ik het wel begrijpen:) ik ga de 23e juni ben benieuwd
    pi_59367943
    DT master.... vind ik een goed idee... maar mijn metgezel is niet zo van SATC dus ik heb denk ik pech...


    ga je een reisverlsgaje voor ons maken?
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_59380853
    hahaha daar ben ik niet zo goed maar ik doe mijn best, ga ook naar Washington dus ik zal wel wat schrijven mocht ik in NY zitten.

    Even over SATC, dan heeft zij pech je bent er maar 1x (reis kost veel geld) denk ook aan jezelf
      zaterdag 14 juni 2008 @ 09:29:07 #135
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59383242
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 13:46 schreef Tamaartje het volgende:

    [..]

    Ja dat is boven inderdaad
    ja idd...zie nu dat ik een foto heb gepost van de zaak in las vegas...maar NY ziet er hetzelfde uit!!!
    heb nog steeds een zak wild cherry m&m's thuis liggen!!!!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_59384094
    hoeveel kost dat spul dan per ons zeker fucking duur
    pi_59384242
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 11:08 schreef DTmaster het volgende:
    hoeveel kost dat spul dan per ons zeker fucking duur
    7 oz. wat hetzelfde is als 200 gram kost 5,99
      zaterdag 14 juni 2008 @ 11:22:47 #138
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59384298
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 11:08 schreef DTmaster het volgende:
    hoeveel kost dat spul dan per ons zeker fucking duur
    was voor 2 zakken goed gevuld een $ of 20 kwijt...
    maar dan heb je ook wel alle kleuren van de wereld en een aantal m&m's die je dus nergens anders kan kopen...
    pindakaas, amandelen, mini-m&m's, cherry, mint, pure chocolade....

    http://www.mymms.com/merchandise/
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_59387486
    oh helemaal geweldig zo'n winkel
    dat ga ik dus zeker even opzoeken als wij gaan (maar wij gaan pas volgend jaar...althans dat staat in de planning )
    what you see, is what you get!
    pi_59387531
    Mocht je iets bij Macy's kopen, toeristen buiten de VS krijgen 10 of 15% korting op kleding/horloges e.d. (geen parfum e.d.)

    Zo'n kaartje kan je bij de info balie binnen halen. (Waar precies moet je effe vragen aan het personeel daar)
    Mocht je al iets gekocht hebben dan kan je via dezelfde balie 10 of 15% terug krijgen.

    Metrokaart en een creditcard zijn echter wel aan te raden.
    De kaart uit de lonely planet NYC gids heb je ook veel aan.

    Ben je van plan om mega veel kleding te kopen met je CC, stuur de bonnetjes achter je aan via de post om gezeik bij de douane te voorkomen. (wel kaartjes e.d. verwijderen van de kleding stukken)

    Bezoek Coney Island en ga in de Tornado.
    pi_59400700
    Ik ga in Juli naar NY. Maar keek ff op internet (nog niet geboekt), en landen op Newark is het goedkoopst. Alleen klopt het dat Newark nog wel een eindje weg van NY ligt?
    pi_59402098
    Het scheelt niet echt veel, zowel JFK ligt 19 kilometer buiten Manhattan, Newark 24.
    pi_59402391
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 11:22 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    was voor 2 zakken goed gevuld een $ of 20 kwijt...
    maar dan heb je ook wel alle kleuren van de wereld en een aantal m&m's die je dus nergens anders kan kopen...
    pindakaas, amandelen, mini-m&m's, cherry, mint, pure chocolade....

    http://www.mymms.com/merchandise/
    kan je ze dan ook random in een zak laten zo van "voor 20 dolar een beetje van alles of moet je het allemaal zelf doen.
      zondag 15 juni 2008 @ 12:44:50 #144
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59403983
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 11:20 schreef DTmaster het volgende:

    [..]

    kan je ze dan ook random in een zak laten zo van "voor 20 dolar een beetje van alles of moet je het allemaal zelf doen.
    je kan het allemaal zelf doen maar volgens mij kan je ook zakken kopen die van te voren zijn gevuld...
    volgens mij heb ik er een paar gezien in de vlag-kleuren van bepaalde landen...
    maar geloof mij, met 3 verdiepingen ben je wel ff zoet hoor...

    raspberry!!!!


    wild cherry!!!


    mint!!!


    [ Bericht 13% gewijzigd door Kali-Mist1 op 15-06-2008 12:55:37 ]
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      maandag 16 juni 2008 @ 11:20:17 #145
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_59426876
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 14:36 schreef von_manstein het volgende:
    Mocht je iets bij Macy's kopen, toeristen buiten de VS krijgen 10 of 15% korting op kleding/horloges e.d. (geen parfum e.d.)

    Zo'n kaartje kan je bij de info balie binnen halen. (Waar precies moet je effe vragen aan het personeel daar)
    Mocht je al iets gekocht hebben dan kan je via dezelfde balie 10 of 15% terug krijgen.

    Metrokaart en een creditcard zijn echter wel aan te raden.
    De kaart uit de lonely planet NYC gids heb je ook veel aan.

    Ben je van plan om mega veel kleding te kopen met je CC, stuur de bonnetjes achter je aan via de post om gezeik bij de douane te voorkomen. (wel kaartjes e.d. verwijderen van de kleding stukken)

    Bezoek Coney Island en ga in de Tornado.
    Bonnetjes van kleren bewaren? Wou je ze nog terugbrengen binnen de garantieperiode?
    Macy`s krijg je 11% korting, en dat is altijd mooi meegenomen.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 01:07:29 #146
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59569466
    Ik ben van gistermorgen (NL tijd) terug van NY en moet zeggen dat het ongelooflijk was wat ik daar gezien heb.
    Zo'n bruisende stad, super om mee te maken.
    Heb alles gezien in 6 dagen wat ik wilde zien en heeeel veel foto's gemaakt en gefilmt.
    Hotel Carter waar ik verbleef viel reuzen mee, ik had me heel wat voorgesteld wat ik op internet erover las.
    De enige gebreken waren dat de dousekraan lekte en het uitzicht niet veel voorstelde, voor de rest was alles schoon en 2 nette bedden (2 kingsize bedden, zeldzaam in NY).
    Voor schone handdoeken moest je vragen maar dit was verder geen probleem.
    De ligging van het hotel was echt goed, je loopt de straat uit en je staan midden op Timesquare, stukje lopen en je bent bij de metro, dus de ligging kan niet beter.

    NY staat volgend jaar denkelijk weer in de planning
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_59570100
    Hey leuk om te horen, ben je toevallig nog bij die M&M's store geweest want ik ga maandag heen dus ben benieuwd of er al iemand is geweest.

    Komt er nog iets van een verslagje
      zaterdag 21 juni 2008 @ 02:26:25 #148
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_59570794
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 01:35 schreef DTmaster het volgende:
    Hey leuk om te horen, ben je toevallig nog bij die M&M's store geweest want ik ga maandag heen dus ben benieuwd of er al iemand is geweest.

    Komt er nog iets van een verslagje
    Jah, daar ben ik ook geweest, echt mega grote winkel, op alles wat je kunt bedenken staat wel een M&M logo'tje
    Die buizen met speciale M&M's zien er wel indrukwekkend uit, had niet gedacht dat er zoveel speciale van waren.
    Oja, nog een tip waar je echt moet eten als je van BBQ houd: http://www.bbqnyc.com/ , daar krijg je echt veel eten voor gem. 13 dollar, de cola die je er krijgt voor 2 dollar is echt ongelooflijk groot
    Echt een aanrader!
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
      zaterdag 21 juni 2008 @ 02:29:04 #149
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59570813
    NYC, de vetste reis van m'n leven!
    een week geweest, mijn beste vriendin zat in Boston voor haar werk.
    We hadden een heel goedkoop hotel (20 dollar pppn) maar je moet wel tegen beestjes en stank kunnen
    disclaimer
    pi_59605940
    Zo ik ga morgen ben benieuwd, ga er nog meer mensen morgen
    pi_59605964
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 17:00 schreef DTmaster het volgende:
    Zo ik ga morgen ben benieuwd, ga er nog meer mensen morgen
    heel veel plezier geniet ervan!
    Het is alweer bijna een maand geleden dat ik ben geweest
    pi_59606440
    Ik ga dinsdag voor een weekje.
    pi_59607231
    1 Juli naar New York ! in het Pennsylvania hotel. Ditword m'n eerste keer en heb er onwijs veel zin in !
    pi_59609274
    ik ben zo benieuwd allemaal

    wat hebben jullie ongeveer betaald ervoor?
    ben beetje prijsvergelijking aan het doen
    wij willen nl ook een weekje gaan

    veel plezier voor degene die gaan
    what you see, is what you get!
    pi_59609911
    Ik was 580 kwijt. Prijs scheelt best wel per seizoen en per maatschappij. Had wat goedkopere opties op het oog maar die waren helaas al op toen ik ging boeken.
    pi_59613405
    quote:
    [heel veel plezier geniet ervan!
    Het is alweer bijna een maand geleden dat ik ben geweest
    gaat wel goed komen, ik ben alleen zo benieuwd hoe ik het nou in het echt ga ervaren, je ziet altijd NY op tv maar in het echt is toch ff wat anders maar hoe hahaha

    Hopelijk heb Internet in mijn hotel zodat ik nog een bericht kan plaatsen anders moeten jullie ff wachten tot na mijn vakantie.


    Vaarwel Nederlanders

    [ Bericht 1% gewijzigd door DTmaster op 22-06-2008 22:46:53 ]
    pi_59613425
    iemand nog tips voor goedkope restaurants!!!!!
      maandag 23 juni 2008 @ 23:16:50 #158
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_59639551
    Ik zit er over 2 weekjes .. Heeft iemand nog tips voor goede uitgaansgelegenheden? Wij willen wel een paar clubs af, maar we willen niet uren in de rij staan. Wat is de dresscode trouwens voor leuke clubs in NY? Ik wil er niet te opzichtig als de tourist uitzien
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
      maandag 23 juni 2008 @ 23:57:38 #159
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59640859
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 23:16 schreef Afwezig het volgende:
    Ik zit er over 2 weekjes .. Heeft iemand nog tips voor goede uitgaansgelegenheden? Wij willen wel een paar clubs af, maar we willen niet uren in de rij staan. Wat is de dresscode trouwens voor leuke clubs in NY? Ik wil er niet te opzichtig als de tourist uitzien

    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 10:38:41 #160
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_59645899
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 23:57 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    Dat wil ik dus voorkomen
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
      dinsdag 24 juni 2008 @ 16:42:47 #161
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59655049
    meeste dresscodes zijn sexy/fashionable/trendy...

    foto's van recente feesten in NY??
    check dit:

    http://www.clubplanet.com(...)ies.aspx?bydate=true
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 17:36:07 #162
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_59656131
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 23:16 schreef Afwezig het volgende:
    Ik zit er over 2 weekjes .. Heeft iemand nog tips voor goede uitgaansgelegenheden? Wij willen wel een paar clubs af, maar we willen niet uren in de rij staan. Wat is de dresscode trouwens voor leuke clubs in NY? Ik wil er niet te opzichtig als de tourist uitzien
    Alle leuke clubs zitten ongeveer in het Meatpacking District. Gewoon een beetje rondlopen daar en kijken waar je heen wil. Ik ben vorige maand naar New York geweest en wij zijn toen naar Lotus geweest (http://www.lotusnewyork.com). Daar vlakbij zitten ook Cielo, Buddha Bar, Tanjune. En er zitten ook veel goede restaurants. Dresscode is hetzelfde als in clubs hier in Nederland.
    pi_59666225
    OMG ik wil er ook heen
    Alleen niet met het vliegtuig Enige wat overblijft is dan een cruise oid. Heb gelezen dat je voor 1300dollar al heen en terug kunt
      woensdag 25 juni 2008 @ 01:19:32 #164
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59666868
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 00:28 schreef Elwood1802 het volgende:
    OMG ik wil er ook heen
    Alleen niet met het vliegtuig Enige wat overblijft is dan een cruise oid. Heb gelezen dat je voor 1300dollar al heen en terug kunt
    niet willen vliegen maar wel 1300 $ voor een cruise willen uitgeven ...ga ervan uit dat je dan niet alleen naar NY gaat...?
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_59666899
    Mja, hekel aan vliegen en doe het nooit weer 1300dollar is altijd nog maar 700e ongeveer. Moet wel even kijken of het niet goedkoper kan. Dus gewoon lijndienst amsterdam-new york (of vanaf southampton)
    Overtocht duurt 6 dagen, wat ik raar vind. Vroeger duurde het maar 4 dagen.
      woensdag 25 juni 2008 @ 01:37:04 #166
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59667027
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 01:22 schreef Elwood1802 het volgende:
    Mja, hekel aan vliegen en doe het nooit weer 1300dollar is altijd nog maar 700e ongeveer. Moet wel even kijken of het niet goedkoper kan. Dus gewoon lijndienst amsterdam-new york (of vanaf southampton)
    Overtocht duurt 6 dagen, wat ik raar vind. Vroeger duurde het maar 4 dagen.
    miss ga je nu dichter langs groenland als eventuele uitwijkroute??
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_59677917
    Gisteren aangekomen, vandaag voor het eerst echt de stad in. Dagelijkse updates op mn blog, link in sig.
    pi_59679094
    Normaal lees ik nooit blogs van andere mensen. Maar ik vind die van jou wel interessant . Vooral omdat ik zelf in juli ook naar de grote appel ga . Dus blog is bookmarked
    pi_59689562
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 15:24 schreef thaWarhead het volgende:
    Gisteren aangekomen, vandaag voor het eerst echt de stad in. Dagelijkse updates op mn blog, link in sig.
    Leuk je hostel klinkt creapy is sowieso niks voor mij haha
    Maar heel veel plezier!
    pi_59695227
    Weer een nieuwe update.
    pi_59715030
    Ik heb er zo'n zin in !! ik lijk wel een klein kind
    pi_59715535
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 21:08 schreef Cone het volgende:
    Ik heb er zo'n zin in !! ik lijk wel een klein kind
    Is ook logisch, je zal je ogen uitkijken tenminste dat had ik wel
    Het is zo anders allemaal, heel gaaf
    pi_59732932
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 18:10 schreef Cone het volgende:
    1 Juli naar New York ! in het Pennsylvania hotel. Ditword m'n eerste keer en heb er onwijs veel zin in !
    In dat hotel ben ik ook geweest. Perfecte ligging. Recht tegenover penn station zo;n beetje het metroknooppunt van manhattan.
    pi_59758245
    hey!!!
    Ben nieuw hier en heb al een tijdje zoet geweest om jullie tips e.d. doorgelezen. Erg leuk allemaal!!! Erg handig allemaal. Ik ga eind september 1 week naar NYC en wil onder andere naar het Shea stadium om een wedstrijd van de Metz te zien. Wat raden jullie aan; kaartje via internet kopen of daar op de dag zelf bij het stadium? en welke plaatsen zal ik nemen? Ik dacht zelf "Mezzanine Reserved" de op 1 na goedkoopste.
    Groetjes
    pi_59762599
    Het weer is hier trouwens echt kut. Benauwd, temperaturen van rond de 35 zijn geen uitzonderingen. In midtown Manhattan heb je ook nog al die uitlaatgassen erbij en is het echt niet grappig meer.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:43:55 #176
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_59763686
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:49 schreef thaWarhead het volgende:
    Het weer is hier trouwens echt kut. Benauwd, temperaturen van rond de 35 zijn geen uitzonderingen. In midtown Manhattan heb je ook nog al die uitlaatgassen erbij en is het echt niet grappig meer.
    Dude, dan ben je in NYC en dan ga je de hele dag skate winkeltjes langs .
    pi_59764142
    Wat moet ik dan doen, met weetikhethoeveel man gezellig naar het Vrijheidsbeeld staan te staren? Lekker boeiend. Als ik een beetje rondcruise op mn board en wat shops bezoek zie ik dingen die alle andere mensen met hun NY travelguides niet zien.
    pi_59806763
    Zo ik ben ook weer terug, ben doodmoe 23 uur al wakker, heb 500 foto's gemaakt dus ik post binnenkort wel wat

    PS: was naar DC gegaan met de Amtrak en NY.
      dinsdag 1 juli 2008 @ 11:11:23 #179
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_59814401
    Ik ben ook weer terug, super gehad!
    Hotel Carter viel inderdaad 100% mee. Niks vies, wel oud en ook zeer vriendelijk personeel. De eerste twee dagen zaten er ook iets van 10.000 Vietnamezen voor een een of ander festival.
    Toch denk ik niet dat ik een volgende keer daar weer zou gaan zitten. Times Square is best aardig om een keer te zien, maar het is verder vre-se-lijk natuurlijk. Eén grote berg nare neonfastfoodketens en andere ellende. Ik snap die enorme fascinatie van mensen hier met M&Ms world ook echt niet. Mensen die een half uur in de rij gaan staan om 10 dollar te betalen voor een stel lila M&Ms?
    Ik heb één avond in de buurt van het hotel gegeten, in Koreatown (lekker!), maar ben verder iedere avond buiten de Midtown area geweest: veel sfeervoller, fantastische restaurantjes en leuke barretjes. Een volgende keer zou ik zeker proberen in bijvoorbeeld East Village te verblijven (dat scheelt ook een hoop taxikosten ).

    In het kort (er volgt hopelijk nog een echt verslagje) heb ik héél veel gelopen (van Midtown naar Battery park, door Soho, Meatpacker district, West Village, Union square, langs Ground Zero en NYU), heb ik de Staten Island ferry genomen en een helicopter, ben ik naar Central Park geweest, het MET, de United Nations en nog een heel eind gelopen door de verschillende ethnische wijken van Queens. Verder natuurlijk flink geshopt en heel lekker gegeten.
    Ik heb eigenlijk alles overgeslagen waarvoor ik in de rij zou moeten staan (Ellis Island, Empire state building, de kassa van M&Ms world ) en daar ben ik eigenlijk helemaal tevreden over. Heb niet het idee dat ik daar echt dingen aan heb gemist en voor alle dingen die ik nog wél graag een keer wil zien (Brooklyn, Coney Island bijvoorbeeld), is er altijd een volgende keer.
    Mijn tips:
    - Verblijf liever in een leuk wijkje dan midden in de toeristenellende (al is Hotel Carter op zich prima prijs-kwaliteit)
    - Ruim (meer) tijd in voor de wijken buiten Manhattan; voor mij was Queens echt een hoogtepunt.

    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 2 juli 2008 @ 14:12:05 #180
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59841603
    Ik vertrek de 18e naar New York.

    Mijn vriendin is helemaal gek van de musical Rent en deze stopt per 7 September, dus ik moet nu mee.

    Heeft er iemand hier verstand van zogenaamde "rush tickets" voor musicals? Het blijkt dat je met een loting kan meedoen en zodoende kaartjes kunt winnen voor $20 op de voorste 2 rijen. Heeft iemand dit al eens gedaan.

    Kijk er erg naar uit om voor de eerste keer naar NYC te gaan. Heb alleen geen zin in een vliegreis van 14 uur (Woon in Tokyo)
    pi_59859344
    Hallo Allemaal,

    Na 2 dagen flink last te hebben gehad van een Jetlag ben ik weer back on track. Wat een reis zeg zoiets maak ik niet snel mee.

    Ik ben nu bezig een verslag aan het schrijven maar het kan even duren dus heb geduld

    even een vraagje: ik heb heeeeel veel foto's genomen en wil er nu wel een paar uploaden alleen zijn mijn foto's gemiddeld 3 mb per stuk??? dus is er geen upload site die ze kan resizen/uploaden zodat dat foto's door andere alsnog snel bekeken kunnen worden want dat is wel het idee.

    Iemand raad met 3 mb foto's
      ESF Reporter donderdag 3 juli 2008 @ 12:16:49 #182
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_59862783
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 14:12 schreef Binsentu het volgende:
    Heeft er iemand hier verstand van zogenaamde "rush tickets" voor musicals? Het blijkt dat je met een loting kan meedoen en zodoende kaartjes kunt winnen voor $20 op de voorste 2 rijen. Heeft iemand dit al eens gedaan.
    De vorige keer dat ik in NY was heb ik tot 3 keer toe een lottery gedaan voor Wicked. Tot drie keer toe niet 'gewonnen'.
    Maar, daar moet bijgezegd worden dat die musical destijds nieuw, hot en happening was. Maar aangezien Rent nog maar even draait kan er weer een run op goedkope kaartjes en dus op lottery komen.

    Je moet op een bepaalde tijd bij het theater aanwezig zijn om je naam op een briefje te zetten en in een grote bingo-tombola te laten gooien. Dan wacht je een half uur of zo totdat iedereen die aan de lottery meedoet, z'n naam heeft gedeponeerd (dat kunnen er de ene keer 40 zijn, de andere keer -zoals bij Wicked- 150). Dan moet je achter een streep blijven staan en dan komt een meneer uitleggen dat hij zometeen 14 (of 20, of 25, ligt eraan welke show) namen gaat trekken en die persoon kan dan 2 kaartjes kopen van 25 dollar, op een van de voorste rijen. Scheelt dus gauw een dollar of 40! Het is wel belangrijk dat je je geld CASH bij je hebt, alleen zó mag je betalen.

    Misschien is deze link ook wel handig (en helderder dan mijn uitleg).
      ESF Reporter donderdag 3 juli 2008 @ 12:18:55 #183
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_59862851
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 09:57 schreef DTmaster het volgende:
    Iemand raad met 3 mb foto's
    Heb je photobucket al eens geprobeerd? Die downsized mijn 2,5 mb foto's altijd vanzelf. Of je kunt Picasa downloaden, kun je je foto's meteen op je harde schijf zetten en met een druk op de knop gooit ie je album op picasaweb (internetalbum dus) en kan je op die web-albums verder nog wat teksten toevoegen of onbedoelde foto's snel elimineren.
    pi_59863523
    ja ik kijk er wel ff naar ik heb nu verslagje klaar dus post ik eerst die.
      donderdag 3 juli 2008 @ 13:55:42 #185
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_59865274
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 12:16 schreef Cee het volgende:

    [..]

    De vorige keer dat ik in NY was heb ik tot 3 keer toe een lottery gedaan voor Wicked. Tot drie keer toe niet 'gewonnen'.
    Maar, daar moet bijgezegd worden dat die musical destijds nieuw, hot en happening was. Maar aangezien Rent nog maar even draait kan er weer een run op goedkope kaartjes en dus op lottery komen.

    Je moet op een bepaalde tijd bij het theater aanwezig zijn om je naam op een briefje te zetten en in een grote bingo-tombola te laten gooien. Dan wacht je een half uur of zo totdat iedereen die aan de lottery meedoet, z'n naam heeft gedeponeerd (dat kunnen er de ene keer 40 zijn, de andere keer -zoals bij Wicked- 150). Dan moet je achter een streep blijven staan en dan komt een meneer uitleggen dat hij zometeen 14 (of 20, of 25, ligt eraan welke show) namen gaat trekken en die persoon kan dan 2 kaartjes kopen van 25 dollar, op een van de voorste rijen. Scheelt dus gauw een dollar of 40! Het is wel belangrijk dat je je geld CASH bij je hebt, alleen zó mag je betalen.

    Misschien is deze link ook wel handig (en helderder dan mijn uitleg).
    Bedankt voor de link !
    We hadden al kaartjes besteld via ticketmaster.com, maar een 2e keer voor minder geld op de voorste rij klinkt erg goed

    Dus je bent niet naar Wicked geweest? Of heb je het uiteindelijk opgegeven en heb je 'normale' kaartjes gekocht?
    pi_59866463
    zo ik ben even bezig geweest, ik heb hem geupload omdat hij iets langer is geworden.

    http://www.yousendit.com/download/TTdIc0x5Z2dZY1RIRGc9PQ


    Veel leesplezier toegewenst

    Groeten

    DTmaster

    PS: Foto's komen nog.
    pi_59869110
    ik krijg net post... van airberlin....

    dat onze vlucht geannuleerd is, het geld wordt teruggestort en we krijgen een waardebon voor 75 euro, vor de volgende keer dat we bij hun boeken.

    ik ben des duivels, ben hier echt niet blij mee...
    And It Hurts With Every HeartBeat
      donderdag 3 juli 2008 @ 16:56:53 #188
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_59869946
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 16:21 schreef soares het volgende:
    ik krijg net post... van airberlin....

    dat onze vlucht geannuleerd is, het geld wordt teruggestort en we krijgen een waardebon voor 75 euro, vor de volgende keer dat we bij hun boeken.

    ik ben des duivels, ben hier echt niet blij mee...
    Nasty man .. dit verzin je toch niet. Net alsof je daar ooit nog een keer gaat boeken.
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_59870526
    ik kan je een tip geven, British Airways het is voor mij de beste en het meeste vriendelijke personeel wat ik ooit heb meegemaakt en ze vliegen soms snel zo ging ik in 5 1/2 uur naar Heathrow vanaf NY

    ik betaalde 600 voor de ticket dus wat is nu je budget !!
    pi_59870649
    je kan trouwens mijn verslag ook hier lezen (niet downloaden) mocht dat een probleem zijn voor sommige mensen.

    http://amerika.discussieg(...)88.msg75438#msg75438

    PS: dit forum word trouwens een stuk leuker als je er al geweest bent
      ESF Reporter donderdag 3 juli 2008 @ 21:20:58 #191
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_59875074
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 13:55 schreef Binsentu het volgende:
    Dus je bent niet naar Wicked geweest? Of heb je het uiteindelijk opgegeven en heb je 'normale' kaartjes gekocht?
    Ik was eerder die week al geweest (had kaartjes via Ticketmaster) maar vond het zo super te gek gaaf dat ik nog een keer wilde.
    en uiteindelijk 60 dollar neertelde voor een kaartje toen die vrij kwam voor de 'stand by' rij.
      ESF Reporter donderdag 3 juli 2008 @ 21:22:55 #192
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_59875115
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 16:21 schreef soares het volgende:
    ik krijg net post... van airberlin....

    dat onze vlucht geannuleerd is, het geld wordt teruggestort en we krijgen een waardebon voor 75 euro, vor de volgende keer dat we bij hun boeken.

    ik ben des duivels, ben hier echt niet blij mee...
    Nou lekker zeg!
    Had je al hotels etc. geboekt? Is er nog een andere vlucht beschikbaar rond de zelfde prijs op de zelfde data? Ik hoop het voor je.
    pi_59900299
    ja niet leuk maar is het al verholpen?? trouwens heeft iemand nog mijn crappy verslag gelezen

    succes verder en kijk eens naar British Airways
    pi_59900777
    ja heb gekeken... vanaf london vlucht gevonden voor 380
    maar dan moeten we nacht in london doen.

    heb op vliegtuig forum gelezen, dat air berlin geen lange vluchten meer gaan doen...
    dusjaaaaaaa

    nu bestemming te vinden voor die 75 euro die we van airberlin krijgen
    And It Hurts With Every HeartBeat
      ESF Reporter vrijdag 4 juli 2008 @ 23:38:21 #195
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_59901162
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 23:24 schreef soares het volgende:
    ja heb gekeken... vanaf london vlucht gevonden voor 380
    maar dan moeten we nacht in london doen.

    heb op vliegtuig forum gelezen, dat air berlin geen lange vluchten meer gaan doen...
    dusjaaaaaaa

    nu bestemming te vinden voor die 75 euro die we van airberlin krijgen
    Ticketje Londen boeken als voorproefje voor je NY reis?
    pi_59901298
    ach... vakantie gaat beginnen, goed zoeken,... en we vinden wel wat....
    And It Hurts With Every HeartBeat
      zaterdag 5 juli 2008 @ 10:02:23 #197
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_59904867
    Ik heb toen Amsterdam - London - JFK geboekt voor 385 euro. Op de terugweg hadden we British Airways en die waren zeer snel in Londen.
    Overstappen maakt mij niks uit, maar ik kan begrijpen dat mensen dit niet willen.

    Air Berlin vliegt op Mallorca en die andere badplaatsen, maar dat is niks in vergelijking met NY.
    pi_59913898
    soares wanneer ga weg dan?
    pi_59916082
    we hadden geboekt voor in februari....
    en het hotel staat nu nog geboekt voor die tijd
    het liefst willen we gewoon die datum aan houden... missc anders iets later...

    ik heb iets gevonden voor 380 vanuit london heathrow
    maar dan komen we via air berlin aan via stansted, met geen kans op overstappen...
    ik ga gewoon lekker zoeken volgende week, en stop niet tot ik zo goedkoop mogelijk uit ben



    en anders gaan we in de vakantie gewoon een stedetripje doen van die 75 eurie
    And It Hurts With Every HeartBeat
      zondag 6 juli 2008 @ 19:04:38 #200
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59930882
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 10:02 schreef Professional het volgende:
    Ik heb toen Amsterdam - London - JFK geboekt voor 385 euro. Op de terugweg hadden we British Airways en die waren zeer snel in Londen.
    Overstappen maakt mij niks uit, maar ik kan begrijpen dat mensen dit niet willen.

    Air Berlin vliegt op Mallorca en die andere badplaatsen, maar dat is niks in vergelijking met NY.
    385?

    Dat was zeker voor de vliegtaks ?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_59932110
    we hebben een vlucht voor 380 vanaf heathrow gevonden...maar dan moeten we een dag daarvoor naar london... omdat we fucking vroeg vliegen... en een dag langer blijven... omdat we laat aankomen....

    dussss nu gaan we waarschijnlijk voor een vlucht vanaf brussel van 480... iets duurder, maar zonder gezeik...

    als iemand nog goede ideeën heeft hoor ik ze graag... '
    we willen rond de 17de weg... en rond de 25ste terug... februari 2009

    groetjesss
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_59951737
    Ik wil in november een week naar New York/New Jersey (in die laatste heb ik een oom wonen waar ik kan logeren). Het is de bedoeling om een beetje de stad te bekijken en in NJ te logeren. Wie kan me een beetje op weg helpen met linkjes van vliegmaatschappijen, websites etc? Het is allemaal zo onoverzichtelijk..
    Ik zag dat een ticket begin november rond de 600 euro kost?
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
      maandag 7 juli 2008 @ 18:04:30 #203
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_59952877
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 19:58 schreef soares het volgende:
    we hebben een vlucht voor 380 vanaf heathrow gevonden...maar dan moeten we een dag daarvoor naar london... omdat we fucking vroeg vliegen... en een dag langer blijven... omdat we laat aankomen....

    dussss nu gaan we waarschijnlijk voor een vlucht vanaf brussel van 480... iets duurder, maar zonder gezeik...

    als iemand nog goede ideeën heeft hoor ik ze graag... '
    we willen rond de 17de weg... en rond de 25ste terug... februari 2009

    groetjesss

    check ook ff icelandair.com
    gaan vanaf amsterdam via keflavik (reykjavik) naar NY

    als je de 19de weggaat en de 27ste terug komt is hij rond de $828,-

    Outbound: Amsterdam - New York
    Thursday, 19 February 2009
    01:20 PM Amsterdam (AMS)
    06:10 PM New York (JFK)
    Icelandair (FI)
    10:50 1 stop(s) e

    Return: New York - Amsterdam
    Friday, 27 February 2009
    08:00 PM New York (JFK)
    11:50 AM Amsterdam (AMS)
    +1 day(s)
    Icelandair (FI)
    9:50 1 stop(s) e

    Price per traveler including tax $828
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_59955893
    Is NY te doen met een kindje van 1jr?
      maandag 7 juli 2008 @ 21:42:21 #205
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59958016
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 17:15 schreef crossover het volgende:
    Ik wil in november een week naar New York/New Jersey (in die laatste heb ik een oom wonen waar ik kan logeren). Het is de bedoeling om een beetje de stad te bekijken en in NJ te logeren. Wie kan me een beetje op weg helpen met linkjes van vliegmaatschappijen, websites etc? Het is allemaal zo onoverzichtelijk..
    Ik zag dat een ticket begin november rond de 600 euro kost?
    Ik ben zelf nog aan het zoeken voor oktober, maar ik zou bij cheaptickets.nl zoeken
    Kies voor AMS naar NYC (all airports) dan zoekt die automatisch naar vluchten zowel op Newark, John F kennedy & Laguardia airports
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:26:00 #206
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_59968997
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 20:23 schreef Mex_ het volgende:
    Is NY te doen met een kindje van 1jr?
    Natuurlijk, ze hebben daar ook kinderen...

    Neem een goede stroller mee en plan hier en daar een beetje meer.
    Sommige delen van NY zijn misschien wat minder kindvriendelijk (hele hippe eettentjes of modezaakjes), maar over het algemeen is de stad supertoegankelijk. Sommige delen van de stad zijn in het weekend vól met mensen met kinderen (Central Park bijvoorbeeld).
    Lonely Planet NY City heeft een hoofdstuk over dingen die je met kinderen kunt doen, al moet ik zeggen dat het meeste vooral gericht is op kinderen die wat ouder zijn dan 1.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:05:51 #207
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_59998308
    Ik ga morgen, en het wordt topweer!
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
    pi_59999640
    Ben vanochtend terug gekomen en het was echt geweldig !
    De ligging van het hotel was echt top. Elke dag lekker coffee drinken. Dan langs Times square.
    wij gingen met de NY sightseeing bus ( blauwe bus) Koop je een kaartje die drie dagen geldig is kom je langs veel toeristische attracties.. Verder natuurlijk heel veel geshopt ! Wel errug veel gelopen hoor sliep elke avond al om tien uur ofzoiets. We hebben ook heel vet vuurwerk gezien ivm met Indepence day ! NY is in ieder geval voor herhaling vatbaar !
    pi_60007278
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:51 schreef Cone het volgende:

    De ligging van het hotel was echt top.
    Welk hotel had je?
    pi_60007561
    New York City, mooiste stad op aarde.

    Met een beetje geluk ga ik er eind dit jaar heen, tvp dus.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_60009452
    Ik had Hotel Pennsylvania. Niet echt een mooi hotel. Maar de kamers zijn prima. Het ligt tegenover het Penn station en 20 meter verderop is Macy's
      woensdag 9 juli 2008 @ 23:49:35 #212
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60009463
    Ik wil in oktober (11-17) NY doen, vlucht met American Airlines heb ik voor 450 gevonden

    Is er toevallig iets in die week te doen in NY? want de hotels die ik vind zijn allemaal bijzonder prijzig...
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_60012010
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 23:49 schreef Proximo het volgende:
    Ik wil in oktober (11-17) NY doen, vlucht met American Airlines heb ik voor 450 gevonden

    Is er toevallig iets in die week te doen in NY? want de hotels die ik vind zijn allemaal bijzonder prijzig...
    Viel mij ook al op, hotelprijzen gaan nergens over.
      donderdag 10 juli 2008 @ 08:14:45 #214
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60012122
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 23:49 schreef Proximo het volgende:
    Ik wil in oktober (11-17) NY doen, vlucht met American Airlines heb ik voor 450 gevonden

    Is er toevallig iets in die week te doen in NY? want de hotels die ik vind zijn allemaal bijzonder prijzig...
    Oh hi, welkom in NYC
    Nadeel van wereldsteden, je betaalt je blauw voor een muf bed in een donker hotel
    disclaimer
      donderdag 10 juli 2008 @ 08:18:47 #215
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60012150
    In newark kan je trouwens veel goedkoper overnachten, je moet dan alleen wel met de trein naar Manhattan pendelen (plm 30 minuuts).
    disclaimer
    pi_60012412
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 23:49 schreef Proximo het volgende:
    Ik wil in oktober (11-17) NY doen, vlucht met American Airlines heb ik voor 450 gevonden

    Is er toevallig iets in die week te doen in NY? want de hotels die ik vind zijn allemaal bijzonder prijzig...
    Tja, succes met het vinden van een goedkoop én goed hotel
    Wil je echt goed zitten dan betaal je gewoon veel!
    pi_60016392
    Cheaptickets heeft nu actie: 399euro naar NY in november met icelandic (dus via reykavik). Goede ervaringen met hen?
    *bijna alle datums zijn wel op*
      donderdag 10 juli 2008 @ 13:31:33 #218
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_60018149
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 12:19 schreef jmac het volgende:
    Cheaptickets heeft nu actie: 399euro naar NY in november met icelandic (dus via reykavik). Goede ervaringen met hen?
    *bijna alle datums zijn wel op*
    Zag ik ook ja. Weinig keuze meer over. Vanaf Brussel zijn er ook nog wel regelmatig goedkope vluchten.
    Jammer dat mijn vakantiedagen dit jaar op zijn anders zou ik nog wel keer langs gaan.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      donderdag 10 juli 2008 @ 19:30:36 #219
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_60026078
    Park Central Hotel is ook goed te doen.
    Groot kingsize bed, lcd tv op de kamer, elke dag wordt gepoetst. Je betaald wel ietsje meer, maar ik vond het perfect.
    pi_60031838
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 13:31 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Zag ik ook ja. Weinig keuze meer over. Vanaf Brussel zijn er ook nog wel regelmatig goedkope vluchten.
    Jammer dat mijn vakantiedagen dit jaar op zijn anders zou ik nog wel keer langs gaan.
    Alles al weg. Je kan niet eens 24 uur nadenken of alles is voor je weggekaapt
    Hopelijk snel weer zo'n actie. November vind ik wel leuk om te gaan als 't weer rond 400eur is.
      donderdag 10 juli 2008 @ 23:45:22 #221
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_60031935
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 23:40 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Alles al weg. Je kan niet eens 24 uur nadenken of alles is voor je weggekaapt
    Hopelijk snel weer zo'n actie. November vind ik wel leuk om te gaan als 't weer rond 400eur is.
    Zijn genoeg vluchten 400-500 euro. Verder hoef ik geen hotel kan bij vrienden overnachten dus verder is het niet zo duur.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 11 juli 2008 @ 20:13:52 #222
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60048267
    Vandaag geboekt, 11 oktober voor een week
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_60055048
    Morgen voor een paar dagen naar New York! Vliegen met AA, 3 uurtjes als 't goed is . Over een paar dagen in 't kort hoe het was =)
    pi_60055765
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 03:52 schreef fanta_fanta_light het volgende:
    Morgen voor een paar dagen naar New York! Vliegen met AA, 3 uurtjes als 't goed is . Over een paar dagen in 't kort hoe het was =)
    3 uurtjes vliegen?
    Veel plezier in de grote appel!
    pi_60055782
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 03:52 schreef fanta_fanta_light het volgende:
    Morgen voor een paar dagen naar New York! Vliegen met AA, 3 uurtjes als 't goed is . Over een paar dagen in 't kort hoe het was =)
    Je woont neem ik aan niet in Nederland als je er maar 3 uur over doet?
    Veel plezier daar!
    pi_60056836
    straaljager?
    what you see, is what you get!
      zaterdag 12 juli 2008 @ 13:42:50 #227
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_60058328
    Tijdsverschil
      zondag 13 juli 2008 @ 02:53:45 #228
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60069852
    Hoe is het weer? Ik vertrek a.s. vrijdag. Koelt het 's avonds af of blijft het warm?
      zondag 13 juli 2008 @ 09:12:21 #229
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60070925
    Voorlopig hot hot hot.
    Whatever I want.
      zondag 13 juli 2008 @ 11:34:59 #230
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60071962
    Wij zijn in september een paar daagjes in New York en ik denk dat we het Carter Hotel gaan boeken (staat in de op)

    Kijk er zo naar uit De vorige keer dat wij er waren was het er echt bloedheet (was begin juni). Nu gaan we in september dus hoop dat het dan wat beter is
      ESF Reporter zondag 13 juli 2008 @ 11:52:34 #231
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60072177
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 11:34 schreef poohy het volgende:
    Wij zijn in september een paar daagjes in New York en ik denk dat we het Carter Hotel gaan boeken (staat in de op)

    Kijk er zo naar uit De vorige keer dat wij er waren was het er echt bloedheet (was begin juni). Nu gaan we in september dus hoop dat het dan wat beter is
    Mocht je er op 14 september zijn dan raad ik je aan naar dit (gratis) evenement op Times Square te gaan! Als je van musicals houdt, tenminste. Is ERG leuk.

    Nog 5 weken en dan ga ik!
      zondag 13 juli 2008 @ 14:01:01 #232
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_60074550
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 02:53 schreef Binsentu het volgende:
    Hoe is het weer? Ik vertrek a.s. vrijdag. Koelt het 's avonds af of blijft het warm?
    Ik vond dat het weinig afkoelde 's avonds. Wel staat binnen overal de airconditioning onwijs hoog, zo hoog dat het gewoon koud was.
      zondag 13 juli 2008 @ 15:04:06 #233
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60075779
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 11:52 schreef Cee het volgende:

    [..]

    Mocht je er op 14 september zijn dan raad ik je aan naar dit (gratis) evenement op Times Square te gaan! Als je van musicals houdt, tenminste. Is ERG leuk.

    Nog 5 weken en dan ga ik!
    Oh te gek! Vroeger was ik echt musical fan en dat is eigenlijk nog een beetje blijven hangen We zijn van 6-18 september in Albany bij familie en die periode gaan we een paar dagen naar New York. Dus deze dag zit er dan zeker bij in!

    Bedankt voor de tip

    - edit- Carter Hotel wordt het niet, naar aanleiding van het lezen van eerdere topics

    [ Bericht 7% gewijzigd door poohy op 13-07-2008 16:12:04 ]
      ESF Reporter zondag 13 juli 2008 @ 17:05:26 #234
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60077948
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 15:04 schreef poohy het volgende:

    [..]

    Oh te gek! Vroeger was ik echt musical fan en dat is eigenlijk nog een beetje blijven hangen We zijn van 6-18 september in Albany bij familie en die periode gaan we een paar dagen naar New York. Dus deze dag zit er dan zeker bij in!

    Bedankt voor de tip
    Graag gedaan en ik ben stinkend jaloers!
    pi_60084374
    Help me out with this.

    Ik zit al een weekje te zoeken naar de 'perfecte trip' qua prijs/kwaliteitsverhouding maar wat valt me op: HEEL veel is al volgeboekt (November we're talking about here) OF het is ontzettend duur. Ik heb zo'n 'lage' eisen.
    *simpel bedje, eigen badkamertje, en 'n tv'tje. Verder boeit 't me 0,0 hoe groot en locatie kan me ook weinig interesseren zolang het maar niet BUITEN de stad ligt en dus ook een beetje te bereiken is. Ik dacht: concurrentie is zo groot daar: rond de 75eur moet wel lukken p/n. Wil ca. 7 dagen blijven dus ca 500euro kwijt dan which is okay. Maar het lijkt wel onmogelijk. Ik vlieg/reis wel alleen dus de priijs is daardoor wat hoger natuurlijk maar simpele hotels als PENN (die leek me wel wat) is al ca. 150 en bijna geen enkele kamer behalve de grote is daar vrij en zo is het bij vele andere basic hotels ook..

    Ben ik al te laat met boeken e.d. als ik in Nobember wil gaan of is dit gewoon normaal? Zoveel bijzonders is er toch niet in nov. behalve veteranendag/ thanksgiving parade. Ik dacht dat nobember wel een low-tourist maand was
    pi_60084554
    Als je echt cheap wilt zul je toch aan een hostel moeten gaan denken.
    pi_60084608
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 22:13 schreef thaWarhead het volgende:
    Als je echt cheap wilt zul je toch aan een hostel moeten gaan denken.
    Nuja 75eur vind ik niet echt cheap. Daar krijg je in London/Amsterdam een mooie 2ster kamer voor, dus vandaar ook de vraag. Ik dacht dat het vanwege de dollar juist wel rond die prijs zal liggen maar zelfs met cheapy dollar is het allemaal nog 150eur
      maandag 14 juli 2008 @ 03:32:41 #238
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60089067
    Weet iemand of ik mijn telefoon kan gebruiken in Amerika?

    Dit is em:
    http://k-tai.impress.co.jp/cda/article/showcase_top/33025.html

    Hij gebruikt het CDMA netwerk en heeft 3G support.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:47:57 #239
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60097021
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 03:32 schreef Binsentu het volgende:
    Weet iemand of ik mijn telefoon kan gebruiken in Amerika?

    Dit is em:
    http://k-tai.impress.co.jp/cda/article/showcase_top/33025.html

    Hij gebruikt het CDMA netwerk en heeft 3G support.
    Wat is dát?!
    (Hijs wel mooi roze )

    Anyway, ik denk het niet. Als je ermee op het Nederlandse/Aziatisch (gok ik?) netwerk kan, kun je er niét ook mee op het Amerikaanse (tenzij je dan weer een quadband hebt).
    Of leg ik het nou helemaal verkeerd uit?
    3G heeft, voor zover ik weet, alleen te maken met welk mobiel internet je gebruikt toch?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:56:13 #240
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_60097213
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 03:32 schreef Binsentu het volgende:
    Weet iemand of ik mijn telefoon kan gebruiken in Amerika?

    Dit is em:
    http://k-tai.impress.co.jp/cda/article/showcase_top/33025.html

    Hij gebruikt het CDMA netwerk en heeft 3G support.
    quote:
    Mobiel telefoneren in de VS

    De kans is groot dat uw eigen mobieltje in de VS niet werkt, dus neemt u deze niet mee op vakantie. Uitzondering zijn de toestellen van 1900 mHz, waarvan er in Nederland slechts enkele modellen te verkrijgen zijn; uw telecomwinkel of -bedrijf kan u hier meer over vertellen.

    In het algemeen is het simpelweg niet aan te raden een mobieltje in de VS te gebruiken, al helemaal niet als u naar Nederland wilt bellen. De kosten kunnen dan zeer hoog oplopen, als het toestel uberhaupt al functioneert.

    Als u langere tijd in de VS verblijft (bijv. enkele maanden), dan kunt u wel de aanschaf van een mobieltje overwegen. Deze kunt u beter niet gebruiken om naar Nederland te bellen, maar voor regionaal bellen kunnen ze heel geschikt zijn.

    Houdt er wel rekening mee dat Amerikaanse mobieltjes minder geavanceerd zijn dan Europese omdat de technologie hier verder ontwikkeld is dan daar. Bovendien is er geen landelijke dekking in de VS, zodat uw mobieltje niet werkt als u grote afstanden gaat afleggen.
    http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html#16

    dit is inmiddels achterhaald, volgens mij hebben de meeste toestellen jonger dan 3 jaar al wel minimaal 1900 mhz bereik. In de grote steden heb je ook meestal wel netwerk dekking.
    pi_60100334
    Ik kon met mn mobiel (s500i) gewoon smsjes sturen in ieder geval bellen heb ik niet geprobeerd..
      maandag 14 juli 2008 @ 18:46:38 #242
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60102733
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 14:47 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Wat is dát?!
    (Hijs wel mooi roze )

    Anyway, ik denk het niet. Als je ermee op het Nederlandse/Aziatisch (gok ik?) netwerk kan, kun je er niét ook mee op het Amerikaanse (tenzij je dan weer een quadband hebt).
    Of leg ik het nou helemaal verkeerd uit?
    3G heeft, voor zover ik weet, alleen te maken met welk mobiel internet je gebruikt toch?
    Ik woon in Japan en ze hebben hier geen GSM netwerk, vandaar dat ik het vroeg. Ze gebruiken hier CDMA2000. Ik dacht dat 3G betekende dat je de telefoon wereldwijd kon gebruiken.

    PS: Die van mij is niet roze
    pi_60134653
    Weer terug. NY was vet! Maar heb het wel ff gehad. Time Square was in het weekend gekkehuis. Druk druk druk. Overal neonreclames. Wij hadden zo'n bustour gedaan. Je rijdt in de hete zon door NY, maar door de wind is het echt lekker. Ben overal wel langs geweest. Van Time Square naar Broadway, Little Italy, Financial Destrict/wallstreet, Ground Zero, Brooklyn Bridge, China Town, East Village etc. etc. . Daarna zelf naar Central Park geweest, echt leuk daar! Ook nog met de metro naar de Bronx gegaan via Harlem. En nog veel meer . Oja, Rockerfeller Center was ook mooi (top of de rock!!). Niet op Empire geweest, mja. En die nieuwe watervallen vond ik maar niets .
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 09:58 schreef Tamaartje het volgende:

    [..]

    Je woont neem ik aan niet in Nederland als je er maar 3 uur over doet?
    Veel plezier daar!
    Nee, ben op vakantie in Miami, dacht vlieg ook gelijk ff naar NY en dat was maar 2 en een half uurtje vliegen .
      woensdag 16 juli 2008 @ 06:39:52 #244
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60136796
    Vertrek over een paar uurtjes richting Schiphol, online ingecheckt, dus hoef maar mooi 1,5/1 uur ofzo vantevoren er te zijn. En dan rechtstreeks met KLM naar JFK. Wordt puik.
    Whatever I want.
    pi_60136872
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 06:39 schreef PeRi het volgende:
    Vertrek over een paar uurtjes richting Schiphol, online ingecheckt, dus hoef maar mooi 1,5/1 uur ofzo vantevoren er te zijn. En dan rechtstreeks met KLM naar JFK. Wordt puik.
    Oeh heerlijk! Heel veel plezier
      ESF Reporter woensdag 16 juli 2008 @ 07:41:33 #246
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60137002
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 06:39 schreef PeRi het volgende:
    Vertrek over een paar uurtjes richting Schiphol, online ingecheckt, dus hoef maar mooi 1,5/1 uur ofzo vantevoren er te zijn. En dan rechtstreeks met KLM naar JFK. Wordt puik.
    Och ja, online inchecken, goed idee! Was ik alweer vergeten. Hèndig. Veel plezier PeRi!
      donderdag 17 juli 2008 @ 08:18:09 #247
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60159124
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2008 07:41 schreef Cee het volgende:

    [..]

    Och ja, online inchecken, goed idee! Was ik alweer vergeten. Hèndig. Veel plezier PeRi!

    Fijne reis!!
    Geniet eerst maar eens van de in-flight service, die is werkelijk fantastisch op de klm vluchten!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      donderdag 17 juli 2008 @ 10:38:15 #248
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60160912
    Morgen is het zover !
    Eerst werken en dan rechtstreeks vanuit het werk naar het vliegveld.
    Moet er 2 uur van tevoren zijn, dus ik zal me moeten haasten.

    Ik hoop dat het weer een beetje meer is uit te houden dan hier. Tis al 2 weken 30+
      vrijdag 18 juli 2008 @ 22:01:22 #249
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60198093
    Veel plezier
      zaterdag 19 juli 2008 @ 21:27:08 #250
    77575 NiTiN
    Move On Up
    pi_60214926
    29 aug tot en met 9 september zal ik weer te vinden zijn in de hoofdstad van de wereld.
    gelukkig heb ik een adresje waar ik kan slapen

    Ik heb er zin in, DO WANT.
    I went clubbing. Softest coat ever.
    pi_60236365
    Het lukt me niet echt om winkels te vinden die Italiaanse herenmode verkopen; smal dus, netjes getailleerde overhemden en dergelijke. Zijn er ketens in NY die gespecialiseerd zijn in dit soort kleding?

    [edit] tnks Kali-Mist1 zal 's even checken!

    [ Bericht 12% gewijzigd door DeBekendeRuigpoothoender op 21-07-2008 19:59:36 ]
      maandag 21 juli 2008 @ 00:43:02 #252
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60236522
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 00:30 schreef DeBekendeRuigpoothoender het volgende:
    Het lukt me niet echt om winkels te vinden die Italiaanse herenmode verkopen; smal dus, netjes getailleerde overhemden en dergelijke. Zijn er ketens in NY die gespecialiseerd zijn in dit soort kleding?


    hmmm...probeer het eens bij Dino Baldini


    http://www.dinobaldini5thave.com/Italian_Fashions.html


    Succes!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_60241382
    Heeft iemand wel eens via internet tickets kunnen bestellen/reserveren voor TV shows in NYC? En zo ja: welke is betrouwbaar/okay?
    Er zijn zoveel sites en de een nog dodgier dan de andere
    pi_60255895
    Nog maar even een tipje voor mensen die goedkoop in NY willen zitten:

    The Pod Hotel! Voor 90-110 euro per nacht zat ik een week lang in het midden van Manhattan! Prima service, erg clean een simpel hotel, maar toch een zekere mate van luxe. En gratis internet op je kamer, en elk bed een eigen TV als je een Bunk Room neemt

    Aanrader!
      dinsdag 22 juli 2008 @ 00:10:49 #256
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60257717
    Ik weet dat kamers duur zijn in New York, maar dat Pod Hotel is toch wel erg extreem. Dan heb je nog geluk dat de dollar laag staat, maar als je met z'n 2-en naast elkaar wilt slapen ben je 250 dollar per nacht kwijt. En al die snufjes zijn heel leuk, maar wat moet je met een TV en een docking station in NY, je zit er toch bijna nooit!!
    pi_60267195
    Wij zitten te denken om deze trip te boeken.



    jfk is ongeveer 20 miles van het hotel en newark 16 miles.
    Centrum is volgens mij ook goed te doen, kan iemand dat bevestigen?
    pi_60268575
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 13:28 schreef nelisb het volgende:
    Wij zitten te denken om deze trip te boeken.

    [ afbeelding ]

    jfk is ongeveer 20 miles van het hotel en newark 16 miles.
    Centrum is volgens mij ook goed te doen, kan iemand dat bevestigen?
    Die 4 mijl maakt ook niet uit. Er rijdt genoeg richting Manhattan
    pi_60269327
    Die 4 mile maakt ook niet uit.
    Alleen die website bepaalt deze vluchten.

    Heb zin om te boeken
    pi_60286919
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 00:10 schreef Blik het volgende:
    Ik weet dat kamers duur zijn in New York, maar dat Pod Hotel is toch wel erg extreem. Dan heb je nog geluk dat de dollar laag staat, maar als je met z'n 2-en naast elkaar wilt slapen ben je 250 dollar per nacht kwijt. En al die snufjes zijn heel leuk, maar wat moet je met een TV en een docking station in NY, je zit er toch bijna nooit!!
    Eehm, ik zat dus vorig jaar voor 90-110 per nacht in een bunk room, met twee twijfelaars boven elkaar met allebei een eigen lcd tv, airco etc.

    Dus ik weet niet waar jij 250 per nacht vandaan haalt Je moet ook niet nu nog willen boeken voor deze zomervakantie, dan betaal je je inderdaad scheel maar dat is altijd zo.
      woensdag 23 juli 2008 @ 11:10:00 #261
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60290543
    Ik ben weer thuis, gistermiddag aangekomen.
    Véél geshopt, erg veel . Jurkjes, schoenen, jeans, make up, tassen .Op Fifth Avenue en bij Macy's en Herald Square . En het was allemaal zo cheap .
    En ook veel geslenterd echt van helemaal uptown naar downtown Brooklyn, van bezienswaardigheden zijn we enkel naar het MET, American Museum of Natural History en Empire State Building geweest. Rest van buiten gezien natuurlijk wel maar hoefden we niet in want daar waren we al eens geweest. 's Avonds was er een avond vuurwerk bij Battery Park, uitgeweest en naar de bios. Zondag naar The Lion King geweest .
    Weinig gegeten, enkel ontbijt en avondeten en véél gedronken want het was bloedje benauwd en heet - 32 graden.
    Whatever I want.
    pi_60301301
    Klinkt als onwijs veel gedaan en heerlijk geshopt
      zaterdag 26 juli 2008 @ 10:58:57 #263
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60357520
    Ben net terug gekomen. Vond het helemaal niet heet, heerlijk weer!

    Vriendin heeft veel geshopt en we hebben heel veel gegeten. Die sandwiches van de vele Deli's zijn érg goed. Niks geen 2 plakjes salami ! Ik heb ze geteld. Er gingen er soms wel 16 op . En ontzettend goedkoop.

    Minpuntje: Na de service in de winkels die ik nu gewend ben vond ik de meeste New-Yorkers trouwens wel erg onbeschoft volk. Ik weet niet of dat normaal is in de rest van Amerika? Vooral de mensen achter de kassa's en taxichauffeurs. De meeste taxichauffeurs kunnen nauwelijks Engels en zijn erg opvliegend en winkelbedienden gedragen zich alsof ze het slechtste baantje ter wereld hebben. Wat een ongeïnteresseerde figuren.

    We hebben trouwens 2x Rent gezien (dat was de reden dat we daar waren), hebben het gebouw van Friends gezien, het cafe van Seinfeld en het restaurant van Donnie Brasco. Volgens mij hebben we alle wijken wel gehad. De gezelligste vond ik trouwens Harlem. Was op een paar momenten wel de enige blanke binnen een 300 meter radius (mijn vriendin is geel, dus die telt niet mee ). We zijn wel door een paar straatje gelopen waar ik 's avonds liever niet wil komen

    Heb erg genoten en wil graag nog een keer terug.
    pi_60358027
    Klinkt als erg goed genoten!
      zaterdag 26 juli 2008 @ 11:40:28 #265
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60358105
    Ik vond de service van het winkelpersoneel echt prima juist. Van de deli's tot de supermarkt tot aan de duurste winkels, altijd even vriendelijk en uiterst bereid om je te helpen met wat dan ook.
    Whatever I want.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 11:44:44 #266
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60358179
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 05:56 schreef Hagelkaas het volgende:

    [..]

    Eehm, ik zat dus vorig jaar voor 90-110 per nacht in een bunk room, met twee twijfelaars boven elkaar met allebei een eigen lcd tv, airco etc.

    Dus ik weet niet waar jij 250 per nacht vandaan haalt Je moet ook niet nu nog willen boeken voor deze zomervakantie, dan betaal je je inderdaad scheel maar dat is altijd zo.
    Er is inderdaad een twee-persoonskamer voor 250 dollar per nacht. Als je een bunkroom boekt, dan kom je op jouw prijs uit
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:29:09 #267
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_60358790
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:40 schreef PeRi het volgende:
    Ik vond de service van het winkelpersoneel echt prima juist. Van de deli's tot de supermarkt tot aan de duurste winkels, altijd even vriendelijk en uiterst bereid om je te helpen met wat dan ook.
    Loop maar een bij een Duane Reade naar binnen.... daar merkte ik het het meest.
    Ik moet wel zeggen, ik woon al 2 jaar in Japan, dus ik ben goede service gewend, misschien dat het daardoor komt
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:32:20 #268
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60358853
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 12:29 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Loop maar een bij een Duane Reade naar binnen.... daar merkte ik het het meest.
    Ik moet wel zeggen, ik woon al 2 jaar in Japan, dus ik ben goede service gewend, misschien dat het daardoor komt
    Daar deed ik mn boodschappen (water enzo) ook, ben in verschillende geweest en ze waren altijd aardig. Vragen hoe het ging, of je alles gevonden had, hulp nodig, 'two bags maybe miss?' Andere winkels ook, even praatje komen maken, zich voorstellen, allemaal groeten ze je.

    Denk dat het in Japan gewoon nog veel beter is . Hier in Nederland suckt het winkelpersoneel gewoon .
    Whatever I want.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:36:17 #269
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60358914
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 10:58 schreef Binsentu het volgende:


    Minpuntje: Na de service in de winkels die ik nu gewend ben vond ik de meeste New-Yorkers trouwens wel erg onbeschoft volk. Ik weet niet of dat normaal is in de rest van Amerika?
    Nee, meestal zijn de mensen juist overdreven aardig Zo erg dat soms het glazuur van je tanden afspat Na een paar dagen met mijn schoonfamilie doorgebracht hebben, ga ik altijd ook zo praten

    Ik vind wel dat het allemaal erg nep is. De mensen lijken geinteresseerd, maar dat is alleen maar de buitenkant. Maar dat is mijn mening
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:38:40 #270
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60358955
    Ja natuurlijk is het allemaal nep, verkooptruuk, anders worden ze ontslagen . Maar zo erg vond ik het niet, ik zei gewoon dat ik niks nodig had en dat ik ze anders wel zou vinden. Ik stoorde me er niet echt aan.Blijf erbij dat ze hier in NL ook wel vriendelijker zouden mogen zijn .
    Whatever I want.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:02:08 #271
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60359365
    Ik bedoelde eigenlijk meer het volk in het algemeen Maar inderdaad, in Nederland is het helemaal slecht gesteld met het winkelpersoneel.

    Heb je trouwens nog meer shoptips dan in je vorige post
      Moderator zaterdag 26 juli 2008 @ 13:06:12 #272
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60359424
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:40 schreef PeRi het volgende:
    Ik vond de service van het winkelpersoneel echt prima juist. Van de deli's tot de supermarkt tot aan de duurste winkels, altijd even vriendelijk en uiterst bereid om je te helpen met wat dan ook.
    Het ligt er misschien maar net aan in welke buurt je winkelt. Ik had ook vrijwel alleen maar ongeinteresseerd en onbeschoft winkelpersoneel getroffen. Ze keken je vaak niet eens aan en zaten kauwgom knauwend wat te kletsen met collega's.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:14:03 #273
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60359530
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:02 schreef poohy het volgende:
    Ik bedoelde eigenlijk meer het volk in het algemeen Maar inderdaad, in Nederland is het helemaal slecht gesteld met het winkelpersoneel.

    Heb je trouwens nog meer kooptips dan in je vorige post
    Ach zo. Mja ik vond het afgezien van het winkelpersoneel, wel meevallen qua overdreven vriendelijkheid. Maar ik ben dan ook niet echt omgegaan met Amerikanen, jij wel .

    Winkeltips; eens denken. Bijna alles is daar goedkoper, dus sla je slag. Elektronica heb ik wat bij de Apple store gekocht, make-up is de helft cheaper - Sephora en Macy's. Vooral bij Sephora heb ik veel gehaald. Mascara's, foundations, lipgloss, gezichtstroep, Clinique en Philosophy .

    'Gewone' mascara's kan je trouwens bij de Duane Reade vinden ook, daar zijn bijvoorbeeld de Maybelline Volume Express zo'n 4 euro, terwijl je hier 12 euro betaald per stuk..

    Voor kleding, tassen en schoenen ben ik vooral bij Macy's, Banana Republic, Victoria's Secret, Old Navy, The Gap bij Herald Square, Abercrombie & Fitch, Anne Klein, een Benneton sale winkeltje bij de Pier, en verder wat winkels op 5th Av geweest - bij dit laatste was niet alles ultra cheap trouwens, een paar schoenen kostte me een rib uit mn lijf .

    En natuurlijk vind je tussen het slenteren door ook allerlei vage winkeltjes op je weg, in de meest vreemde steegjes, zeker ook de moeite waard om heen te gaan.
    Whatever I want.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 17:14:06 #274
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60363239
    Bedankt PeRi voor de shoptips
    Ik kan niet wachten, nog vijf weekjes Ben al druk aan het sparen voor het winkelen En natuurlijk voor alle bezienswaardigheden

    Ik neem aan dat niemand bij de douane je koffer heeft opengetrokken

    [ Bericht 13% gewijzigd door poohy op 26-07-2008 17:20:09 ]
      ESF Reporter zaterdag 26 juli 2008 @ 17:22:05 #275
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60363399
    Ik ga over 3 weken! Ik probeer me al een tijdje in te houden om dingen hier te kopen, onder het motto "Wacht tot je in de States bent en bespaar je geld!" Niet dat je in een stad als NY alles voor een appel en een ei kan kopen, maar iedere paar euri goedkoper is mooi meegenomen.

    Wil proberen kaartjes te halen voor In The Heights en/of [Title of Show]. En eigenlijk wil ik Spamalot ook zien. Ik denk dat ik blut ga wezen over een maand.

    Iemand ervaring met de cruises om Manhattan heen? Mij lijkt het wel leuk om te doen, heb die hop-on hop-off bus al een paar keer gedaan dus die hoeft van mij nou niet zo nodig.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 17:41:10 #276
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60363788
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 17:22 schreef Cee het volgende:
    Ik ga over 3 weken! Ik probeer me al een tijdje in te houden om dingen hier te kopen, onder het motto "Wacht tot je in de States bent en bespaar je geld!" Niet dat je in een stad als NY alles voor een appel en een ei kan kopen, maar iedere paar euri goedkoper is mooi meegenomen.

    Zo denk ik ook op dit moment!

    Het valt trouwens niet mee om een hotel te vinden in New York. Duur is het toch, daar gaat het niet om. Het aanbod is enorm en met elk hotel is wel ' iets' .

    Het is jammer dat we in september in NY zijn, want volgens mij is dat toch nog een beetje hoogseizoen?
      ESF Reporter zaterdag 26 juli 2008 @ 19:20:15 #277
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60365313
    Ik denk dat NY echt zo'n stad is waar het gedurende het hele jaar drukbezaaid is met toeristen, vooral omdat steeds meer het als een 'stedentripje' tussendoor doen. September is druk maar we waren er in '04 in september en toen hadden we eerste keuze van ons hotel (Edison) voor een hele mooie prijs geboekt. Dat was in februari, voor m'n aanstaande trip wist ik pas in mei dat ik wilde gaan en het Edison is
    a) mudjevol
    b) bizar duur geworden in z'n standaardprijzen in die paar jaar!

    Ik ga dit keer in m'n eentje en ik ben totaal geen fan van hostels (één keer gedaan, nooit meer) en heb nu boven m'n gewenst budget een hotel geboekt, hij stond hoog aangeprezen. Voor een paar tientjes per nacht minder was ook nog wel het een en ander te vinden maar daar was steeds wel iets op aan te merken. Als ik dan 's avonds in m'n eentje door een straat moet banjeren naar een hotel, dan het liefst eentje met wat aanzien qua ligging en algemene waardering van de medemensch.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 22:41:18 #278
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60369701
    Zeer herkenbaar. In 2003 hadden wij een hotel geboekt in Manhattan. Was toen 80 euro per nacht. Ik had toen weliswaar korting via het reisbureau waarvoor ik werkte, maar zoveel was dat ook alweer weer niet. Nu komt het op 350 euro voor twee nachten

    Nu kan ik dus echt niets behoorlijks vinden rond de 250 euro voor twee nachten begin september Maarja, sommige mensen vinden het hotel niet heel belangrijk omdat je toch de hele dag op pad bent. Ikzelf vind het wel fijn om in ieder geval in een schoon hotel te overnachten die in een relatief veilige buurt ligt
      zondag 27 juli 2008 @ 04:29:22 #279
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
      zondag 27 juli 2008 @ 09:08:57 #280
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_60373835
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 17:14 schreef poohy het volgende:

    Ik neem aan dat niemand bij de douane je koffer heeft opengetrokken
    \Nee! Helemaal nergens last van gehad, kon zo doorlopen hier.
    Whatever I want.
      zondag 27 juli 2008 @ 09:12:56 #281
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_60373853
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 22:41 schreef poohy het volgende:
    Zeer herkenbaar. In 2003 hadden wij een hotel geboekt in Manhattan. Was toen 80 euro per nacht. Ik had toen weliswaar korting via het reisbureau waarvoor ik werkte, maar zoveel was dat ook alweer weer niet. Nu komt het op 350 euro voor twee nachten

    Nu kan ik dus echt niets behoorlijks vinden rond de 250 euro voor twee nachten begin september Maarja, sommige mensen vinden het hotel niet heel belangrijk omdat je toch de hele dag op pad bent. Ikzelf vind het wel fijn om in ieder geval in een schoon hotel te overnachten die in een relatief veilige buurt ligt

    probeer het eens bij het sohotel in broome street (hartje soho)

    http://www.thesohotel.com/

    zat daar afgelopen maart en de prijzen waren redelijk, het ziet er goed en schoon uit, soho is een leuke veilige buurt en het hotel ligt 2 straten van little italy en china town!

    Room Type Average Daily Rate
    In: 09/02/2008(Tue)
    Out: 09/04/2008(Thu)

    Regency - 2 Double Beds
    $239.00


    Regency Plus - 2 Double Beds + 1 Twin
    $249.00

    Standard - 2 Twin Bed
    $199.00

    Standard - 1 Double Bed
    $199.00
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
      ESF Reporter zondag 27 juli 2008 @ 09:17:19 #282
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60373872
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 04:29 schreef Binsentu het volgende:
    Sandwich
    [ afbeelding ]
    Oh man ik zou zo'n ding in een dierentuin zetten i.p.v. het op te eten!

    Interessante blog heb je trouwens, leuk geschreven, mooi beeld erbij.
      zondag 27 juli 2008 @ 12:21:39 #283
    87545 miki
    Hee!Mijn avatar!
    pi_60375526
    Ik wil ook graag New York boeken, en heb een goede aanbieging gezien in december. Maar lees op veel plaatsen dat mei de beste reistijd is.
    Ben nu erg aan het twijfelen wanneer ik zal gaan: december( grauw, koud, maar wel de kerstperiode). Of mei: betere temperatuur, als het zonnetje schijnt ziet alles er toch net ff wat leuker uit.
    En opereren alle sightseeing tours ook gewoon in december (bijvoorbeeld die hop-on hop off bus met open dak)?
    Hebben jullie advies voor mij wat betreft reistijd?
    I ain't got a signature...am I a criminal now?
    I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
    pi_60375638
    Ik wil weer terug, het was zo fantastisch

    Vooral het stappen in het Meat Packing disctrict is erg top! Sowieso de roof top bars. ALs je in de buurt bent moet je echt naar the gansevoort hotel roof top bar. Wel wat over the hill, maar heerlijk ouwehoeren met de NY-ers Pacha's is ook erg goed, alleen op vrijdagavond is de middenverdieping een nogo area Toen was het vooral veel mannen zonder shirt die elkaar erg lekker vonden...

    Maar, het tofste vond ik toch het bezoek aan de NY Yankees! Op en top Amerikaans aan de hotdogs en de tegenstander uitjouwen! Ik moet echt weer terug, heb veel te weinig kunnen doen, aangezien ik overdag bij EY aan times square zat te werken.
    pi_60375665
    Ik ga 20 augustus ook. . Goeie tips wel hier, ga zeker shoppen en dus ook mascara's halen, goeie tip. Daarna gaan we nog 3 dagen naar Vegas, maar eerst 6 dagen in New York .
      ESF Reporter zondag 27 juli 2008 @ 13:03:16 #286
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60376196
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 12:31 schreef Nouk het volgende:
    Ik ga 20 augustus ook. . Goeie tips wel hier, ga zeker shoppen en dus ook mascara's halen, goeie tip. Daarna gaan we nog 3 dagen naar Vegas, maar eerst 6 dagen in New York .
    Als ik een Hollander zie op straat dan zal ik 'hoi' zeggen, kans dat jij het bent bestaat, dus...
    pi_60376352
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 12:29 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Loop maar een bij een Duane Reade naar binnen.... daar merkte ik het het meest.
    Ik moet wel zeggen, ik woon al 2 jaar in Japan, dus ik ben goede service gewend, misschien dat het daardoor komt
    DR! Nergens last van gehad vorig jaar. De kassajuffrouw (lieve dame van 40+) vroeg of we een Duane Reade card hadden (zelfde als AH bonus kaart). Wij vertellen dat we op vakantie waren e.d., legt ze helemaal uit hoe het werkt en dat het zeker wel zin had om de kaart te nemen (was toch gratis, hoefde geen pers. gegevens in te vullen) na een weekje water en andere dingen halen, hadden we toch al aardig wat korting bij elkaar gespaard. Service was wat dat betreft best wel goed
      zondag 27 juli 2008 @ 13:22:51 #288
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_60376477
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 10:58 schreef Binsentu het volgende:
    Na de service in de winkels die ik nu gewend ben vond ik de meeste New-Yorkers trouwens wel erg onbeschoft volk. Ik weet niet of dat normaal is in de rest van Amerika?
    New York is geen Amerika . Dat is een land op zich. In dat hele oude liedje "Sunscreen" van Baz Luhrmann werd het al gezegd:
    quote:
    Live in New York City once, but leave before it makes you hard; live in Northern California once, but leave before it makes you soft.
    God wat wil ik graag weer eens naar New York. Eigenlijk zat het er eind dit jaar aan te komen, dan moet ik voor een conferentie naar Orlando, en zou m'n vriendin overkomen voor een kort tourtje Oostkust. Maar nu gaan we die maand verhuizen en hebben we geen geld meer. Maar volgend jaar moet ik ook nog eens naar Thailand. En nog een keer naar Japan... So much to see, so little time .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      ESF Reporter zondag 27 juli 2008 @ 13:35:20 #289
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60376722
    Ik ben een keer een week op vakantie geweest in NY en vervolgens een week in Florida, het was m'n eerste keer in NY en toen ik in Florida aankwam viel ik stijl achterover van de vriendelijkheid van de mensen daar. Maar ach, dat zelfde had ik toen ik van Londen naar het noorden van Engeland ging en je moet maar net geluk of juist geen geluk hebben met wie je in aanraking komt.
    De eerste keer dat ik bijvoorbeeld het Vrijheidsbeeld en het WTC bezocht werd je afgeblaft en als kuddes vee naar binnen en naar buiten geschreeuwd, de tweede (en laatste ) keer dat ik daar was had ik na afloop in m'n reisdagboek (ja die hou ik bij ja) geschreven "De Disney-spirit heeft zich ook een weg gevonden bij de mensen in New York!"

    En het is wat speknek zegt, NY is geen Amerika. Net zoals LA geen Amerika is. Daar zit een inmens groot stuk land met ontelbare aantallen mensen tussen die qua opvattingen, attitude en vriendelijkheid mijlenver van de gemiddelde New Yorker of LA'er (zolang je van een LA'er kan spreken) af ligt.
      zondag 3 augustus 2008 @ 17:01:05 #290
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_60529501
    Iemand enig idee hoe dit zit?

    Tickets via NWA.com, kom je op $800pp uit, rond de 450 euro dus. Vluchten zijn dan met KLM...
    Maar als je op klm.nl boekt krijg je nooit goedkoper dan 600 euro pp?

    What's the catch?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_60529895
    Dat komt omdat je nu met dollars gaat betalen. Dit is wel vaker. Sommige producten kosten in de v.s. b.v. 1000$ en in Nl 1000¤
      zondag 3 augustus 2008 @ 18:26:53 #292
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_60531208
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 17:17 schreef copyfile het volgende:
    Dat komt omdat je nu met dollars gaat betalen. Dit is wel vaker. Sommige producten kosten in de v.s. b.v. 1000$ en in Nl 1000¤
    Ja, da's bekend, maar dit is wel erg vaag.
    Naja, gewoon proberen dan maar
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_60531278
    Ik ben van plan om naar NY te gaan, met mijn auto. Nou is er een hostel in East 105 Street NY. Iemand een idee of ik daar makkelijk met mijn auto kan komen of die bekend is met die buurt, ik wil namelijk niet echt midden op times square komen te staan met mijn auto.
    pi_60531443
    Google Map het even? Kun je ook de route doen/
    pi_60531482
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 18:42 schreef thaWarhead het volgende:
    Google Map het even? Kun je ook de route doen/
    Heb ik al gedaan, maar misschien dat iemand hier wist of het een goede route is/of dat je beter een andere weg kan kiezen.
      zondag 3 augustus 2008 @ 22:22:29 #296
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60536606
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 09:12 schreef Kali-Mist1 het volgende:

    [..]

    probeer het eens bij het sohotel in broome street (hartje soho)

    http://www.thesohotel.com/

    zat daar afgelopen maart en de prijzen waren redelijk, het ziet er goed en schoon uit, soho is een leuke veilige buurt en het hotel ligt 2 straten van little italy en china town!

    Room Type Average Daily Rate
    In: 09/02/2008(Tue)
    Out: 09/04/2008(Thu)

    Regency - 2 Double Beds
    $239.00


    Regency Plus - 2 Double Beds + 1 Twin
    $249.00

    Standard - 2 Twin Bed
    $199.00

    Standard - 1 Double Bed
    $199.00

    Hee, bedankt voor je tip Denk dat dit 'm gaat worden
      maandag 4 augustus 2008 @ 19:09:10 #297
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_60556070
    hier geboekt: 16 december t/m 1 januari (2 jan vliegen)

    3 hostels op Manhattan: 1 in Harlem (net ten noorden van central park) en 2 in upper westside (omdat we tussen kerst en oud en nieuw even 3 dagen naar boston gaan ). De een zit net achter broadway en de ander zit AAN central park

    gemiddelde overnachtingsprijs: 20 euro
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:31:07 #298
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_60585190
    Ik neem aan dat je ook even op tripadvisor hebt gekeken wat andere mensen van deze hostels vonden
    pi_60602488
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 19:09 schreef -Sum- het volgende:
    hier geboekt: 16 december t/m 1 januari (2 jan vliegen)

    3 hostels op Manhattan: 1 in Harlem (net ten noorden van central park) en 2 in upper westside (omdat we tussen kerst en oud en nieuw even 3 dagen naar boston gaan ). De een zit net achter broadway en de ander zit AAN central park

    gemiddelde overnachtingsprijs: 20 euro
    Waar heb je die hostels geboekt?
    Ik wil dus ook nog dit jaar naar NY en het liefst zo goedkoop mogelijk. Dus hostels lijkt me dan perfect.
    Hand in Hand.
    "He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
    pi_60602551
    Nog 14 dagen en dan op naar NY. .!
      ESF Reporter woensdag 6 augustus 2008 @ 18:58:44 #301
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_60606386
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 15:51 schreef Nouk het volgende:
    Nog 14 dagen en dan op naar NY. .!
    Nog 11 dagen en dan op naar NY!

    edit: wil iemand anders het volgende deel starten?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')